Niklas Olausson
+151
storeken
Stålis16
Kneten
Danneja
Mantz
BVbanan
Hejsan
Småland
Panikvärvning
Braun
DaVoc
trallgöken
Titan 4020
Tjågen
Kanellängd
Jokerman ll
Hjalmar_Vuopio
LinusFröbergsMustasch
evanovich
Burskydd
Jojjan
BulanFanClub
Serkan122
JohanO
Zeth
Kicko
Gpa
kokostrollet
Dundernisse
kamelbullen
Lehto
GustenA
Diktatorn
ezz
Lajon3
delphi
Jokerman
Sportchefen #2
RSD555
Lulefan
Puckad
Blinders
JayDee
Lillajag
Norrlandstoken
Chris Hendrix
Polyfemos
Groggen79
makkanmakkan
Wolfhunter
NeedforX
Helge
Hankburger
Qirren
Anthrax
Number 69
Kapten Haddock
Brosan
Patrik82
Dustin
Ferros
pelle
Hedanders
Niinimaa
nummer 17
Lasse Proppmätt
JuniorX
Nr10
NilsOskar
Jonken
Donten_
Molin86
KaptenBlodskelett
Monco
Pajala
ski3r
Freno
Vexet
miker
mango
Ivanhoe
MrA
Mr Bister
Old Brooklyn
farre
Kallepedal
Högljudd
Pontaking
knutten
Micke80
Dentos
peter..
stormvägen
Kraftkung
Dilox
Mickeee
Kagen
Rikky
zacke08
rasbiologen
Antwon
Donowitz
Ingemar
storstruten
Norlin
rumpztr
icemask
Dalle
UnSaccoDiSoldi
Purre
Pentothal
Dave Rock
hokkzorz
raalfie
Sundance Kid
LubosC
Huselius1
Slapshot
Bamsefar
Rayko
tibet
Lars158
NallePhu
DonP
Rönken
BodenSwe
MickkeJ
pingu
CKa
Hellcop
LuleåWinston
Myrman
Lajon
JahNT
LulefanGBG
Johan__
Redbear
Zeb Macahan
Ulfstrk
Tigerman
PM
Mange
Hurlun
FruktHamster
Urken
amarule
Beast.
Tony Moore
Snikne Ville
Salle
155 posters
Sida 8 av 22
Sida 8 av 22 • 1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 15 ... 22
Sv: Niklas Olausson
9 poäng på 15 matcher och tydligen skadad, kan det vara möjligt att de släpper honom ?
Vore mumma !
Vore mumma !
icemask- Antal inlägg : 4174
Ptjaaa, Sweatt verkar ju bli borta en längre tid, Savvas lön är numera tillgänglig att lägga på annat och vem vet hur det gick med Granas knä?
Inte någon omöjlighet så länge han bara är i speldugligt skick, men gissningsvis lär väl Olle vilja ha kontrakt på mer än en säsong, så man får väl då också komma ihåg att en värvning av honom påverkar även nästa års budget och kanske isf omöjliggör en värvning av tex Klasen, eller en förlängning av Rajala.
Inte någon omöjlighet så länge han bara är i speldugligt skick, men gissningsvis lär väl Olle vilja ha kontrakt på mer än en säsong, så man får väl då också komma ihåg att en värvning av honom påverkar även nästa års budget och kanske isf omöjliggör en värvning av tex Klasen, eller en förlängning av Rajala.
FruktHamster- Antal inlägg : 2355
Vill inte ens se en förlängning med Rajala. Över hypad spelare. Klasen ska däremot tillbaka kosta vad det kosta vill.
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Visst är det så. Samtidigt kommer ju troligen Wallmark att försvinna nästa säsong, och då behöver vi verkligen en sådan som Olausson.FruktHamster skrev:Ptjaaa, Sweatt verkar ju bli borta en längre tid, Savvas lön är numera tillgänglig att lägga på annat och vem vet hur det gick med Granas knä?
KaptenBlodskelett- Antal inlägg : 2848
Får hålla med Slapshot här. I alla fall som det ser ut nu. Om det står mellan att förlänga med Rajala och att eventuellt få hem Olle och Klasen - då ryker Rajala. Men visst - det är många matcher kvar och mycket kan ändras både innan och under slutspelet sätter igång. Chansen är väl även att en sån som Rajala kanske skulle må alldeles utmärkt bredvid en center som Olle?
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
Inga fler skadebenägna spelare, inte denna sässe iaf. Tack på förhand.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6533
Någon som har något mer matnyttigt kring detta rykte?
Dilox- Antal inlägg : 742
Olausson tycker jag också är en kanonspelare, tyvärr ganska skadebenägen så han vill jag inte att vi värvar,Vi kan ju inte byta en skadad spelare mot en annan.
Jag förstår inte att Ni klagar så mycket på Rajala, det är en av SHL:s vassaste forwards vänta ska Ni få se.
Idet här laget har vi för många gnuggare som aldrig(nästan) gör ett mål.
Jag förstår inte att Ni klagar så mycket på Rajala, det är en av SHL:s vassaste forwards vänta ska Ni få se.
Mr Bister- Antal inlägg : 1505
Mr Bister skrev:Olausson tycker jag också är en kanonspelare, tyvärr ganska skadebenägen så han vill jag inte att vi värvar,Vi kan ju inte byta en skadad spelare mot en annan.
För loj. Bra på skridskorna rakt fram men i trånga situationer ganska medioker. Alldeles för dyr med tanke på hur lite han producerar.....visst kan han säkert bättre men då får han visa det först.
Rajala - Olle - X
Skulle smaka fågel!
Skulle smaka fågel!
NallePhu- Antal inlägg : 18683
Olle skulle ju vara en bra erstättare till wallmark nästa år. Och han får gärna komma detta år.
Molin86- Antal inlägg : 53
Finns en pluslåst artikel om Olausson i Kuriren. Någon som kan lägga in?
Redbear- Antal inlägg : 6781
Redbear skrev:Finns en pluslåst artikel om Olausson i Kuriren. Någon som kan lägga in?
https://www.luleahockeyforum.com/t612p500-last-material-fran-nsd-kuriren-i-sin-helhet#145382
– Jag har förlängt kontraktet mitt under säsongen, men jag har aldrig någonsin skrivit på ett kontrakt för en annan klubb under säsongen och det tänker jag inte göra nu heller.
Tänk om fler kunde resonera så.
Tänk om fler kunde resonera så.
Vill Olle komma till Luleå och resurser finns är det för mig självklart att han ska få kontrakt. Han är en spelare som säkert kan tänka sig att stanna flera år. Vi behöver kontinuitet och vi vet att han är en bra spelare.
Donten_- Antal inlägg : 2586
Olle är för långsam i fem mot fem för att spela som toppcenter i Luleå. Dock riktigt giftig i pp.
pingu- Antal inlägg : 2418
Inget fel på olle men vi har redan en likadan spelartyp i wallmark. Walle tror jag blir kvar i luleå för all framtid, kanske försöker i nhl nån vända men lär komma tillbaka när han inte får plats där. Bättre då att värva en fysisk stark stor center med fart på grillorna
Mickeee- Antal inlägg : 910
Dom spelar nog oftast för helt andra löner sett till SHL-mått.Mickeee skrev:Bättre då att värva en fysisk stark stor center med fart på grillorna
Jonken- Antal inlägg : 7091
Inte en chans att Walle kommer spela i SHL nästa säsong, och kanske inte på länge därefter. Han kanske inte blir ordinarie i NHL men han kommer säkert att få chansen att ta en plats, säg 10-20 matcher. Och så får man inte glömma KHL, mycket möjligt han kan få ett lukrativt kontrakt där om ett par år ifall NHL-karriären inte lyfter.Mickeee skrev:Inget fel på olle men vi har redan en likadan spelartyp i wallmark. Walle tror jag blir kvar i luleå för all framtid, kanske försöker i nhl nån vända men lär komma tillbaka när han inte får plats där. Bättre då att värva en fysisk stark stor center med fart på grillorna
Man glömmer lätt att han är ung, nyss fyllda 20 år. Jämför man hans karriär med Omarks så ligger han stadigt ett år före i utvecklingen. Walle är lite smartare på isen och jag tror han kommer klara sig bättre därför. Dessutom center och bra tekare så han är mer användbar, kan ta minuter i en 4:e lina, spela både PP och BP, eller gå som ytter.
Kort sagt: Kan vi signa Olle så är det bara att tacka och ta emot, hans naturliga plats blir ledig nästa år.
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Olausson gör comeback i detta nu i en lajn med Arlbrandt när Biel tar emot Fribourg.
NilsOskar- Antal inlägg : 441
1-0 redan efter 5 min. Arla assist Ola.
Nej, kollade in biels twitter bara.
Då har Ola nätat också. Jo han hade ju varit en julklapp av sällan skådat slag...
"När Luleå Hockey vinner SM-Guld, då vill jag vara med"- Niklas Olausson
Nr10- Antal inlägg : 110
Nr10 skrev:"När Luleå Hockey vinner SM-Guld, då vill jag vara med"- Niklas Olausson
Ajdå. Är det någon som känner till var Olausson ligger på Saida-skalan?
JuniorX- Antal inlägg : 4191
Olausson sa det där förra året. Han är väl bara i Schweiz och håvar in lite pengar för tillfället
Nr10- Antal inlägg : 110
Ola kommer centra förstakedjan nästa säsong säger min kaffesump.
Norlin- Antal inlägg : 4518
Okej, då vet vi att Ola aldrig återvänder till Luleå hockeyNr10 skrev:"När Luleå Hockey vinner SM-Guld, då vill jag vara med"- Niklas Olausson
Pajala- Antal inlägg : 18817
Norlin skrev:Ola kommer centra förstakedjan nästa säsong säger min kaffesump.
Låt oss hoppas att det aldrig inträffar då dagens SHL hockey är alldeles för snabb för Ola
Om han skulle komma tillbaka ska han bara spela PP bara PP inget annat och vara uppställd som 13 forward varje match precis som jag vill att Harju ska vara idag och då kan Harju spela i ett Alplag nästa år istället
Lasse Proppmätt- Antal inlägg : 2144
Jag förstår inte helt ärligt er som INTE vill ha tillbaka Olle till Luleå. Nog för att han inte är den snabbaste i världen men han kompenserar det på ett sätt som få kan när det kommer till spelförståelse. Väldigt lik Zackrisson i Skellefteå som går djävligt bra i år.
Olle är i rätt ålder. Har ledaregenskaper och hjärta för laget. Han är dessutom i rätt omgivning god för 50 poäng per säsong och en jävligt bra PP-spelare. Dessutom omtyckt av lagkamrater, tränare och förening.
Att säga nej till en sådan spelare är ju fan pinsamt. Folk skriker sig hesa på att Nagander får lämna och att det är hjärtat för Luleå man kickar. Det är ju samma sak här! Skillnaden är att i Olausson är det hjärta för Luleå + klass i prestationen.
Vore jag sportchef, är Olausson en av de första jag skulle jobba hårt för att få hem på ett långt kontrakt.
Olle är i rätt ålder. Har ledaregenskaper och hjärta för laget. Han är dessutom i rätt omgivning god för 50 poäng per säsong och en jävligt bra PP-spelare. Dessutom omtyckt av lagkamrater, tränare och förening.
Att säga nej till en sådan spelare är ju fan pinsamt. Folk skriker sig hesa på att Nagander får lämna och att det är hjärtat för Luleå man kickar. Det är ju samma sak här! Skillnaden är att i Olausson är det hjärta för Luleå + klass i prestationen.
Vore jag sportchef, är Olausson en av de första jag skulle jobba hårt för att få hem på ett långt kontrakt.
Olausson är given i Luleå. Ersätter Wallmark nästa år?
Jag är faktiskt inte toksåld på ideen med Olle i LHF.
Dels för att han - likt andra har sagt - inte är den snabbaste av spelare. Sådant kanske kan vägas upp av andra kvaliteeter, sure, men vi har redan ett gäng spelare (tex Harju) som är i långsammaste laget och jag ser helst inte att man lassar in så många att man måste anpassa hela spelsystemet efter dessa.
Dessutom är Olle inte alls god för några 50 poäng. Den tanken är löjlig. Han har snittat drygt 33 poäng under sina säsonger i SHL. Hans toppnotering är 41 och han sista säsong - då han spelade med Klasen av alla - mäktade han endast med 33. Däremot tror jag han förhandlar som en spelare som gör 50 poäng per säsong, vilket leder mig till nästa poäng - jag tror att Olle vill ha fläskigt betalt och spela i en leading line.
Det är ju såklart bara gissningar och jag kan ha fel, men jag tror inte Olle ser sig som en spelare för andra/tredje-lina.
Slutligen har han varit skadad rätt mycket de senaste två säsongerna. Har faktiskt ingen koll på vad som varit problemet dock, så där ska jag väl inte säga för mycket.
OM man däremot kan få Olle/Arla i samma paket, så är det mer intressant. De kan varandra duktigt vid det här laget och det ger så klart ett mervärde.
Dels för att han - likt andra har sagt - inte är den snabbaste av spelare. Sådant kanske kan vägas upp av andra kvaliteeter, sure, men vi har redan ett gäng spelare (tex Harju) som är i långsammaste laget och jag ser helst inte att man lassar in så många att man måste anpassa hela spelsystemet efter dessa.
Dessutom är Olle inte alls god för några 50 poäng. Den tanken är löjlig. Han har snittat drygt 33 poäng under sina säsonger i SHL. Hans toppnotering är 41 och han sista säsong - då han spelade med Klasen av alla - mäktade han endast med 33. Däremot tror jag han förhandlar som en spelare som gör 50 poäng per säsong, vilket leder mig till nästa poäng - jag tror att Olle vill ha fläskigt betalt och spela i en leading line.
Det är ju såklart bara gissningar och jag kan ha fel, men jag tror inte Olle ser sig som en spelare för andra/tredje-lina.
Slutligen har han varit skadad rätt mycket de senaste två säsongerna. Har faktiskt ingen koll på vad som varit problemet dock, så där ska jag väl inte säga för mycket.
OM man däremot kan få Olle/Arla i samma paket, så är det mer intressant. De kan varandra duktigt vid det här laget och det ger så klart ett mervärde.
FruktHamster- Antal inlägg : 2355
+1. Theres no future in the past..FruktHamster skrev:Jag är faktiskt inte toksåld på ideen med Olle i LHF.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6533
Delvis håller jag med, om det är så att prislappen inte överensstämmer med kvalitén. Han är en duktig center med bra speluppfattning och kan leda ett PP. Inte någon tekare av toppklass och snabbheten är väl ungefär som Wallmarks (även ett sämre skott än honom). Blev ju rätt bra i defensiven under Rönkens ledning. Kort sagt en ganska naturlig center i en producerande andrakedja som även kan gå in i BP.Snikne Ville skrev:+1. Theres no future in the past..FruktHamster skrev:Jag är faktiskt inte toksåld på ideen med Olle i LHF.
Jag ser honom som sagt som en vettig ersättare till Wallmark, något dyrare i och med att han är äldre. En stor fördel med Olle istället för random legoknekt är dock att han besitter ett visst klubbhjärta. Vi har väl knappast några J20-spelare att hoppas på som besitter motsvarande Walles kvalitéer som kan kliva upp och ta över. Anton Toolanen kanske kan bli något men behöver jobba minst ett år till, kanske två. Mastomäki är en helt annan typ av spelare. Alltså behöver vi värva.
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Snikne Ville skrev:+1. Theres no future in the past..FruktHamster skrev:Jag är faktiskt inte toksåld på ideen med Olle i LHF.
Håller med!
FruktHamster skrev:Jag är faktiskt inte toksåld på ideen med Olle i LHF.
Finns inte så många svenska centrar som håller Olaussons klass (i Europa). Dessutom är det ett stort plus att han har ett "hjärta för Luleå" och trivs i stan. Som Dilox säger.. Mycket populär kille att ha i laget/omklädningsrummet.
På minus kontot.. har vi att (gissningsvis) redan har fått se hans bästa år i klubben.. Och som ni säger, han är hyfsad skadebenägen.
Hans spelartyp behövs definitivt i laget. Kanske inte den spelare som ger mest "bang for the buck".. Men oerhört viktigt att få in en spelare med Luleå-hjärta som ändå har en sån kvalite´ som gör att han är på gränsen till tre-kronor.
*I slutändan tror jag att det hänger främst på Olausson själv om han spelar i Luleå nästa år.. Vill han spela i Luleå, då tror jag han och Osten kommer överens vad det lider.
**Edit** En sak håller jag med om.. Han ska inte värvas med lön & tanke att vara lagets förste center. Där behöver vi något ännu vassare om vi ska gräva guld (ex Derek Ryan).
Ivanhoe- Antal inlägg : 518
FruktHamster skrev:Jag är faktiskt inte toksåld på ideen med Olle i LHF.
Ska det läggas ut en Zacke-lön på en center ska det vara Zacke som kommer in. Olausson blir inte yngre eller mindre skadebenägen. Men till rätt summa, och under förutsättningen att Wallmark lämnar, så ser jag gärna Ola tillbaka i Luleå.
Edit: Sedan är jag kanske lite fördomsfull. Men hur är hans status sedan han började lite nere i centraleuropa? Han tappade väl en massa kilon sista sommaren med Rönnqvist. Jag är inte övertygad om att man tränar hårt a la Skellefteå där nere.
Rönken- Antal inlägg : 17811
Det behöver inte betyda något men Olaussons fru sågs hos en mäklare i stan idag.
Monco- Antal inlägg : 336
Dom har ju redan boende i Luleå där dom bor på somrarna. Ska dom sälja eller köpa nytt??
nummer 17- Antal inlägg : 1214
Jag tror att Olausson hade varit en tillgång i Luleå Hockey. Det går inte fort där ute men smartare spelare får man leta efter i Europa. En centertyp som vi saknar idag, och som vi kommer att sakna än mer om Wallmark försvinner nästa säsong. Olausson är absolut bra nog att centra en toppkedja i SHL. Därmed inte sagt att han automatiskt är den där dundercentern som skall vara i förstakedjan, men han tar också ett enormt stort defensivt ansvar, och verkar omåttligt populär utanför isen.
Han har ju redan också visat att han accepterar olika roller i laget som en del BP och dyl så det är inte någon som skulle hänga med huvudet om han fick lira i en tredjekedja heller, om vi ponerar att vi får in en riktig vass center till och Lagacé tar ytterligare kliv nästa säsong.
Nej vill Ola avsluta sin karriär hos oss så skall han få göra det tycker jag.
Han har ju redan också visat att han accepterar olika roller i laget som en del BP och dyl så det är inte någon som skulle hänga med huvudet om han fick lira i en tredjekedja heller, om vi ponerar att vi får in en riktig vass center till och Lagacé tar ytterligare kliv nästa säsong.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12328
LulefanGBG skrev:Jag tror att Olausson hade varit en tillgång i Luleå Hockey. Det går inte fort där ute men smartare spelare får man leta efter i Europa. En centertyp som vi saknar idag, och som vi kommer att sakna än mer om Wallmark försvinner nästa säsong. Olausson är absolut bra nog att centra en toppkedja i SHL. Därmed inte sagt att han automatiskt är den där dundercentern som skall vara i förstakedjan, men han tar också ett enormt stort defensivt ansvar, och verkar omåttligt populär utanför isen.
Fast blir det inte till att prioritera? Tror inte Luleå direkt kan köpa in Olausson utöver en bra pp-back samt en förstecenter bara så där. Även om Rajala, Larsson och ev. Petrell inte blir kvar. Blir förvisso ganska bra summa pengar att använda.
Men ska även Klasen in blir det lite trubbel
Rönken- Antal inlägg : 17811
Jag tycker också det är självklart att vi ska ta imot olle. Han är en sådan center som vi saknar lite. Fast han är lite slö i skridskoråkningen. Men han har ett riktigt bra spelsinne. Som väger upp de. Han hade löst vårat pp iår redan
Niinimaa- Antal inlägg : 233
Ola är slut och ännu lååångsammare än senast! Hoppas verkligen inte att vi värvar han.
Olausson mot Rajala och vårt PP kommer bli lite bättre med Olles spelsinne. Dessutom billigare än Rajala och mer hjärta för klubben.
Nja, Rajala mot Olausson rakt av tycker jag inte skulle vara värt det.Slapshot skrev:Olausson mot Rajala och vårt PP kommer bli lite bättre med Olles spelsinne. Dessutom billigare än Rajala och mer hjärta för klubben.
Rajala mot Olausson+ en back, då börjar vi prata.
Dentos- Antal inlägg : 894
Ekarv mot Ola så kan vi hjälpa Asplöven iallafall!
Tycker det vore oerhört dumt att skita i Olausson om han vill hem. Som många tidigare sagt är han inte någon raket på rören, men han har ett riktigt bra spelsinne. Han jobbar hårt, är bra i boxplay, oerhört pucksäker i powerplay, gnäller inte om han får lite istid och har en historia i och hjärta för klubben. Dessutom är han oerhört omtyckt som person och en stämningshöjare.
Att inte ens försöka få hem honom för att han "säkert ska ha mycket i lön och inte åker så snabbt på skridskorna, och kanske inte har tränat som Skellefteå i Schweiz" tycker jag är helt fel. Vill inte se killen göra 45 poäng under en säsong fördelat på 8+37 i typ LHC varav 0+3 i en match mot oss i ett powerplay som vi inte sett sedan glansdagarna.
Att inte ens försöka få hem honom för att han "säkert ska ha mycket i lön och inte åker så snabbt på skridskorna, och kanske inte har tränat som Skellefteå i Schweiz" tycker jag är helt fel. Vill inte se killen göra 45 poäng under en säsong fördelat på 8+37 i typ LHC varav 0+3 i en match mot oss i ett powerplay som vi inte sett sedan glansdagarna.
Håller helt klart med dig dilox. Vi ska inte tacka nej till olle.
Niinimaa- Antal inlägg : 233
Sida 8 av 22 • 1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 15 ... 22
Sida 8 av 22
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet