Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3

+86
LulefanGBG
NallePhu
Pajala
Redbear
Sir Prozac
Jonken
Suorra
27 Öqvist
stormvägen
Chris Hendrix
Respected Gentleman
Lars158
Dentos
Lasse Proppmätt
kniba
Lulefan
MrScout
Grizzly
Beast.
Kagen
Diktatorn
GABA
Myrman
vanten
JahNT
tibet
Swhy
BodenSwe
kezman85
mango
Tigerman
Sundance Kid
Trötto
Vexet
Högljudd
Purre
Ivanhoe
kamelbullen
LuleåWinston
Scouten
Dalle
Ulfstrk
PM
makkanmakkan
amarule
Pontaking
rumpztr
Wirbelwind
Hellcop
LHF96
kjell
Zeth
Mange
Rakapuckar
NilsOskar
Hentos_Bror
LubosC
knutten
dubstep
Lajon
Dilox
Tony Moore
pingu
kralle
MickkeJ
Old Brooklyn
CKa
farre
Micke80
Slapshot
Mr Bister
MrA
Bamsefar
Snikne Ville
Donowitz
Norlin
hokkzorz
nummer 17
FruktHamster
kokostrollet
Kallepedal
icemask
Ingemar
MRGHOST
Admin
90 posters

Sida 13 av 21 Föregående  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 17 ... 21  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3

Inlägg av Micke80 tis 24 jun 2014, 23:07

hokkzorz skrev:Som jag ser det så är KHL den stora boven. NHL är det ruggigt svårt att slå sig in i. Skulle inte KHL finnas så skulle dessutom en hel hög ryska spelare finnas borta i NHL vilket skulle göra det ytterligare svårare för våra svenska talanger att slå sig in.

Samtidigt förstår man ju spelarna oxo. Man har en ganska begränsad karriär som spelare, kroppen tar massa stryk och det finns ju ett liv efter hockeyn oxo där man skall överleva och kunna försörja sin familj.

ähh, de flesta hockeyspelare har ändå gymnasieutbildning, de flesta är behöriga till olika jobb eller utbildningar och vill de jobba får de jobb. Tänker man dessutom hur få som jobbar med de de har utbildat sig till under gymnasietiden så inser man ju att i princip alla får skola om sig alternativt söker sig till ett yrke där man inte behöver någon speciell behörighet eller kompetens innan man börjar. Jag tror inte att någon i Luleås trupp kommer ha det tuffare än mig när vi alla är 50 år. Jag är en vanlig knegare, med vanlig kegarlön, vanligt knegarliv och vanligt knegarstudielån.
Jag kan i princip garantera att samtliga spelare i elitserien, oavsett om de är brunkare eller stjärnor kan lägga undan så mycket varje månad att de kan studera i några år utan studieskulder och dessutom kan många av dem rida på sina namn i den efterföljande karriären.
Sen är det så klart så att alla vill ha mer, jag vill så klart ha mer betalt liksom en hockeyspelare vill ha mer betalt. Men jag köper inte att de måste ha mer betalt som hockeyspelare eftersom de har så korta karriärer.

Micke80

Antal inlägg : 3038

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3

Inlägg av NallePhu tis 24 jun 2014, 23:41

Saxat från kuriren:

Ishockey/Luleå Luleå Hockey letar efter en center. Men marknaden är tuffare än någonsin menar agenter.

Sedan Niklas Olausson klargjort att han vill fortsätta karriären utomlands har Luleå Hockey haft ett jobb framför sig med att hitta en spelskicklig center.

För tre veckor sedan sade sportchefen Lars "Osten" Bergström att det är svårt att säga om klubben är nära att kontraktera en ersättare.

– Det är väldigt svårbedömt. Vissa gånger känns det som att det är nära, men det tar väldigt lång tid och vissa gånger är det tvärt om, sade "Osten" då.

Kuriren har ringt runt till olika agenter för att ta tempen på marknaden – och det ser skralt ut just nu.

– Det är tufft – det är det värsta på 20 år. Det finns inga platser och inga pengar, säger agenten Juuso Pulliainen.

Menar du i Finland?

– I hela hockeyvärlden. Överallt är det samma, i Schweiz, Tyskland, Sverige, Ryssland och Slovakien.

Vad beror det på?

– Intresset är inte på samma sätt kring hockeyn nu. Det syns på publiksiffrorna. Ekonomin är inte heller bra. Den ekonomiska kris som var för några år sedan börjar visa sig nu.

En annan finsk agent, Jukka Tiilikainen, anser att det inte är någon större skillnad jämfört med tidigare år, men menar också att det är väldigt lite rörelse just nu.

– Det är dödstyst. En vecka efter VM fram till tidigt i augusti händer det inte så mycket. Det är ifall någon spelare drar till NHL som platser öppnas.

Själv har han tre klienter utan kontrakt, en av dem är centern Fredrik Warg.

– Det händer inte så mycket där just nu. Han vill helst spela i något av de norra SHL-lagen – Skellefteå, Modo eller Luleå.

Har du pratat något med Luleå på sistone?

– Nej, det var nog en och en halv månad sedan, säger Tiilikainen.

Känns som att det är svårt hitta spelare är nog till att lösa dem ur sina kontrakt eller AHL som gäller för vår käre Ost!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18671

Inlägg av Slapshot ons 25 jun 2014, 04:47

David Steckel från AHL då...eller Spencer Abbott

Slapshot

Antal inlägg : 3294

Inlägg av LulefanGBG ons 25 jun 2014, 10:49

Jo det stämmer nog som agenterna i artikeln säger. Orsakerna till varför det är som det är kan vara många och dem vill jag inte uttala mig om, men det är nog ett faktum att spelarmarknaden är rätt död. Tycker hela den här Silly Season är stendöd faktiskt. Inte bara för vår egen del, utan för våra seriekonkurrenters också.

Ärligt talat, Fusklunda vann dragkampen om Janmark, och SAIK har fått behålla Möller men sedan då? Har det varit några 'större' värvningar eller händelser någonstans? Jag missar säkert någon nu men har det ens rört på sig särskilt mycket, bortsett från de riktigt bra spelarna som lämnat oss och våra konkurrenter?

Jag menar nu inte att det inte värvats några bra spelare. Tycker t.ex. att vi själva värvat otroligt intressanta namn, men jag menar att det värvats väldigt lite redan färdigutvecklad spets. Inga kioskvältare alls vad jag kan dra mig till minnes.

Med det i åtanke så är man väl på sätt och vis nöjd med att vi inte värvat den där centern ännu. Finns inget bra att tillgå så kan vi lika gärna satsa på en ur egna led kan jag tycka. Sedan håller jag med om att vi måste få in en etablerad förstacenter, men som sagt inte vem som helst till vilket pris som helst bara för att vi måste ha en. Då kan man hellre sikta på en värvning under pågående säsong och hoppas att konkurrenterna redan bränt sitt krut vid det laget, eller att Wallmark klarar av att axla rollen som förstacenter. Omöjligt är det ju faktiskt inte. Ge det 10 - 15 omgångar med fullt förtroende från coacherna så kanske vi har nästa NHL-export redo för leverans inom en säsong eller två.

Borta i AHL borde ju finnas några centrar av hyfsad kvalité, likt dem Slapshot nämner men det är ju lite av ett vågspel det där. Man vet inte hur de fungerar på stor rink, man vet inte hur de trivs i Europa osv. Man vet inte vad de har för mål och ambitioner heller för den delen, däremot är de nog en garanterad utgift. Inte nödvändigtvis superdyra men risken att det kostar mer än det smakar är nog större med en nordamerikan känns det som. Åtminstone om det är en som man måste släpa över pölen.

Sedan brukar väl senare halvan av Juni och hela Juli vara så gott som stendöd under Silly Season men jag tycker även att det varit ovanligt dött innan det också. Förväntade mig att det skulle hända lite mer efter VM, men det enda som hände var väl att alla spelare man redan visste skulle lämna försvann och sedan skedde några sedvanliga värvningar från allsvenskan och några enstaka seriekonkurrenterna emellan som alltid.

Nej det får fan hända något snart faktiskt. Håller med de som tycker att vår liga är helt urvattnad. Däremot tror jag inte nödvändigtvis att ligan i sig blir tråkigare i alla avseenden av det. Den blir ju onekligen jämn, spännande och oviss och karaktär och vilja får en allt större roll. Samtidigt tvingar förändringarna ligan att göra egna förändringar för att förbättra produkten så inget ont som inte har något gott med sig. Men visst, artisterna kommer såklart att saknas om inte nya föds eller värvas in.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12319

Inlägg av Micke80 ons 25 jun 2014, 11:52

Ja det är ju inte ofta vi i sverige får se moderna varianter av Kucera skriva på nu för tiden. Tänk om man kunde få en sådan spelare igen, en center av europeisk toppkvalité att krita på, en spelare som vill spela här, en spelare som har spelsinnet som krävs både vad gäller defensiv och offensiv, en toppcenter som kan bära sitt lag.
Det är inte utan att man blir lite nostalgisk när man tänker på de spelarna som ville komma till sverige på 90-talet. Nu är vi ju inte där och vi får hårdare och hårdare konkurens från övriga ligor, sverige betalar fortfarande förhållandevis bra till och med riktigt bra och ska man tro expertisen har vi ju högre meddellöner än Schweiz, Tyskland och Finland. Problemet är ju att det är så sjukt många som väljer AHL före att stanna kvar här och utvecklas. Vi är väll det europeiska land som har flest spelare i Nordamerika plus de som söker sig till KHL eller ut i europa.

Min önskecenter är med andra ord en lite mer modern och rejäl Kucera, men fråga mig inte om tänkbara namn, för det är jag inte man nog att spalta upp.

Micke80

Inlägg av Micke80 ons 25 jun 2014, 12:50

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12833
Han verkar ju i vart fall enligt eliteprospects vara ute på marknaden. Har inte sett honom men har verkar då funka i tyskland i vart fall.

Eller varför inte Saku, han är ju något till åren kommen men han håller nog för SHL fortfarande.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2669

Micke80

Inlägg av JahNT ons 25 jun 2014, 16:04

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11057 Varför inte han då?
JahNT
JahNT

Antal inlägg : 162

Inlägg av Micke80 ons 25 jun 2014, 16:11

JahNT skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11057 Varför inte han då?

Ja han verkar ju vara en sån där på "gränsen till NHL typ" och det är väll förhoppningsvis en sån man landar, även om jag tror att det blir tufft med dem med tanke på hur sperlmarknaden verkar se ut.
Åldern var ju också sån att om man får han så är det ju perfekt eftersom han fortfarande lär vilja ta sig tillbaka, till skillnad mot 30 åringen som just gett upp drömmen och bestämmer sig för att åka till europa och "leka ihop lite pengar" några år.

Micke80

Inlägg av Snikne Ville ons 25 jun 2014, 23:58

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/internationellt/khl/article19117518.ab
Osten har ju raggat på Calle tidigare. Fast nu är han ju till att börja med ingen center.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6528

Inlägg av Old Brooklyn tor 26 jun 2014, 13:48

Finns ju centrar kvar i Lev.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633

Inlägg av Rönken tor 26 jun 2014, 13:49

Old Brooklyn skrev:Finns ju centrar kvar i Lev.

Utlänningskvoten bör väl vara ganska fylld hos många av KHL-lagen, men finns fortfarande rätt bra konkurrens bara här på hemmaplan för Osten. Undrar om han högg något på Klepis? Skulle vara kul med öppenhet runt lönerna i SHL Smile
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17811

Inlägg av Micke80 tor 26 jun 2014, 14:02

Är det nån mer än vi och Saik som letar just en center. Vet att flera har dörren öppen för bra spelare men just centerplatsen, hur ser den ut just nu.
Jag skrev ju tidigare att en Kucera variant skulle kännas riktigt bra men den gick ju till FBK (nationaliteten i vart fall).
Hittar man inte en bra center är ju frågan om man inte ska köra på en riktigt bra ytter istället då vi har Abbott, Wallmark, Granström, Fogström och Mannberg som kan centra. Helst en bra center så klart men finns det inte en sån så tar jag hellre en bra ytter för en första kedja än en halvdålig center för en tredjekedja.

Tittar man på de tre centrar som nämns i "övriga lags silly..." så skulle jag kunna tänka mig alla tre men med Novotny på första plats och sedan Azevedo med en liten liten marginal ner till tredjehands alternativet Vrana

Micke80

Inlägg av MRGHOST tor 26 jun 2014, 14:15

Mannberg tillhör förhoppningsvis inte LHF till hösten..

Fyllon kan hålla sig borta från eliten. Speciellt fyllon med aggressionsproblem
MRGHOST
MRGHOST

Antal inlägg : 238

Inlägg av Snikne Ville tor 26 jun 2014, 15:05

MRGHOST skrev:Mannberg tillhör förhoppningsvis inte LHF till hösten..

Skulle diskvalificera betydligt fler än Mannberg isf.
Snikne Ville
Snikne Ville

Inlägg av MRGHOST tor 26 jun 2014, 15:33

Snikne Ville skrev:

Skulle diskvalificera betydligt fler än Mannberg isf.

Gärna för mig. Bort med dem bara om de inte har vett att sköta sig.
MRGHOST
MRGHOST

Inlägg av Slapshot tor 26 jun 2014, 16:02

Kan bara hålla med. Hoppas verkligen han försvinner. Kommer inte jubla om han ens råkar göra mål i vinter. Men jag hoppas man slipper se eländet på isen. Våldsmän hör ej hemma i elitidrotten.

Slapshot

Inlägg av MRGHOST tor 26 jun 2014, 16:05

Slapshot skrev:

Kan bara hålla med. Hoppas verkligen han försvinner. Kommer inte jubla om han ens råkar göra mål i vinter. Men jag hoppas man slipper se eländet på isen. Våldsmän hör ej hemma i elitidrotten.

Skönt att ha lite medhåll. Jag kännerför att bua åt han när han presenteras om han kommer vara kvar i LHF. Unnar han ingenting och hoppas faktiskt att det går dåligt för han.

Ogillar den typen av människor. Vill inte ha sådana i mitt älskade LHF
MRGHOST
MRGHOST

Inlägg av Wirbelwind tor 26 jun 2014, 18:22

Sedan måste man se till den medicinska biten med, människor som äter mediciner kan bli väldigt påverkade av 3-4 öl. Även om man ligger nära en depression och andra psykiska sjukdomar som kan vara genetiskt så kan man bli alkoholpåverkad väldigt lätt.

Finns fall i Sverige där Personer har mördat folk och som ansetts vara helt oskyldiga. Dock så har de dömts till fängelse på grund av konsekvensen.

Men för något år sedan så rammade en person en hel gårdsfest med sin bil och man kom fram till att han var helt utan skuld och det var inget brott som han kunde hjälpa. Han hade druckit 2-3 öl och han gick ut som en fri man utan att behöva känna någon skuldkänsla på grund av att han inte kunde rå för det som hänt.

Så även om man kan tycka att det är fel som Mannberg gjort, så kan det finnas förklaringar till det. både psykiskt och medicinskt, det kan nog alla instämma på som äter medicin mot epilepsi och blodtrycksförtunnande.

Wirbelwind

Antal inlägg : 74

Inlägg av Micke80 tor 26 jun 2014, 20:00

Wirbelwind skrev:Sedan måste man se till den medicinska biten med, människor som äter mediciner kan bli väldigt påverkade av 3-4 öl. Även om man ligger nära en depression och andra psykiska sjukdomar som kan vara genetiskt så kan man bli alkoholpåverkad väldigt lätt.

Finns fall i Sverige där Personer har mördat folk och som ansetts vara helt oskyldiga. Dock så har de dömts till fängelse på grund av konsekvensen.

Men för något år sedan så rammade en person en hel gårdsfest med sin bil och man kom fram till att han var helt utan skuld och det var inget brott som han kunde hjälpa. Han hade druckit 2-3 öl och han gick ut som en fri man utan att behöva känna någon skuldkänsla på grund av att han inte kunde rå för det som hänt.

Så även om man kan tycka att det är fel som Mannberg gjort, så kan det finnas förklaringar till det. både psykiskt och medicinskt, det kan nog alla instämma på som äter medicin mot epilepsi och blodtrycksförtunnande.    

Nu blir det lite off-topic så jag ber om ursäkt direkt.
Jag skulle vilja syna det du skriver. Finns ingenting i svensk lag som säger att en sjukdom ger ansvarsfrihet. Det finns nöd, nödvärn och nödvärnsexcess att luta sig mot. Sen kan det bli så att man bedöms lida av en allvarlig psykisk störning och därför inte kan dömas till fängelse, men man blir dömd för brottet och påföljden blir psykvård.
För ett gäng år sedan fans ett kryphål där folk som bedömdes lida av en allvarligt psykisk störning under brottstillfället men var friska vid rättegången dömdes men fick ingen påföljd av anledningen att man inte fick döma fängelse pga den psykiska statusen men man kunde heller inte döma en frisk till psykvård. Detta är dock åtgärdat nu för tiden.

Däremot med mitt tänk att titta på centrarna så tittar jag så klart på de centrar vi har i truppen just nu och de som kan spela center och då är Mannberg en av dem, även om jag tycker han är mindre dålig som ytter.

Micke80

Inlägg av LulefanGBG tor 26 jun 2014, 22:31

Kan man inte hantera alkohol, och vet det med sig, (vilket man borde göra vid det här laget i Mannbergs kläder), så har man givetvis ett ansvar gentemot sig själv och andra att ge fan i att dricka. Oavsett vilka orsakerna är till att man inte kan dricka alkohol. En no-brainer.

On topic:

På tal om centrar så skall det som sagt bli kul att se vad som händer i KHL nu när ett lag konkat. Några av spelarna kanske bli aktuella för andra KHL-klubbar som plötsligt då får centrar över.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12319

Inlägg av Rönken fre 27 jun 2014, 17:55

Varför verkar Calle Ridderwall vara så eftertraktad? Har aldrig sett honom spela vad jag kan minnas och verkar harvat i lägre ligor på andra sidan pölen främst.
Rönken
Rönken

Inlägg av Rakapuckar fre 27 jun 2014, 19:17

Calle Ridderwall vann poängligan i tyska ligan ifjol, det är nog den största anledningen.

Har inte heller sett honom spela.

Rakapuckar

Antal inlägg : 100

Inlägg av Micke80 fre 27 jun 2014, 20:41

På svenska fans fanns en fråga om David Ullström. Inte hade jag klagat om det vvar en som han men är det ett lösryckt namn eller finns det nått konkret där? Har för mig att han sitter på kontrakt i Ryssland.

Micke80

Inlägg av Snikne Ville fre 27 jun 2014, 23:04

Micke80 skrev:På svenska fans fanns en fråga om David Ullström. Inte hade jag klagat om det vvar en som han men är det ett lösryckt namn eller finns det nått konkret där? Har för mig att han sitter på kontrakt i Ryssland.
Har snudd på dagsfärskt kontrakt med Severstal.
Snikne Ville
Snikne Ville

Inlägg av Micke80 lör 28 jun 2014, 09:10

Snikne Ville skrev:
Micke80 skrev:På svenska fans fanns en fråga om David Ullström. Inte hade jag klagat om det vvar en som han men är det ett lösryckt namn eller finns det nått konkret där? Har för mig att han sitter på kontrakt i Ryssland.
Har snudd på dagsfärskt kontrakt med Severstal.

Ja det var väll nått sånt jag hade för mig, att det var i den ligan han skulle vara men hade inte koll på lag.

Micke80

Inlägg av Lars158 lör 28 jun 2014, 13:55

Har SS nånsin varit tråkigare än detta år?

Ingenting kring Frallan och Mark hör man heller. Är ju inte bra behöva ha kvar Marks lönepost hur länge som helst då man har en annan MV uppsättning som är tänkt.

Lars158

Antal inlägg : 9806

Inlägg av Micke80 lör 28 jun 2014, 16:04

nä, jag kommer då inte ihåg nån silly som varit så tyst som i år. Däremot har jag varit med om sillys som varit öppnare men där man blivit besviken på alla sopor som värvats.
Det gäller ju inte bara Luleå utan det är rätt tyst om de flesta lagen, i vart fall det lilla jag följer de andra.

Micke80

Inlägg av Purre lör 28 jun 2014, 17:34

En sån som Mattias Tedenby, skrev inte han nyss på med Lev? Borde bli tillgänglig.. Fast där kanske det bara är HV som gäller?

Purre

Antal inlägg : 276

Inlägg av Purre lör 28 jun 2014, 21:47

Ryktas att HV är nära att signa Ola, vore jäkligt surt.

Purre

Inlägg av Slapshot lör 28 jun 2014, 22:17

Vart är centern, Ost....?

Slapshot

Inlägg av Snikne Ville lör 28 jun 2014, 22:24

Purre skrev:Ryktas att HV är nära att signa Ola, vore jäkligt surt.
Off topic. Skulle HV bärga Olle, Tedenby o Ridderwall så får de en landslagsline bara där.
Snikne Ville
Snikne Ville

Inlägg av Donowitz lör 28 jun 2014, 23:10

Stephen Dixon hade vart helt Ok.

Donowitz

Antal inlägg : 4312

Inlägg av NallePhu lör 28 jun 2014, 23:18

Purre skrev:Ryktas att HV är nära att signa Ola, vore jäkligt surt.
Känns en smula udda då han eftersträvat gå till KHL eller NLA och lira hockey Olle, Känns lite som att han inte är så het utanför SHL gode Olle tyvärr!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18671

Inlägg av Micke80 sön 29 jun 2014, 08:55

Har räknat bort honom från oss så då får han väll gå vart han vill. Självklart hade jag hellre haft kvar honom, men mer pga kontinuitet än nått annat. Tycker han sett slöare och slöare ut på isen de senaste åren. Tror man kan få bättre spelar för samma peng, men anser samtidigt att det är bra med kontinuiteten att behålla spelarna.

Micke80

Inlägg av Snikne Ville mån 30 jun 2014, 21:17

Skickad av Dallas. Har spelat i Österrike.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11115
Snikne Ville
Snikne Ville

Inlägg av Snikne Ville mån 30 jun 2014, 22:29

Chad Billins har väl varit på tapeten här inne. Klar för CSKA iaf.
Snikne Ville
Snikne Ville

Inlägg av Purre mån 30 jun 2014, 23:41

Var väl från samma ställe som Abbotts?

Calle Ridderwall vill jag gärna se i Luleå, tror han skulle kunna bli en toppspelare i ligan.

Purre

Inlägg av kokostrollet tis 01 jul 2014, 13:24

Hade man fått drömma fritt kring Olles ersättare vore Patrik Zackrisson en spelare jag gärna sett som förstecenter.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2020
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2684

Inlägg av Purre tis 01 jul 2014, 13:39

Det är ju ingen Klepis, Christensen eller Olimb som förstecenter men till ett Luleå där det knappt märks någon skillnad i skicklighet mellan 1-3 kedjan så skulle han säkert kunna göra ett gott jobb.

Hans agent gick ut med för någon dag sen att han stannar i KHL.

Känns som vi måste få in någon spjutspets framåt snart, känns väldigt - mellanmjölk just nu. Vem ska driva Luleå Hockey offensivt 14/15? Granström? Zaar?

Purre

Inlägg av Snikne Ville tis 01 jul 2014, 16:37

Var jäkligt svag för Zackrisson förut, nu ser man ju inte så mycket men av det lilla så tycker jag han tappat ett snäpp. Alldeles oavsett ska det bli intressant att se vad Osten drar ur hatten.
Snikne Ville
Snikne Ville

Inlägg av vanten tis 01 jul 2014, 17:44

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7418
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4104
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5995
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=14428
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11750

Känns väl troligt att det blir en nordisk spelare då många andra europeiska spelare far till pengarna i Schweiz eller Ryssland. Vad gäller nordamerikanska spelare är det ju frågan om de är sugna att spela i Europa, men det finns ju några spännande nordamerikaner som spelat i Europa men som inte står under kontrakt.

Bör poängtera att detta mest är EP-scouting Razz

vanten

Antal inlägg : 9

Inlägg av Mr Bister ons 02 jul 2014, 20:59

Jag tror inte att vi får se något nyförvärv förrän även Fransson bytt klubb, då vet man exakt vilka killar och vilka pengar man har och röra sig med

Mr Bister

Antal inlägg : 1505

Inlägg av Rönken tor 03 jul 2014, 18:01

http://www.hockeysverige.se/robert-pettersson/2014/07/03/finsk-vm-anfallare-snart-ledig-pa-spelarmarknaden/ - lite Ost-doft är det väl allt? Finsk spelare, står LW/C på Eliteprospects. Svårt att avgöra hur pass spelskicklig han är då jag aldrig sett karln så till vida att jag har något minne av det.

Står även om Tim Stapleton i samma inlägg, sparken från Ak Barz i och med att Möller ansluter. http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9709 - liten spelare men står C/RW på honom och har gjort hyggligt med poäng i KHL tidigare säsongerna.
Rönken
Rönken

Inlägg av Rönken tor 03 jul 2014, 18:05

vanten skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7418
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4104
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5995
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=14428
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11750

Känns väl troligt att det blir en nordisk spelare då många andra europeiska spelare far till pengarna i Schweiz eller Ryssland. Vad gäller nordamerikanska spelare är det ju frågan om de är sugna att spela i Europa, men det finns ju några spännande nordamerikaner som spelat i Europa men som inte står under kontrakt.

Bör poängtera att detta mest är EP-scouting Razz

EP-scoutning är en ädel konstform och inte alls lätt att bemästra, kräver sin man helt klart. Peter Regin, är han aktuell för Europa-spel? Låter intressant, vill minnas att han var skaplig sist han var här borta?
Rönken
Rönken

Inlägg av Micke80 tor 03 jul 2014, 19:00

Rönken skrev:http://www.hockeysverige.se/robert-pettersson/2014/07/03/finsk-vm-anfallare-snart-ledig-pa-spelarmarknaden/ - lite Ost-doft är det väl allt? Finsk spelare, står LW/C på Eliteprospects. Svårt att avgöra hur pass spelskicklig han är då jag aldrig sett karln så till vida att jag har något minne av det.

Står även om Tim Stapleton i samma inlägg, sparken från Ak Barz i och med att Möller ansluter. http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9709 - liten spelare men står C/RW på honom och har gjort hyggligt med poäng i KHL tidigare säsongerna.

Stapleton skulle ju sitta fint men det är väll en utopi att han skulle ansluta.

Micke80

Inlägg av Swhy tor 03 jul 2014, 20:21

Micke80 skrev:
Rönken skrev:http://www.hockeysverige.se/robert-pettersson/2014/07/03/finsk-vm-anfallare-snart-ledig-pa-spelarmarknaden/ - lite Ost-doft är det väl allt? Finsk spelare, står LW/C på Eliteprospects. Svårt att avgöra hur pass spelskicklig han är då jag aldrig sett karln så till vida att jag har något minne av det.

Stapleton skulle ju sitta fint men det är väll en utopi att han skulle ansluta.

Inte helt otänkbart att han hamnar i Skellefteå kanske? Endast spekulation, men Lasse J verkar ju köra på en massa konstiga lösningar när han förhandlar (läs Möllers kontraktssituation). Sätter mina pengar på att Osten jobbar på ett annat spår, vem? Ja, det vette gudarna, saknar lhflive..
Swhy
Swhy

Antal inlägg : 141

Inlägg av Snikne Ville tor 03 jul 2014, 20:28

Såg en hel del av Stapleton när han härjade i SM-liiga o där var han grym. Han verkar dock fortsatt att leverera på en nivå som gör att han borde bli kvar i KHL.
Snikne Ville
Snikne Ville

Inlägg av Purre tor 03 jul 2014, 21:23

Vad har respektive lag kvar att värva? Någon som är sugen på en sammanställning, känns inte som vi ligger överst på listan för attraktiva spelare. Hoppas jag har fel.

FBK ska vara klara med sitt lagbygge men övriga?

Purre

Inlägg av kokostrollet tor 03 jul 2014, 22:21

Purre skrev:Vad har respektive lag kvar att värva? Någon som är sugen på en sammanställning, känns inte som vi ligger överst på listan för attraktiva spelare. Hoppas jag har fel.

FBK ska vara klara med sitt lagbygge men övriga?

Har för mig att Skellefteå behöver komplettera med några forwards.  Very Happy 
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2684

Inlägg av Rönken tor 03 jul 2014, 22:23

Snikne Ville skrev:Såg en hel del av Stapleton när han härjade i SM-liiga o där var han grym. Han verkar dock fortsatt att leverera på en nivå som gör att han borde bli kvar i KHL.

Finns det många KHL-lag som har plats kvar för 'utlänningar'? Snart borde väl SHL börja få ta brödsmulorna kan jag tycka.
Rönken
Rönken

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 13 av 21 Föregående  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 17 ... 21  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet