2021-09-18, SHL-match 2, Frölunda - Luleå
+29
Lajon
Donten_
Dundernisse
Atlet
Kagen
Old Brooklyn
Pajala
Tony Moore
Mange
Bamsefar
MickkeJ
Hankburger
PM
NallePhu
Norlin
ski3r
Dustin
Jojjan
Urken
Blinders
Lehto
GrodanBoll
Jonken
Dilox
Micke80
LulefanGBG
Puckad
Redbear
Admin
33 posters
Sida 1 av 6
Sida 1 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Datum: | Lördag 18:e Sepetember |
Tid: | 18.00 |
Var: | Scandinavium |
Inbördes möten:
Inga möten hittills denna säsong. |
Inför matchen:
- Spoiler:
- Tabellen inför dagens matcher:
Nr: Lag: GP: GD: P: 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14Rögle
Malmö
Luleå
Timrå
Skellefteå
Brynäs
Växjö
Frölunda
Djurgården
Oskarshamn
Färjestad
Örebro
Leksand
Linköping2
2
1
2
2
2
2
2
2
2
1
2
2
25
4
3
1
1
0
0
0
-1
-2
1
-2
-5
-56
6
3
3
3
3
3
3
3
3
2
1
0
0
Läs mer:
https://www.luleahockey.se/article/k8k7aktob-30c4d/maste-ha-mycket-speed
https://www.luleahockey.se/article/931iaktob-30c4d/moter-ett-lag-som-jobbar-hart
Under matchen:
- Spoiler:
- https://www.shl.se/gamecenter/qZl-8uH1VfanW/events
Efter matchen:
- Spoiler:
- Resultat:
Frölunda - Luleå: 2-1 (1-0, 0-1, 1-0)
Tabellen efter dagens matcher:Nr: Lag: GP: GD: P: 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14Rögle
Växjö
Skellefteå
Malmö
Frölunda
Färjestad
Djurgården
Brynäs
Luleå
Oskarshamn
Timrå
Örebro
Linköping
Leksand2
3
3
3
3
2
3
3
2
2
3
2
2
35
4
4
2
1
3
0
-1
2
-2
-3
-2
-5
-86
6
6
6
6
5
5
4
3
3
3
1
0
0
Läs mer:
https://www.shl.se/gamecenter/qZl-8uH1VfanW/articles/post
Längtar till nästa match. Ska Roger bli röd igen? Vi får hoppas på det
Redbear- Antal inlägg : 6780
Puckad and Wolfhunter like this post
Sv: 2021-09-18, SHL-match 2, Frölunda - Luleå
Om Schtaan gör sitt så kan de få möjlighet starta säsongen med tre förluster.
Puckad- Antal inlägg : 11372
Urken, Bamsefar, Rikky, Redbear and Wolfhunter like this post
Man undrar vem fan som lägger SHL's spelschema?
Satt med kollegan och tittade lite och insåg att vår kommande motståndare Fusklunda i leder säsongen med 7 hemmamatcher på de 10 första omgångarna. Som det ser ut är det inte heller pga flyttade omgångar då man spelar varje omgång.
Upplagt för bra start för deras del mao. Hoppas att vi kan grusa det på Lördag. Sedan finns det ju alltid två sidor av myntet, det kan ju vara bra att ha fler hemmamatcher när det drar ihop sig också men tycker ändå att det är lite konstigt. Luleå spelar varannan match hemma och borta t.ex. så borde det ju vara. Sedan att det diffar någon match hit eller dit är ju fullt naturligt.
Edit: Sedan är det ju knappast bra för Frölunda under pandemin att de får så många hemmamatcher i början när publiken är begränsad.
Satt med kollegan och tittade lite och insåg att vår kommande motståndare Fusklunda i leder säsongen med 7 hemmamatcher på de 10 första omgångarna. Som det ser ut är det inte heller pga flyttade omgångar då man spelar varje omgång.
Upplagt för bra start för deras del mao. Hoppas att vi kan grusa det på Lördag. Sedan finns det ju alltid två sidor av myntet, det kan ju vara bra att ha fler hemmamatcher när det drar ihop sig också men tycker ändå att det är lite konstigt. Luleå spelar varannan match hemma och borta t.ex. så borde det ju vara. Sedan att det diffar någon match hit eller dit är ju fullt naturligt.
Edit: Sedan är det ju knappast bra för Frölunda under pandemin att de får så många hemmamatcher i början när publiken är begränsad.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
Vill minnas att rögle bygger om arenan så de startar på bortaplan de första matcherna. Sånt kan så klart spela in i det stora pusslet
Micke80- Antal inlägg : 3038
Lehto likes this post
Det är inte hela sanningen men Scandinavium har mycket event och skit längre fram vilket nog också gjort att man försökt peta in fler matcher när hallen är ledig - för att slippa flytta längre fram.
Dilox- Antal inlägg : 742
Själv är jag bara så där aningens lite less över vissa Expressen reportrars 'gulli-gullande' -med Frölunda. Var och varannan blänkare handlar ju om detta Göteborgslag. Onekligen verkar det finnas ett internt fjäder-gäng på redaktionen; som pushar där... (Bara att kolla på namnen som skriver dessa fjun-artiklar.)
-Köp premium och läs allt om Frölunda... -Vilka tomtar... (-Kick backs från GT eller GP...?)
-Köp premium och läs allt om Frölunda... -Vilka tomtar... (-Kick backs från GT eller GP...?)
Senast ändrad av Jonken den fre sep 17, 2021 11:20 am, ändrad totalt 3 gånger
Jonken- Antal inlägg : 7062
Låt oss ge dom mer att skriva om.
För min del får reportrarna gärna åka runt med måttbandet -och mäta längden på klyckan -på alla sina Indianare om dom vill... Sedan om övriga hockeyssverige tycker detta är tillräckligt intressant; bla för en premium prenumeration på tidningen -är nog.... (-Yeah; U do the math here...)Puckad skrev:Låt oss ge dom mer att skriva om.
Intervju med Stridh
Tydligen kör Rask med Isac och Andreasson imorgon. Einar extraforward eller i fjärdekedjan? Kanske Muzik-Mattsson-Einar?
Tydligen kör Rask med Isac och Andreasson imorgon. Einar extraforward eller i fjärdekedjan? Kanske Muzik-Mattsson-Einar?
GrodanBoll- Antal inlägg : 172
GrodanBoll skrev:Intervju med Stridh
Bra att Gallo får stanna kvar med Komarek/Tyrre. Känns som det väckte Komarek till liv? Vi får väl se laguppställningen imorrn
GrodanBoll skrev:Intervju med Stridh
Fan undrar om inte Einar skulle kunna passa bra in med Muzik-Mattsson/Berglund!
Lehto- Antal inlägg : 783
Laget enligt NSD imorgon:
Omark - Fröberg - Shinnimin
Komarek - Tyrväinen - Gallo
Brännström - Andreasson - Rask
Muzik - Berglund - Mattsson
Einar
https://nsd.se/nyheter/artikel/rask-tillbaka-petas-fran-andrakedjan--gall-far-fortsatt-fortroende/jpgz63qj
Einar
https://nsd.se/nyheter/artikel/rask-tillbaka-petas-fran-andrakedjan--gall-far-fortsatt-fortroende/jpgz63qj
Blinders- Antal inlägg : 5253
Rimlig uppställning.Blinders88 skrev:Laget enligt NSD imorgon:
Einar
Puh, vad skönt det ska bli med match igen. Ska slå mig till ro i soffan och bara njuta. Helg!
Tråkigt att man petar bort Einar för Rask i min mening... Lika och säga hejdå Einar & lycka till i BIF eller LHC
Jojjan- Antal inlägg : 404
Jag hade nog hellre låtit Rask stå vid sidan än att peta Einar. Med det sagt, vilken jävla uppställning. Två förstakedjor, en andrakedja och sen massvis med hjärta i fjärde. Taggad för match!
Dustin- Antal inlägg : 7176
Sen ska Connolly och eventuellt Petter in också .Dustin skrev:Jag hade nog hellre låtit Rask stå vid sidan än att peta Einar. Med det sagt, vilken jävla uppställning. Två förstakedjor, en andrakedja och sen massvis med hjärta i fjärde. Taggad för match!
Blinders- Antal inlägg : 5253
Fast så är det i ett lag med hård konkurrens, ibland får man stå över eller gå som extraforward. Jag tycker det är fullt rimligt att Rask får chansen att visa upp sig i en tävlingsmatch. Presterar han inte eller någon annan inte gör sitt jobb ordentligt så kommer Einar vara tillbaka som ordinarie. Precis som det ska vara.Jojjan skrev:Tråkigt att man petar bort Einar för Rask i min mening... Lika och säga hejdå Einar lycka till i BIF eller LHC
ski3r- Antal inlägg : 1992
!!GAME DAY!!
Frölunda känna något i obalans trots vinsten mot mordor i torsdags. Säger inte att det är tre gratispoäng men definitivt fördel norrbotten i kvällens batalj.
Frölunda känna något i obalans trots vinsten mot mordor i torsdags. Säger inte att det är tre gratispoäng men definitivt fördel norrbotten i kvällens batalj.
Norlin- Antal inlägg : 4518
En fråga är ju som vanligt -att centrarna i vårat lag har inställningen att ge VF-Joel en match i tekningscirklarna. Och MAN MÅSTE DIT ovanför punkten och stångas med skallen -annars ger man bort det direkt. Gör som Joel: se till att komma ner djupt -och sikta uppåt rörelsen med hjälmen mot nyllet/hakan. Det spelar inge roll om domarna får ta om tekningarna tills de lessnar. Man SKA INTE ge bort/bjuda på det här. Vi vill väl föffan också börja med pucken!
Jag VET att 'Tyrre' inte kommer att rea ut sig själv i tekningscirklarna. Även Berglund har ju rutinen för att kunna gå hyffsat jämnt. Däremot ställer jag frågetecken på Fröberg och Andreasson. Missförstå mig rätt nu: Både Linus och Pontus är bra tekare. Och det återstår och se om de kan dra jämnt -mot alla ful knep som finns i boken i tekningscirkeln.
-Bjuder man upp -och går jämnt mot VF Joel i tekningscirklarna; tar man bort en hel del på vad Indianerna hämtar sitt anamma ifrån...
Hoppas LHF-spelarna ikväll gör det som Lule Fans gör:
Drar åt remmarna på hjälmarna ordentligt, sänker visiret; och: STÅR UPP FÖR LULEÅ HOCKEY!
Jag VET att 'Tyrre' inte kommer att rea ut sig själv i tekningscirklarna. Även Berglund har ju rutinen för att kunna gå hyffsat jämnt. Däremot ställer jag frågetecken på Fröberg och Andreasson. Missförstå mig rätt nu: Både Linus och Pontus är bra tekare. Och det återstår och se om de kan dra jämnt -mot alla ful knep som finns i boken i tekningscirkeln.
-Bjuder man upp -och går jämnt mot VF Joel i tekningscirklarna; tar man bort en hel del på vad Indianerna hämtar sitt anamma ifrån...
Hoppas LHF-spelarna ikväll gör det som Lule Fans gör:
Drar åt remmarna på hjälmarna ordentligt, sänker visiret; och: STÅR UPP FÖR LULEÅ HOCKEY!
Står vi bara upp REJÄLT spelare för spelare på ALLT fult -kommer detta bli en riktig kamp; där man systematiskt bryter -tills det brister/går av någonstans i leden.
-Jag både hoppas och tror att deras svagaste länk -kommer att ge efter först.
-Jag både hoppas och tror att deras svagaste länk -kommer att ge efter först.
Skall iaf bli skönt -att lägga en sak till handlingarna i Hockey Sverige: Det är tydligt att det är många inom hockey Sverige som verkligen, verkligen (dock kanske lite färgat) -tror att Ryan Lasch i VF är den bästa PP-spelaren i SHL. Och: Visst; är han ju bra. Men den här säsongen 21/22; kommer nog även de mest envisa och färgade bli tvungna att inse någonting annat....
Får vi chansen -kommer vårat PP1 och PP2 plocka isär Indianerna!
Men då gäller det också att det finns domare som dömer lika åt båda håll. (Vilket inte brukar tillhöra vanligheterna i Scandalium.)
Får vi chansen -kommer vårat PP1 och PP2 plocka isär Indianerna!
Men då gäller det också att det finns domare som dömer lika åt båda håll. (Vilket inte brukar tillhöra vanligheterna i Scandalium.)
Det som kommer väga över till oss är våra retstickor som vågar peta näsan in i skiten, Tror vi får se en som Shinnemin reta gallfeber med sin energiska stil för Frölunda är inte ett vassare lag än Luleå!
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Helt klart lite för många spelare i Luleå Hockey i: -Tyrväinen, -Shinnimin, -Galló, -Rask, -Muzik; för Frölundas retstickor att vinna mot; ifall de skall försöka brösta ner oss. Men det gäller för våra spelare att välja sina strider mot; Lundkvist, Lasu, Rosseli-Olsen, och Sundström. Oavsett vilken matchbild det än blir ikväll; känns Luleå Hockey väldigt rustade för detta.NallePhu skrev:Det som kommer väga över till oss är våra retstickor som vågar peta näsan in i skiten, Tror vi får se en som Shinnemin reta gallfeber med sin energiska stil för Frölunda är inte ett vassare lag än Luleå!
Ingen Sondell med i uppställningen på Swehockey.
Skadad eller sjuk?
Skadad eller sjuk?
PM- Antal inlägg : 1947
PM skrev:Ingen Sondell med i uppställningen på Swehockey.
Skadad eller sjuk?
Han var tveksam inför matchen. Förmodligen någon lätt skada.
PM likes this post
Det där är en väldigt tveksam utvisning..
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Urken likes this post
Fasthållningar är godtyckliga. Tyrre blev fasthållen rätt ordentligt i offensiv zon, två byten tidigare. Skillnaden var att han inte ramlade. Jaja, håll tätt nu.
Hänga och dra i Shinnimin.. men ja.. som vanligt.
Redbear likes this post
Bra byte av Luleå.
Kan inte se matchen på tv ikväll och försökte slå på radiosporten. Vet inte om jag är dum men jag kan på allvar inte hitta sändningen Sänder de inte längre?
MickkeJ- Antal inlägg : 2825
Urken skrev:Hänga och dra i Shinnimin.. men ja.. som vanligt.
Ja. Olika nivåer på vem som gör vad.
MickkeJ skrev:Kan inte se matchen på tv ikväll och försökte slå på radiosporten. Vet inte om jag är dum men jag kan på allvar inte hitta sändningen Sänder de inte längre?
De skulle väl banta ned antalet matcher.
MickkeJ skrev:Kan inte se matchen på tv ikväll och försökte slå på radiosporten. Vet inte om jag är dum men jag kan på allvar inte hitta sändningen Sänder de inte längre?
Pga. ekonomiska skäl så följer de färre matcher denna säsong. Vilket, av tradition, innebär kraftigt reducerat antal Luleåmatcher.
Haha, wtf? Radiosporten är ju en tradition!
MickkeJ- Antal inlägg : 2825
Som sagt spelare och spelare har olika regelböcker tyvärr!
Vad är det för domarnivå? Frölunda får trippa och hålla fast Luleåspelarna
Senast ändrad av Hankburger den lör sep 18, 2021 6:27 pm, ändrad totalt 1 gång
Jahapp. Återigen kunde vi fått med oss en utvisning - istället åker vi ut, för sex man..
Sitter i samma situation! Får lyssna på radiosporten med sporadisk rapportering.MickkeJ skrev:Haha, wtf? Radiosporten är ju en tradition!
Det är det man får med skattefinansierad statsmedia!
PM- Antal inlägg : 1947
Hankburger skrev:Vad är det för domarnivå? Frölunda får trippa och hålla fast Luleåspelarna. Luleå petar på en Frölundaspelare och åker ut?!
Haha, ja. Det är ren parodi
Urken skrev:Jahapp. Återigen kunde vi fått med oss en utvisning - istället åker vi ut, för sex man..
Vill se repris på den. För antingen är jag blind eller så ser domaren dubbelt..
Och där går backarna bort sig..
*edit* Engsund får ta på sig det målet. Varför skall han ut och försöka peta där?
*edit* Engsund får ta på sig det målet. Varför skall han ut och försöka peta där?
Senast ändrad av Hankburger den lör sep 18, 2021 6:30 pm, ändrad totalt 1 gång
Sjöqvisten är sig lik i scandalianum , det är för sorgligt.
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Hankburger skrev:Urken skrev:Jahapp. Återigen kunde vi fått med oss en utvisning - istället åker vi ut, för sex man..
Inga skandaler ännu, men lite frustrerande.. speciellt när Frölunda gör mål efter domarens hjälp. Får se vad som krävs innan Shinnimin eller Tyrväinen får med sig något.
Vad fan pysslar Engsund med, herregud...
Mange- Antal inlägg : 6617
Fyfan. Som vanligt har röde Roger zebrorna i sin ficka....
Norlin- Antal inlägg : 4518
För få lyssnare enl SR..PM skrev:Sitter i samma situation! Får lyssna på radiosporten med sporadisk rapportering.MickkeJ skrev:Haha, wtf? Radiosporten är ju en tradition!
Det är det man får med skattefinansierad statsmedia!
Mange skrev:Vad fan pysslar Engsund med, herregud...
Kan man ju undra. Varför skall han bakom mål och stöta för när han har en spelare att hålla vid bortre stolpen..
Shinnimin har en eget häfte hos domarna tyvärr och det är svårt för han att få med ngt ser man tyvärr, Sanslöst 2st fasthållningar på han som domarna skiter i totalt men han bara hoppar upp och forts åka och skiter i det!Urken skrev:Hankburger skrev:Urken skrev:Jahapp. Återigen kunde vi fått med oss en utvisning - istället åker vi ut, för sex man..
Inga skandaler ännu, men lite frustrerande.. speciellt när Frölunda gör mål efter domarens hjälp. Får se vad som krävs innan Shinnimin eller Tyrväinen får med sig något.
Bamsefar, Redbear and Puckad like this post
Sida 1 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Liknande ämnen
» 2021-02-25, SHL-match 44, Luleå - Frölunda
» 2021-12-02, SHL-match 23, Luleå - Frölunda
» 2021-01-07, SHL-match 28, Frölunda - Luleå
» 2021-01-09, SHL-match 29, Luleå - Oskarshamn
» 2021-02-04, SHL-match 39, Brynäs - Luleå
» 2021-12-02, SHL-match 23, Luleå - Frölunda
» 2021-01-07, SHL-match 28, Frölunda - Luleå
» 2021-01-09, SHL-match 29, Luleå - Oskarshamn