Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6
+91
Högljudd
Diktatorn
rasbiologen
UnSaccoDiSoldi
HarryHaffa
lhffan
Neurofunk20
tibet
Tony Moore
Luleåfan
KUCERA
Kagen
Asomeone
Donten_
Groggen79
CKa
Simon90
NallePhu
Beast.
Jonken
Zeth
farre
Pickadoll
NilsOskar
Ströwarn
wilmus2007
Hedanders
Ferros
Sir Prozac
amarule
Sundance Kid
Lars158
Mickeee
Mr Bister
kokostrollet
Sportchefen #2
Patrik82
Donowitz
Kraftkung
Lulefan
Rakapuckar
Trashtalk
Kapten Haddock
Vexet
Dilox
LHF96
Salle
Admin
GustenA
JuniorX
Urken
Ivanhoe
Davidoff
Bamsefar
Freno
Kallepedal
Old Brooklyn
pingu
jejoe
Hellcop
GLHF
robin-_-
goranozo
Niinimaa
Tigerman
Pingis 11
Dentos
Dustin
LulefanGBG
Snikne Ville
Erilk
Puckad
makkanmakkan
keevvs
hokkzorz
icemask
ski3r
Indoc
Xinpei
Pajala
Slapshot
KaptenBlodskelett
Redbear
nummer 17
Wolfhunter
johan74
Rönken
Qirren
Micke80
Monco
95 posters
Sida 5 av 20
Sida 5 av 20 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12 ... 20
Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6
nummer 17 skrev:Määk skrev:Salle skrev:Vi kan sluta drömma..
Han som var klar enligt nummer17 och det nya trollet.
Lär dig läsa!! Jag har inte sagt att han är klar! Jag har sagt att det ryktas om Rasmussen till Luleå!
av nummer 17 i mån 06 jun 2016, 11:35
Finns signaler om Rasmussen från fler håll än nya användaren! Envägskontrakt i NHL eller Luleå pratas det om!
Här har du ytterligare ett uttalande från mig om Rasmussen!
av nummer 17 i sön 05 jun 2016, 15:56
Nu pratas det om Rasmussen från annat håll också! Som jag förstått det är han på väg att göra en Bartecko! Antingen envägskontrakt i NHL eller Luleå! Personligen tycker jag det låter osannolikt men jag har gärna fel! Hade varit en kanonvärvning!
nummer 17- Antal inlägg : 1214
Men för tusan, kom upp ur sandlådan nu, allihopa. Jag börjar bli dödligt less på att läsa en sillytråd som snarast handlar om vem som sagt vad eller inte om vem, eller om man har en för negativ eller positiv attityd till Luleå Hockey i allmänhet och Osten i synnerhet. Känner man sig kränkt så svälj det, eller ta diskussionen i PM eller åtminstone i slasken. Mata inte trollen.
Jag säger som Löfven: Det är bara käbbel!
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Tigerman skrev:Men för tusan, kom upp ur sandlådan nu, allihopa. Jag börjar bli dödligt less på att läsa en sillytråd som snarast handlar om vem som sagt vad eller inte om vem, eller om man har en för negativ eller positiv attityd till Luleå Hockey i allmänhet och Osten i synnerhet. Känner man sig kränkt så svälj det, eller ta diskussionen i PM eller åtminstone i slasken. Mata inte trollen.
+1
Redbear- Antal inlägg : 6780
Sjukt sant, Tigerman. Herregud, givetvis visar det sig att inte alla rykten stämmer. Det är därför det är ett rykte. Och det är därför det är en SILLY season. Ovissheten är jobbig, ja, men samtidigt är det väl lite spännande också att vi har bomber kvar att se fram emot. För jag tror inte det är två dussinspelare som ska in. Och nu är snart alla självklara namn avskrivna så då blir det Crosby till slut.
Inte så att jag är positiv som sådan till denna Silly så här långt, men vi kan ju inte såga laget innan vi har ett fullt lag heller
Inte så att jag är positiv som sådan till denna Silly så här långt, men vi kan ju inte såga laget innan vi har ett fullt lag heller
Vexet- Antal inlägg : 459
Tiden går...avsaknaden av bra centrar består....blir nog Falk som är första center i september.
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Slapshot skrev:Tiden går...avsaknaden av bra centrar består....blir nog Falk som är första center i september.
Nämen kolla...? Högoddsare.
Falk är aldrig tänkt som förstacenter. Han är menad att ersätta Granström som i sin tur värvades in som en fjärdelinacenter och inget annat. Eventuellt får Falk spela i tredjefemman. Osten har även varit klar med att man jagar en center och en forward för förstafemman så spar ditt gnäll är du snäll.
Xinpei- Antal inlägg : 951
Grana värvades väl inte som center över huvudtaget från början, blev väl så iom att Dixon totalhavererade.Xinpei skrev:Slapshot skrev:Tiden går...avsaknaden av bra centrar består....blir nog Falk som är första center i september.
Falk är aldrig tänkt som förstacenter. Han är menad att ersätta Granström som i sin tur värvades in som en fjärdelinacenter och inget annat. Eventuellt får Falk spela i tredjefemman. Osten har även varit klar med att man jagar en center och en forward för förstafemman så spar ditt gnäll är du snäll.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6533
Snikne Ville skrev:Grana värvades väl inte som center över huvudtaget från början, blev väl så iom att Dixon totalhavererade.Xinpei skrev:Slapshot skrev:Tiden går...avsaknaden av bra centrar består....blir nog Falk som är första center i september.
Granström är en renodlad center så att Osten skulle ha värvat in honom som något annat finns ju inte på kartan. Att Dixon misslyckades har dessutom inget med hans centerposition att göra utan gjorde snarare att han fick mer speltid. Det må stå på EP att han kan spela vinge också men det betyder inget eftersom han centrade delar av första säsongen i Luleå.
Han spelade vinge i Brynäs och Luleås centrar var Chris, Fogen, Walle o Dixon.Xinpei skrev:Snikne Ville skrev:Grana värvades väl inte som center över huvudtaget från början, blev väl så iom att Dixon totalhavererade.Xinpei skrev:Slapshot skrev:Tiden går...avsaknaden av bra centrar består....blir nog Falk som är första center i september.
Granström är en renodlad center så att Osten skulle ha värvat in honom som något annat finns ju inte på kartan. Att Dixon misslyckades har dessutom inget med hans centerposition att göra utan gjorde snarare att han fick mer speltid.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6533
Så vem är vår vinge ????
Puckad- Antal inlägg : 11373
Snikne Ville skrev:Han spelade vinge i Brynäs och Luleås centrar var Chris, Fogen, Walle o Dixon.Xinpei skrev:Snikne Ville skrev:Grana värvades väl inte som center över huvudtaget från början, blev väl så iom att Dixon totalhavererade.Xinpei skrev:Slapshot skrev:Tiden går...avsaknaden av bra centrar består....blir nog Falk som är första center i september.
Granström är en renodlad center så att Osten skulle ha värvat in honom som något annat finns ju inte på kartan. Att Dixon misslyckades har dessutom inget med hans centerposition att göra utan gjorde snarare att han fick mer speltid.
Det stämmer att Grana började som vinge i Luleå! När Dixon försvann fick Grana börja centra! Sen tycker jag han funkade bättre som center men det tar inte bort att han började som vinge!
Xinpei skrev:Slapshot skrev:Tiden går...avsaknaden av bra centrar består....blir nog Falk som är första center i september.
Vet väl jag också att han inte är tänkt som förste center men likförbannat kan det bli så.
Slapshot skrev:Xinpei skrev:Slapshot skrev:Tiden går...avsaknaden av bra centrar består....blir nog Falk som är första center i september.
Vet väl jag också att han inte är tänkt som förste center men likförbannat kan det bli så.
Det kan ju även bli så att Osten sitter med en center just nu och skrattar åt alla som klankar ned på honom. Eller så har han Olausson på kroken. Eller varför inte Ryan som magiskt tänkt sig att han ändå vill till SHL. Kanske Rasmussen som bestämt sig för att ta en säsong i Luleå? Mycket kan bli litet eller stort.
Hoppas du har rätt men det känns inte så just nu. Tidigare år har lagbygget varit klart snabbt men nu drar det ut på tiden. Det är oroväckande.
Hoppas verkligen Osten kan "dra upp en kanin ur hatten" vid medlemsmötet på torsdag.. Gärna en nordamerikansk sådan.
Ivanhoe- Antal inlägg : 518
nummer 17 skrev:Määk skrev:Salle skrev:Vi kan sluta drömma..
Lär dig läsa!! Jag har inte sagt att han är klar! Jag har sagt att det ryktas om Rasmussen till Luleå!
Finns signaler om Rasmussen från fler håll än nya användaren! Envägskontrakt i NHL eller Luleå pratas det om!
Är också väldigt säker på att de är så Nr17.
Sen är de väl Växjös GM som går ut och kapar alla andra möjliga SHL-vägar för Rasmus när dom inte själva verkar få honom.
Visst kommer han spela NHL om han får envägsontrakt, helt klart. Vem skulle inte göra de om man får chansen? Men blir de hemflytt, så är ja säker på att de befintliga ryktet har substans och att vi ligger bra till. Tror faktiskt Osten har visat ganska många sedlar och många bra erbjudanden till Rasmus och givetvis en säker förstacenterroll.
Kapten Haddock- Antal inlägg : 2527
Släpp Rasmussen för en sekund ...
Vem f*sen är vår vinge ???
Vem f*sen är vår vinge ???
Puckad- Antal inlägg : 11373
"- Vi har en väldigt bra plattform och står väl rustade. Vi har Joel Lassinantti hos oss och på backsidan finns en bra mix i kompetenser och åldersstruktur. Sedan har vi 13 forwards under kontrakt och det finns utrymme för ytterligare för en eller två forwards"
Kan vi tolka det som att risken finns för endast ett nyförvärv på forwardssidan? Isf börjar även jag bli smått orolig för ambitionerna kommande säsong. Sen hoppas jag för Guds skull att Toni Rajala inte är aktuell.
http://mobil.kuriren.nu/Sport/nu-forandras-chl-lulea-hockey-ger-tummen-upp-8883381.aspx
Kan vi tolka det som att risken finns för endast ett nyförvärv på forwardssidan? Isf börjar även jag bli smått orolig för ambitionerna kommande säsong. Sen hoppas jag för Guds skull att Toni Rajala inte är aktuell.
http://mobil.kuriren.nu/Sport/nu-forandras-chl-lulea-hockey-ger-tummen-upp-8883381.aspx
Dustin- Antal inlägg : 7178
Snart är vi nere på "din morsa"-nivå på forumet, kom igen nu och lägg ner vem-sa-vad-leken.
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
Vilken tid är sponsorträffen i morgon? Måste genomlida hela arbetsdagen antar jag?
Rönken- Antal inlägg : 17811
Är hittills inte imponerad av våra värvningar men hoppas tokmycket att Osten verkligen lyckas bygga laget bättre i år!! In med en toppcenter och en toppforward där en av dessa kan styra ett pp!! Ja sedan skadar det inte med en defensiv back till
pingu- Antal inlägg : 2418
Määk skrev:"- Vi har en väldigt bra plattform och står väl rustade. Vi har Joel Lassinantti hos oss och på backsidan finns en bra mix i kompetenser och åldersstruktur. Sedan har vi 13 forwards under kontrakt och det finns utrymme för ytterligare för en eller två forwards"
Varför inte Toni ? har har mera skillz än hela Luleå hockey tillsammans, nä vi ser riktigt veka ut, känns verkligen inte bra .... och nu kan alla "positiva" jävlar börja klanka ned på mig .. ha ha ha
Pajala- Antal inlägg : 18790
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=18242
goranozo- Antal inlägg : 2
Xinpei skrev:Slapshot skrev:Tiden går...avsaknaden av bra centrar består....blir nog Falk som är första center i september.
Har du länk till: "Osten har även varit klar med att man jagar en center och en forward för förstafemman"?
pingu skrev:Är hittills inte imponerad av våra värvningar men hoppas tokmycket att Osten verkligen lyckas bygga laget bättre i år!! In med en toppcenter och en toppforward där en av dessa kan styra ett pp!! Ja sedan skadar det inte med en defensiv back till
Vi har en defensiv back som inte fick mycket chans under förra säsongen i form av Jaros. Tycker faktiskt att backsidan ser bra ut. Ska det in en back till så måste det bli en bra PP back och inget annat.
nummer 17 skrev:Xinpei skrev:Slapshot skrev:Tiden går...avsaknaden av bra centrar består....blir nog Falk som är första center i september.
Har du länk till: "Osten har även varit klar med att man jagar en center och en forward för förstafemman"?
Sa han väl under den senaste liven? Att man jagar en center? Eller han kanske sa två forwards vilket jag tolkade som en center..?
Utan att orka kolla reprisen så är jag också relativt säker att han sa att de sökte två forwards varav minst en ska vara center. Det kunde dock bli två centrar.Xinpei skrev:pingu skrev:Är hittills inte imponerad av våra värvningar men hoppas tokmycket att Osten verkligen lyckas bygga laget bättre i år!! In med en toppcenter och en toppforward där en av dessa kan styra ett pp!! Ja sedan skadar det inte med en defensiv back till
Vi har en defensiv back som inte fick mycket chans under förra säsongen i form av Jaros. Tycker faktiskt att backsidan ser bra ut. Ska det in en back till så måste det bli en bra PP back och inget annat.nummer 17 skrev:Xinpei skrev:Slapshot skrev:Tiden går...avsaknaden av bra centrar består....blir nog Falk som är första center i september.
Sa han väl under den senaste liven? Att man jagar en center? Eller han kanske sa två forwards vilket jag tolkade som en center..?
Qirren- Antal inlägg : 1369
Qirren skrev:Utan att orka kolla reprisen så är jag också relativt säker att han sa att de sökte två forwards varav minst en ska vara center. Det kunde dock bli två centrar.Xinpei skrev:pingu skrev:Är hittills inte imponerad av våra värvningar men hoppas tokmycket att Osten verkligen lyckas bygga laget bättre i år!! In med en toppcenter och en toppforward där en av dessa kan styra ett pp!! Ja sedan skadar det inte med en defensiv back till
Vi har en defensiv back som inte fick mycket chans under förra säsongen i form av Jaros. Tycker faktiskt att backsidan ser bra ut. Ska det in en back till så måste det bli en bra PP back och inget annat.nummer 17 skrev:Xinpei skrev:Slapshot skrev:Tiden går...avsaknaden av bra centrar består....blir nog Falk som är första center i september.
Det är ungefär som jag minns det. Däremot vette tusan om laget mår bra av att man får in två centrar. Man borde lägga fokus på en center av hög klass om sedan en målskytt bredvid. MicFlickier har inte blivit ersatt. Tänk om han hade stannat...? Hade varit en betydligt bättre situation då. :/
Kapten Haddock skrev:nummer 17 skrev:Määk skrev:Salle skrev:Vi kan sluta drömma..
Är också väldigt säker på att de är så Nr17.
Sen är de väl Växjös GM som går ut och kapar alla andra möjliga SHL-vägar för Rasmus när dom inte själva verkar få honom.
Visst kommer han spela NHL om han får envägsontrakt, helt klart. Vem skulle inte göra de om man får chansen? Men blir de hemflytt, så är ja säker på att de befintliga ryktet har substans och att vi ligger bra till. Tror faktiskt Osten har visat ganska många sedlar och många bra erbjudanden till Rasmus och givetvis en säker förstacenterroll.
Är ganska säker på att Osten har varit där ända sedan början av förra säsongen och visat intresse.
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2016/06/15/inget-shl-for-sjogren/
SHL verkar inte vara fint nog för Sjögren så vi kan nog skriva av honom också.
SHL verkar inte vara fint nog för Sjögren så vi kan nog skriva av honom också.
Saxat från galne höken...
"Sportcheferna som riskerar att tappa spelare har fortfarande en liten nervös stund kvar. Klockan 23.00 svensk tid ska det ha skett, annars blir de kontraktsbundna spelarna kvar i Sverige.
Men denna tiden råder det väldigt delade meningar om. På sina hålla har det gått att läsa att det är under natten och på något ställe är det 24.00 New York-tid som gäller, dvs klockan 06.00 svensk tid."
Innebär detta att Lassi blir kvar, då klockan är över 23.00..??
"Sportcheferna som riskerar att tappa spelare har fortfarande en liten nervös stund kvar. Klockan 23.00 svensk tid ska det ha skett, annars blir de kontraktsbundna spelarna kvar i Sverige.
Men denna tiden råder det väldigt delade meningar om. På sina hålla har det gått att läsa att det är under natten och på något ställe är det 24.00 New York-tid som gäller, dvs klockan 06.00 svensk tid."
Trashtalk- Antal inlägg : 61
Trashtalk skrev:Saxat från galne höken...
Eller kl06 idag på morgonen Svenskt tid.
De betyder även att den näst sista dead linen är bruten och att de kan lösas lite spelare om vi har tur? Annars så är den sista efter draften om ca 10 dagar och då lär de vara en hel del spelare som vi vet om dom blir bundna till NHL i alla fall.
Nu har både Stålnacke och Madhawk bekräftat att Lassi blir kvar i Luleå. Skönt.
Dentos- Antal inlägg : 894
Dentos skrev:Nu har både Stålnacke och Madhawk bekräftat att Lassi blir kvar i Luleå. Skönt.
Puhh..
Redbear- Antal inlägg : 6780
Dentos skrev:Nu har både Stålnacke och Madhawk bekräftat att Lassi blir kvar i Luleå. Skönt.
De känns riktigt bra!
Då är de ju fråga OM hur de blir om Nilsson vill hem? Dyrt och knyta upp honom redan nu men samtidigt mindre roligt om ha skriver för annan SHL-klubb för att vi inte har plats.
Anders Nilsson har för övrigt aviserat att det är KHL som är det enda aktuella om det inte blir NHL nästa år. Något som inte alls låter orimligt om man tittar på vilken status Anders har i den kontinentala ligan.
Att Lassinanti stannar kvar innebär därmed inga som helst huvudbry, snarare är det uteslutande positivt. Det är bara att korka upp.
Att Lassinanti stannar kvar innebär därmed inga som helst huvudbry, snarare är det uteslutande positivt. Det är bara att korka upp.
Rakapuckar- Antal inlägg : 100
Mattias Sjögren till Lions. Hoppas och räknar nästan med att Olausson blir centern.
Dustin- Antal inlägg : 7178
Inte mig emot. Helst med en snabb forward bredvid sig.Määk skrev:Mattias Sjögren till Lions. Hoppas och räknar nästan med att Olausson blir centern.
Xinpei skrev:Inte mig emot. Helst med en snabb forward bredvid sig.Määk skrev:Mattias Sjögren till Lions. Hoppas och räknar nästan med att Olausson blir centern.
Hoppas verkligen inte på Ola som jag tycker är allt för långsam i 5 mot 5 spelet. Dock ganska bra i PP men nej tack.
pingu- Antal inlägg : 2418
pingu skrev:Xinpei skrev:Inte mig emot. Helst med en snabb forward bredvid sig.Määk skrev:Mattias Sjögren till Lions. Hoppas och räknar nästan med att Olausson blir centern.
Hoppas verkligen inte på Ola som jag tycker är allt för långsam i 5 mot 5 spelet. Dock ganska bra i PP men nej tack.
Olausson är nog det bästa och enda Luleå kan få i centerväg. Ingen annan svensk toppcenter vill hit upp så vi får nog vara tacksamma för att Olle vill hit om han kommer.
Inget nytt från årsmötet?
Eftersom det inte presenteras någon spetsspelare så måste det betyda att Luleå går och väntar på besked om dom spelarna som är aktuella ska få kontrakt i NHL eller KHL. Antingen blir det jättebra eller så blir det inget alls och jakten på nya spelare börjar om. Det känns väldigt riskabelt att chansa på att Rasmussen eller någon annan kanske kommer hit men går det hem så får vi ju den spets vi behöver. Jag håller tummarna.
Monco- Antal inlägg : 336
Monco skrev:Eftersom det inte presenteras någon spetsspelare så måste det betyda att Luleå går och väntar på besked om dom spelarna som är aktuella ska få kontrakt i NHL eller KHL. Antingen blir det jättebra eller så blir det inget alls och jakten på nya spelare börjar om. Det känns väldigt riskabelt att chansa på att Rasmussen eller någon annan kanske kommer hit men går det hem så får vi ju den spets vi behöver. Jag håller tummarna.
Missar vi finns det nog gott om mediokra spelare vi kan ta in istället, vilket hade varit fallet om vi inte hade väntat på spets så det känns väl inte som ett större problem på den fronten. Man måste chansa lite för att vinna.
Lulefan- Antal inlägg : 2285
Inte så många svenska forwards som kan vara aktuella ur högen "finns i NHL/AHL, väntar på nytt kontrakt", i praktiken bara Rasmussen och Magnus Pääjärvi, övriga borde vara rätt säkra på att hitta ett lag. Däremot finns förstås en hel drös med nordamerikanska.Monco skrev:Eftersom det inte presenteras någon spetsspelare så måste det betyda att Luleå går och väntar på besked om dom spelarna som är aktuella ska få kontrakt i NHL eller KHL. Antingen blir det jättebra eller så blir det inget alls och jakten på nya spelare börjar om. Det känns väldigt riskabelt att chansa på att Rasmussen eller någon annan kanske kommer hit men går det hem så får vi ju den spets vi behöver. Jag håller tummarna.
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Tigerman skrev:Inte så många svenska forwards som kan vara aktuella ur högen "finns i NHL/AHL, väntar på nytt kontrakt", i praktiken bara Rasmussen och Magnus Pääjärvi, övriga borde vara rätt säkra på att hitta ett lag. Däremot finns förstås en hel drös med nordamerikanska.Monco skrev:Eftersom det inte presenteras någon spetsspelare så måste det betyda att Luleå går och väntar på besked om dom spelarna som är aktuella ska få kontrakt i NHL eller KHL. Antingen blir det jättebra eller så blir det inget alls och jakten på nya spelare börjar om. Det känns väldigt riskabelt att chansa på att Rasmussen eller någon annan kanske kommer hit men går det hem så får vi ju den spets vi behöver. Jag håller tummarna.
Även en hel del tjecker, slovaker och en och annan finländare.
Annat löst folk dvs...
Kraftkung- Antal inlägg : 169
Mattias Sjögren flyttar till Zürich, vilka finns kvar nu? Letar Skellefteå efter en förstacenter?
Rönken- Antal inlägg : 17811
Om man tittar på centrar som har bevisat sig på en hyfsad nivå i SHL, vilket rimligtvis Osten har gjort och gör när det gäller rekryterandet av en förstacenter. Då Är det tydligt att det ser väldigt utplockat ut.
De centrar som jag kan silla ut på marknaden är de ständigt aktuella Niklas Olausson och Dennis Rasmussen. Sen så finns även Erik Christensen, Jeff Taffe och Riley Holzapfel, Holzapfel som knappast håller den nivå som vi är ute efter.
Tittar man på dessa namn så känns det spontant som om Osten väntar på Niklas beslut, den enda som vi kan vara säker med att han skulle bidra med mer är Rasmussen och eftersom han inte säger sig vara aktuell för SHL, så är det nog ingen som Luleå hoppas på, inte realistiskt iaf.
När det gäller de tre nämnda amerikanerna så är i min mening Christensen den mest kompententa, ojämn med hög högstanivå, en Eric i toppform är en dröm, är han inte i form så klarar vi oss bättre med tjocksteffe, som för övrigt också är ledig. Taffe är duglig men föll bort fullständigt i slutspelet, är oroväckande isf.
Min gissning utifrån detta är som sagt att vi väntar på Niklas, blir det inte honom, så kommer det bli en överraskning, ett nytt ansikte för våra svenska rinkar.
De centrar som jag kan silla ut på marknaden är de ständigt aktuella Niklas Olausson och Dennis Rasmussen. Sen så finns även Erik Christensen, Jeff Taffe och Riley Holzapfel, Holzapfel som knappast håller den nivå som vi är ute efter.
Tittar man på dessa namn så känns det spontant som om Osten väntar på Niklas beslut, den enda som vi kan vara säker med att han skulle bidra med mer är Rasmussen och eftersom han inte säger sig vara aktuell för SHL, så är det nog ingen som Luleå hoppas på, inte realistiskt iaf.
När det gäller de tre nämnda amerikanerna så är i min mening Christensen den mest kompententa, ojämn med hög högstanivå, en Eric i toppform är en dröm, är han inte i form så klarar vi oss bättre med tjocksteffe, som för övrigt också är ledig. Taffe är duglig men föll bort fullständigt i slutspelet, är oroväckande isf.
Min gissning utifrån detta är som sagt att vi väntar på Niklas, blir det inte honom, så kommer det bli en överraskning, ett nytt ansikte för våra svenska rinkar.
Rakapuckar- Antal inlägg : 100
Rönken skrev:Mattias Sjögren flyttar till Zürich, vilka finns kvar nu? Letar Skellefteå efter en förstacenter?
De måste ersätta Zackrisson. Vilka centrar som finns kvar är omöjligt att förutsäga eftersom AHL och NHL inte brukar skyffla undan spelare förrän tidigast efter den första campen i juli. Sedan så sitter ett par KHL lag risigt till ekonomiskt och riskerar att åka ut. Summan av det hela.. Svenska centrar är bara en liten del av marknaden.
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2016/06/18/detta-behover-shl-lagen/
Wolfhunter- Antal inlägg : 1285
Sida 5 av 20 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12 ... 20
Liknande ämnen
» Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7
» Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3
» Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4
» Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7