2012-03-16, SM-Kvartsfinal 4, AIK - Luleå
+48
Old Brooklyn
INXen
elmo blues
Kato
Sundance Kid
"CJ"
Sir Prozac
Högljudd
MickkeJ
delpiero
PM
Redbear
Tony Moore
LubosC
akeela64
Black Prince
NallePhu
CKa
storraggarn
Papa Bouba Diop
Urken
amarule
ezz
FruktHamster
Silly Bollocks
Donten_
Hurlun
Zeb Macahan
Lule@Hockey
Snikne Ville
tvåplustvå
delphi
hokkzorz
makkanmakkan
Admin
Myrman
Chris Hendrix
Beast.
Bamsefar
Tigerman
Lajon
Salle
Johan__
Mange
farre
Rayko
Dave Rock
52 posters
Sida 5 av 8
Sida 5 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Sv: 2012-03-16, SM-Kvartsfinal 4, AIK - Luleå
Där vart det godnatt. Tur man har lite Breaking Bad att gå att se istället.
Bättre lycka nästa säsong. Hoppas vi kan värva några vinnarskallar tills dess.
Sir Prozac- Antal inlägg : 2491
LubosC- Antal inlägg : 472
Shit, börjar längta efter gif sundsvall - kalmar på ip om några veckor:(
delpiero- Antal inlägg : 236
"CJ"- Antal inlägg : 3
Chris Hendrix- Antal inlägg : 1248
Alltså hur fan kan man gå från att vara bäst i ligan, ha en defensiv som är bå överjävligt bra, till att vara totalt värdelösa i egenzon (AS klass som bäst) på en vecka?
Dave Rock- Antal inlägg : 2042
Hur kan man vara så jävla dålig och tafatt mot ett totalt skitlag? AIK kommer få storpisk av vartenda lag de eventuellt skulle ställas mot i en semi och vi kan fan inte ens visa lite vilja och jävlar anamma i spelet!
MickkeJ- Antal inlägg : 2825
Tänk possitivt...vi förlorade inte 2:a perioden *tung suck*
Högljudd- Antal inlägg : 1011
Dags att röra om i kedjorna kanske. Något måste man hitta på för att få in ny energi i laget.
Seriöst vart är Topi? Varit totalt anonym i hela slutspelet.
Mange- Antal inlägg : 6617
3-1 målet är så jävla tungt att få emot. VI SPELAR FAST OSS i egen zon alldeles för ofta! Chippa ut, för fan.
Salle- Antal inlägg : 3370
Ja se där, allt fallerar när inte Chris spelarLajon skrev:Telningar : 21-10 till AIK.... Förklarar ju en del...
Skit också. Vi var ju på väg att vinna andraperioden, om än något tursamt. Men 3-1 målet var nog spiken i kistan. Ska vi vinna det här måste det ske en vändning av monumentala mått. Men deras anfall är ju 5 ggr längre än våra, minst, så i längden är det ju vi som lär tröttna först.
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Spelarna tyckte väl det räckte med den där bonusen de fick utav serieserger-miljonen i fickan.
Slog sönder min laptop mot hörnet på vardagsrumsbordet vid 3 -0 som blev bortdömt.
Jag får nu springa till min stationära dator, för detta mitt sista inlägg för i år.
Jag orkar fan inte inte med nå mer av det här laget och skiter i att skriva nå mer för i år.
Tack för mig!!!!!
Fjant LHF !!!!
Jag får nu springa till min stationära dator, för detta mitt sista inlägg för i år.
Jag orkar fan inte inte med nå mer av det här laget och skiter i att skriva nå mer för i år.
Tack för mig!!!!!
Fjant LHF !!!!
PM- Antal inlägg : 1947
Ja dom enda riktiga vinnarskallar vi har i laget sitter på läktaren tyvärr.Sir Prozac skrev:Där vart det godnatt. Tur man har lite Breaking Bad att gå att se istället.
Den ena är skadad och den andra (felaktigt) avstängd.
PM skrev:Slog sönder min laptop mot hörnet på vardagsrumsbordet vid 3 -0 som blev bortdömt.
Tack för mig!!!!!
Fjant LHF !!!!
Du är nöjd med dina 100 inlägg. Luleå verkar tyvärr alldeles för nöjda med sina 100 poäng.
Salle- Antal inlägg : 3370
Dave Rock skrev:Ja dom enda riktiga vinnarskallar vi har i laget sitter på läktaren tyvärr.Sir Prozac skrev:Där vart det godnatt. Tur man har lite Breaking Bad att gå att se istället.
Sen skulle dom skaffa en vinnarskalle som målis!
#96- Antal inlägg : 2192
Faan vad det gnälls, jag tycker råttorna här lyft sej 18 klasser sen serien, vi har inte sjunkit så jävligt, måste kunna erkänna motståndarnas skicklighet (om än motvilligt..)
Ja tyvärr så har inte JG eller Rautio visat den där riktiga vinnarskallen, snarare så har JG spridit returer åt höger och vänster...#96 skrev:Dave Rock skrev:Ja dom enda riktiga vinnarskallar vi har i laget sitter på läktaren tyvärr.Sir Prozac skrev:Där vart det godnatt. Tur man har lite Breaking Bad att gå att se istället.
Sen skulle dom skaffa en vinnarskalle som målis!
Faan vad frusterande, alla verkar ju helt förlamade. Vi får inte ut pucken ur zon, enkelt bortplockade i anfallszon och ett kasst målvaktsspel. Känns som om nån vridit klockan tillbaka 2-4 år . Fr svänga över parabolen till viasat och njuta av nhl-slutspelet
Nu är det ju inte kört än men man märker tydligt att vi sen förra slutspelet saknar Abbotts,Pierre och Janne.
Olausson-kedjan försöker ju skapa chanser i princip i varenda byte men i övrigt är det ju knappt någon som kliver fram och visar vägen, snarare så att ett helt gäng spelare underpresterar jämfört med i grundserien.
Olausson-kedjan försöker ju skapa chanser i princip i varenda byte men i övrigt är det ju knappt någon som kliver fram och visar vägen, snarare så att ett helt gäng spelare underpresterar jämfört med i grundserien.
Sundance Kid- Antal inlägg : 812
Tyvärr så är inte Rönken en tränare som fungerar i motvind. Han har blivit överkörd av Melin, men rutinen kommer väl med åren.
Bara att gratulera AIK till avancemanget till Semin. Ett bättre lag som jobbar hårdare, finns inte många andra ursäkter.
Luleåspelarna kan fara hem nöjda och belåtna över att semestern börjar på söndag och hälften av laget packar sina väskor och drar vidare mot sina nya klubbar.
Bara att gratulera AIK till avancemanget till Semin. Ett bättre lag som jobbar hårdare, finns inte många andra ursäkter.
Luleåspelarna kan fara hem nöjda och belåtna över att semestern börjar på söndag och hälften av laget packar sina väskor och drar vidare mot sina nya klubbar.
Sir Prozac- Antal inlägg : 2491
Ja självklart är ju AIK bra, men vi spelar ju fortfarande alldeles för tamt o klent i egenzon.Tony Moore skrev:Faan vad det gnälls, jag tycker råttorna här lyft sej 18 klasser sen serien, vi har inte sjunkit så jävligt, måste kunna erkänna motståndarnas skicklighet (om än motvilligt..)
Men det kanske är så att värvningsstrategin att bara värva små speediga spelare inte håller i ett slutspel när spelet blir mycket mer fysiskt...
Om vi nu åker i kvarten med låt oss säga 1-4 har vi då gjort en sämre säsong än förra? Vi vann ju serien och kom 3:a i Europaspelet.
Är det serieseger och Europa som gäller eller SM-guld?
Tror seriöst att laget var byggt för serieseger för några slutspelsjävlaranammaspelare som LHF hade mängder av under de "goda" åren ser då i alla fall inte jag i dagens LHF.
Är det så här vi kommer att ha det i framtiden, vinna serien, tappa de bästa till andra bättre betalande lag och försvinna fort i kvarten (i bästa fall)
Tror seriöst att laget var byggt för serieseger för några slutspelsjävlaranammaspelare som LHF hade mängder av under de "goda" åren ser då i alla fall inte jag i dagens LHF.
Är det så här vi kommer att ha det i framtiden, vinna serien, tappa de bästa till andra bättre betalande lag och försvinna fort i kvarten (i bästa fall)
Högljudd- Antal inlägg : 1011
Vilket lag skulle gå förbi kvarten utan sin 1a kedja? Vi liraren utan Abbott x2 +Sandell...
Det är ju helt klart SM-Guld som gäller.Högljudd skrev:Om vi nu åker i kvarten med låt oss säga 1-4 har vi då gjort en sämre säsong än förra? Vi vann ju serien och kom 3:a i Europaspelet.
Serieseger och Europa är bara en bonus.
Jag kan ju säga att jag kommer inte värdera seriesegern lika högt om vi åker direkt i kvarten
Problemet är bara laget är så jäkla felbyggt så det är synd om det tyvärr, Backarna MÅSTE vara tyngre framför kassen sedan Wllin UTNYTTJA dina pannor och NHL runtin och det NU!
Bland forwrads varför i helvete envisas dem med 4:e kedjan som är så under isen så det är hemst i slutspelet, Harju one night wounder som i slutespelet mot Frölunda poff en bra match sedan har han hybris!
Fattar INTE varför man inte kan röra om i laget inför 3:e utan nej vi forts rulla....
Nåja vad fan det är ju sommar snart om inte annat!
Bland forwrads varför i helvete envisas dem med 4:e kedjan som är så under isen så det är hemst i slutspelet, Harju one night wounder som i slutespelet mot Frölunda poff en bra match sedan har han hybris!
Fattar INTE varför man inte kan röra om i laget inför 3:e utan nej vi forts rulla....
Nåja vad fan det är ju sommar snart om inte annat!
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Stör mig nått så jävulusiskt på att Rönken vägrar matcha laget. Han rullar på med alla spelare match efter match, period efter period. Sen när det är 1 och en halv minut kvar av matchen och vi ligger under med två mål då börjar det äntligen hända något. Men då är det redan försent.
Absolut. Förra matchen var de dock bara halvbra för de mesta, förutom en kort stund i andra perioden. I kväll är de fantastiskt bra mest hela tiden.Tony Moore skrev:Faan vad det gnälls, jag tycker råttorna här lyft sej 18 klasser sen serien, vi har inte sjunkit så jävligt, måste kunna erkänna motståndarnas skicklighet (om än motvilligt..)
Niclas Wallin är för mycket av en mysfarbror. Kan han inte bli riktigt jävla förbannad den karln? Så det ryker ur öronen på honom?
Är lite trött på att Luleå ska vara så jäkla mjäkiga och ödmjuka hela tiden. Mycket roligare om de kaxar tillbaka.
Är lite trött på att Luleå ska vara så jäkla mjäkiga och ödmjuka hela tiden. Mycket roligare om de kaxar tillbaka.
Chris Hendrix- Antal inlägg : 1248
Eftersnacket till kvarten måste bli en ordentlig analys av hur det kommer sig att allt spel rasade ihop fullständigt, för oavsett om aik höjer sig så skall vi inte rasa ihop såhär.
Gjorde vi fel som inte värvade mer inför slutrundan?, med facit i hand kan man tycka det, Hur klarar våra tränare att lyfta om laget när det börjar se illa ut?, Är det inte så att "rönnken" hockeyn har varit mer "halvdan" den här säsongen jmfrt med säsongen innan?trots seriesegern. osv.
Känner bara en stor tomhet nu, räknar med att matchen i coop blir en formalitet.
Gjorde vi fel som inte värvade mer inför slutrundan?, med facit i hand kan man tycka det, Hur klarar våra tränare att lyfta om laget när det börjar se illa ut?, Är det inte så att "rönnken" hockeyn har varit mer "halvdan" den här säsongen jmfrt med säsongen innan?trots seriesegern. osv.
Känner bara en stor tomhet nu, räknar med att matchen i coop blir en formalitet.
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Nu är det ju bara att släppa handbromsen och satsa allt framåt...
Ola/Koivisto ska spela så mycket dom bara orkar...
Ola/Koivisto ska spela så mycket dom bara orkar...
Ja det tror jag han kan.Chris Hendrix skrev:Niclas Wallin är för mycket av en mysfarbror. Kan han inte bli riktigt jävla förbannad den karln? Så det ryker ur öronen på honom?
Mot Frölunda (tror ja det var) i serien så skickar Wallin i ilska pucken till icing och skäller på sina lag kamrater. Sedan så är han riktigt förbanad i intervjun efter
Tja, har man vunnit serien trots att man saknat i princip en förstakedja genom så gott som hela säsongen så borde man kunna klara av en kvartsfinal. Eller åtminstone inte bli totalt överkörda så som vi blivit hittills i matchen.Tony Moore skrev:Vilket lag skulle gå förbi kvarten utan sin 1a kedja? Vi liraren utan Abbott x2 +Sandell...
Jag har faktiskt inte ens haft lust att se matchen. Det är först nu som jag ser resultatet och det förvånar mig inte ett dugg. Det är inte ens roligt längre. Hur fan kan ni ha förhoppningar om poäng när vi saknar Abbottarna och Sandell, typ allt vad Luleå står för. Utan de är vi rentav dåliga.
Synd att det inte avgörs fair utan med en jävla massa skador. Det är därför jag ibland hatar den här sporten.
Ett lag vinner serien och när de ska vara som bäst försvinner 2 nyckelspelare (Chris Abbott, Sami Sandell), inte nog med det hade man sen tidigare Cam Abbott borta.
Örebro har också fått smaka på det nu när Wiklander varit skadad/sjuk. Gick dåligt i serien på slutet och premiärförlust mot Leksand.
Synd att det inte avgörs fair utan med en jävla massa skador. Det är därför jag ibland hatar den här sporten.
Ett lag vinner serien och när de ska vara som bäst försvinner 2 nyckelspelare (Chris Abbott, Sami Sandell), inte nog med det hade man sen tidigare Cam Abbott borta.
Örebro har också fått smaka på det nu när Wiklander varit skadad/sjuk. Gick dåligt i serien på slutet och premiärförlust mot Leksand.
Black Prince- Antal inlägg : 121
Ett problem är kanske att man fortsätter att mest värva AS spelare. Även om dom har några år under bältet i AS så är dom ändå helt gröna på den här nivån.Bamsefar skrev:Eftersnacket till kvarten måste bli en ordentlig analys av hur det kommer sig att allt spel rasade ihop fullständigt, för oavsett om aik höjer sig så skall vi inte rasa ihop såhär.
Sedan när dom väl börjar få rutin så sticker dom, med några få undantag och vi fyller på med nya AS spelare.
Osten måste kanske börja blicka utanför AS och släppa "vi ska göra mycket av lite" som han stoltserar med på hemsidan.
Han måste kanske börja värva dyrare spelare med mer rutin och större skicklighet.
Kommer bli mycket snack om att det var ett fel val att välja AIK, men jag håller inte med. Hade jag fått göra valet igen så hade jag fortfarande valt AIK.
Med det spel vi hade visat upp så hade vi inte ens slagit ut Timrå i bäst av 7.
Många här verkar ju inte fatta.
Ni är överraskade att det går dåligt. Men hallå! Vi har ju för fan en potentiell förstafemma borta!
Luleå är riktigt bra när man mönstrar ordinarie lag på isen. Med de här skadorna är man riktigt mediokra och jag hade på känn att vi skulle åka mot AIK.
Hade vi haft Cam, Chris, Sandell, Komarek tillgängliga hade vi varit i ledning nu.
Ni är överraskade att det går dåligt. Men hallå! Vi har ju för fan en potentiell förstafemma borta!
Luleå är riktigt bra när man mönstrar ordinarie lag på isen. Med de här skadorna är man riktigt mediokra och jag hade på känn att vi skulle åka mot AIK.
Hade vi haft Cam, Chris, Sandell, Komarek tillgängliga hade vi varit i ledning nu.
Black Prince- Antal inlägg : 121
Det tror du kommer ske då dem har en vision att vinna guld med ES billigaste trupp???Dave Rock skrev:Ett problem är kanske att man fortsätter att mest värva AS spelare. Även om dom har några år under bältet i AS så är dom ändå helt gröna på den här nivån.Bamsefar skrev:Eftersnacket till kvarten måste bli en ordentlig analys av hur det kommer sig att allt spel rasade ihop fullständigt, för oavsett om aik höjer sig så skall vi inte rasa ihop såhär.
Sedan när dom väl börjar få rutin så sticker dom, med några få undantag och vi fyller på med nya AS spelare.
Osten måste kanske börja blicka utanför AS och släppa "vi ska göra mycket av lite" som han stoltserar med på hemsidan.
Han måste kanske börja värva dyrare spelare med mer rutin och större skicklighet.
Luleå SAKNAR sniper + renodlad PP back OCH det kunde Osten kunnat fixa MINST en av dessa nycklar innan transfer stoppen men INTE, Mannen är för envis och stolt att fatta SKA man vinna guld MÅSTE man ha vissa typer av spelare och vi har saknat hela förbannade säsongen en PP back sedan Niinimaa inte fick nytt kontrakt!
Hela matchserien påminner extremt mycket om den mot Frölunda för några år sedan, när många tippade oss som vinnare efter en strålande säsong. Då hade vi också kraftigt övertag på dem i grundserien. Vi vann även första matchen efter att ÖTC haft en bra dag. Sedan tog Frölunda över fullständigt och även om vi blev totalt bortdömda i samband med Obsut-incidenten så är det ett faktum att riktigt nära att vinna den serien var vi aldrig.
JG släpper fan in ALLT ikväll!
#96- Antal inlägg : 2192
Jahaja, det var spiken i kistan det.
Det enda jag ser skulle kunna tala till våran fördel i den här serien är om vi på något sätt skulle kunna knipa nästa match i Coop sedan är Chris tillbaka och om Cam då skulle kliva in i handlingarna.
Nu får du väl ge dig allt!Black Prince skrev:Många här verkar ju inte fatta.
Spelar roll om så dessa spelat så hade vi int evunnit!
Då man saknar en PP back som KAN STYRA DET SPELET!
Lika bra att byta målvakt redan nu och värma upp Rautio inför sista matchen.
Kato- Antal inlägg : 1413
Helt sant, vi hade fått tokstryk av Färjestad/frölunda/HV/brynäs och varit i liknande situation mot Modo eller Växjö. De två och AIK är sämre lag, rätt dåliga faktiskt men de kämpar vilket vi inte gör.Dave Rock skrev:Kommer bli mycket snack om att det var ett fel val att välja AIK, men jag håller inte med. Hade jag fått göra valet igen så hade jag fortfarande valt AIK.
MickkeJ- Antal inlägg : 2825
Faan, jg limmar ju inte en puck
Okej man trodde kanske inte att vi skulle köra över AIK, men kunde inte i min vildaste fantasi tro att AIK skulle totalt köra över oss.
Se och lär Luleå
Se och lär Luleå
Hade jag spelat liveodds nu hade jag satsat en tusing på 6-1.
Sida 5 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Liknande ämnen
» 2012-03-10, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - AIK
» 2012-03-12, SM-Kvartsfinal 2, AIK - Luleå
» 2012-03-14, SM-Kvartsfinal 3, Luleå - AIK
» 2012-03-18, SM-Kvartsfinal 5, Luleå - AIK
» 2012-12-13, ET-Kvartsfinal, Luleå - Brynäs
» 2012-03-12, SM-Kvartsfinal 2, AIK - Luleå
» 2012-03-14, SM-Kvartsfinal 3, Luleå - AIK
» 2012-03-18, SM-Kvartsfinal 5, Luleå - AIK
» 2012-12-13, ET-Kvartsfinal, Luleå - Brynäs