Niklas Olausson

+151
storeken
Stålis16
Kneten
Danneja
Mantz
BVbanan
Hejsan
Småland
Panikvärvning
Braun
DaVoc
trallgöken
Titan 4020
Tjågen
Kanellängd
Jokerman ll
Hjalmar_Vuopio
LinusFröbergsMustasch
evanovich
Burskydd
Jojjan
BulanFanClub
Serkan122
JohanO
Zeth
Kicko
Gpa
kokostrollet
Dundernisse
kamelbullen
Lehto
GustenA
Diktatorn
ezz
Lajon3
delphi
Jokerman
Sportchefen #2
RSD555
Lulefan
Puckad
Blinders
JayDee
Lillajag
Norrlandstoken
Chris Hendrix
Polyfemos
Groggen79
makkanmakkan
Wolfhunter
NeedforX
Helge
Hankburger
Qirren
Anthrax
Number 69
Kapten Haddock
Brosan
Patrik82
Dustin
Ferros
pelle
Hedanders
Niinimaa
nummer 17
Lasse Proppmätt
JuniorX
Nr10
NilsOskar
Jonken
Donten_
Molin86
KaptenBlodskelett
Monco
Pajala
ski3r
Freno
Vexet
miker
mango
Ivanhoe
MrA
Mr Bister
Old Brooklyn
farre
Kallepedal
Högljudd
Pontaking
knutten
Micke80
Dentos
peter..
stormvägen
Kraftkung
Dilox
Mickeee
Kagen
Rikky
zacke08
rasbiologen
Antwon
Donowitz
Ingemar
storstruten
Norlin
rumpztr
icemask
Dalle
UnSaccoDiSoldi
Purre
Pentothal
Dave Rock
hokkzorz
raalfie
Sundance Kid
LubosC
Huselius1
Slapshot
Bamsefar
Rayko
tibet
Lars158
NallePhu
DonP
Rönken
BodenSwe
MickkeJ
pingu
CKa
Hellcop
LuleåWinston
Myrman
Lajon
JahNT
LulefanGBG
Johan__
Redbear
Zeb Macahan
Ulfstrk
Tigerman
PM
Mange
Hurlun
FruktHamster
Urken
amarule
Beast.
Tony Moore
Snikne Ville
Salle
155 posters

Sida 14 av 22 Föregående  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 18 ... 22  Nästa

Gå ner

Niklas Olausson - Sida 14 Empty Sv: Niklas Olausson

Inlägg av Puckad tis 27 mar 2018, 16:36

pingu skrev:Tråkig förlängning, lägga ut en massa pengar på ett treårskontrakt till en spelare som inte håller för en hel säsong. Hoppas kontraktet var otroligt billigt så att det inte drabbar oss för mycket när han eventuellt sitter på läktaren eller spelar med skador i slutet av säsongen.
Du kunde ju talat ur skägget i höstas och sagt att hans skulle skada axeln i en match mot Djurgården i december så hade vi kunnat spara pengar, eller bara ställt över honom i den matchen.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11374

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Jonken tis 27 mar 2018, 18:08

Trevligt med "El Capitan" på 3-års krita. Det är Olle tillsammans med Fabbe & Foppa -som skall säkra att nästa generation spelare för traditionen vidare. Detta speciellt viktigt med tanke på Luleå hockeys nya linje med ungre spelare -samt att Janne nu slutat.

C:et sitter så naturligt på nummer 16.
Bra jobbat LHF!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 7091

Inlägg av Hankburger tis 27 mar 2018, 19:03

pingu skrev:Tråkig förlängning, lägga ut en massa pengar på ett treårskontrakt till en spelare som inte håller för en hel säsong. Hoppas kontraktet var otroligt billigt så att det inte drabbar oss för mycket när han eventuellt sitter på läktaren eller spelar med skador i slutet av säsongen.

Vad mer ser du i spåkulan? Dessutom vilken spelare ser du är ledig som är bättre än Olausson utefter de faktorer som Luleå söker efter?

icemask skrev:3år, ja få se spelar bara halva säsonger alltså 1,5 år hoppas man inte överbetalat !
Inga större förhoppningar, blir väl plats 7-10, ingen ide att lägga ut för slutspel på säsongskortet till nästa säsong heller !

Vad blir morgondagens lottorad?

Puckad skrev:
Du kunde ju talat ur skägget i höstas och sagt att hans skulle skada axeln i en match mot Djurgården i december så hade vi kunnat spara pengar, eller bara ställt över honom i den matchen.

Det är enkelt att vara efterklok. Wink
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433

Inlägg av Blinders tis 21 aug 2018, 15:36

Kaptenen: "Nätterna efter matcherna var inte roliga"
ISHOCKEY En axelskada förstörde säsongsavslutningen för honom. Nu berättar Luleå Hockeys lagkapten Niklas Olausson om de sömnlösa nätterna, beslutet att spela på sprutor, hur läkarna lagade hans axel – och vägen tillbaka. "Jag trodde det skulle ta längre tid – för de sa att det kunde ta upp till och med ett halvår innan jag var helt återställd – men det känns redan nu bättre än på flera år", säger han.

David Olsson Jiglund14:55 | 2018-08-21
Det var i bortamatchen mot Mora i början av januari som Niklas Olausson skadade sig.

– Jag kände direkt att något var fel, och jag fick stå över några matcher. Tyvärr åkte jag på en ny smäll mot Djurgården några veckor senare, och jag fick spela på sprutor ända fram till landslagsuppehållet, säger han.

Hur var de där veckorna?
Artikelbild
BILD: Stefan Jerrevång | Det var i en match mot Mora som Niklas Olausson skadade sig. "Jag kände direkt att något var fel", säger han.

– Nätterna efter matcherna var inte roliga. Det kan jag lova. Det blev inte mycket till sömn då. Men jag ville spela. Det är ju det jag har betalt för att göra.

Men efter det sjönk hans poängsnitt från 1,03 till 0,27.

– Jag vill inte bara skylla på skadan. Men det är klart att den inte gjorde det lättare, säger han.

När han opererades efter säsongen visade det sig att problemet var större än vad hans läkare först hade befarat.

– De skulle egentligen bara limma ihop några sprickor i ringen som sitter runt axelskålen, men det visade sig att hela ringen var lös, säger han, och berättar att de även upptäckte några gamla sprickor – vilka skulle kunna förklara de axelproblem han har haft tidigare under sin karriär, innan han fortsätter:

– Om jag har förstått saken rätt häftade de ihop den. Sedan tvingades de att kapa av min biceps, och fästa den på ett annat ställe. Så jag fick gå med mitella i drygt två månader.

Men bara två veckor senare började Niklas Olausson att träna igen.

– Jag fick inte de två första veckorna på grund av infektionsrisken, men sedan kunde jag börja cykla och köra benövningar i gymmet, säger han.

Hur känns axeln nu?
– Den känns bra. Jag känner inte av den alls längre. Och rörligheten är mycket bättre än tidigare. Styrkan är lite sämre i vissa lägen. Men jag håller på att arbeta upp den igen.

Fyra och en halv månad efter operationen känner Niklas Olausson sig i bättre form än på länge.

– Jag trodde det skulle ta längre tid, för de sa att det kunde ta upp till och med ett halvår innan jag var helt återställd. Men det känns redan nu bättre än på flera år, och den där ryggskadan som jag besvärades av när jag spelade i Finland känner jag inte av alls längre, säger han.

Blinders

Antal inlägg : 5258

Inlägg av Bamsefar tis 21 aug 2018, 15:54

Låter ju lovande.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12243

Inlägg av Pajala tis 21 aug 2018, 17:46

Bamsefar skrev:Låter ju lovande.

Bara han håller sig hel, en av Luleås viktigaste spelare, synd att hans kropp har tagit mycket stryk genom åren.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18817

Inlägg av Lulefan tis 21 aug 2018, 18:28

Totalrenoverad nu då, borde bli en bra säsong!

Lulefan

Antal inlägg : 2285

Inlägg av Dustin tis 21 aug 2018, 18:47

Tycker han alltid säger att det känns bättre än på flera år trots det dras han varje säsong av skadeproblem. Vi får nog räkna med att han missar 10-12 matcher även denna säsong men hoppas så klart att han är i fullgott slag och kan prestera varje kväll.

Dustin

Antal inlägg : 7191

Inlägg av icemask tis 21 aug 2018, 18:53

Så LHF skrev kontrakt med en trasig Olausson, nåja då borde hans kontrakt vara billigt Very Happy
icemask
icemask

Antal inlägg : 4174

Inlägg av pingu tis 21 aug 2018, 21:25

Määk skrev:Tycker han alltid säger att det känns bättre än på flera år trots det dras han varje säsong av skadeproblem. Vi får nog räkna med att han missar 10-12 matcher även denna säsong men hoppas så klart att han är i fullgott slag och kan prestera varje kväll.

Håller med!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2418

Inlägg av Hankburger tis 21 aug 2018, 22:04

Pajala skrev:

Bara han håller sig hel, en av Luleås viktigaste spelare, synd att hans kropp har tagit mycket stryk genom åren.

Gör ju inte direkt saken bättre när läkare inte lyckas identifiera skadorna heller.

Määk skrev:Tycker han alltid säger att det känns bättre än på flera år trots det dras han varje säsong av skadeproblem. Vi får nog räkna med att han missar 10-12 matcher även denna säsong men hoppas så klart att han är i fullgott slag och kan prestera varje kväll.

Han sa det inför förra säsongen och det visade sig stämma så varför skulle det inte nu?
Hankburger
Hankburger

Inlägg av Dustin tis 21 aug 2018, 22:12

Hankburger skrev:
Pajala skrev:

Gör ju inte direkt saken bättre när läkare inte lyckas identifiera skadorna heller.

Han sa det inför förra säsongen och det visade sig stämma så varför skulle det inte nu?

Visade sig stämma? Han missade 7 matcher och spelade många matcher på sprutor. Så även om han kände sig bättre än på många år så var han skadedrabbade och missade matcher, eller hur? Dessutom en skada han dragits med tidigare. Därför utgår jag från att han, som brukligt, kommer missa ett antal matcher och/eller spela halvskadad i år igen, oavsett hur bra det känns den 21 Augusti. Är det inte ryggen eller axeln så är det antagligen någonting annat.

Dustin

Inlägg av pingu tis 21 aug 2018, 22:57

Määk skrev:
Hankburger skrev:
Pajala skrev:

Visade sig stämma? Han missade 7 matcher och spelade många matcher på sprutor. Så även om han kände sig bättre än på många år så var han skadedrabbade och missade matcher, eller hur? Dessutom en skada han dragits med tidigare. Därför utgår jag från att han, som brukligt, kommer missa ett antal matcher och/eller spela halvskadad i år igen, oavsett hur bra det känns den 21 Augusti. Är det inte ryggen eller axeln så är det antagligen någonting annat.

Precis, man kan ju bara hoppas att han håller sig skadefri denna säsong och kan prestera även i slutet av serien och i slutspelet. Det kommer nog att behövas om vi ska gå långt i år.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2418

Inlägg av Dustin lör 29 sep 2018, 16:53

Tre matcher tog det sen här säsongen innan Olausson hamnade på skadelistan. Trots att det ännu en gång kändes bättre än någonsin inför en säsong. Bi måste värva en center för Olausson kan vi inte förlita oss på.

Dustin

Inlägg av Norrlandstoken mån 01 okt 2018, 08:21

Vad har Niklas drabbats av för åkomma? Har helt missat det.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500

Inlägg av Pajala mån 01 okt 2018, 15:25

Norrlandstoken skrev:Vad har Niklas drabbats av för åkomma? Har helt missat det.

Ingen som vet det ännu, Luleå mörkar det som vanligt.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18817

Inlägg av Lajon mån 01 okt 2018, 17:45

En chansning som inte gick hem....
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4397

Inlägg av Hellcop mån 01 okt 2018, 18:05

Skurit sig hörde jag idag.
Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 590

Inlägg av Norrlandstoken mån 01 okt 2018, 18:07

Skurit sig????

Norrlandstoken

Inlägg av NilsOskar mån 01 okt 2018, 18:22

Har det skurit sig mellan honom och Bulan eller har kniven varit framme. Hoppas på det senare...

NilsOskar

Antal inlägg : 441

Inlägg av Norrlandstoken mån 01 okt 2018, 18:25

Kanske Jalvanti som visat närmare hur man ska göra för att byta skäret på grillorna??

Norrlandstoken

Inlägg av Hellcop mån 01 okt 2018, 18:45

Spelsystemet. Det kanske bara är svammel och lika gärna handlar om en skärskada. Lost i translation liksom. Ta det för vad det är.
Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 590

Inlägg av Urken mån 01 okt 2018, 19:04

Nåååååååå. Ifall det skurit sig med spelsystemet och vi inte kan räkna med honom - när kommer ersättaren?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157

http://luleahockey.se/

Inlägg av Puckad mån 01 okt 2018, 19:34

Jalvanti hade skurit sig.
Stefan Enbom (FB) skrev:Tänkte skicka ut lite information till våra medlemmar på tisdag. Vår sportsliga ledning jobbar nu stenhårt på flera olika plan. Huvudfokus är att få ut ännu mer av varje spelare och laget. Utvecklingskraft är fokus. Självklart följer dom utvecklingen när det gäller skador och vilka spelare som finns på marknaden. Cehlin var på isen på dagens träning och Olausson tränade för full.
Så antingen är Olausson full och springer med kniven, och har en finsk ådra i sig.
(då är det troligen så att systemet han har problem med är Gröna skylten).

- Eller också tränar han för fullt och är på G. pirat

edit :
Mätningar visar att innehållet i inlägget har höga halter av ironi.
Puckad
Puckad

Inlägg av Old Brooklyn mån 01 okt 2018, 20:06

Puckad skrev:Jalvanti hade skurit sig.
Stefan Enbom (FB) skrev:Tänkte skicka ut lite information till våra medlemmar på tisdag. Vår sportsliga ledning jobbar nu stenhårt på flera olika plan. Huvudfokus är att få ut ännu mer av varje spelare och laget. Utvecklingskraft är fokus. Självklart följer dom utvecklingen när det gäller skador och vilka spelare som finns på marknaden. Cehlin var på isen på dagens träning och Olausson tränade för full.
Så antingen är Olausson full och springer med kniven, och har en finsk ådra i sig.

edit :
Kanske Ola som skar Jalvanti i en ådra? Då har det väl liksom skurit sig på många plan?
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633

Inlägg av Puckad mån 01 okt 2018, 20:09

Old Brooklyn skrev:
Puckad skrev:Jalvanti hade skurit sig.

edit :
Kanske Ola som skar Jalvanti i en ådra? Då har det väl liksom skurit sig på många plan?
Om man tränar för full så kan det bli fel, olyckor händer så lätt när man samtalar på finskt vis.
Puckad
Puckad

Inlägg av ski3r mån 01 okt 2018, 20:40

Att spelarna tränar fulla vore iofs en rimlig förklaring till starten på säsongen.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1992

Inlägg av Puckad mån 01 okt 2018, 20:50

Det låter i a f som om Ola skulle kunna vara möjlig till nästa match.
Puckad
Puckad

Inlägg av Donowitz mån 01 okt 2018, 21:47

Om det skulle ha skurit sig med "Bulan" ang. spelsystemet - hade han givetvis fortsatt spela ändå trots missnöje. Han är vår lagkapten och man slutar inte spela samt sätter laget ordentligt i skiten för en sådan grej. Har han skurit sig så är det väl i köket eller liknande.

Tror snarare på ryggen eller axeln som spökar.

Donowitz

Antal inlägg : 4312

Inlägg av Micke80 tis 02 okt 2018, 06:15

Eftersom Ola vet vad Luleå/Bulan har för spelsystem och Luleå/Bulan vet vad Ola är för en samt att man skrev nytt kontrakt med honom nyss så finner jag det högst osannolikt att det skulle skära sig i en fråga om spelsystem.
Sen kan det skära sig på andra sätt och man kan skära sig på vassa saker, men störst chans är nog ändå att han är skadad helt enkelt.

Micke80

Antal inlägg : 3038

Inlägg av Redbear tis 02 okt 2018, 14:45

Olausson spelklar till torsdag. Alltid nåt Smile
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6781

Inlägg av Blinders tis 02 okt 2018, 16:09

Har börjat säsongen uruselt, vilket hans corsiprocent också visar.
De fem med sämst corisprocent i laget:
*Niklas Olausson 33,33
*Einar Emanuelsson 33,64
*Pontus Själin 35,42
*Nils Lundkvist 36,07
*Emil Larsson 38,71

Alla spelares corsi finns via denna länk:
https://www.shl.se/statistik/spelare/extendedmetrics?season=2018&gameType=regular&count=25
Luleå:
https://www.shl.se/statistik/spelare/extendedmetrics?season=2018&gameType=regular&position=All&status=All&team=1a71-1a71gTHKh&vsTeam=All&outcome=all&location=all

Blinders

Inlägg av Tigerman tis 02 okt 2018, 17:20

Blinders88 skrev:Har börjat säsongen uruselt, vilket hans corsiprocent också visar.
De fem med sämst corisprocent i laget:
*Niklas Olausson 33,33
*Einar Emanuelsson 33,64
*Pontus Själin 35,42
*Nils Lundkvist 36,07
*Emil Larsson 38,71

Alla spelares corsi finns via denna länk:
https://www.shl.se/statistik/spelare/extendedmetrics?season=2018&gameType=regular&count=25
Luleå:
https://www.shl.se/statistik/spelare/extendedmetrics?season=2018&gameType=regular&position=All&status=All&team=1a71-1a71gTHKh&vsTeam=All&outcome=all&location=all
Plötsligt händer det. Äntligen individuell Corso/Fenwick även för SHL!

Tigerman

Antal inlägg : 3431

Inlägg av Puckad tis 02 okt 2018, 18:16

Tigerman skrev:Plötsligt händer det. Äntligen individuell Corso/Fenwick även för SHL!
Mmmm, jag tog mig tid att kolla på Lakers:
Bara 2-3 st som hade Corsi under 50%.
Puckad
Puckad

Inlägg av Blinders tis 02 okt 2018, 18:33

Corsi för alla lagen:
https://www.shl.se/statistik/lag/extendedmetrics?season=2018&gameType=regular&count=25

Blinders

Inlägg av Bamsefar tis 02 okt 2018, 20:13

Så skellefteå lägger fler icings än vi , där ser man.

https://www.shl.se/statistik/lag/stoppage?season=2018&gameType=regular&count=25
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12243

Inlägg av Donowitz tis 02 okt 2018, 23:22

Kanske mest oroande att dem offensiva spelarna har sämst corsi% som får spela mest i offensiv zon.

Donowitz

Antal inlägg : 4312

Inlägg av CKa ons 03 okt 2018, 11:44

Puckad skrev:
Tigerman skrev:Plötsligt händer det. Äntligen individuell Corso/Fenwick även för SHL!

Och ändå har dom bara tagit en pinne mer än LHF.

CKa

Antal inlägg : 1359

Inlägg av Puckad ons 03 okt 2018, 12:30

CKa skrev:
Puckad skrev:
Kontra Linköpings poäng vs Corsi...
Puckad
Puckad

Inlägg av CKa ons 03 okt 2018, 13:25

Puckad skrev:
CKa skrev:
Puckad skrev:

Alltså rätt missvisande Mao.

CKa

Inlägg av RSD555 ons 03 okt 2018, 13:59

CKa skrev:
Puckad skrev:
CKa skrev:
Puckad skrev:

Alltså rätt missvisande Mao.

Dom som spelar sig fram till lägen får dålig corsi. Dom som skjuter vilt och brett från dåliga lägen får bra corsi.

Skottförsök oavsett resultat.

RSD555

Antal inlägg : 725

Inlägg av Hedanders tor 18 okt 2018, 12:09

Alltså...

Långvariga problem med ryggen, förra säsongen en spricka i skulderbladet och nu ett uttänjt ledband som kan hålla honom borta i 7 matcher i värsta fall.

Ola har ju en fruktansvärd otur...
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2093

Inlägg av Dilox ons 31 okt 2018, 13:18

Kanske comeback redan imorgon! https://www.hockeynews.se/articles/4833/

Vore ju riktigt skönt om han är redo för spel nu igen - och att det håller i sig så!

Samtidigt kan jag inte sluta förundras över vad det är med vissa som så sent som igår härjade på twitter och liknande om att Olle var lååångt ifrån spel. Varför hålla på att spekulera/ljuga om sådant man bevisligen har noll koll på?

vad vinner folk på det?

Dilox

Antal inlägg : 742

Inlägg av Hankburger ons 31 okt 2018, 14:18

Dilox skrev:Kanske comeback redan imorgon! https://www.hockeynews.se/articles/4833/

Vore ju riktigt skönt om han är redo för spel nu igen - och att det håller i sig så!

Samtidigt kan jag inte sluta förundras över vad det är med vissa som så sent som igår härjade på twitter och liknande om att Olle var lååångt ifrån spel. Varför hålla på att spekulera/ljuga om sådant man bevisligen har noll koll på?

vad vinner folk på det?

Samma sak som folk vinner på att konstant vara negativa. De lyckas föra över lite av sin negativitet på andra och får alltså en att själv må liiiite bättre.
Hankburger
Hankburger

Inlägg av Dustin tor 01 nov 2018, 16:38

Petas som kapten permanent. Konspirationsteorier?

Kan det vara skadeproblemen eller ryktet i den här tråden om att det skurit sig? Eller så kanske bara Erik är den stora ledaren i truppen och med rätta ska vara kapten.

Dustin

Inlägg av CKa tor 01 nov 2018, 16:49

Määk skrev:Petas som kapten permanent. Konspirationsteorier?

Kan det vara skadeproblemen eller ryktet i den här tråden om att det skurit sig? Eller så kanske bara Erik är den stora ledaren i truppen och med rätta ska vara kapten.

Källa?

CKa

Inlägg av Dustin tor 01 nov 2018, 16:51

CKa skrev:
Määk skrev:Petas som kapten permanent. Konspirationsteorier?

Källa?

https://www.luleahockey.se/gamecenter/qUv-ZDkoxFDS/articles/pre

Dustin

Inlägg av Old Brooklyn tor 01 nov 2018, 16:55

Skumt.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Inlägg av Urken tor 01 nov 2018, 16:59

Inte det minsta skumt. Man kan inte ha en lagkapten som befaras vara borta så ofta som Olausson är. Ifall oro om framtida frånvaro finns, det vill säga.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157

http://luleahockey.se/

Inlägg av Old Brooklyn tor 01 nov 2018, 17:05

Urken skrev:Inte det minsta skumt. Man kan inte ha en lagkapten som befaras vara borta så ofta som Olausson är. Ifall oro om framtida frånvaro finns, det vill säga.
Men lite konstig tajming att göra det den match han kommer tillbaka.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 14 av 22 Föregående  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 18 ... 22  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum: