Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1
+74
icemask
nummer 17
FruktHamster
JuniorX
Old Brooklyn
Lars158
Dentos
Luleåfan
Donowitz
Slapshot
NallePhu
Urken
Lulefan
Bamsefar
Micke80
Puckad
Norlin
Snikne Ville
Kagen
Pajala
KaptenBlodskelett
Mr Bister
Vexet
pingu
Zeth
Donten_
LuleåWinston
Jonsey
MrScout
tibet
Tackleberry
LubosC
Erilk
MrA
Xinpei
hokkzorz
Rikky
Klabbe
Jimmy_Vegas
Pontaking
Monco
Daddeh4724
Hellcop
Molin86
kokostrollet
Jonken
farre
Trötto
KUCERA
Diktatorn
Wolfhunter
Cambbott24
Ingemar
PingPongPro
Kapten Haddock
Scouten
CKa
amarule
Pickadoll
Myrman
Mickeee
LHF96
Tony Moore
Ivanhoe
makkanmakkan
kralle
johan74
Tigerman
Rakapuckar
Kallepedal
Patrik82
Jompa
Admin
78 posters
Sida 10 av 20
Sida 10 av 20 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 15 ... 20
Sv: Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 1
Old Brooklyn skrev:Om allt vill sig väl tror jag att ***an kan blomma ut nästa säsong och bli en av de bästa backarna som SHL/Elitserien sett på många år.
Kanske dags att släppa taget om Obi-Jan och lämna sin tid som padawan för att ta plats som en äkta Jedi. Gärna i par med en muskeldroid som (Mel)artoo.
Dean-Illari är ett backpar jag gärna ser, Deanlari
Rönken- Antal inlägg : 17811
Kukart.Rönken skrev:Old Brooklyn skrev:Om allt vill sig väl tror jag att ***an kan blomma ut nästa säsong och bli en av de bästa backarna som SHL/Elitserien sett på många år.
Kanske dags att släppa taget om Obi-Jan och lämna sin tid som padawan för att ta plats som en äkta Jedi. Gärna i par med en muskeldroid som (Mel)artoo.
KaptenBlodskelett- Antal inlägg : 2848
KaptenBlodskelett skrev:Kukart.Rönken skrev:Old Brooklyn skrev:Om allt vill sig väl tror jag att ***an kan blomma ut nästa säsong och bli en av de bästa backarna som SHL/Elitserien sett på många år.
***art menar du, sedan börjar det gränsa mot barnförbjudet, tänk på Urken med flera
Urken börjar bli tillräckligt stor, tror jag. Han förstår nog vad tre stjärnor betyder.Rönken skrev:KaptenBlodskelett skrev:Kukart.Rönken skrev:Old Brooklyn skrev:Om allt vill sig väl tror jag att ***an kan blomma ut nästa säsong och bli en av de bästa backarna som SHL/Elitserien sett på många år.
***art menar du, sedan börjar det gränsa mot barnförbjudet, tänk på Urken med flera
Senast ändrad av KaptenBlodskelett den ons 27 maj 2015, 21:50, ändrad totalt 2 gånger (Orsak för redigering : Stavvfel)
Stämningen på topp i tråden av förståeliga skäl. En kort och synnerligen intensiv SS har gjort att man glömmer alla tråkiga personliga saker och ser fram mot hösten. Första isträningen kommer att bli en höjdare, kommer att vara på plats.
Rikky- Antal inlägg : 1944
KaptenBlodskelett skrev:Urken börjar bli tillräckligt stor, tror jag. Han förstår nog vad tre stjärnor betyder.Rönken skrev:KaptenBlodskelett skrev:Kukart.Rönken skrev:Old Brooklyn skrev:Om allt vill sig väl tror jag att ***an kan blomma ut nästa säsong och bli en av de bästa backarna som SHL/Elitserien sett på många år.
Gubbe börjar bli tillräckligt gammal för att skaffa läsglasögon! "Text redigerad två gånger"
Satan så nästa säsong kommer att bli rolig. Trodde aldrig att vi skulle få se en sådan här stark laguppställning i Luleå Hockey. Det går inte att inte längta!
***art kan bli en succé. En stabil pjäs i egen zon, tillsammans med en rörlig back med offensiva kvalitéer - för nog har ***an det i sig. Han spelade stort över hela planen i slutspelet, fortsätter han med det.. Ojoj!
***art kan bli en succé. En stabil pjäs i egen zon, tillsammans med en rörlig back med offensiva kvalitéer - för nog har ***an det i sig. Han spelade stort över hela planen i slutspelet, fortsätter han med det.. Ojoj!
Urken skrev:Satan så nästa säsong kommer att bli rolig. Trodde aldrig att vi skulle få se en sådan här stark laguppställning i Luleå Hockey. Det går inte att inte längta!
Med tanke på att Dean gillar sina utflykter så borde en hemmaback likt Melart vara klippt och skuren. Dessutom borde Ilari kunna lära ut ett och annat vad gäller tuffhet och hur man hanterar motståndare framför Lassi och Danne. Hoppas att ***an blir mer fräck framför motståndarkassen och tar närmaste vägen in.
Vafals? Här försvarar jag dig mot Rönken, och du kallar mig gubbe? Judas Iscariot var rena Golden Retrievern jämfört med dig!Urken skrev:KaptenBlodskelett skrev:Urken börjar bli tillräckligt stor, tror jag. Han förstår nog vad tre stjärnor betyder.Rönken skrev:KaptenBlodskelett skrev:Kukart.Rönken skrev:Old Brooklyn skrev:Om allt vill sig väl tror jag att ***an kan blomma ut nästa säsong och bli en av de bästa backarna som SHL/Elitserien sett på många år.
Gubbe börjar bli tillräckligt gammal för att skaffa läsglasögon! "Text redigerad två gånger"
KaptenBlodskelett skrev:Vafals? Här försvarar jag dig mot Rönken, och du kallar mig gubbe? Judas Iscariot var rena Golden Retrievern jämfört med dig!Urken skrev:KaptenBlodskelett skrev:Urken börjar bli tillräckligt stor, tror jag. Han förstår nog vad tre stjärnor betyder.Rönken skrev:KaptenBlodskelett skrev:Kukart.Rönken skrev:Old Brooklyn skrev:Om allt vill sig väl tror jag att ***an kan blomma ut nästa säsong och bli en av de bästa backarna som SHL/Elitserien sett på många år.
Välkommen till den rätta forum-falangen, Urken är ingen du bör liera dig med.
Jag antar att det är jämförbart med den slutgiltiga striden mellan gott och ont?Rönken skrev:KaptenBlodskelett skrev:Vafals? Här försvarar jag dig mot Rönken, och du kallar mig gubbe? Judas Iscariot var rena Golden Retrievern jämfört med dig!Urken skrev:KaptenBlodskelett skrev:Urken börjar bli tillräckligt stor, tror jag. Han förstår nog vad tre stjärnor betyder.Rönken skrev:KaptenBlodskelett skrev:Kukart.Rönken skrev:
Välkommen till den rätta forum-falangen, Urken är ingen du bör liera dig med.
Roligt att se intervjun med Fagervall. Han ser nöjd och belåten ut och de här är nog de "största" laget han har fått rådda någonsin.
Kan tänka mig att de har börjat rulla olika alternativ och kombinationer på backar & forwards likt ett forum i huvudet på honom redan nu.
Tror de flesta tycker att han har ett smörgåsbord av spelare att välja av och att han har ett angenämt "problem" att sätta ihop ett bra lag inför kommande säsong.
Har sagt tidigare att jag tycker han är en riktigt cool kille, inger ett lugn och verkar ha en sund syn på hockeyn.
Trots att han har detta lugn och sitt smörgåsbord, så kommer denna säsong sätta riktigt stor press på Mr Fagervall att lyckas förvalta denna storsatsning.
De är ingen lätt match trots alla bra förvärv, de vill jag lova!
Om alla spelarna kommer topptränade till säsongstart och att ingen har hakat på Dixons försäsongsträning, så är de en bra start.
Får Fagervall dessutom ihop gruppen till EN grupp mot samma mål från start, så är nog halva arbetet gjort?!!
Så jag hoppas LHF får en bra start på säsongen, så de får ordentligt med arbetsro, för då kan de här bli nått riktigt bra!
De är alldeles för många dagar kvar att längta,men de ska bli sjukt kul när de drar igång!
Kan tänka mig att de har börjat rulla olika alternativ och kombinationer på backar & forwards likt ett forum i huvudet på honom redan nu.
Tror de flesta tycker att han har ett smörgåsbord av spelare att välja av och att han har ett angenämt "problem" att sätta ihop ett bra lag inför kommande säsong.
Har sagt tidigare att jag tycker han är en riktigt cool kille, inger ett lugn och verkar ha en sund syn på hockeyn.
Trots att han har detta lugn och sitt smörgåsbord, så kommer denna säsong sätta riktigt stor press på Mr Fagervall att lyckas förvalta denna storsatsning.
De är ingen lätt match trots alla bra förvärv, de vill jag lova!
Om alla spelarna kommer topptränade till säsongstart och att ingen har hakat på Dixons försäsongsträning, så är de en bra start.
Får Fagervall dessutom ihop gruppen till EN grupp mot samma mål från start, så är nog halva arbetet gjort?!!
Så jag hoppas LHF får en bra start på säsongen, så de får ordentligt med arbetsro, för då kan de här bli nått riktigt bra!
De är alldeles för många dagar kvar att längta,men de ska bli sjukt kul när de drar igång!
Kapten Haddock- Antal inlägg : 2527
Helt rätt, det är nu vår ledarstab ställs inför deras livs utmaning, #BSTL2016
Nu finns det ingen nåd för några som helst bortförklaringar, Le Mat ska hem till Delfinen i Luleå, såerebara!
Nu finns det ingen nåd för några som helst bortförklaringar, Le Mat ska hem till Delfinen i Luleå, såerebara!
Finns inga skyll längre om man misslyckas denna säsong. men har svårt att se detta i och med att det är karaktärsspelare rakt igenom... Möjligen Rajala då är väl den som är lite humörspelare:-))
johan74- Antal inlägg : 367
Angående Rajala så var jag initialt en smula skeptisk när ryktet dök upp. Men så slog det mig att han de två senaste säsongerna togs in för att rädda lag i kris, och lyckades i rätt så hög utsträckning.johan74 skrev:Finns inga skyll längre om man misslyckas denna säsong. men har svårt att se detta i och med att det är karaktärsspelare rakt igenom... Möjligen Rajala då är väl den som är lite humörspelare:-))
Däremot är han kanske inte en spelare som ska bära ett lag. Det fina är dock att jag inte tror att han kommer att behöva det i år. Gott om karaktärer som sagt, Rajala ska vara kryddan istället för huvudrätten, och det tror jag gynnar både honom och laget.
Senast ändrad av KaptenBlodskelett den tor 28 maj 2015, 18:53, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : Urusel svenska. Jag behöver semester i år!!!)
Hoppas verkligen de får ihop ett LAG i alla bemärkelser och att det inte blir en flopp. Tänk er då andra lags bittra o gnälliga ( över alla våra utlänningar)fans skadeglädje om vi skulle åka uti en kvart eller så. Brrrr
amarule- Antal inlägg : 1184
KaptenBlodskelett skrev:Angående Rajala så var jag initialt en smula skeptisk när ryktet dök upp. Men så slog det mig att han de två senaste säsongerna togs in för att rädda lag i kris, och lyckades i rätt så hög utsträckning.johan74 skrev:Finns inga skyll längre om man misslyckas denna säsong. men har svårt att se detta i och med att det är karaktärsspelare rakt igenom... Möjligen Rajala då är väl den som är lite humörspelare:-))
Däremot är han kanske inte en spelare som ska bära ett lag. Det fina är dock att jag inte tror att han kommer att behöva det i år. Gott om karaktärer som sagt, Rajala ska vara kryddan istället för huvudrätten, och det tror jag gynnar både honom och laget.
Så är det kollar man hans poängsnitt behöver man inte vara ett geni för att inse hans kapacitet!! Och karaktär finns det i överflöd i laget, enda skillnad karaktär med spetskompetens förra säsongen enbart karaktär..
johan74- Antal inlägg : 367
Detta kunde lika gärna legat under silly season eller Luleå Hockey i media, men lägger in det här:
http://www.dragskott.blogspot.se/2015/06/dragskottnu-rankar-shl-klubbarna-som.html
http://www.dragskott.blogspot.se/2015/06/dragskottnu-rankar-shl-klubbarna-som.html
Borde väl komma ett besked om vem som blir vår lagkapten snart kan jag tycka när truppen nu förmodligen är så gott som spikad.
Jag sätter mina hårt förvärvade slantar på Harju.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
LulefanGBG skrev:Borde väl komma ett besked om vem som blir vår lagkapten snart kan jag tycka när truppen nu förmodligen är så gott som spikad.
Jag är ganska säker på att de blir TF, för han skulle ju vara klar samtidigt som Rajala.
Nää, förlåt! De var maskot han skulle bli va?!
Skämt åt sido!
Hoppas på ett gäng med A:n, men jag tror på Fabbe eller Janne!
Fråga, hur är det med dean kukan? får vi (läs: LHF) en massa stålars nu för honom eller?
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
hokkzorz skrev:Fråga, hur är det med dean kukan? får vi (läs: LHF) en massa stålars nu för honom eller?
Mellan 1.5 och 2 miljoner kronor i utvecklingsbidrag.
FruktHamster- Antal inlägg : 2355
FruktHamster skrev:hokkzorz skrev:Fråga, hur är det med dean kukan? får vi (läs: LHF) en massa stålars nu för honom eller?
Men inget för Näkyvä?
Kapten Haddock skrev:FruktHamster skrev:hokkzorz skrev:Fråga, hur är det med dean kukan? får vi (läs: LHF) en massa stålars nu för honom eller?
Men inget för Näkyvä?
Jag tror pengarna fördelas på klubbarna som spelaren varit i senaste 4 säsongerna. Nu har ju Näkyvä bara gjort en säsong i Sverige. Finska avtalet mot NHL vet jag inte hur det ser ut.
Min bästa gissning är att vi får en fjärdedel av den fulla ersättning Svenska förbundet till NHL har i avtalet. Alltså ca 500tkr.
Lars158- Antal inlägg : 9806
Vad gäller detta var det ju nån dispyt för 1-2 år sedan med Frölunda och nån utlänsk klubb har jag för mig. Frölunda fick hela ersättningen för spelaren eftersom SHL har ett eget avtal, vilket i sin tur inebar att laget som skulle fått 3/4 inte fick nått eftersom det var det landet han senast spelade i som fick ersättningen.Lars158 skrev:Kapten Haddock skrev:FruktHamster skrev:hokkzorz skrev:Fråga, hur är det med dean kukan? får vi (läs: LHF) en massa stålars nu för honom eller?
Men inget för Näkyvä?
Jag tror pengarna fördelas på klubbarna som spelaren varit i senaste 4 säsongerna. Nu har ju Näkyvä bara gjort en säsong i Sverige. Finska avtalet mot NHL vet jag inte hur det ser ut.
Min bästa gissning är att vi får en fjärdedel av den fulla ersättning Svenska förbundet till NHL har i avtalet. Alltså ca 500tkr.
Hur det ser ut nu eller om det finns en deal mellan Finland och Sverige vet jag inte.
Micke80- Antal inlägg : 3038
Micke80 skrev:Vad gäller detta var det ju nån dispyt för 1-2 år sedan med Frölunda och nån utlänsk klubb har jag för mig. Frölunda fick hela ersättningen för spelaren eftersom SHL har ett eget avtal, vilket i sin tur inebar att laget som skulle fått 3/4 inte fick nått eftersom det var det landet han senast spelade i som fick ersättningen.Lars158 skrev:Kapten Haddock skrev:FruktHamster skrev:hokkzorz skrev:Fråga, hur är det med dean kukan? får vi (läs: LHF) en massa stålars nu för honom eller?
Men inget för Näkyvä?
Hur det ser ut nu eller om det finns en deal mellan Finland och Sverige vet jag inte.
Jag tror det är något med åldern att göra också, när han bytte från Finland till Sverige. För visst menar du http://www.eliteprospects.com/player.php?player=43584 ?
Rönken skrev:Micke80 skrev:Vad gäller detta var det ju nån dispyt för 1-2 år sedan med Frölunda och nån utlänsk klubb har jag för mig. Frölunda fick hela ersättningen för spelaren eftersom SHL har ett eget avtal, vilket i sin tur inebar att laget som skulle fått 3/4 inte fick nått eftersom det var det landet han senast spelade i som fick ersättningen.Lars158 skrev:Kapten Haddock skrev:FruktHamster skrev:hokkzorz skrev:Fråga, hur är det med dean kukan? får vi (läs: LHF) en massa stålars nu för honom eller?
Men inget för Näkyvä?
Jag tror det är något med åldern att göra också, när han bytte från Finland till Sverige. För visst menar du http://www.eliteprospects.com/player.php?player=43584 ?
Nä, det var nån Dansk eller Norsk spelare om jag inte missminner mig. Kommer som sagt inte ihåg vem det var eller hur länge sen. Men han lämnade Frölunda för NHL för bara nått år sedan.
Micke80 skrev:Rönken skrev:Micke80 skrev:Vad gäller detta var det ju nån dispyt för 1-2 år sedan med Frölunda och nån utlänsk klubb har jag för mig. Frölunda fick hela ersättningen för spelaren eftersom SHL har ett eget avtal, vilket i sin tur inebar att laget som skulle fått 3/4 inte fick nått eftersom det var det landet han senast spelade i som fick ersättningen.Lars158 skrev:Kapten Haddock skrev:FruktHamster skrev:hokkzorz skrev:Fråga, hur är det med dean kukan? får vi (läs: LHF) en massa stålars nu för honom eller?
Men inget för Näkyvä?
Nä, det var nån Dansk eller Norsk spelare om jag inte missminner mig. Kommer som sagt inte ihåg vem det var eller hur länge sen. Men han lämnade Frölunda för NHL för bara nått år sedan.
Även Artturi - http://www.expressen.se/gt/sport/finska-klubbens-ilska--efter-frolundas-klipp/ - frågan nu är, gäller detta även Näky?
Rönken skrev:Micke80 skrev:Rönken skrev:Micke80 skrev:Vad gäller detta var det ju nån dispyt för 1-2 år sedan med Frölunda och nån utlänsk klubb har jag för mig. Frölunda fick hela ersättningen för spelaren eftersom SHL har ett eget avtal, vilket i sin tur inebar att laget som skulle fått 3/4 inte fick nått eftersom det var det landet han senast spelade i som fick ersättningen.Lars158 skrev:Kapten Haddock skrev:FruktHamster skrev:
Men inget för Näkyvä?
Även Artturi - http://www.expressen.se/gt/sport/finska-klubbens-ilska--efter-frolundas-klipp/ - frågan nu är, gäller detta även Näky?
Det borde ju innebära att vi också kammer hem full pott för Näkyvä och alltså har mellan 3-4 miljoner extra ttt röra oss med under vinterns gång.
Micke80 skrev:Rönken skrev:Micke80 skrev:Rönken skrev:Micke80 skrev:Vad gäller detta var det ju nån dispyt för 1-2 år sedan med Frölunda och nån utlänsk klubb har jag för mig. Frölunda fick hela ersättningen för spelaren eftersom SHL har ett eget avtal, vilket i sin tur inebar att laget som skulle fått 3/4 inte fick nått eftersom det var det landet han senast spelade i som fick ersättningen.Lars158 skrev:Kapten Haddock skrev:
Men inget för Näkyvä?
Det borde ju innebära att vi också kammer hem full pott för Näkyvä och alltså har mellan 3-4 miljoner extra ttt röra oss med under vinterns gång.
Borde och torde, hade gärna sett att detta redan var utrett av lämplig media.
Nu förstärker man sargerna i Delfinen. Det kanske behövs till vintern https://www.facebook.com/LuleaHockey/photos/a.306853825792.153017.54502490792/10152766771285793/?type=1
Kallepedal- Antal inlägg : 427
Micke80 skrev:Rönken skrev:Micke80 skrev:Rönken skrev:Micke80 skrev:Vad gäller detta var det ju nån dispyt för 1-2 år sedan med Frölunda och nån utlänsk klubb har jag för mig. Frölunda fick hela ersättningen för spelaren eftersom SHL har ett eget avtal, vilket i sin tur inebar att laget som skulle fått 3/4 inte fick nått eftersom det var det landet han senast spelade i som fick ersättningen.Lars158 skrev:Kapten Haddock skrev:
Men inget för Näkyvä?
Men var de inte dom pengarna öronmärka till "Fanfesten" efter SM-GULDET??? !
http://www.kuriren.nu/bloggar/hockeybloggen/kedjorna-vaxer-fram/?blog=4171576&entry=8319994
"Han hintade dock om en transatlantisk uppställning och nämnde Lagace.
Det förde givetvis tankarna till - förstecenter?
Med tanke på att Luleå värvat Bill Sweatt och Jacob Micflikier, som inte är tredjelinesspelare, kan jag tänka mig att de vill testa den trion."
"Han hintade dock om en transatlantisk uppställning och nämnde Lagace.
Det förde givetvis tankarna till - förstecenter?
Med tanke på att Luleå värvat Bill Sweatt och Jacob Micflikier, som inte är tredjelinesspelare, kan jag tänka mig att de vill testa den trion."
Hur bra är Lagace? Han gjorde 47 poäng i Asplöven vilket säkert imponerar, Pär Arlbrandt gjord 77 poäng. Om vi nu bara ska titta på poäng.
Vad håller Lagace för klass, är han så jäkla bra att han kan ta klivet från ett bottenlag i Allsvenskan till att vara förstecenter i ett lag som vill vinna SM-guld och dessutom klara det klivet på bara en säsong?
Jag har knappt sett honom så jag har ingen aning.
Vad håller Lagace för klass, är han så jäkla bra att han kan ta klivet från ett bottenlag i Allsvenskan till att vara förstecenter i ett lag som vill vinna SM-guld och dessutom klara det klivet på bara en säsong?
Kagen- Antal inlägg : 1776
Jo arlbrandt gjorde 90 poäng på 52 matcher med västerås. Lagace 47. Det är ingen rättvis jämnförelse igentligen
Mickeee- Antal inlägg : 910
Ok, om vi tittar på AHL då.
Lagace 120 matcher med ett poängsnitt på 0.36
Harju 63 matcher med ett poängsnitt på 0.84
Båda dessa ska som det verkar centra LHF nästa säsong och många tycks förorda att Lagace ska centra förstakedjan. Hur dominant hade t.ex Wallmark varit om han spelat i Allsvenskan ifjol? Jag tror han kunnat ligga över 1 poäng per match där.
Är Wallmark rätt kille för en tredjeformation?
Jag tycker det finns en del frågetecken vad gäller centerfrågan men det är jag nog inte ensam om.
Båda dessa ska som det verkar centra LHF nästa säsong och många tycks förorda att Lagace ska centra förstakedjan. Hur dominant hade t.ex Wallmark varit om han spelat i Allsvenskan ifjol? Jag tror han kunnat ligga över 1 poäng per match där.
Jag tycker det finns en del frågetecken vad gäller centerfrågan men det är jag nog inte ensam om.
Kagen- Antal inlägg : 1776
Kagen skrev:Ok, om vi tittar på AHL då.
Tänkvärt. Är det läge att ge Wallmark förtroende och tid för att ta ansvar i en producerande förstalina nu? Kanske är det precis helt rätt.
JuniorX- Antal inlägg : 4191
Som jag ser det är centerpositionen lagets svaga punkt, det vill till att Lagac'e håller, att Harjus "tappade" poäng som ev center inte är avgörande och att Wallmark, dels håller standard hela säsongen, dels nöjer sig med den rollen som tredjehandsalternativ. Många frågetecken blir det.
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Ang pengar från NHL, läst/hört rätt nyligt osten uttalat sej om detta och då hade ersättningen till LHF att göra med hur många spelare som totalt drar från SHL till NHL denna sässe. Är det SHL som tar stålarna och sedan fördelar % till resp. förening beroende på hur många som dragit till NHL? Har jag tolkat detta korrekt eller? Tacksam om någon kan vidareutveckla detta resonemang
Tycker inte Wallmark ska lira tredjecenter utan vara i nån av dom två första kedjorna.
Micflikier - Legace - Sweatt
Harju - Wallmark - Rajala
Cehlarik - Granström - Hedman
Petrell - Mastomäki/Ekarv - Forsberg/Fabricius/Sylvegård
Micflikier - Legace - Sweatt
Harju - Wallmark - Rajala
Cehlarik - Granström - Hedman
Petrell - Mastomäki/Ekarv - Forsberg/Fabricius/Sylvegård
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Kagen skrev:Hur bra är Lagace? Han gjorde 47 poäng i Asplöven vilket säkert imponerar, Pär Arlbrandt gjord 77 poäng. Om vi nu bara ska titta på poäng.
Då spelade Arlbrandt i Västerås som var med och slogs upp i toppen av tabellen. Lagace spelade i Asplöven som låg på nedre halvan av tabellen.
Xinpei- Antal inlägg : 951
Om Lagace spelar med Micflic och Sweatt så lär han ju få en del draghjälp så att säga. Inte så att han förväntas bära kedjan direkt.
Men visst har nog Walle alla möjligheter att sno åt sig den platsen om han visar framfötterna. Att kedjeformationer ändrar utseende under säsongens gång är ju långt från ovanligt.
Men visst har nog Walle alla möjligheter att sno åt sig den platsen om han visar framfötterna. Att kedjeformationer ändrar utseende under säsongens gång är ju långt från ovanligt.
FruktHamster- Antal inlägg : 2355
Optimala hade varit en centertank i första, Harju på kanten samt att Lagace och Wallmark kamperade om att centra andra- resp tredjekedjan. Men som det är nu är det frågan vem som blir förstacenter.
I valet mellan Lagace och Wallmark väljer jag förstnämnda, mycket för skridskoåkningen. Lagace har rätt mycket giftigare skridskoåkning och jag personligen tror stenhårt på honom med Sweatt. Sedan som tredjelänk vore Mickan intressant helt klart. En ren transatlantkedja har jag suktat efter i många år
I valet Harju och Lagace blir det svårare. Jag tror i likhet med många att Harju kan bli aktuell som kapten och att han får starta matcherna i egenskap av det. Det Harju dock faller på är tekningarna, nu har vår tekningsmaskin försvunnit. Återstår att se om Lagace som kom högt upp i den ligan i HA kan axla rollen som tekningskung, tveksamt, ytterst tveksamt.
Sedan att Arlbrandt gjorde 77 poäng och Lagace "bara" 57 poäng är svårbedömt. Asplöven vs. Västerås är ändå en viss skillnad, tillkommer säsongsbetonade variabler så som pp-uppställning, omgivning etc.
I valet mellan Lagace och Wallmark väljer jag förstnämnda, mycket för skridskoåkningen. Lagace har rätt mycket giftigare skridskoåkning och jag personligen tror stenhårt på honom med Sweatt. Sedan som tredjelänk vore Mickan intressant helt klart. En ren transatlantkedja har jag suktat efter i många år
I valet Harju och Lagace blir det svårare. Jag tror i likhet med många att Harju kan bli aktuell som kapten och att han får starta matcherna i egenskap av det. Det Harju dock faller på är tekningarna, nu har vår tekningsmaskin försvunnit. Återstår att se om Lagace som kom högt upp i den ligan i HA kan axla rollen som tekningskung, tveksamt, ytterst tveksamt.
Sedan att Arlbrandt gjorde 77 poäng och Lagace "bara" 57 poäng är svårbedömt. Asplöven vs. Västerås är ändå en viss skillnad, tillkommer säsongsbetonade variabler så som pp-uppställning, omgivning etc.
Rönken skrev:Optimala hade varit en centertank i första, Harju på kanten samt att Lagace och Wallmark kamperade om att centra andra- resp tredjekedjan. Men som det är nu är det frågan vem som blir förstacenter.
nåja lagace hade en viss henrion vid sin sida och lirade pp konstant. Men visst är det skillnad på att lira i ett topplag och bottenlag. Sen har han seglat upp från att vara en intressant spelare men potential till en spelare som ska bära laget i viss mån. Alla har skyhöga förväntningar på honom. Men han är ju kanadick och dem brukar gilla pressen utifrån så det kanske är till godo för honom att vara haussad. Men visst ska det mycket till att han ska misslyckas med tex sweatt och micflikier bredvid sig. Speciellt när han har speeden till skillnad från wallmark som nog kan dra ner tempot i kedjan han ska centra med sin medelmåttiga skridskoåkning. Tror walle ska centra harju och sylvegård. Dem får göra ner motståndarna med skills och smartness istället för speed för det har ingen av dem, på så sätt sinkar dem ingen kedja.
Mickeee- Antal inlägg : 910
Tony Moore skrev:Ang pengar från NHL, läst/hört rätt nyligt osten uttalat sej om detta och då hade ersättningen till LHF att göra med hur många spelare som totalt drar från SHL till NHL denna sässe. Är det SHL som tar stålarna och sedan fördelar % till resp. förening beroende på hur många som dragit till NHL? Har jag tolkat detta korrekt eller? Tacksam om någon kan vidareutveckla detta resonemang
Första 10 spelarna som skriver kontrakt med NHL generar 240 000 dollar/ spelare. Från den elfte spelaren och uppåt så får NHL betala 325 000 dollar.
Alla pengar läggs i en pott. Och fördelas sen ut till klubbarna som blivit av med spelare.
Med en dollarkurs på 8.38 just nu.. Så uppskattningsvis kommer vi få mellan 2 och 2.25 miljoner för Dean Kukan
Ivanhoe- Antal inlägg : 518
Mickeee skrev:Rönken skrev:Optimala hade varit en centertank i första, Harju på kanten samt att Lagace och Wallmark kamperade om att centra andra- resp tredjekedjan. Men som det är nu är det frågan vem som blir förstacenter.
nåja lagace hade en viss henrion vid sin sida och lirade pp konstant. Men visst är det skillnad på att lira i ett topplag och bottenlag. Sen har han seglat upp från att vara en intressant spelare men potential till en spelare som ska bära laget i viss mån. Alla har skyhöga förväntningar på honom. Men han är ju kanadick och dem brukar gilla pressen utifrån så det kanske är till godo för honom att vara haussad. Men visst ska det mycket till att han ska misslyckas med tex sweatt och micflikier bredvid sig. Speciellt när han har speeden till skillnad från wallmark som nog kan dra ner tempot i kedjan han ska centra med sin medelmåttiga skridskoåkning. Tror walle ska centra harju och sylvegård. Dem får göra ner motståndarna med skills och smartness istället för speed för det har ingen av dem, på så sätt sinkar dem ingen kedja.
Fast det var just endast Lagace och Henrion som var riktigt bra i Asplövens pp. Övriga lag blev nog inte så skrämda när Oskar Nilsson skrinade in. Luleå hade enstaka bra spelare, men jämfört med Linköpings pp som hade fem bra så blir det rätt kraftig skillnad.
Sedan blir förvisso SHL vs HA i just pp en intressant jämförelse, då nästan alla HA-lag hade hygglig PP%
Det är väl inte givet att Wallmark fallerar i en omgivning med folk som åker skridskor snabbare än vad han gör. I sällskap med André Petersson i landslaget t.ex. så såg de ut att passa väldigt bra ihop. Och där tror jag litegrann hemligheten med Wallmark ligger. Han är extremt beroende av omgivning och ju bättre omgivning desto bättre blir Wallmark med. Det blir min tes inför säsongen.
Det intressanta är vad vi kommer få för Näkyvä?
1/4 av summan (ca en halv miljon) eftersom han spelat bara 1 år i Luleå.. Eller blir det att Luleå roffar åt sig hela summan, då vi (ev) inte har något avtal med Finland om NHL pengar?
1/4 av summan (ca en halv miljon) eftersom han spelat bara 1 år i Luleå.. Eller blir det att Luleå roffar åt sig hela summan, då vi (ev) inte har något avtal med Finland om NHL pengar?
Ivanhoe- Antal inlägg : 518
JuniorX skrev:Det är väl inte givet att Wallmark fallerar i en omgivning med folk som åker skridskor snabbare än vad han gör. I sällskap med André Petersson i landslaget t.ex. så såg de ut att passa väldigt bra ihop. Och där tror jag litegrann hemligheten med Wallmark ligger. Han är extremt beroende av omgivning och ju bättre omgivning desto bättre blir Wallmark med. Det blir min tes inför säsongen.
Fast det gäller ju väldigt många spelare, tyvärr, det som Omark var så bra på var att han lyfte sin kedja i Luleå på egen hand. Hade varit otrolig värvning om den gått igenom.
Rönken skrev:JuniorX skrev:Det är väl inte givet att Wallmark fallerar i en omgivning med folk som åker skridskor snabbare än vad han gör. I sällskap med André Petersson i landslaget t.ex. så såg de ut att passa väldigt bra ihop. Och där tror jag litegrann hemligheten med Wallmark ligger. Han är extremt beroende av omgivning och ju bättre omgivning desto bättre blir Wallmark med. Det blir min tes inför säsongen.
Fast det gäller ju väldigt många spelare, tyvärr, det som Omark var så bra på var att han lyfte sin kedja i Luleå på egen hand. Hade varit otrolig värvning om den gått igenom.
Ja, fast det har större betydelse om det gäller en spelare som ska vara spelförande också. Omark är Omark är Omark...
Sida 10 av 20 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 15 ... 20
Liknande ämnen
» Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 2
» Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3
» Tipstävling, Luleå hockeys grundseriematcher 2015/2016
» Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2
» Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2
» Luleå Hockeys Lag 2015/2016, Del 3
» Tipstävling, Luleå hockeys grundseriematcher 2015/2016
» Luleå Hockeys Lag 2014/2015, Del 2
» Luleå Hockeys Lag 2016/2017, Del 2