Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3
+86
LulefanGBG
NallePhu
Pajala
Redbear
Sir Prozac
Jonken
Suorra
27 Öqvist
stormvägen
Chris Hendrix
Respected Gentleman
Lars158
Dentos
Lasse Proppmätt
kniba
Lulefan
MrScout
Grizzly
Beast.
Kagen
Diktatorn
GABA
Myrman
vanten
JahNT
tibet
Swhy
BodenSwe
kezman85
mango
Tigerman
Sundance Kid
Trötto
Vexet
Högljudd
Purre
Ivanhoe
kamelbullen
LuleåWinston
Scouten
Dalle
Ulfstrk
PM
makkanmakkan
amarule
Pontaking
rumpztr
Wirbelwind
Hellcop
LHF96
kjell
Zeth
Mange
Rakapuckar
NilsOskar
Hentos_Bror
LubosC
knutten
dubstep
Lajon
Dilox
Tony Moore
pingu
kralle
MickkeJ
Old Brooklyn
CKa
farre
Micke80
Slapshot
Mr Bister
MrA
Bamsefar
Snikne Ville
Donowitz
Norlin
hokkzorz
nummer 17
FruktHamster
kokostrollet
Kallepedal
icemask
Ingemar
MRGHOST
Admin
90 posters
Sida 14 av 21
Sida 14 av 21 • 1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 17 ... 21
Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3
Rönken skrev:Snikne Ville skrev:Såg en hel del av Stapleton när han härjade i SM-liiga o där var han grym. Han verkar dock fortsatt att leverera på en nivå som gör att han borde bli kvar i KHL.
Finns det många KHL-lag som har plats kvar för 'utlänningar'? Snart borde väl SHL börja få ta brödsmulorna kan jag tycka.
Inte för att jag är ett fan av denne, men det är en klar fråga för Robert P.. Någon som kan fråga på twitter? Själv spionerar jag bara..
Swhy- Antal inlägg : 141
Swhy skrev:Rönken skrev:Snikne Ville skrev:Såg en hel del av Stapleton när han härjade i SM-liiga o där var han grym. Han verkar dock fortsatt att leverera på en nivå som gör att han borde bli kvar i KHL.
Finns det många KHL-lag som har plats kvar för 'utlänningar'? Snart borde väl SHL börja få ta brödsmulorna kan jag tycka.
Inte för att jag är ett fan av denne, men det är en klar fråga för Robert P.. Någon som kan fråga på twitter? Själv spionerar jag bara..
Snikne får ordna med det
Rönken- Antal inlägg : 17811
Rönken skrev:Swhy skrev:Rönken skrev:Snikne Ville skrev:Såg en hel del av Stapleton när han härjade i SM-liiga o där var han grym. Han verkar dock fortsatt att leverera på en nivå som gör att han borde bli kvar i KHL.
Snikne får ordna med det
Skönt att man inte är ensam i skuggorna
Du snälla Snikne, kan du inte fixa fram lite svar till oss stackars nyfikna som håller oss utanför dessa s.k. Osociala medier?
Enligt säker uppgift från deras mer hängivna fans samt SAIK's pressavdelning (Norrans Hockeyblogg) behöver de aldrig värva någon, någonsin. Alla som spelar i SAIK är egna produkter.kokostrollet skrev:Purre skrev:Vad har respektive lag kvar att värva? Någon som är sugen på en sammanställning, känns inte som vi ligger överst på listan för attraktiva spelare. Hoppas jag har fel.
FBK ska vara klara med sitt lagbygge men övriga?
Har för mig att Skellefteå behöver komplettera med några forwards.
Min personliga gissning är att alla som någon gång besökt Skellefteå, eller funderat på att besöka Skellefteå, eller åtminstone hört talas om Skellefteå allra senast i samband med kontraktsförhandlingen, räknas som egen produkt.
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Tigerman skrev:Enligt säker uppgift från deras mer hängivna fans samt SAIK's pressavdelning (Norrans Hockeyblogg) behöver de aldrig värva någon, någonsin. Alla som spelar i SAIK är egna produkter.kokostrollet skrev:Purre skrev:Vad har respektive lag kvar att värva? Någon som är sugen på en sammanställning, känns inte som vi ligger överst på listan för attraktiva spelare. Hoppas jag har fel.
Min personliga gissning är att alla som någon gång besökt Skellefteå, eller funderat på att besöka Skellefteå, eller åtminstone hört talas om Skellefteå allra senast i samband med kontraktsförhandlingen, räknas som egen produkt.
Klockrent
FruktHamster- Antal inlägg : 2355
Edit: Svar till Purres fråga
Kikar man på laguppställningarna på eliteprospects så ser det ut som att klubbarnas trupper ut som följer. Vilket antal klubbarna vill ha vet jag inte och inte heller vilken kvalité man satsar på på de sista platserna eller vilka spelare som är på g att lämna för KHL samt vilka av årets draftval som lämnar redan nu.
Brynäs 2 + 8 + 14
DIF 3 + 9 + 15
Frölunda 3 + 9 + 15
FBK 3 + 9 + 14 (har sagt sig vara klara)
HV 2 + 8 + 14
Linköping 3 + 8 + 13
Leksand 2 + 8 + 15
Luleå 3 + 11 + 14
Modo 3 + 7 + 12
SAIK 2 + 9 + 12
Växjö 2 + 8 + 14
Örebro 3 + 9 + 17
Man skulle med andra ord kunna tänka sig att det är 7 klubbar som vill ha in nån mer forward i truppen så att de landar på 15 st, men i vart fall 4 klubbar vi, SAIK, Modo och Linköping är ju ute efter någon, har även för mig att HV är ute efter nån om det nu inte bara är som ersättare om Fiala drar.
Så, visst vi har lite konkurrens i vår egen liga med men det är ju som det ska vara.
Kikar man på laguppställningarna på eliteprospects så ser det ut som att klubbarnas trupper ut som följer. Vilket antal klubbarna vill ha vet jag inte och inte heller vilken kvalité man satsar på på de sista platserna eller vilka spelare som är på g att lämna för KHL samt vilka av årets draftval som lämnar redan nu.
Brynäs 2 + 8 + 14
DIF 3 + 9 + 15
Frölunda 3 + 9 + 15
FBK 3 + 9 + 14 (har sagt sig vara klara)
HV 2 + 8 + 14
Linköping 3 + 8 + 13
Leksand 2 + 8 + 15
Luleå 3 + 11 + 14
Modo 3 + 7 + 12
SAIK 2 + 9 + 12
Växjö 2 + 8 + 14
Örebro 3 + 9 + 17
Man skulle med andra ord kunna tänka sig att det är 7 klubbar som vill ha in nån mer forward i truppen så att de landar på 15 st, men i vart fall 4 klubbar vi, SAIK, Modo och Linköping är ju ute efter någon, har även för mig att HV är ute efter nån om det nu inte bara är som ersättare om Fiala drar.
Så, visst vi har lite konkurrens i vår egen liga med men det är ju som det ska vara.
Micke80- Antal inlägg : 3038
Tigerman skrev:Enligt säker uppgift från deras mer hängivna fans samt SAIK's pressavdelning (Norrans Hockeyblogg) behöver de aldrig värva någon, någonsin. Alla som spelar i SAIK är egna produkter.kokostrollet skrev:Purre skrev:Vad har respektive lag kvar att värva? Någon som är sugen på en sammanställning, känns inte som vi ligger överst på listan för attraktiva spelare. Hoppas jag har fel.
Jaha det är så dom tänker, har alltid undrat hur alla deras spelare alltid är egna produkter
nummer 17- Antal inlägg : 1214
Nu när Thuresson är på marknaden igen får man väll se om Osten försöker igen. Han har ju försökt flera år på raken med honom.
Gillar hans spelstil men ser hellre en center med bra spelsinne.
Med tanke på att osten för 2-3 veckor sedan hintade om att det var nära med en center kan man väl nästan anta att den dealen föll sönder. Undra vem det kan ha varit isf..
Anta, var nog ett lite väl starkt ord. Men spekulera kring, iaf.
SkAIK?Micke80 skrev:Nu när Thuresson är på marknaden igen får man väll se om Osten försöker igen. Han har ju försökt flera år på raken med honom.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6532
Linköping letar efter en center. Har tydligen försökt hugga på Anton Lander, Patrik Zackrisson, Mattias Janmark samt nordamerikanerna Ben Street och Kevin Porter men utan att få napp. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/linkoping/article19171246.abPurre skrev:Vad har respektive lag kvar att värva? Någon som är sugen på en sammanställning, känns inte som vi ligger överst på listan för attraktiva spelare. Hoppas jag har fel.
Kallepedal- Antal inlägg : 427
Och där vaknade NK.
http://www.kuriren.nu/bloggar/hockeybloggen/nu-ar-det-bara-att-stalla-all-in/?blog=4171576&entry=7714324
Tror han blir ruggigt dyr, går ju på KHL:s måttstock nu. Vi behöver en center ännu mer så jag säger nej. Som jag skrev tidigare känns det väldigt mycket SkAIK på Thure om det blir SHL.
http://www.kuriren.nu/bloggar/hockeybloggen/nu-ar-det-bara-att-stalla-all-in/?blog=4171576&entry=7714324
Tror han blir ruggigt dyr, går ju på KHL:s måttstock nu. Vi behöver en center ännu mer så jag säger nej. Som jag skrev tidigare känns det väldigt mycket SkAIK på Thure om det blir SHL.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6532
Vad händer med Frallan? Tänk om vi får ha han kvar!! Owuya?? När dyker centern upp?? Det är torrt på nyhetsfronten. Vore ju trevligt om något kunde hända.
tibet- Antal inlägg : 1298
Snikne Ville skrev:Och där vaknade NK.
Håller med till fullo. Luleå SKA fokusera på en center. Vi har redan yttrar i överflöd.
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Snikne Ville skrev:Och där vaknade NK.
Han är som jag skrivit tidigare lite av en favoritspelare, men jag tror inte vi har råd med både han och en bra center, speciellt inte då vi har Frallan och Mark på kontrakt fortfarande. Sen tar jag ju hellre Thuresson och kör på de centrar vi har än att tar in en överbetald skitcenter.
Off topic som rör bloggen.
Lite kul när han skriver att "SHL borde köra på våra gamla icing eller NHLs icingregel, inte nån hybridicing som blir svårbedömd".
Kanske skulle skrivit att han förespråkade tutchicing istället så det inte ser ut som att han debatterar med sig själv.
Micke80 skrev:Snikne Ville skrev:Och där vaknade NK.
Han är som jag skrivit tidigare lite av en favoritspelare, men jag tror inte vi har råd med både han och en bra center, speciellt inte då vi har Frallan och Mark på kontrakt fortfarande. Sen tar jag ju hellre Thuresson och kör på de centrar vi har än att tar in en överbetald skitcenter.
Lite kul när han skriver att "SHL borde köra på våra gamla icing eller NHLs icingregel, inte nån hybridicing som blir svårbedömd".
Kanske skulle skrivit att han förespråkade tutchicing istället så det inte ser ut som att han debatterar med sig själv.
NHL kör ju just med hybridicing vilket verkar fått huvudsakligen tummen upp, mycket för att skaderisken minimeras. Är väl en enkel miss att göra, men tycker att det alltid nämns att man kör hybrid i NHL redan så fort frågan dyker upp på agendan..
Ja det är svårare nu när SHL hamnar längre ner i prestige hierarkin så sakteliga, att kunna värva högklassiga spelare. Man har ju hört många spelare denna sommar som helst vill "utomlands", förutom NHL då dit alltid spelare velat ta sig. Framförallt KHL och Schweiz suger ju upp dom som inte får NHL plats.
Tidigare innan KHL fanns så var känslan mest att dom spelare som for till andra ligor i Europa dom som såg en större chans till en stor roll där som åkte. Nu är det dom bästa spelarna som lämnar istället.
Tidigare innan KHL fanns så var känslan mest att dom spelare som for till andra ligor i Europa dom som såg en större chans till en stor roll där som åkte. Nu är det dom bästa spelarna som lämnar istället.
Lars158- Antal inlägg : 9806
Lars158 skrev:Ja det är svårare nu när SHL hamnar längre ner i prestige hierarkin så sakteliga, att kunna värva högklassiga spelare. Man har ju hört många spelare denna sommar som helst vill "utomlands", förutom NHL då dit alltid spelare velat ta sig. Framförallt KHL och Schweiz suger ju upp dom som inte får NHL plats.
Det med att Schweiz lockar ännu fler nu är lite trist. Beror det på att spelare som inte får plats i KHL blir än mer sugna numera i och med summorna det handlar om i KHL? Får man kontrakt med miljon i månaden i KHL som går i stöpet eller får veta vad ens f.d. kedjekamrat tjänar vill man inte direkt vända hem till SHL med 250k och hög skatt kanske?
Rönken skrev:Micke80 skrev:Snikne Ville skrev:Och där vaknade NK.
NHL kör ju just med hybridicing vilket verkar fått huvudsakligen tummen upp, mycket för att skaderisken minimeras. Är väl en enkel miss att göra, men tycker att det alltid nämns att man kör hybrid i NHL redan så fort frågan dyker upp på agendan..
Ja precis, det är det som blev humor i det hela.
Ytterligare en liga gör ju att det blir svårare att knyta till sig svenskarna. Har vi någonsin haft så många spelare i AHL som hade kunnat göra ett viktigt jobb i SHL?
Men nu blev det rätt mycket off-topic igen. Blir lätt så då det är stiltje i sillyn.
Man kan inte ens komma med namn som realistiska önskningar utan för nöja sig med spelartyper.
Man kan inte ens komma med namn som realistiska önskningar utan för nöja sig med spelartyper.
tibet skrev:Vad händer med Frallan?
Hög prislapp ( 2 miljoner ) verkar skrämma bort en del lag.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article19177449.ab
BodenSwe- Antal inlägg : 1504
BodenSwe skrev:tibet skrev:Vad händer med Frallan?
Hög prislapp ( 2 miljoner ) verkar skrämma bort en del lag.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article19177449.ab
Två miljoner låter inte som någon orimlig summa för KHL-lag kan jag tycka? Fast kanske börjar fyllas på med antalet utlänningar i resp. lag.
Jag tror det är fler än jag som funderat lite kring denna center och varför inget sker. Det låter ju som att marknaden är rätt tunn just nu och att det verkligen är spelarens marknad och därför trissas ju lönerna upp.
Så frågan då. Har Luleå råd att värva en toppcenter så länge de måste stå och betala Franssons och Marks löner. Det är ju två löneposter som säkert inte är billigast i laget som man säkert hade räknat bort vid det här laget. När de är borta så har man plötsligt utrymme att skriva fast den efterlängtade centern.
Om man har råd redan nu så måste man ju fråga sig hur man ska använda Franssons och Marks löneposter resten av säsongen.
Så frågan då. Har Luleå råd att värva en toppcenter så länge de måste stå och betala Franssons och Marks löner. Det är ju två löneposter som säkert inte är billigast i laget som man säkert hade räknat bort vid det här laget. När de är borta så har man plötsligt utrymme att skriva fast den efterlängtade centern.
Om man har råd redan nu så måste man ju fråga sig hur man ska använda Franssons och Marks löneposter resten av säsongen.
Kanske kanske en Center är på G..
http://kuriren.nu/100/en-center-arpa-radarn-7720878.aspx
Men samtidigt talar Osten i så generella ordalag, att det är omöjligt att dra någon slutsats av det han säger..
Men samtidigt talar Osten i så generella ordalag, att det är omöjligt att dra någon slutsats av det han säger..
Ivanhoe- Antal inlägg : 518
Då lever dom ju på kansliet i alla fall. Trodde nästan värmeböljan hade knäckt dom när det var så tyst...
Från NSD-bloggen:
"Ett namn som har kopplats ihop med Luleå Hockey är förre Brynässpelaren Stephen Dixon, 28, som i fjol spelade i KHL men som tidigare har gjort succé i finska Ässet.
- Det är en spelare som har funnits och finns på marknaden, men var han ska spela vet jag inte, sa "Osten" kort och gott.
Enligt bloggens uppgifter har 28-åringen åtminstone varit in och flaxat - inte bokstavligt talat då, men ni fattar - lite på kontoret vid Coop Arena och han finns - eller har funnits - garanterat med på en lång lista över tänkbara kandidater."
"Ett namn som har kopplats ihop med Luleå Hockey är förre Brynässpelaren Stephen Dixon, 28, som i fjol spelade i KHL men som tidigare har gjort succé i finska Ässet.
- Det är en spelare som har funnits och finns på marknaden, men var han ska spela vet jag inte, sa "Osten" kort och gott.
Enligt bloggens uppgifter har 28-åringen åtminstone varit in och flaxat - inte bokstavligt talat då, men ni fattar - lite på kontoret vid Coop Arena och han finns - eller har funnits - garanterat med på en lång lista över tänkbara kandidater."
Redbear- Antal inlägg : 6780
Ivanhoe skrev:Kanske kanske en Center är på G..
Den var låst artikeln, kan du återge vad den handlade om?
Redbear skrev:Från NSD-bloggen:
Han var ju en rätt bra spelare så jag hade inte varit ledsen om vi fått honom.
Micke80 skrev:Ivanhoe skrev:Kanske kanske en Center är på G..
Den var låst artikeln, kan du återge vad den handlade om?
– "Mister center" är på radarn men han är inte undertecknad ännu så det arbetet pågår. Vi vill vara noggranna och träffa rätt där. Det är hård konkurrens om spelare men vi kommer att ha tålamod så det blir rätt och så bra som möjligt, säger Luleå Hockeys sportchef Lars "Osten" Bergström.
Då har ni någon som ni förhandlar med nu?
– Det är klart att vi har jobbat på olika alternativ så vi får se då vart det landar.
Har ni satt någon deadline för när det ska vara klart?
– Visst skulle man vilja att det blir klart så fort som möjligt men samtidigt ska man inte stressa och göra något för sakens skull utan vi vill försöka vara noggranna så det blir så bra som möjligt. Vi har en bra trupp att utgå ifrån både i numerär och kvalitet så den här sista biten ska vi vara noggranna med, säger Bergström.
Fan vad torr SS. Man blir ju fan nästan glad över en dopningsavstängning, bara för att det händer nånting alls.
Lars158 skrev:Fan vad torr SS. Man blir ju fan nästan glad över en dopningsavstängning, bara för att det händer nånting alls.
Ha ha ha sant
Ingemar- Antal inlägg : 698
Lars158 skrev:Fan vad torr SS. Man blir ju fan nästan glad över en dopningsavstängning, bara för att det händer nånting alls.
Det kanske.. Men jag räds att den där supercentern kommer dröja ytterligare nu för att inte försvinna bakom Mark-gate.. Jag är trött på att vänta..
Kan iofs bli tvärtom, att man skyndar på för att släta ut Mark-gate..
Vilket meningslöst inlägg detta blev..
Swhy skrev:Lars158 skrev:Fan vad torr SS. Man blir ju fan nästan glad över en dopningsavstängning, bara för att det händer nånting alls.
Det kanske.. Men jag räds att den där supercentern kommer dröja ytterligare nu för att inte försvinna bakom Mark-gate.. Jag är trött på att vänta..
Tycker du hade vettiga funderingar jag.
Lars158 skrev:Swhy skrev:Lars158 skrev:Fan vad torr SS. Man blir ju fan nästan glad över en dopningsavstängning, bara för att det händer nånting alls.
Vet inte vad Mark kostar i månaden men framför allt frigör ju detta lönepengar för centern om man nu vill vända till nått positivt för klubbem
Micke80 skrev:Lars158 skrev:Swhy skrev:Lars158 skrev:Fan vad torr SS. Man blir ju fan nästan glad över en dopningsavstängning, bara för att det händer nånting alls.
Vet inte vad Mark kostar i månaden men framför allt frigör ju detta lönepengar för centern om man nu vill vända till nått positivt för klubbem
Dock blev han juni detta nu helt osäljbar, om man nu vill vända till nått negativt för klubben.
CKa- Antal inlägg : 1359
CKa skrev:Micke80 skrev:Lars158 skrev:Swhy skrev:Lars158 skrev:Fan vad torr SS. Man blir ju fan nästan glad över en dopningsavstängning, bara för att det händer nånting alls.
Dock blev han juni detta nu helt osäljbar, om man nu vill vända till nått negativt för klubben.
Dock inga problem att säga upp kontraktet från Luleås sida.. Så kontentan av detta blir med andra ord, att han inte lär få några fler stålar från Luleå, om han inte (tveksamt) lyckas häva sin avstängning.
CKa skrev:Micke80 skrev:Lars158 skrev:Swhy skrev:Lars158 skrev:Fan vad torr SS. Man blir ju fan nästan glad över en dopningsavstängning, bara för att det händer nånting alls.
Frågan är ju bara hur mycket någon hade varit att betala för honom. Det är ju inte direkt så att hans spel har gjort att alla storklubbar köar för att få köpa honom.
Ja de flesta lagen verkar hitta spelare i AHL av klass men Osten och Luleå då???
Nej den kunskapen besitter han inte att få råd och hitta spelare i AHL, Han har att tillgå både Öhlund + Holmström sedan kan jag ge mig sjutton på att Niclas Wallin kan hjälpa till med råd och tips!
Ostens kunskapsområde är Finska ligan samt Allsvenskan i Sverige men sedan är det obefintligt tyvärr!
Nej den kunskapen besitter han inte att få råd och hitta spelare i AHL, Han har att tillgå både Öhlund + Holmström sedan kan jag ge mig sjutton på att Niclas Wallin kan hjälpa till med råd och tips!
Ostens kunskapsområde är Finska ligan samt Allsvenskan i Sverige men sedan är det obefintligt tyvärr!
NallePhu- Antal inlägg : 18671
När skall vi få den där klass-centern egentligen?
Jag tillhör ju dem som tycker att vi gjort många spännande värvningar, men samtidigt känns det som om att våra seriekonkurrenter börjar förstärka sina trupper så sakteliga. Lite väl oroande att det är så tyst kring vår center. Vi behöver absolut en klass-center om det skall gå vägen i vinter. Åtminstone om vi har ambitionen att ligga på övre halvan av tabellen.
Jag tillhör ju dem som tycker att vi gjort många spännande värvningar, men samtidigt känns det som om att våra seriekonkurrenter börjar förstärka sina trupper så sakteliga. Lite väl oroande att det är så tyst kring vår center. Vi behöver absolut en klass-center om det skall gå vägen i vinter. Åtminstone om vi har ambitionen att ligga på övre halvan av tabellen.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
Jag kan ändå förstå problemet hitta centern. Nog tror jag att LHF har pengar att konkurrera med. Men många andra klubbar som också har pengar och behovet.
Europeiska marknaden börjar väl i stort vara ganska väl scoutad av SHL klubbarna. Så priserna på spelare som blir intressanta är nog höga.
Men nordamerika borde det ju gå att hitta nåt guldkorn tycker jag.
Europeiska marknaden börjar väl i stort vara ganska väl scoutad av SHL klubbarna. Så priserna på spelare som blir intressanta är nog höga.
Lars158 skrev:Jag kan ändå förstå problemet hitta centern. Nog tror jag att LHF har pengar att konkurrera med. Men många andra klubbar som också har pengar och behovet.
Fast är nog inte så bara och bara med Nordamerika; Skellefteå fick in Forsberg som varit scout, inte så konstigt att han kunde plocka ut Holloway som exempel. Men var väl Markus Näslund som sa att ofta har man inte sett spelaren "live" mer än en kortare stund och kanske inte ens träffats utan får gå på information från tredjepart? Modo gick ju på en rätt bra nit.
Växjö verkar dock onekligen få till det bra, har man någon scout där eller vad är hemligheten?
Ja sa inte att det var lätt med Nordamerika. Men att det finns en chans där att hitta guldkorn. En blandning av skicklighet och tur att lyckas med det.
Lars158 skrev:Ja sa inte att det var lätt med Nordamerika. Men att det finns en chans där att hitta guldkorn. En blandning av skicklighet och tur att lyckas med det.
Nej det förstod jag, men har Luleå över huvud taget något kontaktnät på andra sidan pölen? Jag tror inte att man "chansar" med centern i och med att det är en, om inte den, viktigaste spelarna att få in i laget. Abbotts har spelat i Sverige i väldans många år nu, tror inte dessa har koll på AHL i någon större mån. Holmström spelade i NHL och vet inte vad han har för koll, Öhlund likadant.
Hensick var ju en "trygg" värvning, men men Knepig situation, finns det några kvar här i Europa att plocka av? Blir det amerikan/kanadick blir det väl någon likt Tim Stapleton som spelat i Europeisk liga och visat upp sig, är min känsla.
Jo, är så att jag ger uttryck lite för min egna förhoppning.
Jag vill ha en värvning som är med chansning på lite "jackpot" än en trygg "god kvalitet" värvning. Hmm det där blev nog obegripligt..
..jag menar att jag vill få ha höga förväntningar och drömmar fram till det startar än "jaja han är väl rätt bra" när värvningen blir.
Det kanske blev begripligt?
Jag vill ha en värvning som är med chansning på lite "jackpot" än en trygg "god kvalitet" värvning. Hmm det där blev nog obegripligt..
..jag menar att jag vill få ha höga förväntningar och drömmar fram till det startar än "jaja han är väl rätt bra" när värvningen blir.
Det kanske blev begripligt?
Ostens kunskapsområde sträcker sig inte längre än allsvenskan och finska ligan tyvärr. Men man tycker ju att både Holmström och Öhlund samt Abbotts borde ha lite koll i Nordamerika iaf. Holmström borde ju tex ha kontakter inom Detroit och Grand Rapids...tycker Luleå är väldigt dåliga på att utnyttja resurser som faktiskt finns att tillgå. Laget går snart på is och centern lyser med sin frånvaro. Börjar känna mig smått orolig att det inte kommer nån center förrän kanske framåt november/december.....i bästa fall
Sida 14 av 21 • 1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 17 ... 21
Liknande ämnen
» Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 5
» Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4
» Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 5
» Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 4
» Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1