Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021
+44
Mr Bister
BodenSwe
Holma
Diktatorn
Wolfhunter
Gpa
pingu
Björnpappa
Sportchefen #2
LulefanGBG
Lajon
Dundernisse
Kagen
Tigerman
RSD555
zamboni
ezz
Sundance Kid
tibet
NallePhu
LHF96
Lehto
Lasse Proppmätt
Tony Moore
icemask
GustenA
Donowitz
Old Brooklyn
Jonken
Puckad
Norlin
Jokerman
Norrlandstoken
Dustin
Hankburger
Pajala
Urken
Blinders
Micke80
Snikne Ville
Mange
Bamsefar
kokostrollet
Redbear
48 posters
Sida 13 av 16
Sida 13 av 16 • 1 ... 8 ... 12, 13, 14, 15, 16
Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021
Jahapp, Brynäs klarar sig och HV får tampas med Kristianstad nästa säsong.
Vi får alltså ett nytt norrlandslag garanterat i SHL då det blir antingen Timrå eller Löven som går upp.
På totalen ett bra resultat mellan Brynäs och HV för oss iaf även om jag personligen tycker sämre om Brynäs som lag och klubb. Brynäs är illa sargade ekonomiskt och har inte alls de grundresurser som HV har i klubben. Dessutom så klart kortare resor.
Samtidigt, med fler norrlandslag, hårdare konkurrens om de lokala förmågorna. Men samtidigt fler derbyn med och mer publik.
Vi får alltså ett nytt norrlandslag garanterat i SHL då det blir antingen Timrå eller Löven som går upp.
På totalen ett bra resultat mellan Brynäs och HV för oss iaf även om jag personligen tycker sämre om Brynäs som lag och klubb. Brynäs är illa sargade ekonomiskt och har inte alls de grundresurser som HV har i klubben. Dessutom så klart kortare resor.
Samtidigt, med fler norrlandslag, hårdare konkurrens om de lokala förmågorna. Men samtidigt fler derbyn med och mer publik.
kokostrollet- Antal inlägg : 2684
Man blir fan ödmjuk av att titta på känslorna efter matchen mellan Brynäs och HV71. Brutalt. Det här vill man aldrig vara känslomässigt engagerad i.
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
Redbear and kokostrollet like this post
Old Brooklyn skrev:Man blir fan ödmjuk av att titta på känslorna efter matchen mellan Brynäs och HV71. Brutalt. Det här vill man aldrig vara känslomässigt engagerad i.
Eller hur. Blev tårögd av att se både Brynäs och HV-spelarna.
Redbear- Antal inlägg : 6780
Kul för stan men framförallt kul för mig som fortsatt får se vårt kära LHF på bortais två gånger om året i Gävle.
Extra kul att Björklöven tog första matchen mot Timrå också!
Norlin- Antal inlägg : 4518
Man tänker på 2008 och ryyyser...Redbear skrev:Old Brooklyn skrev:Man blir fan ödmjuk av att titta på känslorna efter matchen mellan Brynäs och HV71. Brutalt. Det här vill man aldrig vara känslomässigt engagerad i.
Eller hur. Blev tårögd av att se både Brynäs och HV-spelarna.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6528
kokostrollet likes this post
Bara att gratulera Brynäs IF -samtidigt som man ryser när man tänker på HV71.
Jonken- Antal inlägg : 7062
Lillis Lundh har sett sliten och pressad ut sen i januari då han tillträdde och han säger nu att han kanske haft en övertro på sin egen förmåga och inte förstått hur allvarligt det var. Vad har man en sportslig ledning till i en klubb? Ledningen har inte gjort sitt yttersta för att undvika det här. Lundh skulle aldrig ha stått i båset i "kniven mot strupen" matcherna mot Brynäs.
Det är lätt att vara efterklok men det är ett faktum att lag ofta får en boost direkt efter ett tränarbyte och HV, jumbon i SHL sedan jag vet inte hur många månader, hade absolut inget att förlora bara vinna på ett tränarbyte, de var i akut behov av förändring och en rejäl boost om något men Bengtsson/Davidsson och vad de nu heter gjorde trots det ingenting.
Ansvaret faller tungt på HV-ledningen.
Det är lätt att vara efterklok men det är ett faktum att lag ofta får en boost direkt efter ett tränarbyte och HV, jumbon i SHL sedan jag vet inte hur många månader, hade absolut inget att förlora bara vinna på ett tränarbyte, de var i akut behov av förändring och en rejäl boost om något men Bengtsson/Davidsson och vad de nu heter gjorde trots det ingenting.
Ansvaret faller tungt på HV-ledningen.
Jokerman- Antal inlägg : 1984
Norlin skrev:Kul för stan men framförallt kul för mig som fortsatt får se vårt kära LHF på bortais två gånger om året i Gävle.
Jag är dubbel gällande finalen i HA, vill ju ha upp Timrå då jag bor 15-20 minuter från deras arena, men samtidigt tycker jag att Löven och deras fansen förtjänar en plats i SHL nu... fan tänk att det var 2001 dom åkte ut, hade glömt at det var så länge sedan.. och tänk derbyna mellan SAIK och Löven ... men samtidigt så kommer ju Luleå att förutom med SAIK och nu få kunkurrera med ytterligare ett lag om "norrländska" talanger alt. återvändare?
Lajon- Antal inlägg : 4397
*Läs svar i Hockeyallsvenskan 2020/2021 -tråden.
Jonken- Antal inlägg : 7062
Lajon likes this post
Ikväll blir det scoiting av våra nyförvärv i Örebro.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6528
Rask har nr. 88 och Jonathan Andersson har nr. 22 för de som inte vet.Snikne Ville skrev:Ikväll blir det scoiting av våra nyförvärv i Örebro.
Blinders- Antal inlägg : 5253
Kul med ett slutspel med dom bästa lagen kvar, kan bli riktigt bra hockey.
Pajala- Antal inlägg : 18788
Joonas Rask kommer passa bra in i Luleå. Dock osäker om han kan producera mer än 0,5 poäng per match. Väldigt lik Petter men kanske lite mer fysisk i sin spelstil.
2-1 till Örebro, mål Kovacs.
Jag har inte sett hela första, men intensiteten imponerar inte.Pajala skrev:Kul med ett slutspel med dom bästa lagen kvar, kan bli riktigt bra hockey.
Puckad- Antal inlägg : 11372
Blinders88 skrev:Joonas Rask kommer passa bra in i Luleå. Dock osäker om han kan producera mer än 0,5 poäng per match. Väldigt lik Petter men kanske lite mer fysisk i sin spelstil.
Snabbare på skridskorna också.
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Blinders likes this post
Ungefär så är man van att extremt jobbiga arbetskamrater säger, som har ett annat lag i hjärtat.Pajala skrev:Kul med ett slutspel med dom bästa lagen kvar, kan bli riktigt bra hockey.
Att vara konstant negativ kan man stå ut med, men att håna de egna fansen som har sitt lag i hjärtat? Varför ägnar du sådan tid till detta forum om du ändå uppskattar när Stålmännen åker ut så att du får se lite bra hockey?
Wolfhunter- Antal inlägg : 1285
Donowitz likes this post
Det bästa med årets slutspel är att man slipper se dessa j-vla klappor.
Tigerman- Antal inlägg : 3431
I kväll får vi veta hur bra vår kvartsfinal var.
keevvs likes this post
Wolfhunter skrev:Ungefär så är man van att extremt jobbiga arbetskamrater säger, som har ett annat lag i hjärtat.Pajala skrev:Kul med ett slutspel med dom bästa lagen kvar, kan bli riktigt bra hockey.
Att vara konstant negativ kan man stå ut med, men att håna de egna fansen som har sitt lag i hjärtat? Varför ägnar du sådan tid till detta forum om du ändå uppskattar när Stålmännen åker ut så att du får se lite bra hockey?
Håna? negativ?
Jösses, snacka om att du tar det personligt, jag varken hånar eller är negativ genom att säga att det blir kul att kolla slutspelshockey med dom bästa lagen, för det är JUST vad det är, det bästa lagen som gör upp.
Jag är Luleåsupporter men gillar att se på bra hockey, givetvis kollar jag på slutspelet oavsett vilka lag som spelar.
Att du påstår att jag uppskattar att Luleå åker ut är bara skitsnack, givetvis vill jag att Luleå ska gå vidare men nej, dom misslyckades, det var väl ingen nyhet? dom har ju gjort det tidigare också.
Du överreagerar helt enkelt.
Puckad skrev:I kväll får vi veta hur bra vår kvartsfinal var.
Den spontana känsla är iaf att Rögle borde köra över SKE utan några som helst problem.
Lehto likes this post
Men det skulle kännas bättre för mig om SKAIK kan ta kommandot.Pajala skrev:Den spontana känsla är iaf att Rögle borde köra över SKE utan några som helst problem.Puckad skrev:I kväll får vi veta hur bra vår kvartsfinal var.
Då kommer vår insats i en ännu bättre dager. (Och jag är nöjd o stolt.)
Jag tror att serien kan bli jämnare än många tippar, precis som vårt kvartsfinal blev.
Och kan schtaan komma ut med ett högre matchtempo och ta med en del av grinigheten och stjäla första matchen, så kommer helt plötsligt en 5-matchers serie i en annan dager.
Tror inte heller att det är självklart att Tögle vinner denna serien. Jag tror att de gör det till slut, men det är ing2n självklarhet. Kan nog bli jämnare än många tror. Daiks slutspelsrutin, och tuffa serie mot oss där de vänder ett prekärt lägw i ryggen är ibte att ubderskatta. Visst Rögle har ett änni spetsigare lag men slutspel är något helt annat och de fick en alldeles för lätt match i kvarten. Det berodde delvis oå fmderas egen beslutsamhet och kompetens, meb också på Fusklundas totala brist på i princip allt.
Saik kommer bjuda betydligt tuffate motstånd.
Saik kommer bjuda betydligt tuffate motstånd.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
1-0 Rögle i PP.
Låter som att det är mkt folk i Rögles arena.
Redbear- Antal inlägg : 6780
2-0 till Rögle efter första.
Folk glömmer ju att kvartsfinalen tagit ut sin rätt på SAIK. De är ju det enda laget med en tät serie i benen medan andra lag fått lite vila.
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Lite Scott Stevens varning på Seider. Kommer sannolikt släcka någons karriär i framtiden.
Rögle går till 2-0 i matcher.
Pajala skrev:Rögle går till 2-0 i matcher.
Yes. Och har inte varit i underläge ens 1s under dessa matcher. Blir nog en ensidig historia detta, SAIK kan inte komma upp och göra match av detta.
GustenA- Antal inlägg : 3114
GustenA skrev:Pajala skrev:Rögle går till 2-0 i matcher.
Yes. Och har inte varit i underläge ens 1s under dessa matcher. Blir nog en ensidig historia detta, SAIK kan inte komma upp och göra match av detta.
Skellefteå försöker men räcker inte till mot ett otroligt bra Rögle, Skellefteå spelarna kämpar på allt vad dom kan och spelar inte dåligt men Rögle är numret större, helst i det fysiska spelet där Rögle trycker till direkt dom får chansen.
Vi hade blivit slaktade av Rögles spelare, det hade varit en otäck upplevelse, skönt att slippa se det.
Jag är säker på att Luleå hade tagit Rögle. Och att jag tror det är 100% fakta.Pajala skrev:GustenA skrev:Pajala skrev:Rögle går till 2-0 i matcher.
Skellefteå försöker men räcker inte till mot ett otroligt bra Rögle, Skellefteå spelarna kämpar på allt vad dom kan och spelar inte dåligt men Rögle är numret större, helst i det fysiska spelet där Rögle trycker till direkt dom får chansen.
Vi hade blivit slaktade av Rögles spelare, det hade varit en otäck upplevelse, skönt att slippa se det.
Björnpappa- Antal inlägg : 283
Puckad likes this post
Björnpappa skrev:Jag är säker på att Luleå hade tagit Rögle. Och att jag tror det är 100% fakta.Pajala skrev:GustenA skrev:Pajala skrev:Rögle går till 2-0 i matcher.
Du är nog den enda som tror det
Urken and farre like this post
Björnpappa skrev:Jag är säker på att Luleå hade tagit Rögle. Och att jag tror det är 100% fakta.Pajala skrev:GustenA skrev:Pajala skrev:Rögle går till 2-0 i matcher.
100% alternativa fakta. Vi hade givetvis inte vunnit mot Rögle över 5 matcher. Speciellt inte efter en kvartsfinal som gått till match 7 och med en tunn trupp. Max en match hade vi tagit. Hoppas Rögle vinner guldet, det enda kvarvarande laget man inte blir spyfärdig av.
LHF96- Antal inlägg : 3532
Urken and Pajala like this post
Hoppsan, mordor tar ledningen mot Rögle via ett PP mål.
jaha, 2-0 till mordor då, bägge i PP.
Satan, Rögle är inte riktigt där idag, tre raka utvisningar har dom också.
Nu har SAIK fått tillbaka sin egna domare igen verkar det som... faller som käglor och får PP på löpande band
fjärde rakat PP för Skellefteå, satans skit.
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
femte utvisningen för Rögle, den var korrekt ändå
yes, mål av Rögle
Utvisning nr:6 för Rögle då
PP för Rögle, otroligt
6 st tvåor för Rögle 0 st för SAIK, men det är Röglespelarna som kliver av skadade
Lajon skrev:6 st tvåor för Rögle 0 st för SAIK, men det är Röglespelarna som kliver av skadade
Då är väl Nårthchpauwer-orcherna för en gångs skull nöjda med domarna får man förmoda?
kokostrollet- Antal inlägg : 2684
kokostrollet skrev:Lajon skrev:6 st tvåor för Rögle 0 st för SAIK, men det är Röglespelarna som kliver av skadade
Då är väl Nårthchpauwer-orcherna för en gångs skull nöjda med domarna får man förmoda?
Nja, de tycker väl domarna gullar med Rögle, nog skulle de haft lite fler PP 🤪
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Först Zaar och Seider innan match och här tvingas Everberg kliva av, trots det är Rögle med efter 2a perioden..
Ont i revbenen säger många. Kan vara så. Ser dock ut som om armen får ta den större delen av smällen, och han drar direkt åt sig just den armen efter händelsen. pic.twitter.com/mnrrWXEnOn
— RoadLaker (@RoadLaker) April 26, 2021
Sida 13 av 16 • 1 ... 8 ... 12, 13, 14, 15, 16
Liknande ämnen
» Matchtråd för övriga SHL-matcher 2019/2020
» Matchtråd för övriga SHL-matcher 2021/2022
» Matchtråd för övriga SHL-matcher 2016/2017
» Matchtråd för övriga SHL-matcher 2013/2014
» Matchtråd för övriga SHL-matcher 2017/2018
» Matchtråd för övriga SHL-matcher 2021/2022
» Matchtråd för övriga SHL-matcher 2016/2017
» Matchtråd för övriga SHL-matcher 2013/2014
» Matchtråd för övriga SHL-matcher 2017/2018