Linus Omark, Del 2
Sida 10 av 16 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 16
Sv: Linus Omark, Del 2
Gäst- Gäst
Atlet- Antal inlägg : 149
trallgöken- Antal inlägg : 1445
Hur ser du på det där Leif Boork skrev om dig i samband med derbyt?
– Han får lägga av nu. Jag orkar inte med gubbjäveln, säger han – med ett garv – och fortsätter:
Det enda jag gör är ju att spela med passion. Fan. Jag är hemma av en enda anledning och det är för att hjälpa den här klubben vinna. Men han gillar inte mig. Det är för att jag sticker ut. Han gillar inte spelare som gör det.
Rikky- Antal inlägg : 1944
Limpan är fan
Wolfhunter- Antal inlägg : 1288
Bamsefar, LulefanGBG, Blinders, Kanellängd and Blitzwagen like this post
Lehto- Antal inlägg : 783
https://open.spotify.com/track/175We5RLmxReeCCHU7jXv7?si=AS_OtzwlT9KIbef7qcr1vA&utm_source=copy-link
Platermos- Antal inlägg : 41
Platermos skrev:Kenneth & knutters - vi vill ha mera
https://open.spotify.com/track/175We5RLmxReeCCHU7jXv7?si=AS_OtzwlT9KIbef7qcr1vA&utm_source=copy-link
1000 tack! Tycker Luleå borde sammanställa dessa låtar inför varje säsong
Jokerman ll- Antal inlägg : 1468
Blitzwagen likes this post
ski3r- Antal inlägg : 1992
Pajala, Donowitz and Metheuz like this post
Puckad- Antal inlägg : 11374
Jonken and Donowitz like this post
Samspelet Omark/Engsund var vackert. Till segermålet 19.53 i 3:e. Omarks passning och Engsunds förflyttning. Jag tycker att Linus Omark lägger ner ett bra tvåvägsjobb i matcherna. Han jobbar hårt och behåller sin talang och blick. Totalhockey à la Luleå! Bra Linus!
— Leif Boork (@LBoork) March 12, 2022
Dundernisse likes this post
Avdelningen Boorken gör avbön under galgenTony Moore skrev:Ett SM Guld på detta och Linus kan luta sig tillbaka och njuta av stålarna:Samspelet Omark/Engsund var vackert. Till segermålet 19.53 i 3:e. Omarks passning och Engsunds förflyttning. Jag tycker att Linus Omark lägger ner ett bra tvåvägsjobb i matcherna. Han jobbar hårt och behåller sin talang och blick. Totalhockey à la Luleå! Bra Linus!
Tony Moore skrev:Ett SM Guld på detta och Linus kan luta sig tillbaka och njuta av stålarna:Samspelet Omark/Engsund var vackert. Till segermålet 19.53 i 3:e. Omarks passning och Engsunds förflyttning. Jag tycker att Linus Omark lägger ner ett bra tvåvägsjobb i matcherna. Han jobbar hårt och behåller sin talang och blick. Totalhockey à la Luleå! Bra Linus!
Sent skall syndarna vakna. Omark har jobbat hårt i åratal men Boork har väl svalt sin stolthet till sist..
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Nr10- Antal inlägg : 110
Bamsefar, Tony Moore, Redbear, Puckad and Wolfhunter like this post
Nr10 skrev:Tänk att det fanns folk här på forumet som var skeptiska till Omark i början på säsongen. Har är den i särklass bästa spelaren som spelat i våra färger i modern tid. Njuter av varenda sekund han är här, för det kommer dröja tills vi får se en spelare med liknande kvaliteter i föreningen som dessutom brinner för laget på det sätt som han gör.
Lugn nu, det är i ett slutspel han ska vara bäst och inte under serielunken, visst är han fantastiskt att se på men det är i slutspel man skiljer pojkar från män.
Pajala- Antal inlägg : 18817
Nr10 skrev:Tänk att det fanns folk här på forumet som var skeptiska till Omark i början på säsongen. Har är den i särklass bästa spelaren som spelat i våra färger i modern tid. Njuter av varenda sekund han är här, för det kommer dröja tills vi får se en spelare med liknande kvaliteter i föreningen som dessutom brinner för laget på det sätt som han gör.
Jag står fortfarande fast vid min åsikt i inledningen av säsongen, där jag anser att Omark var alltför loj och seg. Efter ett antal matcher så tyckte jag att han kom in i det mer och fick mer fart på rören. Sedan dess har han bara blivit bättre och bättre - och är en av de som arbetar allra hårdast i vår lag. Hans spelsinne är det dock ingen som klagat på
Dundernisse likes this post
Precis. En bättre start och han hade varit uppe på samma poäng som Lasch och Véronneau. Han är klasser bättre än Lasch i 5 mot 5 men kanske inte lika bra i PP:t. Tycker han är på samma nivå som Pudas, Lasch och Véronneau och borde absolut vara med i diskussionen om ligans MVP om han avslutar starkt (typ 55-57 poäng).Urken skrev:Nr10 skrev:Tänk att det fanns folk här på forumet som var skeptiska till Omark i början på säsongen. Har är den i särklass bästa spelaren som spelat i våra färger i modern tid. Njuter av varenda sekund han är här, för det kommer dröja tills vi får se en spelare med liknande kvaliteter i föreningen som dessutom brinner för laget på det sätt som han gör.
Jag står fortfarande fast vid min åsikt i inledningen av säsongen, där jag anser att Omark var alltför loj och seg. Efter ett antal matcher så tyckte jag att han kom in i det mer och fick mer fart på rören. Sedan dess har han bara blivit bättre och bättre - och är en av de som arbetar allra hårdast i vår lag. Hans spelsinne är det dock ingen som klagat på
Dundernisse- Antal inlägg : 2900
Man ska också komma ihåg att Klasen gjorde sina 57 poäng på 54 spelade matcher.
Dentos- Antal inlägg : 894
Huvudfokus ikväll förvisso att vinna samtidigt som havdanskar och sexfingersklubb förlorar, men unnar Limpan så jävla mycket detta rekord. En pinne till?
Blitzwagen likes this post
Dundernisse and Blitzwagen like this post
Dundernisse and Blitzwagen like this post
Grattis Limpan till 58p och petar ned Klasen!
NallePhu- Antal inlägg : 18683
LulefanGBG, Norlin and Wolfhunter like this post
Han är ligans i särklass bästa spelare. Man får säga vad man vill om enögd supporter osv men det är fan fakta. Omark är bra i så många dimensioner. Han har en extremt hög lägsta nivå. Försvinner i princip aldrig ur matcher eller perioder. Ofta lite segstartad på säsongen men på inget vis dålig eller osynlig för det. Bidrar ALLTID med hårt jobb över hela banan och är grymt skicklig i det defensiva spelet utan puck i såväl egen zon som i offensiv zon och i hemjobbet genom mittzon. Tror inte jag sett någon forward kämpa tillbaka pucken till laget lika många gånger under den här säsongen som Linus gjort även om det finns många i laget som en är bra på just det. Men Linus är ett föredöme där ute på alla sätt.
Han öser inte bara in poäng och sedan snackar om att det är laget förw jaget i intervjuver och annat. Han visar istället ute på isen i sitt uppoffrande spel att ingen, absolut ingen, är större än laget där ute. Han går i bräschen och jävlar vad han vill vinna!
Han är ett ständigt hot i 5 mot 5. Han jagar livet ur motståndarna i forcheck och backcheck. Han tar offensiva tacklingar, är urstark på pucken. Har ett spelsinne utöver det vanliga och en teknik som få kan mäta sig med. Han är en magisk straffskytt grym playmaker i PP. Har ett bra skott. Han är i princip komplett som hockeyspelare Han är alldeles för bra för SHL helt enkelt.
Det är en ynnest att få se honom spela! Och att få göra det iklädd våra färger gör en gråtmild. Det är såååå vackert!
Tack Linus!
LulefanGBG- Antal inlägg : 12328
Bamsefar, Norlin, Donowitz, Blinders and Kneten like this post
Redbear likes this post
En komplett lirare.
Ett rekord som alrig kommer att slås.
Med all rätt.
Rätt person att få slå det.
Jag bugar och bockar och tackar för underhållningen.
kralle- Antal inlägg : 164
Redbear likes this post
Hoppas att du snart får fira det här med det du helst av allt vill ha.
Jonken- Antal inlägg : 7091
Redbear likes this post
Dustin- Antal inlägg : 7191
Redbear, Wolfhunter and Kanellängd like this post
Det fruktar jag mest för.
Samma sak med Borken, skäms på dig din j*vla surgubbe, inse att du är en föråldrad dinosaurie som inte har någon känsla för hockey längre.
Pensionera dig i lugn och ro och se på hockey i de tysta för du kan ingenting om hockey.
LulefanGBG, Norlin, Wolfhunter and Blitzwagen like this post
Pajala skrev:Återigen, Omark ska lyckas i ett slutspel också, då är han kungarnas kung, hoppas han håller sig hel också, ger något lag sig på honom så tar dom bort hela vår offensiv.
Lyckas han med vad han säger, att han fortfarande ska bli bättre, eller ens bibehålla nuvarande form.. Jösses. Det vore något det.
Pajala likes this post
Pajala skrev:Återigen, Omark ska lyckas i ett slutspel också, då är han kungarnas kung, hoppas han håller sig hel också, ger något lag sig på honom så tar dom bort hela vår offensiv.
Kolla hans slutspelssiffror senaste åren i både KHL och NLA, du behöver inte oroa dig. Det som oroar mig är snarare att övriga kedjor inte producerar, hoppas de kan kliva fram i slutspelet om förstakedjan har en sämre dag.
https://www.eliteprospects.com/player/4008/linus-omark?stats=postseason&sort=season
Wolfhunter and Lehto like this post
Enbom skriver:
”Vaknar och nynnar på en sång. Har en känsla att det kommer att bli mycket, mycket mer av detta”
Langelevefabricius- Antal inlägg : 30
Langelevefabricius skrev:Hallå!? Är det jag som tänker fel eller ligger det en hint i hur Omarks rekord blir förmedlat? Hinten om att han stannar? Även LHF skriver ju samma om att det kommer mycket, mycket mera.. Vet om att det kommer från låten men ändå.
Enbom skriver:
”Vaknar och nynnar på en sång. Har en känsla att det kommer att bli mycket, mycket mer av detta”
Tänker exakt samma… får känslan av att han stannar.
Att KHL imploderar kan göra att Genève hittar ett utmärkt alternativ och därmed inte är lika nog att få tillbaka honom.
Langelevefabricius skrev:Hallå!? Är det jag som tänker fel eller ligger det en hint i hur Omarks rekord blir förmedlat? Hinten om att han stannar? Även LHF skriver ju samma om att det kommer mycket, mycket mera.. Vet om att det kommer från låten men ändå.
Enbom skriver:
Eller så syftar man på kommande slutspel, tror inte man ska läsa in för mycket i det.
Lulefan- Antal inlägg : 2285
Pajala and Sunderbyare like this post
Enbom skriver:
Givetvis menar han slutspel .... fast visst skulle det vara en fin "julklapp" om han efter säsongen stannar kvar i Luleå.
Sunderbyare likes this post
Dustin skrev:Pajala skrev:Återigen, Omark ska lyckas i ett slutspel också, då är han kungarnas kung, hoppas han håller sig hel också, ger något lag sig på honom så tar dom bort hela vår offensiv.
Kolla hans slutspelssiffror senaste åren i både KHL och NLA, du behöver inte oroa dig. Det som oroar mig är snarare att övriga kedjor inte producerar, hoppas de kan kliva fram i slutspelet om förstakedjan har en sämre dag.
https://www.eliteprospects.com/player/4008/linus-omark?stats=postseason&sort=season
SHL lagen vet vad Omark betyder för Luleå, givetvis kommer någon idiot att dra en bentackling på honom eller en ful checking to the head, då rasar Luleå som ett korthus.
Det är jag mest rädd för.
Nu börjar det på riktigt, men att få sitta en hel coronavinter i Stockholm och se min frälsare spela för vårt har gjort mig varm i hockeyhjärtat.
Diktatorn- Antal inlägg : 724
Wolfhunter, Lehto and Sunderbyare like this post
Linus Klasen med en hälsning till vår nya rekordhållare. #BSTL pic.twitter.com/cbuNwDpTib
— Luleå Hockey (@LuleaHockey) March 24, 2022
Wolfhunter, Dundernisse and Blitzwagen like this post
MttG- Antal inlägg : 32
Svårt att jämföra en spelare i Europa med någon i NHL. Det är och har alltid varit klasskillnad på ligorna. Det Renberg gjorde på nittiotalet är det få svenskar som uppnåt. Renberg var trots allt en ledande spelare i Flyers berömda lina "Legion of Doom". Om man ska försöka jämföra poäng mellan ligorna så brukar konverteringen vara ungefär 1 pinne i SHL = 0,55-0,60 i NHL. KHL kontra NHL ca 0,75-0,80. Under Renbergs bästa poängår var han på samma nivå som Sundin och Messier. Under åren 93-97 snittade Renberg 0,93 ppg i världens bästa liga.MttG skrev:Underbara Linus. Kanske norrbottens mest konsekventa poängplockare genom tiderna? Är det möjligtvis Renberg han tävlar mot? Holma var bra också men inte i närheten av samma spelare
Dundernisse- Antal inlägg : 2900
Han har ju dessutom chansen att göra sig helt och hållet odödlig i Luleå om han stannar, få tröjan hissad m.m.
Lulefan- Antal inlägg : 2285
Wolfhunter likes this post
Lulefan skrev:Personligen tror jag Omark vill stanna, han verkar ju onekligen stormtrivas med att vara hemma.
Han har ju dessutom chansen att göra sig helt och hållet odödlig i Luleå om han stannar, få tröjan hissad m.m.
Givetvis vill Omark stanna, tänk att starta nästa säsong i samma kedja, rekordet lär krossas med ska vi säga 68 poäng?
Grejen är väl att avtalet gäller oavsett ändå, Geneve vill ju säkert ha tillbaka sin bästa spelare, fast jag hoppas på ett mirakel ändå.
Pajala skrev:Lulefan skrev:Personligen tror jag Omark vill stanna, han verkar ju onekligen stormtrivas med att vara hemma.
Givetvis vill Omark stanna, tänk att starta nästa säsong i samma kedja, rekordet lär krossas med ska vi säga 68 poäng?
Grejen är väl att avtalet gäller oavsett ändå, Geneve vill ju säkert ha tillbaka sin bästa spelare, fast jag hoppas på ett mirakel ändå.
Grejen är ju att även om KHL sprängs så är nog fortfarande Omark kanske den bästa icke-ryssen utanför NHL, dessutom svårt att hitta en lika bra spelare som har samma underhållningsvärde. Men klart chanserna ökat lite att han kan bli kvar så bara hålla tummarna.
Pajala likes this post
LulefanGBG likes this post
Sida 10 av 16 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 16
» Linus Nässén
» Musiken presenteras av Linus Omark, vilken låt?
» Linus Fröberg
» Linus Persson