Linus Omark, Del 2

+113
Lillwitte
Tobbebias88
Xerzocx
zamboni
LinusFröbergsMustasch
DaVoc
Panikvärvning
Tjågen
Taabe
Serkan122
Witchfinder77
JohanO
NilsOskar
BulanFanClub
Metheuz
SatanicPanic
Erik13
Mr Bister
Monco
Zorken1
Danneja
MttG
Langelevefabricius
kralle
Platermos
trallgöken
Kicko
Blitzwagen
Hostak straffar
Dundernisse
Nr10
Atlet
Jokerman ll
Jojjan
Kanellängd
Omega83
Gpa
Sir Prozac
Rayko
Hellcop
wilmus2007
Lajon
JoakimJ
farre
tibet
Dilox
ezz
Norrlandstoken
#96
GrodanBoll
Diktatorn
LHF96
Lehto
Sportchefen #2
Pontaking
Jokerman
Blinders
Lillajag
icemask
Old Brooklyn
Rikky
Hedanders
Jonken
Donowitz
NeedforX
JayDee
Dustin
kamelbullen
RSD555
Hankburger
amarule
Tigerman
Tony Moore
hokkzorz
Patrik82
ski3r
pingu
Redbear
nummer 17
Ferros
Puckad
LulefanGBG
Slapshot
Snikne Ville
KaptenBlodskelett
Kallepedal
Knäcktomten
Wolfhunter
GustenA
Bamsefar
Mange
NallePhu
Norlin
Groggen79
Salle
Lars158
Kagen
Qirren
Dentos
27 Öqvist
JuniorX
Micke80
Kapten Haddock
Pajala
Rönken
kokostrollet
Tackleberry
Mickeee
Sundance Kid
FruktHamster
CKa
Lulefan
Urken
117 posters

Sida 11 av 16 Föregående  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 16  Nästa

Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av CKa lör 26 mar 2022, 09:02

Tony Moore skrev:I snacket på läktaren låter det på en som har nära band till Linus att det har varit frugan som fått bestämma NLA kontraktet (hon har troget följt Linus i alla andra) då hon är väldigt intresserad av alpin skidåkning men.. Nu låter det som att hon har svängt i frågan om flytt och trivs alldeles utmärkt i Luleå/Norrbotten, pandemin har inte bara dåliga effekter ;-)

Nåja, att Linnea trivs bra i Luleå/Norrbotten är väl knappast någon chock då hon är uppväxt typ 200 meter från deras nuvarande bostad. Men självklart så är det väl så att alpinskidåkningen bör kunna vänta ett tag och antagligen inte måste bedrivas precis under Linus sista år på toppnivå.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av MttG lör 26 mar 2022, 15:43

Dundernisse skrev:
MttG skrev:Underbara Linus. Kanske norrbottens mest konsekventa poängplockare genom tiderna? Är det möjligtvis Renberg han tävlar mot? Holma var bra också men inte i närheten av samma spelare
Svårt att jämföra en spelare i Europa med någon i NHL. Det är och har alltid varit klasskillnad på ligorna. Det Renberg gjorde på nittiotalet är det få svenskar som uppnåt. Renberg var trots allt en ledande spelare i Flyers berömda lina "Legion of Doom". Om man ska försöka jämföra poäng mellan ligorna så brukar konverteringen vara ungefär 1 pinne i SHL = 0,55-0,60 i NHL. KHL kontra NHL ca 0,75-0,80. Under Renbergs bästa poängår var han på samma nivå som Sundin och Messier. Under åren 93-97 snittade Renberg 0,93 ppg i världens bästa liga.
Du har rätt. Renberg var fenomenal (Jag är Pitebo Very Happy)

MttG

Antal inlägg : 32
Join date : 12-11-15

Dundernisse likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Dustin lör 26 mar 2022, 16:39

MttG skrev:
Dundernisse skrev:
MttG skrev:Underbara Linus. Kanske norrbottens mest konsekventa poängplockare genom tiderna? Är det möjligtvis Renberg han tävlar mot? Holma var bra också men inte i närheten av samma spelare
Svårt att jämföra en spelare i Europa med någon i NHL. Det är och har alltid varit klasskillnad på ligorna. Det Renberg gjorde på nittiotalet är det få svenskar som uppnåt. Renberg var trots allt en ledande spelare i Flyers berömda lina "Legion of Doom". Om man ska försöka jämföra poäng mellan ligorna så brukar konverteringen vara ungefär 1 pinne i SHL = 0,55-0,60 i NHL. KHL kontra NHL ca 0,75-0,80. Under Renbergs bästa poängår var han på samma nivå som Sundin och Messier. Under åren 93-97 snittade Renberg 0,93 ppg i världens bästa liga.
Du har rätt.  Renberg var fenomenal (Jag är Pitebo Very Happy)


Renberg var bra på hockey. Synd han var ett rövhål och förstörde sin legacy bara. Limpan = Luleåhjärta

Dustin

Antal inlägg : 7016
Join date : 12-02-28

NallePhu, Högljudd, farre, kokostrollet, Pajala, ski3r, Witchfinder77 and like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Jokerman ll lör 09 apr 2022, 09:20

Linus Omark, Del 2 - Sida 11 7f444110
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1360
Join date : 21-05-19

Bamsefar, Tony Moore and Blitzwagen like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Wolfhunter mån 11 apr 2022, 09:21

Har haft en känsla av att Omark INTE kommer flytta ner till Schweiz i ssommar. Den känslan har kommit under vintern och våren. Tror preccis som AB-poddarna att axlarna sjunkit en del i o m framgångarna och att det varit sista hindret. Minns i höstas när nån idiot skickade skit. Lyssnar här. Inte halvvägs in i podden, men nästan.
https://open.spotify.com/episode/4csAfiDJ330qsSbOM2Prf1

Wolfhunter

Antal inlägg : 1203
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Blinders mån 11 apr 2022, 11:07

Wolfhunter skrev:Har haft en känsla av att Omark INTE kommer flytta ner till Schweiz i ssommar. Den känslan har kommit under vintern och våren. Tror preccis som AB-poddarna att axlarna sjunkit en del i o m framgångarna och att det varit sista hindret. Minns i höstas när nån idiot skickade skit. Lyssnar här. Inte halvvägs in i podden, men nästan.
https://open.spotify.com/episode/4csAfiDJ330qsSbOM2Prf1
Hoppas de har rätt.

Blinders

Antal inlägg : 5192
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Wolfhunter ons 13 apr 2022, 10:13

BDA-Orkesterns senaste Älska Stålmannen #67

Wolfhunter

Antal inlägg : 1203
Join date : 15-04-27

Redbear, Jonken, Norlin, Metheuz, Blitzwagen and Danneja like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Danneja tor 21 apr 2022, 15:31

Linus Omark imponerat stort sedan han återvände till Luleå Hockey. Nu hyllar Joakim Fagervall, Karl Fabricius, Mats Lavander, Lars "Osten" Bergström, Per Ledin, Roger Åkerström och Jonas Rönnqvist honom.

Joakim Fagervall:

– Han är en otrolig spelare. Det finns inte så många som honom. Det här är en lagidrott, men det behövs spelare som kan bryta mönstret. Jag tycker han fick oförtjänt mycket skit där ett tag, jag upplevde i alla fall att det var många som hackade på honom. Det har varit kul att se honom stänga igen käften på dem.

Per Ledin:

– Det är helt sjukt, han är så jävla bra. Nu för tiden pratas det mest om att spelarna måste bli snabbare och starkare och jag har svårt att se oss få fram en spelare som honom igen. Han är unik. Han har ju den där förmågan att sänka och höja tempot och är både målskytt och framspelare. Sedan gillar jag att han är lite grinig och vågar säga vad han tycker. Jag jobbar med spelarutvecklingar nu för tiden, och använder ofta honom som ett positivt exempel.

Karl Fabricius:

– Han har varit helt otrolig. Jag visste att han var bra. Men jag är ruggigt imponerad av det han har gjort i en så pass tuff liga som SHL ändå är och tycker han är den mest sevärda spelaren på den här sidan Atlanten. Han undviker inte heller tuffa situationer. Utan söker sig snarare dit och försöker utnyttja dem till sin fördel.

Lars "Osten" Bergström:

– Det är en fantastisk spelare som det finns ganska få av i dag. Balansen, spelsinnet och tävlingsinstinkten Linus har är något utöver det vanliga. Jag hade förmånen att vara på hockeygymnasiet under två av Linus år där och minns att han tävlade i varje moment. Linus har också utvecklat sina bästa egenskaper på ett otroligt sätt sedan dess. Han var ju inte den snabbaste, eller mest fysiske spelaren, han hade inte heller det bästa skottet, men det han var bra på då håller absolut toppklass nu. Jag tror Roger Rönnberg var viktig för hans utveckling och det är lite roligt att han står i motståndarbåset nu. En egenskap jag tycker är fin är Linus förmåga att göra sina medspelare bättre. Jag tror han betyder mycket för Pontus Andreasson, som har fått ett lyft sedan de började spela ihop. Den där förmågan att göra andra bättre är också det som brukar känneteckna riktigt bra spelare.

Mats Lavander:

– Superlativen räcker liksom inte till. Han är på en så jävla hög nivå. Jag håller honom som en av Europas absolut bästa spelare och på ett sätt påminner han mig lite om Zlatan (Ibrahimovic). Hans främsta egenskap förutom tekniken och spelsinnet är ju tron han har på sig själv. Det är svinkul att kunna följa honom på nära håll.

Roger Åkerström:

– Han har varit fantastisk, och jag tycker bara han blir bättre och bättre. Han har ju också avgjort många matcher. Ofta från ingenting. Det är viktigt att ha en sådan spelare i laget. Han gör också de han spelar tillsammans med bättre. Jag önskar att han sköt mer, men det är ju samtidigt hans sätt att spela.

Jonas Rönnqvist:

– Han har varit fruktansvärt bra och betyder oerhört mycket för det där laget. Det är inte bara det att han har gjort en massa poäng. Hans kedja skapar konstant långa anfall, och det beror mycket på hans förmåga att hålla i pucken och skapa utrymme åt de andra. Han jobbar dessutom hårt när han inte har pucken. Det tycker jag är roligt att se.

Danneja

Antal inlägg : 738
Join date : 22-04-12

Jonken, Zorken1 and Sunderbyare like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Sportchefen #2 tor 12 maj 2022, 22:48

Jag är så djupt imponerad. Bästa spelaren som SHL sett på många, många år. Hade Luleå haft några fler spelare med offensiv skicklighet som kunde utnyttja allt som han skapat hade det bara kunnat sluta på ett sätt.
Det sista Linus Omark gjort är svikit staden. Älska

Sportchefen #2

Antal inlägg : 938
Join date : 14-10-24

Wolfhunter and Blitzwagen like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Blinders tor 12 maj 2022, 23:08

Sportchefen #2 skrev:Jag är så djupt imponerad. Bästa spelaren som SHL sett på många, många år. Hade Luleå haft några fler spelare med offensiv skicklighet som kunde utnyttja allt som han skapat hade det bara kunnat sluta på ett sätt.
Det sista Linus Omark gjort är svikit staden. Älska
Vi hade åkt i kvarten utan Omark och Andreasson. 
De stod för all offensiv.

Blinders

Antal inlägg : 5192
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Wolfhunter, Lehto, Blitzwagen and Zorken1 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Zorken1 tor 12 maj 2022, 23:23

Bröt ihop av Linus intervju, fan aldrig sett en sådan bra spelare i en Luleå tröja. Han har förgyllt denna säsong, om detta var sista gången jag såg han i en Luleå tröja vet jag inte vad jag tar mig till..

