2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad
Sida 8 av 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Sv: 2022-05-12, SM-final 7, Luleå - Färjestad
LHF96- Antal inlägg : 3532
Tony Moore, PM and Wolfhunter like this post
I slutändan lyckades Färjestads stjärnor i högre grad leverera.
Hade inte Einar helt plötsligt vaknat upp hade detta varit över innan sju matcher
BodenSwe- Antal inlägg : 1504
pingu, PM and Puckad like this post
Inför två fullsatta arenor sumpade vi den bästa chans vi har haft på Le Mat på 26 år. Jag spyr. ”Bra jobbat ändå”-kommentarer är en del av det mindrevärdskomplex som gör att vi ännu inte har tagit guld på 26 (27) år.
Kanellängd- Antal inlägg : 871
pingu and Lars158 like this post
LulefanGBG skrev:Vi kommer aldrig vinna något mer SM -guld. Vi vinner ju inte ens när vi är bättre.
Så har man sagt i 25 år och trott på det varje gång fram tills i år. I år trodde jag verkligen för första gången att det skulle bli SM -guld. På sjugosjätte skall det ske ... *Baaam!* sedan vaknade man Det är en hårdsmält läxa. Kommer aldrig tro på det igen.
Förlorarmentalitet eller så ligger det en förbannelse över föreningen. Vetti fan vad som krävs för att få en vändning på skiten, lite nytt blod kanske?
Mange- Antal inlägg : 6617
pingu likes this post
LHF96 skrev:Fan vad de bölar om att de haft motgångar och bla bla bla, det har ett jävla real-lag på pappret
Ja dim kunde köpa sig ännu ett guld, stackars rika Färjestad
Lajon- Antal inlägg : 4397
BodenSwe skrev:Svårt att se Luleå få en bättre resa till ett guld.
I slutändan lyckades Färjestads stjärnor i högre grad leverera.
Hade inte Einar helt plötsligt vaknat upp hade detta varit över innan sju matcher
Nä precis så är det. Kommer dröja innan vi har en så här bra chans igen på ett smguld.
Donten_- Antal inlägg : 2585
Hedanders- Antal inlägg : 2093
Kanellängd skrev:Jag lastar inte någon enskild individ för dagens värdelösa insats, men jag orkar fan inte med att vissa sitter direkt efter matcher och summer säsongen som bra/godkänd. Visst - en SM-final hade jag tagit på förhand om någon frågade mig i början av oktober. En förlust i match 7 i SM-finalen? Nej.
Inför två fullsatta arenor sumpade vi den bästa chans vi har haft på Le Mat på 26 år. Jag spyr. ”Bra jobbat ändå”-kommentarer är en del av det mindrevärdskomplex som gör att vi ännu inte har tagit guld på 26 (27) år.
Det handlar inte om det … når har man väl lärt sig på dessa 26 år… det handlar om ”ribba ut” och sedan ”ihopslag i mål”. Det var HELA skillnaden idag!
Puckad and Wolfhunter like this post
Senast ändrad av ski3r den tor 12 maj 2022, 22:02, ändrad totalt 1 gång
ski3r- Antal inlägg : 1992
Bamsefar and Lars158 like this post
Hedanders skrev:Det är så sjukt att domarna inte kan hålla samma konsekventa bedömning genom hela matchen. Fröberg jävla touch på handskarna blir utvisning men inte råholdingen när vi får friläge.
Sluta skyll på domarna, skyll på laget som är totalt värdelösa när det gäller som mest. Vi hade våra chanser och vi vaskade dom
pingu, PM and Lars158 like this post
Platermos- Antal inlägg : 41
Bra bevis på hur hockeygudarna hatar Luleå att Einar också skadar sig i slutminuterna. Just nu vill man bara lägga ner hela skiten, byta sport, gräva ner sig. Men likförbannat sitter man där nästa vår för 27e året i rad och hoppas på att guldet kommer tillbaka.
Witchfinder77- Antal inlägg : 385
Lulefan- Antal inlägg : 2285
PM likes this post
Lite fysik kanske?Mange skrev:LulefanGBG skrev:Vi kommer aldrig vinna något mer SM -guld. Vi vinner ju inte ens när vi är bättre.
Så har man sagt i 25 år och trott på det varje gång fram tills i år. I år trodde jag verkligen för första gången att det skulle bli SM -guld. På sjugosjätte skall det ske ... *Baaam!* sedan vaknade man Det är en hårdsmält läxa. Kommer aldrig tro på det igen.
Förlorarmentalitet eller så ligger det en förbannelse över föreningen. Vetti fan vad som krävs för att få en vändning på skiten, lite nytt blod kanske?
PM- Antal inlägg : 1947
pingu, Donten_, Lars158, Wolfhunter and Kanellängd like this post
Jag har följt laget alla dessa 26 år. ”Ribba ut” och ”ihopslag i mål” skänker inte direkt någon större tröst för det. Ambitionerna för mig - och antagligen för klubben - är högre än att förlika sig med dylika skittillfälligheter, oavsett om de var avgörande idag eller inte.Lajon skrev:Kanellängd skrev:Jag lastar inte någon enskild individ för dagens värdelösa insats, men jag orkar fan inte med att vissa sitter direkt efter matcher och summer säsongen som bra/godkänd. Visst - en SM-final hade jag tagit på förhand om någon frågade mig i början av oktober. En förlust i match 7 i SM-finalen? Nej.
Det handlar inte om det … når har man väl lärt sig på dessa 26 år… det handlar om ”ribba ut” och sedan ”ihopslag i mål”. Det var HELA skillnaden idag!
pingu and LHF96 like this post
Jag tycker det var en hockeymatch av god kvalitet. Men det är inte OK att inte göra ett ända målWitchfinder77 skrev:Tycker inte vi gör en dålig match. Tvärtom. Men tyvärr var det så jämnt att bonnrötan avgjorde i slutändan. I kombination med att 200kg ryggsäckshockey visade sig vara perfekt för de regler som gäller i ett slutspel. FBK blev ett nytt lag, knappast av Mitell, utan tack vare nya regelboken.
Bra bevis på hur hockeygudarna hatar Luleå att Einar också skadar sig i slutminuterna. Just nu vill man bara lägga ner hela skiten, byta sport, gräva ner sig. Men likförbannat sitter man där nästa vår för 27e året i rad och hoppas på att guldet kommer tillbaka.
Lars158- Antal inlägg : 9806
Man kan ju också undra lite på matchningen i slutet när man skickar in 4:e kedjan när det ska avgöras det hade inte hänt i något annat lag
Mr Bister- Antal inlägg : 1505
Mange skrev:Hedanders skrev:Det är så sjukt att domarna inte kan hålla samma konsekventa bedömning genom hela matchen. Fröberg jävla touch på handskarna blir utvisning men inte råholdingen när vi får friläge.
Sluta skyll på domarna, skyll på laget som är totalt värdelösa när det gäller som mest. Vi hade våra chanser och vi vaskade dom
1. Jag skyller på vem jag vill.
2. Du tycker det är kul att vi blir helt jävla utdömda hela slutspelet? Crosschecking i halsen på Engsund, ett antal huvudtacklingar som inte ens tittas på. Men de kan kolla på en jävla HÖG KLUBBA som Shinnimin ger Lennström.
3. Hoppa av din höga häst för fan!
Hedanders- Antal inlägg : 2093
Urken, Bamsefar, kokostrollet, Norlin and Platermos like this post
PM skrev:Lite fysik kanske?Mange skrev:LulefanGBG skrev:Vi kommer aldrig vinna något mer SM -guld. Vi vinner ju inte ens när vi är bättre.
Vi har ju provat den strategin också vilket inte heller fungerade xD
Kanske blanda lite…Mange skrev:PM skrev:Lite fysik kanske?Mange skrev:LulefanGBG skrev:Vi kommer aldrig vinna något mer SM -guld. Vi vinner ju inte ens när vi är bättre.
ski3r- Antal inlägg : 1992
pingu likes this post
I rusk och regn.
På soliga sommardagar och isiga vintermorgnar.
Alltid med er.
Norlin- Antal inlägg : 4518
Tony Moore, Rönken and Wolfhunter like this post
Joo. Det är slitsamt att ha en motståndare som är några centimeter längre och något kilo tyngre.PM skrev:Lite fysik kanske?Mange skrev:LulefanGBG skrev:Vi kommer aldrig vinna något mer SM -guld. Vi vinner ju inte ens när vi är bättre.
Lars158- Antal inlägg : 9806
Sir Prozac- Antal inlägg : 2491
Vi avslutar säsongen precis som vi började den. Med stora problem att göra mål. Något att tänka på när vi bygger nästa säsongs trupp. Nu blir det en gravöl och sen sova. I morgon är en ny dag, vi kommer att komma tillbaka.
Braun- Antal inlägg : 1095
Kanellängd skrev:Jag har följt laget alla dessa 26 år. ”Ribba ut” och ”ihopslag i mål” skänker inte direkt någon större tröst för det. Ambitionerna för mig - och antagligen för klubben - är högre än att förlika sig med dylika skittillfälligheter, oavsett om de var avgörande idag eller inte.Lajon skrev:Kanellängd skrev:Jag lastar inte någon enskild individ för dagens värdelösa insats, men jag orkar fan inte med att vissa sitter direkt efter matcher och summer säsongen som bra/godkänd. Visst - en SM-final hade jag tagit på förhand om någon frågade mig i början av oktober. En förlust i match 7 i SM-finalen? Nej.
Menar inte att det skänker någon tröst, men jag menar att vad fan mer kan man som lag göra än vad dom gjort ….
2021 gick man på halvfart i ett publikbefriat SHL och lyckades ändå bjuda upp till dans. En studs eller två åt rätt håll och vi hade spelat semifinal. Med publik hade vi gått ännu längre.
2022 är vi ett hopslag från guldet.
Luleå hockey är en helt jävla otrolig hockeyorganisation. Vi kommer fortsätta utmana om guldet framöver och till slut kommer vi vinna skiten, och när vi väl gör det så ser vi även till att slå ut SKE på vägen.
Surt att förlora, men jag älskar det här laget och publiken.
JohanO- Antal inlägg : 814
Bamsefar, Tony Moore, Donten_, Puckad and SatanicPanic like this post
Är ju lustigt att Färjestad kör den mest fysiska hockeyn jag sett på väldigt länge och vi kör modell ofysisk hockey och dom orkar minst lika mycket som oss och ikväll går dom hem och knullar baldrottningen med en medalj runt halsen medan vi sitter och och tröstrunkar med ont i arslet!Mange skrev:PM skrev:Lite fysik kanske?Mange skrev:LulefanGBG skrev:Vi kommer aldrig vinna något mer SM -guld. Vi vinner ju inte ens när vi är bättre.
Hedanders skrev:Mange skrev:Hedanders skrev:Det är så sjukt att domarna inte kan hålla samma konsekventa bedömning genom hela matchen. Fröberg jävla touch på handskarna blir utvisning men inte råholdingen när vi får friläge.
1. Jag skyller på vem jag vill.
2. Du tycker det är kul att vi blir helt jävla utdömda hela slutspelet? Crosschecking i halsen på Engsund, ett antal huvudtacklingar som inte ens tittas på. Men de kan kolla på en jävla HÖG KLUBBA som Shinnimin ger Lennström.
3. Hoppa av din höga häst för fan!
tyrre borde åkt på en 5+game för sin armbåge i början av kvällens match men domarna blundade även för den. Säger inte att domarna varit bra men det har ju varit missar åt båda hållen. Problemet är att vi sumpar våra målchanser, tar in tillvara på de PP som vi väl får, vi gör försvarsmissar som straffar oss hårt, chippar ut puckar så fort vi hamnar under press i egen zon, vi har usla uppspel som leder till pucktapp eller dump av puck som man sedan förlorar eller inte ens går på, utan bara ger bort pucken.
Tony Moore likes this post
Sir Prozac skrev:Har svårt att vara jättearg, är bara tom och besviken. Men jag har lärt mig en sak, jag kommer aldrig någonsin mer att hoppas på något mer guld. Tur man fick vara med -96.
Detta var ett nytt 1993. Vi kommer igen ännu starkare. Ser de kommande åren an med tillförsikt. Bara att byggs vidare från starkare grund.
Senast ändrad av kokostrollet den tor 12 maj 2022, 22:18, ändrad totalt 1 gång
kokostrollet- Antal inlägg : 2684
Bamsefar and JohanO like this post
Braun skrev:Grymt slut. Slås ändå av att jag mår helt okej. Sitter till och med kvar och tittar på FBK:s guldfirande. Ooootroligt små marginaler i dag. Ändå tycker jag inte vi var tillräckligt bra. FBK gjorde en snudd på perfekt match.
Vi avslutar säsongen precis som vi började den. Med stora problem att göra mål. Något att tänka på när vi bygger nästa säsongs trupp. Nu blir det en gravöl och sen sova. I morgon är en ny dag, vi kommer att komma tillbaka.
Det hedrar dig. Jag stängde av vid 2-0. Klarade inte mer. Är helt dränerad på känslor just nu, det blev liksom overload där så mycket anspänning över så lång tid kokar ner till en sen förlust i tredje period.
Sitter med telefonen och kollar igenom bilder på dottern, det känns som det enda jag kan hitta lite värme i just nu där det i övrigt bara är tomhet.
Norlin- Antal inlägg : 4518
Bamsefar, LHF96 and Puckad like this post
Braun skrev:Grymt slut. Slås ändå av att jag mår helt okej. Sitter till och med kvar och tittar på FBK:s guldfirande. Ooootroligt små marginaler i dag. Ändå tycker jag inte vi var tillräckligt bra. FBK gjorde en snudd på perfekt match.
alla forwards sitter väl på kontrakt, är väl typ en som inte gör det. Är väl backsidan som det blir förändring på.
Kilon,KILON!!
Vi kommer inte in framför mål.
Vi har gjort mkt av lite under många år med ett jobbigt press spel under många år och vi har gjort det bra..
Men vi kan värva 2-3 super stjärnor.
Dom blir sönderslagna tillslut om dom skall ensam driva anfallet.
Tänk vad en anton hedman typ hade kunnat göra för det här laget.
och en arg skåning,
kralle- Antal inlägg : 164
Mange!!!PM skrev:Är ju lustigt att Färjestad kör den mest fysiska hockeyn jag sett på väldigt länge och vi kör modell ofysisk hockey och dom orkar minst lika mycket som oss och ikväll går dom hem och knullar baldrottningen med en medalj runt halsen medan vi sitter och och tröstrunkar med ont i arslet!Mange skrev:PM skrev:Lite fysik kanske?Mange skrev:LulefanGBG skrev:Vi kommer aldrig vinna något mer SM -guld. Vi vinner ju inte ens när vi är bättre.
Vill inte vara tyken eller oense med dig.
Är bara så sjukt besviken och tar ut det på forumet.
Försöker bara hitta orsaker och nått att skylla på.
Tony Moore likes this post
Lajon skrev:Kanellängd skrev:Jag har följt laget alla dessa 26 år. ”Ribba ut” och ”ihopslag i mål” skänker inte direkt någon större tröst för det. Ambitionerna för mig - och antagligen för klubben - är högre än att förlika sig med dylika skittillfälligheter, oavsett om de var avgörande idag eller inte.Lajon skrev:Kanellängd skrev:Jag lastar inte någon enskild individ för dagens värdelösa insats, men jag orkar fan inte med att vissa sitter direkt efter matcher och summer säsongen som bra/godkänd. Visst - en SM-final hade jag tagit på förhand om någon frågade mig i början av oktober. En förlust i match 7 i SM-finalen? Nej.
Menar inte att det skänker någon tröst, men jag menar att vad fan mer kan man som lag göra än vad dom gjort ….
Vi skulle typ behöva ett rent NHL-lag för att lyckas ta ett guld.
PM likes this post
Vad mer hade man som lag - med två matchbollar - kunnat göra? Ja, sett till önskemål och (antagligen) intern målsättning: vinna.Lajon skrev:Kanellängd skrev:Jag har följt laget alla dessa 26 år. ”Ribba ut” och ”ihopslag i mål” skänker inte direkt någon större tröst för det. Ambitionerna för mig - och antagligen för klubben - är högre än att förlika sig med dylika skittillfälligheter, oavsett om de var avgörande idag eller inte.Lajon skrev:Kanellängd skrev:Jag lastar inte någon enskild individ för dagens värdelösa insats, men jag orkar fan inte med att vissa sitter direkt efter matcher och summer säsongen som bra/godkänd. Visst - en SM-final hade jag tagit på förhand om någon frågade mig i början av oktober. En förlust i match 7 i SM-finalen? Nej.
Jag vet att det inte är att bara gå ut och vinna, och återigen - jag klandrar inte någon enskild individ i laget. Men det finns flertalet som hade kunnat prestera bättre dels idag, dels i måndags, för att bärga det guld vi har väntat på i 26 år. Av ren besvikelse vägrar jag kasta in handduken med åsikten ”vi gjorde det bästa vi kunde” - för det tycker jag helt enkelt inte att vi gjorde. Oavsett om säsongen slutligen förklaras klart godkänd eller inte.
pingu and Lars158 like this post
Ungefär så jag känner med.Sir Prozac skrev:Har svårt att vara jättearg, är bara tom och besviken. Men jag har lärt mig en sak, jag kommer aldrig någonsin mer att hoppas på något mer guld. Tur man fick vara med -96.
Har bara vågat tro på det ett par gånger. '96 när vi vann. '20 när hela skiten blev inställd och nu då i år.
Mot Varulven '97 och mot Saik när det nu var trodde jag aldrig på det.
I år trodde jag på det nästan lika mycket som '20.
Gör aldrig om det misstaget för besvikelsen blir så mycket större. Förlusten mot Saik var ingenting mot det här. En axelryckning i jämförelse.
Jag fick stänga av och gå ut i skogen när de gjorde två noll.... Höll på bryta ihop eller slå sönder någonting så var bara tvungen att komma ut och bort helst från allt och alla och promenera bort från skiten. Ut i intet. Rätt skönt. Iallafall jävligt skönt att den är här skiten är över. Nu kanske man kan få sova ordentligt för första gången på 2 veckor.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
PP går i stå, vilket gör att Ulfvarne överlever till en sjunde match där slumpen avgör.
Hade man haft någon spelare till, typ Shinnimin och Brännström - vilket just Gallo är, så kanske man orkat forcerat idag. Är ju de här ettriga, aviga spelarna som kan bryta sig igenom deras köttmur. Omark gjorde en del bra saker, men det går långsamt och det hela hänger på en grym passning som avslutning på hans prestation.
Braun likes this post
Burskydd- Antal inlägg : 590
Bamsefar, PM and Flippass like this post
Hur många gånger under dom 26 åren har vi haft en trupp som har haft en rimlig chans att utmana om guldet? Kanske en handfull gånger? Hur många gånger har vi varit favoriter till guldet innan säsongen startade? inte många.
En klar majoritet av dom 26 åren som har gått har vi haft en budget-trupp på pappret som inte varit i närheten av topplagen. Det går i princip inte att skrälla sig fram till ett guld sedan bäst av 7 matcher infördes i slutspelet. Det gäller att ha ett riktigt bra lag på pappret och lite stolpe in.
Fortsätter vi ha ett topplag på pappret och rätt personer på rätt plats, tränare och sportchef hör till dom viktigaste här. Då kommer vi vinna guld igen och det kommer inte dröja alltför många år.
Skulle nog säga att Luleå är en av dom klubbarna som fått ut mest av sitt spelarmaterial sett till varje krona under dom 26 senaste åren. Men det gäller att ha rätt förutsättningar för att ha en chans att vinna guldet.
Sundance Kid- Antal inlägg : 812
Bamsefar, JohanO and Braun like this post
Vi är Lulefans och ingen vet bättre än oss hur surt det kan vara att hålla på det bästa laget!
Skål för oss
kralle skrev:Vad behövs?
Kilon,KILON!!
Vi kommer inte in framför mål.
Vi har gjort mkt av lite under många år med ett jobbigt press spel under många år och vi har gjort det bra..
Men vi kan värva 2-3 super stjärnor.
Dom blir sönderslagna tillslut om dom skall ensam driva anfallet.
Tänk vad en anton hedman typ hade kunnat göra för det här laget.
och en arg skåning,
Fast enligt folket här på forumet så passar inte stora fysiska spelare in i bulans hockey.
kralle likes this post
Kanellängd skrev:”Bra säsong” osv, visst. Spelar inte någon jävla roll när vi förlorar SM-guldet på hemmaplan i match 7 - efter att ha torskat båda matchbollarna. Vinnarkulturen sitter i damernas väggar, herrarna viker ned sig när det gäller. Fy fan i helvete, hur ska man ens hämta sig efter det här.
Det går inte att argumentera emot att det inte vill sig för Luleås herrlag, men.. har du någon bra idé varför? Vad bör man göra annorlunda? Jag tycker att vi var så oerhört nära denna gång, men ser några konkreta saker som man borde gjort bättre. En sak är exempelvis Bulans matchning av Omark. Varför matcha Omark mot DLR även på hemmaplan, som ett exempel.
Gustafsson som jag avgudat i flera säsonger, gör en medioker säsong i min mening. I slutspelet är han riktigt långsam och lever på att ligga rätt i banan. Lepistö är den som dragit det största lasset där. Också något som fallerat, utöver vad mitt tidigare inlägg resonerar kring (ingen ersättare för Gallo med mera).
pingu and Braun like this post
Vi har fantastiska backar och målvakt men hade behövt någon mer sniper i detta bygge. Det är rik klubb mot fattig klubb. Som det är alla år. Många lag satsar stora pengar nästa år också så den sanningen lär bestå. Andra lag värvar under säsong, spelare efter spelare. Luleå sparkar utan att ersätta. Det är ekonomiskt klokt men hade Färjestad inte lagt en påse guld över Furch exempelvis hade de nog inte stått där nu.
Senast ändrad av JoakimJ den tor 12 maj 2022, 22:29, ändrad totalt 1 gång
Vexet- Antal inlägg : 459
Sida 8 av 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
» 2022-05-03, SM-final 3, Luleå - Färjestad
» 2022-05-05, SM-final 4, Färjestad - Luleå
» 2022-05-07, SM-final 5, Luleå - Färjestad
» 2022-05-09, SM-final 6, Färjestad - Luleå