Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

+78
GLHF
Trashtalk
Admin
Myrman
Kapten Haddock
Sir Prozac
Neurofunk20
Patrik82
tibet
KUCERA
keevvs
makkanmakkan
Simon90
Kallepedal
Donten_
UnSaccoDiSoldi
Norlin
Mickeee
Monco
Hedanders
Dustin
hokkzorz
Jonken
Kraftkung
johan74
Groggen79
Dilox
Knäcktomten
nummer 17
Nr10
Lulefan
JuniorX
kokostrollet
pingu
Sportchefen #2
Mr Bister
Dentos
JayDee
icemask
Luleåfan
Daddeh4724
Puckad
Number 69
Kneten
Snikne Ville
Kagen
Slapshot
Mange
Tigerman
Tony Moore
Micke80
Davidoff
GustenA
Björnkäften
Ferros
Hellcop
Redbear
ski3r
Sundance Kid
Freno
Lars158
Bamsefar
Urken
Foxfun
Niinimaa
LuleåWinston
Rönken
NallePhu
NilsOskar
Qirren
Donowitz
KaptenBlodskelett
Xinpei
LulefanGBG
Ivanhoe
Wolfhunter
MickkeJ
82 posters

Sida 12 av 20 Föregående  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 16 ... 20  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av Snikne Ville lör maj 07, 2016 10:30 am

Petter, javisst! Petrell 2.0.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6533

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4

Inlägg av #96 lör maj 07, 2016 11:03 am

Kuriren:Agenten Johan Finnström var lika förtegen.

Vad händer med Petter Emanulesson?

– Vi vet inte, vi får väl se. Förhoppningsvis stannar han kvar (i Nordamerika) – Vi får se vad som händer under de närmsta veckorna.

Han vill vara kvar i Nordamerika?

– Ja, ja.

Jag har uppgifter om att Luleå visar väldigt stort intresse för honom. Stämmer det?

– Nej, det har de inte gjort.

Antal inlägg : 2192

Inlägg av Donowitz lör maj 07, 2016 11:04 am

Riktigt kul värvning! (om det nu stämmer)

Donowitz

Antal inlägg : 4312

Inlägg av Dentos lör maj 07, 2016 11:07 am

Om vi tänker att vi ersätter spelare rakt av så tror jag det hittills ser ut på följande sätt:

Rajala--Junttila
Granström--Falk
Sylvegård--Rydahl
Petrell--Emanuelsson
Oskarsson--Amnér
Larsson-Gustavsson
Kvar att ersätta är alltså: Micflikier, Wallmark, Cehlarik, Sigalet, Ekarv och Savva. Tror det kan bli ungefär på följande sätt:

Cehlarik--Toolanen
Ekarv--Lundeström
Savva--Nässén

Billigare lösning/ungefär lika dyr lösning på alla punkter såhär långt. Det betyder att vi kommer ha mer krut att lägga för att ersätta de tre sista pusselbitarna som är Micflikier, Wallmark och Sigalet. Mina önskemål:

Micflikier--Klasen/Kolarik
Wallmark--Olausson
Sigalet-- Cumiskey

Det skulle ge oss:

Klasen-Olausson-Sweatt
Junttila-Lagacé-Emanuelsson
Harju-Falk-Hedman
Fabbe-Mastomäki-Foppa

Rydahl-Lundeström-Toolanen

Cumiskey-Sandström
Melart-Jaros
Mikkelson-Schira

Amnér-Själin

Nässén

Lassi
Gustavsson
(Masiello)

En till synes lite billigare trupp, men om Sweatt blir 100%ig är det ett uppsving från förra årets trupp. Jag skulle inte vara allt för missnöjd om det landade där.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 894

Inlägg av Ivanhoe lör maj 07, 2016 11:25 am

Hoppas det stämmer om Petter Emanuelsson. Han har både farten och fysiken laget behöver.

Dessutom trevligt att vi kan sno en spelare från Skellefteå som dom nog gärna velat ha..

Ivanhoe

Antal inlägg : 518

Inlägg av Rönken lör maj 07, 2016 11:27 am

Ja Emanuelsson känns ju kul, fast trodde inte att Skellefteå skulle "släppa" honom faktiskt. Men kul med norrbottning som har fart och fysik.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17811

Inlägg av Xinpei lör maj 07, 2016 11:31 am

Snikne Ville skrev:Petter, javisst! Petrell 2.0.

Skulle nog säga att Petter är en mer offensiv Petrell. Han är snabb på skridskorna och gillar att gå på mål. Något Luleå saknat en del på senare år. Skulle nog säga (om det nu är sant) att det är ett uppköp från Petrell.
Xinpei
Xinpei

Antal inlägg : 951

Inlägg av Micke80 lör maj 07, 2016 11:36 am

Problemet med tanken att ersätta wallmark är att han var så ung och inte hade nått stjärnstatus när man skrev kontrakt med honom. Mest troligt kostade han därför max i klass med lagace och för den pengen får man inte hans talang.
Antingen måste man spara på andra platser eller hoppas att lagace helt enkelt når upp till sin fulla potential och då se han som wallmarks ersättare.

Micke80

Antal inlägg : 3038

Inlägg av Ivanhoe lör maj 07, 2016 11:40 am

Dentos skrev:Om vi tänker att vi ersätter spelare rakt av så tror jag det hittills ser ut på följande sätt:

Rajala--Junttila
Granström--Falk
Sylvegård--Rydahl
Petrell--Emanuelsson
Oskarsson--Amnér
Larsson-Gustavsson
Kvar att ersätta är alltså: Micflikier, Wallmark, Cehlarik, Sigalet, Ekarv och Savva. Tror det kan bli ungefär på följande sätt:

Cehlarik--Toolanen
Ekarv--Lundeström
Savva--Nässén

Billigare lösning/ungefär lika dyr lösning på alla punkter såhär långt. Det betyder att vi kommer ha mer krut att lägga för att ersätta de tre sista pusselbitarna som är Micflikier, Wallmark och Sigalet. Mina önskemål:

Wallmark--Olausson
Sigalet-- Cumiskey

Bra rimlig sammanfattning. Dock så hoppas man på någon lite vassare center än Olausson. Olausson känns mer som en center för en andra lina hos oss.  

Drömnamn på centerpositionen..

Tom Pyatt  --- http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9199
Andy Miele  --- http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15665
Mark Zengerle  --- http://www.eliteprospects.com/player.php?player=39455
Casey Wellman  --- http://www.eliteprospects.com/player.php?player=17844

Ivanhoe

Inlägg av Snikne Ville lör maj 07, 2016 11:42 am

Xinpei skrev:
Snikne Ville skrev:Petter, javisst! Petrell 2.0.

Skulle nog säga att Petter är en mer offensiv Petrell. Han är snabb på skridskorna och gillar att gå på mål. Något Luleå saknat en del på senare år. Skulle nog säga (om det nu är sant) att det är ett uppköp från Petrell.
Det är just det som är 2.0. En bättre version.
Snikne Ville
Snikne Ville

Inlägg av Dentos lör maj 07, 2016 11:45 am

Ivanhoe skrev:
Dentos skrev:Om vi tänker att vi ersätter spelare rakt av så tror jag det hittills ser ut på följande sätt:

Rajala--Junttila
Granström--Falk
Sylvegård--Rydahl
Petrell--Emanuelsson
Oskarsson--Amnér
Larsson-Gustavsson

Cehlarik--Toolanen
Ekarv--Lundeström
Savva--Nässén

Wallmark--Olausson
Sigalet-- Cumiskey

Bra rimlig sammanfattning. Dock så hoppas man på någon lite vassare center än Olausson. Olausson känns mer som en center för en andra lina hos oss.  

Drömnamn på centerpositionen..

Tom Pyatt  --- http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9199
Andy Miele  --- http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15665
Mark Zengerle  --- http://www.eliteprospects.com/player.php?player=39455
Casey Wellman  --- http://www.eliteprospects.com/player.php?player=17844

Håller med. Jag hade bara inte nog bra koll på en ledig center för att kunna uttala mig om det. Jag tror dessutom att vi har pengar nog för att få en bättre förstacenter än Olausson om det är så att Junttila ersätter Rajala. Kan inte tänka mig att Junttila ens har halva den lön som Rajala hade.

Senast ändrad av Dentos den lör maj 07, 2016 11:48 am, ändrad totalt 1 gång
Dentos
Dentos

Inlägg av Jonken lör maj 07, 2016 11:45 am

-SKÖNT! Äntligen något som känns positivt!

Detta förstås förutsatt att Emanuelsson -ryktet visar sig stämma även i verkligheten...
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 7062

Inlägg av pingu lör maj 07, 2016 11:48 am

Hoppas verkligen Emanuelsson är klar för oss på ett låångt kontrakt!! Toppvärvning!!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2418

Inlägg av Dentos lör maj 07, 2016 11:50 am

Jonken skrev:-SKÖNT! Äntligen något som känns positivt!

Detta förstås förutsatt att Emanuelsson -ryktet visar sig stämma även i verkligheten...

Jag bedömer oddsen för att det stämmer som 90-10.MrMadhawk brukar inte skriva så pass övertygande om saker som inte stämmer. Det enda vore väl om hans "säkra källa" är någon sorts prank grundat av Osten som vill vilseleda journalisterna för att kunna få hålla sina bomber i fred. Men jag väljer att tro att Emanuelsson är klar tills vidare.
Dentos
Dentos

Inlägg av Donowitz lör maj 07, 2016 11:58 am

Sweatt - Olausson - Emanuelsson, känns riktigt intressant.

Donowitz

Inlägg av Ferros lör maj 07, 2016 12:06 pm

Emanuelsson känns riktigt spännande. Om han skrivit på så hoppas jag att det är ett långt kontrakt som gäller och inte något som är en säsong eller 1+1.

Man väntar dock på den där riktiga spetsen, de finns inte många platser kvar nu. Lite mer negativt är att Toolanen/Lundeström inte lär få spela speciellt mycket om laget inte åker på långtidsskador, vilket känns tråkigt. Hade gärna sett att de åtminstone kunnat få dela på en ordinarie plats i en kedja samtidigt som man kunde ha haft den andra som extraspelare, alternativt givit ännu en junior den platsen vissa matcher.

Nåväl, Emanuelsson känns ändå bra. Något man kan få vara glad över när man sitter ute i solen idag.

Ferros

Antal inlägg : 2354

Inlägg av Qirren lör maj 07, 2016 12:50 pm

Härligt! Höken kan man lite på också till skillnad från Kuriren. Hoppas på ett kontrakt som sträcker sig över några säsonger.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369

Inlägg av Rönken lör maj 07, 2016 12:56 pm

Man har bytt fot ganska kraftigt, mer fart mindre kilon verkar man gå på denna säsong. Visst Rydahl kommer in men är väl mer fart och mindre kilo jämfört med Sylvegård? Sedan Emanuelsson och Junttila. Tvivlar på att resterande värvningar blir några tacklingsmonster, blir nog finsmidare med förhoppningsvis bra rör.
Rönken
Rönken

Inlägg av JuniorX lör maj 07, 2016 12:57 pm

Rönken skrev:Man har bytt fot ganska kraftigt, mer fart mindre kilon verkar man gå på denna säsong. Visst Rydahl kommer in men är väl mer fart och mindre kilo jämfört med Sylvegård? Sedan Emanuelsson och Junttila. Tvivlar på att resterande värvningar blir några tacklingsmonster, blir nog finsmidare med förhoppningsvis bra rör.

Är det Skuggan-effekten?

JuniorX

Antal inlägg : 4191

Inlägg av Sundance Kid lör maj 07, 2016 12:58 pm

Sett över lite längre sikt så kan värvningen av Emanuelsson vara en av dom bästa som Osten har gjort under senare år. Det öppnar upp för fler norrbottningar att välja LHF istället för SKAIK när dom kommer hem från Nordamerika. Sedan finns det goda möjligheter att han kan bli en toppspelare i SHL som stannar under många år.

Sundance Kid

Antal inlägg : 812

Inlägg av Rönken lör maj 07, 2016 12:59 pm

Sedan när jag tänker på det, ytterligare en svensk spelare. Nu kan det väl ändå bli totalt 8-9 stycken utlänningar men känslan är att man går mer på svenska spelare just nu.

Hur hårt högg man på Everberg nu när Emanuelsson verkar gå i land? Känns ju som att dessa konkurrerar om samma plats så att säga. Tänkte på alla skriverier om att alla bra nobbar Luleå. Hade Everberg något bra erbjudande att nobba till och börja med?
Rönken
Rönken

Inlägg av Puckad lör maj 07, 2016 1:09 pm

#96 skrev:Kuriren:Agenten Johan Finnström var lika förtegen.

– Vi vet inte, vi får väl se. Förhoppningsvis stannar han kvar (i Nordamerika) – Vi får se vad som händer under de närmsta veckorna.

– Ja, ja.

Jag har uppgifter om att Luleå visar väldigt stort intresse för honom. Stämmer det?
Tillåt mig att ta pessimist rollen för en sekund ...
Är det ingen som stör sig på sista frågan? Det är ett ganska rakt svar.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11373

Inlägg av Rönken lör maj 07, 2016 1:12 pm

Puckad skrev:

– Ja, ja.

Det börjar bli en hel del pessimistkonsulter vid det här laget. Svårtolkat svar, hade han sagt ja där hade det ju nästan varit som att säga ja till att han är klar för Luleå. Eller tänker jag fel?

Tillägg: Tänk på att San Jose fortfarande spelar och det är rätt så känsligt ämne att diskutera spelare i truppen.
Rönken
Rönken

Inlägg av Xinpei lör maj 07, 2016 1:14 pm

Sundance Kid skrev:Sett över lite längre sikt så kan värvningen av Emanuelsson vara en av dom bästa som Osten har gjort under senare år. Det öppnar upp för fler norrbottningar att välja LHF istället för SKAIK när dom kommer hem från Nordamerika. Sedan finns det goda möjligheter att han kan bli en toppspelare i SHL som stannar under många år.  

Tror nog det faktum att hans bror Einar är nära A-laget gör att han känner för att skriva på för Luleå (om detta stämmer dvs).

Puckad skrev:

– Ja, ja.

En annan sak.. MrMadHawk menar att Michael Reander är Emanuelssons agent. Inte Finnström..

Petter Emanuelssons agent, Michael Reander, har sökts för en kommentar, men inte varit anträffbar.

Har han två agenter? Eller har Kuriren varit och sniffat i fel träd i fel park i fel land?
Xinpei
Xinpei

Inlägg av Donowitz lör maj 07, 2016 1:19 pm

Puckad skrev:

– Ja, ja.

Jag ser det snarare som att det var där hans lögn sprack.
Klart att Osten legat på om Petter, det förstår vem som helst.
Sen har NHL andra regler kring kontraktskrivningar och SJ har inte ens avslutat sin ännu, så kan nog dröja innan det blir officiellt. Därav en av de två opresenterade från Ostens sida.

Donowitz

Inlägg av Xinpei lör maj 07, 2016 1:26 pm

Rönken skrev:Sedan när jag tänker på det, ytterligare en svensk spelare. Nu kan det väl ändå bli totalt 8-9 stycken utlänningar men känslan är att man går mer på svenska spelare just nu.

Hur hårt högg man på Everberg nu när Emanuelsson verkar gå i land? Känns ju som att dessa konkurrerar om samma plats så att säga. Tänkte på alla skriverier om att alla bra nobbar Luleå. Hade Everberg något bra erbjudande att nobba till och börja med?

Den frågan är helt klart relevant. Kan det vara så att Luleå drog sig ur för att man hade Emanuelsson på kroken och insåg att man inte hade plats för både Everberg och Emanuelsson?
Xinpei
Xinpei

Inlägg av Hellcop lör maj 07, 2016 1:54 pm

Haha Osten är så jävla skön när han äger upp Kuriren.
Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 590

Inlägg av Puckad lör maj 07, 2016 2:10 pm

Rönken skrev:
Puckad skrev:Tillåt mig att ta pessimist rollen för en sekund ...

Det börjar bli en hel del pessimistkonsulter vid det här laget. Svårtolkat svar, hade han sagt ja där hade det ju nästan varit som att säga ja till att han är klar för Luleå. Eller tänker jag fel?

Tillägg: Tänk på att San Jose fortfarande spelar och det är rätt så känsligt ämne att diskutera spelare i truppen.
Du tänker nog inte fel. Det känns bara lurigt att mer eller mindre ljuga rakt av.
Oftast blir ju svaren i stil med: "Det är många som hört av sig och frågat hur XX ser på framtiden och vi har hela tiden svarat att det är NHL som är första valet."
Men om vi har krokat i Petter så vore det underbart!!
Puckad
Puckad

Inlägg av Puckad lör maj 07, 2016 2:14 pm

Xinpei skrev:... Eller har Kuriren varit och sniffat i fel träd i fel park i fel land?
Kuriren ???  Nä det kan jag inte tänka mig! Dom har ju oftast rätt när dom gissar vilken dag det är imorgon.
Oftast.
Puckad
Puckad

Inlägg av Rönken lör maj 07, 2016 2:52 pm

Xinpei skrev:
Rönken skrev:Sedan när jag tänker på det, ytterligare en svensk spelare. Nu kan det väl ändå bli totalt 8-9 stycken utlänningar men känslan är att man går mer på svenska spelare just nu.

Den frågan är helt klart relevant. Kan det vara så att Luleå drog sig ur för att man hade Emanuelsson på kroken och insåg att man inte hade plats för både Everberg och Emanuelsson?

Det finns nog inte plats varken ekonomiskt eller truppmässigt. Kanske främst ekonomiskt? Truppmässigt hade jag mycket väl kunnat tänka mig bägge två men kostar nog en ganska bra slant. Förstår om man hellre tar in en förstacenter och en riktigt bra vinge just nu. Samt en back eller två.

Om man utgår från att Emanuelsson är klar, Höken har väldigt sällan fel. Då finns det väl plats för en center och maximalt två vingar. Eller är det mer rimligt med en center och en vinge?
Rönken
Rönken

Inlägg av Sportchefen #2 lör maj 07, 2016 3:07 pm

Klassvärvning av Osten. Fullt i stallet på powerforward-sidan nu.
En vass center, en högerfattad vinge med bra skott som kan användas i PP och Janne Dragskott är vad som kommer till nu, gissar jag.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 940

Inlägg av nummer 17 lör maj 07, 2016 3:09 pm

Klasen, Olausson, Emanuelsson . Där har vi våran nya förstalina!

nummer 17

Antal inlägg : 1214

Inlägg av Ivanhoe lör maj 07, 2016 3:10 pm

Rönken skrev:

Om man utgår från att Emanuelsson är klar, Höken har väldigt sällan fel. Då finns det väl plats för en center och maximalt två vingar. Eller är det mer rimligt med en center och en vinge?

Du kan utgå från sammanställningen "Dentos" gjorde tidigare idag. Den är ganska rimlig. Därifrån kan man nog anta att det värvas in en center och en vinge till, förutsatt att ingen mer lämnar (på forwardssidan).

Rajala--Junttila
Granström--Falk
Sylvegård--Rydahl
Petrell--Emanuelsson
Oskarsson--Amnér
Larsson-Gustavsson

Cehlarik--Toolanen
Ekarv--Lundeström
Savva--Nässén

Billigare lösning/ungefär lika dyr lösning på alla punkter såhär långt. Det betyder att vi kommer ha mer krut att lägga för att ersätta de tre sista pusselbitarna som är Micflikier, Wallmark och Sigalet.

Ivanhoe

Inlägg av Rönken lör maj 07, 2016 3:34 pm

Ivanhoe skrev:
Rönken skrev:

Du kan utgå från sammanställningen "Dentos" gjorde tidigare idag. Den är ganska rimlig. Därifrån kan man nog anta att det värvas in en center och en vinge till, förutsatt att ingen mer lämnar (på forwardssidan).

Rajala--Junttila
Granström--Falk
Sylvegård--Rydahl
Petrell--Emanuelsson
Oskarsson--Amnér
Larsson-Gustavsson

Cehlarik--Toolanen
Ekarv--Lundeström
Savva--Nässén

Billigare lösning/ungefär lika dyr lösning på alla punkter såhär långt. Det betyder att vi kommer ha mer krut att lägga för att ersätta de tre sista pusselbitarna som är Micflikier, Wallmark och Sigalet.

Se där ja. Ja det är väl en rimlig lista och antagande. En bra center och Gulas? Snuva Looben på Gulas vore kul, dessutom bra målskytt som är högerskytt. Bekant med ligan. Hmm.
Rönken
Rönken

Inlägg av Pajala lör maj 07, 2016 3:39 pm

nope, det känns inte som en spetsvärvning som vi behöver, men klart bättre än petrell om det är petrell som kommer att ersättas, har personligen aldrig gillat petrell så väldigt mycket, visst han kämpar och är fysiskt bra, en bra tacklare men herregud så oteknisk spelare när det kommer till resten.

väntar ännu på att få in spelare som kan dominera i PP, både center, vinge och en grym back ... förväntar mig att Sandström också får lägga skridskorna på hyllan.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18790

Inlägg av makkanmakkan lör maj 07, 2016 3:44 pm

Petter Emanuelsson är otroligt spännande!
Extra kul att det är en norrlänning också.
Något jag också kan sakna är just right skyttar.

Var inne tidigare på att Everberg hade vart en grym värvning, men efter lite funderingar så tycker jag Emanuelsson är ett säkrare kort.

Everberg har väl egentligen inte bevisat något i SHL och något säger mig att han är en dyrare värvning än Emanuelsson.
Emanuelsson vet vad som krävs för att vinna SM-Guld.

Då väntar vi på Rasmussens och Klasens signaturer bara så ser det bra ut Wink

Ilta Sanomat skriver att en jättebomb är på gång i finska ligan.
Juhamatti Aaltonen till Pelicans.
Tror den killen hade passat Luleå dressen riktigt bra.
KHL statistiken är inte så pjåkig ( 245 Matcher = 151 Poäng )
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746

Inlägg av Dustin lör maj 07, 2016 3:50 pm

Verkar som att Gulas blir kvar i FBK men håller med om att det hade varit en jävligt spännande spelare. Det enda hotet FBK egentligen hade mot oss i kvartsfinalen. En högerskjutande målskytt med bra driv hade varit en dröm. Har Osten värvat någon etablerad tjeck/slovak under tiden som sportchef? Skrbek är väl egentligen den enda och han räknar jag inte in dit. Verkar vara transatlanter och finländare som gäller med importer, dessutom transatlanter som redan befinner sig i Europa.

Tror inte att Luleå  har någon vidare scouting av AHL eller ute i Europa då det varken ryktas om eller värvas spelare därifrån. I Finland och KHL möjligen men är nog så långt scoutingen sträcker sig.

Dustin

Antal inlägg : 7178

Inlägg av Xinpei lör maj 07, 2016 4:48 pm

Pajala skrev:nope, det känns inte som en spetsvärvning som vi behöver, men klart bättre än petrell om det är petrell som kommer att ersättas, har personligen aldrig gillat petrell så väldigt mycket, visst han kämpar och är fysiskt bra, en bra tacklare men herregud så oteknisk spelare när det kommer till resten.

väntar ännu på att få in spelare som kan dominera i PP, både center, vinge och en grym back ... förväntar mig att Sandström också får lägga skridskorna på hyllan.

Skräll att du är pessimistisk....

Määk skrev:Verkar som att Gulas blir kvar i FBK men håller med om att det hade varit en jävligt spännande spelare. Det enda hotet FBK egentligen hade mot oss i kvartsfinalen. En högerskjutande målskytt med bra driv hade varit en dröm. Har Osten värvat någon etablerad tjeck/slovak under tiden som sportchef? Skrbek är väl egentligen den enda och han räknar jag inte in dit. Verkar vara transatlanter och finländare som gäller med importer, dessutom transatlanter som redan befinner sig i Europa.

Tror inte att Luleå har någon vidare scouting av AHL eller ute i Europa då det varken ryktas om eller värvas spelare därifrån. I Finland och KHL möjligen men är nog så långt scoutingen sträcker sig.

Gäller att rätt spelare dyker upp också. Om man tittar på det Tjeckiska landslaget (både J20 och vanliga) så finns det inte direkt någon superintressant spelare som inte redan spelar i NHL och även där är det få. Ett exempel är ju bristen på Tjeckiska toppspelare generellt i SHL. Det är många som inte har någon direkt scouting borta i AHL tyvärr.. Hade varit intressant att se vad för guldkorn man kan hitta som inte klarar sig bra i NHL.
Xinpei
Xinpei

Inlägg av Snikne Ville lör maj 07, 2016 5:42 pm

Tvivlare. Have faith in da Madhawk, det stämmer 9 av 10. Jag räknar in Petter. Norrbottning, rätt ålder, landslagsklass i sin roll. Sidovinst, kan ge lillebror en liten puff vilket kan behövas med allt oflyt han haft. Einar har ju av många ansetts som den större talangen av bröderna. Detta är bra skit.

edit
Det blir extra intressant att hör Steelnecks åsikt i saken.
Snikne Ville
Snikne Ville

Inlägg av Puckad lör maj 07, 2016 6:04 pm

Snikne Ville skrev:Tvivlare. Have faith in da Madhawk, det stämmer 9 av 10. Jag räknar in Petter. Norrbottning, rätt ålder, landslagsklass i sin roll. Sidovinst, kan ge lillebror en liten puff vilket kan behövas med allt oflyt han haft. Einar har ju av många ansetts som den större talangen av bröderna. Detta är bra skit.

edit
Det blir extra intressant att hör Steelnecks åsikt i saken.
Tvivlare? Njae ... jag behöver bara er hjälp att slå bort den sista gnuttan av ... tvivel ... Skål!
Puckad
Puckad

Inlägg av kokostrollet lör maj 07, 2016 6:50 pm

Har Norran och Kuriren någon form av samarbete? Känns lite udda att läsa en artikel skriven av Kuriren rakt av i Norran.

http://norran.se/sport/skelleftea-aik/uppgifter-lulea-hockey-varvar-tidigare-skelleftea-forward-583998
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2684

Inlägg av Simon90 lör maj 07, 2016 6:52 pm

Petter blir säkert ett bra nyförväv om man ser honom som ersättare till Petrell Smile

Sen gäller att hitta ersättningar i form av top-6 forwards till Walle, Micflikier, och Rajala på forwardssidan så blir jag nöjd! Very Happy

(Lite ot men tycker både nsd o kuriren svävar iväg lite o kollar Petter NHL-forward när han aldrig spelat en match i NHL...) Rolling Eyes

Simon90

Antal inlägg : 57

Inlägg av Wolfhunter lör maj 07, 2016 7:00 pm

Jag har sett andra artiklar Kurren och Norran bjussat varann på sen ett tag så det stämmer nog kokostrollet

Wolfhunter

Antal inlägg : 1285

Inlägg av Wolfhunter lör maj 07, 2016 7:18 pm

Jag är skitglad över Petter-värvningen.
Dels prestige gentemot Mordor men lika mycket att norrbottens finest samlas i Luleå Hockey.

Wolfhunter

Antal inlägg : 1285

Inlägg av Pajala lör maj 07, 2016 7:21 pm

kokostrollet skrev:Har Norran och Kuriren någon form av samarbete? Känns lite udda att läsa en artikel skriven av Kuriren rakt av i Norran.

http://norran.se/sport/skelleftea-aik/uppgifter-lulea-hockey-varvar-tidigare-skelleftea-forward-583998

nej det har dom inte, men norran är precis som deras hockeylag, billiga kopior alien
Pajala
Pajala

Inlägg av Pajala lör maj 07, 2016 8:06 pm

nummer 17 skrev:Klasen, Olausson, Emanuelsson .  Där har vi våran nya förstalina!

Emanuelsson som är brunkare ? han kanske skulle gå in i saiks fjärdekedja .... nä det där ser verkligen inte bra ut om du tippar han i en förstalina i Luleå ...
Pajala
Pajala

Inlägg av Xinpei lör maj 07, 2016 8:12 pm

Pajala skrev:
nummer 17 skrev:Klasen, Olausson, Emanuelsson .  Där har vi våran nya förstalina!

Emanuelsson som är brunkare ? han kanske skulle gå in i saiks fjärdekedja .... nä det där ser verkligen inte bra ut om du tippar han i en förstalina i Luleå ...

Du vet seriöst inte hur man formerar kedjor eller hur? Wink
Xinpei
Xinpei

Inlägg av Dustin lör maj 07, 2016 8:14 pm

Pajala skrev:

Det är väl självklart att en brunkare kan spela i en förstaline, speciellt en brunkare med målsinne. Gick ju alldeles utmärkt för exempelvis Mats Lavander att spela i en förstakedja. Behöver inte betyda att man ser han som direkt någon offensiv spets. Däremot är jag mer tveksam om jag placerat Olausson och Klasen i samma kedja, känns som att det hade fått större effekt av att sprida på de två. Nu kommer ju Klasen spela med Lugano så vi behöver nog inte fundera allt för mycket på det.

Dustin

Antal inlägg : 7178

Inlägg av Pajala lör maj 07, 2016 8:18 pm

Så här ser Luleås lag ut just nu, om Sweatt inte blir återställd så vette
fan vad som händer då ... men nog måste ni hålla med om att det ser trubbigt ut ? jag vet att det kan komma in bättre spelare men just nu så
är det det här vad vi har att komma med.

Johan Harju - X - Emanuelsson

Julius Junttila - Jacob Lagacé - Bill Sweatt

Anton Hedman - Andreas Falk - Gustav Rydahl

Karl Fabricius - Christopher Mastomäki - Johan Forsberg

Extra: Isac Lundeström, Anton Toolanen.
Pajala
Pajala

Inlägg av Pajala lör maj 07, 2016 8:20 pm

Xinpei skrev:
Pajala skrev:

Du vet seriöst inte hur man formerar kedjor eller hur? Wink

ja vi har ju sett hur Luleå gör ... 21 år utan guld säger allt.
Pajala
Pajala

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 12 av 20 Föregående  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 16 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet