Linus Omark, Del 2
Sida 7 av 16 • 1 ... 6, 7, 8 ... 11 ... 16
Sv: Linus Omark, Del 2
Jonken- Antal inlägg : 7057
Vexet- Antal inlägg : 459
Dilox- Antal inlägg : 742
Det var ju enligt Omark frugan som inte ville flytta hem till Luleå, så det vore väl extra märkligt om hon är kvar i Luleå och han där. Men vad vet jag...JoakimJ skrev:Nu tror jag inte heller att det kanske ligger något i detta (men vad vet jag) - dock hur är det med Omarks familj? Är de i Luleå blir det ju potentiellt ett väldigt segt distansförhållande med tanke på reserestriktioner. Det skulle nog störa mer än nedstängningar i Schweiz, om barn och fru är fast här och han fast där.
ski3r- Antal inlägg : 1992
Norrlandstoken- Antal inlägg : 2500
Norrlandstoken skrev:Benjamin Antonietti ryktas från Lausanne till Servetterna
Haha tänker du att han ska ersätta deras bästa poängspelare?
Pontaking- Antal inlägg : 1342
Snikne Ville- Antal inlägg : 6525
Tony Moore, Redbear, Puckad and Wolfhunter like this post
???????????????????????????????? - !
— Genève-Servette HC (@officialGSHC) April 29, 2021
En route pour la finale bébé ! #HeyOnYVa pic.twitter.com/9FrQrUTUxo
Wolfhunter likes this post
LHF96- Antal inlägg : 3532
– Men det blev inte så, säger han och fortsätter:
– Jag kände att jag hade påbörjat något här och ville inte svika grabbarna i laget.
https://nsd.se/nyheter/artikel/omark-funderade-pa-att-flytta-hem-till-lulea/j8pno9yl
Blinders- Antal inlägg : 5245
Redbear, Pajala, kamelbullen and Dundernisse like this post
pingu- Antal inlägg : 2418
År efter år lägger han ut som krokar som ger folk hopp helt i onödan. Är ju därför en del blir besvikna på han.
Han skapar ju bara bilden av att han ses som en svikare själv genom att håva fram godispåsen år efter år för att sedan rycka undan den.
Dilox- Antal inlägg : 742
pingu likes this post
Dustin- Antal inlägg : 7169
Puckad and Wolfhunter like this post
Nu handlar kanske inte allt om pengar heller. Han har redan gott om dom. Om man har lite förmåga till inlevelse så gissar jag att han känner att flyttar han hem är äventyrena slut. Kan tänka mig att ett eller ett par år i alperna på hemvägen skulle kunna locka vem som helst.Dustin skrev:Eller så funderar han på att komma hem varje år men sedan ångrar sig. När journalisterna ringer och frågar så svarar han ärligt och säger som det är. Svårare än så behöver det inte vara. Låt Omark rocka på och tjäna pengar i Schweiz om han vill det, han är för bra för den här ligan.
Jag kommer liksom en massa andra att bli glad den dag han kommer hem.
Tippar nästa silly, men vem vet?
Wolfhunter- Antal inlägg : 1285
Puckad likes this post
Så länge han vill vara ute på sina äventyrs är det han väl ut, det enda som skulle göra mig besviken är om han skulle välja en annan shl klubb före oss när han vill till Sverige igen.
Micke80- Antal inlägg : 3038
+1Micke80 skrev:Ser inte heller problemet att han inte kommer hem än. Är ju allas rätt att göra vad som känns bäst för gen och hans familj. Om han kommer hem när han är en toppspelare ska vi vara tacksam. Om han vill hem när han gått ner sig ör det ju upp till klubben att erbjuda en skälig lön för vad man får, och vill han gem när gan är tvärsnitt har klubben inga förpliktelser att ta hem honom utan kan vänligt säga nej tack.
Så länge han vill vara ute på sina äventyrs är det han väl ut, det enda som skulle göra mig besviken är om han skulle välja en annan shl klubb före oss när han vill till Sverige igen.
LHF96- Antal inlägg : 3532
pingu likes this post
Men jag har den inställningen också att för varje år som återvändandet skjuts fram så ökar också "flopprisken". Detta främst för att SHL är en så fysiskt krävande liga att du verkligen måste ha viljan/förmågan att ge dig själv de bästa fysiska förutsättningar som går.
Vi har sett många som kommer hem lite sent i karriären som inte presterar som förväntat och kanske "orkar" med den fysiska biten. Om det sen är skador eller att man mentalt inte orkar ladda om för den ansträngningen som krävs för att orka med i en liga som SHL vet jag inte.
Jag tvivlar verkligen inte att Omark kommer att ha kvar de tekniska skillsen vid exempelvis 36 års ålder, men kommer han vara så dedikerad att han orkar med det fysiska?
Gpa- Antal inlägg : 85
pingu likes this post
Dilox skrev:Klart han inte kommer nu. Jag fattar inte varför han inte bara kan säga att det inte är aktuellt.
År efter år lägger han ut som krokar som ger folk hopp helt i onödan. Är ju därför en del blir besvikna på han.
Han skapar ju bara bilden av att han ses som en svikare själv genom att håva fram godispåsen år efter år för att sedan rycka undan den.
Hmm.. Eller så sitter han och velar precis som vilken annan person som helst? Och nej. För mig skapar han inte sig en bild av en svikare. Faktum är man måste verkligen feltolka hans intentioner för att en sådan bild skall kunna göras tydlig. Jag menar.. han sitter ju inte och säger "Jag kommer hem nästa säsong" för att sedan gå ut i media och säga "Haha.. as if.." utan det är ju media som spekulerar mestadels. Omark själv har ju enbart sagt "en dag". Inget mer.. att han sedan ändrar när denna "dag" infaller.. är ju bara naturligt baserad på faktorer (vilka en drös antagligen vi inte vet något om) som står utanför hans kontroll.
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Gpa skrev:Jag känner så här: Jag kommer att välkomna Omark med öppna armar när han kommer tillbaka, ju förr desto bättre!
Men jag har den inställningen också att för varje år som återvändandet skjuts fram så ökar också "flopprisken". Detta främst för att SHL är en så fysiskt krävande liga att du verkligen måste ha viljan/förmågan att ge dig själv de bästa fysiska förutsättningar som går.
Vi har sett många som kommer hem lite sent i karriären som inte presterar som förväntat och kanske "orkar" med den fysiska biten. Om det sen är skador eller att man mentalt inte orkar ladda om för den ansträngningen som krävs för att orka med i en liga som SHL vet jag inte.
Jag tvivlar verkligen inte att Omark kommer att ha kvar de tekniska skillsen vid exempelvis 36 års ålder, men kommer han vara så dedikerad att han orkar med det fysiska?
Säger bara ett namn. Fabricius. Så ålder är, mestadels, bara en siffra och fysik en inställningsfråga.
Framförallt för en spelare som verkar knappt haft en svårare skada under hela sin karriär.
Hankburger skrev:Gpa skrev:Jag känner så här: Jag kommer att välkomna Omark med öppna armar när han kommer tillbaka, ju förr desto bättre!
Säger bara ett namn. Fabricius. Så ålder är, mestadels, bara en siffra och fysik en inställningsfråga.
Framförallt för en spelare som verkar knappt haft en svårare skada under hela sin karriär.
Hoppas självklart att Omark åldras lika väl fysiskt och kanske framför allt mentalt som Fabbe. Jag vill ha en Omark som fortfarande imponerar
Sen var/är Fabbes adelsmärke hans fysik, proffsighet, vilja att underkasta sig den träning som krävs. Omarks spetskvaliteter är andra, dock påstår jag inte att han inte sköter sin fysik.
Jag är övertygad om att Linus kommer att ha en väldigt positiv inverkan på PP vid exempelvis 36-37 års ålder, lite likt Klasen. Dock finns alltid risken att han blir lite likt Klasen mycket mer osynlig 5 mot 5 pga tappat bettet i skridskoåkningen.. Kan också vara så att mina fördomar spökar kring lirare, grinderhjärta som man är.
Vi får nog acceptera att shl inte har den statusen där toppspelare som Omark tillbringar sina bästa år.
Gpa- Antal inlägg : 85
Ett extra tack till Frukthamster som jag är säker på finns med i Omarkekvationen någonstans...respekt!
Nu tar jag pension från forumet och ser fram mot några väldigt intressanta säsonger.
Trevlig sommar, det blir inte bättre än så här!
Snikne Ville- Antal inlägg : 6525
Redbear, Puckad, Wolfhunter and Lastbilar like this post
Dustin- Antal inlägg : 7169
Inte lika glad längre.
Blir inte riktigt någon kontinuitet om han återvänder till Geneve ett år. Då står Luleå utan sin stora stjärna i jakten mot SM-guld den säsongen.
Hoppas det blir mer än ett år bara.
Redbear- Antal inlägg : 6780
– De kommer inte plocka tillbaka mig under säsongen, men de har en option på mig ifall jag skulle bli skadad eller något händer. Det är sådana grejer som tagit tid att lösa. Vi får se hur det slutar men tanken är att jag ska tillbaka till Genève senare. Vi tar en dag i taget och nu fokusera jag på Luleå Hockey och göra det bästa här.
https://nsd.se/nyheter/artikel/omark-klart-jag-forlorar-pengar--men-de-ar-inte-viktiga-nu/jv9177pl
kokostrollet- Antal inlägg : 2684
Om jag förstår NSD artikeln så verkar det som att han är utlånad till oss 1år?Blinders88 skrev:Hur är avtalet upplagt?
– De kommer inte plocka tillbaka mig under säsongen, men de har en option på mig ifall jag skulle bli skadad eller något händer. Det är sådana grejer som tagit tid att lösa. Vi får se hur det slutar men tanken är att jag ska tillbaka till Genève senare. Vi tar en dag i taget och nu fokusera jag på Luleå Hockey och göra det bästa här.
https://nsd.se/nyheter/artikel/omark-klart-jag-forlorar-pengar--men-de-ar-inte-viktiga-nu/jv9177pl
Verkar helmysko, någon annan som förstår bättre? Låter som att de är givet att han ska till Servette efter nästa säsong bara han inte är skadad eller liknande.
Lehto- Antal inlägg : 783
Välkommen hem Limpan!
Nu går vi för hela skiten 21/22!
Jonken- Antal inlägg : 7057
– Vi har skrivit 1+2 där Linus har möjlighet att avsluta efter ett år. I övrigt har vi inte med Genève eller någon annan att göra. Vi har skrivit 1+2 och vår förhoppning är att han ska avsluta karriären i Luleå eller åtminstone spela de här tre åren i Luleå, säger "Skuggan".
Det är Linus Omark själv som styr över om klausulen ska användas eller inte, säger Nilsson."
Många spridda skurar, men enligt detta så är det ju Omark själv som har ordet i slutändan.
Omega83- Antal inlägg : 2
Omega83 and Wolfhunter like this post
Men hur som helst kul med Omark i laget igen!
ezz- Antal inlägg : 366
Omega83 likes this post
Då har vi i alla fall klarhet i hur avtalet är upplagt, tack för det!Omega83 skrev:"Linus Omark själv berättar i en videohälsning på Genève-Servettes sociala medier att han tänker återvända till Schweiz efter säsongen.
– Vi har skrivit 1+2 där Linus har möjlighet att avsluta efter ett år. I övrigt har vi inte med Genève eller någon annan att göra. Vi har skrivit 1+2 och vår förhoppning är att han ska avsluta karriären i Luleå eller åtminstone spela de här tre åren i Luleå, säger "Skuggan".
Det är Linus Omark själv som styr över om klausulen ska användas eller inte, säger Nilsson."
Många spridda skurar, men enligt detta så är det ju Omark själv som har ordet i slutändan.
Nu längtar vi till september.
Kanellängd- Antal inlägg : 871
Omega83 likes this post
Vaf Omark säger nu, och vad Omark gör om ett år är två helt olika saker.
Menmen det tar vi då. Nu njuter vi av att vi har hem vår Luleå-son där han skall vara nästa säsong iallafall. Hellre 1 år nu och sedan tillbaka till Schweiz än Schweiz i två säsonger till och sedan Omark hem efter det. Nu är han i sin prime time och vi kanske får hem honom igen efter sista åren i Schweiz, OM han nu hamnar dör nästa säsong som sagt.
Ersätter Klasen, kommer att bidra med spetskompetens i såväl 5 mot 5 som i PP dessutom.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12315
Jojjan- Antal inlägg : 404
Lehto likes this post
Jojjan skrev:Världens just nu största problem är ju vilket tröjnummer Omark skall ha?
Har Komie redan fått 67?
Någon initierad som vet om det vanligtvis brukar gå hög prestige i tröjnummer eller om de flesta bara tar något annat om deras nummer är upptaget utan att tjafsa om det?
Norlin- Antal inlägg : 4515
Ingen aning om Omark gör nån affär av det, men det finns ju 10-åriga spelare som "inte kan spela utan mitt nummer", liksom en del vuxna, så inte otroligt att ändringar kommer. Komarek har väl #67 som en hyllning till Omark så skulle tro på ett skifte.Norlin skrev:Jojjan skrev:Världens just nu största problem är ju vilket tröjnummer Omark skall ha?
Har Komie redan fått 67?
Någon initierad som vet om det vanligtvis brukar gå hög prestige i tröjnummer eller om de flesta bara tar något annat om deras nummer är upptaget utan att tjafsa om det?
Här är lagbygget utan Omark och Fröberg: https://www.luleahockey.se/herr/lagbygget-2021-22
Hedanders- Antal inlägg : 2092
Puckad likes this post
Komarek har säkert vetat om att det fanns en risk/chans/möjlighet med Omark, man det hade sett underligt ut om han sa att han tog något annat nummer.Hedanders skrev:Omark får nummer 67 och Komarek tar nummer 19. Enligt LHF.
Dimridå.
Puckad- Antal inlägg : 11372
Tigerman- Antal inlägg : 3431
LulefanGBG and Donowitz like this post
https://www.youtube.com/watch?v=GQlYvYDne_I
Redbear- Antal inlägg : 6780
Målvakt Marcus Högberg LHC
Back Mikael Wikstrand Färjestad
Forward Linus Omark Luleå
Jokerman ll- Antal inlägg : 1466
Jokerman ll skrev:Hockeysverige rankar bästa värvningar av målvakt, back och forward inför SHL 21/22:
Målvakt Marcus Högberg LHC
Back Mikael Wikstrand Färjestad
Forward Linus Omark Luleå
Känns som Högberg kommer få stå på huvudet i stort sett varenda match för att LHC skall vara ens nära en slutspelsplats.
Omständigt,långsamt och ineffektivt.
Atlet- Antal inlägg : 149
Atlet skrev:Får man svära i kyrkan och säga detta om Omark so far…??
Omständigt,långsamt och ineffektivt.
Otroligt dålig faktiskt, såg ni hans försök att lobba pucken över motståndaren? Omark tror detta är en korpenserie där man kan lattja lite på skoj, det blev ju pinsamt när försvararen tryckte bort honom hur lätt som helst.
Två gånger har han försökt och resultatet har varit pinsamt.
Pajala- Antal inlägg : 18747
Hej Linus !!
Atlet- Antal inlägg : 149
Med lite medstuds så hade Omark stått på 5 poäng nu, med de lägen han har skapat.
Sida 7 av 16 • 1 ... 6, 7, 8 ... 11 ... 16
» Linus Nässén
» Musiken presenteras av Linus Omark, vilken låt?
» Linus Fröberg
» Linus Persson