Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4
+78
GLHF
Trashtalk
Admin
Myrman
Kapten Haddock
Sir Prozac
Neurofunk20
Patrik82
tibet
KUCERA
keevvs
makkanmakkan
Simon90
Kallepedal
Donten_
UnSaccoDiSoldi
Norlin
Mickeee
Monco
Hedanders
Dustin
hokkzorz
Jonken
Kraftkung
johan74
Groggen79
Dilox
Knäcktomten
nummer 17
Nr10
Lulefan
JuniorX
kokostrollet
pingu
Sportchefen #2
Mr Bister
Dentos
JayDee
icemask
Luleåfan
Daddeh4724
Puckad
Number 69
Kneten
Snikne Ville
Kagen
Slapshot
Mange
Tigerman
Tony Moore
Micke80
Davidoff
GustenA
Björnkäften
Ferros
Hellcop
Redbear
ski3r
Sundance Kid
Freno
Lars158
Bamsefar
Urken
Foxfun
Niinimaa
LuleåWinston
Rönken
NallePhu
NilsOskar
Qirren
Donowitz
KaptenBlodskelett
Xinpei
LulefanGBG
Ivanhoe
Wolfhunter
MickkeJ
82 posters
Sida 11 av 20
Sida 11 av 20 • 1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 15 ... 20
Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4
Xinpei skrev:
Hur kan då lag som Malmö locka till sig spelare?
Trots allt en storstad med väldigt bra läge kommunikationsmässigt och i förhållande till övriga Europa. Bor ju själv i Malmö just nu och efter att ha bott i alla tre svenska storstäderna i flera år, så kan jag säga att Malmö är överlägset såväl Sthlm som Gbg sett till livskvalitet och bang for the buck, så tycker det är väldigt lätt att förstå varför Malmö har lätt att attrahera spelare.
kokostrollet- Antal inlägg : 2684
kokostrollet skrev:Xinpei skrev:
Trots allt en storstad med väldigt bra läge kommunikationsmässigt och i förhållande till övriga Europa. Bor ju själv i Malmö just nu och efter att ha bott i alla tre svenska storstäderna i flera år, så kan jag säga att Malmö är överlägset såväl Sthlm som Gbg sett till livskvalitet och bang for the buck, så tycker det är väldigt lätt att förstå varför Malmö har lätt att attrahera spelare.
Lag som Linköping då?
Xinpei- Antal inlägg : 951
Xinpei skrev:kokostrollet skrev:Xinpei skrev:
Lag som Linköping då?
Bättre geografiskt läge, inte mörkt och kallt större delen av säsongen, närmare till såväl Stockholm, Göteborg samt kontinenten. För svenska spelare så hamnar du, med största sannolikhet, närmare släkt och vänner. Dessutom en klart större stad än Luleå. Sen har väl Linköping också kunnat ge mer betalt än vad Luleå har, om man bortser från den senaste säsongen.
Ferros- Antal inlägg : 2354
Nog ska vi få se att det finns några självplågare som skriver på för oss också.
NilsOskar- Antal inlägg : 441
Jag tror inte det är så enkelt som att man vill spela i bra lag. Beroende på lag så kan man få en roll man vill ha Det är nog tufft att få en roll som första center i Frölunda. Vill man ha speltid, roll i PP och BP etc. så blir bilden mer komplex.
Puckad- Antal inlägg : 11373
Puckad skrev:Jag tror inte det är så enkelt som att man vill spela i bra lag. Beroende på lag så kan man få en roll man vill ha Det är nog tufft att få en roll som första center i Frölunda. Vill man ha speltid, roll i PP och BP etc. så blir bilden mer komplex.
Precis, många faktorer som räknas, typ av spelsystem och orutinerade tränare spelar också in, oops .. det lät som Luleå nu igen ...
Nä men visst kan man få mer speltid i ett sämre lag än t.ex försöka slå sig in i Frölundas eller Skellefteås trupper, sen så är ju chansen att spela för ett guld stort också i nämnda trupper, medspelarna är otroligt skickliga och lyfter då automatiskt en junior som verkligen måste visa vad han går för, det blir oftast en spelare som lyfts framåt genom att spela med bra spelare, han lär sig så mycket mer genom att få spela med stjärnor gentemot brunkare som bara dumpar puck.
så många faktorer som spelar in så man kan inte ens försöka reda ut det.
Pajala- Antal inlägg : 18788
Jag skulle bli så glad om Olausson återvände. Vilket spelsinne! Han skulle allena förbättra vårt PP flera snäpp. Han är riktigt vass.
Tycker det är ett sundhetstecken att vi inte värvar från FBK. Hur bra har dom varit de senaste säsongerna? Det är nog bara Salmela jag skulle vara nöjd att värva.
Även om det är tidigt på silly vore det bra om vi kunde ro hem någon grym spelare som kanske startar en kedjeeffekt så att plötsligt alla stjärnor vill till LHF.
Drömma går ju!
Tycker det är ett sundhetstecken att vi inte värvar från FBK. Hur bra har dom varit de senaste säsongerna? Det är nog bara Salmela jag skulle vara nöjd att värva.
Även om det är tidigt på silly vore det bra om vi kunde ro hem någon grym spelare som kanske startar en kedjeeffekt så att plötsligt alla stjärnor vill till LHF.
Drömma går ju!
Kneten- Antal inlägg : 248
Pajala skrev:Puckad skrev:Jag tror inte det är så enkelt som att man vill spela i bra lag. Beroende på lag så kan man få en roll man vill ha Det är nog tufft att få en roll som första center i Frölunda. Vill man ha speltid, roll i PP och BP etc. så blir bilden mer komplex.
Precis, många faktorer som räknas, typ av spelsystem och orutinerade tränare spelar också in, oops .. det lät som Luleå nu igen ...
Nä men visst kan man få mer speltid i ett sämre lag än t.ex försöka slå sig in i Frölundas eller Skellefteås trupper, sen så är ju chansen att spela för ett guld stort också i nämnda trupper, medspelarna är otroligt skickliga och lyfter då automatiskt en junior som verkligen måste visa vad han går för, det blir oftast en spelare som lyfts framåt genom att spela med bra spelare, han lär sig så mycket mer genom att få spela med stjärnor gentemot brunkare som bara dumpar puck.
Hindrade inte Lindström och Möller att återvända till SAIK.
Kan Patrik Hersley vara något? Spelar i ett lag som inte nyttjar hans offensiva kvaliteter alls och det har kostat honom en plats i landslaget.
Har iofs kontrakt men det innehåller säkert någon klausul som kan nyttjas. Det gör ju alla kontrakt ....
Har iofs kontrakt men det innehåller säkert någon klausul som kan nyttjas. Det gör ju alla kontrakt ....
Xinpei skrev:Pajala skrev:Puckad skrev:Jag tror inte det är så enkelt som att man vill spela i bra lag. Beroende på lag så kan man få en roll man vill ha Det är nog tufft att få en roll som första center i Frölunda. Vill man ha speltid, roll i PP och BP etc. så blir bilden mer komplex.
Hindrade inte Lindström och Möller att återvända till SAIK.
vad ska hindra dom ?
dom kommer att spela i Skellefteås PP1 direkt, suveräna spelare som varje lag skulle vilja ha i sitt .. möller är väl ännu under kontrakt med saik, vet inte statusen på Lindström men kan vara ett liknande avtal där.
Fy helvete vilket lag dom får till nästa säsong.
3 år på bägge!!!
johan74- Antal inlägg : 367
Pajala skrev:Mange skrev:Pajala skrev:Mange skrev:Pajala skrev:http://www.hd.se/sport/2016/05/05/avslojar-everberg-hamnar-i-vaxjo/
Everberg klar för Växjö verkar det som, så varken Gulas, Everberg eller chipsmicke då .. .
Undra varför han valde Växjö? måste ju ha varit pengarna som avgjorde, han valde ju till och med bort Rögle...
står väl i artikeln att han väljer ett lag som går för guld så valet var väl ganska så lätt.
Går inte alla lag för guld?
alla lag säger det, men faktum är att det endast är 4 lag som brukar kunna gå hela vägen, Växjö ligger betydligt högre på den listan än Rögle
IK Göta?
JuniorX- Antal inlägg : 4191
JuniorX skrev:Pajala skrev:Mange skrev:Pajala skrev:Mange skrev:Pajala skrev:http://www.hd.se/sport/2016/05/05/avslojar-everberg-hamnar-i-vaxjo/
Everberg klar för Växjö verkar det som, så varken Gulas, Everberg eller chipsmicke då .. .
Undra varför han valde Växjö? måste ju ha varit pengarna som avgjorde, han valde ju till och med bort Rögle...
står väl i artikeln att han väljer ett lag som går för guld så valet var väl ganska så lätt.
Går inte alla lag för guld?
alla lag säger det, men faktum är att det endast är 4 lag som brukar kunna gå hela vägen, Växjö ligger betydligt högre på den listan än Rögle
IK Göta?
IK GÖTA har väl inte spelat i högsta ligan sen 40/50 talet
nummer 17 skrev:Videll och Ola kanske är våra nya centrar. Klasen och Näkyvä eller Gunderson ovanpå det!
Näkyvä har skrivit på för LHC!
#96- Antal inlägg : 2192
Jag förstår inte varför man ska värva Salmela, han är ju legoknektarnas legoknekt, han bryr sig inte ett dugg om laget bra han får bra pröjs.
Det är bättre att man värvar en till namnet mer okänd spelare som vill spela i LHF för att utveckla sig.
Se ska vi inte sätta oss på för höga hästar, vill Fransson komma tillbaka ska vi ta emot honom med öppna armar.
Det är bättre att man värvar en till namnet mer okänd spelare som vill spela i LHF för att utveckla sig.
Se ska vi inte sätta oss på för höga hästar, vill Fransson komma tillbaka ska vi ta emot honom med öppna armar.
Mr Bister- Antal inlägg : 1505
Jag håller med om Salmela, han är mest intresserad av cash, men: Han levererar i princip alltid. Och jag är ärligt talat inte säker på att Fransson bryr sig mer om Luleå än vad Salmela gör.Mr Bister skrev:Jag förstår inte varför man ska värva Salmela, han är ju legoknektarnas legoknekt, han bryr sig inte ett dugg om laget bra han får bra pröjs.
KaptenBlodskelett- Antal inlägg : 2848
#96 skrev:nummer 17 skrev:Videll och Ola kanske är våra nya centrar. Klasen och Näkyvä eller Gunderson ovanpå det!
Du är 100% säker alltså?
Dentos- Antal inlägg : 894
KaptenBlodskelett skrev:Jag håller med om Salmela, han är mest intresserad av cash, men: Han levererar i princip alltid. Och jag är ärligt talat inte säker på att Fransson bryr sig mer om Luleå än vad Salmela gör.Mr Bister skrev:Jag förstår inte varför man ska värva Salmela, han är ju legoknektarnas legoknekt, han bryr sig inte ett dugg om laget bra han får bra pröjs.
Börjar komma upp i åren och var skadad i slutet av säsongen med Pölsan. Känns lite halvskakigt, bäst man undersöker det noggrant.
Rönken- Antal inlägg : 17811
Mr Bister skrev:Jag förstår inte varför man ska värva Salmela, han är ju legoknektarnas legoknekt, han bryr sig inte ett dugg om laget bra han får bra pröjs.
Med andra ord är han precis som de flesta ishockeyspelare?
#96 skrev:nummer 17 skrev:Videll och Ola kanske är våra nya centrar. Klasen och Näkyvä eller Gunderson ovanpå det!
Finns lika mycket belägg nu som det gjorde för två dagar sen. En artikel från AB men inte mer. Och skriven av inte vem som helst utan Tomas "Jag har rätt en gång var tusende år" Ros. med andra ord så ska saltkaren bara vina.
Någon som dock ÄR KLAR för en ny klubb är Everberg. Han är presenterad av Växjö.
Rönken skrev:KaptenBlodskelett skrev:Jag håller med om Salmela, han är mest intresserad av cash, men: Han levererar i princip alltid. Och jag är ärligt talat inte säker på att Fransson bryr sig mer om Luleå än vad Salmela gör.Mr Bister skrev:Jag förstår inte varför man ska värva Salmela, han är ju legoknektarnas legoknekt, han bryr sig inte ett dugg om laget bra han får bra pröjs.
Börjar komma upp i åren och var skadad i slutet av säsongen med Pölsan. Känns lite halvskakigt, bäst man undersöker det noggrant.
Där före hade han dock fyra raka säsonger där han spelat i stortsett varje match.
Nobben av Everberg också, känns som att vi sitter ensamma och utstötta medans alla andra fyller på sina lag. Vi får snällt vänta och se vem som blir över när alla fyllt sina trupper.
Sir Prozac- Antal inlägg : 2491
Sir Prozac skrev:Nobben av Everberg också, känns som att vi sitter ensamma och utstötta medans alla andra fyller på sina lag. Vi får snällt vänta och se vem som blir över när alla fyllt sina trupper.
Ensamma? Knappast. Rögle har knappt värvat. Samma gäller Karlskrona och Leksand. Färjestad behöver förstärka. DIF har värvat hyfsat men behöver ändå ersätta Thoresen och det är inte lätt. Frölunda sitter ju i en sits som Luleå satt förrförra säsongen då de inte vet vilka som sticker och vilka som stannar. HV71 har knappt värvat alls heller. Så din känsla kan inte direkt vara längre ifrån verkligheten. Sedan vet vi ju inte vad Växjö erbjöd heller.
Jag är lite road över hur oroad många är. Kul när det alltid kommit in några nya inlägg varje gång man loggar in på forumet. Att här inte är stiltje.
Lars158- Antal inlägg : 9806
KaptenBlodskelett skrev:Jag håller med om Salmela, han är mest intresserad av cash, men: Han levererar i princip alltid. Och jag är ärligt talat inte säker på att Fransson bryr sig mer om Luleå än vad Salmela gör.Mr Bister skrev:Jag förstår inte varför man ska värva Salmela, han är ju legoknektarnas legoknekt, han bryr sig inte ett dugg om laget bra han får bra pröjs.
+++++ Fransson ska inte vara något annat än vår allra sista utväg.
Om man inte har klubbhjärta så har jag svårt att motivera en lön som man inte kan prestera i förhållande till.
Om han själv vill komma hem för en rimlig peng och känner att han kan bidra (utan att vara den arroganta Fransson som lyckas med motsatsen), så kan man väl överväga det.
Men att dallra en sedelbunt framför näsan på honom, i hopp om att han ska komma hit och frälsa oss känns inte som en bra idé.
Sen känner jag kanske inte riktigt att Salmela är någon höjdare heller, iom att vi precis har haft Rajala här och fått lida för det.
Visst, spelmässigt är han precis den vi söker. Men är det verkligen värt att bränna så mycket pengar på en spelare utan hjärta, som antagligen inte kommer att stanna längre än 1 år?
Skulle hellre satsa på Hersley som någon var inne på tidigare.
Färjestad är en sjukt omodern klubb som har passerat zenit för länge sen, och lär inte få en positiv utvecklingskurva på många år. Därför är det den sista klubben som jag vill att vi ska ta efter.
Neurofunk20- Antal inlägg : 120
Neurofunk20 skrev:KaptenBlodskelett skrev:Jag håller med om Salmela, han är mest intresserad av cash, men: Han levererar i princip alltid. Och jag är ärligt talat inte säker på att Fransson bryr sig mer om Luleå än vad Salmela gör.Mr Bister skrev:Jag förstår inte varför man ska värva Salmela, han är ju legoknektarnas legoknekt, han bryr sig inte ett dugg om laget bra han får bra pröjs.
Om man inte har klubbhjärta så har jag svårt att motivera en lön som man inte kan prestera i förhållande till.
Om han själv vill komma hem för en rimlig peng och känner att han kan bidra (utan att vara den arroganta Fransson som lyckas med motsatsen), så kan man väl överväga det.
Men att dallra en sedelbunt framför näsan på honom, i hopp om att han ska komma hit och frälsa oss känns inte som en bra idé.
Sen känner jag kanske inte riktigt att Salmela är någon höjdare heller, iom att vi precis har haft Rajala här och fått lida för det.
Visst, spelmässigt är han precis den vi söker. Men är det verkligen värt att bränna så mycket pengar på en spelare utan hjärta, som antagligen inte kommer att stanna längre än 1 år?
Färjestad är en sjukt omodern klubb som har passerat zenit för länge sen, och lär inte få en positiv utvecklingskurva på många år. Därför är det den sista klubben som jag vill att vi ska ta efter.
Samtidigt skriker folk efter värvningar....
Xinpei skrev:Sir Prozac skrev:Nobben av Everberg också, känns som att vi sitter ensamma och utstötta medans alla andra fyller på sina lag. Vi får snällt vänta och se vem som blir över när alla fyllt sina trupper.
Ensamma? Knappast. Rögle har knappt värvat. Samma gäller Karlskrona och Leksand. Färjestad behöver förstärka. DIF har värvat hyfsat men behöver ändå ersätta Thoresen och det är inte lätt. Frölunda sitter ju i en sits som Luleå satt förrförra säsongen då de inte vet vilka som sticker och vilka som stannar. HV71 har knappt värvat alls heller. Så din känsla kan inte direkt vara längre ifrån verkligheten. Sedan vet vi ju inte vad Växjö erbjöd heller.
Rögle, Karlskrona och Leksand? Har vi inte högre ambitioner än så, ja då får man väl vara nöjd och glad. Misstänker att de som säljer säsongskorten hoppas på lite mer hype kring laget än att vi nog ska kunna spöa karlskrona i vinter!
Allvarligt, jag fattar va du menar men MIN känsla är fortfarande att Osten börjar få lite svettpärlor i pannan efter alla nej tack.
Sir Prozac- Antal inlägg : 2491
Xinpei skrev:Neurofunk20 skrev:KaptenBlodskelett skrev:Jag håller med om Salmela, han är mest intresserad av cash, men: Han levererar i princip alltid. Och jag är ärligt talat inte säker på att Fransson bryr sig mer om Luleå än vad Salmela gör.Mr Bister skrev:Jag förstår inte varför man ska värva Salmela, han är ju legoknektarnas legoknekt, han bryr sig inte ett dugg om laget bra han får bra pröjs.
I respons till vadå? Syftar du på sista stycket, eller Salmelas vara eller icke vara?
Då vi inte har ett fullt lag, så behöver vi väl värva fler spelare? Så att folk "skriker" efter fler värvningar känns väl mer än rimligt, eller?
Eller gillar du bara att gå "mot strömmen"? Lite så där lagom edgy?
Sir Prozac skrev:Xinpei skrev:Sir Prozac skrev:Nobben av Everberg också, känns som att vi sitter ensamma och utstötta medans alla andra fyller på sina lag. Vi får snällt vänta och se vem som blir över när alla fyllt sina trupper.
Rögle, Karlskrona och Leksand? Har vi inte högre ambitioner än så, ja då får man väl vara nöjd och glad. Misstänker att de som säljer säsongskorten hoppas på lite mer hype kring laget än att vi nog ska kunna spöa karlskrona i vinter!
Allvarligt, jag fattar va du menar men MIN känsla är fortfarande att Osten börjar få lite svettpärlor i pannan efter alla nej tack.
Självfallet har Luleå hockey det men laget ska inte vara klar förrän i augusti och samtidigt så väntar många spelare på att NHL lagen ska ha tagit ut sina trupper innan de rör på sig. Lag som idag har klara lag idag riskerar att fylla sina trupper innan dessa spelare dyker upp på marknaden. Dessutom har vi snart VM. Hade det varit augusti så hade jag förstått folks oro men det är för tusan bara början på maj. Dessutom gav du sken av att alla andra lag har klart med lagen men i verkligheten har många klubbar inte klara lag ännu.
Neurofunk20 skrev:Xinpei skrev:Neurofunk20 skrev:KaptenBlodskelett skrev:Jag håller med om Salmela, han är mest intresserad av cash, men: Han levererar i princip alltid. Och jag är ärligt talat inte säker på att Fransson bryr sig mer om Luleå än vad Salmela gör.Mr Bister skrev:Jag förstår inte varför man ska värva Salmela, han är ju legoknektarnas legoknekt, han bryr sig inte ett dugg om laget bra han får bra pröjs.
I respons till vadå? Syftar du på sista stycket, eller Salmelas vara eller icke vara?
Då vi inte har ett fullt lag, så behöver vi väl värva fler spelare? Så att folk "skriker" efter fler värvningar känns väl mer än rimligt, eller?
Eller gillar du bara att gå "mot strömmen"? Lite så där lagom edgy?
Det är den negativa synen på "Legoknektar" som är lite ironisk när folk skriker efter nyförvärv.. som betyder att "legoknektar" ska värvas in. Självfallet måste man fylla truppen däremot vill folk ha spetskompetens och dessa finns inte idag inom organisationen. Alltså måste man värva in spelare som tänker precis som Salmela.
Senast ändrad av Xinpei den fre 06 maj 2016, 20:59, ändrad totalt 1 gång
Snart VM? Du vet att det har börjat idag? Quote master
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Slapshot skrev:Snart VM? Du vet att det har börjat idag? Quote master
Medveten om att VM började idag. Felformulering av mig.
http://www.eliteprospects.com/free_agent_pool.php?LeagueID=WC
Det här är spelarna i VM som är kontraktslösa. Svårt att tro att vi väntar ut någon av dessa spelare.
Det här är spelarna i VM som är kontraktslösa. Svårt att tro att vi väntar ut någon av dessa spelare.
Dustin- Antal inlägg : 7178
Määk skrev:http://www.eliteprospects.com/free_agent_pool.php?LeagueID=WC
Hur många sitter på klausuler som inte räknas in? Klasen gör det bland annat. Dessutom så brukar t.ex. inte AHL spelare bestämma sig förrän efter det första campen.. Alltså i juli. Vissa bestämmer sig inte förrän efter det sista som är i september/oktober.
I listan där så kan man t.ex. hitta..
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=16036
Vore faktiskt något för Luleå. 61p på 46 matcher i AHL förrförra säsongen t.ex. En riktig målskytt.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10615
Inte direkt troligt men ändå. En riktig PP back. För liten för NHL.
Jag är inte ett dugg orolig över att duktiga spelare kommer dyka upp. Så länge vi har kapital och plats ledig kommer det finnas möjlighet. Jag är snarare orolig över att vi rekryterar rätt. Osten får gärna fylla sista pusselbiten i November, så länge det handlar om en rejäl kioskvältare.
Senast ändrad av bearjew den fre 06 maj 2016, 21:57, ändrad totalt 1 gång
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Fast detta hade varit lite kulMääk skrev:http://www.eliteprospects.com/free_agent_pool.php?LeagueID=WC
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=199898
Undrar hur en sån herre ser på sin karriär? Amerikan och spelar i NLA som 18 åring?
Siktar väl på NHL, men var vill han ta nästa steg i utbildningen?
Var ju fixstjärnan nu i JVM som det var en massa reportage om. Nästa steg NHL.Puckad skrev:Fast detta hade varit lite kulMääk skrev:http://www.eliteprospects.com/free_agent_pool.php?LeagueID=WC
Undrar hur en sån herre ser på sin karriär? Amerikan och spelar i NLA som 18 åring?
Snikne Ville- Antal inlägg : 6533
Hade varit lite coolt när han står på podiet till NHL-draften där han väljs som nummer 1 av Toronto och säga, "Jag ska till Luleå"..
Kraftkung- Antal inlägg : 169
Jag har ingen större koll på Toronto mer ser att de har 7 Centrar, 3 vänstervingar och 4 högervingar i sin roster just nu. Om Auston vill spela center så borde han fundera på att göra som Wallmark, stanna på ytterligare ett års utbildning.Kraftkung skrev:Hade varit lite coolt när han står på podiet till NHL-draften där han väljs som nummer 1 av Toronto och säga, "Jag ska till Luleå"..
Dessutom drömmer jag hellre om honom än några av de alternativ som nämnts.
Jag fattar inte vad alla är så oroliga för? Osten har ju sagt att vi har två spelare klara för ett par veckor sedan och sedan dess så kan det ju ha kommit in någon fler. Varför dom inte är presenterade vet jag inte men det finns säkert någon bra anledning. Sedan är det ju så att vi har dom dyraste posterna att ersätta vilket gör att jag tror det kommer några riktiga kanonnamn snart och med snart menar jag efter VM eller när AHL/NHL har avslutats. En annan sak är det här med rykten som har presenterats främst i Kuriren. Jag tror någon planterar rykten där bara för att jävlas med dom och det är därför dom har gått ut med så otroligt många namn just den här våren. Enligt dom ska ju i stort sett alla lediga spelare ha varit på väg till Luleå och så sitter många här och svär och undrar varför ingen vill komma hit. Svaret är nog att dom flesta inte har varit på väg hit överhuvudtaget utan det är bara någon som tycker det är kul att driva med Kuriren reportrar.
Monco- Antal inlägg : 336
Puckad skrev:Fast detta hade varit lite kulMääk skrev:http://www.eliteprospects.com/free_agent_pool.php?LeagueID=WC
Ansåg att han skulle utvecklas bättre i NLA än i WHL/OHL. Han kommer gå riktigt högt i draften och skriva kontrakt med en NHL klubb till nästa säsong.
Monco skrev:Jag fattar inte vad alla är så oroliga för? Osten har ju sagt att vi har två spelare klara för ett par veckor sedan och sedan dess så kan det ju ha kommit in någon fler. Varför dom inte är presenterade vet jag inte men det finns säkert någon bra anledning. Sedan är det ju så att vi har dom dyraste posterna att ersätta vilket gör att jag tror det kommer några riktiga kanonnamn snart och med snart menar jag efter VM eller när AHL/NHL har avslutats. En annan sak är det här med rykten som har presenterats främst i Kuriren. Jag tror någon planterar rykten där bara för att jävlas med dom och det är därför dom har gått ut med så otroligt många namn just den här våren. Enligt dom ska ju i stort sett alla lediga spelare ha varit på väg till Luleå och så sitter många här och svär och undrar varför ingen vill komma hit. Svaret är nog att dom flesta inte har varit på väg hit överhuvudtaget utan det är bara någon som tycker det är kul att driva med Kuriren reportrar.
Tror nog mer Kurirens "journalister" ser hur de tappar läsare och därför planterar själva ett "rykte". Sedan tror jag precis som du gör att majoriteten av de som dykt upp i media inte ens varit på tapeten. Everberg och Bergfors tror jag Osten var intresserad av men de gick till andra lag. Rykten som t.ex. Micke Johansson vet jag inte om det fanns någon grund i.. Kuriren har visat sig vara väldigt mycket hit or miss på senare tid och då i överkant miss.
Senast ändrad av Xinpei den fre 06 maj 2016, 22:46, ändrad totalt 1 gång
Monco skrev:Jag fattar inte vad alla är så oroliga för? Osten har ju sagt att vi har två spelare klara för ett par veckor sedan och sedan dess så kan det ju ha kommit in någon fler. Varför dom inte är presenterade vet jag inte men det finns säkert någon bra anledning. Sedan är det ju så att vi har dom dyraste posterna att ersätta vilket gör att jag tror det kommer några riktiga kanonnamn snart och med snart menar jag efter VM eller när AHL/NHL har avslutats. En annan sak är det här med rykten som har presenterats främst i Kuriren. Jag tror någon planterar rykten där bara för att jävlas med dom och det är därför dom har gått ut med så otroligt många namn just den här våren. Enligt dom ska ju i stort sett alla lediga spelare ha varit på väg till Luleå och så sitter många här och svär och undrar varför ingen vill komma hit. Svaret är nog att dom flesta inte har varit på väg hit överhuvudtaget utan det är bara någon som tycker det är kul att driva med Kuriren reportrar.
Skulle inte förvåna mig om det var så, nej...
Hedanders- Antal inlägg : 2093
Xinpei skrev:Puckad skrev:Fast detta hade varit lite kulMääk skrev:http://www.eliteprospects.com/free_agent_pool.php?LeagueID=WC
Ansåg att han skulle utvecklas bättre i NLA än i WHL/OHL. Han kommer gå riktigt högt i draften och skriva kontrakt med en NHL klubb till nästa säsong.
Mathews kommer förmodligen gå som etta alternativt tvåa om nu Laine gör ett bra vm. Toronto verkar dock helt inriktad på Mathews. Ingen sådan spelare kommer att åka till Europa första säsongen.
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Bamsefar skrev:Xinpei skrev:Puckad skrev:Fast detta hade varit lite kulMääk skrev:http://www.eliteprospects.com/free_agent_pool.php?LeagueID=WC
Mathews kommer förmodligen gå som etta alternativt tvåa om nu Laine gör ett bra vm. Toronto verkar dock helt inriktad på Mathews. Ingen sådan spelare kommer att åka till Europa första säsongen.
Kan bli så. Om nu Toronto söker en center.. vilket inte är garanterat eftersom det skulle kräva att de tradar bort någon av sina. Däremot så kommer han med absoluta säkerhet skriva ett NHL kontrakt.
Xinpei skrev:Bamsefar skrev:Xinpei skrev:Puckad skrev:Fast detta hade varit lite kulMääk skrev:http://www.eliteprospects.com/free_agent_pool.php?LeagueID=WC
Kan bli så. Om nu Toronto söker en center.. vilket inte är garanterat eftersom det skulle kräva att de tradar bort någon av sina. Däremot så kommer han med absoluta säkerhet skriva ett NHL kontrakt.
Följer NHL slaviskt.. Där borta, låååångt bort på andra sidan Atlanten så funkar det inte riktigt sådär.. Om man har chansen att ta den högst rankade spelaren oavsett behov av spelare så tar man den rankade 1:an.. Se bara på Edmonton, tror du att dom verkligen behöver mer forwards? Ändå väljer dem år efter år en forward och skiter i defensiven. Sen behöver nog Toronto en ung blivande stjärna att bygga sitt lag runt de kommande åren..
Skitsamma, nu pratar vi Luleå Hockey och jag ser gärna 2 riktigt etablerade namn, typ Videll/Klasen.. Lär finnas ganska mycket slantar över till nyförvärv.
Kraftkung- Antal inlägg : 169
Alltså när det gäller Mathews/Laine så känns som väl nästan likvärdiga spelmässigt, där skillnaden är att en center alltid är mer värd. Men om ett Toronto nu verkligen skulle känna att dom inte behöver en till center så hade det inte varit omöjligt att de hade valt Laine.
Men nu tror jag inte att så blir fallet, då det har pratats om att Nylander kommer att sadla om till ytter när Mathews ansluter. Så det är nog ingen större chans för att denne behöver oroa sig för att hamna utanför laget.
Men nu tror jag inte att så blir fallet, då det har pratats om att Nylander kommer att sadla om till ytter när Mathews ansluter. Så det är nog ingen större chans för att denne behöver oroa sig för att hamna utanför laget.
Är de någon mer än jag som skulle vilja se Juhamatti Aaltonen i luleä?
Niinimaa- Antal inlägg : 233
Petter Emanuelsson ska tydligen vara klar för Luleå...duktig spelare men är det vad Luleå behöver?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=13005
Var kommer det ryktet från? I normala fall skulle jag ta emot Emanuelsson med öppna armar, men var är spetsen vi behöver?!?#96 skrev:Petter Emanuelsson ska tydligen vara klar för Luleå...duktig spelare men är det vad Luleå behöver?
ski3r- Antal inlägg : 1992
Bra att det satsas svenskt men jag hade väl sett Emanuelsson i stället för Junttila i så fall. Klart är att det blir en billigare spelartrupp kommande säsong vad det verkar.
Slapshot- Antal inlägg : 3294
ski3r skrev:Var kommer det ryktet från? I normala fall skulle jag ta emot Emanuelsson med öppna armar, men var är spetsen vi behöver?!?#96 skrev:Petter Emanuelsson ska tydligen vara klar för Luleå...duktig spelare men är det vad Luleå behöver?
Mr Madhawk.
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2016/05/07/guldhjalte-tillbaka-gar-till-rival/
Klart man inte tackar nej till Emanuelsson. Norrbottning, bra ålder och en spelare som jobbar hårt. Kan vara en spelare vi vi kan få behålla en längre tid som kan utgöra en stomme. Fortfarande behöver vi dock en center av toppklass och minst en offensivt skicklig forward, gärna 2.
Ser Emanuelsson som en ersättare till Petrell och ser bara fördelar med det bytet.
Sida 11 av 20 • 1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 15 ... 20
Liknande ämnen
» Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6
» Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7
» Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3
» Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6
» Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7
» Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3