Tomas "Bulan" Berglund
+91
Jokerman ll
storeken
Jesper
Haparanda
Panikvärvning
RSD555
MickkeJ
Polyfemos
LetsGoLuleå
Serkan122
Xerzocx
Xinpei
Flippass
CKa
Mr Bister
Diktatorn
Hejsan
Dentos
Sigge75
Lasse Proppmätt
Lulefan
Burskydd
chiII
Sunderbyare
Dundernisse
Kanellängd
Blinders
Jokerman
Lillajag
tibet
kokostrollet
ezz
kniba
MiCCe
makkanmakkan
Sundance Kid
Norrlandstoken
keevvs
Hankburger
Number 69
Donten_
wilmus2007
Groggen79
Hedanders
Dalle
Jonken
Rönken
Kapten Haddock
Urken
icemask
delphi
Puckad
Pajala
Bamsefar
Dustin
hokkzorz
Kraftkung
Wolfhunter
Kagen
JuniorX
farre
Ferros
Tigerman
Anthrax
Qirren
Sportchefen #2
Chris Hendrix
Lars158
NallePhu
GustenA
ski3r
Hentos_Bror
Tony Moore
Lajon
Donowitz
Redbear
Micke80
FruktHamster
Myrman
KaptenBlodskelett
Snikne Ville
pingu
PM
Old Brooklyn
JohanO
Norlin
amarule
rumpztr
LuleåWinston
Slapshot
rasbiologen
95 posters
Sida 1 av 9
Sida 1 av 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Tomas "Bulan" Berglund
Med trådar om rönken såväl som osten så tycker jag att bulan också förtjänar en.
https://www.youtube.com/watch?v=xfqHZnIeFTM
Jag är lite för ung för att ha några riktiga minnen från guldet, så jag slutar här innan jag svamlar vidare om taffliga minnen av underbart fulspel, osv.
https://www.youtube.com/watch?v=xfqHZnIeFTM
Jag är lite för ung för att ha några riktiga minnen från guldet, så jag slutar här innan jag svamlar vidare om taffliga minnen av underbart fulspel, osv.
rasbiologen- Antal inlägg : 1368
Sv: Tomas "Bulan" Berglund
Spelar mot HV71 ikväll. Vilken comeback!
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Slapshot skrev:Spelar mot HV71 ikväll. Vilken comeback!
Spännande! Då får vi se om han lever upp till att vara Sveriges bästa center. Hoppas han tar utvisningsrekordet från "Modoröven". Kanske blir VM till våren också.
Hade faktiskt velat se honom i en match om vi leder med något mål. Åka in, reta upp några spelare och sedan ta en tiominutare personligt straff så han får sitt rekord. Har vi någon obetydlig match innan slutspelet (där vi ändå ska vila spelare) så hade det varit grymt skoj. Publiken hade älskat det. Luleå hade fått massa uppmärksamhet i tidningarna. Sponsorerna extra exponering. Och de självcentrerade hockeyexperterna hade skrivit arga krönikor om att det drar en löjes skimmer över SHL. Underbart!
LuleåWinston- Antal inlägg : 623
Bulan klar för brynäs tillsammans med Petter Nilsson som assisterande. Jag kan känna ett visst vemod över att behöva kriga för de sista slutspelsplatserna mot gamla LHF legendarer. Lycka till med ditt nya uppdrag bulan!
rumpztr- Antal inlägg : 93
Som jag skrev i brynästråden har jag en konstig känsla av vemod i magen.
Känns inte alls bra, detta.
Känns inte alls bra, detta.
Norlin- Antal inlägg : 4515
Det måste vara det här Skellefteborna menar då något känns fel och de säger:
"känns som att hångla med sin egen syster"
PM- Antal inlägg : 1947
Äh slappna av, Bulan har secret mission att spela ner pölsan till AS.
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
Just Bulan ville jag ha med som ass. tränare i vårt lag.
pingu- Antal inlägg : 2418
Den spelare som jag anser skall ha nästa tröja i taket till hatlaget #1 (för oss med historia). Blääh.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6525
Precis så kände jag med. Nästan så att jag tar till flaskan idag.Snikne Ville skrev:Den spelare som jag anser skall ha nästa tröja i taket till hatlaget #1 (för oss med historia). Blääh.
KaptenBlodskelett- Antal inlägg : 2848
Det kommer att svida att se Bulan i Pölsa-båset. Känner sorg.
Myrman- Antal inlägg : 4663
Kräksmak i munnen.. Huvva..
Men kul för Bulan att få komma tillbaka i hetluften.
Jag tror absolut att Bulan på sikt kan komma att träna LHF igen och det är aldrig fel atthan får samla på sig lite fler erfarenheter innan dess.
Men kul för Bulan att få komma tillbaka i hetluften.
Jag tror absolut att Bulan på sikt kan komma att träna LHF igen och det är aldrig fel atthan får samla på sig lite fler erfarenheter innan dess.
FruktHamster- Antal inlägg : 2355
Jag tycker det ska bli otroligt roligt att se Bulan som huvudtränare. Och ser honom gärna som huvudtränare någon gång i framtiden i Luleå.
Tror Niinimäki kommer drömma mardrömmar nu. Tur för honom att de aldrig spelade tillsammans i Luleå. Jag ger honom 1, max 2 matcher till i Brynäströjan innan Bulan skickar upp honom på läkaren för gott -- där han kommer sitta med en ny Einstein-frisyr efter några hårtorkar av Bulan.
Tror Niinimäki kommer drömma mardrömmar nu. Tur för honom att de aldrig spelade tillsammans i Luleå. Jag ger honom 1, max 2 matcher till i Brynäströjan innan Bulan skickar upp honom på läkaren för gott -- där han kommer sitta med en ny Einstein-frisyr efter några hårtorkar av Bulan.
LuleåWinston- Antal inlägg : 623
Det känns väl inte fel för orcherna att hångla med släktingar? Visst - det är inte lika mysigt som med ladugårdskreatur, men det är väl inget de backar för?PM skrev:Det måste vara det här Skellefteborna menar då något känns fel och de säger:
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
PM skrev:Det måste vara det här Skellefteborna menar då något känns fel och de säger:
Är inte det vanligt förekommande i den där förorten i söder?
Men angående Bulan så måste jag hålla med, känns inge kul att se vår hjälte i det båset. Bara att hoppas att sista matchen på säsongen mellan Luleå och Brynäs inte betyder nått då det hade känts hemskt om Bulan hade spelat ner oss under nått av strecken.
Micke80- Antal inlägg : 3038
http://nsd.se/sport/sa-ska-lulealegendarenradda-krislaget-kvar-i-shl-9018567.aspx
Redbear- Antal inlägg : 6780
Jaha, så Luleå B i form av Asplöven och nu förverkligas Luleå Södra? Trodde "vi" klarade oss när Rönnqvist sa nej.
Rönken- Antal inlägg : 17811
Kingen.
Hoppas han lär sig mycket i Brynäs och som huvudtränare, för att en dag komma åter och coacha Luleå till ett SM-guld.
Hoppas han lär sig mycket i Brynäs och som huvudtränare, för att en dag komma åter och coacha Luleå till ett SM-guld.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
oj oj, rena självmordsuppdraget.... han kunde valt en lite enklare uppgift som sitt första huvudtränaruppdrag
Lajon- Antal inlägg : 4397
Det som oroar mig mest är att han faktiskt kan lyckas......
Nåväl... Harju lär väl inte dyka upp i Brynäs igen i alla fall
"Måste-lyssna-på" vår lilla-stora hjälte http://wikegard.blogg.tv4.se/2015/02/12/wikegards-podcast-11-thomas-bulan-berglund/
Ja extra kul var att lyssna på då han berättade om laget som Luleå hade på 90-talet, det är lätt att glömma hur nära det var till fler guld än det vi tog -96, kunde lika gärna varit fyra stycken.
Själv har man väl förträngt hur nära det var, -93,-95,-97 och även -99. Vid tre av dessa tillfällen var det Brynäs som stod i vägen för oss, vilket kan förklara varför dom var hatlaget nummer #1 i många år... kanske fortfarande för oss som var med då.
Tony Moore skrev:"Måste-lyssna-på" vår lilla-stora hjälte http://wikegard.blogg.tv4.se/2015/02/12/wikegards-podcast-11-thomas-bulan-berglund/
Skitbra, Tack för länken!
Fan vad man saknar gamle bulan
Hentos_Bror- Antal inlägg : 19
Vafan Bulan?!? Det trodde jag inte om dig
Du sjönk precis som en sten.
"Även utanför ishockeyn har vi mött mycket positivt så det känns verkligen att hockeyn betyder mycket för Gävleborna. Det har jag inte mött tidigare. Det finns ett starkt engagemang även i Luleå, men inte alls på samma sätt som här."
Du sjönk precis som en sten.
"Även utanför ishockeyn har vi mött mycket positivt så det känns verkligen att hockeyn betyder mycket för Gävleborna. Det har jag inte mött tidigare. Det finns ett starkt engagemang även i Luleå, men inte alls på samma sätt som här."
ski3r- Antal inlägg : 1992
Det trodde jag inte heller, men han måste ju vara lojal mot nya arbetsgivaren!
GustenA- Antal inlägg : 3114
Handlar nog mer om situationen som sådan, brynäs kämpar att slippa kval, tro 17 att alla vill prata hockey med "bulan. Oavsett så är han alltid nr 1.
Bamsefar- Antal inlägg : 12230
Förvisso, men finns ingen anledning att dra en känga mot laget man spelat 17 säsonger i. Fattar ärligt talat inte varför.
Klumpigt uttalande eller så tycker han så och då får det stå för honom.
pingu- Antal inlägg : 2418
Klart det får stå för honom. Men med tanke på att det är en spelare som potentiellt skulle kunna få sin tröja hissad känns det helt galet.
Bulan säger nog saker han menar men det var nog helt galen tidpunkt, Tror nog detta var det sista vi fick skåda av Bulan i Luleå som coach!
NallePhu- Antal inlägg : 18664
Synd, har fått en känsla av att han stannat i Luleå om man fått huvudtränarrollen?
Som jag minns blev han erbjuden men ville inte.Lajon skrev:Synd, har fått en känsla av att han stannat i Luleå om man fått huvudtränarrollen?
Lars158- Antal inlägg : 9805
Uttalandet grundar sig nog bara i att han vill vinna förtroende hos sina nya fans, tror hans hjärta bultar för Luleå innerst inne.
Chris Hendrix- Antal inlägg : 1248
men visst är det fel att han ska vara i PölsanLars158 skrev:Som jag minns blev han erbjuden men ville inte.Lajon skrev:Synd, har fått en känsla av att han stannat i Luleå om man fått huvudtränarrollen?
"Kom hem , vi börjar om igen..!
amarule- Antal inlägg : 1184
Exakt så.Chris Hendrix skrev:Uttalandet grundar sig nog bara i att han vill vinna förtroende hos sina nya fans, tror hans hjärta bultar för Luleå innerst inne.
Det ingår i hans jobb att hela tiden prata positivt om sin arbetsgivare och allt som berör arbetsgivaren.
Puckad- Antal inlägg : 11372
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article23892165.ab
Ifall Skuggan nu blir kvar två år hos oss, hoppas jag att Bulan endast skriver på för ett år med Pölsa. Då har vi chansen att få hem honom efter det.
Ifall Skuggan nu blir kvar två år hos oss, hoppas jag att Bulan endast skriver på för ett år med Pölsa. Då har vi chansen att få hem honom efter det.
Låt för helvete inte Brynäs förlänga med Bulan. Han ska hem. Skuggan har väl förhoppningsvis en klausul, sen Jonas Rönnqvist som GM hade varit mumma.
Dustin- Antal inlägg : 7168
Määk skrev:Låt för helvete inte Brynäs förlänga med Bulan. Han ska hem. Skuggan har väl förhoppningsvis en klausul, sen Jonas Rönnqvist som GM hade varit mumma.
Precis så. Bulan som tränare och JR som GM Sådant önsketänkande.
Lite intressant med Brynäs rejäla formsvacka som sammanfaller med alla spekulationer kring Bulans framtid. Sånt kan orsaka energitapp och fokus på fel saker. Jag säger inte att det blir så, men jag blir inte förvånad om klubbledningen agerar och Bulan får kliva av inom en snar framtid.
Sportchefen #2- Antal inlägg : 940
Brynäs låg väl i toppen halva förra säsongen också innan man dippade av helt? Då skylldes det på att Rödin blev skadad. Men i år ser det ut att gå mot samma trend återigen. Något i bulans coachande som gör att spelarna inte orkat en hel säsong kanske?
Vi hade ju ofta tufft i slutet på säsongerna också när Rönken och bulan var hos oss. Spekulerar bara..
Vi hade ju ofta tufft i slutet på säsongerna också när Rönken och bulan var hos oss. Spekulerar bara..
Qirren- Antal inlägg : 1369
Qirren skrev:Brynäs låg väl i toppen halva förra säsongen också innan man dippade av helt? Då skylldes det på att Rödin blev skadad. Men i år ser det ut att gå mot samma trend återigen. Något i bulans coachande som gör att spelarna inte orkat en hel säsong kanske?
Du har en poäng där.
Sportchefen #2- Antal inlägg : 940
Är då Bulan rätt man för Luleå ?
Pajala- Antal inlägg : 18747
Det känns som fel fråga.Pajala skrev:Är då Bulan rätt man för Luleå ?
Vem är bästa valet för lhf?
Vi kan ju bara välja mellan det som finns att tillgå.
Det kan vara skuggan.
För Bulan handlar det om att skaffa fördelar.
Han och Brynäs kanske håller på så här för att skapa mental press och oro i lhf's stab.
Puckad skrev:
Han och Brynäs kanske håller på så här för att skapa mental press och oro i lhf's stab.
Avdelningen konspirationsteorier...
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
Japp. Oerhört långsökt.hokkzorz skrev:Avdelningen konspirationsteorier...Puckad skrev:
Omskrivet på ett annat sätt:
Vi vet inte vad som sker.
Sida 1 av 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Sida 1 av 9
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet