Mario Kempe
Sida 1 av 18 • 1, 2, 3 ... 9 ... 18
Mario Kempe
Spelklar till på torsdag.
Redbear- Antal inlägg : 6780
Sv: Mario Kempe
Senast ändrad av Serkan122 den tis 29 nov 2022, 12:14, ändrad totalt 1 gång
Serkan122- Antal inlägg : 3210
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Serkan122 skrev:Sa de hur långt kontraktet är?
Hörde inte att de sa något om det, men i länken står det två år.
https://www.luleahockey.se/article/6fqqalb23-30c4d/mario-kempe-klar-for-lulea-hockey?fbclid=IwAR2VPJTtaDTtOGv1A2erai-tv3j83dHkgIzODkuatSkRapnU-snbYzQC6qo
Kempes försäsong börjar nu, att tänka på när vi "betygsätter" honom. Gissar på full kapacitet i början av januari om han får vara hel. Sedan bör han bara bli bättre o bättre ju längre säsongen går.
Normalt brukar äldre spelare ha svårt att tända till på 100% i en lång serielunk utan behöver extra viktiga matcher för det. Nu är Mario i ett annat läge och behöver visa sin kapacitet efter jobbig knäskada så vi får se hur det kommer visa sig.
Hoppas och tror han kan hjälpa vår offensiv med poäng och segrar.
Puckad and Bros! like this post
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Bängman- Antal inlägg : 16
Lehto likes this post
https://youtu.be/NuK0zY-BCbM
Vi får nog räkna med 5-6 matcher innan Kempe är igång på riktigt men helt rätt att kasta in han direkt så att han är igång.
Dustin- Antal inlägg : 7178
LulefanGBG likes this post
Dustin skrev:Låter som att han kommer spela vinge, åtminstone till en början, men inte säkert att det blir med Rask och Fröberg.
https://youtu.be/NuK0zY-BCbM
Vi får nog räkna med 5-6 matcher innan Kempe är igång på riktigt men helt rätt att kasta in han direkt så att han är igång.
Efter tisdagens träning meddelade Thomas Berglund att nyförvärvet, som var ytter i yngre år, huvudsakligen kommer att användas som center, som han skolades om till under sin tid i Arizona Coyotes.
Sen får väll tiden utvisa när var hur det blir så
Danneja- Antal inlägg : 745
Dustin likes this post
Norr Media AB
Oavsett vad så är vi bättre med honom i laget och det ska bli kul att se honom på isen nu!
JohanO- Antal inlägg : 814
Burskydd likes this post
Dagen efter presenterades Kempe och om allt faller väl ut så gör han comeback i SHL när Luleå ställs mot Skellefteå under torsdagskvällen.
Kempe kommer få ruskigt bra betalt i Luleå, speciellt under detta året.
Det viskas om att det landar en bra bit över 300 000 kronor i månaden för resten av säsongen, vilket gör honom till en av SHL:s dyraste spelare. Dock kommer snittpriset troligtvis att gå ner till år två, på mer ”rimliga” nivåer. Men det är utan tvekan Luleås dyraste spelare i årets trupp.
Danneja- Antal inlägg : 745
kommer personligen inte riktigt ihåg vad han var för en spelare mer än att han var ganska snabb och orädd.
evanovich- Antal inlägg : 158
Danneja skrev:I veckan kunde Expressen avslöja att Mario Kempe gjort sitt val för resten av denna säsongen och nästa, när det blev Luleå.
Dagen efter presenterades Kempe och om allt faller väl ut så gör han comeback i SHL när Luleå ställs mot Skellefteå under torsdagskvällen.
Kempe kommer få ruskigt bra betalt i Luleå, speciellt under detta året.
Det viskas om att det landar en bra bit över 300 000 kronor i månaden för resten av säsongen, vilket gör honom till en av SHL:s dyraste spelare. Dock kommer snittpriset troligtvis att gå ner till år två, på mer ”rimliga” nivåer. Men det är utan tvekan Luleås dyraste spelare i årets trupp.
Låter mycket rimligt. Bra betalt resten av den här säsongen för att sedan gå ner nästa säsong till en rimligare nivå. Vi har fem månader kvar av säsongen och ska man ha in någon form av spets får man betala för sig. Nu är det upp till Kempe att leverera efter de förutsättningarna men vi måste också ge honom tid att komma in i tempo, spelsystem och farten. Längesen han spelat i ligan och det kan ta ett tag att trampa igång.
Xerzocx likes this post
Hårt jobb, fina handleder och hög blick och spelförståelse. Tycker han får upp tempot i PP och nya vägar in med passen. Jobbar hårt i checken och vågar skära in framför kassen med puck.
Han kommer dessutom bli bättre och bättre.
Jag tror att Kempe kan bli ett väldigt bra tillskott och injektion för vårat lag.
Xerzocx- Antal inlägg : 243
PM, Redbear, kokostrollet, LulefanGBG, Donowitz, Puckad, Kneten and like this post
Xerzocx skrev:Jag tycker att Mario Kempe, på dessa 2 första matcher, visat mycket goda intensioner.
Hårt jobb, fina handleder och hög blick och spelförståelse. Tycker han får upp tempot i PP och nya vägar in med passen. Jobbar hårt i checken och vågar skära in framför kassen med puck.
Han kommer dessutom bli bättre och bättre.
Jag tror att Kempe kan bli ett väldigt bra tillskott och injektion för vårat lag.
Tycker också det ser riktigt lovande ut! Hade trott att han skulle vara försiktigare in i närkamperna och man ser att han har både spelförståelse och ett lugn med pucken som är på en annan nivå. Kan nog bli riktigt bra när han får växa in i spelsystemet ännu mer.
kokostrollet- Antal inlägg : 2684
pingu and Donowitz like this post
Norlin- Antal inlägg : 4518
pingu, Tony Moore and keevvs like this post
Från Norr Media AB ikväll:
Nyförvärvet Mario Kempe – som genomgick en korsbandsoperation i början av året – utgick mot Malmö. Men det var inte på grund av en knäkänning han gjorde det.
Det var en stund efter Leo Komarov satte 2–0 för Luleå Hockey som Mario Kempe lämnade båset och gick mot omklädningsrummet.
– Det är ingen fara, det är bara en liten känning, säger han.
Men det är alltså inte knät det handlar om?
– Nej, det är något annat.
Han fortsätter sedan:
– Kroppen är lite överansträngd, jag hade inte spelat match på länge innan jag kom hit, och jag har spelat mycket i de två senaste matcherna, så jag tog det säkra före det osäkra.
Kommer du att kunna spela nästa match?
– Nej. Jag kommer att hoppa över matchen mot Jukurit, så att det är bra tills matchen mot Färjestad. Den är jag ganska säker på att jag spelar.
Och nu bär det av söderut för dig?
– Ja, precis, vi ska ju ha barn vilken dag som helst.
pingu and Bros! like this post
Tony Moore skrev:Låter hyffsat iaf...
Från Norr Media AB ikväll:
Nyförvärvet Mario Kempe – som genomgick en korsbandsoperation i början av året – utgick mot Malmö. Men det var inte på grund av en knäkänning han gjorde det.
Det var en stund efter Leo Komarov satte 2–0 för Luleå Hockey som Mario Kempe lämnade båset och gick mot omklädningsrummet.
– Det är ingen fara, det är bara en liten känning, säger han.
Men det är alltså inte knät det handlar om?
– Nej, det är något annat.
Han fortsätter sedan:
– Kroppen är lite överansträngd, jag hade inte spelat match på länge innan jag kom hit, och jag har spelat mycket i de två senaste matcherna, så jag tog det säkra före det osäkra.
Kommer du att kunna spela nästa match?
– Nej. Jag kommer att hoppa över matchen mot Jukurit, så att det är bra tills matchen mot Färjestad. Den är jag ganska säker på att jag spelar.
Och nu bär det av söderut för dig?
– Ja, precis, vi ska ju ha barn vilken dag som helst.
Väntat. En slitskada helt enkelt.. väntat med tanke på att han antagligen är en sådan person som tar i så fort han står på is.
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Lulefan- Antal inlägg : 2285
Puckad likes this post
Burskydd- Antal inlägg : 590
pingu likes this post
Marlene Dietrich skrev:Jag tror inte hans kropp/knä håller säsongen ut. Felinvestering av Skuggan.
Känns ju oerhört dumt och onödigt att börja påstå en felinvestering när han inte blivit skadad, när hans knä fortfarande håller och säsongen är långt ifrån slut.
Basera en felinvestering, på vad man tror i framtiden är mest onödigt..
Xerzocx- Antal inlägg : 243
Lulefan, Norlin and Puckad like this post
kokostrollet- Antal inlägg : 2684
Bros! likes this post
Norlin skrev:Med tanke på att det är de första två riktiga matcherna han spelar på nästan ett år tror jag mycket på honom. Väldigt fin aktion när han bröt in och gjorde mål igår, trots att det blev bortdömt. En sådan spelare som vågar gå in och kan sätta dit puckarna.
Idag blev det inga inbrytningar. Han är numera Luleå Hockeyfierad och spelade utsida hela matchen.
farre, Pajala, Polyfemos, Dundernisse and Serkan122 like this post
https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/kempe-det-suger-verkligen-jag-vill-inget-hellre-an-att-spela-men-jag-maste-vara-smart/r2z0ge2r
NallePhu, farre, Redbear, LulefanGBG, Hedanders and Dundernisse like this post
https://www.independent.co.uk/sport/football/football-league/honest-taricco-leaves-west-ham-22034.html?amp
Burskydd skrev:Om det är så att han själv känner att hans knä inte håller hoppas jag att han har så mycket heder i kroppen att han själv avslutar sitt kontrakt och inte rehabbar sig igenom det och tar upp en stor lönepost helt i onödan.
Kan ändå tänka mig att det rådfrågats flera läkare om hur pass allvarliga problem det kan bli med Kempe när han kommit igång med hockeyn. Det bör vara under kontroll och säkert visste alla om att detta kunde hända.
Men om det blir något större bakslag så hoppas man på att kontraktet säga upp utan större svårighet...
Hedanders- Antal inlägg : 2093
Lulejoe likes this post
Ja, var ju typ bättre första matcherna när han var otränad?Dustin skrev:Vilken flopp Kempe har varit hittills.
Blinders- Antal inlägg : 5254
Serkan122 likes this post
För annars är det lika obegripligt som Komarov
Börjar bli en rätt lång lista med obegripliga värvningar i år.
Host Host Sallinen
Är dock övertygad om att han kommer komma till sin rätt nästa år när han tränat ikapp.
OM han inte slår upp skadan då så klart.
farre- Antal inlägg : 2143
JohanO- Antal inlägg : 814
pingu likes this post
Dustin skrev:Saknas ikväll igen och detta blev en riktig floppvärvning.
Mm.
Om besvären skulle fortsätta så hoppas jag Kempe har hedern att bryta avtalet i samsyn med Luleå, så slipper vi den oron inför nästa säsong om han håller för spel eller inte.
pingu, Kneten, Burskydd and Serkan122 like this post
pingu likes this post
Flippass- Antal inlägg : 481
Flippass skrev:Trots att spelet stundtals kollapsat och offensiven varit onödigt trubbig, får man ändå ge laget beröm för sin karaktär. Viker inte ner sig och ger inte upp. Heja Lule!
Tycker vi vikt ner oss flera gånger i vinter.
Pajala- Antal inlägg : 18790
farre and Dundernisse like this post
Vilar sig inför viktiga CHL-finalenPajala skrev:Kempe vilar sig i form
#96- Antal inlägg : 2192
#96 skrev:Våra Sportchefer visade fingertoppskänsla med värvningen av Kempe
Ingen av våra nyförvärv håller måttet.
Pajala- Antal inlägg : 18790
Serkan122 likes this post
När Luleå Hockey presenterade truppen inför matchen så stod det klart att forwarden Mario Kempe saknades på nytt igen.
– Han vilade i dag och kommer att träna i morgon så får vi se vad som händer sedan.
Är det fortsatta känningar i det opererade knäet?
– Vi lämnar det så att han vilade i dag, säger Stridh slutligen.
NilsOskar skrev:Kanske är färdigspelat.
Antingen det eller så var han petad? Låter mer som det tycker jag.
Tror inte vi kommer se många minuter till av Kempe i Luleås tröja.
Burskydd likes this post
CMore hade ju uppgifter om att han var skadad.Dustin skrev:NilsOskar skrev:Kanske är färdigspelat.
Antingen det eller så var han petad? Låter mer som det tycker jag.
Tror inte vi kommer se många minuter till av Kempe i Luleås tröja.
Sida 1 av 18 • 1, 2, 3 ... 9 ... 18