Linus Omark, Del 2

+113
Lillwitte
Tobbebias88
Xerzocx
zamboni
LinusFröbergsMustasch
DaVoc
Panikvärvning
Tjågen
Taabe
Serkan122
Witchfinder77
JohanO
NilsOskar
BulanFanClub
Metheuz
SatanicPanic
Erik13
Mr Bister
Monco
Zorken1
Danneja
MttG
Langelevefabricius
kralle
Platermos
trallgöken
Kicko
Blitzwagen
Hostak straffar
Dundernisse
Nr10
Atlet
Jokerman ll
Jojjan
Kanellängd
Omega83
Gpa
Sir Prozac
Rayko
Hellcop
wilmus2007
Lajon
JoakimJ
farre
tibet
Dilox
ezz
Norrlandstoken
#96
GrodanBoll
Diktatorn
LHF96
Lehto
Sportchefen #2
Pontaking
Jokerman
Blinders
Lillajag
icemask
Old Brooklyn
Rikky
Hedanders
Jonken
Donowitz
NeedforX
JayDee
Dustin
kamelbullen
RSD555
Hankburger
amarule
Tigerman
Tony Moore
hokkzorz
Patrik82
ski3r
pingu
Redbear
nummer 17
Ferros
Puckad
LulefanGBG
Slapshot
Snikne Ville
KaptenBlodskelett
Kallepedal
Knäcktomten
Wolfhunter
GustenA
Bamsefar
Mange
NallePhu
Norlin
Groggen79
Salle
Lars158
Kagen
Qirren
Dentos
27 Öqvist
JuniorX
Micke80
Kapten Haddock
Pajala
Rönken
kokostrollet
Tackleberry
Mickeee
Sundance Kid
FruktHamster
CKa
Lulefan
Urken
117 posters

Sida 7 av 16 Föregående  1 ... 6, 7, 8 ... 11 ... 16  Nästa

Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 7 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Jonken tis 09 feb 2021, 15:13

Vore ju rena vansinnet för LHF -att lägga dessa slantar på en ytterforward; när man skall spara in på spelar budgeten nästa år. Linus har ju för fasen kritat på även för nästa säsong där borta. Basher
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6873
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 7 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av JoakimJ tis 09 feb 2021, 16:37

Nu tror jag inte heller att det kanske ligger något i detta (men vad vet jag) - dock hur är det med Omarks familj? Är de i Luleå blir det ju potentiellt ett väldigt segt distansförhållande med tanke på reserestriktioner. Det skulle nog störa mer än nedstängningar i Schweiz, om barn och fru är fast här och han fast där.
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 450
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 7 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Dilox tis 09 feb 2021, 16:46

Hon står skriven på villan i Gammelstad vet jag. Men det betyder ju inget. Gör säkert Linus med. Jag är inte så mycket för att snoka på det sättet så det får någon annan isf göra.

Dilox

Antal inlägg : 742
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 7 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av ski3r tis 09 feb 2021, 16:46

JoakimJ skrev:Nu tror jag inte heller att det kanske ligger något i detta (men vad vet jag) - dock hur är det med Omarks familj? Är de i Luleå blir det ju potentiellt ett väldigt segt distansförhållande med tanke på reserestriktioner. Det skulle nog störa mer än nedstängningar i Schweiz, om barn och fru är fast här och han fast där.
Det var ju enligt Omark frugan som inte ville flytta hem till Luleå, så det vore väl extra märkligt om hon är kvar i Luleå och han där. Men vad vet jag...
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 7 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Norrlandstoken tis 09 feb 2021, 18:00

Benjamin Antonietti ryktas från Lausanne till Servetterna

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 7 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Pontaking tis 09 feb 2021, 22:22

Norrlandstoken skrev:Benjamin Antonietti ryktas från Lausanne till Servetterna

Haha tänker du att han ska ersätta deras bästa poängspelare?

Pontaking

Antal inlägg : 1269
Join date : 14-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 7 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Snikne Ville fre 30 apr 2021, 09:44

Med 3 ass i går kväll fixar Omark Geneve till final. Kung.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6429
Join date : 12-01-22

Tony Moore, Redbear, Puckad and Wolfhunter like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 7 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Tony Moore fre 30 apr 2021, 17:58

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7826
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Wolfhunter likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 7 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av LHF96 fre 30 apr 2021, 18:36

Skönt för honom, blir väl säkert lite bonusar också och det är ju välkommet till en skral kassa
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3527
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 7 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Blinders sön 09 maj 2021, 15:43

I februari funderade de på att flytta hem till Luleå.

– Men det blev inte så, säger han och fortsätter:

– Jag kände att jag hade påbörjat något här och ville inte svika grabbarna i laget.

https://nsd.se/nyheter/artikel/omark-funderade-pa-att-flytta-hem-till-lulea/j8pno9yl

Blinders

Antal inlägg : 5192
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Wolfhunter likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 7 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Urken sön 09 maj 2021, 16:29

Jag funderade på att åka och handla - gjorde det inte.

Nå. Ja e int bitter!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 33
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Redbear, Pajala, kamelbullen and Dundernisse like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 7 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av pingu sön 09 maj 2021, 22:44

Omark har en unik chans att få tröjan i taket OM han kommer tillbaka och hjälper oss till ett guld men jag tvivlar på att han kommer tillbaka medans han är en toppspelare. Tror tyvärr han vill tillbaka när han knappt bidrar längre pga ålder eller skador.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 7 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Dilox sön 09 maj 2021, 22:47

Klart han inte kommer nu. Jag fattar inte varför han inte bara kan säga att det inte är aktuellt.

År efter år lägger han ut som krokar som ger folk hopp helt i onödan. Är ju därför en del blir besvikna på han.

Han skapar ju bara bilden av att han ses som en svikare själv genom att håva fram godispåsen år efter år för att sedan rycka undan den.

Dilox

Antal inlägg : 742
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 7 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Dustin sön 09 maj 2021, 22:56

Eller så funderar han på att komma hem varje år men sedan ångrar sig. När journalisterna ringer och frågar så svarar han ärligt och säger som det är. Svårare än så behöver det inte vara. Låt Omark rocka på och tjäna pengar i Schweiz om han vill det, han är för bra för den här ligan.

Dustin

Antal inlägg : 7016
Join date : 12-02-28

Puckad and Wolfhunter like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 7 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Wolfhunter mån 10 maj 2021, 05:34

Dustin skrev:Eller så funderar han på att komma hem varje år men sedan ångrar sig. När journalisterna ringer och frågar så svarar han ärligt och säger som det är. Svårare än så behöver det inte vara. Låt Omark rocka på och tjäna pengar i Schweiz om han vill det, han är för bra för den här ligan.
Nu handlar kanske inte allt om pengar heller. Han har redan gott om dom. Om man har lite förmåga till inlevelse så gissar jag att han känner att flyttar han hem är äventyrena slut. Kan tänka mig att ett eller ett par år i alperna på hemvägen skulle kunna locka vem som helst.
Jag kommer liksom en massa andra att bli glad den dag han kommer hem.
Tippar nästa silly, men vem vet? Very Happy

Wolfhunter

Antal inlägg : 1203
Join date : 15-04-27

Puckad likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 7 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Micke80 mån 10 maj 2021, 06:27

Ser inte heller problemet att han inte kommer hem än. Är ju allas rätt att göra vad som känns bäst för gen och hans familj. Om han kommer hem när han är en toppspelare ska vi vara tacksam. Om han vill hem när han gått ner sig ör det ju upp till klubben att erbjuda en skälig lön för vad man får, och vill han gem när gan är tvärsnitt har klubben inga förpliktelser att ta hem honom utan kan vänligt säga nej tack.

Så länge han vill vara ute på sina äventyrs är det han väl ut, det enda som skulle göra mig besviken är om han skulle välja en annan shl klubb före oss när han vill till Sverige igen.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Puckad and Wolfhunter like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 7 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Wolfhunter mån 10 maj 2021, 06:31

Micke80 skrev:Ser inte heller problemet att han inte kommer hem än. Är ju allas rätt att göra vad som känns bäst för gen och hans familj. Om han kommer hem när han är en toppspelare ska vi vara tacksam. Om han vill hem när han gått ner sig ör det ju upp till klubben att erbjuda en skälig lön för vad man får, och vill han gem när gan är tvärsnitt har klubben inga förpliktelser att ta hem honom utan kan vänligt säga nej tack.

Så länge han vill vara ute på sina äventyrs är det han väl ut, det enda som skulle göra mig besviken är om han skulle välja en annan shl klubb före oss när han vill till Sverige igen.
+1

Wolfhunter

Antal inlägg : 1203
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 7 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av LHF96 mån 10 maj 2021, 07:53

Det finns såklart flera orsaker till varför han inte bör komma hem ännu och ja, alla har rätt att göra vad de vill, det vet nog de flesta på forumet redan. En del av en spelares storhet är kunna välja bort alternativ som kanske ur vissa synvinklar är bättre (främst ekonomiskt) till förmån för chansen att spela hem ett guld i den klubb man säger sig ha i sitt hjärta. Det har under många år funnits mer än nog många anledningar till att flytta hem igen. Anledningar som skulle locka hem de flesta som har hjärta för en förening. Nu läser vi att under februari har det funnits ytterligare anledningar till att flytta (vantrivsel som jag tolkar det) men då vill man "inte göra grabbarna besvikna". Min lojalitet hade i det läget inte legat hos ett gäng Schweizare. För Omark verkar det inte krävas speciellt mycket för att välja bort LHF och frågan är om han ens känner nåt för LHF. För mig räcker det inte med att bara tala om vad man känner för en klubb, visa det genom handling istället.

LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3527
Join date : 12-09-20

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 7 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Gpa mån 10 maj 2021, 09:06

Jag känner så här: Jag kommer att välkomna Omark med öppna armar när han kommer tillbaka, ju förr desto bättre!

Men jag har den inställningen också att för varje år som återvändandet skjuts fram så ökar också "flopprisken". Detta främst för att SHL är en så fysiskt krävande liga att du verkligen måste ha viljan/förmågan att ge dig själv de bästa fysiska förutsättningar som går.
Vi har sett många som kommer hem lite sent i karriären som inte presterar som förväntat och kanske "orkar" med den fysiska biten. Om det sen är skador eller att man mentalt inte orkar ladda om för den ansträngningen som krävs för att orka med i en liga som SHL vet jag inte.
Jag tvivlar verkligen inte att Omark kommer att ha kvar de tekniska skillsen vid exempelvis 36 års ålder, men kommer han vara så dedikerad att han orkar med det fysiska?

Gpa

Antal inlägg : 85
Join date : 12-01-24
Age : 39
Ort : Gagnef

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 7 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Hankburger mån 10 maj 2021, 13:01

Dilox skrev:Klart han inte kommer nu. Jag fattar inte varför han inte bara kan säga att det inte är aktuellt.

År efter år lägger han ut som krokar som ger folk hopp helt i onödan. Är ju därför en del blir besvikna på han.

Han skapar ju bara bilden av att han ses som en svikare själv genom att håva fram godispåsen år efter år för att sedan rycka undan den.

Hmm.. Eller så sitter han och velar precis som vilken annan person som helst? Och nej. För mig skapar han inte sig en bild av en svikare. Faktum är man måste verkligen feltolka hans intentioner för att en sådan bild skall kunna göras tydlig. Jag menar.. han sitter ju inte och säger "Jag kommer hem nästa säsong" för att sedan gå ut i media och säga "Haha.. as if.." utan det är ju media som spekulerar mestadels. Omark själv har ju enbart sagt "en dag". Inget mer.. att han sedan ändrar när denna "dag" infaller.. är ju bara naturligt baserad på faktorer (vilka en drös antagligen vi inte vet något om) som står utanför hans kontroll.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Wolfhunter likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 7 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Hankburger mån 10 maj 2021, 13:02

Gpa skrev:Jag känner så här: Jag kommer att välkomna Omark med öppna armar när han kommer tillbaka, ju förr desto bättre!

Men jag har den inställningen också att för varje år som återvändandet skjuts fram så ökar också "flopprisken". Detta främst för att SHL är en så fysiskt krävande liga att du verkligen måste ha viljan/förmågan att ge dig själv de bästa fysiska förutsättningar som går.
Vi har sett många som kommer hem lite sent i karriären som inte presterar som förväntat och kanske "orkar" med den fysiska biten. Om det sen är skador eller att man mentalt inte orkar ladda om för den ansträngningen som krävs för att orka med i en liga som SHL vet jag inte.
Jag tvivlar verkligen inte att Omark kommer att ha kvar de tekniska skillsen vid exempelvis 36 års ålder, men kommer han vara så dedikerad att han orkar med det fysiska?

Säger bara ett namn. Fabricius. Så ålder är, mestadels, bara en siffra och fysik en inställningsfråga. Smile

Framförallt för en spelare som verkar knappt haft en svårare skada under hela sin karriär.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 7 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Gpa mån 10 maj 2021, 14:19

Hankburger skrev:
Gpa skrev:Jag känner så här: Jag kommer att välkomna Omark med öppna armar när han kommer tillbaka, ju förr desto bättre!

Men jag har den inställningen också att för varje år som återvändandet skjuts fram så ökar också "flopprisken". Detta främst för att SHL är en så fysiskt krävande liga att du verkligen måste ha viljan/förmågan att ge dig själv de bästa fysiska förutsättningar som går.
Vi har sett många som kommer hem lite sent i karriären som inte presterar som förväntat och kanske "orkar" med den fysiska biten. Om det sen är skador eller att man mentalt inte orkar ladda om för den ansträngningen som krävs för att orka med i en liga som SHL vet jag inte.
Jag tvivlar verkligen inte att Omark kommer att ha kvar de tekniska skillsen vid exempelvis 36 års ålder, men kommer han vara så dedikerad att han orkar med det fysiska?

Säger bara ett namn. Fabricius. Så ålder är, mestadels, bara en siffra och fysik en inställningsfråga. Smile

Framförallt för en spelare som verkar knappt haft en svårare skada under hela sin karriär.

Hoppas självklart att Omark åldras lika väl fysiskt och kanske framför allt mentalt som Fabbe. Jag vill ha en Omark som fortfarande imponerar Smile
Sen var/är Fabbes adelsmärke hans fysik, proffsighet, vilja att underkasta sig den träning som krävs. Omarks spetskvaliteter är andra, dock påstår jag inte att han inte sköter sin fysik.
Jag är övertygad om att Linus kommer att ha en väldigt positiv inverkan på PP vid exempelvis 36-37 års ålder, lite likt Klasen. Dock finns alltid risken att han blir lite likt Klasen mycket mer osynlig 5 mot 5 pga tappat bettet i skridskoåkningen.. Kan också vara så att mina fördomar spökar kring lirare, grinderhjärta som man är.
Vi får nog acceptera att shl inte har den statusen där toppspelare som Omark tillbringar sina bästa år.

Gpa

Antal inlägg : 85
Join date : 12-01-24
Age : 39
Ort : Gagnef

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 7 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Snikne Ville mån 05 jul 2021, 20:29

Truimf! En fantastisk spelare som man följ sen juniortiden o som enligt min mening inte kan överskattas. Ren skillsmässigt håller jag honom o Nisse som de 2 skickligaste spelarna som kommit genom vår organisation (ingen skugga över Mattias Öhlund m fl).

