David Lilja
Sida 1 av 2 • 1, 2
David Lilja
https://www.eliteprospects.com/player/287721/david-lilja
Blinders- Antal inlägg : 5245
Redbear likes this post
Sv: David Lilja
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Dustin- Antal inlägg : 7168
Redbear, Kneten, Kanellängd and Serkan122 like this post
David Lilja i Luleå blir spännande att se. pic.twitter.com/A7bnR7GLnK
— Anton (@antonj85) April 13, 2023
https://nitter.net/antonj85/status/1646533642372681730#m
Donowitz likes this post
https://sites.libsyn.com/453843?fbclid=IwAR299lIszDxPWS9Jm_bF9mYjjdES8wxAyXVrwSGb8kZEFMkzO3dRCSbb9vo
Redbear- Antal inlägg : 6780
Redbear skrev:Podd med Lilja
https://sites.libsyn.com/453843?fbclid=IwAR299lIszDxPWS9Jm_bF9mYjjdES8wxAyXVrwSGb8kZEFMkzO3dRCSbb9vo
Får ett väldigt bra intryck. Lilja är i mina ögon en given succé i det här laget. Hoppas vi kan få han att trivas så det inte blir Färjestad om två år.
Redbear and Donowitz like this post
Dustin skrev:Redbear skrev:Podd med Lilja
Får ett väldigt bra intryck. Lilja är i mina ögon en given succé i det här laget. Hoppas vi kan få han att trivas så det inte blir Färjestad om två år.
Håller med.
Redbear- Antal inlägg : 6780
Redbear skrev:Podd med Lilja
Det här blir bra.
Diktatorn- Antal inlägg : 717
https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/lilja-hyllas-av-luleas-tranare-han--ar-djavulskt-intressant-/
pingu and Tony Moore like this post
.." Forwardens axel måste röntgas
– Han åkte bara in i mig, men jag kom lite fel in i situationen, och kände direkt att det var något som hände inuti axeln, säger David Lilja.
– Jag hoppas det inte är något allvarligt, tillägger han.
Nu väntar forwarden på att bli röntgad.
– Jag har fått tid för röntgen på fredag, och kommer köra rehabiliterings tills dess. Sedan, när vi vet vad det är som är fel i axeln, ska vi lägga upp en tidsplan. Fast det känns bättre än vad det gjorde för ett par dagar sedan, så det går åt rätt håll, säger han.
– Så det är nog inget allvarligt, tillägger han.
Han hoppas att det handlar om ett uttänjt ledband.
– Det är antingen det eller så är broskläppen som axelkulan ligger i skadad, men jag tror det är ledbandet som är problemet, för jag borde ha ondare om det var det andra, säger David Lilja.
Oavsett vilket kommer Luleå Hockey att få klara sig utan honom de närmaste veckorna."...
"..Hur ser du på din start?
– Jag hade otur och blev sjuk precis innan premiären, men lyckades spela till mig en plats i laget, och fick efter ett tag chansen högre upp. Sedan har jag lagt lite väl mycket fokus på det taktiska. När man är ny i ett lag vill man göra allt rätt, och det taktiska är förstås viktigt, men jag känner att jag har tappat bort mig själv lite grann. Det är att våga göra det jag är bra på det handlar om för mig när jag är tillbaka."...
lilja
Pontaking- Antal inlägg : 1342
Pontaking skrev:Frågan är vad som var hänt med Lilja. Den grit och vilja man såg i början på säsongen har helt försvunnit, förlorar varje närkamp och har inte samma driv framför kassen. Vad har hänt?
Varit borta mycket pga skada/sjukdom, begränsad speltid, stukat självförtroende.. Väldigt synd såg extremt stor potential i honom inledningsvis.. Hoppas han kan hitta tillbaks till rätt spår igen under slutspelet nu, men framför allt inför nästa säsong.
Bellissimo- Antal inlägg : 73
Serkan122 likes this post
Det var ett stort steg att gå från allsvenskan till SHL, även när det kommer till de fysiska kraven.
– Det är en stor skillnad och mycket mer proffsigt här. De har koll på nästan allt. Det är bra träning och jag ser fram emot sommarfysen så jag kan bli starkare, snabbare och mer explosiv där ute. Då kan jag lyfta mitt spel ytterligare."
"..Var ser du dig själv i hierarkin?
– Jag vill göra det jag är bra på, det jag kom hit för att göra. Jag vet att jag gjort mycket mål och poäng. Förra året blev ryckigt och jag kom in och försökte göra jobbet mest, men jag vill ta kliv i min offensiva spets. Samtidigt är jag en spelare som kan spela defensivt och tacklas också. Jag skulle vilja få med allt lite mer."
"..Luleå Hockeys fystränare Mattias Waaranperä berättar att den stora skillnaden mellan ligorna är mängden träning.
– Kravställningen är högre i SHL och han vet att han måste komma upp i fysisk nivå för att ta nästa steg som spelare, säger han.
I något specifikt?
– Det är helheten. Han måste vara lite starkare, rappare i benen och orka lite mer. Och det kommer han vara nu med den mängden träning och att han varit med ett tag. Jag tror han kommer ta stora steg säsongen som kommer tack vare det."
Kneten likes this post
flugsvampen- Antal inlägg : 21
pingu and Diktatorn like this post
https://www.kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/lulea-hockey-lanar-ut-forward-till-allsvensk-klubb/r0q4669j
Lars158- Antal inlägg : 9805
Lars158- Antal inlägg : 9805
LulefanGBG likes this post
Blir nog så att Bulan sumpade Lilja och att han sticker så fort han kan, jag förstår honom hoppas JIW inte går samma väg bara.Lars158 skrev:Jag gissar på längre utlåning än så. Behöver få spela och den möjligheten finns inte i LHF idag.
Kiruna- Antal inlägg : 58
den risken finns, när spelare, föräldrar och rådgivare vill ha snabba resultat så kommer vi nog att tappa flera spelareKiruna skrev:Blir nog så att Bulan sumpade Lilja och att han sticker så fort han kan, jag förstår honom hoppas JIW inte går samma väg bara.Lars158 skrev:Jag gissar på längre utlåning än så. Behöver få spela och den möjligheten finns inte i LHF idag.
Mr Bister- Antal inlägg : 1505
Kan inte vinna närkamper och har inte nog bra skills för SHL.
Jag gillar att han förmodligen lämnar!
Jojjan- Antal inlägg : 404
Diktatorn likes this post
Jag kan bara hoppas för Liljas skull att han får samma möjlighet till utveckling.
Puckad- Antal inlägg : 11372
Puckad skrev:Jag jämför med Pasic. Idag spelar han 16 minuter per match.
Jag kan bara hoppas för Liljas skull att han får samma möjlighet till utveckling.
Pasic är ju dock en mkt bättre spelare om man ska jämföra dom
Jojjan- Antal inlägg : 404
Rayko and Diktatorn like this post
pingu, Rayko, Wolfhunter and Jojjan like this post
– Jag siktar på de här fyra matcherna och sedan hoppas jag såklart på att komma tillbaka och bidra i Luleå.
Det har alltid varit mitt mål och det jag vill.
Har du haft några tankar på att lämna?
– Nej. Om jag ska vara helt ärlig så älskar jag allt med Luleå. Hela staden, hockeyn, intresset. Mitt mål har alltid varit att inte ge upp och ta en plats. Jag kan inte säga att det ändrats, även fast en del tycker att det för min egen del hade varit bäst att dra.
Jag vill visa att jag ska ta en plats för jag känner att jag kan göra det. Det är det jag siktar på."
kokostrollet and Metheuz like this post
Mr Bister- Antal inlägg : 1505
Tony Moore, Puckad, Kneten, Lehto, Serkan122 and Kiruna like this post
Serkan122- Antal inlägg : 3208
Serkan122 skrev:Lilja med 3+1 på 2 matcher och en halv period nu.
Vilken skräll
Återigen ett kvitto på att vår dödgrävarhockey inte gynnar produktiva spelare.
farre- Antal inlägg : 2143
Pajala- Antal inlägg : 18747
Wolfhunter likes this post
Donowitz- Antal inlägg : 4312
farre, Serkan122 and Kiruna like this post
Pajala skrev:Vimmerby och Östersund verkar var ett lagom motstånd för Lilja, synd att han inte räcker till i SHL.
Inte ofta vi är oeniga men här tycker jag att han aldrig fick chansen att bygga ett självförtroende och visa vad han egentligen går för.
Han har nästan alltid gjort skillnad oxå när han fått hoppa in.
Han borde även ha fått en roll i PP vilket han aldrig fick trots vår knackiga spel i den spelformen.
I allafall i ett par matcher så att man kunde utesluta honom om han inte funkade men ledarskapet i många fall lämnar stora frågetecken efter sig.
farre- Antal inlägg : 2143
Donowitz and Serkan122 like this post
Wolfhunter- Antal inlägg : 1285
Byt plats på dessa 2, Einar till allsvenskan
icemask- Antal inlägg : 4174
Donowitz likes this post
Han var ju riktig poängmakare i HA, ska väl inte harva i 4e linor då..
Tony Moore skrev:Testa Lilja högre upp, 1-2a kanske 3e linan, speciellt nu när vi (på pappret iaf) har stark fw uppsättning.
Vem petar du? Levtchi är snart tillbaka.
Kneten- Antal inlägg : 248
Har ingen speciell i tanke, alla hänger löst och efter bulans "tombola-snurrande" så.. Har tyvärr inte sett några träningar som kan ge lite känsla om var/med vem han skulle passa in.Kneten skrev:Vem petar du? Levtchi är snart tillbaka.Tony Moore skrev:Testa Lilja högre upp, 1-2a kanske 3e linan, speciellt nu när vi (på pappret iaf) har stark fw uppsättning.
Men om han skulle få chansen i en offensivare miljö måste man ge honom åtminstone 3 hela matcher på raken.
Vad vill bulan/Kyrö med Lilja, om 4e lina/extra vid skador och han inte platsar högre upp så släpp honom till någon som tror på honom, grabben har potential att producera i SHL.
LubosC- Antal inlägg : 472
Tony Moore skrev:Testa Lilja högre upp, 1-2a kanske 3e linan, speciellt nu när vi (på pappret iaf) har stark fw uppsättning.
Lilja har väl fått chansen i topplinor ett antal gånger under det första året. Han gör mål emellanåt. Men känns långsam och lite vilsen tycker jag.
Wozniak spelar väl knappast JVM?!LubosC skrev:Tappar vi Granberg, Wozniak och Hedqvist till JVM så kan Lilja behövas.
Kneten likes this post
Wolfhunter skrev:Tony Moore skrev:Testa Lilja högre upp, 1-2a kanske 3e linan, speciellt nu när vi (på pappret iaf) har stark fw uppsättning.
Lilja har väl fått chansen i topplinor ett antal gånger under det första året. Han gör mål emellanåt. Men känns långsam och lite vilsen tycker jag.
Några få inhopp i tredjeperioder räknas ej
Panikvärvning- Antal inlägg : 661
NallePhu- Antal inlägg : 18664
Den där åldrades väl sisådär..NallePhu skrev:Vem Lija petar Einar alla dagar och sekunder i veckan!
Snikne Ville- Antal inlägg : 6525
Blitzwagen and Stålis16 like this post
Snikne Ville skrev:Den där åldrades väl sisådär..NallePhu skrev:Vem Lija petar Einar alla dagar och sekunder i veckan!
Har lilja spelat ikväll?
Wolfhunter skrev:Wozniak spelar väl knappast JVM?!LubosC skrev:Tappar vi Granberg, Wozniak och Hedqvist till JVM så kan Lilja behövas.
Det är inte helt osannolikt att en sjuttonåring spelar JVM. Det har ju liksom hänt förut.
LetsGoLuleå- Antal inlägg : 450
LetsGoLuleå skrev:Wolfhunter skrev:Wozniak spelar väl knappast JVM?!LubosC skrev:Tappar vi Granberg, Wozniak och Hedqvist till JVM så kan Lilja behövas.
Det är inte helt osannolikt att en sjuttonåring spelar JVM. Det har ju liksom hänt förut.
Fast ni överskattar nog kraftigt hur stor talang han är om ni tror han ens är aktuell för JVM i år.
Panikvärvning skrev:LetsGoLuleå skrev:Wolfhunter skrev:Wozniak spelar väl knappast JVM?!LubosC skrev:Tappar vi Granberg, Wozniak och Hedqvist till JVM så kan Lilja behövas.
Fast ni överskattar nog kraftigt hur stor talang han är om ni tror han ens är aktuell för JVM i år.
För det är ju inte så att Wozniak snittar över 1 ppm i J20 som sjuttonåring och snittade över 1.5 ppm förra säsongen... Vi snackar om en spelare som spelar mot spelare som är mellan två och tre år äldre än honom. Så nog kan han vara aktuell även om han i slutändan eventuellt inte tas ut.
Du får det dock att låta som det aldrig hänt att en sjuttonåring spelat JVM.. när det hände så sent som för två säsonger sedan med Sandin-Pellika.
LetsGoLuleå- Antal inlägg : 450
Sida 1 av 2 • 1, 2