Chris Abbott, Del 1
+100
Kapten Haddock
Dilox
ollle
Pontaking
Lasse Proppmätt
Scouten
nummer 17
Hajlimpan
Pickadoll
ski3r
Pajala
Neurofunk20
Simon90
Kagen
eklunden
NilsOskar
Högljudd
JayDee
Mr Bister
JohanO
makkanmakkan
Ivanhoe
Ulfstrk
kniba
Patrik82
BodenSwe
tibet
Urken
Rikky
Obsut
Puckad
ezz
Jaguaren
Kraftkung
JuniorX
GustenA
LHF96
Helge
Qirren
johan74
Myrman
Mickeee
zamboni
Vexet
Hellcop
miker
KaptenBlodskelett
Luleåfan
Sundance Kid
icemask
Ingemar
Dentos
Micke80
Old Brooklyn
dubstep
hokkzorz
Lulefan
tronic
Dalle
Slapshot
Donowitz
Chris Hendrix
Mange
pingu
Norlin
Rönken
JahNT
Lars158
kokostrollet
kralle
Zeth
LuleåWinston
NallePhu
CKa
MiCCe
Redbear
FruktHamster
Johan__
LulefanGBG
M32012
LubosC
DonP
storraggarn
Zeb Macahan
Salle
farre
PM
Sven Savage
Rayko
Bamsefar
amarule
tvåplustvå
Dave Rock
Tigerman
Tony Moore
Lajon
Beast.
MickkeJ
Snikne Ville
104 posters
Sida 7 av 20
Sida 7 av 20 • 1 ... 6, 7, 8 ... 13 ... 20
Sv: Chris Abbott, Del 1
KaptenBlodskelett skrev:Jag har inte riktigt koll på vad som gäller i ett sådant läge, men jag antar att man räknar "matchserien ut".Obsut skrev:Aha jag som hade dålig koll alltså . Det här med tid kan ju vara lite lurigt i så fall, för exempelvis om en spelare blir avstängd i flera matcher vid underläge med 3-0 i matcher i slutspelet så kan det ju bli många matcher som aldrig avtjänas. Åh andra sidan hade det känts fel att man tog med sig avstängning till nästa säsong.KaptenBlodskelett skrev:Så har det varit hela tiden. Straffet utdöms i tid, men tiden motsvarar ett antal matcher. Nu när den tredje matchen inte blir av, så blir det bara två. Han är avstängd till och med idag, då den tredje matchen skulle ha spelats ikväll.Obsut skrev:Såg precis att Chris är tillgänglig igen på torsdag, trots att han fick 3 matchers avstängning . Sen när började man dela ut tidsbegränsade straff?
Det som förvånar mig mest är att man inte hittat något kryphål för att göra ett undantag.
Låter rimligt
Obsut- Antal inlägg : 166
Obsut skrev:KaptenBlodskelett skrev:Jag har inte riktigt koll på vad som gäller i ett sådant läge, men jag antar att man räknar "matchserien ut".Obsut skrev:Aha jag som hade dålig koll alltså . Det här med tid kan ju vara lite lurigt i så fall, för exempelvis om en spelare blir avstängd i flera matcher vid underläge med 3-0 i matcher i slutspelet så kan det ju bli många matcher som aldrig avtjänas. Åh andra sidan hade det känts fel att man tog med sig avstängning till nästa säsong.KaptenBlodskelett skrev:Så har det varit hela tiden. Straffet utdöms i tid, men tiden motsvarar ett antal matcher. Nu när den tredje matchen inte blir av, så blir det bara två. Han är avstängd till och med idag, då den tredje matchen skulle ha spelats ikväll.Obsut skrev:Såg precis att Chris är tillgänglig igen på torsdag, trots att han fick 3 matchers avstängning . Sen när började man dela ut tidsbegränsade straff?
Det som förvånar mig mest är att man inte hittat något kryphål för att göra ett undantag.
Låter rimligt
Det blev väl inte förändring på att speldatumen skulle vara lite "rörligare" i årets slutspel? Med fasta datum kan det hända att kvarts- och semifinal spelas klart ganska snabbt och det blir långa uppehåll och "hettan" dör av lite. Var på tapeten att eventuellt ha så att semifinal och final drar igång x dagar efter senaste matchen i föregående serie.
Vid ett sådant scenario skulle matcher kunna hänga med, vore lite spännande Är det någon som förstår varför man har tidsbestämda straff? Vore väl enklare att bara bestämma så att spelare X får Y matcher vid spel i SHL med lag Z.
Rönken- Antal inlägg : 17811
Rönken skrev:Obsut skrev:KaptenBlodskelett skrev:Jag har inte riktigt koll på vad som gäller i ett sådant läge, men jag antar att man räknar "matchserien ut".Obsut skrev:Aha jag som hade dålig koll alltså . Det här med tid kan ju vara lite lurigt i så fall, för exempelvis om en spelare blir avstängd i flera matcher vid underläge med 3-0 i matcher i slutspelet så kan det ju bli många matcher som aldrig avtjänas. Åh andra sidan hade det känts fel att man tog med sig avstängning till nästa säsong.KaptenBlodskelett skrev:Så har det varit hela tiden. Straffet utdöms i tid, men tiden motsvarar ett antal matcher. Nu när den tredje matchen inte blir av, så blir det bara två. Han är avstängd till och med idag, då den tredje matchen skulle ha spelats ikväll.Obsut skrev:Såg precis att Chris är tillgänglig igen på torsdag, trots att han fick 3 matchers avstängning . Sen när började man dela ut tidsbegränsade straff?
Låter rimligt
Det blev väl inte förändring på att speldatumen skulle vara lite "rörligare" i årets slutspel? Med fasta datum kan det hända att kvarts- och semifinal spelas klart ganska snabbt och det blir långa uppehåll och "hettan" dör av lite. Var på tapeten att eventuellt ha så att semifinal och final drar igång x dagar efter senaste matchen i föregående serie.
Vid ett sådant scenario skulle matcher kunna hänga med, vore lite spännande Är det någon som förstår varför man har tidsbestämda straff? Vore väl enklare att bara bestämma så att spelare X får Y matcher vid spel i SHL med lag Z.
Är väl just av den anledningen att avstängningar inte ska hänga med till nästa säsong och liknande. Dock borde det vara en möjlighet. Annars kan man ju spela fult i sista matchen för säsongen utan att riskera något, förutom böter då.
Obsut skrev:Rönken skrev:Obsut skrev:KaptenBlodskelett skrev:Jag har inte riktigt koll på vad som gäller i ett sådant läge, men jag antar att man räknar "matchserien ut".Obsut skrev:Aha jag som hade dålig koll alltså . Det här med tid kan ju vara lite lurigt i så fall, för exempelvis om en spelare blir avstängd i flera matcher vid underläge med 3-0 i matcher i slutspelet så kan det ju bli många matcher som aldrig avtjänas. Åh andra sidan hade det känts fel att man tog med sig avstängning till nästa säsong.KaptenBlodskelett skrev:Så har det varit hela tiden. Straffet utdöms i tid, men tiden motsvarar ett antal matcher. Nu när den tredje matchen inte blir av, så blir det bara två. Han är avstängd till och med idag, då den tredje matchen skulle ha spelats ikväll.Obsut skrev:Såg precis att Chris är tillgänglig igen på torsdag, trots att han fick 3 matchers avstängning . Sen när började man dela ut tidsbegränsade straff?
Låter rimligt
Är väl just av den anledningen att avstängningar inte ska hänga med till nästa säsong och liknande. Dock borde det vara en möjlighet. Annars kan man ju spela fult i sista matchen för säsongen utan att riskera något, förutom böter då.
Fast då kan man väl bara skriva "Spelare X får Y matcher vid seriespel i SHL 2014/2015" alternativt "Spelare X får Y matcher vid kvartsfinalspel i SHL 2014/2015". Borde gå att förfina det hela, blir ju märkligt om SHL ska stänga av spelare vid CHL-spel eller vice versa i mitt tycke.
Rönken- Antal inlägg : 17811
Rönken skrev:Obsut skrev:Rönken skrev:Obsut skrev:KaptenBlodskelett skrev:Jag har inte riktigt koll på vad som gäller i ett sådant läge, men jag antar att man räknar "matchserien ut".Obsut skrev:Aha jag som hade dålig koll alltså . Det här med tid kan ju vara lite lurigt i så fall, för exempelvis om en spelare blir avstängd i flera matcher vid underläge med 3-0 i matcher i slutspelet så kan det ju bli många matcher som aldrig avtjänas. Åh andra sidan hade det känts fel att man tog med sig avstängning till nästa säsong.KaptenBlodskelett skrev:
Så har det varit hela tiden. Straffet utdöms i tid, men tiden motsvarar ett antal matcher. Nu när den tredje matchen inte blir av, så blir det bara två. Han är avstängd till och med idag, då den tredje matchen skulle ha spelats ikväll.
Låter rimligt
Fast då kan man väl bara skriva "Spelare X får Y matcher vid seriespel i SHL 2014/2015" alternativt "Spelare X får Y matcher vid kvartsfinalspel i SHL 2014/2015". Borde gå att förfina det hela, blir ju märkligt om SHL ska stänga av spelare vid CHL-spel eller vice versa i mitt tycke.
Jo så skulle man nog kunna uttrycka sig, men frågan kvarstår vad man gör med avstängningar som inte hinner avtjänas. Idags läget görs väl inget med det vad jag vet, men man skulle t.ex. kunna omvandla återstående matcher till böter. Det är ju inte vanligt att spelare åker på långa avstäningar med många matcher kvar att egentligen avtjäna när säsongen är slut. Nu tycker jag förstås att det är skönt att Chris straff är avtjänat och tycker inte att han borde behövt betala böter eller liknande för den kvarvarande matchen (2 matchers avstängning hade räckt som bestraffning från början), men i andra sammanhang kan det bli ett problem.
Avstängningarna kan följa med till året efter. Har för mig att både Aalavara och Wernblom fick skaka galler i början av säsongen efter deras förseelser mot domaren.
Micke80- Antal inlägg : 3038
Finns inte en enda center i hela europa jag skulle byta mot Chris! Detta är lagets motor och hjärta. Såg intervjun efter matchen (iklädd en jokkmokk hockey keps bara en sån sak) och slogs av hur han hade full fokus på nästa match och att han utstråla att inget är vunnet än. Sånt smittar av sig på dem andra andra i laget. Säger det igen- det är en skam att han inte har kontrakt ännu till nästa säsong!
Mickeee- Antal inlägg : 910
När man jämför Chris med andra spelare är det i första hand dessa jag kommer att tänka på i SHL, alltså genuina tvåvägscentrar i någon av de övre formationerna:Mickeee skrev:Finns inte en enda center i hela europa jag skulle byta mot Chris! Detta är lagets motor och hjärta. Såg intervjun efter matchen (iklädd en jokkmokk hockey keps bara en sån sak) och slogs av hur han hade full fokus på nästa match och att han utstråla att inget är vunnet än. Sånt smittar av sig på dem andra andra i laget. Säger det igen- det är en skam att han inte har kontrakt ännu till nästa säsong!
Erik Forssell, SAIK
Mattias Sjögren, LHC
Joel Lundqvist, FHC
Rickard Wallin, FBK
Ted Brithén, HV71
Anders Eriksson, Örebro
Samuel Påhlsson, MoDo
Jani Lajunen, Växjö
Jonas Nordqvist, Brynäs
Spontant är det ju ingen av dessa som överglänser Chris på någon punkt, inte ens i poängproduktion. Det finns andra centrar som är mer offensiva (Christensen, Taffe, Ryan, Olimb) men det var ju Dixon som var tänkt skulle matcha dessa, eller i fjol Olausson.
Chris ska således ha en lön som ligger i det övre skiktet av vad ovanstående spelare tjänar. Och det vet förstås även agenten.
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Jag tänker så här - Osten har i flera år tjatat om kontinuitet som något prioriterat. Skeppar man Chris (mot hans vilja) så är detta bara skitsnack och inget annat. Är kontinuitet något som man på allvar menar är prioriterat så finns det ingen spelare som är i närheten av lika viktig som Chris i vårt lag. Sandström och i viss mån Ledin och Fabricius är viktiga, men de är som sagt inte i närheten så viktiga som Chris enligt mitt sätt att se det.
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
Klart som fan att Chris skall vara kvar. Frågan är ju hur det blir med Cam, var sista smällen det som avslutade hans karriär eller inte? Hoppas allt går bra för Cam och att om inte annat att brorsan Chris kan få vara med och vinna det fär guldet åt Cam i framtiden (om inte annat) med Luleå
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
Chris måste vara den bästa kapten i hela ligan också..........Lätt värt 200-250 i mån.
Luleåfan- Antal inlägg : 108
Är rädd att Chris kommer få en längre avstängning nu när han räknas som en återförbrytare.. Synd..
Kraftkung- Antal inlägg : 169
Risken är överhängande...Kraftkung skrev:Är rädd att Chris kommer få en längre avstängning nu när han räknas som en återförbrytare.. Synd..
KaptenBlodskelett- Antal inlägg : 2848
Satt precis vid blålinjen så jag såg tacklingen bra men tyvärr såg jag Chris rygg. Från min vinkel så det ut som att tacklingen tog med axeln och att han sen fick en rotationsrörelse vilket gjorde att han skadade sig. Ni som sett den på x antal repriser kanske kan säga hur den såg ut från andra vinklar.
Micke80- Antal inlägg : 3038
Kraftkung skrev:Är rädd att Chris kommer få en längre avstängning nu när han räknas som en återförbrytare.. Synd..
Sevc var väl återfallsförbrytare, eller var han inte det, för bentacklingen mot Ledin?=)
GustenA- Antal inlägg : 3114
Micke80 skrev:Satt precis vid blålinjen så jag såg tacklingen bra men tyvärr såg jag Chris rygg. Från min vinkel så det ut som att tacklingen tog med axeln och att han sen fick en rotationsrörelse vilket gjorde att han skadade sig. Ni som sett den på x antal repriser kanske kan säga hur den såg ut från andra vinklar.
GIF i matchtråden. Tydligt att det är fusklunda spelarens fel det blir ben mot ben.
Lars158- Antal inlägg : 9806
hokkzorz skrev:Klart som fan att Chris skall vara kvar. Frågan är ju hur det blir med Cam, var sista smällen det som avslutade hans karriär eller inte? Hoppas allt går bra för Cam och att om inte annat att brorsan Chris kan få vara med och vinna det fär guldet åt Cam i framtiden (om inte annat) med Luleå
Cam är ok, tror inte det var hjärnskakning överhuvudtaget, bara snoken och nacken.
GustenA- Antal inlägg : 3114
Var verkligen matchstraffet korrekt? Var helt övertygad om att Chris tacklar med axel och att benen möts eftersom Frölundaspelaren försöker undvika tacklingen och därför kolliderar med benet. Eller sticker Abbott ut benet?
Rikky- Antal inlägg : 1944
Rikky skrev:Var verkligen matchstraffet korrekt? Var helt övertygad om att Chris tacklar med axel och att benen möts eftersom Frölundaspelaren försöker undvika tacklingen och därför kolliderar med benet. Eller sticker Abbott ut benet?
Abbott skall trycka han med axeln men fusklunda spelaren blir rädd och ormar undan axeln så det istället blir benen som krockar. Chris har benet långt innanför sin axel. Fusklunda spelaren hamnar med sin axel långt innanför benet för att han är rädd för tacklingen.
Rikky skrev:Var verkligen matchstraffet korrekt? Var helt övertygad om att Chris tacklar med axel och att benen möts eftersom Frölundaspelaren försöker undvika tacklingen och därför kolliderar med benet. Eller sticker Abbott ut benet?
Precis så ser även jag på det.
Och även om vi struntar i att det är olyckligt och prackar på Chris ett 5+game, så är MP helt sjukt. (Eftersom att vi alla på detta forum vet vad det kommer att leda till).
Lars158 skrev:Rikky skrev:Var verkligen matchstraffet korrekt? Var helt övertygad om att Chris tacklar med axel och att benen möts eftersom Frölundaspelaren försöker undvika tacklingen och därför kolliderar med benet. Eller sticker Abbott ut benet?
Abbott skall trycka han med axeln men fusklunda spelaren blir rädd och ormar undan axeln så det istället blir benen som krockar. Chris har benet långt innanför sin axel. Fusklunda spelaren hamnar med sin axel långt innanför benet för att han är rädd för tacklingen.
https://twitter.com/moritzdaniel/status/578279966321815552
Vems fel är det att det inte blir axel mot axel?
Om idioten hade tagit tacklingen istället för att vrida undan axeln hade det aldrig blivit ben mot ben.
Lars158 skrev:Om idioten hade tagit tacklingen istället för att vrida undan axeln hade det aldrig blivit ben mot ben.
+1
Urken skrev:Lars158 skrev:Om idioten hade tagit tacklingen istället för att vrida undan axeln hade det aldrig blivit ben mot ben.
+1
+1
Mange- Antal inlägg : 6617
Vidare: ni vet det uttalandet som den granskade spelaren skall ge innan domen kommer?
Undrar hur krystat och scriptat det blir denna gång från Chris. Synd att han inte kommer att få säga vad han verkligen tycker och tänker, för jag kan bara ana vilken frustration han lär känna efter att hans tvillingbror är skadad efter en smäll mot huvudet, där förövaren går fri, men att han själv blir avstängd för att motståndaren borde spela innebandy istället.
Undrar hur krystat och scriptat det blir denna gång från Chris. Synd att han inte kommer att få säga vad han verkligen tycker och tänker, för jag kan bara ana vilken frustration han lär känna efter att hans tvillingbror är skadad efter en smäll mot huvudet, där förövaren går fri, men att han själv blir avstängd för att motståndaren borde spela innebandy istället.
Kan inte Osten bifoga Moritz videos i Chris uttalande till DN, som vidimering till vad Chris säger !Urken skrev:Vidare: ni vet det uttalandet som den granskade spelaren skall ge innan domen kommer?
icemask- Antal inlägg : 4174
Det ska inte ens vara en utvisning på Chris. Skulle dem få för sig att stänga av han så borde man driva ärendet i domstol. Får ju finnas nån måtta på hur dem tillåts bete sig..
tibet- Antal inlägg : 1298
Ge Wikegård hans tusing och börja anmäla allt och alla !
Börja med Röde Roger och hans gester i båset !
Börja med Röde Roger och hans gester i båset !
Nu har de till och med börjat hitta på egna regler för Chris Abbott. Så här är den korrekta lydelsen:
REGEL 153 – KNEEING – KNEEING DEFINITION: En utespelare som skjuter fram sitt knä i syfte att med knät träffa en motståndare
REGEL 153 – KNEEING – KNEEING DEFINITION: En utespelare som skjuter fram sitt knä i syfte att med knät träffa en motståndare
Tigerman skrev:Nu har de till och med börjat hitta på egna regler för Chris Abbott. Så här är den korrekta lydelsen:
Av den anledningen förstår jag inte varför man skall följa det typiska svenska och bara tiga. Varför skulle vi acceptera att bli så förfördelade som vi blir? Ut och lev om. Rätt ska vara rätt.
Jag kan verkligen inte, hur mycket jag än försöker, förstå hur Chris tackling ens kan leda till en utvisning överhuvudtaget. Tycker det snarare är Johnson som gör en kneeing då det är han som skjuter fram sitt knä och inte tvärtom. Jävla skandalöst att det blir automatiskt MP. Skulle inte ens ha varit 2 minuter. Då gör jag också mitt bästa för att se på det objektivt. Man snackar om att Cam har ett ansvar att hålla huvudet högt, då måste ju det väl förfan gälla ännu mer på Johnson i det här fallet. Håll benen intill kroppen så slipper du få knäet i en vridning. Om det är någon som ska ha avstängning är det domarna.
Dentos- Antal inlägg : 894
Precis så var hela hallens reaktioner på detsamma. Om något är det ju Johnson som gör en kneeing på Abbott.Dentos skrev:Jag kan verkligen inte, hur mycket jag än försöker, förstå hur Chris tackling ens kan leda till en utvisning överhuvudtaget. Tycker det snarare är Johnson som gör en kneeing då det är han som skjuter fram sitt knä och inte tvärtom. Jävla skandalöst att det blir automatiskt MP. Skulle inte ens ha varit 2 minuter. Då gör jag också mitt bästa för att se på det objektivt. Man snackar om att Cam har ett ansvar att hålla huvudet högt, då måste ju det väl förfan gälla ännu mer på Johnson i det här fallet. Håll benen intill kroppen så slipper du få knäet i en vridning. Om det är någon som ska ha avstängning är det domarna.
Dentos skrev:Jag kan verkligen inte, hur mycket jag än försöker, förstå hur Chris tackling ens kan leda till en utvisning överhuvudtaget. Tycker det snarare är Johnson som gör en kneeing då det är han som skjuter fram sitt knä och inte tvärtom. Jävla skandalöst att det blir automatiskt MP. Skulle inte ens ha varit 2 minuter. Då gör jag också mitt bästa för att se på det objektivt. Man snackar om att Cam har ett ansvar att hålla huvudet högt, då måste ju det väl förfan gälla ännu mer på Johnson i det här fallet. Håll benen intill kroppen så slipper du få knäet i en vridning. Om det är någon som ska ha avstängning är det domarna.
Självklart hade det varit Johnsson som åkt ut om de nu hade varit så att Chris blivit knäskadad och inte Johnsson. Jävla löjligt det här, håller på att spåra ur totalt. Så fort en Luleåspelare blir skadad eller tacklad så är det en klockren tackling eller filmning och media/cmore har då sina agendor mot Luleå. Och är det tvärtom så är det en jävla häxjakt från media med tjat om avstängningar etc.
Efter varje vinst för Luleå så har denna jävla häxjakt pågått mot Luleå, så jävla genomskinligt. Tvi tvi tvi
Häxjakten är det Petter och Wikegård som står för.Mange skrev:Efter varje vinst för Luleå så har denna jävla häxjakt pågått mot Luleå, så jävla genomskinligt. Tvi tvi tvi
De övriga experterna är relativt nyanserade, och reportrarna hänger bara med i snacket som de övriga lägger upp så de får man nog hålla för oskyldiga i sammanhanget.
Sörensen friad - Abbott fälld. Sandström friad - Abbott fälld. Olimb inte ens anmäld...to be continued
Snikne Ville- Antal inlägg : 6533
Nä det börjar fan bli dags att hoppa på KHL-cirkusen för Luleås del. Det är förmodligen en betydligt bättre domarkår och disciplinnämnd där i Ryssland än vad det är i Sveriges korrupta skitliga. Förbannat vad less man blir!
LubosC- Antal inlägg : 472
Knäet är ju för fan parallellt med kroppen. Idioti att få det till något medvetet utskjutet knä eller hur man vill kalla det. Johnson´s knä ser betydligt mer utskjutet ut än Chris.
Hade Chris vridit sig i smärtor efter den tacklingen så hade den varit en mer legitim bentackling från Johnsson.
Blir bara löjligt.
Hade Chris vridit sig i smärtor efter den tacklingen så hade den varit en mer legitim bentackling från Johnsson.
Blir bara löjligt.
BodenSwe- Antal inlägg : 1504
Är ju helt uppenbart att Chris försöker gå in axel mot axel men Johnson försöker undvika den och skadar sig på eget bevåg. Syns tydligt hur Johnson drar undan axeln. Läggs in flertalet såna där tacklingar varje match, skillnaden är att de flesta inte är dumma nog att försöka undvika dem och ta emot dem med knät istället.
Tråkigt att han blir skadad dock, men bra för oss.
Om DN ska ha någon trovärdighet överhuvudtaget kvar så kan inte Chris bli avstängd, det vore absurt, han ska inte ens ha en utvisning!
Tråkigt att han blir skadad dock, men bra för oss.
Om DN ska ha någon trovärdighet överhuvudtaget kvar så kan inte Chris bli avstängd, det vore absurt, han ska inte ens ha en utvisning!
Lulefan- Antal inlägg : 2285
Jag har funderat mycket. Tyckte först att tacklingen var fulare än när jag vevat reprisen flera gånger. OK för matchstraffet och en match automatisk avstängning p.g.a. det, men om denna tacklingen går till granskning så skall det absolut inte bli fler matcher.
Gustafsson fick ju bara 1 match avstängning och den var ju minst lika avsiktlig och ful som denna tacklingen, men förmodligen blir inte resultatet sådant utan Chris blir säkert avstängd resten av den här kvartsfinalserien. Jag tycekr inte att det är rätt, men det är alltså vad jag tror kommer att hända.
I sådant fall kan kvartsfinalserien mycket väl komma att avgöras i DIFiplinnämnden och inte på isen, där vi hittils varit klart bättre. Fusklunda har ju media som hejar på dem och sätter en enorm press på domare och nämnder när de kräver avstängning på Chris, och sedan är ju Fusklunda ute i media och gnäller i parti och minut också. Senast Andreas Johnsson själv som tycker att det är en ful tackling och som tycker att vi minsann måste få bort en gubbe eftersom de blir en man kort. Är det den logiken man skall tillämpa i sådana här sammanhang så kan vi lika gärna lägga ner skiten.
Gustafsson fick ju bara 1 match avstängning och den var ju minst lika avsiktlig och ful som denna tacklingen, men förmodligen blir inte resultatet sådant utan Chris blir säkert avstängd resten av den här kvartsfinalserien. Jag tycekr inte att det är rätt, men det är alltså vad jag tror kommer att hända.
I sådant fall kan kvartsfinalserien mycket väl komma att avgöras i DIFiplinnämnden och inte på isen, där vi hittils varit klart bättre. Fusklunda har ju media som hejar på dem och sätter en enorm press på domare och nämnder när de kräver avstängning på Chris, och sedan är ju Fusklunda ute i media och gnäller i parti och minut också. Senast Andreas Johnsson själv som tycker att det är en ful tackling och som tycker att vi minsann måste få bort en gubbe eftersom de blir en man kort. Är det den logiken man skall tillämpa i sådana här sammanhang så kan vi lika gärna lägga ner skiten.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
LubosC skrev:Nä det börjar fan bli dags att hoppa på KHL-cirkusen för Luleås del. Det är förmodligen en betydligt bättre domarkår och disciplinnämnd där i Ryssland än vad det är i Sveriges korrupta skitliga. Förbannat vad less man blir!
Hehe !! Inte ofta man ser nån som vill lämna Sverige för Ryssland för att SVERIGE är för korrupt
Men jag ser din poäng !
Patrik82- Antal inlägg : 311
Snikne Ville skrev:Sörensen friad - Abbott fälld. Sandström friad - Abbott fälld. Olimb inte ens anmäld...to be continued
Jamen han heter ju Chris Abbott= alltid lika med avstängning. snacka om att vara "mobbad".. Fy fan
amarule- Antal inlägg : 1184
Brendan Shanahan förklarar knätacklingar. Hela är väldigt intressant, men speciellt 2.10 in. Den knätacklingen är nästan identisk med Abbotts och resulterar inte i avstängning.
https://www.youtube.com/watch?v=rLS3MfN49Kg
Skulle nästan vara bra om någon med kunskap inom Luleå Hockey gjorde en film där de förklarar för DN varför tackligen inte är regelvidrig. De går ju enbart på de så kallade experternas utlåtande.
Skulle nästan vara bra om någon med kunskap inom Luleå Hockey gjorde en film där de förklarar för DN varför tackligen inte är regelvidrig. De går ju enbart på de så kallade experternas utlåtande.
LuleåWinston- Antal inlägg : 623
Jag tycker att Chris till en början har ett utsträckt ben till följd av att han strax före gör en sväng för att komma in i Johnsons åkväg.
MEN han drar faktiskt in benet strax före och när kollisionen är ett faktum har han ju i princip raka ben. Jag tycker även det är extremt tydligt att han går för en tackling i axeln/bröstet då han kurar ihop sig och spänner överkroppen.
Johnson åker omkring som att han är "untouchable" och när han ser Chris har han ett utsträckt ben och försöker bara vrida kroppen för att undvika att få en tackling på överkroppen.
Det är underligt att man håller på snackar om eget ansvar och i princip lägger över det helt på Cam när han blir tacklad i huvudet men det finns inte en jävla uns av det resonemanget i denna situation.
MEN han drar faktiskt in benet strax före och när kollisionen är ett faktum har han ju i princip raka ben. Jag tycker även det är extremt tydligt att han går för en tackling i axeln/bröstet då han kurar ihop sig och spänner överkroppen.
Johnson åker omkring som att han är "untouchable" och när han ser Chris har han ett utsträckt ben och försöker bara vrida kroppen för att undvika att få en tackling på överkroppen.
Det är underligt att man håller på snackar om eget ansvar och i princip lägger över det helt på Cam när han blir tacklad i huvudet men det finns inte en jävla uns av det resonemanget i denna situation.
LHF96- Antal inlägg : 3532
Jakten på Chris går vidare.
http://bloggar.expressen.se/sannylindstrom/2015/03/19/var-ar-sjalvinsikten/
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Bamsefar skrev:Jakten på Chris går vidare.
Jo tjena han drar bort axeln för att han är mitt i en dribbling. Vilket jävla skitsnack, han viker tydligt undan med överkroppen för att han inte vill ha en bröstvärmare. Samtidigt är hans eget ben mer utsträckt än Chris ben. Vafan ska Chris göra med sitt ben menar man? Ska han bara ha sin högra skridsko i isen och ha sitt vänstra ben upp över det högra som att han sitter ner med korsade ben. Är det tillräcklig, eller borde han ha hunnit amputera benet innan kollisionen. Sanny försöker inte ens se det ur Chris perspektiv utan han dömer honom direkt
LHF96- Antal inlägg : 3532
Tacklingen vid 2,50 visar samma situation och ger inte mer än 5+gameLuleåWinston skrev:Brendan Shanahan förklarar knätacklingar. Hela är väldigt intressant, men speciellt 2.10 in. Den knätacklingen är nästan identisk med Abbotts och resulterar inte i avstängning.
Häxjakten börjar bli pinsam. Det är på sin höjd två minuter, knappast matchstraff och aldrig en avstängning. Klippet med Shanahan förklarar ju precis varför det inte ska vara någon avstängning.
kniba- Antal inlägg : 103
Dags att Fagervall och "Osten" står upp för vår Kapten...
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Sida 7 av 20 • 1 ... 6, 7, 8 ... 13 ... 20
Sida 7 av 20
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet