Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021
+44
Mr Bister
BodenSwe
Holma
Diktatorn
Wolfhunter
Gpa
pingu
Björnpappa
Sportchefen #2
LulefanGBG
Lajon
Dundernisse
Kagen
Tigerman
RSD555
zamboni
ezz
Sundance Kid
tibet
NallePhu
LHF96
Lehto
Lasse Proppmätt
Tony Moore
icemask
GustenA
Donowitz
Old Brooklyn
Jonken
Puckad
Norlin
Jokerman
Norrlandstoken
Dustin
Hankburger
Pajala
Urken
Blinders
Micke80
Snikne Ville
Mange
Bamsefar
kokostrollet
Redbear
48 posters
Sida 15 av 16
Sida 15 av 16 • 1 ... 9 ... 14, 15, 16
Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021
Visst, en av dom få sakerna som var underhållande i den här matchen.GustenA skrev:Det är riktigt underhållande med hockey ibland. Grottmänniskebeteende av Granberg. Tacklar in Röglespelaren i målvakten ordentligt och pucklar sedan på honom.
Rikky- Antal inlägg : 1944
jaaaaaaaaaaaaaaaaa, 3-0
Pajala- Antal inlägg : 18788
Hejdå sheleftyou
YEEEEEEES!!!!!
kokostrollet- Antal inlägg : 2684
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaas
Lajon- Antal inlägg : 4397
Känns mycket tillfredsställande att Rögle slår ut orcherna, mycket.
Let's Go Abbots
Let's Go Abbots
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Redbear and Wolfhunter like this post
JAAAAAAAAA!!! 4-0!
Lajon- Antal inlägg : 4397
Högljudd and kokostrollet like this post
Äntligen kan vi avsluta säsongen och ta sommarlov. Nu blickar vi framåt och laddar för säsong 21/22
Björnpappa- Antal inlägg : 283
Rikky skrev:Visst, en av dom få sakerna som var underhållande i den här matchen.GustenA skrev:Det är riktigt underhållande med hockey ibland. Grottmänniskebeteende av Granberg. Tacklar in Röglespelaren i målvakten ordentligt och pucklar sedan på honom.
Det var rätt underhållande att se Jocke Lindströms min när han fick matchstraff också.
Sundance Kid- Antal inlägg : 812
Sundance Kid skrev:Rikky skrev:Visst, en av dom få sakerna som var underhållande i den här matchen.GustenA skrev:Det är riktigt underhållande med hockey ibland. Grottmänniskebeteende av Granberg. Tacklar in Röglespelaren i målvakten ordentligt och pucklar sedan på honom.
Det var rätt underhållande att se Jocke Lindströms min när han fick matchstraff också.
Jag är fortfarande fundersam på vad han ville att domarna skulle se på jumbotronen.
GustenA- Antal inlägg : 3114
Sundance Kid and Lehto like this post
GustenA skrev:Sundance Kid skrev:Rikky skrev:Visst, en av dom få sakerna som var underhållande i den här matchen.GustenA skrev:Det är riktigt underhållande med hockey ibland. Grottmänniskebeteende av Granberg. Tacklar in Röglespelaren i målvakten ordentligt och pucklar sedan på honom.
Jag är fortfarande fundersam på vad han ville att domarna skulle se på jumbotronen.
Jocke Lindström måste ha nån skruv lös. Han är inte frisk.
Hedanders- Antal inlägg : 2093
Bamsefar, Sundance Kid, kokostrollet, Pajala, Puckad, Wolfhunter and Lehto like this post
Det är nog så. Bra spelare men många skruvar fattas i skallen.Hedanders skrev:GustenA skrev:Sundance Kid skrev:Rikky skrev:Visst, en av dom få sakerna som var underhållande i den här matchen.GustenA skrev:Det är riktigt underhållande med hockey ibland. Grottmänniskebeteende av Granberg. Tacklar in Röglespelaren i målvakten ordentligt och pucklar sedan på honom.
Jocke Lindström måste ha nån skruv lös. Han är inte frisk.
GustenA skrev:Sundance Kid skrev:Rikky skrev:Visst, en av dom få sakerna som var underhållande i den här matchen.GustenA skrev:Det är riktigt underhållande med hockey ibland. Grottmänniskebeteende av Granberg. Tacklar in Röglespelaren i målvakten ordentligt och pucklar sedan på honom.
Vadå? Han ville ju att domaren skulle se hans "verk"..
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Hankburger skrev:GustenA skrev:Sundance Kid skrev:Rikky skrev:Visst, en av dom få sakerna som var underhållande i den här matchen.GustenA skrev:Det är riktigt underhållande med hockey ibland. Grottmänniskebeteende av Granberg. Tacklar in Röglespelaren i målvakten ordentligt och pucklar sedan på honom.
Undrar vad Möller sa när han fick se reprisen? Han stod ju bredvid och försvarade Lindström.
Hedanders- Antal inlägg : 2093
Hedanders skrev:Hankburger skrev:GustenA skrev:Sundance Kid skrev:Rikky skrev:Visst, en av dom få sakerna som var underhållande i den här matchen.GustenA skrev:Det är riktigt underhållande med hockey ibland. Grottmänniskebeteende av Granberg. Tacklar in Röglespelaren i målvakten ordentligt och pucklar sedan på honom.
Undrar vad Möller sa när han fick se reprisen? Han stod ju bredvid och försvarade Lindström.
Möller blev väl avstängd för exakt samma sak på exakt samma spelare tidigare på säsongen...
GustenA- Antal inlägg : 3114
Seider fortsätter spela fult.
Blinders- Antal inlägg : 5253
Märks att Växjö har mer slutspelsrutin.
Pajala likes this post
Rögle kommer inte igenom Växjös kompakta mittzon, fysiken från serien mot Skellefteå saknas, trodde Rögle skulle knäcka Växjös via hårt jobb och många tacklingar, det har dom inte lyckats med, Växjö kör benhårt på sitt spelsystem och dom vinner matcher också, nästa match är verkligen en måstematch för Rögle, känns som att dom är lite stukade just nu.
Växjö har imponerat fast Rögle har haft mer puck och skott på mål.
Växjö visar att man inte bara måste tacklas och spela fysiskt för att vinna. Utan den som spelar smartast vinner.Pajala skrev:Rögle kommer inte igenom Växjös kompakta mittzon, fysiken från serien mot Skellefteå saknas, trodde Rögle skulle knäcka Växjös via hårt jobb och många tacklingar, det har dom inte lyckats med, Växjö kör benhårt på sitt spelsystem och dom vinner matcher också, nästa match är verkligen en måstematch för Rögle, känns som att dom är lite stukade just nu.
Rögle hade vunnit igår om inte Rifalk hade haft en dålig dag på jobbet.
Puckad- Antal inlägg : 11372
2-2 målet tog på en Rögle spelare.Puckad skrev:Rögle hade vunnit igår om inte Rifalk hade haft en dålig dag på jobbet.
Blinders88 skrev:2-2 målet tog på en Rögle spelare.Puckad skrev:Rögle hade vunnit igår om inte Rifalk hade haft en dålig dag på jobbet.
Nej, den gick rakt in, Pontus Holmberg drog tillbaka pucken och sköt utan att den tog på backens klubba, dom tog upp detta just i cmore studion, det blev en målvaktstavla helt enkel.
Ok.Pajala skrev:Blinders88 skrev:2-2 målet tog på en Rögle spelare.Puckad skrev:Rögle hade vunnit igår om inte Rifalk hade haft en dålig dag på jobbet.
Nej, den gick rakt in, Pontus Holmberg drog tillbaka pucken och sköt utan att den tog på backens klubba, dom tog upp detta just i cmore studion, det blev en målvaktstavla helt enkel.
Everberg och Zaar och 2 - 0 till Rögle.... där snackar vi spets haha.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
Tony Moore likes this post
Ja jävlar..... Seider, Brithén, Tambellini, Zaar, Everberg....m.fl. jävlar vad mycket klass de har Rögle. Växjö började ändå jä ligt bra idag men Röglw gör slarvsylta av dem juat nu.
Och den här killenLulefanGBG skrev:Everberg och Zaar och 2 - 0 till Rögle.... där snackar vi spets haha.
"Klass!" Tambellini utökar @rogle_bk:s ledning till 3-0! pic.twitter.com/BxmsG1DrxQ
— C More Sport (@cmoresport) May 6, 2021
LulefanGBG likes this post
4-1 till Rögle nu, härligt.
Gott att Rögle visar vart skåpet ska stå. Bara att fortsätta.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Tony Moore likes this post
Ruggigt jämn och spännande match idag. Rögle är väldigr väldigt bra men Växjö har steppat upp ordentligt och kan ALDRIG räknas ut....
Spännande sudden nu. Känns som rätt avgörande flr fortsättbingen. Antingen helt lika eller 3 matchbollar flmör Lakers.
Verkligen de två klart bästa lagen som möts så man vill ju ha 7 matcher egentligen.
Spännande sudden nu. Känns som rätt avgörande flr fortsättbingen. Antingen helt lika eller 3 matchbollar flmör Lakers.
Verkligen de två klart bästa lagen som möts så man vill ju ha 7 matcher egentligen.
Växjö spelar som ett mästarlag. Har bättre psyke än Rögle och hittar sätt att vinna de täta matcherna. Idag var inget undantag. Tycker synd om Rögle som varit bättre i de första fyra matcherna men ändå ligger under i matchserien med 1-3 i matcher.
LulefanGBG likes this post
På sätt och vis håller jag med dig. Rögle spelar stundtals vackrare men jag tycker inte man kan säga att de varit bättre. Växjö försvarar sig lite bättre, (utom i 4e matchen som Rögle också fick ordebtlig utdelning).kokostrollet skrev:Växjö spelar som ett mästarlag. Har bättre psyke än Rögle och hittar sätt att vinna de täta matcherna. Idag var inget undantag. Tycker synd om Rögle som varit bättre i de första fyra matcherna men ändå ligger under i matchserien med 1-3 i matcher.
Hittills har Växjö varit effektivare, kyligare och spelar väldigt uppofrande.
Men måste vara tungt för Rögle som är bättre på att hålla pucken och skapa långa anfall. De är som väst då, eller när de får ställa om fort men Växjö gick inte i den fällan lika ofta ikväll.
Dundernisse likes this post
Visst fan ser man helst att Rögle vinner, mwn man beundras samtidigt av Hallams lag. Wikegård såg nästan ledsen ut när han nödgades berömma Växjös förnåga att hitta sätt att vinna matcher.
Eller var det bara jag som tyckte det? Man kanske ser det man vill se såklart men känns som om att CMore håller på Rögle.
Eller var det bara jag som tyckte det? Man kanske ser det man vill se såklart men känns som om att CMore håller på Rögle.
Förlåt förurom i 3e matchen. Jag går åter skylla på ölen. Det går inget vidare det här. Förslker dränka Klasen-ångesten...LulefanGBG skrev:På sätt och vis håller jag med dig. Rögle spelar stundtals vackrare men jag tycker inte man kan säga att de varit bättre. Växjö försvarar sig lite bättre, (utom i 4e matchen som Rögle också fick ordebtlig utdelning).kokostrollet skrev:Växjö spelar som ett mästarlag. Har bättre psyke än Rögle och hittar sätt att vinna de täta matcherna. Idag var inget undantag. Tycker synd om Rögle som varit bättre i de första fyra matcherna men ändå ligger under i matchserien med 1-3 i matcher.
Hittills har Växjö varit effektivare, kyligare och spelar väldigt uppofrande.
Men måste vara tungt för Rögle som är bättre på att hålla pucken och skapa långa anfall. De är som väst då, eller när de får ställa om fort men Växjö gick inte i den fällan lika ofta ikväll.
Cmore hejar alltid på laget som spelar "roligare".LulefanGBG skrev:Visst fan ser man helst att Rögle vinner, mwn man beundras samtidigt av Hallams lag. Wikegård såg nästan ledsen ut när han nödgades berömma Växjös förnåga att hitta sätt att vinna matcher.
Det roliga är väll att varken Växjö eller rögle spelaren roligare hockey än andra topplag.Blinders88 skrev:Cmore hejar alltid på laget som spelar "roligare".LulefanGBG skrev:Visst fan ser man helst att Rögle vinner, mwn man beundras samtidigt av Hallams lag. Wikegård såg nästan ledsen ut när han nödgades berömma Växjös förnåga att hitta sätt att vinna matcher.
Nått annat roligt är ju att roligt aldrig definieras utifrån vad olika människor anser är roligt. Är mitt roliga roligare än mån annans roligt osv. Jag kan exempelvis uppskatta en taktiskt väl genomförd match nästan lika mycket som en med mycke mål och öppna spjäll. Men oftast tilltalas jag mest av matcher med känslor och där resultatet står och väger så spänningen aldrig avtar. Men vad är roligt för vem egentligen, och vem bestämmer att en tyckare på AB eller cmore ska bestämma vad som är roligt.
Blev ett längre inlägg än jag tänkt och nästan lite väl angränsande mot filosofi. Ber om ursäkt i förebyggande syfte
Micke80- Antal inlägg : 3038
Växjö är betydligt bättre än jag förväntade mig. Vilket nog säger mer om mig än om dem, de var trots allt seriesegrare
Solida är ett ord som passar in på dem, inga svaga punkter. Mycket välbyggt trots att det är konstruerat helt i plast.
Solida är ett ord som passar in på dem, inga svaga punkter. Mycket välbyggt trots att det är konstruerat helt i plast.
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Ja, det där var en bra sammanfattning av Växjö. Solida, inga svaga punkter, 100% plastlag. Även dom som håller på laget orkar väl knappt applådera eller titta på matcherna.? Eller?Tigerman skrev: Växjö är betydligt bättre än jag förväntade mig. Vilket nog säger mer om mig än om dem, de var trots allt seriesegrare
Rikky skrev:Ja, det där var en bra sammanfattning av Växjö. Solida, inga svaga punkter, 100% plastlag. Även dom som håller på laget orkar väl knappt applådera eller titta på matcherna.? Eller?Tigerman skrev: Växjö är betydligt bättre än jag förväntade mig. Vilket nog säger mer om mig än om dem, de var trots allt seriesegrare
De vinner åtminstone något..
Känns som ren avundsjuka att kalla Växjö för plast, dom har gjort det jävligt bra.
Bra, ja. Men inte en enda spelare i laget som ens kommer från Småland. En samling legoknektar som Sam Hallam lyckats få ihop till ett lag som jobbar för varandra. Om de flesta av dem jobbar för Växjö och fansen är jag något mer tveksam till.Pajala skrev:Känns som ren avundsjuka att kalla Växjö för plast, dom har gjort det jävligt bra.
Hur kul skulle det vara om det gällde oss? Visst vore det härligt att vinna guld, men med ett rent köpelag från södern hade det suttit en tagg i hjärtat efteråt åtminstone hos mig. Vinna till varje pris, nej tack.
Tigerman skrev:Bra, ja. Men inte en enda spelare i laget som ens kommer från Småland. En samling legoknektar som Sam Hallam lyckats få ihop till ett lag som jobbar för varandra. Om de flesta av dem jobbar för Växjö och fansen är jag något mer tveksam till.Pajala skrev:Känns som ren avundsjuka att kalla Växjö för plast, dom har gjort det jävligt bra.
Hur kul skulle det vara om det gällde oss? Visst vore det härligt att vinna guld, men med ett rent köpelag från södern hade det suttit en tagg i hjärtat efteråt åtminstone hos mig. Vinna till varje pris, nej tack.
Spelar ingen roll var spelare kommer ifrån, titta på NHL, vem fan bryr sig om var spelarna kommer ifrån? Växjö har lyckats med att värva ihop ett lag, det viktigaste är ju att vinna, ett guld går inte att snacka bort.
Vinner Luleå ett SM guld så nog står jag och firar oavsett guldet oavsett vilka som skulle ha spelat.
keevvs and Dundernisse like this post
Så rent hypotetiskt skulle du gärna ha sparkat Joel, båda bröder Emanuelssons, Nisse, Fabbe, Mattsson, Berglund och Styrman inför årets säsong och tagit in Alsenfeldt, Ebert, Jocke Lindström, Oscar Möller och Wingerli samt tre jänkare från AHL bara vi vann ett guld. Visst, samvetet brukar sättas på undantag när man får guldvittring, men efteråt hade man nog trots allt undrat om det verkligen var rätt att sälja morsan. Risken är också att man året efter blir nästa HV71. Nej, tycker föreningen har helt rätt strategi att ha en stark Norrbottensprägel. Gör det enklare att hålla stabilitet över tid. Självklart måste vi addera spets, och det är kanske där vårt problem legat, den har ofta varit rätt så trubbig genom åren, och dessutom kortvarig.Pajala skrev:Tigerman skrev:Bra, ja. Men inte en enda spelare i laget som ens kommer från Småland. En samling legoknektar som Sam Hallam lyckats få ihop till ett lag som jobbar för varandra. Om de flesta av dem jobbar för Växjö och fansen är jag något mer tveksam till.Pajala skrev:Känns som ren avundsjuka att kalla Växjö för plast, dom har gjort det jävligt bra.
Spelar ingen roll var spelare kommer ifrån, titta på NHL, vem fan bryr sig om var spelarna kommer ifrån? Växjö har lyckats med att värva ihop ett lag, det viktigaste är ju att vinna, ett guld går inte att snacka bort.
Vinner Luleå ett SM guld så nog står jag och firar oavsett guldet oavsett vilka som skulle ha spelat.
Tigerman skrev:Så rent hypotetiskt skulle du gärna ha sparkat Joel, båda bröder Emanuelssons, Nisse, Fabbe, Mattsson, Berglund och Styrman inför årets säsong och tagit in Alsenfeldt, Ebert, Jocke Lindström, Oscar Möller och Wingerli samt tre jänkare från AHL bara vi vann ett guld. Visst, samvetet brukar sättas på undantag när man får guldvittring, men efteråt hade man nog trots allt undrat om det verkligen var rätt att sälja morsan. Risken är också att man året efter blir nästa HV71. Nej, tycker föreningen har helt rätt strategi att ha en stark Norrbottensprägel. Gör det enklare att hålla stabilitet över tid. Självklart måste vi addera spets, och det är kanske där vårt problem legat, den har ofta varit rätt så trubbig genom åren, och dessutom kortvarig.Pajala skrev:Tigerman skrev:Bra, ja. Men inte en enda spelare i laget som ens kommer från Småland. En samling legoknektar som Sam Hallam lyckats få ihop till ett lag som jobbar för varandra. Om de flesta av dem jobbar för Växjö och fansen är jag något mer tveksam till.Pajala skrev:Känns som ren avundsjuka att kalla Växjö för plast, dom har gjort det jävligt bra.
Vinner vi guld så ja, då har vi gjort något rätt, det enda vi kan säga att vi inte har lyckats senaste 25 åren, visst kanske vi får till det genom att värva norrbottensspelare men förminska inte Växjös bedrift, dom har gjort det jävligt bra, det är en ung klubb, bildades 1997 och gick upp till SHL på 2010 talet, självklart hade dom inte då hunnit bygga upp en fungerande ungdomsverksamhet, men på knappt tio år så har dom slagit Luleå med hästlängder när det gäller framgångar.
Urken, pingu, kokostrollet and Dundernisse like this post
Det skadar ju inte heller att Växjö kommun pumpar in pengar i klubben trots att kommunens budget är knallröd. Vad är Växjö skyldig kommunen igen i form av lån och obetald hyra? 200 miljoner? Tänk er livet det skulle vara om t.ex. Luleå hockey skulle ansöka om en 1/20-del av den summan? Ibland är det helt enkelt inte en rättvis spelplan..Pajala skrev:Tigerman skrev:Så rent hypotetiskt skulle du gärna ha sparkat Joel, båda bröder Emanuelssons, Nisse, Fabbe, Mattsson, Berglund och Styrman inför årets säsong och tagit in Alsenfeldt, Ebert, Jocke Lindström, Oscar Möller och Wingerli samt tre jänkare från AHL bara vi vann ett guld. Visst, samvetet brukar sättas på undantag när man får guldvittring, men efteråt hade man nog trots allt undrat om det verkligen var rätt att sälja morsan. Risken är också att man året efter blir nästa HV71. Nej, tycker föreningen har helt rätt strategi att ha en stark Norrbottensprägel. Gör det enklare att hålla stabilitet över tid. Självklart måste vi addera spets, och det är kanske där vårt problem legat, den har ofta varit rätt så trubbig genom åren, och dessutom kortvarig.Pajala skrev:Tigerman skrev:Bra, ja. Men inte en enda spelare i laget som ens kommer från Småland. En samling legoknektar som Sam Hallam lyckats få ihop till ett lag som jobbar för varandra. Om de flesta av dem jobbar för Växjö och fansen är jag något mer tveksam till.Pajala skrev:Känns som ren avundsjuka att kalla Växjö för plast, dom har gjort det jävligt bra.
Vinner vi guld så ja, då har vi gjort något rätt, det enda vi kan säga att vi inte har lyckats senaste 25 åren, visst kanske vi får till det genom att värva norrbottensspelare men förminska inte Växjös bedrift, dom har gjort det jävligt bra, det är en ung klubb, bildades 1997 och gick upp till SHL på 2010 talet, självklart hade dom inte då hunnit bygga upp en fungerande ungdomsverksamhet, men på knappt tio år så har dom slagit Luleå med hästlängder när det gäller framgångar.
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Sida 15 av 16 • 1 ... 9 ... 14, 15, 16
Liknande ämnen
» Matchtråd för övriga SHL-matcher 2019/2020
» Matchtråd för övriga SHL-matcher 2021/2022
» Matchtråd för övriga SHL-matcher 2016/2017
» Matchtråd för övriga SHL-matcher 2013/2014
» Matchtråd för övriga SHL-matcher 2017/2018
» Matchtråd för övriga SHL-matcher 2021/2022
» Matchtråd för övriga SHL-matcher 2016/2017
» Matchtråd för övriga SHL-matcher 2013/2014