Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1
+74
icemask
nummer 17
FruktHamster
JuniorX
Old Brooklyn
Lars158
Dentos
Luleåfan
Donowitz
Slapshot
NallePhu
Urken
Lulefan
Bamsefar
Micke80
Puckad
Norlin
Snikne Ville
Kagen
Pajala
KaptenBlodskelett
Mr Bister
Vexet
pingu
Zeth
Donten_
LuleåWinston
Jonsey
MrScout
tibet
Tackleberry
LubosC
Erilk
MrA
Xinpei
hokkzorz
Rikky
Klabbe
Jimmy_Vegas
Pontaking
Monco
Daddeh4724
Hellcop
Molin86
kokostrollet
Jonken
farre
Trötto
KUCERA
Diktatorn
Wolfhunter
Cambbott24
Ingemar
PingPongPro
Kapten Haddock
Scouten
CKa
amarule
Pickadoll
Myrman
Mickeee
LHF96
Tony Moore
Ivanhoe
makkanmakkan
kralle
johan74
Tigerman
Rakapuckar
Kallepedal
Patrik82
Jompa
Admin
78 posters
Sida 12 av 20
Sida 12 av 20 • 1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 16 ... 20
Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1
Formationernerna har jag också lekt mycket med sen sista spelare kom in, blir ju lätt så då man är klar med lagbygget tidigt.
Forwardsformationerna har ju som tidigare nämnts hintats om en ren transatlantisk formation i form av Micflikkier, Lagacé och Sweatt. Jag vet inte om jag själv tycker det vore det optimala, men om man utgår från det så blir det dessa för mig, även om jag pendlat lite fram och tillbaka.
Micflikkier - Lagace - Sweatt
Rajala - Harju - Hedman
Chelarik - Mastomäki - Petrell
Fabbe - Granström - Foppa
Sylvegård
Tredje känns på tok för svag utan Wallmark i laget. Om det nu blir så att han inte återvänder hoppas jag verkligen man värvar en ny center då den som det ser ut nu är hemskt intetsägande.
Fördelen är ju att Ekarv/Mastomäki verkligen får chansen att visa upp sig och se vad som saknas och vad som finns där för att sedan återgå till Asplöven och komma bättre rustade nästa gång modersheppet kallar.
Anledningen till att jag sätter Mastomäki på tredjeplatsen är att han verkar ha en större talang, är mer spännande och kan ta sig längre i framtiden, däremot tror jag Ekarv är längre fram i dagsläget.
Om Wallmark försvinner och man inte värvar så hoppas jag att man gör en snuskigt bra första lina och sen två jämnbra andra/tredje linor där bakom.
Rajala - Lagace - Sweatt
Micflikkier -Mastomäki - Petrell
Chelarik - Harju - Hedman
OM Mastomäki har det spelsinnet han vill och tror att han har kan säkert Micflikkier sprätta in nån kasse bredvid honom medan Petrell får städa upp och röja väg.
Chelarik, Hedman och Harju är spelskickligare än Mastomäki, Micflikkier och Petrell men saknar den renodlade framstpelaren och mycket handlar om att Harju kan leta sig till skottläge, Hedman hålla puck och Chelarik fungera som en brygga dem emellan.
Men som sagt, det behövs en ny om inte Wallmark kommer hem.
Forwardsformationerna har ju som tidigare nämnts hintats om en ren transatlantisk formation i form av Micflikkier, Lagacé och Sweatt. Jag vet inte om jag själv tycker det vore det optimala, men om man utgår från det så blir det dessa för mig, även om jag pendlat lite fram och tillbaka.
Rajala - Harju - Hedman
Sylvegård
Tredje känns på tok för svag utan Wallmark i laget. Om det nu blir så att han inte återvänder hoppas jag verkligen man värvar en ny center då den som det ser ut nu är hemskt intetsägande.
Fördelen är ju att Ekarv/Mastomäki verkligen får chansen att visa upp sig och se vad som saknas och vad som finns där för att sedan återgå till Asplöven och komma bättre rustade nästa gång modersheppet kallar.
Anledningen till att jag sätter Mastomäki på tredjeplatsen är att han verkar ha en större talang, är mer spännande och kan ta sig längre i framtiden, däremot tror jag Ekarv är längre fram i dagsläget.
Om Wallmark försvinner och man inte värvar så hoppas jag att man gör en snuskigt bra första lina och sen två jämnbra andra/tredje linor där bakom.
Rajala - Lagace - Sweatt
OM Mastomäki har det spelsinnet han vill och tror att han har kan säkert Micflikkier sprätta in nån kasse bredvid honom medan Petrell får städa upp och röja väg.
Chelarik, Hedman och Harju är spelskickligare än Mastomäki, Micflikkier och Petrell men saknar den renodlade framstpelaren och mycket handlar om att Harju kan leta sig till skottläge, Hedman hålla puck och Chelarik fungera som en brygga dem emellan.
Micke80- Antal inlägg : 3038
Vad gäller backarna så är jag inne på att ha ett par som funkar frammåt men är tokstabila bakåt och två som är mer allround.
Schira - Mikkelson
Sigalet - Jaros
Sandström - Melart
Savilahti
Om Savilahti hittar tillbaka till tiden före ryggproblemen så får Jaros eller Sandström kliva åt sidan, har han däremot kvar sina problem så funkar det nog bättre som sjundeback med lite mindre istid i matcherna så rygen orkar.
Sigalet är en grymt bra tvåvägsbakc som hittar passningar, bra i markeringsspelet, bra i närkampsspelet och giftig på blå. Han är dessutom en lugn och stabil herre som passar bra som läromästare för en ung och framtida bra tvåvägsback som Jaros.
Schira - Mikkelson
Sigalet - Jaros
Sandström - Melart
Savilahti
Om Savilahti hittar tillbaka till tiden före ryggproblemen så får Jaros eller Sandström kliva åt sidan, har han däremot kvar sina problem så funkar det nog bättre som sjundeback med lite mindre istid i matcherna så rygen orkar.
Sigalet är en grymt bra tvåvägsbakc som hittar passningar, bra i markeringsspelet, bra i närkampsspelet och giftig på blå. Han är dessutom en lugn och stabil herre som passar bra som läromästare för en ung och framtida bra tvåvägsback som Jaros.
Micke80 skrev:Formationernerna har jag också lekt mycket med sen sista spelare kom in, blir ju lätt så då man är klar med lagbygget tidigt.
Rajala - Harju - Hedman
Sylvegård
Rajala - Lagace - Sweatt
Tror inte heller Mastomäki kan fylla upp platsen efter Wallmark, en ny center måste in annars ... fast han kan ju bli årets rookie i SHL om han får chansen, bäst för honom att han visar direkt att han platsar annars blir han troligtvis flyttad till Asplöven.
troliga kedjor är annars
Rajala - Harju - Hedman
Chelarik - Wallmark - Petrell
Sylvegård
Pajala- Antal inlägg : 18788
Pajala skrev:Micke80 skrev:Formationernerna har jag också lekt mycket med sen sista spelare kom in, blir ju lätt så då man är klar med lagbygget tidigt.
Rajala - Harju - Hedman
Sylvegård
Rajala - Lagace - Sweatt
Tror inte heller Mastomäki kan fylla upp platsen efter Wallmark, en ny center måste in annars ... fast han kan ju bli årets rookie i SHL om han får chansen, bäst för honom att han visar direkt att han platsar annars blir han troligtvis flyttad till Asplöven.
troliga kedjor är annars
Rajala - Harju - Hedman
Chelarik - Wallmark - Petrell
Sylvegård
Vi tänker lika där Pajala. Det ser svagt ut utan Walmark men en riktigt bred spets (kan man säga så?) med Wallamark. Problemet är väll snarare om man har råd att ersätta Wallmark med en bra spelare då jag antar att Wallmark är riktigt billig i det avseendet. I och för sig har man ju inte ersatt Kukan heller så slår man ihop båda pengapåsarna kanske man hittar en helt ok tredjecenter till det priset.
Tror Wallmart inte väljer att harva i AHL redan nu, han har världens läge i Luleå i år med centerbrist och allt!
pingu- Antal inlägg : 2418
Micke80 skrev:
Rajala - Harju - Hedman
Pajala skrev:
Rajala - Harju - Hedman
Eftersom Sweatt är en naturlig LW har jag svårt att se varför man helt plötsligt ska skola om honom till RW, i synnerhet då Micflikier har erfarenhet/möjlighet att spela RW. Vidare har jag svårt att se varför Hedman och Rajala ska byta plats, då de framgångsrikt spelade Hedman som RW och Rajala som LW i Färjestad.
pingu skrev:Tror Wallmart inte väljer att harva i AHL redan nu, han har världens läge i Luleå i år med centerbrist och allt!
Nej, Wallmark har varit väldigt tydlig med att AHL inte finns på kartan. Trodde inte det var nyheter.
Mycket därför ledningen i LHF mer eller mindre räknar in honom i truppen. http://www.hockeysverige.se/2015/06/14/wallmark-ahl-spel-ar-inte-aktuellt-for-mig/
Donowitz- Antal inlägg : 4312
vem tror ni är närmast plats i laget mellan Jaros och Oskarsson?
Erilk- Antal inlägg : 47
Oskarsson får definitivt chansen före Jaros. Två år äldre och lite make it or break it den här säsongen. Lyckas han inte ta nästa steg i utvecklingen så är det kanske dags att prova lyckan i någon annan klubb, han spelade faktiskt nästan dubbelt så många matcher med A-laget säsongen 13-14 vs. 14-15. När han är bra är han dock riktigt bra så hoppas verkligen på det bästa, speciellt eftersom det handlar om en talang från bygden.
Diktatorn- Antal inlägg : 722
bearjew skrev:Micke80 skrev:
Rajala - Harju - HedmanPajala skrev:
Rajala - Harju - Hedman
Eftersom Sweatt är en naturlig LW har jag svårt att se varför man helt plötsligt ska skola om honom till RW, i synnerhet då Micflikier har erfarenhet/möjlighet att spela RW. Vidare har jag svårt att se varför Hedman och Rajala ska byta plats, då de framgångsrikt spelade Hedman som RW och Rajala som LW i Färjestad.pingu skrev:Tror Wallmart inte väljer att harva i AHL redan nu, han har världens läge i Luleå i år med centerbrist och allt!
Nej, Wallmark har varit väldigt tydlig med att AHL inte finns på kartan. Trodde inte det var nyheter.
Mycket därför ledningen i LHF mer eller mindre räknar in honom i truppen. http://www.hockeysverige.se/2015/06/14/wallmark-ahl-spel-ar-inte-aktuellt-for-mig/
här läser man bibeln som fan själv ... nä men jag syftar mest på att dom troligtvis spelar i samma kedja, positioner skiter jag fullständig i tror också Wallmark spelar i Luleå till slut, fast jag är då inte alls imponerad av honom, han har talang men han har inte det där jävlar anamma i sig som gör att han kan ta ett till steg i sin utveckling, jag hoppas som fan att han bevisar att jag har fel.
Pajala- Antal inlägg : 18788
Pajala skrev:bearjew skrev:Micke80 skrev:
Rajala - Harju - Hedman
Eftersom Sweatt är en naturlig LW har jag svårt att se varför man helt plötsligt ska skola om honom till RW, i synnerhet då Micflikier har erfarenhet/möjlighet att spela RW. Vidare har jag svårt att se varför Hedman och Rajala ska byta plats, då de framgångsrikt spelade Hedman som RW och Rajala som LW i Färjestad.pingu skrev:Tror Wallmart inte väljer att harva i AHL redan nu, han har världens läge i Luleå i år med centerbrist och allt!
här läser man bibeln som fan själv ... nä men jag syftar mest på att dom troligtvis spelar i samma kedja, positioner skiter jag fullständig i tror också Wallmark spelar i Luleå till slut, fast jag är då inte alls imponerad av honom, han har talang men han har inte det där jävlar anamma i sig som gör att han kan ta ett till steg i sin utveckling, jag hoppas som fan att han bevisar att jag har fel.
Ja det finns ju folk här inne "som inte är så noga" och dessutom väljer att vädra efter en flaska eller två men vi är vana att ha överseende med det.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Uj då, hettar det till lite på kvällskvisten
Rönken- Antal inlägg : 17811
Det är nog ganska jämnt, Oscarsson är spelskicklig och Jaros en framtida allroundback. Hoppas att bägge kommer att prövas, Janne S ska inte känna sig alltför säker på sin plats med dessa killar bakom sig heller..Erilk skrev:vem tror ni är närmast plats i laget mellan Jaros och Oskarsson?
Rikky- Antal inlägg : 1944
Jag tror, precis som ni att Oskarsson ligger närmast en plats i a-laget. Då tänker jag på åldern och faktumet att Osten sagt att de vill skynda långsamt med Jaros.
Asplöven lär få dra nytta av jaros tjänster en hel del i vinter.
Vem tror ni får störst förtroende i tekningar?
Lagacé vann 56% av sina.
Harju 41%
Granström 61%
wallmark 51%
ekarv 49%
hedman 55%
Lagacé vann 56% av sina.
Harju 41%
Granström 61%
wallmark 51%
ekarv 49%
hedman 55%
Erilk skrev:Jag tror, precis som ni att Oskarsson ligger närmast en plats i a-laget. Då tänker jag på åldern och faktumet att Osten sagt att de vill skynda långsamt med Jaros.
Lagacé vann 56% av sina.
Harju 41%
Granström 61%
wallmark 51%
ekarv 49%
hedman 55%
Fått för mig LHF tänkt spela Jaros i AHC. Tycker det låtit åt det hållet. För att maximera hans speltid.
Tror tekningar i största allmänhet landar på Lagace i första hand men Granström kommer man ju försöka använda där också. Granström är ju bra tekare men han måste ju bli bättre på att få utföra dem. Bästa fall fick han ju teka hälften av ggr han ställde sig i cirkeln säsongen som gick.
Lars158- Antal inlägg : 9806
Nu tror jag många är lite yr i mössan här inne, klart att Jaros måste gå före Oskarsson, en VM-back mot en Allsvensk, utgången måste vara given.
Mr Bister- Antal inlägg : 1505
bearjew skrev:Micke80 skrev:
Rajala - Harju - Hedman
Angående RW kontra LW har jag inte tagit hänsyn till det. Det finns några få spelare som bara kan spela på den ena kanten men de flesta yttrar klarar lika bra av att spela på båda kanterna. När man dessutom skolar om yttrar till centrar så är steget mindre att skola om en RW till en LW vid behov.
Däremot håller jag med dig om att man så klart väljer att spela spelaren på sin "ordinarie" plats om det finns möjlighet. Däremot tror jag inte man ser det som en begränsning i sitt sätt att bygga kedjorna.
Mr Bister skrev:Nu tror jag många är lite yr i mössan här inne, klart att Jaros måste gå före Oskarsson, en VM-back mot en Allsvensk, utgången måste vara given.
Jag gillar mycket av det jag ser att Oskarsson besitter. Tyvärr eller vad man ska säga så gillar jag även mycket av det jag ser att Jaros besitter.
Oskarsson har som nån mämnde en liten fördel av at vara härifrån och nått år äldre samt har gjort en allsvensk säsong medan Jaros har gjort sporadiska seniorinhopp varvat med a-jun.
Jag tro att Oskarsson kan bli en ruskigt bra SHL-back medan jag tror att Jaros kan ta det ytterligare ett kliv än så. Frågan är ju bara när manställer dem mot varandra vem som är bäst nu och vem so mår bäst av en allsvensk säsong.
Jag såg Oskarsson för lite i fjol för att säga nått om hans utveckling, men jag hoppas han har tagit ett steg till.
Angående att Jaros var en VM-back ska man kanske inte dra så stora lass vid. Allt handlar ju om vilka andra backar han har att konkurera med om just sin plats i laget. Det kan ju skilja rätt mycket mellan olika nationer vilken bredd man har och om den bättre kan acceptera att vara 7-8 back och inte ordinarie t ex. Sen spelar det också stor roll vilken förbundskapten man har om den satsar på framtiden och nuet eller bara lever i nuet, samt vilka backtyper just den förbundskaptenen tilltalas av. Jag tror inte Jaros hade varit en VM-back i det svenska landslaget.
Micke80 skrev:bearjew skrev:Micke80 skrev:
Rajala - Harju - Hedman
Angående RW kontra LW har jag inte tagit hänsyn till det. Det finns några få spelare som bara kan spela på den ena kanten men de flesta yttrar klarar lika bra av att spela på båda kanterna. När man dessutom skolar om yttrar till centrar så är steget mindre att skola om en RW till en LW vid behov.
Däremot håller jag med dig om att man så klart väljer att spela spelaren på sin "ordinarie" plats om det finns möjlighet. Däremot tror jag inte man ser det som en begränsning i sitt sätt att bygga kedjorna.
Var tvungen att gå in på eliteprospects och kika lite angående detta. Nu är ju inte eliteprospects den enda och den bästa eller den säkraste källan men ändå.
Luleå har i dagsläget enbart en forward som står på en possition och det är Seatt som står uppsatt som LW.
Sen har vi Ekarv, Granström och Mastomäki som står uppsatta som center.
Resten i laget är satta på två paltser, antingen båda ytterplatserna eler en centerplats och ytter.
Däremot kan roll i laget, vinkel på bladet och liknande vara mer intressant då man sätter spelarna på olika kanter.
Ett alternativ för att slippa köra Harju som center är ju Foppa. Han har gjort det sporadiskt tidigare men passar även han bättre som ytter enligt mig, dessutom tappar man den givna fjärde formationen. Detta förutsatt att man ska räkna in Wallmark trots att inget är klart. I den här branchen ska man ju egentligen itnte göra det men jag frångår det för stunden.
Swaett - Lagace - Chelarik
Harju - Wallmark - Hedman
Rajala - Foppa - Micflikkier
Petrell - Granström - Fabricius
Ingen utstickande topplina men tre jämförbara toppkedjor som alla kan producera.
Sweatt och Lagace står för det hårda jobbet i första kedjan samtidigt som alla tre kan vårda puck.
Hedman står för det hårda jobbet, vinnapuck och hålla puck samt driva på mål medan Wallark får leta smörpassningar till ett bra direktskott från Harju.
Foppa får stå för jobbet i den här formationen samt har ett bra skott, Rajala och Micflikkier får stå för det kreativa.
Fjärde formationen är en stabil defensiv lina som blir fruktansvärt jobbig att möta.
Ska man däremot leka med det som med säkerhet finns att tillgå och sätta alla på dess "rätta" plats så blir det en centerlina med Granström, Ekarv, Lgace och Mastomäki. Detta ger oss följande formationer:
Sweatt - Lagace - Harju
Petrell - Ekarv - Micflikkier
Hedman - Mastomäki - Rajala
Forsberg - Granström - Fabricius
Då blir Sylvegård och Chelarik utanför laget. Och jag hoppas för mitt liv att det inte blir på det här sättet.
Det finns så många roliga varianter att leka med men hur man än vrider och vänder på det så måste vi få in en center om Wallmark drar och gärna en innan slutspelet även om han inte dragit. Jag tror näligen inte att det vi har räcker för ett guld om ingen överaskar kopiöst på mig.
Kul är det i vart fall att spekulera och de tenda jag känner mig rätt säker på inför de första träningsmatcherna är att vi får se 2 av 4 formationer som följer:
Sweatt - Lagace - Micflikkier
Foppa - Granström - Fabbe
Swaett - Lagace - Chelarik
Harju - Wallmark - Hedman
Rajala - Foppa - Micflikkier
Petrell - Granström - Fabricius
Ingen utstickande topplina men tre jämförbara toppkedjor som alla kan producera.
Sweatt och Lagace står för det hårda jobbet i första kedjan samtidigt som alla tre kan vårda puck.
Hedman står för det hårda jobbet, vinnapuck och hålla puck samt driva på mål medan Wallark får leta smörpassningar till ett bra direktskott från Harju.
Foppa får stå för jobbet i den här formationen samt har ett bra skott, Rajala och Micflikkier får stå för det kreativa.
Fjärde formationen är en stabil defensiv lina som blir fruktansvärt jobbig att möta.
Ska man däremot leka med det som med säkerhet finns att tillgå och sätta alla på dess "rätta" plats så blir det en centerlina med Granström, Ekarv, Lgace och Mastomäki. Detta ger oss följande formationer:
Sweatt - Lagace - Harju
Petrell - Ekarv - Micflikkier
Hedman - Mastomäki - Rajala
Forsberg - Granström - Fabricius
Då blir Sylvegård och Chelarik utanför laget. Och jag hoppas för mitt liv att det inte blir på det här sättet.
Det finns så många roliga varianter att leka med men hur man än vrider och vänder på det så måste vi få in en center om Wallmark drar och gärna en innan slutspelet även om han inte dragit. Jag tror näligen inte att det vi har räcker för ett guld om ingen överaskar kopiöst på mig.
Kul är det i vart fall att spekulera och de tenda jag känner mig rätt säker på inför de första träningsmatcherna är att vi får se 2 av 4 formationer som följer:
Sweatt - Lagace - Micflikkier
Mr Bister skrev:Nu tror jag många är lite yr i mössan här inne, klart att Jaros måste gå före Oskarsson, en VM-back mot en Allsvensk, utgången måste vara given.
Inte ett skit ska vara givet utan spelarna ska få kämpa med varann om speltid. Den bästa spelar punkt
I ett guldsatsande lag som luleå utalat är iår så kommer inte cehlarik eller jaros få speltid om dem inte platsar. Ska talanger spelas in lär dem få göra de i asplöven och det är ett bra om inte bättre alternativ än att göra ströbyten i shl
Mickeee- Antal inlägg : 910
3/8 16.00 är första isträningen. Då kanske vi får en första hint om hur laget kommer att formeras...
nummer 17- Antal inlägg : 1214
nummer 17 skrev:3/8 16.00 är första isträningen. Då kanske vi får en första hint om hur laget kommer att formeras...
Vilka spelare finns tillgängliga då?
Kagen- Antal inlägg : 1776
Kagen skrev:nummer 17 skrev:3/8 16.00 är första isträningen. Då kanske vi får en första hint om hur laget kommer att formeras...
Hmm, bra fråga det där. Jag har ju alltid utgått från att alla är med på första istränningen. Men så kanske inte är fallet?
Nog borde alla vara med då.
Lite tråkigt att föreningen inte gör någon grej av första isträningen, att man får läsa det på ett inofficiellt forum (vilket är bra) sprider ju ett budskap att man inte rider på mediahypen och nyfikenheten för laget.
Från LHF är det tyst på hemsidan sedan 4 juli!
Tackleberry- Antal inlägg : 61
Bara löjligt hålla på med jippon.
Lars158 skrev:Bara löjligt hålla på med jippon.
Förstår andemeningen. Men alla matcher är ju jippon numera?
Nya tröjnummer att notera:
6) Craig Shira, back.
10) Toni Rajala, forward.
11) Jacob Micflikier, forward.
17) Bill Sweatt, forward.
19) Jacob Lagacé, forward.
25) Anton Hedman, forward.
27) Brendan Mikkelson, back.
33) Christoper Mastomäki, forward.
41) Ilari Melart, back.
6) Craig Shira, back.
41) Ilari Melart, back.
Redbear- Antal inlägg : 6780
Redbear skrev:Nya tröjnummer att notera:
6) Craig Shira, back.
41) Ilari Melart, back.
Vill minnas att Lagace hade #91 i Asplöven. Alltså vänt på det nu då, eller så vände han på det inför Asplöven-äventyret
Kan någon hobbypsykolog förklara för mig varför jag ler brett när jag läser:
41) Ilari Melart
..och ser framför mig den mannen i Luleå Hockeys uppställning?
41) Ilari Melart
Kagen skrev:Kan någon hobbypsykolog förklara för mig varför jag ler brett när jag läser:
41) Ilari Melart
Behövs nog ingen psykolog för det. Alla kännetecken är där.
Du är kär. Helt enkelt.
JuniorX- Antal inlägg : 4191
JuniorX skrev:Kagen skrev:Kan någon hobbypsykolog förklara för mig varför jag ler brett när jag läser:
41) Ilari Melart
Du är kär. Helt enkelt.
Redbear- Antal inlägg : 6780
Redbear skrev:JuniorX skrev:Kagen skrev:Kan någon hobbypsykolog förklara för mig varför jag ler brett när jag läser:
41) Ilari Melart
Du är kär. Helt enkelt.
haha ja, helt klart kärlek.
Tackleberry skrev:Lite tråkigt att föreningen inte gör någon grej av första isträningen, att man får läsa det på ett inofficiellt forum (vilket är bra) sprider ju ett budskap att man inte rider på mediahypen och nyfikenheten för laget.
Alla är på semester. Info på hemsidan 27/7 om första träningen, då är nån tillbaka efter semestern. 8/3 är alla tillbaka och kansliet öppnar igen.
Rönken skrev:Kagen skrev:nummer 17 skrev:3/8 16.00 är första isträningen. Då kanske vi får en första hint om hur laget kommer att formeras...
Hmm, bra fråga det där. Jag har ju alltid utgått från att alla är med på första istränningen. Men så kanske inte är fallet?
Alla skall vara med då!
Erilk skrev:Redbear skrev:JuniorX skrev:Kagen skrev:Kan någon hobbypsykolog förklara för mig varför jag ler brett när jag läser:
41) Ilari Melart
Du är kär. Helt enkelt.
haha ja, helt klart kärlek.
Måste vara så, hoppas det är obesvarad kärlek bara. Blir jobbigt att förklara varför det står en två meters finne i garderoben när frugan kommer hem annars. 'Du vet den där unga blonda barnvakten vi pratade om?'.
Rajala kommer vistas i sverige först från samma dag som SHL startar. CHL matcherna utanför Sverige kan han dock delta i.
Lite intressant är det ju nu då både Rajala och Wallmark saknas under försäsongen.
Det borde ju innebära att fler får chansen att visa upp sig innan allting sätter sig.
Dessutom var det intressant att läsa artickeln på Luleås hemsida med Micflikier där han säger att han spelade i huvudsak center som ung.
Tänker jag mig lite försäsongsuppställningar då som jag tror ledningen tänker så ser det ut så här:
Sweatt - Lagace - Micflikier
Det här baserar jag på Fagervalls uttalande om att köra en nordamerikansk kedja till en början.
Harju - Mastomäki - Hedman
Här kommer väll antagligen Harju centra vad det lider men Mastomäki måste ju få köra på "sin" possition ändå. De träningsmatcherna som körs utanför våra gränser kör Harju center och Rajala går in på kanten.
Petrell - Ekarv - Chelarik
Känns egentligen lite väl svag åt alla håll och vi får se då de har bra respektive dåliga dagar. Wallmark tar Ekarvs plats då han kommer åter från campen men det lär ju ta nån match in på säsongen.
Fabricius - Granström - Fabbe
Känns som den självklara enheten
Sylvegård kör som trettonde forward. De matcher man kör med Sylvegård får Mastomäki vila och Harju centra så han får en känsla för det också.
Själv hade jag helst sett Harju och Micflikier centra redan på försäsongen för att sedan kunna ta beslut om vem eller om båda ska centra varsin enhet när säsongen drar igång.
Ekarv - Harju - Petrell
Ekarv står som LW utöver center så han får finna sig i det medan Harju tränar in sig på centerpossitionen, Petrell banar väg och sköter defensiven. Rajala kliver in som ytter istället för Ekarv då han är med.
Sweatt - Micflikier- Hedman
Ser giftig ut redan nu om Micflikier hittar centerspelet.
Sylvegård - Lagace - Cehalrik
En två vägs tredjelina utan press på sig.
Den återkommande formationen
Mastomäki
Det borde ju innebära att fler får chansen att visa upp sig innan allting sätter sig.
Dessutom var det intressant att läsa artickeln på Luleås hemsida med Micflikier där han säger att han spelade i huvudsak center som ung.
Tänker jag mig lite försäsongsuppställningar då som jag tror ledningen tänker så ser det ut så här:
Sweatt - Lagace - Micflikier
Det här baserar jag på Fagervalls uttalande om att köra en nordamerikansk kedja till en början.
Harju - Mastomäki - Hedman
Här kommer väll antagligen Harju centra vad det lider men Mastomäki måste ju få köra på "sin" possition ändå. De träningsmatcherna som körs utanför våra gränser kör Harju center och Rajala går in på kanten.
Petrell - Ekarv - Chelarik
Känns egentligen lite väl svag åt alla håll och vi får se då de har bra respektive dåliga dagar. Wallmark tar Ekarvs plats då han kommer åter från campen men det lär ju ta nån match in på säsongen.
Fabricius - Granström - Fabbe
Sylvegård kör som trettonde forward. De matcher man kör med Sylvegård får Mastomäki vila och Harju centra så han får en känsla för det också.
Själv hade jag helst sett Harju och Micflikier centra redan på försäsongen för att sedan kunna ta beslut om vem eller om båda ska centra varsin enhet när säsongen drar igång.
Ekarv - Harju - Petrell
Ekarv står som LW utöver center så han får finna sig i det medan Harju tränar in sig på centerpossitionen, Petrell banar väg och sköter defensiven. Rajala kliver in som ytter istället för Ekarv då han är med.
Sweatt - Micflikier- Hedman
Ser giftig ut redan nu om Micflikier hittar centerspelet.
Sylvegård - Lagace - Cehalrik
En två vägs tredjelina utan press på sig.
Den återkommande formationen
Mastomäki
När är Wallmark borta, du Micke skriver att han saknas på försäsongen. Så när åker han och när förväntas han fått nobben och vara tillbaks..?
Jag håller i övrigt med om det mesta även om du säkert kommer få mothugg mot den där självklara enheten. K-Fab kommer helt enkelt få dra ett för tungt lass!
Jag håller i övrigt med om det mesta även om du säkert kommer få mothugg mot den där självklara enheten. K-Fab kommer helt enkelt få dra ett för tungt lass!
Micke80 skrev:Fabricius - Granström - Fabbe
Kagen skrev:När är Wallmark borta, du Micke skriver att han saknas på försäsongen. Så när åker han och när förväntas han fått nobben och vara tillbaks..?
Jag håller i övrigt med om det mesta även om du säkert kommer få mothugg mot den där självklara enheten. K-Fab kommer helt enkelt få dra ett för tungt lass!Micke80 skrev:Fabricius - Granström - Fabbe
Jag kommer inte ihåg det exakta datumet för sista gallringen till AHL, men det är några matcher in på säsongen. Sen handlar det så klart om han klarar sig kvar till sista galllringen, han kan ju lika gärna ryka i första och då hinner han ju hem i någorlunda tid.
Den självklara enheten är helt enkelt för att samtliga är för bra för att sitta på läktaren och alla lag behöver en jobbig kedja som ska plocka bort motståndarnas anfallsvapen.
En variant på detta är så klart att ha fyra helt jämna kedjor men det materialet har vi inte om vi samtidigt inte ska tappa spetsen framåt.
Micke80 skrev:
Jag kommer inte ihåg det exakta datumet för sista gallringen till AHL, men det är några matcher in på säsongen. Sen handlar det så klart om han klarar sig kvar till sista galllringen, han kan ju lika gärna ryka i första och då hinner han ju hem i någorlunda tid.
Den självklara enheten är helt enkelt för att samtliga är för bra för att sitta på läktaren och alla lag behöver en jobbig kedja som ska plocka bort motståndarnas anfallsvapen.
En variant på detta är så klart att ha fyra helt jämna kedjor men det materialet har vi inte om vi samtidigt inte ska tappa spetsen framåt.
Ok, tack. Jag har dålig koll på AHL-gallringar. Ang. den självklara enheten missade du nog min poäng. Du har satt upp Fabricius på båda sidor om Granström och 'petat' Forsberg. Förlåt men det här är internet och då hugger folk på allt.
Kagen skrev:Micke80 skrev:
Ok, tack. Jag har dålig koll på AHL-gallringar. Ang. den självklara enheten missade du nog min poäng. Du har satt upp Fabricius på båda sidor om Granström och 'petat' Forsberg. Förlåt men det här är internet och då hugger folk på allt.
Där ser man, ja men då får han allt ligga i hårdträning i sommar för att lösa det problemet. Eller också får jag krypa till korset och ge av fabbes platser till foppa.
Visst var det på Måndag som spelarna skulle komma på Kallax eller??
NallePhu- Antal inlägg : 18671
NallePhu skrev:Visst var det på Måndag som spelarna skulle komma på Kallax eller??
Vet inte om det är så samlat sådär. Är inte måndag start dag för samlad träning?
Då borde ju spelarna komma idag och imorgon.
Men kanske är tisdag den samlade träningen startar?
Jag vill minnaas att man från klubbens sida har pratat om att samla laget 27/7. När sen första isträningen är vet jag inte men några borde man ju hinna köra innan man far till fjälls.
Såg just på NSD att laget går på is 3/8, nu står det i och för sig tillsammans så det är väl som det brukar vara att dom har istider veckan före men att det är frivilligt latjolajban kör som gäller för att komma in i utrustningen och vänja fötterna.
Såg just på NSD att laget går på is 3/8, nu står det i och för sig tillsammans så det är väl som det brukar vara att dom har istider veckan före men att det är frivilligt latjolajban kör som gäller för att komma in i utrustningen och vänja fötterna.
Senast ändrad av Micke80 den lör 25 jul 2015, 17:50, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : komplettering angående första ispasset)
Första isträning 3/8 kl 16,00
http://www.luleahockey.se/artikel/67689/
http://www.luleahockey.se/artikel/67689/
Ser på LHF FB att spelare kommit till Kallax nu.
Lars158 skrev:Ser på LHF FB att spelare kommit till Kallax nu.
Schira, Sweatt och Mikkelson. Lagace redan på plats. Hur är det med Micflikier? Vagt minne av att han hade bröllop eller liknande i sommar.
Rönken skrev:Lars158 skrev:Ser på LHF FB att spelare kommit till Kallax nu.
Schira, Sweatt och Mikkelson. Lagace redan på plats. Hur är det med Micflikier? Vagt minne av att han hade bröllop eller liknande i sommar.
Har inte Lagace varit hem under sommaruppehållet nu alls?
Sigalet?
Notera Foppas kommentar! -Killen har humor!
Puckad- Antal inlägg : 11372
Sida 12 av 20 • 1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 16 ... 20
Liknande ämnen
» Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2
» Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3
» Tipstävling, Luleå hockeys grundseriematcher 2015/2016
» Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2
» Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2
» Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3
» Tipstävling, Luleå hockeys grundseriematcher 2015/2016
» Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2
» Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2