Ett extra tack till Frukthamster som jag är säker på finns med i Omarkekvationen någonstans...respekt!

Nu tar jag pension från forumet och ser fram mot några väldigt intressanta säsonger.

Trevlig sommar, det blir inte bättre än så här!
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6429
Join date : 12-01-22

Redbear, Puckad, Wolfhunter and Lastbilar like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 7 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Dustin mån 05 jul 2021, 20:36

Spelar i Genève säsongen 22/23 så aldrig får man vara heeelt nöjd. Jaja, för ett halvår sen hade man tagit det här alla dagar i veckan. Bara hoppas det blir publik till vintern.

Dustin

Antal inlägg : 7016
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 7 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Blinders mån 05 jul 2021, 20:47

Alltid ska det vara något kring Omark, återvänder alltså till Geneve efter nästa säsong.
Inte lika glad längre.

Blir inte riktigt någon kontinuitet om han återvänder till Geneve ett år. Då står Luleå utan sin stora stjärna i jakten mot SM-guld den säsongen.

Blinders

Antal inlägg : 5192
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 7 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Redbear mån 05 jul 2021, 21:11

Välkommen tillbaka cheers

Hoppas det blir mer än ett år bara.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6752
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 7 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av ski3r mån 05 jul 2021, 22:03

Välkommen hem!!! Nu jäklar går vi för guldet!!!
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 7 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Blinders mån 05 jul 2021, 22:41

Hur är avtalet upplagt?

– De kommer inte plocka tillbaka mig under säsongen, men de har en option på mig ifall jag skulle bli skadad eller något händer. Det är sådana grejer som tagit tid att lösa. Vi får se hur det slutar men tanken är att jag ska tillbaka till Genève senare. Vi tar en dag i taget och nu fokusera jag på Luleå Hockey och göra det bästa här.

https://nsd.se/nyheter/artikel/omark-klart-jag-forlorar-pengar--men-de-ar-inte-viktiga-nu/jv9177pl

Blinders

Antal inlägg : 5192
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 7 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av kokostrollet mån 05 jul 2021, 23:02

Välkommen hem Linus!
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2675
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 7 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Lehto mån 05 jul 2021, 23:07

Blinders88 skrev:Hur är avtalet upplagt?

– De kommer inte plocka tillbaka mig under säsongen, men de har en option på mig ifall jag skulle bli skadad eller något händer. Det är sådana grejer som tagit tid att lösa. Vi får se hur det slutar men tanken är att jag ska tillbaka till Genève senare. Vi tar en dag i taget och nu fokusera jag på Luleå Hockey och göra det bästa här.

https://nsd.se/nyheter/artikel/omark-klart-jag-forlorar-pengar--men-de-ar-inte-viktiga-nu/jv9177pl
Om jag förstår NSD artikeln så verkar det som att han är utlånad till oss 1år?
Verkar helmysko, någon annan som förstår bättre? Låter som att de är givet att han ska till Servette efter nästa säsong bara han inte är skadad eller liknande.

Lehto

Antal inlägg : 763
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 7 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Wolfhunter mån 05 jul 2021, 23:13

Oavsett kontraktets utformning - helt underbardag detta Smile
Välkommen hem Limpan!

Wolfhunter

Antal inlägg : 1203
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 7 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Jonken tis 06 jul 2021, 13:34

Välkommen hem Linus!
Nu går vi för hela skiten 21/22!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6873
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 7 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Omega83 tis 06 jul 2021, 14:21

"Linus Omark själv berättar i en videohälsning på Genève-Servettes sociala medier att han tänker återvända till Schweiz efter säsongen.

– Vi har skrivit 1+2 där Linus har möjlighet att avsluta efter ett år. I övrigt har vi inte med Genève eller någon annan att göra. Vi har skrivit 1+2 och vår förhoppning är att han ska avsluta karriären i Luleå eller åtminstone spela de här tre åren i Luleå, säger "Skuggan".

Det är Linus Omark själv som styr över om klausulen ska användas eller inte, säger Nilsson."

Många spridda skurar, men enligt detta så är det ju Omark själv som har ordet i slutändan.
Omega83
Omega83

Antal inlägg : 2
Join date : 12-01-24
Age : 41
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 7 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av ski3r tis 06 jul 2021, 14:41

Vi får helt enkelt se till att han känner sig så älskad i Luleå att han inte kan lämna igen Laughing
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Omega83 and Wolfhunter like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 7 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av ezz tis 06 jul 2021, 15:36

Kan ju absolut vara så att han är beredd att köpa sig ur avtalet med Geneve om det funkar i Luleå. Blir nästa säsong inte lyckad kan han åka tillbaka och fortsätta vara kung. Så det känns som att han satt sig i en bra sits.🙂

Men hur som helst kul med Omark i laget igen!
ezz
ezz

Antal inlägg : 365
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Omega83 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 7 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Kanellängd tis 06 jul 2021, 16:28

Omega83 skrev:"Linus Omark själv berättar i en videohälsning på Genève-Servettes sociala medier att han tänker återvända till Schweiz efter säsongen.

– Vi har skrivit 1+2 där Linus har möjlighet att avsluta efter ett år. I övrigt har vi inte med Genève eller någon annan att göra. Vi har skrivit 1+2 och vår förhoppning är att han ska avsluta karriären i Luleå eller åtminstone spela de här tre åren i Luleå, säger "Skuggan".

Det är Linus Omark själv som styr över om klausulen ska användas eller inte, säger Nilsson."

Många spridda skurar, men enligt detta så är det ju Omark själv som har ordet i slutändan.
Då har vi i alla fall klarhet i hur avtalet är upplagt, tack för det!

Nu längtar vi till september.
Kanellängd
Kanellängd

Antal inlägg : 864
Join date : 20-02-22

Omega83 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 7 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av LulefanGBG tis 06 jul 2021, 21:24

Underbart även om det 'bara'är för en säsong. Samtidigt undrar man ju varför man körde 1 +2 i såfall och inte bara en rak utlåning i en säsong?

Vaf Omark säger nu, och vad Omark gör om ett år är två helt olika saker.

Menmen det tar vi då. Nu njuter vi av att vi har hem vår Luleå-son där han skall vara nästa säsong iallafall. Hellre 1 år nu och sedan tillbaka till Schweiz än Schweiz i två säsonger till och sedan Omark hem efter det. Nu är han i sin prime time och vi kanske får hem honom igen efter sista åren i Schweiz, OM han nu hamnar dör nästa säsong som sagt.

Ersätter Klasen, kommer att bidra med spetskompetens i såväl 5 mot 5 som i PP dessutom.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12229
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 7 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Jojjan tor 08 jul 2021, 23:12

Världens just nu största problem är ju vilket tröjnummer Omark skall ha? 😱

Jojjan

Antal inlägg : 357
Join date : 19-03-09

Lehto likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 7 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Norlin fre 09 jul 2021, 08:53

Jojjan skrev:Världens just nu största problem är ju vilket tröjnummer Omark skall ha? 😱

Har Komie redan fått 67?
Någon initierad som vet om det vanligtvis brukar gå hög prestige i tröjnummer eller om de flesta bara tar något annat om deras nummer är upptaget utan att tjafsa om det?
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 7 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Wolfhunter fre 09 jul 2021, 09:14

Norlin skrev:
Jojjan skrev:Världens just nu största problem är ju vilket tröjnummer Omark skall ha? 😱

Har Komie redan fått 67?
Någon initierad som vet om det vanligtvis brukar gå hög prestige i tröjnummer eller om de flesta bara tar något annat om deras nummer är upptaget utan att tjafsa om det?
Ingen aning om Omark gör nån affär av det, men det finns ju 10-åriga spelare som "inte kan spela utan mitt nummer", liksom en del vuxna, så inte otroligt att ändringar kommer. Komarek har väl #67 som en hyllning till Omark så skulle tro på ett skifte.
Här är lagbygget utan Omark och Fröberg: https://www.luleahockey.se/herr/lagbygget-2021-22

Wolfhunter

Antal inlägg : 1203
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 7 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Hedanders lör 10 jul 2021, 12:00

Omark får nummer 67 och Komarek tar nummer 19. Enligt LHF.
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2075
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Puckad likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 7 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Puckad lör 10 jul 2021, 12:16

Hedanders skrev:Omark får nummer 67 och Komarek tar nummer 19. Enligt LHF.
Komarek har säkert vetat om att det fanns en risk/chans/möjlighet med Omark, man det hade sett underligt ut om han sa att han tog något annat nummer.
Dimridå.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11167
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 7 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Tigerman lör 10 jul 2021, 15:28

Lätt att ändra på för Greppa. Bara sprätta bort ett K och ett E Smile


Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

LulefanGBG and Donowitz like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 7 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Redbear mån 26 jul 2021, 19:16

Välkommen igen Smile

https://www.youtube.com/watch?v=GQlYvYDne_I
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6752
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Wolfhunter likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 7 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Jokerman ll tis 27 jul 2021, 14:17

Hockeysverige rankar bästa värvningar av målvakt, back och forward inför SHL 21/22:

Målvakt Marcus Högberg LHC
Back Mikael Wikstrand Färjestad

Drum

Forward Linus Omark Luleå

Coffee
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1360
Join date : 21-05-19

Wolfhunter likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 7 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Hankburger ons 28 jul 2021, 22:25

Jokerman ll skrev:Hockeysverige rankar bästa värvningar av målvakt, back och forward inför SHL 21/22:

Målvakt Marcus Högberg LHC
Back Mikael Wikstrand Färjestad

Drum

Forward Linus Omark Luleå

Coffee

Känns som Högberg kommer få stå på huvudet i stort sett varenda match för att LHC skall vara ens nära en slutspelsplats.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 7 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Atlet sön 26 sep 2021, 08:17

Får man svära i kyrkan och säga detta om Omark so far…??
Omständigt,långsamt och ineffektivt.

Atlet

Antal inlägg : 149
Join date : 21-06-23

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 7 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Pajala sön 26 sep 2021, 09:08

Atlet skrev:Får man svära i kyrkan och säga detta om Omark so far…??
Omständigt,långsamt och ineffektivt.

Otroligt dålig faktiskt, såg ni hans försök att lobba pucken över motståndaren? Omark tror detta är en korpenserie där man kan lattja lite på skoj, det blev ju pinsamt när försvararen tryckte bort honom hur lätt som helst.

Två gånger har han försökt och resultatet har varit pinsamt. 😂😂😂

Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18257
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 7 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Atlet sön 26 sep 2021, 09:20

Han måste börja sätta fart på buggarna nu precis som han gjort i alla år i KHL och Tre Kronor. Nu går det bara låååångsamt.
Hej Linus !!

Atlet

Antal inlägg : 149
Join date : 21-06-23

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 7 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Blinders sön 26 sep 2021, 09:24

Jaja, han är i alla fall inte lika seg som Klasen så jag tror nog att det kommer att lösa sig.
Med lite medstuds så hade Omark stått på 5 poäng nu, med de lägen han har skapat.

Blinders

Antal inlägg : 5192
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Puckad and Wolfhunter like this post

Till överst på sidan Gå ner

Linus Omark, Del 2 - Sida 7 Empty Sv: Linus Omark, Del 2

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 7 av 16 Föregående  1 ... 6, 7, 8 ... 11 ... 16  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet