SHL 2020/2021
+45
Norlin
tibet
Sir Prozac
LHF96
Dundernisse
Björnpappa
LulefanGBG
Vexet
rasbiologen
Sundance Kid
Donowitz
MickkeJ
amarule
Sportchefen #2
Blinders
NallePhu
Old Brooklyn
Kagen
kralle
farre
Lulefan
Norrlandstoken
Pajala
KaptenBlodskelett
PM
Puckad
kokostrollet
Urken
Mange
GustenA
Jokerman
icemask
Micke80
Tony Moore
Redbear
Hankburger
Lasse Proppmätt
Bamsefar
Jojjan
Jonken
Lehto
Tigerman
RSD555
Lajon
Snikne Ville
49 posters
Sida 8 av 9
Sida 8 av 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Sv: SHL 2020/2021
CC går nog endast att använda då domaren inte blåst för annat än mål men en av tränarna tycker att han borde ha blåst av innan.
Det har funnits situationer i NHL där det inte funkat. En av tränarna gör en challenge och domarna har bedömt att det inte fanns grund för detta. Detta har gett utvisning där motståndarna gjort ytterligare mål och avgjort matchen. I efterhand har man kunnat konstatera att tränaren faktiskt hade rätt och att:
1) Mål nummer 1 borde aldrig ha blivit godkänt.
2) Mål nummer 2 skulle mest troligt aldrig blivit till eftersom det gjordes i ett PP som aldrig skulle ha funnits.
Trotts ovanstående vänder jag mig mest mot CC för att jag tycker det är töntigt. Jag förstår varför många vill ha det, men jag vill det inte. Vad finns bakom lucka nummer 4? Drömvinsten eller ingenting? Eller som att använda en livlina i Vem vill bli miljonär. Eller när skytteledaren i ligan ska ha en speciell tröja eller hjälm. Det känns plastigt.
Det har funnits situationer i NHL där det inte funkat. En av tränarna gör en challenge och domarna har bedömt att det inte fanns grund för detta. Detta har gett utvisning där motståndarna gjort ytterligare mål och avgjort matchen. I efterhand har man kunnat konstatera att tränaren faktiskt hade rätt och att:
2) Mål nummer 2 skulle mest troligt aldrig blivit till eftersom det gjordes i ett PP som aldrig skulle ha funnits.
Trotts ovanstående vänder jag mig mest mot CC för att jag tycker det är töntigt. Jag förstår varför många vill ha det, men jag vill det inte. Vad finns bakom lucka nummer 4? Drömvinsten eller ingenting? Eller som att använda en livlina i Vem vill bli miljonär. Eller när skytteledaren i ligan ska ha en speciell tröja eller hjälm. Det känns plastigt.
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
Den var inte inte rolig ...Old Brooklyn skrev:... I efterhand har man kunnat konstatera att tränaren faktiskt hade rätt och att:
...
Puckad- Antal inlägg : 11372
Startade tråden med detta inlägg och konstaterar att betyget blev väl godkänt! Blir intressant att följa när klubbarnas resultat börjar redovisas.Snikne Ville skrev:Kommer att bli en säsong där klubbarnas skicklighet vad gäller att ha bäst koll på läget och anpassa sig efter det ställs på sin spets. Med koll på läget tänker jag närmast på att kunna förutse sponsormarknaden som faktiskt kan förändras fundamentalt sett till rådande läge.
Normalläget är väl att man ändå har hyfsad koll på plånboken o utmaningen ligger som vanligt i att få mest pang för pengen till en trupp som matchar spelidén.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6525
kokostrollet and Sportchefen #2 like this post
Snikne Ville skrev:Startade tråden med detta inlägg och konstaterar att betyget blev väl godkänt! Blir intressant att följa när klubbarnas resultat börjar redovisas.Snikne Ville skrev:Kommer att bli en säsong där klubbarnas skicklighet vad gäller att ha bäst koll på läget och anpassa sig efter det ställs på sin spets. Med koll på läget tänker jag närmast på att kunna förutse sponsormarknaden som faktiskt kan förändras fundamentalt sett till rådande läge.
Normalläget är väl att man ändå har hyfsad koll på plånboken o utmaningen ligger som vanligt i att få mest pang för pengen till en trupp som matchar spelidén.
Det jag noterat som är klart hittills är väl att vi och Malmö gör plusresultat. Vi får väl se om några fler lag lyckas med den bedriften när det skall summeras.
kokostrollet- Antal inlägg : 2684
Gissa vem som tippade att Växjö skulle vinna serien och SM-guldet?
- Spoiler:
- Jo, Mats Wennerholm
Blinders- Antal inlägg : 5245
Blinders88 skrev:Gissa vem som tippade att Växjö skulle vinna serien och SM-guldet?
- Spoiler:
Jo, Mats Wennerholm
Måste ha varit igår när det stod 6-2 till Växjö som han tippade så.
Sundance Kid- Antal inlägg : 812
Dags för SHL 2021/2022 nu när vi kan summera denna säsong?
Växjö vann det guld som vi hade god chans på förra säsongen men aldrig fick spela om.
HV-71 åkte ut mot ett Brynäs som just nu får väldigt mycket publicitet men av helt andra orsaker.
Timrå tar steget upp.
Rögle, Oskarshamn, Timrå är inte de föreningar som Svenska Hockeyligan drömt våta drömmar om. De hade mycket hellre sett HV-71, Brynäs och Björklöven men nu får de föreningarna förgylla Hockeyallsvenska istället som ju ser profilstarkt ut, addera Modo, AIK, SSK och Västerås så är det många gamla storlag som spelare där numera.
Har inte riktigt vant mig vid att Rögle är ett topplag och städade bort Frölunda med 4-1 (blev det va?) i sin kvarsfinalserie.
Av gammal hävd och vana känns det som att
Rögle
Örebro
Leksand
Karlskrona
Är sådana lag som ska ligga nedanför Luleå i tabellen. Timrå minns jag som jobbiga kanske mycket på att de hade sin storhetstid när vi kämpade med ekonomin och hade helt slut på all form av energi när vi med minsta möjliga marginal år efter år lyckades knipa en kvarsfinalbiljett.
Så, vem drar igång 2021/2022 tråden och gör en ranking av lagen så här i Maj?
Växjö vann det guld som vi hade god chans på förra säsongen men aldrig fick spela om.
HV-71 åkte ut mot ett Brynäs som just nu får väldigt mycket publicitet men av helt andra orsaker.
Timrå tar steget upp.
Rögle, Oskarshamn, Timrå är inte de föreningar som Svenska Hockeyligan drömt våta drömmar om. De hade mycket hellre sett HV-71, Brynäs och Björklöven men nu får de föreningarna förgylla Hockeyallsvenska istället som ju ser profilstarkt ut, addera Modo, AIK, SSK och Västerås så är det många gamla storlag som spelare där numera.
Har inte riktigt vant mig vid att Rögle är ett topplag och städade bort Frölunda med 4-1 (blev det va?) i sin kvarsfinalserie.
Rögle
Örebro
Leksand
Karlskrona
Är sådana lag som ska ligga nedanför Luleå i tabellen. Timrå minns jag som jobbiga kanske mycket på att de hade sin storhetstid när vi kämpade med ekonomin och hade helt slut på all form av energi när vi med minsta möjliga marginal år efter år lyckades knipa en kvarsfinalbiljett.
Kagen- Antal inlägg : 1776
Kagen skrev:Dags för SHL 2021/2022 nu när vi kan summera denna säsong?
Timrå tar steget upp.
Rögle
Örebro
Leksand
Karlskrona
Rögle tog 4 raka mot Frölunda. Den enda kvartsfinal som gick över 4 matcher var den mellan Luleå och SAIK som gick till 7.
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Hankburger skrev:
Rögle tog 4 raka mot Frölunda. Den enda kvartsfinal som gick över 4 matcher var den mellan Luleå och SAIK som gick till 7.
Så var det ja. Även om många varnade för Rögle på försäsongen om att de t.ex gått förbi Malmö såg man inte 4-0 i kvarten mot Frölunda komma direkt.
Många föreningar som är lite omskakade efter denna säsong, inte bara Brynäs.
Kagen- Antal inlägg : 1776
Tankar om rendulics avskedsbrev?
"– Ja, alltså, jag gillar inte svensk hockey. Då pratar jag om bedömningar, hur reglerna tolkas. SHL är en väldigt bra liga, den bästa jag spelat i. Det finns så många unga killar med hur mycket talang som helst. Men jag gillar inte spelsättet, det är bara "skate, skate, skate". Allt handlar om att åka skridskor hela tiden, om hög press och backcheck. Spelarna har så mycket mer i sig, säger han."
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/lE6qaA/rendulic-toksagar-orebro-och-svensk-hockey
"– Ja, alltså, jag gillar inte svensk hockey. Då pratar jag om bedömningar, hur reglerna tolkas. SHL är en väldigt bra liga, den bästa jag spelat i. Det finns så många unga killar med hur mycket talang som helst. Men jag gillar inte spelsättet, det är bara "skate, skate, skate". Allt handlar om att åka skridskor hela tiden, om hög press och backcheck. Spelarna har så mycket mer i sig, säger han."
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/lE6qaA/rendulic-toksagar-orebro-och-svensk-hockey
rasbiologen- Antal inlägg : 1368
rasbiologen skrev:Tankar om rendulics avskedsbrev?
Han har en poäng kan jag tycka, bedömningsnivån är väldigt svajig och odefinierad , sen är checking i hög fart svensk hockey idag, det kan man tycka vad man vill om men det är så det ser ut.
Bamsefar- Antal inlägg : 12230
Han är en riktig glidare och gillar inte det hårda jobbet.
Lite fakta om vilka lag som visades mest på Cmore hockey, coronan gjorde att några lag fick mycket mindre matcher visade på Cmore Hockey mot vad som var planerat.
Det blev en skum säsong och favoriten Djurgården hamnade mycket långt ned.
Inom parentes är hemmamatcher/bortamatcher
Frölunda (14+13) = 27
Rögle (12+11) = 23
Färjestad(9+12) = 21
Brynäs (13+7) = 20
Luleå (8+12) = 20
Skellefteå (9+11) = 20
Växjö (11+9) = 20
Örebro (12+7) =19
Leksand (7+11) = 18
Djurgården (9+7) = 16
HV71 (6+10) = 16
Malmö (7+9) = 16
Oskarshamn (10+3) = 13
Linköping (2+7) = 9
Det blev en skum säsong och favoriten Djurgården hamnade mycket långt ned.
Inom parentes är hemmamatcher/bortamatcher
Frölunda (14+13) = 27
Rögle (12+11) = 23
Färjestad(9+12) = 21
Brynäs (13+7) = 20
Luleå (8+12) = 20
Skellefteå (9+11) = 20
Växjö (11+9) = 20
Örebro (12+7) =19
Leksand (7+11) = 18
Djurgården (9+7) = 16
HV71 (6+10) = 16
Malmö (7+9) = 16
Oskarshamn (10+3) = 13
Linköping (2+7) = 9
Pajala- Antal inlägg : 18747
Blinders likes this post
Var det bara Luleå och Skellefteå som inte fick ställa in matcher pga covid?
Kul att se sammanställningen över bokslutet från förra säsongen nu när de börjarvticka in. Så här långt har jag bara sett vårt och Brynäs.
Luleå +4 miljoner
Brynäs -23 miljoner
Luleå +4 miljoner
Brynäs -23 miljoner
Micke80- Antal inlägg : 3038
Tror Frölunda gjorde någon knapp miljon eller dryg miljon i vinst tack vare minskade kostnader, statligt stöd, sponsorhjälp och stödbiljetter. Ungefär som oss mao. Kommer inte ihåg siffran nu men de gick lite plus iallafall.Micke80 skrev:Kul att se sammanställningen över bokslutet från förra säsongen nu när de börjarvticka in. Så här långt har jag bara sett vårt och Brynäs.
Luleå +4 miljoner
Brynäs -23 miljoner
Edit: 0,7 miljoner i vinst.
https://www.frolundaindians.com/article/tlltakpmd-24601/bokslutskommunike
LulefanGBG- Antal inlägg : 12313
Det ger hittills:
Luleå: +4 milj
Frölunda: +0,7milj
Brynäs: -23 milj
Fortsätt gärna att fylla på. Har för mig att jag läst att Växjö gjorde ganska många milj i vinst i år, men kan inte hitta något om det så vettifan var jag fått det ifrån.
Fortsätt gärna att fylla på. Har för mig att jag läst att Växjö gjorde ganska många milj i vinst i år, men kan inte hitta något om det så vettifan var jag fått det ifrån.
Vill minnas att vi också hade inställda matcher, men att dessa ställdes in pga motståndarnas covidsituation. Sen hade vi ju några spelare och ledare under året dom insjuknade men tror inte det var nog många samtidigt för att ställa in.Puckad skrev:Var det bara Luleå och Skellefteå som inte fick ställa in matcher pga covid?
Tror Skellefteå var i samma sits som oss med nån sjukdom men inte nog för att ställa in, men samtidigt inställda matcher pga andra lag.
En anledning till detta kan ju vara att det inte var så stor omsättning på spelare i dessa lag från säsongen innan och att många spelare i respektive lag insjuknade efter sista matchen innan säsongen ställdes in.
LulefanGBG skrev:Det ger hittills:
Håller med, blir intressant att se när alla 14 lagen offentliggjort sina siffror
LulefanGBG likes this post
Tack!Blinders88 skrev:Växjö +9,5 miljoner
Växjö: +9,5 milj
Frölunda: +0,7 milj
Brynäs: - 23 milj
Tror följande stämmer:LulefanGBG skrev:Tack!Blinders88 skrev:Växjö +9,5 miljoner
Växjö: +9,5 milj
Frölunda: +0,7 milj
Brynäs: - 23 milj
Rögle: - 3,5
LHC: -7
Oskarshamn: + 2,45
Lassi- Antal inlägg : 15
Alltså, resultaten får det att se ut som att publik är en kostnad.
Lehto likes this post
Klubbarna har väl fått ersättning för just publikbortfall?
Blinders88 skrev:Växjö +9,5 miljoner
Hur FAN är det möjligt, helt sjukt
LHF96- Antal inlägg : 3530
LHF96 skrev:Blinders88 skrev:Växjö +9,5 miljoner
Växjö är en klubb som lyckas gång på gång att gå plus trots att de inte borde det. Och nästan alltid pga. att kommunen går in och skjuter in enorma summor pengar.
Puckad skrev:Alltså, resultaten får det att se ut som att publik är en kostnad.
På ytan kanske men sedan tittar man lite djupare och börjar se hur exakt klubbar går plus så som sänkta löner och med ganska stora bidrag från staten. Då inser man att publik både är en kostnad men framförallt en inkomstkälla som är vital för att klubbarna skall gå runt.
Ingen damverksamhet plus obefintlig juniorverksamhet. Nära till alla bortamatcher. Många dotterbolag till föreningen...LHF96 skrev:Blinders88 skrev:Växjö +9,5 miljoner
Puckad likes this post
Har Växjö skrivit upp värdet på Arenan , eller dribblat mellan bolagen , annars känns det ju som en omöjlighet att gå så mycket plus .
Brynäs visar -37 miljoner men med det statliga stödet så blev det "bara" -23 miljoner.
Pajala- Antal inlägg : 18747
"Brynäs skulle därför egentligen ha ett negativt eget kapital - men väljer då att skriva upp arenavärdet rejält. Brynäs meddelar nämligen att man, efter en extern bedömning, skriver upp värdet på hemmaarenan Monitor ERP Arena med 43 miljoner kronor. Det gör att det egna kapitalet ändå ligger på 35 miljoner kronor."
https://hockeysverige.se/2021/06/15/brynas-minusresultat
https://hockeysverige.se/2021/06/15/brynas-minusresultat
– Att vi når ett positivt resultat i år är en otrolig bedrift och långt bättre än vad vi någonsin vågat hoppas på, säger Markusson i en intervju på klubbens webbsida.LHF96 skrev:Blinders88 skrev:Växjö +9,5 miljoner
– Faktorer som påverkat positivt är till exempel bidrag från Riksidrottsförbundet och seriesegern. I Växjö Lakers Idrott AB, där A-lagsverksamhet ingår, har vi ett resultat före skatt på 3,5 MSEK men där ingår 5,2 MSEK intäkter som egentligen hör till förra årets resultat och avser bidrag för uteblivna intäkter på grund av pandemin.
https://hockeysverige.se/2021/06/14/vaxjo-lakers-plusresultat-2021
"Nu meddelar exempelvis Örebro Hockey ett man gör en vinst på en miljon kronor."
https://hockeysverige.se/2021/06/08/orebro-hockey-gor-miljonvinst-2021
https://hockeysverige.se/2021/06/08/orebro-hockey-gor-miljonvinst-2021
Via sin hemsida meddelar Leksand att koncernen gör ett resultat på plus 1,7 miljoner kronor.
https://hockeysverige.se/2021/06/16/leksands-gladjebesked-gor-plusresultat
https://hockeysverige.se/2021/06/16/leksands-gladjebesked-gor-plusresultat
Visar på att det gick att småsatsa och ändå inte sänka sin förening denna säsong.
..? Hur? Hur... HUR? Måste vara fiffens med siffrorna. Luleå snålade så inåthelvete och ändå ligger övriga klubbar däromkring.
Hur Leksand kan få det att gå ihop vet jag inte, antagligen sponsorer.Urken skrev:..? Hur? Hur... HUR? Måste vara fiffens med siffrorna. Luleå snålade så inåthelvete och ändå ligger övriga klubbar däromkring.
I Växjös fall så säger de själva att 5,2 MSEK härrör från förra verksamhetsåret, så egentligen gick hockeydelen 1,7 MSEK back. Så det borde betyda att resten av vinsten ca 6 MSEK kommer från deras fastighetsbolag. Så var det för dem även i fjol, hockeyn gick med förlust men fastigheterna med vinst.
Tigerman- Antal inlägg : 3431
1. Växjö: +9,5 milj
2. Luleå: +4,0 milj
3. Oskarshamn: +2,45 miljoner
4. Leksand: +1,7 milj
5. Örebro: +1,0 milj
6. Frölunda: +0,7 milj
7. Rögle: - 3,5 milj
8. Linköping: -7,0 milj
9. Brynäs: - 23 milj
Ser bra ut. Vi väntar på Mordor, Djurgården, HV71 (huga...), Malmö och Färjestad.
Ser bra ut. Vi väntar på Mordor, Djurgården, HV71 (huga...), Malmö och Färjestad.
Färjestad -0,5 har jag läst nånstans.Old Brooklyn skrev:1. Växjö: +9,5 milj
Ja, efter lite googlande verkar det som att FBK hamnar på halvmiljonen minus. Uppdaterad tabell då:
7. Färjestad: -05 milj
8. Rögle: - 3,5 milj
9. Linköping: -7,0 milj
10. Brynäs: - 23 milj
Vi väntar på Mordor, Djurgården, HV71 (huga...) och Malmö.
9. Linköping: -7,0 milj
10. Brynäs: - 23 milj
Vi väntar på Mordor, Djurgården, HV71 (huga...) och Malmö.
Bra sammanställning.
Man ser att riksidrottsförbundets stöd gjort stor skillnad. Det är värt att belysa. Samtidigt har hittills en majoritet av klubbarna verkat skött sina kort på etr ansvarsfullt sätt. Sedan är det såklart svårt att veta hur mycket trolleri som ligger bakom de här siffrorna men det är änså 60% hittilsl som klarat sig på ett bra sätt genom krisen.
Man ser att riksidrottsförbundets stöd gjort stor skillnad. Det är värt att belysa. Samtidigt har hittills en majoritet av klubbarna verkat skött sina kort på etr ansvarsfullt sätt. Sedan är det såklart svårt att veta hur mycket trolleri som ligger bakom de här siffrorna men det är änså 60% hittilsl som klarat sig på ett bra sätt genom krisen.
Jag tror att mycket av Luleås + resultat ligger i att juniorverksamheterna legat nere, den biten drar ganska stora pengar med resor och hotell mm
icemask- Antal inlägg : 4174
Mordor +600 ksek enligt en snubbe på deras forum. Vi får väl se om det stämmer när de officiella siffrorna kommer, men är säkert rätt.
Djurgården, som tillsammans med Luleå var det lag som i början av säsongen drog hårdast i värvningshandbromsen går-4,5 mille
Tufft
Tufft
Jaha, ok då.
9. Djurgården: - 4,5 milj
10. Linköping: -7,0 milj
11. Brynäs: - 23 milj
Vi väntar på Mordor (ryktas minus 0,6 milj), HV71 och Malmö.
Intressant förklaring från sida ordförande, att det är statsbidraget som minimerar förlusten med 20 mille.
https://hockeynews.se/articles/20709/
https://hockeynews.se/articles/20709/
Old Brooklyn skrev:Jaha, ok då.
Malmö +2,66 milj
https://www.malmoredhawks.com/artikel/1gz7akq84-33nad/redhawks-gor-positivt-ekonomiskt-resultat
Inte bara ekonomin som spårar ur hos dom.
rasbiologen- Antal inlägg : 1368
Sida 8 av 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Liknande ämnen
» NHL 2020/2021
» Luleå Hockeys lag 2020/2021
» Matchtråd för LHF/MSSK 2020/2021
» Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2
» Övriga SHL-lags Silly Season 2020/2021
» Luleå Hockeys lag 2020/2021
» Matchtråd för LHF/MSSK 2020/2021
» Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2
» Övriga SHL-lags Silly Season 2020/2021