Linus Omark, Del 2
Sida 8 av 16 • 1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 12 ... 16
Sv: Linus Omark, Del 2
Du brukar skriva mkt bra saker BlindAnders men i fallet Klasen/Omark så är vi av olika åsikter där Klasen var mera bred i playmaking/avslut/poäng/hemjobb. Jag hoppas såklart att Omark ska ta tag i situationen och börja steppa upp. Men det ser väl ut sådär såhär långt enligt min åsikt.Blinders88 skrev:Jaja, han är i alla fall inte lika seg som Klasen så jag tror nog att det kommer att lösa sig.
Med lite medstuds så hade Omark stått på 5 poäng nu, med de lägen han har skapat.
Atlet- Antal inlägg : 149
Det enda som jag tycker Klasen är bättre på än Omark det är att skjuta och dribbla stillastående.Atlet skrev:Du brukar skriva mkt bra saker BlindAnders men i fallet Klasen/Omark så är vi av olika åsikter där Klasen var mera bred i playmaking/avslut/poäng/hemjobb. Jag hoppas såklart att Omark ska ta tag i situationen och börja steppa upp. Men det ser väl ut sådär såhär långt enligt min åsikt.Blinders88 skrev:Jaja, han är i alla fall inte lika seg som Klasen så jag tror nog att det kommer att lösa sig.
Med lite medstuds så hade Omark stått på 5 poäng nu, med de lägen han har skapat.
Blinders- Antal inlägg : 5245
Motståndare gör rätt som bara går rakt på, ger han absolut ingen gratis yta. Skrämmande dock hur dåligt det sett ut även i PP...
Där har ju Komarek's formation även egentligen blivit förstahandsval tkr jag.
Jojjan- Antal inlägg : 404
Lehto likes this post
Nr10- Antal inlägg : 110
Wolfhunter likes this post
Visst sprätter han till här och där men mycket av hans underliggande statistik är riktigt usel. Tycker inte han ska ha så mycket istid som han fått. Borde sprida ut det mer som tidigare år. Tror 18 minuter istället för typ 22 kan vara nyttigt för både Omark och andra spelare som får någon minut extra.Nr10 skrev:Omark är väl den spelare det händer enskilt mest saker kring? Att säga att han varit dålig är fel. Hade han haft medstuds så hade han legat på runt 6p nu. Omark är vår bästa hockeyspelare, är inte orolig.
Dundernisse- Antal inlägg : 2890
Atlet likes this post
Nr10 skrev:Omark är väl den spelare det händer enskilt mest saker kring? Att säga att han varit dålig är fel. Hade han haft medstuds så hade han legat på runt 6p nu. Omark är vår bästa hockeyspelare, är inte orolig.
Man skapar sina egna lägen och förtjänar dom via hårt arbete, just hårt arbete lyser med sin frånvaro när det gäller Omark, det är som att han inte tar detta på allvar, SHL är en otroligt bra liga och han verkar inte riktigt förberedd på det.
Pajala- Antal inlägg : 18747
Atlet likes this post
Pajala skrev:Nr10 skrev:Omark är väl den spelare det händer enskilt mest saker kring? Att säga att han varit dålig är fel. Hade han haft medstuds så hade han legat på runt 6p nu. Omark är vår bästa hockeyspelare, är inte orolig.
Man skapar sina egna lägen och förtjänar dom via hårt arbete, just hårt arbete lyser med sin frånvaro när det gäller Omark, det är som att han inte tar detta på allvar, SHL är en otroligt bra liga och han verkar inte riktigt förberedd på det.
Omark hade utan problem kunnat landa in på tre poäng bara mot Örebro. Han har spelat så bra som det är rimligt att förvänta.
Hostak straffar- Antal inlägg : 61
Puckad and Nr10 like this post
NOT !!Hostak straffar skrev:Pajala skrev:Nr10 skrev:Omark är väl den spelare det händer enskilt mest saker kring? Att säga att han varit dålig är fel. Hade han haft medstuds så hade han legat på runt 6p nu. Omark är vår bästa hockeyspelare, är inte orolig.
Omark hade utan problem kunnat landa in på tre poäng bara mot Örebro. Han har spelat så bra som det är rimligt att förvänta.
Atlet- Antal inlägg : 149
Atlet skrev:NOT !!Hostak straffar skrev:Pajala skrev:Nr10 skrev:Omark är väl den spelare det händer enskilt mest saker kring? Att säga att han varit dålig är fel. Hade han haft medstuds så hade han legat på runt 6p nu. Omark är vår bästa hockeyspelare, är inte orolig.
Hur? Hade ju ett stolpskott, matchens delikatess i form av passningen till Shinnimin osv. Säg 2 poäng då.
Nr10- Antal inlägg : 110
Puckad and Nr10 like this post
Att Omark gör omständiga saker ibland är ju det som gör Omark till Omark. När dom lyckas, likt strafflobben mot Schweiz blir han hyllad, men när det misslyckas likt 1-1 mot Örebro ser det nonchalant ut och han blir sågad.
Jag har inte sett allt i år och bara sett senaste från start till mål men det jag sett är att han och Shinimin verkar hitta en rätt bra kemi men att Fröberg är lite utanför där. Ibträningsmatcherna såg det dock bättre ut sp jag tycker formationen ska få lite tid på sig.
Tyrväinens line är lite tvärt om, här funkade det riktigt dåligt i träningsmatcherna men bättre och bättre nu. Komsrek verkar falla bort här.
Nu kommer ju Hack in i laget under hösten och kommer kedjorna att göras om, men kan vi inte vänta till då hade jag kunnat tänka mig en enkel rokad på Fröberg och Tyrvöinen. Tror Tyrväinen skulle göra Omark gott få han kan trixa i badvattnet på ett annat sätt, och samtidigt tror jag Komsrek kommer igång bättre med en center som Fröberg
Micke80- Antal inlägg : 3038
Vad är det förresten som riksdåren Boork har hasplat ur sig om Omark nu då? Såg en rubrik men låst i NSD.
Wolfhunter- Antal inlägg : 1285
Wolfhunter skrev:Det lossnar säkert för Limpan snart. Han brukar väl vara lite slowstarter?
Vad är det förresten som riksdåren Boork har hasplat ur sig om Omark nu då? Såg en rubrik men låst i NSD.
Tyckte mig skymta ”en ny Rob Schremp” i Luleå! Och jag tyckte jag såg vem! Hoppas jag drömde!
— Leif Boork (@LBoork) September 25, 2021
Jag drömde inte. Men ändå fullständigt hopplöst! Och inte heller överraskad över att det är Omark. Bulan har tappat greppet.
@LBoork minns du lunchen i PyeongChang? Undrar varför du inte kunde säga till mig face to face hur mkt du ogillar mig som spelare/person. Istället för att skriva skit om mig på twitter!
— Linus Omark (@Limpanomark) September 25, 2021
Jag skriver om dig som professionell ishockeyspelare och ditt agerande runt ishockeyn och de förväntningar du har på dig i din yrkesroll. Ingenting annat. Det får du finna dig i!
Du gillar inte personer som ”sticker ” ut. Jag köper det, alla vi är olika. Men jag lovar jag är ingen dålig människa. Jag gillar dig leffe
— Linus Omark (@Limpanomark) September 25, 2021
Jag har inte sagt att du är en dålig människa. Och jag garanterar att jag inte har något problem att säga min uppfattning face to face! Sköt om Dig!
Jag ser det som att man är i behov av extrem uppmärksamhet. Tänk om alla spelare skulle ta sig de excesserna? Jag skrev detsamma om Rob Schremp i MoDo. Om han är bäst i ligan? Där har han en del att bevisa. Anser jag!
Jag tror inte ett smack på det. Det tyder också hans svar på twitter på. Tycker jag!
Ok! Då vet jag det!
Boorken förnekar sig inte. Nån blev väl glad av att se Limpan trixa lite extra. Såklart ska han grina.
Wolfhunter- Antal inlägg : 1285
Boorken är BoorkenWolfhunter skrev:Tack
Boorken förnekar sig inte. Nån blev väl glad av att se Limpan trixa lite extra. Såklart ska han grina.
Det där är ju ingenting att skrivabom överhuvudtaget. Vissa sitter själv i båset och ber.
Vissa låser in sig på toaletten.
Vissa slår dig skälva för att pumpa in adrenalinet.
Vissa tjoar och tjimmar.
Det handlar ju om att göra det man själv behöver för att komma igång. Alla varianter är bra varianter så länge det funkar för spelaren och inte ett de andras uppladdning
Micke80- Antal inlägg : 3038
Rikky, Puckad and Wolfhunter like this post
Var det inte John Barnes som aldrig värmde upp på plan utan låg i bubbelpool innan matcherna? Undrar vad Boork hade tyckt om det?
Omark eller egentligen vilken spelare som helst får ladda precis som han behagar och Boork ska fullständigt skita i det. Det är ju inte så att han inte värmer upp inför match.
Helt sjukt att någon ska lägga sig i en spelares uppladdnig. Vad är nästa grej? Får de inte ladda upp med den musiken som de vill eller är det bara Boorks spellista som får användas för uppladdningen?
Bara i Sverige!
farre- Antal inlägg : 2143
LulefanGBG likes this post
Vad kan han oorka?
Blott ingenting nej, ingenting,
För han heter Boorka
WHÖÖÖÖ!
KaptenBlodskelett- Antal inlägg : 2848
ski3r- Antal inlägg : 1992
Bamsefar, Rikky, Puckad, Wolfhunter and Atlet like this post
Fjant.
Puckad- Antal inlägg : 11372
Bamsefar- Antal inlägg : 12230
PM, Redbear, Lehto and Atlet like this post
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Atlet likes this post
Norlin- Antal inlägg : 4515
Atlet likes this post
Rikky- Antal inlägg : 1944
GrodanBoll- Antal inlägg : 172
Pajala- Antal inlägg : 18747
LulefanGBG, Puckad, Wolfhunter and Kanellängd like this post
Intentionerna finns där. Tror Shinnimin är perfekt för Omark. Tycker Shinnimin levererat efter förväntningar hittills. Oerhört dkottvillog vilket jag älskar, och vilket jag tror Omark kommer att få nytta av framgent.
Är mer tveksam till Fröberg där men de gjorde ett fint mål senast iallafall. Det är ju faktiskt Omark som stressar fram det misstaget hos motståndarna.
Vidare tycker jag att Omark varit förvånansvärt bra med i hemjobbet. Tror att han kommer att bli bättre där också vad det lider.
Möjligtvis hade jag velat se en annan center i denna kedjan. Någon som kan Bulan-hockeyn och som bättre tar det defensiva ansvaret i den kedjan än vad Fröberg lyckats med initialt. Typ Connolly eller Berglund.
Jag tror det här är vårt största bekymmer just nu att det inte riktigt dunkar mellan defensiv och offensiv. Där är centrarna oerhört viktiga. Navet. Just nu har vi bara en center som lirat Bulan-hockeyn innan och det är Berglund. Det är också hans femma som fungerar bäst hittills, trots mindre speltid. Men de känner varandra och de känner spelsystemet.
Vi har Mattsson också iof men han har ju matchats sparsamt. Här borde man kanske ge honom större utrymme? Förstår att man vill spela in alla nya centrar också iof men kanske vore det bättre att ge Mattson lite mer utrymme och fightas om istid?
Connolly kommer således bli oerhört viktig när han ansluter. Var en av dem som var mest skeptisk till förlängningen av honom men inser nu att jag förmodligen hade helt fel och också kanske hur Luleå tänkt lite grann kring honom och centersidan.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12313
Norlin likes this post
Men han är så självskriven att han inte behöver omnämnas.
Resonemanget kvarstår emellertid. I två av 3 kedjor som får den mesta speltiden så har vi centrar som inte kan systemet. Fröberg och Andreasson.
Här tycker jag att man kanske skall ge Berglund eller Mattson chansen? Vad tycker ni?
Jag skulle gärna se att man testade Komarek mellan Omark och Shinnimin.LulefanGBG skrev:Haha glömde Tyrre.... Skampåle! Skall jag avgå? Gör det direkt@
Resonemanget kvarstår emellertid. I två av 3 kedjor som får den mesta speltiden så har vi centrar som inte kan systemet. Fröberg och Andreasson.
Här tycker jag att man kanske skall ge Berglund eller Mattson chansen? Vad tycker ni?
ski3r skrev:Jag skulle gärna se att man testade Komarek mellan Omark och Shinnimin.LulefanGBG skrev:Haha glömde Tyrre.... Skampåle! Skall jag avgå? Gör det direkt@
Både Komarek och Omark gillar att hålla puck, men Komarek är en mycket mer spelskicklig spelare än Fröberg, så varför inte?
Omark har inte spelat dåligt. Han glider mest runt, men man märker hur spelskicklig han är. Passningarna haglar från hans håll, bara att förvalta dessa bättre. En riktig sniper hade varit önskvärd.
Iof är väl Komarek kanske en av de spelarna som kanske lättats kanske skulle läsa Omarks spel...
NallePhu- Antal inlägg : 18665
NallePhu skrev:Vaska om bara för att hjälper INTE då det inte beror på en enskild spelare att vi spelar som vi gör, Presterar INTE ett kollektiv då presterar inte den enskilde som ha skall så vaska om skapar oreda mer än det är nu!
Fast det kanske vore rimligt, i brist på andra idéer, att se till att åtminstone en kedja fungerar. Omark har inte varit jättedålig, men han är absolut inte där han ska vara.
Tycker nästan att det är Shinnimin som varit bäst i den kedjan såhär långt. Fröberg tillför ingenting.
Man har ju möjligheten att ändra tillbaka också. Tycker att det är nu man skall laborera lite och inte om 10- 15 omgångar.
Vill inte säga att Fröberg tillfört nada men absolut har han mer att visa.Urken skrev:NallePhu skrev:Vaska om bara för att hjälper INTE då det inte beror på en enskild spelare att vi spelar som vi gör, Presterar INTE ett kollektiv då presterar inte den enskilde som ha skall så vaska om skapar oreda mer än det är nu!
Fast det kanske vore rimligt, i brist på andra idéer, att se till att åtminstone en kedja fungerar. Omark har inte varit jättedålig, men han är absolut inte där han ska vara.
Tycker nästan att det är Shinnimin som varit bäst i den kedjan såhär långt. Fröberg tillför ingenting.
Håller annars med om att Shinnimin varit bäst i den kedjan. Faktum är att jag tycker att han varit bästa forward totalt sett över alla matcher.
LulefanGBG skrev:Vill inte säga att Fröberg tillfört nada men absolut har han mer att visa.Urken skrev:NallePhu skrev:Vaska om bara för att hjälper INTE då det inte beror på en enskild spelare att vi spelar som vi gör, Presterar INTE ett kollektiv då presterar inte den enskilde som ha skall så vaska om skapar oreda mer än det är nu!
Håller annars med om att Shinnimin varit bäst i den kedjan. Faktum är att jag tycker att han varit bästa forward totalt sett över alla matcher.
Håller med om att Shinnimin varit vår bästa forward hittills. Angående Fröberg.. För att slippa linda in orden i bomull: han är inte totalt värdelös, men vad tillför han egentligen? Han får en massa gratislägen tack vare Omarks passningar, men förvaltar dem inte (tredje flest skott efter Shinnimin och Honka, endast ett mål). Han vinner endast 45 % av sina tekningar.
Så ja, inte värdelös, men väldigt anonym, trots spel med Omark. Sätt honom i en annan omgivning så tror jag att han totalt bleknar bort.
Mange- Antal inlägg : 6611
Varför i denna tråden? Ser ju en Olle i Linus när han ler lite finurligt under intervjuerna, bara Zingon som saknas.
Två sanna artister, även om det handlar om helt olika grenar.
kokostrollet- Antal inlägg : 2684
Dustin- Antal inlägg : 7169
Fy fan vilken idiotDustin skrev:Hela laget har problem så att kasta skit på enbart Omark är orättvist. Han vill så jävla mycket och brinner så förbannat mycket för klubben så han förtjänar respekt bara av att han är här. Igår satt det en idiot på läktaren och ropade åt Omark hela tredje perioden. Är det någon av er eller om ni vet namnet på personen, skicka PM till mig.
Dustin skrev:Hela laget har problem så att kasta skit på enbart Omark är orättvist. Han vill så jävla mycket och brinner så förbannat mycket för klubben så han förtjänar respekt bara av att han är här. Igår satt det en idiot på läktaren och ropade åt Omark hela tredje perioden. Är det någon av er eller om ni vet namnet på personen, skicka PM till mig.
Upplever du att du vill läxa upp någon som ropat åt Omark så kan du ju vänta till nästa match, ropar någon då också kanske det är en säsongskorts innehavare du kan spåra upp på plats.
Ska du vifta fingret å säga fyyyy?
kokostrollet, Jojjan and Dundernisse like this post
Urken skrev:Försök att hålla er till hockeyspelaren Linus Omark. Tänker mig att diskussionen lätt kan spåra ur, ifall någon skall börja leta upp personer från en hockeymatch.
Helt rätt, tragiskt men som elitidrottare får dom nog höra jäkligt mkt. Men att försöka "leta upp personer" är då lika jävla illa.
Wolfhunter and Blitzwagen like this post
Blinders88 skrev:Vilka jävla idioter det finns i denna stad!!!— Linus Omark (@Limpanomark) October 6, 2021
Ja men vafan vad vad lågt!!! PINSAMT!! 🤬🤬
Blitzwagen- Antal inlägg : 138
Sida 8 av 16 • 1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 12 ... 16
» Linus Nässén
» Musiken presenteras av Linus Omark, vilken låt?
» Linus Fröberg
» Linus Persson