Om Forumet - förbättringar och förslag
+72
Monco
Metheuz
GrodanBoll
rasbiologen
Kagen
LHF96
RSD555
Jokerman
Lillajag
pingu
Pingis 11
Wolfhunter
nummer 17
hokkzorz
Ferros
Trötto
Redbear
JuniorX
Puckad
Kallepedal
Vexet
Patrik82
Slapshot
LuleåWinston
tibet
KaptenBlodskelett
Ingemar
Lulefan
Lasse Proppmätt
Diktatorn
Grizzly
Pajala
Micke80
LulefanGBG
Helge
Donowitz
Rönken
Norlin
Purre
Zeth
Lars158
Johan__
Pickadoll
Chris Hendrix
FruktHamster
Rayko
Tigerman
storraggarn
Snikne Ville
Bamsefar
Beast.
Salle
Mange
Zeb Macahan
snuggles
MrA
Admin
chiII
NallePhu
Sven Savage
Lajon
JayDee
Urken
Myrman
Tony Moore
Högljudd
"CJ"
MickkeJ
Dave Rock
Hurlun
tvåplustvå
76 posters
Sida 14 av 15
Sida 14 av 15 • 1 ... 8 ... 13, 14, 15
Sv: Om Forumet - förbättringar och förslag
Som sagt kolla in minuset säger väl det mesta att det är personligt än txt relaterat!
NallePhu- Antal inlägg : 18664
Plus-/minusknapparna har nu blivit modifierade. Istället för en plus och en minusknapp finns nu endast en tumme upp. Denna är ämnad för att lämna positiv kritik till forumets användare och deras inlägg. Se nedanstående bild (till höger om edit-knappen).
Härifrån kan man enkelt klicka på 'tumme upp' för att gilla användarens inlägg. Den arbetar nu asynkront, vilket innebär att ni slipper den tidigare "Din röst har räknats"-sidan. Ni stannar nu kvar i tråden även efter att er röst har räknats.
När er röst räknats, blir tummen något gråskalad, enligt följande bild.
#HelpDesk, @NallePhu
Härifrån kan man enkelt klicka på 'tumme upp' för att gilla användarens inlägg. Den arbetar nu asynkront, vilket innebär att ni slipper den tidigare "Din röst har räknats"-sidan. Ni stannar nu kvar i tråden även efter att er röst har räknats.
När er röst räknats, blir tummen något gråskalad, enligt följande bild.
#HelpDesk, @NallePhu
Betydligt bättre med tummen upp systemet gillar det
Forts med det
Forts med det
NallePhu- Antal inlägg : 18664
Kommer man åt detta forum vis topic IT appen?
Lajon- Antal inlägg : 4397
Lajon skrev:Kommer man åt detta forum vis topic IT appen?
Nej. Är detta utav intresse?
Jag upplever forumet som extremt segt (cpu krävande)
kanske speciellt när man gör reply, men inte bara då.
Jag kör Chrome.
T ex, när jag editerade ett svar och samtidigt tittade på (två fönster):
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/b33Aq/forsta-fullpoangaren--pa-tionde-forsoket
Så var videon så seg att jag var tvungen att minimera forumets fönster för att den skulle börja spela.
Hmm , men det här inlägget känns 'lättsamt'.
vänster/höger pil för att flytta mellan ord går lätt nu , men är ibland grymt segt.
Jag kör Chrome.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/b33Aq/forsta-fullpoangaren--pa-tionde-forsoket
Så var videon så seg att jag var tvungen att minimera forumets fönster för att den skulle börja spela.
Hmm , men det här inlägget känns 'lättsamt'.
Puckad- Antal inlägg : 11372
@Pingu!
Högst tveksamt att det är forumet i sig som vore problemet. Att det skulle vara segt kan jag köpa, men att hemsidan i sig skulle skulle speciellt mycket prestanda har jag svårt att se.
Google Chrome är annars känt för att dra oerhört mycket minne. Vissa tillägg eller insticksmoduler kan alltför ofta hänga sig och förstöra surfupplevelsen.
Det finns absolut inget på detta forum som plötsligt kan ockupera din processoranvändning.
Vidare, upplever själv inga problem, oavsett enhet. Endast ibland, då servern är extremt seg.
Högst tveksamt att det är forumet i sig som vore problemet. Att det skulle vara segt kan jag köpa, men att hemsidan i sig skulle skulle speciellt mycket prestanda har jag svårt att se.
Google Chrome är annars känt för att dra oerhört mycket minne. Vissa tillägg eller insticksmoduler kan alltför ofta hänga sig och förstöra surfupplevelsen.
Det finns absolut inget på detta forum som plötsligt kan ockupera din processoranvändning.
Vidare, upplever själv inga problem, oavsett enhet. Endast ibland, då servern är extremt seg.
Ja, Appen är av intresse då jag mest kör på min IPhone och för funkar forumet sisådär ...
Lajon skrev:Ja, Appen är av intresse då jag mest kör på min IPhone och för funkar forumet sisådär ...
@Lajon, nu finns forumet tillgängligt via Topic'it.
Great, skriver detta från den appen
Puckad skrev:Jag upplever forumet som extremt segt (cpu krävande)
Jag kör Chrome.
Hmm , men det här inlägget känns 'lättsamt'.vänster/höger pil för att flytta mellan ord går lätt nu , men är ibland grymt segt.
https://www.theregister.co.uk/2017/10/23/cryptocurrency_miner_google_chrome_extension/
Du kan inte ha råkat ut för något dylikt?
jag får kolla, tack.
Hjälp! Har satt upp en användare som "ovän" men ser ändå vad han skriver. Vad göra?
Lillajag- Antal inlägg : 737
Hej,
jag har PM'at , men det stannar i utkorgen.
Jag fattar att jag gör något fel, men jag fattar inte vad jag gör för fel...
Borde dom inte hamna i skickat?
Jag har märkt att det hamnar i utkorgen ända tills mottagaren har öppnat och läst meddelandet.Puckad skrev:Hej,
typ du ...Urken skrev:Jag har märkt att det hamnar i utkorgen ända tills mottagaren har öppnat och läst meddelandet.Puckad skrev:Hej,
Hur gör man för att blocka en användare?
Micke80- Antal inlägg : 3038
Micke80 skrev:Hur gör man för att blocka en användare?
Klicka på deras namn så att du kommer in på deras profil. Väl där så lägger du till användaren i din lista med ovänner.
Urken skrev:Micke80 skrev:Hur gör man för att blocka en användare?
Klicka på deras namn så att du kommer in på deras profil. Väl där så lägger du till användaren i din lista med ovänner.
Tackar
Micke80- Antal inlägg : 3038
Ifall det finns folk som är villiga att skänka några kronor för fortsatt drift av forumet, så uppskattas detta. Vad som står näst på tur är att ”köp loss” reklamen på sidan. För detta krävs 2,000 credits, vilka går att donera till oss som driver forumet.
En donation kan enkelt göras genom att klicka på ”Bidrag”, vilken återfinns längst ned på sidan. Så fort det finns tillräckligt med likvida medel tillgängliga, kommer reklamen att försvinna.
Tack på förhand!
En donation kan enkelt göras genom att klicka på ”Bidrag”, vilken återfinns längst ned på sidan. Så fort det finns tillräckligt med likvida medel tillgängliga, kommer reklamen att försvinna.
Tack på förhand!
Admin skrev:Ifall det finns folk som är villiga att skänka några kronor för fortsatt drift av forumet, så uppskattas detta. Vad som står näst på tur är att ”köp loss” reklamen på sidan. För detta krävs 2,000 credits, vilka går att donera till oss som driver forumet.
Tack på förhand!
När jag får lön ska jag pynta in lite cash. Alla kan bidra efter förmåga. Admin gör ett kanonjobb!
Jokerman- Antal inlägg : 1984
Saknar en poäng från senaste matchen. Inte för att jag kommer att vinna, men vore kul att få den poängen i alla fall
Redbear- Antal inlägg : 6780
Redbear skrev:Saknar en poäng från senaste matchen. Inte för att jag kommer att vinna, men vore kul att få den poängen i alla fall
Jag saknar också en poäng! Viktigt inför slutspurten!
Ferros- Antal inlägg : 2354
Ferros skrev:Redbear skrev:Saknar en poäng från senaste matchen. Inte för att jag kommer att vinna, men vore kul att få den poängen i alla fall
Håller helt med. Hoppas på 2-2
RSD555- Antal inlägg : 721
Förslag för förbättringar för forumet är att diskussioner som handlar om vem som har rätt hamnar i egen tråd.
ex:
-Sondell är värdelös!
-Han gör bra saker men för sällan.
-Titta här han var dålig under några minuter! Jag har rätt! Han är värdelös!
Borde finnas tråd för såna "krig" som inte har med verkligheten att göra. Så kan diskussioner av den typen fortsätta där.
ex:
-Sondell är värdelös!
-Han gör bra saker men för sällan.
-Titta här han var dålig under några minuter! Jag har rätt! Han är värdelös!
Borde finnas tråd för såna "krig" som inte har med verkligheten att göra. Så kan diskussioner av den typen fortsätta där.
Kanske speciell tråd för dom som gillar diskutera fakta. Så slipper dom störa dom som gillar lägga fram känslor baserade på lösryckta sammanhang.
Jag gillar båda men blir jobbigt när dom blandas. Speciellt i matchtrådar. Lillajag och Pajala gillar krassa fakta och borde finnas tråd för det. Skulle ta bort all pajkastning som inte gagnar någon.
Jag gillar båda men blir jobbigt när dom blandas. Speciellt i matchtrådar. Lillajag och Pajala gillar krassa fakta och borde finnas tråd för det. Skulle ta bort all pajkastning som inte gagnar någon.
Ferros skrev:Redbear skrev:Saknar en poäng från senaste matchen. Inte för att jag kommer att vinna, men vore kul att få den poängen i alla fall
Ferros kan få en poäng, Röde vet jag inte - låter Tävlingskommitten säga sitt
Rönken- Antal inlägg : 17811
RSD555 skrev:Kanske speciell tråd för dom som gillar diskutera fakta. Så slipper dom störa dom som gillar lägga fram känslor baserade på lösryckta sammanhang.
Matchtrådarna är ju dock lite tänkta för inlägg som är mer skrivna i affekt, kanske inte alltid respektive användares bästa sidor som tittar fram i dessa trådar. Självklart försöker vi stävja rent dravel som inte hör hemma, men möjligen att det kan behövas mer hjälp på den fronten och kanske ha någon betrodd användare som vill moderera matchtrådarna vore något att se sig om.
Men så jag menar. Lägga mer faktabaserade analyser kring enskilda spelare i andra trådar.
Kan vara svårt dra gränser och avgöra "vem som började". Men man kan väl t ex säga att det är tillåtet skriva att någon spelare är värdelös och att eventuella klagomål tas i den spelarens tråd.
Och att det också är tillåtet påpeka tillfällen när den spelaren gör något bra.
Det här är bara förslag att tänka på. Inser att det är svårt.
Matchtrådarna spårar ju ofta ur och blir jobbiga följa.
Kan vara svårt dra gränser och avgöra "vem som började". Men man kan väl t ex säga att det är tillåtet skriva att någon spelare är värdelös och att eventuella klagomål tas i den spelarens tråd.
Och att det också är tillåtet påpeka tillfällen när den spelaren gör något bra.
Det här är bara förslag att tänka på. Inser att det är svårt.
Matchtrådarna spårar ju ofta ur och blir jobbiga följa.
2.
Forumet är i stort sett bra men ett litet problem är väl att diskussioner ofta dras till att handla om vem som har rätt.
Ofta är inlägg pikar till någon annan. Jag har kanske själv bidragit till det men jag tror inte någon tycker om det egentligen.
Det är svårt men tycker ironi och sarkasmer borde flyttas oftare. Att ha en tråd för sånt skulle kunna funka. Bara flytta tveksamma inlägg dit.
Forumet är i stort sett bra men ett litet problem är väl att diskussioner ofta dras till att handla om vem som har rätt.
Ofta är inlägg pikar till någon annan. Jag har kanske själv bidragit till det men jag tror inte någon tycker om det egentligen.
Det är svårt men tycker ironi och sarkasmer borde flyttas oftare. Att ha en tråd för sånt skulle kunna funka. Bara flytta tveksamma inlägg dit.
Jag vet inte hur moderering funkar i praktiken. Men att liksom ha två matchtrådar där man flyttar tveksamma inlägg till den andra. Behöver inte vara diskriminerande. "Tråd för vidare resonemang". Eller "intelligenta betraktelser som förtjänar vidare diskussion".
Dom flesta vill ju som du skrev uttrycka känslor under match och spara djupa diskussioner till senare.
Dom flesta vill ju som du skrev uttrycka känslor under match och spara djupa diskussioner till senare.
Blir det någon tipstävling den här säsongen?
Om det hänger på arbetet att summera resultaten så kan jag tänka mig att ta det. Jag har skrivit lite program för det redan...Redbear skrev:Blir det någon tipstävling den här säsongen?
( Jag hade långtråkigt...)
https://www.luleahockeyforum.com/t1615-tipstavling-lulea-hockeys-grundseriematcher-2018-2019 - häng med i svängarna, var är alla tips?
Rönken skrev:https://www.luleahockeyforum.com/t1615-tipstavling-lulea-hockeys-grundseriematcher-2018-2019 - häng med i svängarna, var är alla tips?
Härligt
Tävlingen är inte många sekunder gammal och det har redan smugit in en Pölsa-fantast!Rönken skrev:https://www.luleahockeyforum.com/t1615-tipstavling-lulea-hockeys-grundseriematcher-2018-2019 - häng med i svängarna, var är alla tips?
En fråga riktad till admin;
Hur kommer forumet att påverkas av de nya EU-lagarna?
Jag själv inte så insatt i vad lagarna egentligen innebär och vilka implikationer de medför men är medlem på bl.a. en frågesports-site som hotas av nedstägning pga besluten som fattades förra veckan.
Hur kommer forumet att påverkas av de nya EU-lagarna?
Jag själv inte så insatt i vad lagarna egentligen innebär och vilka implikationer de medför men är medlem på bl.a. en frågesports-site som hotas av nedstägning pga besluten som fattades förra veckan.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12313
Precis som dig, är vi inte insatta i vad lagarna egentligen innebär. Men något jag kan säga är följande:
jag bryr mig inte om några beslut som EU fattar som kan inskränka friheten vi har på nätet, speciellt inte på detta forum. Skulle detta, föga troligt, leda till några juridiska olägenheter, så tar vi det då.
jag bryr mig inte om några beslut som EU fattar som kan inskränka friheten vi har på nätet, speciellt inte på detta forum. Skulle detta, föga troligt, leda till några juridiska olägenheter, så tar vi det då.
Urken skrev:Precis som dig, är vi inte insatta i vad lagarna egentligen innebär. Men något jag kan säga är följande:
GDPR har ingenting med att inskränka din frihet på nätet att göra. GDPR handlar om att ge en utlämnad part förstärkt personuppgiftsskydd vilket i sig är en bra sak. Alla som har tillgång till eller behandlar någon annans personuppgifter berörs av lagen och jag skulle tro även detta forum (vi som är registrerade har väl lämnat ut någon form av personuppgifter?).
LHF96- Antal inlägg : 3530
Jag är tämligen säker på att LulefanGBG inte syftade till GDPR, utan snarare det senaste påhittet rörande upphovsrättsskyddat material.LHF96 skrev:Urken skrev:Precis som dig, är vi inte insatta i vad lagarna egentligen innebär. Men något jag kan säga är följande:
GDPR har ingenting med att inskränka din frihet på nätet att göra. GDPR handlar om att ge en utlämnad part förstärkt personuppgiftsskydd vilket i sig är en bra sak. Alla som har tillgång till eller behandlar någon annans personuppgifter berörs av lagen och jag skulle tro även detta forum (vi som är registrerade har väl lämnat ut någon form av personuppgifter?).
Det stämmer Urken,
Jag borde kanske varit tydligare men här finns lite mer information för den som önskar läsa;
https://computersweden.idg.se/2.2683/1.707004/eu-upphovsratt-omrostning
Jag borde kanske varit tydligare men här finns lite mer information för den som önskar läsa;
https://computersweden.idg.se/2.2683/1.707004/eu-upphovsratt-omrostning
LulefanGBG- Antal inlägg : 12313
Ah okej, uppfattade det som att ni diskuterade något som redan var på plats och då var GDPR närmast till hands. Det senaste påhittet tycker jag också är baloney
LHF96- Antal inlägg : 3530
Folk är för glada här inne nuförtiden. Jävla muntergökar allihopa. Inte ens Pajala lyckas dra ner humöret. Skärpning nu, det gäller alla. Skämmes ta mig fan.
Det här är Luleå Hockey, jag vill ha ångest.
Kagen- Antal inlägg : 1776
Don`t worry, det blir snart slutspelKagen skrev:Folk är för glada här inne nuförtiden. Jävla muntergökar allihopa. Inte ens Pajala lyckas dra ner humöret. Skärpning nu, det gäller alla. Skämmes ta mig fan.
Bamsefar- Antal inlägg : 12230
Bamsefar skrev:Don`t worry, det blir snart slutspel
Tack, nu känns det sämre igen. Skönt.
Skellefteå kommer kravla sig till slutspel via play-in och slå ut oss med fyra raka i kvarten, fyfan.
rasbiologen- Antal inlägg : 1368
Hur får man de här twitter-länkarna som folk postar att bli begripliga?
När jag kopierar dem själv och postar här, så ser de ut som de ska när jag förhandsgranskar och säkert efter med. Men när någon annan postat det är det 8-10 rader kod och ser ut som skräp.
Jag har:
HTML PÅ
BBCode PÅ
Smiles PÅ
Hyvää poikka!
När jag kopierar dem själv och postar här, så ser de ut som de ska när jag förhandsgranskar och säkert efter med. Men när någon annan postat det är det 8-10 rader kod och ser ut som skräp.
Jag har:
HTML PÅ
BBCode PÅ
Smiles PÅ
Hyvää poikka!
Juhani Tyrväinen tacklar Oliver Bohm. #LHF pic.twitter.com/uYwd5k1uy1
— Anton Johansson (@antonj85) September 15, 2019
Juhani Tyrväinen tacklar Fredrik Karlström. #LHF pic.twitter.com/yubImZ9xJQ
— Anton Johansson (@antonj85) September 15, 2019
Så du menar: när du bäddar in en tweet och postar på forumet, så ser de bra ut när inlägget förhandsgranskas, men inte efter att posten gjorts?
Eller menar du att dina egna posts ser bra ut, medan övriga medlemmars inbäddade tweets endast är hög med kod?
Jag gjorde en jämförelse mellan din och min kod. De är inte lika. Hur gör du när du försöker baka in en tweet?
Vidare: kan du länka till ett inlägg som, för dig, endast är en hög med kod istället för en inbäddad tweet?
Slutligen vore det fint om du kunde testa en annan enhet för att jämföra hur de inbäddade tweetsen ser ut.
Eller menar du att dina egna posts ser bra ut, medan övriga medlemmars inbäddade tweets endast är hög med kod?
Jag gjorde en jämförelse mellan din och min kod. De är inte lika. Hur gör du när du försöker baka in en tweet?
Vidare: kan du länka till ett inlägg som, för dig, endast är en hög med kod istället för en inbäddad tweet?
Slutligen vore det fint om du kunde testa en annan enhet för att jämföra hur de inbäddade tweetsen ser ut.
Sida 14 av 15 • 1 ... 8 ... 13, 14, 15
Sida 14 av 15
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet