2018-08-22, Träningsmatch, Skellefteå - Luleå
+20
Myrman
Fetisov
Norrlandstoken
Dustin
Ferros
NallePhu
Mr Bister
Diktatorn
Hostak straffar
Donowitz
hokkzorz
Hankburger
Puckad
Micke80
Lulefan
Lajon
Pajala
icemask
PM
Redbear
24 posters
Sida 1 av 3
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
2018-08-22, Träningsmatch, Skellefteå - Luleå
Snart match igen. Sänds på Cmore om jag förstått det hela rätt.
Redbear- Antal inlägg : 6781
Sv: 2018-08-22, Träningsmatch, Skellefteå - Luleå
Borde kunna vara en "värdemätare" då jag antar att Mordor har samma upplägg som oss och inte har varit på is i en månad som Kärpät påstods ha varit?
Att jag sen tror att Sheleftyou hamnar lite högre än oss i årets serie är en annan femma!
Att jag sen tror att Sheleftyou hamnar lite högre än oss i årets serie är en annan femma!
PM- Antal inlägg : 1947
Har inga större förväntningar förutom hoppas att positionsspelet och bågarna börjar sitta i första pressen, uppspel från egen zon blir lite lidande när vi har 2 ordinarie offensiva centrar borta !PM skrev:Borde kunna vara en "värdemätare" då jag antar att Mordor har samma upplägg som oss och inte har varit på is i en månad som Kärpät påstods ha varit?
icemask- Antal inlägg : 4174
Visst är det tidigt på säsongen men det gäller för Skellefteå också, det här kommer att visa hur långt borta från toppen vi befinner oss, jag hoppas bara att vi kan hålla jämna steg, blir vi utklassade så kan vi räkna med en tung säsong igen, matchen mot kärpät gav en vink att laget har mycket att jobba med.
En vinst skulle verkligen bli en boost för självförtroendet.
Kul med en match iaf.
Kul med en match iaf.
Pajala- Antal inlägg : 18817
icemask skrev:Har inga större förväntningar förutom hoppas att positionsspelet och bågarna börjar sitta i första pressen, uppspel från egen zon blir lite lidande när vi har 2 ordinarie offensiva centrar borta !PM skrev:Borde kunna vara en "värdemätare" då jag antar att Mordor har samma upplägg som oss och inte har varit på is i en månad som Kärpät påstods ha varit?
Ja, lite märkligt att dom börjat matcha så sent med tanke på att dom har en tävlingsmatch redan den 31/8, men dom satsar väl inte på CHL särskilt mycket?
Lajon- Antal inlägg : 4397
Träningsmatcher handlar inte om att vinna, det handlar om att nöta in spelet, sätta positioner och kommer in i matchtempo. Om man vinner eller förlorar är sekundärt.
Lulefan- Antal inlägg : 2285
Pajala skrev:Visst är det tidigt på säsongen men det gäller för Skellefteå också, det här kommer att visa hur långt borta från toppen vi befinner oss, jag hoppas bara att vi kan hålla jämna steg, blir vi utklassade så kan vi räkna med en tung säsong igen, matchen mot kärpät gav en vink att laget har mycket att jobba med.
Kul med en match iaf.
Eller så innebär det att vi får veta vad vi ska träna mer på och vad som ser ut att ha börjat sätta sig.
Ska man basera resultat i serien på träningsmatcher kommer Brynäs hamna efter AIK i tabellen och det torde bli svårt då de är i olika serier.
Micke80- Antal inlägg : 3038
Micke80 skrev:Pajala skrev:Visst är det tidigt på säsongen men det gäller för Skellefteå också, det här kommer att visa hur långt borta från toppen vi befinner oss, jag hoppas bara att vi kan hålla jämna steg, blir vi utklassade så kan vi räkna med en tung säsong igen, matchen mot kärpät gav en vink att laget har mycket att jobba med.
Kul med en match iaf.
Eller så innebär det att vi får veta vad vi ska träna mer på och vad som ser ut att ha börjat sätta sig.
Ska man basera resultat i serien på träningsmatcher kommer Brynäs hamna efter AIK i tabellen och det torde bli svårt då de är i olika serier.
Jag tror faktiskt brynäs kommer att hamna i play-in igen, dom ser verkligen inte bra ut, blir intressant och se om Luleå kan slå dom i premiären, lite tveksam till det.
Kan bara hålla med. Om vi vinner alla träningsmatcher, så är det en stor risk att vi lärt oss för lite.Lulefan skrev:Träningsmatcher handlar inte om att vinna, det handlar om att nöta in spelet, sätta positioner och kommer in i matchtempo. Om man vinner eller förlorar är sekundärt.
Puckad- Antal inlägg : 11374
Puckad skrev:Kan bara hålla med. Om vi vinner alla träningsmatcher, så är det en stor risk att vi lärt oss för lite.Lulefan skrev:Träningsmatcher handlar inte om att vinna, det handlar om att nöta in spelet, sätta positioner och kommer in i matchtempo. Om man vinner eller förlorar är sekundärt.
Eller så betyder det att vårat lag har kommit längre fram i utvecklingen av laget, det kan också betyda att laget är jävligt bra och att allt fungerar direkt.
Det känns som att man oftast försöker hitta en bortförklaring, att man måste spela dåligt på försäsongen, att det ska vara en standard, jag håller då inte med i det alls.
Jag vet att det finns lag som har vunnit alla matcher innan och nästan varit svenska mästare på förhand för att sedan hamna sist i tabellen.
Hoppas vi kan spöa Skellefteå, vinster ger alltid självförtroende.
Bortförklaring är att ta i för min del.Pajala skrev:Puckad skrev:Kan bara hålla med. Om vi vinner alla träningsmatcher, så är det en stor risk att vi lärt oss för lite.Lulefan skrev:Träningsmatcher handlar inte om att vinna, det handlar om att nöta in spelet, sätta positioner och kommer in i matchtempo. Om man vinner eller förlorar är sekundärt.
Eller så betyder det att vårat lag har kommit längre fram i utvecklingen av laget, det kan också betyda att laget är jävligt bra och att allt fungerar direkt.
Det känns som att man oftast försöker hitta en bortförklaring, att man måste spela dåligt på försäsongen, att det ska vara en standard, jag håller då inte med i det alls.
Jag vet att det finns lag som har vunnit alla matcher innan och nästan varit svenska mästare på förhand för att sedan hamna sist i tabellen.
Men jag sätter inget större värde i att vinna försäsongen.
Schtaaan spelar väl CHL? Så jag förväntar mig att de ligger lite före oss, men oavsett det så är det en bra värdemätare, igen.
Jag hoppas att man vill tävla i 60 minuter.
Pajala skrev:Puckad skrev:Kan bara hålla med. Om vi vinner alla träningsmatcher, så är det en stor risk att vi lärt oss för lite.Lulefan skrev:Träningsmatcher handlar inte om att vinna, det handlar om att nöta in spelet, sätta positioner och kommer in i matchtempo. Om man vinner eller förlorar är sekundärt.
Det är inte vad folk säger alls utan att man inte ska dra för stora växlar av matchernas resultat. HV71 hade en värdelös försäsong för två säsonger sedan. Gick sedan och vann SM-guld.
Sedan har Luleå knappt ett fullt lag ännu. Man saknar två bärande centrar t.ex.
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Senast modo vann SM-guld vann dom väl inte en match på försäsongen vill jag minnas och polaren (Modoit) var helt övertygad om att man skulle få kvala.
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
Pajala skrev:Micke80 skrev:Pajala skrev:Visst är det tidigt på säsongen men det gäller för Skellefteå också, det här kommer att visa hur långt borta från toppen vi befinner oss, jag hoppas bara att vi kan hålla jämna steg, blir vi utklassade så kan vi räkna med en tung säsong igen, matchen mot kärpät gav en vink att laget har mycket att jobba med.
Kul med en match iaf.
Jag tror faktiskt brynäs kommer att hamna i play-in igen, dom ser verkligen inte bra ut, blir intressant och se om Luleå kan slå dom i premiären, lite tveksam till det.
Är inte heller impad av Brynäs, men det jag ville ha sagt är att jag egentligen struntar i vilka som slår vilka på försäsongen då det är helt ovesäntligt. Det jag vill se är att "mitt" lag tar steg i rätt riktning hela tiden
Micke80- Antal inlägg : 3038
Från NSD/Kuriren:
Målvakter: Niklas Rubin, Joel Lassinantti.
Backar: Jesper Sellgren, Erik Gustafsson, Pontus Själin, Daniel Sondell, Fredrik Styrman, Oscar Engsund, Nils Lundkvist.
Forwards: Patrick Cehlin, Niklas Olausson, Robin Kovacs, Einar Emanuelsson, Emil Larsson, Johan Harju, Einar Emanuelsson, Johan Forsberg, Austin Farley, David Lindquist, Nils Thomasson, Victor Edström, Karl Fabricius.
Jonas Berglund och Petter Emanuelsson besväras enligt Henrik Stridh av lättare skador och står av säkerhetsskäl över onsdagens match mot Skellefteå
Backar: Jesper Sellgren, Erik Gustafsson, Pontus Själin, Daniel Sondell, Fredrik Styrman, Oscar Engsund, Nils Lundkvist.
Forwards: Patrick Cehlin, Niklas Olausson, Robin Kovacs, Einar Emanuelsson, Emil Larsson, Johan Harju, Einar Emanuelsson, Johan Forsberg, Austin Farley, David Lindquist, Nils Thomasson, Victor Edström, Karl Fabricius.
Jonas Berglund och Petter Emanuelsson besväras enligt Henrik Stridh av lättare skador och står av säkerhetsskäl över onsdagens match mot Skellefteå
Redbear skrev:Från NSD/Kuriren:
Einar x2 känns ju intressant. I synnerhet då det inte handlar om förväxling med brodern som ska stå över matchen
Donowitz- Antal inlägg : 4312
bearjew skrev:Redbear skrev:Från NSD/Kuriren:
Einar x2 känns ju intressant. I synnerhet då det inte handlar om förväxling med brodern som ska stå över matchen
Haha, såg inte ens det. Annars vore det inte fel med 2 Einar. Får nog vänta tills officiell laguppställning kommer..
Alltså samma forwardsuppsättning som mot Kärpät. Tvivlar på att Lundeström kommer göra träningsmatcher med Luleå, då han inte är Luleås spelare.
Återstår att se om det kan se bättre ut än mot Kärpät. Skeptisk till det, sett till centeruppsättningen.
Edit: Snudd på värre centeruppsättning, då ju Berglund saknas också.
Återstår att se om det kan se bättre ut än mot Kärpät. Skeptisk till det, sett till centeruppsättningen.
Edit: Snudd på värre centeruppsättning, då ju Berglund saknas också.
Hostak straffar- Antal inlägg : 61
Kul med Rubin i mål, välkommen in i matchen!
I övrigt så kan vi nog inkassera ytterligare en förlust.
Med några som saknas så ser laget tunt ut.
I övrigt så kan vi nog inkassera ytterligare en förlust.
Med några som saknas så ser laget tunt ut.
https://www.luleahockey.se/artikel/gpo7ajl59-30c4d/laget-mot-skelleftea-22-8
Målvakter
Niklas Rubin (Joel Lassinantti)
Backpar
Oscar Engsund - Daniel Sondell
Jesper Sellgren - Erik Gustafsson
Pontus Själin - Fredrik Styrman
Kedjor
Patrick Cehlin – Niklas Olausson – Robin Kovács
Einar Emanuelsson – Isac Lundeström – Emil Larsson
Austin Farley - David Lindqvist - Johan Harju
Johan Forsberg – Nils Thomasson - Victor Edström
Karl Fabricius
Målvakter
Niklas Rubin (Joel Lassinantti)
Backpar
Oscar Engsund - Daniel Sondell
Jesper Sellgren - Erik Gustafsson
Pontus Själin - Fredrik Styrman
Kedjor
Patrick Cehlin – Niklas Olausson – Robin Kovács
Einar Emanuelsson – Isac Lundeström – Emil Larsson
Austin Farley - David Lindqvist - Johan Harju
Johan Forsberg – Nils Thomasson - Victor Edström
Karl Fabricius
Diktatorn- Antal inlägg : 724
Nu är det dags att åka upp till ladan, det mest intressanta är Rubin i målet, jag misstänker att Aaltonen och co. kommer att som vanligt åka åttor runt LHF
Mr Bister- Antal inlägg : 1505
Grymt kul att det drar igång lite mer på riktigt nu!
Lundeström tillbaka alltså, ska bli sjukt intressant att se hur han utvecklats under sommaren.
Lundeström tillbaka alltså, ska bli sjukt intressant att se hur han utvecklats under sommaren.
Mest intressanta i Luleå är väl Rubin - Sellgren + börjar spelet kugga in + är passningarna klockrena....
Många intressanta saker att studera i denna träningsmatch!
Många intressanta saker att studera i denna träningsmatch!
NallePhu- Antal inlägg : 18683
Varför kör Engsund med helvisir?
Sondell åker för vad???
Har domarna också försäsong *L*
Har domarna också försäsong *L*
Tycker det är bra speed under Luleås buggar man ser det finns visst spel och passningar sitter, Gott så gäller bara hålla upp det hela!
Skellefteå tar över nu, 7-1 i skott
Olausson ser verkligen lätt ut på skridskorna idag, har aldrig sett honom åka på det här sättet tidigare. Tänk om det kunde se ut så hela säsongen..
Ferros- Antal inlägg : 2354
Tycker att vårt press-spel funkat rätt bra hittills, där SAIK:arna blir rätt störda. Syns att detta tränats på.
Luleå tvåa på allt just nu, efter Skellefteås PP så tappade vi precis allt.
Rubin gör det bra, hittills i alla fall...
Visst vi är inte 100% i matchen men som sagt träningsmatch är träningsmatch, Bättre slå dessa kolsäckar under SHL gäller lite mer då
Det kändes lite oroande ...Lulefan skrev:Varför kör Engsund med helvisir?
Ngn skada på ansiktet är det väl inget farligare än så....Puckad skrev:Det kändes lite oroande ...Lulefan skrev:Varför kör Engsund med helvisir?
Fan så trubbiga vi känns, vi är sämre än Skellefteå på precis allt, 10-2 i skott.
Inte mycket som fungerar hittills men Styrman står tyvärr redan ut som en svag länk i det här laget. Han har problem med framförallt positionsspelet, passningsspelet och spelet längs sargerna. Han ställer till det för sin kedja nästan varje gång han är på isen. Har mycket svårt att se hur han ska ta en plats på sju backar när alla är friska.
Inte alls.Pajala skrev:Fan så trubbiga vi känns, vi är sämre än Skellefteå på precis allt, 10-2 i skott.
Vår målvakt har räddat tio skott, deras har bara räddat två.
Tänk Positivt @Pajala, positivt!!
Rubin känns hur lugn och trygg som helst i målet. Bådar gott med två riktigt bra målvakter, något vi är bortskämda med.
Dustin- Antal inlägg : 7191
Puckad skrev:Inte alls.Pajala skrev:Fan så trubbiga vi känns, vi är sämre än Skellefteå på precis allt, 10-2 i skott.
Vår målvakt har räddat tio skott, deras har bara räddat två.
Tänk Positivt @Pajala, positivt!!
Det har du rätt i Rubin spelar bra, resten .. nja
Rubin känns faktiskt mycket bra, grymt stabil och lugn oavsett situation. Men sen var det inte mycket att glädjas för, hoppas vi kan göra en bättre andraperiod när Skellefteå inte får inleda och sätta tonen i PP.
Jisses vad vi behöver få in alla spelare för att kunna göra en rättvis bedömning
Norrlandstoken- Antal inlägg : 2500
Tycker offensiv press, defensiv positionering i egen zon och farten in i offensiv zon ser bra eller rätt bra ut så långt. Vad som ser sämre ut är uppspel från egen zon, vilket delvis ser ut att hacka pga passningskvalité och timing. Hoppas och tror det kommer rätt snart. Tycker även SAIK kom relativt enkelt in i vår zon och hittade vägar genom mittzon. Trots detta försiktigt optimistisk. Rubin är definitivt med i matchen.
Hur ser Lundeström ut? Han har ju spelat många juniormatcher. Vilka formationer går bra?
Fetisov- Antal inlägg : 5
Fetisov skrev:Hur ser Lundeström ut? Han har ju spelat många juniormatcher. Vilka formationer går bra?
Rätt snabb på skridskorna och bra puckkontroll. Har dock inte fått visa så mycket.
För övrigt bra start på andra. Luleå-mål hänger i luften!
PP Luleå, nu kanske ???
Gustafsson på point i PP ser ut som ett "hyfsat" uppköp från Sondell. Bra tempo på puckuslingen i det bytet - sånt kommer att resultera i längden.
Ngn skada på ansiktet är det väl inget farligare än så....Puckad skrev:Det kändes lite oroande ...Lulefan skrev:Varför kör Engsund med helvisir?
Rubin ser jävligt bra ut i målet, bättre än förväntat faktiskt
PP igen, tryck dit den nu.
PP:t finns det rejält bra vad det kommer lida under säsongen!
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» 2019-08-22, Träningsmatch, Luleå - Skellefteå
» 2016-08-31, Träningsmatch, Skellefteå - Luleå
» 2012-08-15, Träningsmatch, Luleå - Skellefteå
» 2014-08-12, Träningsmatch, Luleå - Skellefteå
» 2017-09-12, Träningsmatch, Luleå - Skellefteå
» 2016-08-31, Träningsmatch, Skellefteå - Luleå
» 2012-08-15, Träningsmatch, Luleå - Skellefteå
» 2014-08-12, Träningsmatch, Luleå - Skellefteå
» 2017-09-12, Träningsmatch, Luleå - Skellefteå