Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 7
+99
Trötto
nummer 17
Slapshot
johan74
GustenA
Patrik82
Lajon
PM
NilsOskar
DirtyTalking
Kraftkung
hokkzorz
Zeth
Kocur
MiCCe
Davidoff
Donten_
Knäcktomten
Hedanders
Homer96
JohanO
Vexet
ski3r
kamelbullen
HarryHaffa
Bearclaw
Kapten Haddock
Dilox
Micke80
Taabe
LulefanGBG
Rönken
Qirren
Snikne Ville
Lars158
Sundance Kid
Tigerman
Norlin
Puckad
Urken
NallePhu
makkanmakkan
MickkeJ
UnSaccoDiSoldi
Lulefan
Redbear
JuniorX
MrScout
ante08
Zeb Macahan
Klabbe
Donowitz
Erilk
27 Öqvist
tibet
Polyfemos
Hellcop
kokostrollet
Ivanhoe
CKa
Pajala
Björnkäften
Tony Moore
ollle
Jaguaren
pingu
amarule
Mr Bister
Diktatorn
Kallepedal
Monco
Kato
rumpztr
Groggen79
Rikky
Murveln
icemask
Jonken
LHF96
Myrman
Old Brooklyn
Kagen
wilmus2007
stormvägen
Trashtalk
FruktHamster
Mickeee
Wolfhunter
Bamsefar
Molin86
Sir Prozac
MrA
Xinpei
Cambbott24
Jimmy_Vegas
LubosC
LuleåWinston
Admin
103 posters
Sida 11 av 21
Sida 11 av 21 • 1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 16 ... 21
Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 7
Måste kedjeuppställningarna vara så fasta?
I varje match behöver vi ha vapen som kan avgöra offensivt.
Mot vissa lag har vi tre skarpa vapen, och mot vissa lag behöver vi kanske stuva om och får två vapen som har tillräcklig skärpa.
Och i slutspelet kanske vi bara får ihop ett vapen som är tillräckligt skarpt.
Mycket beror ju på om motståndarna har en tydlig lina som skall döda motståndaren, eller om de jobbar flera linor som skall klara både det offensiva och det defensiva.
Mot vissa lag har vi tre skarpa vapen, och mot vissa lag behöver vi kanske stuva om och får två vapen som har tillräcklig skärpa.
Mycket beror ju på om motståndarna har en tydlig lina som skall döda motståndaren, eller om de jobbar flera linor som skall klara både det offensiva och det defensiva.
Puckad- Antal inlägg : 11372
Puckad skrev:Måste kedjeuppställningarna vara så fasta?
Dribblade ganska ordentligt med kedjorna under gångna säsongen. Kändes inte bra.
Rönken- Antal inlägg : 17811
Rönken skrev:Puckad skrev:Måste kedjeuppställningarna vara så fasta?
Dribblade ganska ordentligt med kedjorna under gångna säsongen. Kändes inte bra.
Generellt vill man inte anpassa sig efter motstånd, framförallt inte när man skall vara ett spelförande topplag!!
nummer 17- Antal inlägg : 1214
Någon som vet vem den nya slovakiska landslagsspelaren är -som enl Kuriren skall vara klar för Luleå Hockey?
http://www.kuriren.nu/100-hockey/
Jonken- Antal inlägg : 7062
Jonken skrev:Någon som vet vem den nya slovakiska landslagsspelaren är -som enl Kuriren skall vara klar för Luleå Hockey?
Jo den har jag lagt in i tråden där den hör hemma.
Lars158- Antal inlägg : 9806
Tackar o bockar. Nu är jag med.Lars158 skrev:Jo den har jag lagt in i tråden där den hör hemma.
Jonken- Antal inlägg : 7062
Vem är det Kuriren toppar med nu? "Kan ersätta **an" - är det Niskala eller ser jag fel?
Nej nej, är ju fasiken Salmela. J*vlar så kulor Luleå har då
Skulle ju bli duglig backlinje med Salmela, faktiskt. Även om han kanske inte var lika briljat i Färjestad som tidigare säsonger. Möjligen att han fick spela för mycket i slutet med Färjestad? Körde ju väldigt hårt på honom och Raj-Raj.
Jaja, och här trodde vi att Silly Season var över Snart kritar Ledin på, bara så du vet, Lasse.
Skulle ju bli duglig backlinje med Salmela, faktiskt. Även om han kanske inte var lika briljat i Färjestad som tidigare säsonger. Möjligen att han fick spela för mycket i slutet med Färjestad? Körde ju väldigt hårt på honom och Raj-Raj.
Jaja, och här trodde vi att Silly Season var över Snart kritar Ledin på, bara så du vet, Lasse.
Rönken skrev:Nej nej, är ju fasiken Salmela. J*vlar så kulor Luleå har då
Ojoj, får man lov att säga. Även om jag också tycker att han inte imponerade så mycket senaste säsongen. Att han skulle vara en förstärkning i backlinjen är ju solklart dock. Och allt blir ju sämre i FBK, det vet vi ju, till och med kaffet är blaskigt där...
JuniorX- Antal inlägg : 4191
JuniorX skrev:Rönken skrev:Nej nej, är ju fasiken Salmela. J*vlar så kulor Luleå har då
Ojoj, får man lov att säga. Även om jag också tycker att han inte imponerade så mycket senaste säsongen. Att han skulle vara en förstärkning i backlinjen är ju solklart dock. Och allt blir ju sämre i FBK, det vet vi ju, till och med kaffet är blaskigt där...
Någon vänlig själ som kan lägga upp artikeln? Det kan ju inte vara en realistisk tanke? Måste väl vara en icke-artikel som egentligen inte innehåller något och bara är till för att generera klick? Eller?
KaptenBlodskelett- Antal inlägg : 2848
Du hittar den i "låst-material-tråden" och jo - visst får man leta efter substans som förklarar rubriken, när man läser Ostens svarKaptenBlodskelett skrev:JuniorX skrev:Rönken skrev:Nej nej, är ju fasiken Salmela. J*vlar så kulor Luleå har då
Någon vänlig själ som kan lägga upp artikeln? Det kan ju inte vara en realistisk tanke? Måste väl vara en icke-artikel som egentligen inte innehåller något och bara är till för att generera klick? Eller?
Hans svar tyder mer på tankar om att ge de unga chansen om inte Kukan kommen tillbaka.
Wolfhunter- Antal inlägg : 1285
Fast å andra sidan - vem fan kan lita på det Osten säger till murvlarna?
Han har mer än en räv bakom örat....
Han har mer än en räv bakom örat....
Wolfhunter- Antal inlägg : 1285
Nä det såg inte så realistiskt ut utan snarare ett agent/journalistiskt knep att få läsare och skapa intresse.
Det lät fortfrande som att man ör nöjd med de backar man har och att man inte vill stänga dörren för unga backar.
Det lät fortfrande som att man ör nöjd med de backar man har och att man inte vill stänga dörren för unga backar.
Micke80- Antal inlägg : 3038
Jo det enda var väl att Osten inte sa att Salmela absolut inte på minsta sätt var aktuell för LHF.
precis, men vill man så kan man ju alltid vända det till att han är högaktuell
Micke80 skrev:Nä det såg inte så realistiskt ut utan snarare ett agent/journalistiskt knep att få läsare och skapa intresse.
Ja när man läste vad som stod i artikeln så var det lite annat tonläge. Ganska ordentliga skutt som Kuriren gör, för att få rubriker... Frågan är dock, finns det inte viss gnutta realism i scenariot? Återvänder inte ***an så finns det ändå en plats öppen, skulle det dessutom gå att ta in Salmela på artistkontrakt så är jag inte så förvånad om så sker.
Då får man in en back man vet presterar på blålinjen, som kan hålla i ett pp. Då skulle man ha Salmela-Schira som tilltänka pp-backar. Dessutom verkar Mikkelson kunna köra pp. Sigalet kan man få ur mer ur i PP (jämfört med föregående säsong som var rätt kaosartad).
Skulle tro att tryout spelaren som det pratats om heter Per Ledin....
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Slapshot skrev:Skulle tro att tryout spelaren som det pratats om heter Per Ledin....
då får man hoppas du har fel
Pajala- Antal inlägg : 18788
Pajala skrev:Slapshot skrev:Skulle tro att tryout spelaren som det pratats om heter Per Ledin....
då får man hoppas du har fel
Skulle tro att den gode Ledin får spela i allsvenskan, Tyskland eller Österrike i vinter. Ser inte riktigt vilket lag som har behov av honom just nu faktiskt. Han är en energispelare med stor erfarenhet, men samtidigt är han till åren kommen och kommer från en allvarlig skada. Tror nog de flesta lagen har fyllt sin kvot av energispelare och letar spets eller talang om de letar.
Det finns fortfarande en del gott kvar i godisskålen:
SHL Free Agents
Osten, du som kommit igång med shoppingen, känner inte du samma abstinens som vissa här ????
SHL Free Agents
Osten, du som kommit igång med shoppingen, känner inte du samma abstinens som vissa här ????
Puckad skrev:Det finns fortfarande en del gott kvar i godisskålen:
SHL Free Agents
Enda på den listan man skulle vilja ha är cam abbott. Ja salmela också
Mickeee- Antal inlägg : 910
Puckad skrev:Det finns fortfarande en del gott kvar i godisskålen:
SHL Free Agents
Rent spontant känner jag att vi borde kunna erbjuda Brashear ett femårskontrakt för att bara stå i båset och skrika "bu" åt förbipasserande motspelare. Vid periodpauser kan han dra på sig Isidor-dräkten och krama barn. Maskotkontrakt kan vi kalla det.
Norlin- Antal inlägg : 4518
Norlin skrev:Puckad skrev:Det finns fortfarande en del gott kvar i godisskålen:
SHL Free Agents
Rent spontant känner jag att vi borde kunna erbjuda Brashear ett femårskontrakt för att bara stå i båset och skrika "bu" åt förbipasserande motspelare. Vid periodpauser kan han dra på sig Isidor-dräkten och krama barn. Maskotkontrakt kan vi kalla det.
Varför inte köra en kedja med Tie Domi och Joey Kucor också
Nä nån Cam ska vi absolut inte ha. Det var ju Chris som var den bra av dem och Cam som levde lite mer på Chris. Nu hoppas jag dessutom Cam lägger av så han får njuta av resten av livet med sin familj utan att ha huvudvärk så fort det blir livat runt honom.
Salmela ser jag heller inget behov av med den backuppsättning vi har.
Däremot ser jag fortfrande behov av en center men om Wallmark kommer tillbaka ser jag inte riktigt att vi får plats med en till i truppen utan att peta nån osm förväntas spela. Tror jag får drömma om en toppcenter om nån spelare antingen floppar eller vi åker på en långtidsskada.
Känns som att vi har mer behov av en toppcenter istället för Salmela. Men man kan ju alltid drömma om båda.
27 Öqvist- Antal inlägg : 65
Luleå räcker inte ända fram utan en toppcenter oavsett om vi har Rajala, Sweatt och Micflikier som nyförvärv. Hade vi haft typ Olausson eller Chris kvar, ja då hade vi varit guldkandidater. Nu blir det nog max semifinal i dagsläget som det känns. Om nu inte Wallmark blommar ut rejält och Legace gör toksucce men sån tur har vi väl aldrig?
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Fan vad jag ser fram mot denna säsong!! Känns hoppfullare än på många år efter denna fantastiska silly. På plats och kollar första träningen på måndag, åker till Happis torsdag och ser premiären samt befinner mig på plats i Coop för matchen mot Modo.
nummer 17- Antal inlägg : 1214
nummer 17 skrev:Fan vad jag ser fram mot denna säsong!! Känns hoppfullare än på många år efter denna fantastiska silly. På plats och kollar första träningen på måndag, åker till Happis torsdag och ser premiären samt befinner mig på plats i Coop för matchen mot Modo.
Samma här, tänk att man längtar så efter en isträning till att börja med!
Zeb Macahan- Antal inlägg : 3287
Luleå värvar står det. Men vem värvar dom?
http://www.svt.se/svttext/tv/pages/302.html
ante08- Antal inlägg : 10
ante08 skrev:Luleå värvar står det. Men vem värvar dom?
Sidorna allra längst bak brukar vara ganska små nyheter. Det jag hittade på EP var denna kille -> http://www.eliteprospects.com/player.php?player=147685 - kanske stämmer? Tror inte det är Salmela eller liknande, hade varit lite större nyhet.
Rönken skrev:ante08 skrev:Luleå värvar står det. Men vem värvar dom?
Sidorna allra längst bak brukar vara ganska små nyheter. Det jag hittade på EP var denna kille -> http://www.eliteprospects.com/player.php?player=147685 - kanske stämmer? Tror inte det är Salmela eller liknande, hade varit lite större nyhet.
Borde vara detta.
http://hockeysilly.se/lamnar-bjorkloven-klar-for-lulea-hockey/
ante08- Antal inlägg : 10
ännu en ung lovande center, bra drag av Luleå !ante08 skrev:Rönken skrev:ante08 skrev:Luleå värvar står det. Men vem värvar dom?
Borde vara detta.
http://hockeysilly.se/lamnar-bjorkloven-klar-for-lulea-hockey/
icemask- Antal inlägg : 4174
Om det är samma artikel jag läste för någon dag sedan så gäller det en korgbollsspelare till Luleå BC. Dvs Luleås manliga basketlag, tidigare Plannja och LF. Den artikel hade rubriken "Luleå värvar" och givetvis trodde man att det gällde hockeylaget.ante08 skrev:Luleå värvar står det. Men vem värvar dom?
Lite OT men kul att bägge elitlagen i basketen numera heter Luleå.
Kallepedal- Antal inlägg : 427
Inget nytt här? vad händer med forwarden/centern som skulle på try-out som osten tuggade om i kuriren för ett par veckor sedan? ingen som hört något rykte?
MrScout- Antal inlägg : 148
MrScout skrev:Inget nytt här? vad händer med forwarden/centern som skulle på try-out som osten tuggade om i kuriren för ett par veckor sedan? ingen som hört något rykte?
Ja precis, vad hände med denna spelare? Har inte sett röken av ett namn bland rykten heller Försöker Osten pressa priset på Cervenka eller vad är det han hugger på? Hur ser det ut för Bagaren i Carolina?
Det blev precis 3-0 till Davos mot Färjestad och jag har blivit kär i Andres Ambuhl i Davos.
Osten, här har vi en center!
JuniorX- Antal inlägg : 4191
JuniorX skrev:Det blev precis 3-0 till Davos mot Färjestad och jag har blivit kär i Andres Ambuhl i Davos.
Ja, han skulle man mer än gärna se i Luleå. Snabb och ettrig.
Redbear- Antal inlägg : 6780
Kom igen Osten, chocka oss med ett try-out kontrakt när vi törstar efter en center:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8657
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8657
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15130
Free agent i KHL. Där har vi vår center!
Urken skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15130
Fy, sånt får man inte skoja om.
Norlin- Antal inlägg : 4518
Urken skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15130
Har Pelle sagt det så blir det så, sen kan det ju ta olika många år men han skrev ju att han var klar för några år sedan så han borde landa snart, möjligtvis om ytterligare nått år med tanke på olika tågförseningar så klart.
Ponera att Walle lyckas att slå sig in i Carolina. Vem är ersättaren? Namndroppa! Cervenka är ju klar redan, men utöver honom..?
Urken skrev:Ponera att Walle lyckas att slå sig in i Carolina. Vem är ersättaren? Namndroppa! Cervenka är ju klar redan, men utöver honom..?
Bulan hoppar in och fixar SM-guld nr2.
Lulefan- Antal inlägg : 2285
Finns något konkret uttalande från en Ost eller dylikt, om huruvida truppen är spikad eller ej?
Ständig process osv. Man avvaktar Walle innan man eventuellt gör nånting. Tror starkt på laget ....Urken skrev:Finns något konkret uttalande från en Ost eller dylikt, om huruvida truppen är spikad eller ej?
Lars158 skrev:Ständig process osv. Man avvaktar Walle innan man eventuellt gör nånting. Tror starkt på laget ....Urken skrev:Finns något konkret uttalande från en Ost eller dylikt, om huruvida truppen är spikad eller ej?
Lasse verkar missnöjd?
Rönken skrev:Lars158 skrev:Ständig process osv. Man avvaktar Walle innan man eventuellt gör nånting. Tror starkt på laget ....Urken skrev:Finns något konkret uttalande från en Ost eller dylikt, om huruvida truppen är spikad eller ej?
Lasse verkar missnöjd?
Ny pressansvarig? Verkar ha koll på alla klyschor
Urken skrev:Rönken skrev:Lars158 skrev:Ständig process osv. Man avvaktar Walle innan man eventuellt gör nånting. Tror starkt på laget ....Urken skrev:Finns något konkret uttalande från en Ost eller dylikt, om huruvida truppen är spikad eller ej?
Lasse verkar missnöjd?
Ny pressansvarig? Verkar ha koll på alla klyschor
Frågan är om allmänheten är redo för 'Lasse en masse' dock.
Rönken skrev:Lars158 skrev:Ständig process osv. Man avvaktar Walle innan man eventuellt gör nånting. Tror starkt på laget ....Urken skrev:Finns något konkret uttalande från en Ost eller dylikt, om huruvida truppen är spikad eller ej?
Lasse verkar missnöjd?
Nej, inte alls. Urken frågade om det fanns nåt konkret uttalande.
Urken skrev:Ponera att Walle lyckas att slå sig in i Carolina. Vem är ersättaren? Namndroppa! Cervenka är ju klar redan, men utöver honom..?
Finns knappt en center värdig namnet som är ledig på marknaden om man kikar runt bland de större ligorna.
Cervenka vore nog vassare än de lediga centrarna från NHL till o med.. tänker då på följande namn därifrån: Derek Roy, Stephen Weiss, Tomas Kopecky och Mike Richards...
UnSaccoDiSoldi- Antal inlägg : 235
Urken skrev:Finns något konkret uttalande från en Ost eller dylikt, om huruvida truppen är spikad eller ej?
Jag har då inte hört något, men tyvärr så känns mönstret igen från tidigare år, där "luckor" i truppen uppkommit. Med mönster i det här fallet, menar jag inte något "negativt", Osten har värvat riktigt bra till denna säsong som alla vet.
Osten säger som vanligt inför säsong, att dom är väldigt nöjd med befintlig trupp, vi får se vad som dyker upp mm. mm.
Jag tror helt enkelt att vi får vänta tills efter juluppehållet innan vi får se några tillskott i truppen om inte Walle kommer tillbaka efter att han blivit dumpad. Tror dessutom att Osten räknar (till 90%) med att Walle dyker upp.
Inte konstigt att man inte har hur mycket pengar som helst, men ett tillskott av en bra center till befintlig trupp hade gjort årets LHF-lag bra mycket starkare och mer flexibelt.
Hajen hade kunnat användas på annat sätt och så hade vi inte blivit så känsliga när en center blir skadad.
Tänkte dumpa nått centernamn, men känner att då kommer jag att skena iväg! En vältränad Walle som har förbättrat skridskoåkningen med 10% & fysiken med 5% hade rent av suttit som en fetsmäll!
Osten sitter helt enkelt nöjd utan att gå utmed ett klart uttalande! Visst, snubblar han över Cervenka som ringer och vill ha en praktikplats, så lär nog inte Osten vila på hanen, men annars kommer de vara lugnt.
Kapten Haddock- Antal inlägg : 2527
Sida 11 av 21 • 1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 16 ... 21
Liknande ämnen
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 4
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 5
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 8
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 5
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 8
» Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6