Chris Abbott, Del 2
+78
Anthrax
Hankburger
PM
Hedanders
Ferros
Dustin
Monco
CKa
Kato
Wolfhunter
Sundance Kid
MrA
hokkzorz
Sir Prozac
Lasse Proppmätt
Purre
ski3r
Luleåfan
Knäcktomten
LubosC
Slapshot
Snikne Ville
Kagen
Pajala
HarryHaffa
Cambbott24
kniba
Ingemar
Micke80
Old Brooklyn
Admin
Tony Moore
Tigerman
Mickeee
Donowitz
Lajon
GustenA
Mange
FruktHamster
pingu
Jonken
Groggen79
johan74
Observer
Norlin
Scouten
LHF96
amarule
Jaguaren
Dentos
kokostrollet
Lulefan
Urken
NallePhu
Murveln
Redbear
JuniorX
icemask
Lars158
Ivanhoe
LulefanGBG
tibet
Myrman
nummer 17
ezz
Kallepedal
Vexet
farre
Rönken
Dilox
Puckad
Fred Herbert
Hellcop
LuleåWinston
Bamsefar
makkanmakkan
Rocksolid
KaptenBlodskelett
82 posters
Sida 6 av 9
Sida 6 av 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Sv: Chris Abbott, Del 2
Vad sjutton ska han säga då???Pajala skrev:Redbear skrev:Chris har anlänt till Jönköping. Känns så jäkla konstigt. För den som känner för att lyssna: http://www.hv71.se/artikel/67713/
och det vanliga skitsnacket kom direkt .... att Jerusalems IF är bäst på allt, fans, arenan och hur klubben styrs, det såg Chris redan för 7 år sedan ...
Måste hålla sig väl med HV71 och fansen tyvärr
NallePhu- Antal inlägg : 18671
NallePhu skrev:Vad sjutton ska han säga då???Pajala skrev:Redbear skrev:Chris har anlänt till Jönköping. Känns så jäkla konstigt. För den som känner för att lyssna: http://www.hv71.se/artikel/67713/
och det vanliga skitsnacket kom direkt .... att Jerusalems IF är bäst på allt, fans, arenan och hur klubben styrs, det såg Chris redan för 7 år sedan ...
Måste hålla sig väl med HV71 och fansen tyvärr
Så är det. Sedan blir det ett ansvar som spelarna har, att prata gott om klubben och dess fans. Sedan kan man alltid spekulera i hur han känner inombords, men den debatten lämnar jag i varje fall
Ja det här att Chris inte är en del av laget känns fortfarande så trist, dår står han o gör intervjuv så full av energii. Den skulle vi haft hos oss.
HarryHaffa- Antal inlägg : 626
Håller med dig!icemask skrev:Väck inte den tråd som sover
NallePhu- Antal inlägg : 18671
icemask skrev:Väck inte den tråd som sover
Sorry, var inte meningen att göra någon illa berörd
Redbear- Antal inlägg : 6780
ja fy satan vad hv och Jönköping är bra, här får ni läsa alla Chris ru*kare http://www.jp.se/article/chris-ensam-abbott-i-rampljuset/
Pajala- Antal inlägg : 18790
Vad ska han säga då? Att klubben han ska representera suger? Alla spelare drar ju samma floskler om laget de spelar i det vet vi alla. HV tillhör ju toppen i ligan också så han ljuger ju inte. T.o.m Fabbe och Sandström skulle göra detsamma i ett annat lag.
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Slapshot skrev:Vad ska han säga då? Att klubben han ska representera suger? Alla spelare drar ju samma floskler om laget de spelar i det vet vi alla. HV tillhör ju toppen i ligan också så han ljuger ju inte. T.o.m Fabbe och Sandström skulle göra detsamma i ett annat lag.
Han kan erkänna att han inte duger i ett guldsatsande Luleå ha ha ha
Pajala- Antal inlägg : 18790
Slapshot skrev:Vad ska han säga då? Att klubben han ska representera suger? Alla spelare drar ju samma floskler om laget de spelar i det vet vi alla. HV tillhör ju toppen i ligan också så han ljuger ju inte. T.o.m Fabbe och Sandström skulle göra detsamma i ett annat lag.
Jag gillar att han inte visar ngn bitterhet mot Luleå eller ger någon känga. Istället ser han framåt och ser det som en intressant utmaning att spela utan brorsan. Säkert kan det innebära fördelar att inte behöva oroa sig för sin bästa kompis i varje byte, att brorsan ska få en ny huvudtackling. Dessutom är ju det nya sällskapet i form av Tedenby och Laine förstklassigt.
HV är en outsider i år, på pappret är laget väldigt bra men tränarkaoset har gjort att förväntningarna sänkts. Sett till truppen skulle kraven vara högre än de är.
Kagen- Antal inlägg : 1776
Klockrent, Kagen.Kagen skrev:Slapshot skrev:Vad ska han säga då? Att klubben han ska representera suger? Alla spelare drar ju samma floskler om laget de spelar i det vet vi alla. HV tillhör ju toppen i ligan också så han ljuger ju inte. T.o.m Fabbe och Sandström skulle göra detsamma i ett annat lag.
Jag gillar att han inte visar ngn bitterhet mot Luleå eller ger någon känga. Istället ser han framåt och ser det som en intressant utmaning att spela utan brorsan. Säkert kan det innebära fördelar att inte behöva oroa sig för sin bästa kompis i varje byte, att brorsan ska få en ny huvudtackling. Dessutom är ju det nya sällskapet i form av Tedenby och Laine förstklassigt.
HV är en outsider i år, på pappret är laget väldigt bra men tränarkaoset har gjort att förväntningarna sänkts. Sett till truppen skulle kraven vara högre än de är.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6533
Kagen skrev:Slapshot skrev:Vad ska han säga då? Att klubben han ska representera suger? Alla spelare drar ju samma floskler om laget de spelar i det vet vi alla. HV tillhör ju toppen i ligan också så han ljuger ju inte. T.o.m Fabbe och Sandström skulle göra detsamma i ett annat lag.
Håller med. Tror HV blir ett topplag bara alla kommer ihop som en grupp. Tippade dom längre ner men kan få äta upp det....vinner inte Luleå så hoppas jag ju lite på HV för Chris Abbotts skull. Han är värd det.
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Rönken- Antal inlägg : 17811
Rönken skrev:
il Capitano, surt att se honom bära C:et så här tidigt i en annan klubb..
Helt fel tröja där.
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Jasså han har blivit C nu. Var väl inte så från början?
Lars158- Antal inlägg : 9806
Lars158 skrev:Jasså han har blivit C nu. Var väl inte så från början?
Temporärt skulle jag tro, förmodligen var väl Brithen inte med i matchen bara. Men ändock, visar på att han är rätt gjuten som kapten. Surt att ha sumpat honom.
Quality recognition ..Lars158 skrev:Jasså han har blivit C nu. Var väl inte så från början?
Sitter och ser ett klipp där Chris gör HVs 2-1, följt av ett vrål. Något höll på att brista inom mig. Hur kan en sport - en spelare - göra sådant avtryck? Vinner inte Luleå i år, får HV gärna göra det.
Bamsefar skrev:Rönken skrev:
il Capitano, surt att se honom bära C:et så här tidigt i en annan klubb..
Helt fel tröja där.
Aj, skär fan i hjärtat att se den där bilden.
LubosC- Antal inlägg : 472
Till och med den förbannade tandvärken känns bättre än att se den där bilden... Grattis till Chris dock.
Knäcktomten- Antal inlägg : 96
Jag vill inte börja om här och skapa nån hard feelings men vill bara ge en snabb kommentera. Chris vara väldigt stolt över att få frågan att vara 'A' när han kom och sedan att få vara 'C' när Ted blir skadad.
Efter den hela situation med Luleå hade han tappat lite egen confidence. Han är i slutet bara en normal person. Alla behöver känna sig viktigt och uppskattat.
Han är otroligt nervös inför nästa lördag. Han vet inte hur publiken ska behandla han under matchen. Jag har sagt att han behöver inte vara så för att jag är säkert alla luleå fans förstår vad som har hänt. Jag själv har väldigt blandat känslor inför matchen. Sitta där med alla mina barn o hoppas på Luleå vinst såklart men samtidigt ett hat trick från Chris.
Jag tror in alla min hjärta att Chris kommer att spela i Luleå igen. När o hur vet man inte.
Riktigt schysst av HV att tillåta han att stanna kvar i Luleå efter matchen och igen efter den 14 Nov. Bra behandling av spelare. Dem charter men tillåta han att åka privat söndag kväll.
Efter den hela situation med Luleå hade han tappat lite egen confidence. Han är i slutet bara en normal person. Alla behöver känna sig viktigt och uppskattat.
Han är otroligt nervös inför nästa lördag. Han vet inte hur publiken ska behandla han under matchen. Jag har sagt att han behöver inte vara så för att jag är säkert alla luleå fans förstår vad som har hänt. Jag själv har väldigt blandat känslor inför matchen. Sitta där med alla mina barn o hoppas på Luleå vinst såklart men samtidigt ett hat trick från Chris.
Jag tror in alla min hjärta att Chris kommer att spela i Luleå igen. När o hur vet man inte.
Riktigt schysst av HV att tillåta han att stanna kvar i Luleå efter matchen och igen efter den 14 Nov. Bra behandling av spelare. Dem charter men tillåta han att åka privat söndag kväll.
Luleåfan- Antal inlägg : 108
Nu har en del känslor lagt sig och för min del så får Chris gärna vara den bäste i ett förlorande lag...
Vi har ju sett detta förut och överlevt. Senast var väl när Bulan kom med Brynäs och hans sa på PK'n att hans grabbar stod på Luleås hemmaläktare och hejade mot sin pappa.
Det är som det är och det får hanteras med respekt av alla.
Vi har ju sett detta förut och överlevt. Senast var väl när Bulan kom med Brynäs och hans sa på PK'n att hans grabbar stod på Luleås hemmaläktare och hejade mot sin pappa.
Det är som det är och det får hanteras med respekt av alla.
Puckad- Antal inlägg : 11373
Chris behöver knappast oroa sig för publiken, han är saknad av många och förtjänar all respekt.
ski3r- Antal inlägg : 1992
Oavsett allt som varit, (jag har låtit bli att ta ställning), så hoppas jag att Chris får ståeende ovationer av publiken. Inte som någon markering mot den egna föreningen, utan som en uppenbar och tydlig hyllning till en fantastisk spelare som är lika bra även när han spelar i en annan tröja även det smärtar att se.
Tror att det skulle betyda mycket för Chris, och det hoppas jag att publiken där uppe kan bjuda på. Tror inte heller att någon i Luleå skulle ta illa vid sig av det faktiskt.
Men när pucken väl är släppt, då håller vi på Luleå, och inte på Chris Abbott!
Tror att det skulle betyda mycket för Chris, och det hoppas jag att publiken där uppe kan bjuda på. Tror inte heller att någon i Luleå skulle ta illa vid sig av det faktiskt.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
Så är det men man kan ändå inte låta bli att undra över vad en Chris Abbott hade betytt för det vilsna gäng vi förfogar över idag.LulefanGBG skrev:Oavsett allt som varit, (jag har låtit bli att ta ställning), så hoppas jag att Chris får ståeende ovationer av publiken. Inte som någon markering mot den egna föreningen, utan som en uppenbar och tydlig hyllning till en fantastisk spelare som är lika bra även när han spelar i en annan tröja även det smärtar att se.
Tror inte man behöver undra så mycket. Han hade betytt grymt mycket.Bamsefar skrev:Så är det men man kan ändå inte låta bli att undra över vad en Chris Abbott hade betytt för det vilsna gäng vi förfogar över idag.LulefanGBG skrev:Oavsett allt som varit, (jag har låtit bli att ta ställning), så hoppas jag att Chris får ståeende ovationer av publiken. Inte som någon markering mot den egna föreningen, utan som en uppenbar och tydlig hyllning till en fantastisk spelare som är lika bra även när han spelar i en annan tröja även det smärtar att se.
Jag tror den största skillnad hade varit att Harju fått slippa vara kapten o den stress och hade spelat på kant som passa han lite bättre tycker jag. (fattar inte att legace inte centra just nu)
Chris sa nyss att Cam kommer till den matchen på 14 Nov och dem ska gör nånting åt dem på den matchen. Låter trevligt!
Chris sa nyss att Cam kommer till den matchen på 14 Nov och dem ska gör nånting åt dem på den matchen. Låter trevligt!
Som jag skrev på något annat ställe, tror Chris hade passat ypperligt med Micflikier.
Båda är ettriga, riviga spelare. Håller helt med i din koncisa analys.Snikne Ville skrev:Som jag skrev på något annat ställe, tror Chris hade passat ypperligt med Micflikier.
Urken skrev:Båda är ettriga, riviga spelare. Håller helt med i din koncisa analys.Snikne Ville skrev:Som jag skrev på något annat ställe, tror Chris hade passat ypperligt med Micflikier.
Hade väl hamnat på kanten - centrad av Harju
Det, plus att Miccan håller sig kvar i det farliga området framför kassen i mycket större omfattning än Cam som lätt hamnade bakom målet o i sarghörnen med brorsan.Urken skrev:Båda är ettriga, riviga spelare. Håller helt med i din koncisa analys.Snikne Ville skrev:Som jag skrev på något annat ställe, tror Chris hade passat ypperligt med Micflikier.
Tror ni Chris vill tillbaka nästa år om kontraktet inte är skit?
Han har väl alltid trivts bra i norr både med laget och staden.
Norlin- Antal inlägg : 4518
Grejen är väl att han skrev ett tvåårskontrakt med Jönköpingsklubben, så i sådana fall måste vi även lösa ut honom ur det.Norlin skrev:Tror ni Chris vill tillbaka nästa år om kontraktet inte är skit?
Urken skrev:Grejen är väl att han skrev ett tvåårskontrakt med Jönköpingsklubben, så i sådana fall måste vi även lösa ut honom ur det.Norlin skrev:Tror ni Chris vill tillbaka nästa år om kontraktet inte är skit?
Juste ja. Tänkte inte så långt.
Fast samtidigt litar jag på Osten, han grejar det där.Norlin skrev:Urken skrev:Grejen är väl att han skrev ett tvåårskontrakt med Jönköpingsklubben, så i sådana fall måste vi även lösa ut honom ur det.Norlin skrev:Tror ni Chris vill tillbaka nästa år om kontraktet inte är skit?
Så vad sa vi? Chris som center bredvid MicFlikier och..?
Urken skrev:Fast samtidigt litar jag på Osten, han grejar det där.Norlin skrev:Urken skrev:Grejen är väl att han skrev ett tvåårskontrakt med Jönköpingsklubben, så i sådana fall måste vi även lösa ut honom ur det.Norlin skrev:Tror ni Chris vill tillbaka nästa år om kontraktet inte är skit?
Så vad sa vi? Chris som center bredvid MicFlikier och..?
Fortsätter det på planen som det ser ut nu får vi se om det blir några stjärnor kvar till nästa säsong..
Vi kommer alltid att gilla Chris för det han gjort för klubben och han är saknad i högsta grad som det visat sig. Han behöver inte oroa sig det minsta. LHF har gått ut med att Robin skall firas av till helgen o cam nästa gång Hv kommer. Så firandet av Chris får väl pareras i relation till detta, det kanske blir 2ggr om ??
Nästan så att klacken borde dra igång en "Let's go abbott" innan matchstart för gamla tiders skull!
Någon som har bra kontakt med klackledare Toyne som kanske skulle kunna framföra detta? Hade vart helt magiskt att få se genom TV-rutan.
Någon som har bra kontakt med klackledare Toyne som kanske skulle kunna framföra detta? Hade vart helt magiskt att få se genom TV-rutan.
Eric Christensens kontrakt löper ut efter denna säsongen så jag tycker gott att vi kan försöka med honom istället eftersom Abbott nu har kontrakt även över nästa säsong.Urken skrev:Grejen är väl att han skrev ett tvåårskontrakt med Jönköpingsklubben, så i sådana fall måste vi även lösa ut honom ur det.Norlin skrev:Tror ni Chris vill tillbaka nästa år om kontraktet inte är skit?
Vore för mig en fullgod förstacenter. Enligt mig är han en av seriens tveklöst bästa centrar, men han smiter ofta under radarn lite när man pratar om sådana av någon anledning.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
LulefanGBG skrev:Eric Christensens kontrakt löper ut efter denna säsongen så jag tycker gott att vi kan försöka med honom istället eftersom Abbott nu har kontrakt även över nästa säsong.Urken skrev:Grejen är väl att han skrev ett tvåårskontrakt med Jönköpingsklubben, så i sådana fall måste vi även lösa ut honom ur det.Norlin skrev:Tror ni Chris vill tillbaka nästa år om kontraktet inte är skit?
Vore för mig en fullgod förstacenter. Enligt mig är han en av seriens tveklöst bästa centrar, men han smiter ofta under radarn lite när man pratar om sådana av någon anledning.
Hamnar i fel tråd nu, men ja Christensen vore en otroligt värvning. Fast tvivlar på att HV släpper honom utan ett rätt ordentligt budkrig.
Norlin skrev:Nästan så att klacken borde dra igång en "Let's go abbott" innan matchstart för gamla tiders skull!
Stort plus på den. Såklart klacken ska fixa detta!
Vexet- Antal inlägg : 459
Har nyss lämnat Chris på flygplasten. Han vill att jag skriva ett stort tack till alla på plats igår för stödet han fick efter målet och efter matchen. Han är extremt tacksamt o glad över det.
Jag kan också säga att han hade svårt att komma ut för uppvärmning inför matchen o behövde några minuter själv i toan för att klara av det.
Du skulle kunna inte hitta en mer ödmjuk killar. Han har spenderat hela dagen på mina pojkars innebandy/hockey matcher/träningar. Inte många som göra det.
Jag kan också säga att han hade svårt att komma ut för uppvärmning inför matchen o behövde några minuter själv i toan för att klara av det.
Du skulle kunna inte hitta en mer ödmjuk killar. Han har spenderat hela dagen på mina pojkars innebandy/hockey matcher/träningar. Inte många som göra det.
Stort hjärta, stor idrottsman. Väl värd stödet.Luleåfan skrev:Har nyss lämnat Chris på flygplasten. Han vill att jag skriva ett stort tack till alla på plats igår för stödet han fick efter målet och efter matchen. Han är extremt tacksamt o glad över det.
Absolut, det är vi som ska tacka för allt hårt jobb han lagt ner för föreningen och allt runtomkring. Han förtjänar all respekt, oavsett den tråkiga avslutningen.
ski3r- Antal inlägg : 1992
Jag hoppas Chris kommer tillbaka till nästa säsong redan. Kan inte annat än att älska honom.
Sweatt-Abbott-Micfliker?
Sweatt-Abbott-Micfliker?
Dentos- Antal inlägg : 894
Luleåfan skrev:Har nyss lämnat Chris på flygplasten. Han vill att jag skriva ett stort tack till alla på plats igår för stödet han fick efter målet och efter matchen. Han är extremt tacksamt o glad över det.
Redbear kommer att gråta sig till sömns i kväll
(Äh, är vi nog många som gör )
Sida 6 av 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Sida 6 av 9
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet