2018-09-01, Träningsmatch, Fribourg - Luleå
+8
Urken
Redbear
Norrlandstoken
Qirren
Lars158
Puckad
rasbiologen
Old Brooklyn
12 posters
Sida 1 av 1
2018-09-01, Träningsmatch, Fribourg - Luleå
1-0 till Luleå av Connolly
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
Sv: 2018-09-01, Träningsmatch, Fribourg - Luleå
...i pp fint framspelad av P. Emanuelsson.
Ola vilar och Lindquist kör center mellan Cehlin och Kovacs.
Emil verkar också vila och Harju tar hans plats.
P. Emanuelsson - Connolly - Farley är tredjelänk.
PP för Luleå nu med tre minuter kvar av 1:a perioden.
Slut första. 1-0 till Luleå. Stabilt bakåt, annars lite hafsigt - men klart Luleås period.
Trodde det var imorgon, får se de två sista.
rasbiologen- Antal inlägg : 1368
tack för rapporteringen!
Puckad- Antal inlägg : 11372
Verkar förövrigt inte vara några skador bakom Olas och Emils frånvaro. Tror bara de roterar och testar lite.
2:a är igång. Farligt läge för Fribourg direkt, men nu ett pp för LHF.
Fribourgs målvakt heter Berra!
Snäll, och ganska tråkig match.
...som i box play, inte slagsmål.Old Brooklyn skrev:Box nu.
2-0 LHF, supersniper-Fabbe.
OB bra jobb i rapporteringen
Lars158- Antal inlägg : 9805
PP nu. Ganska petiga utvisningar, men det blir väl så när matchen är så mjuk.
Hur spelar vi spelmässigt?
Tack för rapportering!
Tack för rapportering!
Qirren- Antal inlägg : 1369
2:a slut. LHF börjar med pp i nästa period. Stabilt bakåt men skapar inte mycket frammåt heller.
Ok presspel emellanåt, men det känns fan även lite lojt mellan varven. Troligtvis på grund av att det nästan helt saknas fysiska närkamper i matchen. Lassi trygg, men samtidigt lämnar Fribourgs avslut mer att önska.
Connollys mål var snyggt då han i pp fick en pass från Petter från bakom förlängda mållinjen, han kom med fart och drog enkelt målvakten för att lägga in den i tom kasse. Fabbe supersnipade in den via ribban när det knappt var ett läge. Typiskt Fabbe!
Connollys mål var snyggt då han i pp fick en pass från Petter från bakom förlängda mållinjen, han kom med fart och drog enkelt målvakten för att lägga in den i tom kasse. Fabbe supersnipade in den via ribban när det knappt var ett läge. Typiskt Fabbe!
Luleå har haft större delen av spelet, men inget av lagen skapar direkt några chanser. Stabilt bakåt dock.
Hmm. Svårt att veta var Luleå står så här långt. Såg Färjestad igår och de ser ut att bli vassa i år. Likställer Luleå lite med Brynäs just nu och då är det nedre halvan som gäller ihop med lag så som HV71, Malmö, Linköping och Brynäs då.
Norrlandstoken- Antal inlägg : 2500
Tja, den här matchen kommer nog inte heller att ge någon fingervisning om hur vi står oss mot övriga SHL-lag. Kvar att möta på försäsongen är Burkölen och Timrå på hemmaplan. Känns som att det krävs tokstabila storvinster i båda för att man ska kunna dra några positiva växlar. Vi får nog gå in i säsongen lite känslolösa helt enkelt, eller lätt negativa eftersom det är modus operandi för de flesta av oss LHF-fans.
Och där åker Cehlin ut. 4-4 nu.
Fan, de lyckas få till mittzonsgegga även i 4 mot 4.
Sondell nere.
Han får hjälp av isen, men vet inte hur illa det var. Så ut som klubba i ansiktet, men han går direkt till omklädningsrummet.
Old Brooklyn skrev:Han får hjälp av isen, men vet inte hur illa det var. Så ut som klubba i ansiktet, men han går direkt till omklädningsrummet.
Hjärnskakning? Blev ju fem minuters PP av det.
Redbear- Antal inlägg : 6780
PP LHF snart med andra ord då det blev en 5:a efter klubban på Sondell.
Slarvigt med baklängesmål i PP...
Redbear- Antal inlägg : 6780
Mål i arschlet när vi spelar pp. Känns ofokuserat just nu. 2-1.
5 minuter kvar.
Försäsong för motståndarna också. 5 mot 5 nu. Drygt två minuter kvar.
Tom kasse för Fribourg nu.
Slut. Vinst med ett mål. Ingen match det kommer skrivas sånger om.
Då var träningsresan över.
Saker börjar falla på plats, Connolly har fått komma in i gänget.
Jag är liiiite besviken på att man tog med respektive på resan, jag tror det tar udden av gruppdynamik-delarna att röra sig mellan två grupper i stället för att vara med laget 24h per dygn,
men samtidigt förstår jag uppsidan med det också.
Riktigt bra med många matcher på kort tid.
Det går mycket fortare att nöta in rörelsemönster så här.
Nu återstår två veckor av träning innan det drar igång, med avbrott för två matcher som vi ska vinna varje gång om vi satsar allt på dom, men det gör vi såklart inte!
Jag gillar det här upplägget och hoppas det blir återkommande.
Saker börjar falla på plats, Connolly har fått komma in i gänget.
Jag är liiiite besviken på att man tog med respektive på resan, jag tror det tar udden av gruppdynamik-delarna att röra sig mellan två grupper i stället för att vara med laget 24h per dygn,
men samtidigt förstår jag uppsidan med det också.
Riktigt bra med många matcher på kort tid.
Det går mycket fortare att nöta in rörelsemönster så här.
Nu återstår två veckor av träning innan det drar igång, med avbrott för två matcher som vi ska vinna varje gång om vi satsar allt på dom, men det gör vi såklart inte!
Jag gillar det här upplägget och hoppas det blir återkommande.
Det som oroar och förvånar mig mest; är att man tycker sig se inställningsproblem överlag bland spelarna i Luleå Hockey. Det verkar vara återkommande för laget som helhet att komma till första perioden med gylfen öppen i år. (Ett lag är en gemensam enhet -och skall bedömas som en grupp.)
Sådant är inte bara idiotiskt värre -utan ett riktigt jäkla respektlöst mot; -föreningen, -medspelarna, -fansen, -spelarnas egna professionella rykte branschen -osv...
Finns liksom ganska dåligt med ursäkter att systematiskt suga i första: -Att spelare behöver påminnas om saker som är grundläggande i första periodpausen..? Sånt här beteende/inställning ÄR -och SKA vara OVÄRDIGT i en förening som Luleå Hockey.....
Sådant är inte bara idiotiskt värre -utan ett riktigt jäkla respektlöst mot; -föreningen, -medspelarna, -fansen, -spelarnas egna professionella rykte branschen -osv...
Finns liksom ganska dåligt med ursäkter att systematiskt suga i första: -Att spelare behöver påminnas om saker som är grundläggande i första periodpausen..? Sånt här beteende/inställning ÄR -och SKA vara OVÄRDIGT i en förening som Luleå Hockey.....
Jonken- Antal inlägg : 7057
Jonken skrev:Det som oroar och förvånar mig mest; är att man tycker sig se inställningsproblem överlag bland spelarna i Luleå Hockey. Det verkar vara återkommande för laget som helhet att komma till första perioden med gylfen öppen i år. (Ett lag är en gemensam enhet -och skall bedömas som en grupp.)
Kan vara så att spelarna vet att de inte "behöver" bevisa något under träningsmatcher och därför inte går 100% in i dem från första början? Sedan kan det även vara saker som man inte rår för som gör att de inte kommer upp i full potential.. Sjukdomar, skador, material eller ren och skärp slump. Oberoende håller jag med dig i sak men inte riktigt uttryckligen och framförallt.. jag lägger inte all skäll på spelarna. Ansvar ligger även hos Bulan men även hos arrangörerna och publik.
Sedan ska man ju veta vilken tid det tar att komma ifrån "semesterinställningen" när det kommer till sport. Spelade själv "ganska högt upp" när jag var aktiv och jag vet ju hur länge det tog för mig att komma in i matchinställning efter sommaren. Ibland en bit in i September om sjukdomar låg bakom.
Finns denna inställning kvar i September så är det mycket värre självfallet och då kan man ju fråga vad spelarna håller på med.
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Du har troligen rätt; att det är sommar rosten ikombination med den hårdare försäsongsträningen som spökar nu. Vi får knyta våra fingrar och hoppas att det ser bättre ut -när det blir allvar senare.Hankburger skrev:
Kan vara så att spelarna vet att de inte "behöver" bevisa något under träningsmatcher och därför inte går 100% in i dem från första början? Sedan kan det även vara saker som man inte rår för som gör att de inte kommer upp i full potential.. Sjukdomar, skador, material eller ren och skärp slump. Oberoende håller jag med dig i sak men inte riktigt uttryckligen och framförallt.. jag lägger inte all skäll på spelarna. Ansvar ligger även hos Bulan men även hos arrangörerna och publik.
Sedan ska man ju veta vilken tid det tar att komma ifrån "semesterinställningen" när det kommer till sport. Spelade själv "ganska högt upp" när jag var aktiv och jag vet ju hur länge det tog för mig att komma in i matchinställning efter sommaren. Ibland en bit in i September om sjukdomar låg bakom.
Finns denna inställning kvar i September så är det mycket värre självfallet och då kan man ju fråga vad spelarna håller på med.
Jonken- Antal inlägg : 7057
Jonken skrev:Du har troligen rätt; att det är sommar rosten ikombination med den hårdare försäsongsträningen som spökar nu. Vi får knyta våra fingrar och hoppas att det ser bättre ut -när det blir allvar senare.Hankburger skrev:
Man får hoppas. Ändå har man sett vissa positiva saker under försäsongen. Så som att PP verkar vara bra samt att Lundeström imponerat. Får Luleå igång Emil och Cehlin samt Kovacs så kan det bli en bra vinter ändå. Farley och Connolly känns som bubblare.
Kollade på träningsmatchen mellan Linköping & Rögle. Herregud. Som Linköpingsupporter hade man oroat sig duktigt vill jag påstå. Snacka om hönsgård ute på isen. Rögle ser pigga ut i år. Visar mycket grit ute på isen och har några riktigt intressanta spelare. Trots detta lyckades Linköping vinna tack vare att de var hypereffektiva. Rögle dominerade dock spelet till 90% så förlusten kändes befogad. Lite som det alltid går för Rögle.
Norrlandstoken- Antal inlägg : 2500
Har Thommy någonsin fullföljt sitt kontrakt med ett SHL lag?Norrlandstoken skrev:Kollade på träningsmatchen mellan Linköping & Rögle. Herregud. Som Linköpingsupporter hade man oroat sig duktigt vill jag påstå. Snacka om hönsgård ute på isen. Rögle ser pigga ut i år. Visar mycket grit ute på isen och har några riktigt intressanta spelare. Trots detta lyckades Linköping vinna tack vare att de var hypereffektiva. Rögle dominerade dock spelet till 90% så förlusten kändes befogad. Lite som det alltid går för Rögle.
Jag tror inte detta blir året det händer.
Känns bra med två segrar. Verkar finnas mycket att jobba på än, men det är viktigt att få vinna någon match också så man inte går in i allvaret med dumma tankar i skallen.
Beträffande inställningen hos spelarna så tror jag inte att vi behöver bekymra oss värst mycket över den. Känns som att just det är Bulans gebit deluxe och är den någon som inte visar prov på vilja och närvaro i tanke så lär de nog rätt snart hamna utanför laget om de inte bättrar sig. Vidare tror jag att vi har ett par kaptener som är rätt bra på att skapa en stämning och en vilja hos individerna att vara med på tåget.
Kul att Connolly och Farley verkar visat prov på lite bra grejer. Resten vet vi ju mer eller mindre vad de kan redan. Hoppas att de spar sig till premiären...
Beträffande inställningen hos spelarna så tror jag inte att vi behöver bekymra oss värst mycket över den. Känns som att just det är Bulans gebit deluxe och är den någon som inte visar prov på vilja och närvaro i tanke så lär de nog rätt snart hamna utanför laget om de inte bättrar sig. Vidare tror jag att vi har ett par kaptener som är rätt bra på att skapa en stämning och en vilja hos individerna att vara med på tåget.
Kul att Connolly och Farley verkar visat prov på lite bra grejer. Resten vet vi ju mer eller mindre vad de kan redan. Hoppas att de spar sig till premiären...
LulefanGBG- Antal inlägg : 12315
Puckad skrev:Har Thommy någonsin fullföljt sitt kontrakt med ett SHL lag?Norrlandstoken skrev:Kollade på träningsmatchen mellan Linköping & Rögle. Herregud. Som Linköpingsupporter hade man oroat sig duktigt vill jag påstå. Snacka om hönsgård ute på isen. Rögle ser pigga ut i år. Visar mycket grit ute på isen och har några riktigt intressanta spelare. Trots detta lyckades Linköping vinna tack vare att de var hypereffektiva. Rögle dominerade dock spelet till 90% så förlusten kändes befogad. Lite som det alltid går för Rögle.
Inte det typ.
keevvs- Antal inlägg : 70
Puckad skrev:Har Thommy någonsin fullföljt sitt kontrakt med ett SHL lag?Norrlandstoken skrev:Kollade på träningsmatchen mellan Linköping & Rögle. Herregud. Som Linköpingsupporter hade man oroat sig duktigt vill jag påstå. Snacka om hönsgård ute på isen. Rögle ser pigga ut i år. Visar mycket grit ute på isen och har några riktigt intressanta spelare. Trots detta lyckades Linköping vinna tack vare att de var hypereffektiva. Rögle dominerade dock spelet till 90% så förlusten kändes befogad. Lite som det alltid går för Rögle.
Vet inte vad det är med Linköping och deras trend på tränare. Det känns nästan alltid som det är fel person i båset. Som när Linköping värave in Lehner eller Melin. Det är helt felanpassat och det leder aldrig någonvart. Det speglar även Linköpings oförmåga att hitta spelare som presterar i ett slutspel.
Liknande ämnen
» 2018-09-06, Träningsmatch, Luleå - Timrå
» 2018-09-11, Träningsmatch, Luleå - Björklöven
» 2018-08-16, Träningsmatch, Luleå - Kärpät
» 2018-08-22, Träningsmatch, Skellefteå - Luleå
» 2018-08-28, Träningsmatch, Lausanne - Luleå
» 2018-09-11, Träningsmatch, Luleå - Björklöven
» 2018-08-16, Träningsmatch, Luleå - Kärpät
» 2018-08-22, Träningsmatch, Skellefteå - Luleå
» 2018-08-28, Träningsmatch, Lausanne - Luleå
Sida 1 av 1