Zorken1

Antal inlägg : 8
Join date : 21-11-03

Blitzwagen likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Hankburger tor 12 maj 2022, 23:36

Zorken1 skrev:Bröt ihop av Linus intervju, fan aldrig sett en sådan bra spelare i en Luleå tröja. Han har förgyllt denna säsong, om detta var sista gången jag såg han i en Luleå tröja vet jag inte vad jag tar mig till..

Han har två år kvar på kontraktet. Om han fortsätter i NL eller SHL nästa säsong är dock oklart.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Norlin fre 13 maj 2022, 00:34

Sportchefen #2 skrev:Jag är så djupt imponerad. Bästa spelaren som SHL sett på många, många år. Hade Luleå haft några fler spelare med offensiv skicklighet som kunde utnyttja allt som han skapat hade det bara kunnat sluta på ett sätt.
Det sista Linus Omark gjort är svikit staden. Älska

Linus svek ingen, han gav oss chansen!
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Hankburger fre 13 maj 2022, 01:48

Norlin skrev:
Sportchefen #2 skrev:Jag är så djupt imponerad. Bästa spelaren som SHL sett på många, många år. Hade Luleå haft några fler spelare med offensiv skicklighet som kunde utnyttja allt som han skapat hade det bara kunnat sluta på ett sätt.
Det sista Linus Omark gjort är svikit staden. Älska

Linus svek ingen, han gav oss chansen!

Den som ens påstår något sådant sviker staden.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Lulefan fre 13 maj 2022, 02:51

58 poäng i grundserien.
17 poäng på 16 matcher i slutspelet, samt bäst +/- tillsammans med Gustafsson.

Ingen kan klandra Omark för att det inte blev guld, han har förgyllt både säsong och slutspel och bidragit enormt mycket.

Lulefan

Antal inlägg : 2246
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Blitzwagen and Danneja like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Gäst fre 13 maj 2022, 08:03

Lulefan skrev:58 poäng i grundserien.
17 poäng på 16 matcher i slutspelet, samt bäst +/- tillsammans med Gustafsson.

Ingen kan klandra Omark för att det inte blev guld, han har förgyllt både säsong och slutspel och bidragit enormt mycket.

Det var väl just i finalserien mot FBK han inte uträttade lika mycket mål/poäng, med det vill jag säga att FBK tog bort han rätt bra.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Wolfhunter fre 13 maj 2022, 08:28

Jag har tänkt på det där att FBK tog bort Omark i slutspelet. Tänker at det inte bara handlar om att ryggsäckshockeyn tilläts utan också att Ponta blev sjuk och efter det inte riktigt hittade tllbaka till den hysteriska form han hade innna sjukdomen.
Linus Omark har inte svikit en stad. Han har gett oss chansen att vinna. Vi har aldrig haft en bättre spelare i klubben och man får leta lnge för att hitta en så dominant spelare i SHL öht.
Jag har haft en känsla att han kanske trots alllt stannar. Hoppas att jag har rätt.

Wolfhunter

Antal inlägg : 1203
Join date : 15-04-27

Danneja likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Monco fre 13 maj 2022, 08:45

Jag har hört att frun trivdes otroligt bra i Schweiz mest på grund av att Linus alltid sov hemma efter varje match. I Ryssland kunde han vara borta flera dagar i sträck och här i Sverige sover dom borta lite då och då. Dessutom har han ju sagt att skulle tillbaka dit efter den här säsongen så jag är tyvärr pessimistisk.

Monco

Antal inlägg : 324
Join date : 15-04-02

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Snikne Ville fre 13 maj 2022, 08:49

Snikne Ville skrev:Truimf! En fantastisk spelare som man följ sen juniortiden o som enligt min mening inte kan överskattas. Ren skillsmässigt håller jag honom o Nisse som de 2 skickligaste spelarna som kommit genom vår organisation (ingen skugga över Mattias Öhlund m fl).

Ett extra tack till Frukthamster som jag är säker på finns med i Omarkekvationen någonstans...respekt!

Nu tar jag pension från forumet och ser fram mot några väldigt intressanta säsonger.

Trevlig sommar, det blir inte bättre än så här!
Grym resa som nästa räckte ända fram.
Tack @Limpanomark
Tack @Frukthamster
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6429
Join date : 12-01-22

kokostrollet, Norlin and Wolfhunter like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Gäst fre 13 maj 2022, 09:24

Monco skrev:Jag har hört att frun trivdes otroligt bra i Schweiz mest på grund av att Linus alltid sov hemma efter varje match. I Ryssland kunde han vara borta flera dagar i sträck och här i Sverige sover dom borta lite då och då. Dessutom har han ju sagt att skulle tillbaka dit efter den här säsongen så jag är tyvärr pessimistisk.

Familjen bestämmer hur det blir enligt huvudrollsinnehavaren själv.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Danneja fre 13 maj 2022, 10:16

Enligt skuggans kvalificerade gissning så blir han ju kvar man kan ju hoppas han har rätt. Och att det tända en stark begäran hos Omark att försöka igen med att bärga guldet nästa säsong.

Det lär visa sig vad frugan och han kommer fram till nästa vecka då, hoppas frugan säger du ska fan försöka igen här hemma i Luleå för staden och fansen. Efter att hon sett vilken kärlek alla fans öst över Omark.

Danneja

Antal inlägg : 738
Join date : 22-04-12

Wolfhunter likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Norlin fre 13 maj 2022, 10:34

Såhär avslutas medlemsutskicket jag fick nyss.
Stefan Enbom skrev:Vi vill ge Er mera, mycket, mycket mera. Alla ni supportrar är alltid Guld värda.

Är det som vanligt att man gör en höna av en fjäder och läser in alldeles för mycket eller lever hoppet?
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Redbear likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av ski3r fre 13 maj 2022, 11:00

Norlin skrev:Såhär avslutas medlemsutskicket jag fick nyss.
Stefan Enbom skrev:Vi vill ge Er mera, mycket, mycket mera. Alla ni supportrar är alltid Guld värda.

Är det som vanligt att man gör en höna av en fjäder och läser in alldeles för mycket eller lever hoppet?
Man vill ju så gärna att han stannar, för det skulle betyda så oerhört mycket, att man tar varenda litet tillfälle att försöka tolka det så. Positivt är dock att det verkar komma ett tidigt besked, så vi slipper våndas allt för länge.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Hedanders fre 13 maj 2022, 11:03

Visst är det så att hans kontrakt var 1 säsong i Luleå, sen uppehåll 1 år för Geneve och sedan 2 år i Luleå?
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2075
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Norlin fre 13 maj 2022, 11:05

Hedanders skrev:Visst är det så att hans kontrakt var 1 säsong i Luleå, sen uppehåll 1 år för Geneve och sedan 2 år i Luleå?

Vill minnas att det var ett rakt 3-årskontrakt med LHF med option på 1 år i Geneve.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Hedanders fre 13 maj 2022, 11:09

Norlin skrev:
Hedanders skrev:Visst är det så att hans kontrakt var 1 säsong i Luleå, sen uppehåll 1 år för Geneve och sedan 2 år i Luleå?

Vill minnas att det var ett rakt 3-årskontrakt med LHF med option på 1 år i Geneve.

Så han kommer alltså komma tillbaka till Luleå, om inte 22/23 så 23/24?
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2075
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av LulefanGBG fre 13 maj 2022, 13:39

Bästa spelaren som lirat i Luleå och den enskilt största skillnaden mellan ut i kvarten och finalspel, (även om det finns fler spelare att lyfta fram). I love youI love youI love you

Hoppas att han stannar. Det är så otroligt mycket roligare att titta på matcher och att följa Luleå med Linus i laget, underhållningsvärdet fördubblas med en sådan unik artist. 👍
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12229
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Wolfhunter and Zorken1 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Hankburger fre 13 maj 2022, 13:49

Hedanders skrev:
Norlin skrev:
Hedanders skrev:Visst är det så att hans kontrakt var 1 säsong i Luleå, sen uppehåll 1 år för Geneve och sedan 2 år i Luleå?

Vill minnas att det var ett rakt 3-årskontrakt med LHF med option på 1 år i Geneve.

Så han kommer alltså komma tillbaka till Luleå, om inte 22/23 så 23/24?

Så länge som han inte lägger av så kommer han återvända till Luleå ja.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Lars158 fre 13 maj 2022, 14:42

Nej.!
Väljer Omark Schweiz så är optionen att LHF kontraktet upphör.

Lars158

Antal inlägg : 9730
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Hankburger fre 13 maj 2022, 14:46

Lars158 skrev:Nej.!
Väljer Omark Schweiz så är optionen att LHF kontraktet upphör.

Stämmer inte. Som jag har förstått det så blir det ungefär som när Lidholm från SkAIK drog över till KHL. Kontraktet "pausas" och återupptas efter nästa säsong. När det avtäcktes förra sommaren så var det formulerat som 1+2 i Luleå med ett år mellan i Genevé. Så nej. Kontraktet upphör inte.. det pausas.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Dustin fre 13 maj 2022, 16:03

Hankburger skrev:
Lars158 skrev:Nej.!
Väljer Omark Schweiz så är optionen att LHF kontraktet upphör.

Stämmer inte. Som jag har förstått det så blir det ungefär som när Lidholm från SkAIK drog över till KHL. Kontraktet "pausas" och återupptas efter nästa säsong. När det avtäcktes förra sommaren så var det formulerat som 1+2 i Luleå med ett år mellan i Genevé. Så nej. Kontraktet upphör inte.. det pausas.


Källa på det, tack. Jag är nämligen övertygad om att 1+2 innebär att han efter ett år har möjligheten att bryta kontraktet för att återvända till Genève.

Dustin

Antal inlägg : 7016
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Dustin fre 13 maj 2022, 16:17

Jag kan respektera om Omark vill sluta på ”topp” nu när han gjort en dundersäsong i Luleå Hockey. Pressen från staden och pressen han själv sätter på sig själv när han bär stålmannen på bröstet är nog rätt tuff ändå. Men hoppas han tar en sista chans att ta hem bucklan.

Dustin

Antal inlägg : 7016
Join date : 12-02-28

Tony Moore likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Jojjan ons 18 maj 2022, 16:22

Omark lämnar för Schweiz, står på Expressen att han tagit beslut 😔

Jojjan

Antal inlägg : 357
Join date : 19-03-09

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Gäst ons 18 maj 2022, 17:02

Jepp han lämnar och det sa han ju redan i mitten av säsongen att det lutar åt det hållet.
Så nu ska vi hitta en ersättare och det kommer vi inte göra och då blir det svårare att locka publik till arenan efter ett tag.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Mr Bister ons 18 maj 2022, 17:07

Själv känner jag nog att det var ganska klart att han skulle återvända till Schweiz eftersom han skrev ett sådant kontrakt, det är också ett frågetecken när han kommer tillbaka och är 36 år hur mycket han tillför för den höga lön han får.
Han var ju redan i år inte den snabbaste på planen.

Mr Bister

Antal inlägg : 1441
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Kicko ons 18 maj 2022, 17:17

Mr Bister skrev:Själv känner jag nog att det var ganska klart att han skulle återvända till Schweiz eftersom han skrev ett sådant kontrakt, det är också ett frågetecken när han kommer tillbaka och är 36 år hur mycket han tillför för den höga lön han får.
Han var ju redan i år inte den snabbaste på planen.

Varför tror du att han skulle komma tillbaka?

Kicko

Antal inlägg : 55
Join date : 20-04-23

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Mr Bister ons 18 maj 2022, 17:19

Kicko skrev:
Mr Bister skrev:Själv känner jag nog att det var ganska klart att han skulle återvända till Schweiz eftersom han skrev ett sådant kontrakt, det är också ett frågetecken när han kommer tillbaka och är 36 år hur mycket han tillför för den höga lön han får.
Han var ju redan i år inte den snabbaste på planen.

Varför tror du att han skulle komma tillbaka?
Han har kontrakt med Luleå

Mr Bister

Antal inlägg : 1441
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Kicko ons 18 maj 2022, 17:24

Mr Bister skrev:
Kicko skrev:
Mr Bister skrev:Själv känner jag nog att det var ganska klart att han skulle återvända till Schweiz eftersom han skrev ett sådant kontrakt, det är också ett frågetecken när han kommer tillbaka och är 36 år hur mycket han tillför för den höga lön han får.
Han var ju redan i år inte den snabbaste på planen.

Varför tror du att han skulle komma tillbaka?
Han har kontrakt med Luleå

Nej, det har han inte.

Kicko

Antal inlägg : 55
Join date : 20-04-23

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Gäst ons 18 maj 2022, 17:28

Mr Bister skrev:
Kicko skrev:
Mr Bister skrev:Själv känner jag nog att det var ganska klart att han skulle återvända till Schweiz eftersom han skrev ett sådant kontrakt, det är också ett frågetecken när han kommer tillbaka och är 36 år hur mycket han tillför för den höga lön han får.
Han var ju redan i år inte den snabbaste på planen.

Varför tror du att han skulle komma tillbaka?
Han har kontrakt med Luleå

Nä han hade ett 1+2års kontrakt som han fick bryta efter en säsong, vilket han gjorde.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Mr Bister ons 18 maj 2022, 17:31

Han har visst kontrakt, han skrev ett kontrakt på 1+2 år med rätt att återvända till Schweiz säsongen 22/23 men han har fortfarande 1 år kvar på kontraktet med LHF

Mr Bister

Antal inlägg : 1441
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Kicko ons 18 maj 2022, 17:38

Mr Bister skrev:Han har visst kontrakt, han skrev ett kontrakt på 1+2 år med rätt att återvända till Schweiz säsongen 22/23 men han har fortfarande 1 år kvar på kontraktet med LHF

Nej du har 100% fel. Han har utnyttjat sin option att bryta kontraktet efter ett år. Enligt ditt resonemang skulle han dessutom haft två år kvar på sitt kontrakt. Vad tror du skulle få honom och hans familj att först flytta hem ett år för att sedan åka tillbaka till Schweiz ett år och sedan hem igen?


Kicko

Antal inlägg : 55
Join date : 20-04-23

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av ski3r ons 18 maj 2022, 17:54

Tack för showen!!!
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Hankburger ons 18 maj 2022, 18:32

Det var inte så det lät när han presenterades. Då var det 1 år nu och två år efter Schweiz som gällde. "Återvända säsongen 2022/23" låter definitivt som att han bryter kontraktet utan fullföljer det han lovade Genevé. 

https://www.luleahockey.se/article/hypbakqqx-30c4d/omark-ater-i-varat-gang
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Hedanders ons 18 maj 2022, 18:40

Hankburger skrev:Det var inte så det lät när han presenterades. Då var det 1 år nu och två år efter Schweiz som gällde. "Återvända säsongen 2022/23" låter definitivt som att han bryter kontraktet utan fullföljer det han lovade Genevé. 

https://www.luleahockey.se/article/hypbakqqx-30c4d/omark-ater-i-varat-gang

Jag vet inte hur man ska tolka hans kontrakt, men antar att det kommer klargöras när nyheten släpps på riktigt. Alltså typ ett officiellt pressmeddelande från LHF/Omark
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2075
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Hankburger ons 18 maj 2022, 18:47

Hedanders skrev:
Hankburger skrev:Det var inte så det lät när han presenterades. Då var det 1 år nu och två år efter Schweiz som gällde. "Återvända säsongen 2022/23" låter definitivt som att han bryter kontraktet utan fullföljer det han lovade Genevé. 

https://www.luleahockey.se/article/hypbakqqx-30c4d/omark-ater-i-varat-gang

Jag vet inte hur man ska tolka hans kontrakt, men antar att det kommer klargöras när nyheten släpps på riktigt. Alltså typ ett officiellt pressmeddelande från LHF/Omark

Det kommer det säkert. Tror nog det kommer likna det Lindholm hade i SkAIK där han har ett optionsår för Genneve som han kan utnyttja och sedan återvända.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Kicko ons 18 maj 2022, 19:01

Hankburger skrev:
Hedanders skrev:
Hankburger skrev:Det var inte så det lät när han presenterades. Då var det 1 år nu och två år efter Schweiz som gällde. "Återvända säsongen 2022/23" låter definitivt som att han bryter kontraktet utan fullföljer det han lovade Genevé. 

https://www.luleahockey.se/article/hypbakqqx-30c4d/omark-ater-i-varat-gang

Jag vet inte hur man ska tolka hans kontrakt, men antar att det kommer klargöras när nyheten släpps på riktigt. Alltså typ ett officiellt pressmeddelande från LHF/Omark

Det kommer det säkert. Tror nog det kommer likna det Lindholm hade i SkAIK där han har ett optionsår för Genneve som han kan utnyttja och sedan återvända.

Nja. Dom flyttar ju för familjens skull, vad tror ni kommer ändras på ett år?

Kicko

Antal inlägg : 55
Join date : 20-04-23

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Blitzwagen ons 18 maj 2022, 19:08

Ajaj känns inte bra för kommande säsongen.. Vad fan ska man ersätta Omark och Pontus med?

Blitzwagen

Antal inlägg : 135
Join date : 21-03-24

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Erik13 ons 18 maj 2022, 19:35

Frågade David Jiglund från Kurrien hur Omarks kontrakt är upplagt. Han skrev detta:

Hej. Han har valt att bryta det, så om han vill tillbaka efter den kommande säsongen måste de förhandla fram ett nytt kontrakt.

Erik13

Antal inlägg : 19
Join date : 22-05-17
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Hankburger ons 18 maj 2022, 19:54

Kicko skrev:
Hankburger skrev:
Hedanders skrev:
Hankburger skrev:Det var inte så det lät när han presenterades. Då var det 1 år nu och två år efter Schweiz som gällde. "Återvända säsongen 2022/23" låter definitivt som att han bryter kontraktet utan fullföljer det han lovade Genevé. 

https://www.luleahockey.se/article/hypbakqqx-30c4d/omark-ater-i-varat-gang

Jag vet inte hur man ska tolka hans kontrakt, men antar att det kommer klargöras när nyheten släpps på riktigt. Alltså typ ett officiellt pressmeddelande från LHF/Omark

Det kommer det säkert. Tror nog det kommer likna det Lindholm hade i SkAIK där han har ett optionsår för Genneve som han kan utnyttja och sedan återvända.

Nja. Dom flyttar ju för familjens skull, vad tror ni kommer ändras på ett år?

Man flyttar hem på full tid? Hans barn har ju varit på dagis i ett antal år nu. Hela hans och frugans släkt finns i Sverige och han börjar närma sig slutet på sin karriär. 

Dessutom står det ju i ABs artikel.. 

"Redan när kontraktet med Luleå skrevs förra sommaren kommunicerade hans Schweiziska klubb Genéve-Servette att tanken var att Omark skulle återvända och fullföljsa sitt sista kontraktsår efter en säsong i SHL".

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/L5bkmR/linus-omark-lamnar-lulea-atervander-till-schweiz

Ganska svårt att tolka det på ett annat sätt än att det är tänkt att han skall återvända efter nästa säsong.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Hankburger ons 18 maj 2022, 19:55

9999 skrev:Frågade David Jiglund från Kurrien hur Omarks kontrakt är upplagt. Han skrev detta:

Hej. Han har valt att bryta det, så om han vill tillbaka efter den kommande säsongen måste de förhandla fram ett nytt kontrakt.

Motsägande påståenden från olika medier.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 11 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 11 av 16 Föregående  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 16  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet