Linus Klasen
+115
kokostrollet
Dundernisse
Norrlandstoken
Vexet
delpiero
oggskar
GrodanBoll
Hankburger
Dustin
Lehto
Pontaking
Rikky
Jonken
Dilox
Dentos
Tony Moore
Puckad
Jokerman
Sportchefen #2
GustenA
Tackleberry
Wolfhunter
Blinders
rasbiologen
Sir Prozac
NilsOskar
farsan
Diktatorn
Lillajag
Hedanders
Antwon
Mr Bister
Ivanhoe
johan74
KaptenBlodskelett
delphi
Monco
JohanO
ski3r
MiCCe
LinusTheMinus
Hellcop
Björnkäften
Groggen79
Patrik82
nummer 17
Erilk
JuniorX
Kagen
LHF96
Micke80
Kapten Haddock
LubosC
Högljudd
Kallepedal
ollle
icemask
kniba
Lasse Proppmätt
Tigerman
amarule
MrA
Gera
rumpztr
Lulefan
Daddeh4724
Mickeee
Lajon
Donowitz
stormvägen
Ingemar
Slapshot
MRGHOST
Zeth
farre
storstruten
Bamsefar
BodenSwe
Purre
Pajala
knutten
hokkzorz
LuleåWinston
Norlin
Rönken
CKa
MickkeJ
kralle
apa19
Dave Rock
Sundance Kid
Old Brooklyn
pingu
Urken
Redbear
Lars158
Zeb Macahan
UnSaccoDiSoldi
NallePhu
tibet
Chris Hendrix
Mange
storraggarn
Rayko
Johan__
elmo blues
Badsanta
LulefanGBG
Larry David
Beast.
FruktHamster
Dalle
Snikne Ville
Salle
119 posters
Sida 4 av 15
Sida 4 av 15 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 9 ... 15
Sv: Linus Klasen
Håller med! man unnar verkligen Linus den där andra chansen i världens bästa hockeyligaUrken skrev:Mycket synd. Hoppas att han hamnar i NHL om han skulle dra, och inte i KHL..
Mange- Antal inlägg : 6617
Klasen spelar Karjala. Inte helt oväntat. Kul för honom att visa upp sig.
storstruten- Antal inlägg : 215
Klasen alltså - Så. Jävla. Skön.
http://tv.aftonbladet.se/webbtv/sport/sportbladet-show/article23249.ab
Tio minuters klipp där man får se hur Linus bor och hur han vandrar ner mot Coopen med AB-Ros. Fodrade gummipjucksen är på - han hatar att frysa. Rappa sköna svar på allt Rosen hasplar ur sig.
Tio minuters klipp där man får se hur Linus bor och hur han vandrar ner mot Coopen med AB-Ros. Fodrade gummipjucksen är på - han hatar att frysa. Rappa sköna svar på allt Rosen hasplar ur sig.
Salle- Antal inlägg : 3370
Säsongens första kandidat till årets Guldpuck:
http://www.swehockey.se/Startsidesnyheter/2013/Oktober2013/LinusKlasenforstekandidattillutmarkelsenGuldpucken/
http://www.swehockey.se/Startsidesnyheter/2013/Oktober2013/LinusKlasenforstekandidattillutmarkelsenGuldpucken/
BodenSwe- Antal inlägg : 1504
LHC? Madhawk är ledande på området iaf.
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2013/10/29/klasen-ar-gjuten-i-lhc-nasta-sasong/
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2013/10/29/klasen-ar-gjuten-i-lhc-nasta-sasong/
Snikne Ville- Antal inlägg : 6526
Jo men det där är väl ingen indikation han har utan snarare bara ett logiskt antagande efter tidigare värvningshistorik.Snikne Ville skrev:LHC? Madhawk är ledande på området iaf.
Lars158- Antal inlägg : 9806
Jag var extremt besviken på Klasens grundseriesäsong förra året, men iår, WOW
Min önskan är att Osten lämnar ett blankt lönefält på ett 5års kontrakt till Klasen och får artistens underskrift och bygger laget runt vår absolut största stjärna sen #19.
Min önskan är att Osten lämnar ett blankt lönefält på ett 5års kontrakt till Klasen och får artistens underskrift och bygger laget runt vår absolut största stjärna sen #19.
farre- Antal inlägg : 2143
Kunde inte instämma mer farre!
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
Hade för mig att någon här postade detta, men hittar det inte nu..
-[]-[Textlank]-[aftonbladet]-[]-[]]http://tv.aftonbladet.se/webbtv/sport/sportbladet-show/article24253.ab#xtor=AD-500-[e24]-[]-[Textlank]-[aftonbladet]-[]-[]
Klasen gör en Kane.
-[]-[Textlank]-[aftonbladet]-[]-[]]http://tv.aftonbladet.se/webbtv/sport/sportbladet-show/article24253.ab#xtor=AD-500-[e24]-[]-[Textlank]-[aftonbladet]-[]-[]
Klasen gör en Kane.
http://tv.aftonbladet.se/webbtv/sport/sportbladet-show/article24601.ab
Klasen är skön han.. Får bestämma och leda(?) i pp. Ser upplägget ut på samma sätt i Luleå?
Klasen är skön han.. Får bestämma och leda(?) i pp. Ser upplägget ut på samma sätt i Luleå?
Nja, tveksamt att Klasen har något i NHL att göra. Ska man vara minilirare i världens bästa liga så krävs det förutom teknik och skarpskytte även snabb och explosiv skridskoåkning. Något som Klasen saknar.
Drar Klasen så lär det bli KHL. Dock tycker jag Osten ska öppna stora kassakistan och erbjuda Klasen precis de pengarna han vill ha. Skulle säga att en spelare som Klasen är nästintill omöjlig att ersätta för Luleå
Drar Klasen så lär det bli KHL. Dock tycker jag Osten ska öppna stora kassakistan och erbjuda Klasen precis de pengarna han vill ha. Skulle säga att en spelare som Klasen är nästintill omöjlig att ersätta för Luleå
Beast.- Antal inlägg : 2040
Nej Klasen går inte att ersätta så som det är i dagsläget med KHL och alla pengar. Får se vad det blir, Klasen fick ju en rätt hygglig summa pengar i Malmö, men mycket vill ha mer säger man väl.
Rönken- Antal inlägg : 17811
Möjligt vis om vi spelar en jämn final i år, så kanske han stannar ytterligare ett år bara just för att knipa guldet, men som vi spelar nu så får vi vara glad med en kvartsfinal
Zeth- Antal inlägg : 152
KLasen är värd en stor del av kakan som heter spelarbudget. Det är bara att betala och se till att man får ha kvar en sån stjärna. Går ej att ersätta med likvärdig. Bara ge han vad han vill ha, samma med Olle
MRGHOST- Antal inlägg : 238
Enligt EP finns det ett rykte om Klasen till Bern. Spontant känns det märkligt.
Bern?! Jonas Andersson ryktas dit enligt EP såg jag, vilket kan ligga något i. Men Klasen? Vad skulle han där och göra? Låter helt orimligt.
Handlar säkert bara om att de är och rycker i han för att han är kontraktlös nästa säsong. Tror knappast att han skulle dra mitt under brinnande säsong när han leder poängligan. om inte något är VÄLDIGT ruttet i Luleå just nu, men det hoppas jag och tror inte.
Chris Hendrix- Antal inlägg : 1248
ja som det ser ut just nu så kanske dom flyr illa kvickt, två veckor till utan vinst så lämnar råttorna skeppet först
Pajala- Antal inlägg : 18788
Ja att han inte drar denna säsong är ju rätt givet, eller ja vem vet vilka bud ryssarna kan tänkas komma med Men just Bern känns ju lite underligt, fast visst, vem vet
http://www.blick.ch/sport/eishockey/nla/kehrt-yannick-weber-zum-scb-zurueck-id2539860.html
Schweiziska ligan NLA samt levnadsstd är bättre än i KHL och Ryssland rakt igenom, Klubben står för Bostad - Bil jäkligt bra löner!
Sedan Bern är en av toppklubbarna i NLA så nog förstår jag varför dem har ögonen på Klasen i ligan skulle han vara tokdominant på isen!
Tror han väljer mellan forts spel i Luleå eller spel i Schweiz
Sedan så är det korta resor inga nätter från familjen etc etc....
Sedan Bern är en av toppklubbarna i NLA så nog förstår jag varför dem har ögonen på Klasen i ligan skulle han vara tokdominant på isen!
Tror han väljer mellan forts spel i Luleå eller spel i Schweiz
Sedan så är det korta resor inga nätter från familjen etc etc....
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Är det någon som har koll på vad löneskillnaderna skulle vara mellan SHL och NLA? Klasen fick ju en rätt ok lön i Malmö, om pengarna styr borde väl KHL vara första alternativet kan man tycka. En riktigt bra topplön i SHL, ligger den på 350k / mån eller så? Vad får spelare i NLA?
Det är skattefria löner i NLA Schweiz tror de bästa ligger 350k----> i löner!Rönken skrev:Är det någon som har koll på vad löneskillnaderna skulle vara mellan SHL och NLA? Klasen fick ju en rätt ok lön i Malmö, om pengarna styr borde väl KHL vara första alternativet kan man tycka. En riktigt bra topplön i SHL, ligger den på 350k / mån eller så? Vad får spelare i NLA?
En klubb som Ambri-Piotta skulle nog lätt hosta upp 400k i lån per mån åt Klasen....
Hittade en artikel från Wennerholm där siffran 2 skattefria miljoner nämns för Christian Berglund för några säsonger sedan då när han hade runt 1p/match i NLA. Vilket låter rimligt, jag tror inte riktigt att man ger 350k och uppåt skattefritt? Det är 4.5 miljoner och uppåt, närmar man sig KHL-nivåer nästan.
Jag har för mig det är skattefria löner i NLA för vissa spelare har JÄVLIGT bra lön in under säsongerna, Bra se hur många flyttar från Schweiz mot KHL tex inte många det är på levandsstd samt lönen som är jävligt bra!Rönken skrev:Hittade en artikel från Wennerholm där siffran 2 skattefria miljoner nämns för Christian Berglund för några säsonger sedan då när han hade runt 1p/match i NLA. Vilket låter rimligt, jag tror inte riktigt att man ger 350k och uppåt skattefritt? Det är 4.5 miljoner och uppåt, närmar man sig KHL-nivåer nästan.
Bern är förövrigt ett vasst lag som är uppe i topp alla säsonger!
Skattefritt är det, men siffran 350k+ känns överdriven. Christian Berglund var b.la. i Bern och hade 1p/match, med lön på 170k/mån enligt Wennerholm.
Toppspelarna dvs stjärnspelarna har löner däromkring, Bor granne med en Schweízare som är Bern fans och han säger dem har löner som ligger där omkring sk strjärnspelare, De andra ligger kring 170k och uppåt en bit!Rönken skrev:Skattefritt är det, men siffran 350k+ känns överdriven. Christian Berglund var b.la. i Bern och hade 1p/match, med lön på 170k/mån enligt Wennerholm.
Aharu, trodde att det berodde på att spelarna i NLA inte platsar i KHL och de som inte duger i KHL däremot blir förpassade till bl a NLA. Som Niklas Danielsson. Lite konstigt bara då att Niklas tog omvägen över KHL när allt är så bra i Schweiz...levnadstd o allt.NallePhu skrev:Jag har för mig det är skattefria löner i NLA för vissa spelare har JÄVLIGT bra lön in under säsongerna, Bra se hur många flyttar från Schweiz mot KHL tex inte många det är på levandsstd samt lönen som är jävligt bra!Rönken skrev:Hittade en artikel från Wennerholm där siffran 2 skattefria miljoner nämns för Christian Berglund för några säsonger sedan då när han hade runt 1p/match i NLA. Vilket låter rimligt, jag tror inte riktigt att man ger 350k och uppåt skattefritt? Det är 4.5 miljoner och uppåt, närmar man sig KHL-nivåer nästan.
Probl alla drar till KHL ja men klubbsäkerheten etc etc är bättre i NLA än KHL tex !Snikne Ville skrev:Aharu, trodde att det berodde på att spelarna i NLA inte platsar i KHL och de som inte duger i KHL däremot blir förpassade till bl a NLA. Som Niklas Danielsson. Lite konstigt bara då att Niklas tog omvägen över KHL när allt är så bra i Schweiz...levnadstd o allt.NallePhu skrev:Jag har för mig det är skattefria löner i NLA för vissa spelare har JÄVLIGT bra lön in under säsongerna, Bra se hur många flyttar från Schweiz mot KHL tex inte många det är på levandsstd samt lönen som är jävligt bra!Rönken skrev:Hittade en artikel från Wennerholm där siffran 2 skattefria miljoner nämns för Christian Berglund för några säsonger sedan då när han hade runt 1p/match i NLA. Vilket låter rimligt, jag tror inte riktigt att man ger 350k och uppåt skattefritt? Det är 4.5 miljoner och uppåt, närmar man sig KHL-nivåer nästan.
Sedan allt är vad spelare prioriterar ett äventyr i Ryska KHL eller tryggheten i NLA Schweiz
Berglund var inte någon dussinspelare i NLA heller, funderar mest på hur långt ett svenskt bud på säg 350k/mån skulle räcka i jämförelse. Skulle onekligen vara kul om man kunde ha kvar Klasen en säsong till åtminstone.
GARANTERAT för att hålla han kvar ytterligare 1 el 2 säsonger i Luleå!Rönken skrev:Berglund var inte någon dussinspelare i NLA heller, funderar mest på hur långt ett svenskt bud på säg 350k/mån skulle räcka i jämförelse. Skulle onekligen vara kul om man kunde ha kvar Klasen en säsong till åtminstone.
Känns mer troligt att man kan behålla Klasen än Olausson då förstnämnda hade i det närmaste KHL-lön i Malmö samt tjänat pengar innan dess. Olausson har inte direkt tjänat några pengar jämförelsevis och kommer nog att dra, honom har åtminstone jag räknat bort. Klasen känns 50/50, kanske för bra odds i Luleås favör förvisso
Har otroligt svårt se att Klasen skulle välja Schweiz, han gör en kanonsäsong och siktar ännu uppåt i karriären. Är i perfekt hockeyålder (27 bast), varför i herrans tider skulle han gå till alplandet redan nu? Att han finns på EP betyder inte ett skit i sammanhanget.
Zeb Macahan- Antal inlägg : 3287
Kan tänka mig att han förlänger med Luleå men sedan hyrs ut till KHL.
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Av vilken anledning då? För att Linus älskar Luleå och vill vara snäll? Ne jag tror han kan tänka sig att sitta och vänta ganska länge på rätt erbjudande från utlandet för han känner sig ganska säker på att Luleå behåller han om han själv vill.Slapshot skrev:Kan tänka mig att han förlänger med Luleå men sedan hyrs ut till KHL.
Personligen tror jag hans leverans i landslaget var det som gjorde att bägaren rann över, nu har han visat att han kan producera mot bra motstånd med. Tyvärr om så är fallet för han är otroligt viktig för ett annars blekt Luleå. Hur skulle man ersätta en Klasen om man hamnar i det läget?
Purre- Antal inlägg : 276
Att han kritar på och låter Luleå tjäna pengar på honom låter lite för osannolikt faktiskt. Mårtersson och Weinhandl gjorde det för att man redan var kontrakterade utan KHL-klausul som jag förstår det, och Linköpings krav var att förlänga kontrakten för att sedan bli utlånade. Luleå har väl inte riktigt samma förhandlingsläge dessvärre.
Purre skrev:Av vilken anledning då? För att Linus älskar Luleå och vill vara snäll? Ne jag tror han kan tänka sig att sitta och vänta ganska länge på rätt erbjudande från utlandet för han känner sig ganska säker på att Luleå behåller han om han själv vill.Slapshot skrev:Kan tänka mig att han förlänger med Luleå men sedan hyrs ut till KHL.
Personligen tror jag hans leverans i landslaget var det som gjorde att bägaren rann över, nu har han visat att han kan producera mot bra motstånd med. Tyvärr om så är fallet för han är otroligt viktig för ett annars blekt Luleå. Hur skulle man ersätta en Klasen om man hamnar i det läget?
Tror han gillar Luleå och trivs i stan, tror han förlänger med KHL klausuler. Olausson däremot drar efter säsongen.
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Har oerhört svårt att se att vi skulle få behålla Klasen. Har faktiskt redan räknat bort honom till nästa säsong, personligen.
En icke norrbottnisk, svensk spelare som ligger i absoluta poängtoppen och bott i stan under två år. Har en sådan någonsin förlängt tidigare?
Klart man hoppas, men absolut inget jag räknar med. Tvärt om faktiskt.
En icke norrbottnisk, svensk spelare som ligger i absoluta poängtoppen och bott i stan under två år. Har en sådan någonsin förlängt tidigare?
Klart man hoppas, men absolut inget jag räknar med. Tvärt om faktiskt.
FruktHamster- Antal inlägg : 2355
Slapshot: Om han förlänger så gör han det isåfall med en klausul om att han får bryta kontraktet om han får en deal utomlands, knappast att han drar ner sitt egna marknadsvärde genom att ha en utköpsklausul som bara gynnar Luleå, så bra och eftertraktad bland ryssarna är han inte.
Läs artiken så kanske ni ser att han kommer stanna..
Han har TOKRENOVERAT sin lägenhet vart dem bor och jag tror att man gör inte dyl saker om man har en tanke på att flytta till en annan klubb på ett bra tag!
Han har TOKRENOVERAT sin lägenhet vart dem bor och jag tror att man gör inte dyl saker om man har en tanke på att flytta till en annan klubb på ett bra tag!
Man såg ju i intervjun där Aftonlognens Ros var hemma hos Klasen och filma att det var fint i lägenheten. Men minns inte om det framkom om det var en hyres eller bostadsrätt?NallePhu skrev:Läs artiken så kanske ni ser att han kommer stanna..
Sen så är det ju i Luleå med sina trissade bostadspriser inga problem renovera en lägenhet och sen sälja den.
Det var hyres om jag inte minns helt galet.Lars158 skrev:Man såg ju i intervjun där Aftonlognens Ros var hemma hos Klasen och filma att det var fint i lägenheten. Men minns inte om det framkom om det var en hyres eller bostadsrätt?NallePhu skrev:Läs artiken så kanske ni ser att han kommer stanna..
Sen så är det ju i Luleå med sina trissade bostadspriser inga problem renovera en lägenhet och sen sälja den.
Hyresrätt:
3,00 in i klippet ca.
Så märkvärdig är inte lägenheten heller som jag hade för mig.
3,00 in i klippet ca.
Så märkvärdig är inte lägenheten heller som jag hade för mig.
Rösta!
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/klasen-omslag-pa-nhl-2014-494535.aspx?tnl336Click=hockeyzon&tnl336Tab=ArtPop
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/klasen-omslag-pa-nhl-2014-494535.aspx?tnl336Click=hockeyzon&tnl336Tab=ArtPop
http://www.di.se/#!/artiklar/2013/12/5/sa-mycket-tjanar-svenska-hockeyspelare/
De jag mest reagerade på var:Snikne Ville skrev:http://www.di.se/#!/artiklar/2013/12/5/sa-mycket-tjanar-svenska-hockeyspelare/
Johan Harju, Brynäs, 1.752.000
Mange- Antal inlägg : 6617
Janne o Chris ska inte heller vara med på topp 10.
Salle- Antal inlägg : 3370
Sida 4 av 15 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 9 ... 15
Sida 4 av 15
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet