David Lilja
+29
Dundernisse
LulefanGBG
LetsGoLuleå
Snikne Ville
NallePhu
Panikvärvning
LubosC
Kneten
icemask
Wolfhunter
Donowitz
Pajala
farre
Puckad
Jojjan
Mr Bister
Kiruna
Lars158
flugsvampen
Bellissimo
Pontaking
Diktatorn
KaptenBlodskelett
Tony Moore
Dustin
Redbear
Serkan122
Hankburger
Blinders
33 posters
Sida 2 av 2
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sv: David Lilja
LetsGoLuleå skrev:Panikvärvning skrev:LetsGoLuleå skrev:Wolfhunter skrev:Wozniak spelar väl knappast JVM?!LubosC skrev:Tappar vi Granberg, Wozniak och Hedqvist till JVM så kan Lilja behövas.
Det är inte helt osannolikt att en sjuttonåring spelar JVM. Det har ju liksom hänt förut.
Fast ni överskattar nog kraftigt hur stor talang han är om ni tror han ens är aktuell för JVM i år.
För det är ju inte så att Wozniak snittar över 1 ppm i J20 som sjuttonåring och snittade över 1.5 ppm förra säsongen... Vi snackar om en spelare som spelar mot spelare som är mellan två och tre år äldre än honom. Så nog kan han vara aktuell även om han i slutändan eventuellt inte tas ut.
Du får det dock att låta som det aldrig hänt att en sjuttonåring spelat JVM.. när det hände så sent som för två säsonger sedan med Sandin-Pellika.
Sandin-Pelikka får nog anses några snäpp högre än Wozniak.
Panikvärvning- Antal inlägg : 661
Panikvärvning skrev:LetsGoLuleå skrev:Panikvärvning skrev:LetsGoLuleå skrev:Wolfhunter skrev:Wozniak spelar väl knappast JVM?!LubosC skrev:Tappar vi Granberg, Wozniak och Hedqvist till JVM så kan Lilja behövas.
Det är inte helt osannolikt att en sjuttonåring spelar JVM. Det har ju liksom hänt förut.
Fast ni överskattar nog kraftigt hur stor talang han är om ni tror han ens är aktuell för JVM i år.
För det är ju inte så att Wozniak snittar över 1 ppm i J20 som sjuttonåring och snittade över 1.5 ppm förra säsongen... Vi snackar om en spelare som spelar mot spelare som är mellan två och tre år äldre än honom. Så nog kan han vara aktuell även om han i slutändan eventuellt inte tas ut.
Du får det dock att låta som det aldrig hänt att en sjuttonåring spelat JVM.. när det hände så sent som för två säsonger sedan med Sandin-Pellika.
Nu handlade det inte om en jämförelse mellan Wozniak och Pelikka som spelare utan bara att det inte är omöjligt att man tar in en 17-åring till JVM.
LetsGoLuleå- Antal inlägg : 450
LetsGoLuleå skrev:Panikvärvning skrev:LetsGoLuleå skrev:Panikvärvning skrev:LetsGoLuleå skrev:Wolfhunter skrev:Wozniak spelar väl knappast JVM?!LubosC skrev:Tappar vi Granberg, Wozniak och Hedqvist till JVM så kan Lilja behövas.
Nu handlade det inte om en jämförelse mellan Wozniak och Pelikka som spelare utan bara att det inte är omöjligt att man tar in en 17-åring till JVM.
Jag sa inte att det är helt omöjligt att ta in en 17-åring. Jag sa att Ihs Wozniak inte är tillräckligt bra som 17-åring för att ta plats.
Menade bara att det är möjligt att Wozniak blir uttagen inte att han kommer vara självskriven. Nu släpper vi Wozniak i Liljas tråd
LubosC- Antal inlägg : 472
Lilja spelar med Karlskoga på söndag också.
Serkan122- Antal inlägg : 3208
Nytt mål och 4 mål på 4 matcher.Serkan122 skrev:Lilja spelar med Karlskoga på söndag också.
Puckad and Kneten like this post
NallePhu- Antal inlägg : 18664
Donowitz likes this post
David Lilja bor med föräldrarna: "Som att vara tillbaka till tonårslivet igen" pic.twitter.com/de5aTaUvWE
— TV4 Hockey (@TV4_Hockey) November 1, 2024
Donowitz likes this post
Kommer behövas när/om Hedqvist och Granberg spelar JVM.NallePhu skrev:Finns nog spelare vi kan skeppa av till förmån för Lilja!
NallePhu likes this post
Jag tror på Lilja och tycker om det jag ser i hans spel. Om inte hos oss, så kommer han i något annat lag vara etablerad på SHL-nivå inom kort. Rätt övertygad om det.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Mr Bister, Puckad, Serkan122 and Kiruna like this post
https://hockeysverige.se/hockeyallsvenskan/david-lilja-gor-succe-under-utlaningen-till-bik-karlskoga/?fbclid=IwY2xjawGS0atleHRuA2FlbQIxMQABHYEEgs3UMkie-BWpS8tjUXORvOxXvNg99RwTntHJ1LsOmk1XLVUNXJwlFg_aem_20QvoPjxjEQVvk8sPE1WXQ
Tror att Lilja kommer att vilja stanna i Karlskoga denna säsongen ut. De leder ju dessutom Allsvenskan. Han har en ledande rol, är hemma och har kul.
Tror att Lilja kommer att vilja stanna i Karlskoga denna säsongen ut. De leder ju dessutom Allsvenskan. Han har en ledande rol, är hemma och har kul.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12313
LetsGoLuleå skrev:Panikvärvning skrev:LetsGoLuleå skrev:Wolfhunter skrev:Wozniak spelar väl knappast JVM?!LubosC skrev:Tappar vi Granberg, Wozniak och Hedqvist till JVM så kan Lilja behövas.
För det är ju inte så att Wozniak snittar över 1 ppm i J20 som sjuttonåring...
Absolut inget unikt att göra 1 ppg som som U18 i J20. Stenberg i Frölunda snittar över 2 ppg och är 8 månader yngre.
Tycker det är lite märkligt om Lilja vill tillbaka till Luleå och agera saftblandare istället för att vara drivande i Allsvenskan.
Dundernisse- Antal inlägg : 2890
Dundernisse skrev:LetsGoLuleå skrev:Panikvärvning skrev:LetsGoLuleå skrev:Wolfhunter skrev:Wozniak spelar väl knappast JVM?!LubosC skrev:Tappar vi Granberg, Wozniak och Hedqvist till JVM så kan Lilja behövas.
Absolut inget unikt att göra 1 ppg som som U18 i J20. Stenberg i Frölunda snittar över 2 ppg och är 8 månader yngre.
Tycker det är lite märkligt om Lilja vill tillbaka till Luleå och agera saftblandare istället för att vara drivande i Allsvenskan.
Sa inte att det är unikt. Säger att det tyder på att man är bättre än vad åldern visar.
LetsGoLuleå- Antal inlägg : 450
Dundernisse skrev:LetsGoLuleå skrev:Panikvärvning skrev:LetsGoLuleå skrev:Wolfhunter skrev:Wozniak spelar väl knappast JVM?!LubosC skrev:Tappar vi Granberg, Wozniak och Hedqvist till JVM så kan Lilja behövas.
Tror Lilja blir utlånad fram till Jul till att börja med, just pga JVM. Kommer både Hedqvist och Granberg med kallas han hem.
För övrigt borde de vara högaktuella. Speciellt Granberg som kan ta vilken forwardsroll som helst. Men borde vara rätt skönt för Hävelid att ha ett färdigt par som passar så otroligt bra tillsammans. Ihs Wozniak kommer så klart inte spela U20 VM redan i år. Däremot kan han nog finnas med i snacket nästa år.
Dustin- Antal inlägg : 7168
"..efter söndagens bortamatch mot Nybro ska han tillbaka till Luleå Hockey.
– Vi måste ha en bred grupp, så det är klart att vi vill ha tillbaka honom, säger klubbens sportchef Thomas Fröberg.
David Lilja kommer tillbaka till Luleå Hockey efter utlåningen till BIK Karlskoga."
https://www.kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/har-ar-frobergs-besked-om-liljas-framtid/rkv33mwj
– Vi måste ha en bred grupp, så det är klart att vi vill ha tillbaka honom, säger klubbens sportchef Thomas Fröberg.
David Lilja kommer tillbaka till Luleå Hockey efter utlåningen till BIK Karlskoga."
https://www.kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/har-ar-frobergs-besked-om-liljas-framtid/rkv33mwj
Vi får se hur detta slutar. Jag trodde att han sku stanna i BIK. Lite citat från KT-Kuriren efter vinsten över Björklöven:
Lilja:
– Även om jag tycker att det är svinroligt att spela här så har jag inte så mycket att säga till om. Vi får se hur det blir i framtiden. Oavsett vart jag spelar kommer jag att göra mitt allra bästa.
Sportchefen Torsten Yngveson om möjligheterna att behålla Lilja längre:
– Vi går inte händelserna i förväg. Vi får höra vad Luleå säger. Det är klart att Lilja har tillfört en ”edge” hos oss. Men han är deras spelare och siktar säkert på att slå sig in där.
Scenariot efter JVM beror som jag tror på hur Lilja presterar fram tills dess. Självklart vill LHF/Fröberg fortsatt ha en bred trupp inför slutspelet. Om Lilja haft en undanskymd roll och inte klickar innan januari, vette fan om han inte går upp till Fröberg och tjatar sig "hem"?
Det syns ju i deras citat att BIK vill ha han kvar och att Lilja trivs bättre än å mkt länge i BIK.
Men men.
Man kan ju hoppas att han tar chansen när han är tillbaka snart. Blir rätt angenäma problem för tränarna om både Lilja och Einar visar mer inför avslutningen av säsongen och slutspelet. Konkurrensen ska hanteras av ledare och spelare och det är ingen jätteenkel matte.
Lilja:
– Även om jag tycker att det är svinroligt att spela här så har jag inte så mycket att säga till om. Vi får se hur det blir i framtiden. Oavsett vart jag spelar kommer jag att göra mitt allra bästa.
Sportchefen Torsten Yngveson om möjligheterna att behålla Lilja längre:
– Vi går inte händelserna i förväg. Vi får höra vad Luleå säger. Det är klart att Lilja har tillfört en ”edge” hos oss. Men han är deras spelare och siktar säkert på att slå sig in där.
Scenariot efter JVM beror som jag tror på hur Lilja presterar fram tills dess. Självklart vill LHF/Fröberg fortsatt ha en bred trupp inför slutspelet. Om Lilja haft en undanskymd roll och inte klickar innan januari, vette fan om han inte går upp till Fröberg och tjatar sig "hem"?
Det syns ju i deras citat att BIK vill ha han kvar och att Lilja trivs bättre än å mkt länge i BIK.
Men men.
Man kan ju hoppas att han tar chansen när han är tillbaka snart. Blir rätt angenäma problem för tränarna om både Lilja och Einar visar mer inför avslutningen av säsongen och slutspelet. Konkurrensen ska hanteras av ledare och spelare och det är ingen jätteenkel matte.
Wolfhunter- Antal inlägg : 1285
Avslutade med att bli skjuten i huvudet då av en lagkamrat...
https://www.tv4.se/artikel/3UirOu03THAVoHbxK2x5ab/fick-lagkamratens-slagskott-i-huvudet?
https://www.tv4.se/artikel/3UirOu03THAVoHbxK2x5ab/fick-lagkamratens-slagskott-i-huvudet?
Metheuz- Antal inlägg : 758
Metheuz skrev:Avslutade med att bli skjuten i huvudet då av en lagkamrat...
Aj fyfan, hoppas att det inte tog allt för illa.
Lilja har problem i Luleå, han blir utlånad till BIK och gör succé, får ett slagskott i skallen och returneras till Luleå med världens hjärnskakning.
Vi får hoppas att det inte tog så illa.
Vi får hoppas att det inte tog så illa.
Pajala- Antal inlägg : 18747
"..Dagen efter smällen som innebar sjukhusbesök är han positiv.
– Enligt de undersökningar jag har gjort så har jag inte drabbats av hjärnskakning, säger han."
"..Det var en jävla smäll. Det var inte så att jag tuppade av men jag blev riktigt dåsig. – Ögonbrynet sprack och det blev massa blod. Det var tur att pucken inte träffade några centimeter längre ner, då hade det kunnat sluta illa för synen, säger han."
".. Det kommer ytterligare undersökningar av klubbens medicinska team när han landat i Luleå. Men förhoppningen är att han ska vara redo och på is under tisdagsträningen."
"Nu är det Luleå som gäller, säger han"
– Enligt de undersökningar jag har gjort så har jag inte drabbats av hjärnskakning, säger han."
"..Det var en jävla smäll. Det var inte så att jag tuppade av men jag blev riktigt dåsig. – Ögonbrynet sprack och det blev massa blod. Det var tur att pucken inte träffade några centimeter längre ner, då hade det kunnat sluta illa för synen, säger han."
".. Det kommer ytterligare undersökningar av klubbens medicinska team när han landat i Luleå. Men förhoppningen är att han ska vara redo och på is under tisdagsträningen."
Puckad and Kanellängd like this post
Man måste beundra Liljas oklanderligt proffsiga attityd. Men magen säger att efter JVM tar det slut.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6525
Dustin and Puckad like this post
Tony Moore skrev:"..Dagen efter smällen som innebar sjukhusbesök är han positiv.
Säsongen som han skulle slå igenom prickar Luleå in klassvärvningar och junioren Granberg nyper en plats i 4:e på ett sätt man inte trodde skulle ske. Då lånas David ut några matcher varav i den sista håller han på att bli ihjälskjuten av en lagkamrat. Ibland är livet grymt!
tibet- Antal inlägg : 1298
Donowitz, Kneten, SatanicPanic and Serkan122 like this post
Tycker Lilja gjorde det bra i gårdagens match.
Meyhem- Antal inlägg : 101
Redbear, Donowitz and Wolfhunter like this post
Donowitz skrev:Förtjänar mer istid.
Vilken plats ska han ta? Jag tycker absolut att man ska köra på med Hedqvist och Granberg i fjärde och högre upp är det ännu svårare för Lilja att ersätta någon. Jag har inget emot Lilja men jag tycker inte att han ska peta någon ung, lovande spelare i fjärdefemman. De bidrar redan och kommer bara bli bättre med mer rutin och speltid.
Kneten- Antal inlägg : 248
Med gårdagens insats i färskt minne kommer, och skall, Lilja spela på torsdag.Kneten skrev:Donowitz skrev:Förtjänar mer istid.
Vilken plats ska han ta? Jag tycker absolut att man ska köra på med Hedqvist och Granberg i fjärde och högre upp är det ännu svårare för Lilja att ersätta någon. Jag har inget emot Lilja men jag tycker inte att han ska peta någon ung, lovande spelare i fjärdefemman. De bidrar redan och kommer bara bli bättre med mer rutin och speltid.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6525
Stålis16 likes this post
Snikne Ville skrev:Med gårdagens insats i färskt minne kommer, och skall, Lilja spela på torsdag.Kneten skrev:Donowitz skrev:Förtjänar mer istid.
Jag hoppas att du har fel.
Kneten- Antal inlägg : 248
Kneten skrev:Donowitz skrev:Förtjänar mer istid.
Givetvis ska han spela. Tillför mycket i spelet, vill du absolut spela ungdomarna så kan du plocka in honom istället för Koivistoinen och spela enligt följande:
Bromé- O’neill - Levtchi
Omark - Andreasson - Nurmi
Shinnimin - Lundin - Lilja
Granberg - Berglund - Hedqvist
Dustin likes this post
Lilja får chansen att bevisa sig under JVM. Tar för givet att minst en av Hedqvist och Granberg blir uttagna.
Dustin- Antal inlägg : 7168
Kneten skrev:Donowitz skrev:Förtjänar mer istid.
Har svårt att se honom prestera sämre än Lundin t.ex.
Donowitz skrev:Kneten skrev:Donowitz skrev:Förtjänar mer istid.
Har svårt att se honom prestera sämre än Lundin t.ex.
Ja varför inte prova Lilja som center i tredjelinan. Mer pigg och motiverad än Albin någonsin kommer bli.
Witchfinder77- Antal inlägg : 385
farre and Donowitz like this post
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sida 2 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet