Chris Abbott, Del 1

+100
Kapten Haddock
Dilox
ollle
Pontaking
Lasse Proppmätt
Scouten
nummer 17
Hajlimpan
Pickadoll
ski3r
Pajala
Neurofunk20
Simon90
Kagen
eklunden
NilsOskar
Högljudd
JayDee
Mr Bister
JohanO
makkanmakkan
Ivanhoe
Ulfstrk
kniba
Patrik82
BodenSwe
tibet
Urken
Rikky
Obsut
Puckad
ezz
Jaguaren
Kraftkung
JuniorX
GustenA
LHF96
Helge
Qirren
johan74
Myrman
Mickeee
zamboni
Vexet
Hellcop
miker
KaptenBlodskelett
Luleåfan
Sundance Kid
icemask
Ingemar
Dentos
Micke80
Old Brooklyn
dubstep
hokkzorz
Lulefan
tronic
Dalle
Slapshot
Donowitz
Chris Hendrix
Mange
pingu
Norlin
Rönken
JahNT
Lars158
kokostrollet
kralle
Zeth
LuleåWinston
NallePhu
CKa
MiCCe
Redbear
FruktHamster
Johan__
LulefanGBG
M32012
LubosC
DonP
storraggarn
Zeb Macahan
Salle
farre
PM
Sven Savage
Rayko
Bamsefar
amarule
tvåplustvå
Dave Rock
Tigerman
Tony Moore
Lajon
Beast.
MickkeJ
Snikne Ville
104 posters

Sida 5 av 20 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12 ... 20  Nästa

Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 5 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Lars158 fre 02 jan 2015, 18:38

Det här med kategorisering av kedjor.. Vad räknar man/ni på?
I fråga om speltid kommer alltid Abbotts ligga högt iallafall.

Lars158

Antal inlägg : 9809

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av KaptenBlodskelett fre 02 jan 2015, 18:42

Lars158 skrev:Det här med kategorisering av kedjor.. Vad räknar man/ni på?
Det där är ju förstås alltid knepigt. I det här fallet syftade jag mest på att deras primära uppgift kanske inte bör vara att ösa in mål, utan gnugga sönder motståndare. Personligen ser jag gärna att ansvaret för att producera framåt främst ligger hos två andra kedjor. Sen är de förstås mer än välkomna att avgöra matcher, lite flexibel får man väl vara. Very Happy
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2848

Inlägg av Old Brooklyn fre 02 jan 2015, 18:46

Ja, det är lite lurigt. I vilken ordning de spelar är väl ganska oviktigt, men tänker jag på en 1:a kedja så tänker jag på en kedja som ska vara ett ständigt hot mot motståndarna offensivt, tvinga motståndarna att spela vissa spelare mot just den kedjan, vara bärande i ett PP och ligga högst upp i poängligan. Det är inte spelarna i 1:a kedjan som spelar box. Lite så, ganska klassiskt.

Sen måste ju inte ett lagbygge se ut på det viset. Och Olausson och Klasen var väl nästan alltid uppsatta som 2:a-lina officiellt?
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633

Inlägg av Rönken fre 02 jan 2015, 19:03

Old Brooklyn skrev:
Ja, det är lite lurigt. I vilken ordning de spelar är väl ganska oviktigt, men tänker jag på en 1:a kedja så tänker jag på en kedja som ska vara ett ständigt hot mot motståndarna offensivt, tvinga motståndarna att spela vissa spelare mot just den kedjan, vara bärande i ett PP och ligga högst upp i poängligan. Det är inte spelarna i 1:a kedjan som spelar box. Lite så, ganska klassiskt.

Sen måste ju inte ett lagbygge se ut på det viset. Och Olausson och Klasen var väl nästan alltid uppsatta som 2:a-lina officiellt?

Nej blir lite knepigt, poängproduktion och spelroll är väl vad som brukar avgöra? Topp6 ska ju rimligen stå för poängen och pp-spelet som du skriver. Saken med Abbotts är ju att dom under alla år egentligen har gjort många av sina poäng i 5 mot 5 i Elitserien / SHL väl? Så känns rimligt att man placerar dom som en tredjelina. Sedan kan Chris kosta en del för mig då han ändå komer ligger på sina 18-20 minuter i speltid och vara lagets nyttigaste spelare.

Sen känns bröderna som bra lina att starta matcherna med oavsett kedjebenämning då Chris är seriens bästa tekare och att man alltid ger järnet. Speciellt nu på sistone har man kompletterat ettriga "småttingar" med stora stygga Sylvegård som smäller på.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17811

Inlägg av pingu fre 02 jan 2015, 19:30

En ekonomisk fråga där Chris borde tjäna det dubbla mot Cam men i praktiken vet jag inte hur dom tjänar, kanske lika mycket som ett paket. Centersidan är intressant till nästa då vi har kanske Chris, Wallmark, Granström och en ev. toppcenter! Och även Lagace och Ekarv.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2418

Inlägg av Rönken fre 02 jan 2015, 19:32

pingu skrev:En ekonomisk fråga där Chris borde tjäna det dubbla mot Cam men i praktiken vet jag inte hur dom tjänar, kanske lika mycket som ett paket. Centersidan är intressant till nästa då vi har kanske Chris, Wallmark, Granström och en ev. toppcenter! Och även Lagace och Ekarv.

Aftonbladet skrev att Chris har mellan 200-300 tkr och Cam under 200 tkr, för någon säsong sedan.
Rönken
Rönken

Inlägg av miker fre 02 jan 2015, 19:55

Mycket glädjande att Chris vill stanna. Då får vi även behålla Cam i så fall.

Abbotts och en passande tredjelänk, till exempel Sylvegård, kan som jag varit inne på tidigare bli SHL:s bästa tredjekedja. Hoppas att Luleå kan få ihop ett så pass starkt lag nästa säsong, så att Abbotts inte blir någon form av "förstakedja" som läget är nu.

Jag gillar förresten den här kommentaren av Chris:

"Vad är det som gör att du vill stanna i Luleå?

- Jag vill vinna och jag tycker att de förändringar som har gjorts nyligen visar att klubben ambitioner också är att vinna och det känns som det viktigaste för mig. Jag vill vinna mästerskapet och skulle älska att vinna det med Luleå."

http://www.kuriren.nu/100-hockey/skulle-alska-att-vinna-med-lulea-8052406.aspx

miker

Antal inlägg : 92

Inlägg av Hellcop fre 02 jan 2015, 22:15

Bröderna är minst lika viktiga som Sandström och Ledin, skriv fast dom.
Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 590

Inlägg av FruktHamster fre 02 jan 2015, 22:46

Jag tror vi lugnt kan anta att tvillingarna har en så pass hög lön, att LHF aldrig skulle ha råd att ställa ett lag på isen där Abbotts är tänkta som tredjekedja. Det är bara att glömma.

Jag är faktiskt kluven gällande Abbotts.
Å ena sidan kan man ju som LHF-supporter inte låta bli att älska dem.
Å andra sidan undrar man om de verkligen är värda sina löner.

De har varit fantastiska på sistone. Eller rättare sagt, Cam har börjar göra poäng igen. Chris har väl egentligen alltid varit rätt konstant i sitt spel. Men om vi backar bandet med bara 4-5 veckor hade jag sagt "Bästföre-datumet är passerat", "Cam är en skugga av sitt forna jag", "Det finns bättre att hitta för de pengar de kostar" osv.

Abbotts har betalt för att vara en toppkedja. Allt snack om att de skulle vara en grym tredjelina kan ni glömma! Eller tror ni verkligen de plötsligt skulle spela för 70-80k i månaden?

Jag tror mina inre diskussioner landar i att jag VÄLDIGT gärna vill ha Abbotts kvar i föreningen. Men jag tvivlar på att det är en sund investering med tanke på vad de förmodligen begär i lön.

Hade jag varit Osten, så hade jag väntat betydligt längre än till dags datum, innan jag började fundera på en ev. förlängning. Låt oss se hur framför allt Cam avslutar säsongen.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355

Inlägg av Tigerman lör 03 jan 2015, 01:10

FruktHamster skrev:Abbotts har betalt för att vara en toppkedja. Allt snack om att de skulle vara en grym tredjelina kan ni glömma! Eller tror ni verkligen de plötsligt skulle spela för 70-80k i månaden?
Chris anser jag vara värd sin nuvarande lön även i ett nytt kontrakt. Övriga centrar under kontrakt just nu är antingen unga (Wallmark), oprövade (Lagacé, Ekarv) eller mindre betydelsefulla (Granis). Och samtliga får nog också anses sämre totalt sett. Så rent lönemässigt är han center nr 2 om vi lyckas signa någon vassare.

Cam däremot tror jag får acceptera en lönesänkning, skulle nog säga någonstans i nivån 80-100k vore en rimligare nivå sett till prestation, ålder och "lång-och-trogen-tjänst-bonus". Om nu inte nytändningen ihop med Sylvegård fortsätter och håller i sig under ett slutspel, då kan han kanske begära lite till, men ska man förhandla i nuläget så går det knappast att motivera högre. Snarare tvärtom i så fall, så han ska nog vara rätt nöjd och skriva under omgående om Osten langar upp en sån summa. Och han lär inte få mer hos någon annan SHL-klubb.

Om man sedan kallar dem 1:a, 2:a eller 3:e kedja är en smaksak, men betalning i nivån normal 2:a kedja är väl rätt rimligt.

Undrar förresten hur de två skulle funka ihop med John Henrion?

Tigerman

Antal inlägg : 3433

Inlägg av Micke80 lör 03 jan 2015, 02:23

Grabbarna har tidigare alltid gjort klart med sin klubb eller annan klubb kring årsskiftet och VILL veta var de ska spela i god tid innan säsongen är slut. Kan tyda på att man är seriös och inte vill ha allt för mycke spekulationer och mer lugn och ro runt sig. Nackdelen är också att den typen av spelare brukar vara sämre om de skriver på för andra lag så tidigt. Se bara på deras tid i Rögle då vi värvade fast dem under pågående säsong.
Kommer aldrig glömma min spontana kommentar till bänkgrannen på arenan under sista matchen mellan Luleå och RÖgle. Sandström och tvillingarna hade varit på varandra varje match, den här matchen var det inte en enda het batalj mellan dem. Jag vände mig mot grannen och sa att undra om inte dom är klara för oss till kommande säsong. När matchen var slut så kramade Sandström om en av bröderna så hjärtligt och då sa jag till samma granna att jo, nästa år är dom här.

Spelare som har Abbotts spelstil får aldrig bli för bekväma, även om dom nu har ändrat spelstil lite sen dom kom till oss.

Jag tror, dels pga deras inställning till kontrakt och dels pga att dom blir sämre om dom skriver på för andra lag, att Osten inte kan vänta. Antingen skriver han nu eller konstaterar att dom inte vill ha bröderna och riskerar ett sämre resultat, så länge inget sm.guld står framför ögonen på oss så klart.
En mellanvariant man kan köra är ju att vara så ärlig och tydlig som man bör vara med sina anställda.
"Vi vill behålla er, men ni började året rätt dåligt och har kommit igång nu på slutet. Vi vet därför inte riktigt var vi har och vad vi kan erbjuda för lön. Men funkar det för er så kan vi skriva ett kontrakt nu som är värt 300000/mån (typ 120000 + 180000) för er båda eller avvakta till slutet av säsongen och se om era resultat är lika fina som nu och då skriva ett för 400000/mån."

Micke80

Antal inlägg : 3038

Inlägg av Snikne Ville lör 03 jan 2015, 18:54

http://www.kuriren.nu/bloggar/hockeybloggen/spindeln-i-natet-bakom-varvningen/?blog=4171576&entry=8054255
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6533

Inlägg av LuleåWinston lör 03 jan 2015, 22:57

Micke80, jag håller med dig i mycket i det du säger. men jag håller inte med att de spelar sämre när de signat för en annan klubb. Möjligt att de var lugnare mot Luleå när de skrivit på för oss (i en betydelselös match när de var klar för kvalserien?), men du glömmer att nämna att de räddade kvar Rögle i Elitserien och var etta och två i den interna poängligan i kvalserien till SHL. Så nog har de yrkesstolthet alltid.

Personligen ser jag gärna dem i Luleå nästa år. De började segt, men har spelat upp sig betydligt på slutet. De har alltid bra plus minus. Chris ligger alltid i toppen av tekningsligan och Cam har 10 poäng på de 7 senaste matcherna.

Man vet vad man får av dem, vilket inte kan sägas med många andra. Hellre dem än en ny Dixon. Stor chansning att signa någon ny. Hur passar de in i laget? Trivs de här uppe? Gräset är inte alltid grönare...

Jag vill inte byta ut halva laget igen, medan hälften av värvningarna floppar och kostar pengar.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623

Inlägg av Micke80 sön 04 jan 2015, 05:42

LuleåWinston skrev:Micke80, jag håller med dig i mycket i det du säger. men jag håller inte med att de spelar sämre när de signat för en annan klubb. Möjligt att de var lugnare mot Luleå när de skrivit på för oss (i en betydelselös match när de var klar för kvalserien?), men du glömmer att nämna att de räddade kvar Rögle i Elitserien och var etta och två i den interna poängligan i kvalserien till SHL. Så nog har de yrkesstolthet alltid.

Personligen ser jag gärna dem i Luleå nästa år. De började segt, men har spelat upp sig betydligt på slutet. De har alltid bra plus minus. Chris ligger alltid i toppen av tekningsligan och Cam har 10 poäng på de 7 senaste matcherna.

Man vet vad man får av dem, vilket inte kan sägas med många andra. Hellre dem än en ny Dixon. Stor chansning att signa någon ny. Hur passar de in i laget? Trivs de här uppe? Gräset är inte alltid grönare...

Jag vill inte byta ut halva laget igen, medan hälften av värvningarna floppar och kostar pengar.

Jag syftade mer till spelare som gör klart under säsongen inte just till dessa båda herrar. Men vad gäller deras insats i kvalserien så såg jag inte en enda match utan har bara fått återberättat av Röglesuportrar att dom inte alls var lika bra som under årets gång.
Men tittar man på spelare som sakta men säkert blivit sämre efter att de tecknat nytt avtal med annan klubb så är det ju många. Ekarv i AIK sägs blivit sämre sen han skrev på för oss. Nu bytte ju AIK tränare i samma veva också så det kan vara svårt att peka på om han blev sämre pga att han skrev på för oss eller om han blev sämre pga den nye tränaren.
Hur många av oss satt och ojjade sig då Fälth skulle lämna, inte alls samma spelare som innan. Ja det finns ju så klart många andra exempel men det är svårt att hitta exempel från andra lag än Luleå då jag inte har lika bra koll på dem.

Sen håller jag med dig om att det spelet dom visat upp på sista tiden gör att även jag vill ha kvar båda, inte bara Chris som känslan var tidigare, men frågan jag ställde tidigare var mer om man skulle skriva fast dom nu för att inte riskera en dipp och hur man i såna fall skulle kunna utforma avtalet rent lönemässigt.

Micke80

Antal inlägg : 3038

Inlägg av Vexet sön 04 jan 2015, 12:29

Såklart vi ska förlänga. De ligger år efter år högt upp i både plus/minus och poäng. De är bra representanter för föreningen, bra kontakter för nya spelare på andra sidan pölen och djupt associerade med varumärket Luleå. När laget går kräftgång är det Abbottarna som lyfter oss.

Vexet

Antal inlägg : 459

Inlägg av LuleåWinston lör 10 jan 2015, 22:10

Nä, nu får allt Osten ta och langa fram ett kontrakt till tvillingarna!

- Cam och Chris är 1:a och 2:a i den interna poängligan.

- Båda tvillingarna är delad etta tillsammans med Ledin i den interna målligan med 9 mål vardera.

- Chirs är 1:a i hela SHL:s tekningsliga!

- Båda två har alltid bra +/- och ligger alltid högt i den interna poängligan, och bidrar alltid med hårt jobb.

- Och båda är betrodda att spela i viktiga lägen i slutet av matcherna, försvars- likväl anfallszon.

De trivs i stan, och man vet vad man får ut av dem. Jag ser betydligt hellre dem än en dyr chansning a la Dixon. Det är alltid en chansning att signa någon ny. Jag vill se den där kontinuiteten som Osten pratar om. Håller inte att byta ut halva laget varje säsong och hoppas att det blir succé.  Några bra värvningar, men också många floppar som kostat otroligt mycket pengar.

Jag vill se ett kontrakt nu!
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623

Inlägg av Tony Moore lör 10 jan 2015, 23:06

Not so sure, tyvärr... Beror dock på vad osten kan hitta i stället för med den plånbok som han har till förfogande.
Vill däremot Chris spela för en mindre årslön, fine men jag tror dom båda kommer söka sej till södra Europa för en sista ordentlig påfyllning av bankkontot!
Vore kul att få tebax någon an grabbarna som hårdför tränare någon gång i framtiden om intresse finns, har alltid gillat den Kanadensiska vinnarinstinkten i hokky Very Happy
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 8077

http://www.luleahockey.se/

Inlägg av hokkzorz lör 10 jan 2015, 23:08

Varför chansa på att byta ut dem? Vill dom stanna så erbjud kontrakt man vet vad man får, varje dag, varje period, varje byte. Sen så skall dom inte behöva dra ett lass som en första line, ser dom tillsammans med Sylvegård som en bra 2'a kedja.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697

Inlägg av KaptenBlodskelett lör 10 jan 2015, 23:10

Tony Moore skrev:Not so sure, tyvärr... Beror dock på vad osten kan hitta i stället för med den plånbok som han har till förfogande.
Vill däremot Chris spela för en mindre årslön, fine men jag tror dom båda kommer söka sej till södra Europa för en sista ordentlig påfyllning av bankkontot!
Vore kul att få tebax någon an grabbarna som hårdför tränare någon gång i framtiden om intresse finns, har alltid gillat den Kanadensiska vinnarinstinkten i hokky Very Happy
Jag har alltid hatat den, eftersom Tre Kronor aldrig haft den. Very Happy Wink
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Inlägg av Tony Moore lör 10 jan 2015, 23:17

hokkzorz skrev:Varför chansa på att byta ut dem? Vill dom stanna så erbjud kontrakt man vet vad man får, varje dag, varje period, varje byte. Sen så skall dom inte behöva dra ett lass som en första line, ser dom tillsammans med Sylvegård som en bra 2'a kedja.
Jag behåller dom till en betydligt lägre peng samt i en lägre kedja, har aldrig sagt något annat.. Absolut INTE som någon leading line, no way, finns inte på kartan, end of story då allt har ett slut..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 8077

http://www.luleahockey.se/

Inlägg av Slapshot sön 11 jan 2015, 10:22

Andrakedja javisst. Men Luleå behöver verkligen värva ihop en leadingline till nästa säsong. Det håller inte med Abbotts som förstakedja. Som sagts tidigare max en andrakedja ska Abbotts vara.

Slapshot

Antal inlägg : 3294

Inlägg av Lars158 sön 11 jan 2015, 11:01

Slapshot skrev:Andrakedja javisst. Men Luleå behöver verkligen värva ihop en leadingline till nästa säsong. Det håller inte med Abbotts som förstakedja. Som sagts tidigare max en andrakedja ska Abbotts vara.

Så är det ju att en poängkedja behövs som är vassare än Abbotts. Men leadingline sett till speltid kommer Abbotts kunna vara.

Jag märker att jag kategoriserar kedjor på ett annat sätt än andra på forumet. Då 1-2-3-4 för mig handlar mest om speltid.

Lars158

Inlägg av Lars158 sön 11 jan 2015, 11:10

Jag kommer ihåg Chris då han i tidningsintervju inför säsongen hoppades på att få lite mindre speltid än säsongen före. För att kunna höja kvaliteten på varje byte. Så har han ju inte fått denna säsong heller, minskad speltid.
Men till nästa år så förhoppningsvis kan man göra Chris till viljes, genom att få fram en kedja som avlastar en del av speltiden, så det finns en kedja som kan spela åtminstone jämn speltid med Abbotts.

Lars158

Inlägg av Slapshot sön 11 jan 2015, 12:28

Lars158 skrev:
Slapshot skrev:Andrakedja javisst. Men Luleå behöver verkligen värva ihop en leadingline till nästa säsong. Det håller inte med Abbotts som förstakedja. Som sagts tidigare max en andrakedja ska Abbotts vara.

Så är det ju att en poängkedja behövs som är vassare än Abbotts. Men leadingline sett till speltid kommer Abbotts kunna vara.

Jag märker att jag kategoriserar kedjor på ett annat sätt än andra på forumet. Då 1-2-3-4 för mig handlar mest om speltid.

Tänkte mer på en kedja vi vet gör mål och poäng kväll efter kväll och producerar i powerplay. Man kan väl se det ur din synvinkel också angående speltid Smile

Slapshot

Antal inlägg : 3294

Inlägg av Rönken sön 11 jan 2015, 12:29

Jag vidhåller att Chris princip alltid gör en bra match även om det inte klaffar framåt. Fast mot Modo blev det lite för många utvisningar helt klart, överlag verkar Luleå kunna dra på sig en del utvisningar i offensiv zon.
Rönken
Rönken

Inlägg av Norlin sön 11 jan 2015, 16:37

Tycker att han överlag dragit på sig mycket dumma utvisningar på slutet. Igår var väl 2 av utbisningarna knappt hans fel utan det var spelare som fastnade i klubban och nån till men onödigt likväl.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4518

Inlägg av Lars158 tis 13 jan 2015, 18:31

http://www.nsd.se/sport/lulea-hockey-vill-behalla-stjarnorna-9006175.aspx

Lars158

Inlägg av Snikne Ville tis 20 jan 2015, 13:39

Enligt lokalblaskan säger Chris att ryggen är "nog bra" för spel. Känns ju inte så där jättebetryggande.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6533

Inlägg av Rönken tis 20 jan 2015, 14:39

Hoppas att det inte är något vajsing nu, chansa med viktigaste spelaren i det här läget känns fel med tanke på vad man slåss om i SHL.
Rönken
Rönken

Inlägg av pingu tis 20 jan 2015, 15:26

Ta det säkra för det osäkra med Chris och satsa allt på det riktiga och viktigaste slutspelet istället. Men dom har säkert bra koll på det där.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2418

Inlägg av zamboni fre 30 jan 2015, 19:03

Är det någon som vet varför Chris alltid har på sig "Jokkmokk Hockey" kepsen?
Coolt är det alla fall!
zamboni
zamboni

Antal inlägg : 94

Inlägg av Lars158 fre 30 jan 2015, 19:39

zamboni skrev:Är det någon som vet varför Chris alltid har på sig "Jokkmokk Hockey" kepsen?
Coolt är det alla fall!

Det brukar ju vara nån dag varje säsong då laget delas upp i 2-3 mannagrupper och är till massa olika orter. Gissar det är så att Chris varit i Jokkmokk då något år och fått kepsen. Jag gissar så.
Varför han sen alltid har den vet jag inte men är väl nån grej.

Lars158

Inlägg av Bamsefar fre 30 jan 2015, 22:24

Lars158 skrev:
zamboni skrev:Är det någon som vet varför Chris alltid har på sig "Jokkmokk Hockey" kepsen?
Coolt är det alla fall!

Det brukar ju vara nån dag varje säsong då laget delas upp i 2-3 mannagrupper och är till massa olika orter. Gissar det är så att Chris varit i Jokkmokk då något år och fått kepsen. Jag gissar så.
Varför han sen alltid har den vet jag inte men är väl nån grej.
Låter förmodligen kul på engelska.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12265

Inlägg av Lars158 fre 30 jan 2015, 22:44

2013 var Abbotts i Jokkmokk.

http://www.laget.se/Jokkmokkhockey/Picture/618377

Lars158

Inlägg av Redbear tor 05 mar 2015, 23:55

Från Twitter:
Henrik Danielsson ‏@HerrDanielsson
I veckan har det förts nya diskussioner om eventuella förlängningar av bröderna Abbotts kontrakt. Det beskrivs som "bra samtal".

För övrigt är jag riktigt besviken på Chris nu. Kommer ihåg kvarten mot AIK när Chris blev avstängd, efter det hade vi inte mycket att säga till om. Bara hoppas på det bästa.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6790

Inlägg av Luleåfan fre 06 mar 2015, 07:34

Vill bara säga att det ha inte varit nån nya diskussioner alls. Dem har inte fått ett förslag än, inte haft än diskussion om det överhuvudtaget. Det går fort i hockeyn o nu finns det andra klubbor som visa mera intresse än Luleå. (det är allt jag kommer att sägs om det här)

Luleåfan

Antal inlägg : 108

Inlägg av Bamsefar fre 06 mar 2015, 08:16

I så fall, om det stämmer att man ignorerar vår kapten så till den milda grad att man inte ens gett ett förslag eller en rakryggad förklaring så får luleå hockey skämmas ordentligt.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12265

Inlägg av Lajon fre 06 mar 2015, 10:46

Bamsefar skrev:I så fall,  om det stämmer att man ignorerar vår kapten så till den milda grad att man inte ens gett ett förslag eller en rakryggad förklaring så får luleå hockey skämmas ordentligt.

...det var ju just det där med "OM det stämmer"
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4397

Inlägg av Redbear fre 06 mar 2015, 10:58

Anton Olofsson ‏@antonolofsson89

Disciplinnämnden har bett om att få ett yttrande från Chris Abbott/Luleå för tacklingen. Låter som att ärendet ska tas om hand i morgon.
Redbear
Redbear

Inlägg av KaptenBlodskelett fre 06 mar 2015, 11:00

Redbear skrev:Anton Olofsson ‏@antonolofsson89

Disciplinnämnden har bett om att få ett yttrande från Chris Abbott/Luleå för tacklingen. Låter som att ärendet ska tas om hand i morgon.
Självklart ordnas det inte idag. Allt för att det ska komma så nära inpå matchstart som möjligt.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Inlägg av Mickeee fre 06 mar 2015, 11:14

Chris är inte i balans. Är väl självklart när killen tvingas bort från laget i sitt hjärta. Tack så jävla mkt osten!
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910

Inlägg av KaptenBlodskelett fre 06 mar 2015, 11:15

Mickeee skrev:Chris är inte i balans. Är väl självklart när killen tvingas bort från laget i sitt hjärta. Tack så jävla mkt osten!
Fast det där vet vi ju inte säkert ännu.

Verkar för övrigt som om ärendet trots allt behandlas idag, och inte imorgon.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Inlägg av Mickeee fre 06 mar 2015, 11:16

Kom igen nu lulefans! Feta tifon med bröderna nu!
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910

Inlägg av Redbear fre 06 mar 2015, 11:21

http://m.shl.se/articles/64853
Redbear
Redbear

Inlägg av Vexet fre 06 mar 2015, 12:04

Jag älskar ju Abbotts som ni vet. Och hoppas att det kritas snart. Men oj, idag är jag besviken på Chris. Att ta den tacklingen i en så betydelselös match (relativt sett betydelselös).

Jag utgår från 2+1 men eftersom han spelar i Luleå blir det 3+1.

Vexet

Antal inlägg : 459

Inlägg av Myrman fre 06 mar 2015, 12:15

Jo, han måste ju vara avstängd i en ev. tredje match också.
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4663

Inlägg av kokostrollet fre 06 mar 2015, 12:30

Mickeee skrev:Chris är inte i balans. Är väl självklart när killen tvingas bort från laget i sitt hjärta. Tack så jävla mkt osten!

Du tycker inte något ansvar ligger på Chris? Lagkapten i ett lag som spelar tredje perioden i en helt betydelselös match precis inför slutspel där han tacklar en spelare i huvudet helt i onödan. Tar man i beaktande att han har en tvillingbrorsa vars karriär nära nog avlutades efter sviterna av en hjärnskakning så känns det bara ännu mer dumt.

Nu tror jag inte att tanken med den tacklingen var att den skulle ta illa och Djurgårdaren vänder sig om precis i tackiingsögonblicket, men ändå. Det borde öht inte kunna hända i en match som denna.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2685

Inlägg av Redbear fre 06 mar 2015, 13:39

http://www.kuriren.nu/100-hockey/osten-hade-kunnat-agera-annorlunda-8166762.aspx
Redbear
Redbear

Inlägg av KaptenBlodskelett fre 06 mar 2015, 13:44

Redbear skrev:http://www.kuriren.nu/100-hockey/osten-hade-kunnat-agera-annorlunda-8166762.aspx
En ovanligt lågmäld ost. Bytt strategi?
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Inlägg av johan74 fre 06 mar 2015, 13:45

Inte ovanligt med korkade beslut i form av utvisningar mm!! Väger nog in en del gällande framtiden.

johan74

Antal inlägg : 367

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 5 av 20 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet