Linus Klasen
Sida 15 av 15 • 1 ... 9 ... 13, 14, 15
Sv: Linus Klasen
Snikne Ville- Antal inlägg : 6533
Redbear, kokostrollet, LulefanGBG and Dundernisse like this post
Sportchefen #2- Antal inlägg : 940
kokostrollet likes this post
Micke80- Antal inlägg : 3038
Puckad and keevvs like this post
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
Redbear, kokostrollet and LulefanGBG like this post
Tråkigt att du lämnar, men full förståelse för att familjen måste gå först.
kokostrollet- Antal inlägg : 2684
Snacka om Luleåhjärta!
Lehto- Antal inlägg : 783
Redbear, kokostrollet and LulefanGBG like this post
Dilox- Antal inlägg : 742
Men han säger att det aldrig var aktuellt att spela för någon annan klubb i Sverige, och att det var tiden i Luleå som gjorde att hans utlandskarriär blev möjlig.
Sportchefen #2- Antal inlägg : 940
kokostrollet and Dilox like this post
https://www.svt.se/sport/ishockey/linus-klasen-lulea-hockey
Rikky- Antal inlägg : 1944
Tack för allt Linus!
LHF96- Antal inlägg : 3532
Stort tack för allt.
Hellcop- Antal inlägg : 590
LulefanGBG likes this post
Skämt åsido låter 3 år väldigt lite men å andra sidan har ju sillytrådarna senaste 5-6 åren mest bestått av Klasen och Omark.
Norlin- Antal inlägg : 4518
Hade hellre sett att han gick till nått annat Sthlms lag än Djurgården...
Blitzwagen likes this post
Lehto skrev:Som Luleåsupporter känns det ändå sådär att han ska spela upp Djurgården till SHL, vilket jag är övertygad om att han kommer att göra...
Hade hellre sett att han gick till nått annat Sthlms lag än Djurgården...
Japp. Jag hade hoppats på Södertälje. Men men... Bara önska Klasen allt gått, speciellt i privatlivet!
Hedanders- Antal inlägg : 2093
Tony Moore, LulefanGBG and Lehto like this post
Lajon- Antal inlägg : 4397
Lajon skrev:Det blir inget SHL för honom nästa år… Modo går upp
Nja, Modo verkar ju misslyckats i allt så nej, tror att det skiter sig igen.
Pajala- Antal inlägg : 18817
Lehto skrev:Försökte vi ens med Klasen? Äre någon som vet? ELler ville han vara i Sthlm å tackade nej till oss pga det?
Pga hans barn är sjuk så blir det DIF.
Är ni sugna på en och en halv minut ångest, var så god;
https://twitter.com/cmorehockey/status/1586036538558844928?s=20&t=rhau7fKGTYz-UFgydoUYFA
Förstår 100% varför Klasen kommer spela i Djurgården och tycker som sagt han gjort sitt i SHL. Men gör ändå ont höra fina ord om Djurgården från ”vår Klasen”.
Dustin- Antal inlägg : 7191
Dustin skrev:Allt kring Luleå Hockey känns tungt just nu och till råga på det snubbla jag över ett klipp med Klasen i Djurgårdspiké som sa ord som ”Stockholms stolthet”, ”en ära” osv. Självplågeri, jag vet. Att vara Luleå supporter är alltid en pina men just nu värre än på väldigt länge.
https://twitter.com/cmorehockey/status/1586036538558844928?s=20&t=rhau7fKGTYz-UFgydoUYFA
Förstår 100% varför Klasen kommer spela i Djurgården och tycker som sagt han gjort sitt i SHL. Men gör ändå ont höra fina ord om Djurgården från ”vår Klasen”.
Så där håller ju de flesta spelare på med när dom bytt lag.
Mange- Antal inlägg : 6625
Ingen nyhet på himlen precis att dem måste säga så inför fansen, Sedan om hjärtat säger annat är en annan femmaMange skrev:Dustin skrev:Allt kring Luleå Hockey känns tungt just nu och till råga på det snubbla jag över ett klipp med Klasen i Djurgårdspiké som sa ord som ”Stockholms stolthet”, ”en ära” osv. Självplågeri, jag vet. Att vara Luleå supporter är alltid en pina men just nu värre än på väldigt länge.
Så där håller ju de flesta spelare på med när dom bytt lag.
NallePhu- Antal inlägg : 18683
Tony Moore likes this post
Lulefan- Antal inlägg : 2285
Burskydd likes this post
Mer än att jag är glad Klasen lyckats lösa sitt livspussel och att hans familj/sjuka barn kan få optimala förutsättningar runtom.
Om vi ska vara ärliga hade han det sportsligt rätt tufft i 5 mot 5 på SHL-nivå senast han var här, om än han fortfarande gör lite som han vill i PP. Nu ett 3-årskontrakt med DIF som tydligen var riktigt dyrt (36 år idag). Men åter igen, bara att vara glad för hans och familjens skull.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
JohanO- Antal inlägg : 814
LulefanGBG and Burskydd like this post
Tony Moore, LulefanGBG and Burskydd like this post
Burskydd- Antal inlägg : 590
LulefanGBG likes this post
Men han är inte från staden. Luleå är inte hemma. SJÄLVKLART sätter han familjen först. Djurgården var det lag i AS som kunde betala bäst för hans tjänster och därför valde han dem. Jag kan förstå om det svider hos SSK:arna men har faktiskt lite svårt att förstå om det finns Luleåfans som tycker att det här är konstigt.
Skulle Djurgården gå upp, (vilket inte alls är lika självklart som alla tycks tro), så ja, då får vi möta honom nästa säsong.
Då hoppas jag att Tyrväinen eller någon sätter en stenhård men schysst tackling redan i första bytet och visar att här får du inget gratis, och att supportrarna låter mer än någonsin så att Klasen får minnas hur härlig tiden i Luleå var.
Tycker tom att klacken kan hylla Klasen i sådant fall. Det är stort att kunna hylla en motståndare.
Men som sagt, Djurgården skall gå upp först. De är favoriter, inte minst med Klasen i PP, men det är ingen lätt sak. AS är en bra liga.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12328
Bamsefar, Lasse Proppmätt and Tobbebias88 like this post
En stjärna!JohanO skrev:Jag är mest glad att jag äntligen kommer få se pausintervjuer med honom igen. Svensk hockeys skönaste personlighet framför kameran.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12328
Mr Bister- Antal inlägg : 1505
Pajala skrev:Linus har mer talang i sitt skägg är resten av hela Luleås trupp, bara önska honom lycka till i livet trots att han väljer att spela med sämsta mästarna
+1
Bara hans namne som haft mer talang och finess i Luleås historia.
Dustin- Antal inlägg : 7191
Pajala skrev:Assist till första målet mot AIK idag men domaren missade det, (* edit, uppdaterat nu med ass *) ja och mål nu i andra perioden, det lyser klass om klasen, fan att vi inte fick honom till Luleå, förstår hans beslut men det känns trist som fan
Ja, visst känns det konstigt att se han i Skansentröjan... Men fullt förståeligt så klart!
Hedanders- Antal inlägg : 2093
Kul att se energin i paus-intervjun också, man märker att han tycker det är skitkul att vara tillbaka i Svensk hockey.
JohanO- Antal inlägg : 814
Pajala likes this post
Blinders- Antal inlägg : 5258
Lehto likes this post
Taabe- Antal inlägg : 286
Taabe skrev:Klasen anno 2022 är en jättebra spelare om ens mål är att gå upp i shl, inte om ens mål är att vinna shl.
Fast han skulle med lätthet platsa i Luleås trupp, givetvis räcker det inte ändå pga trubbig spets hos övriga.
Lehto likes this post
Citat:
"– Det var också vad som var jobbigt i Schweiz, att det var för mycket lek. Framför allt då man kommer från mentaliteten i Luleå. Där är det raka puckar. Klarar du av att spela i Luleå klarar du att spela överallt."
"Lockade SHL-spel med Luleå?
– Det har egentligen bara funnits ett spår och det är Djurgården. Jag är tacksam över att fått vara med och uppleva åren som jag fick i Luleå. Det gjorde mig till en helt annan spelare både hockeymässigt och mentalt.
– Jag har mycket att tacka ”Bulan” (Thomas Berglund) och ”Rönnken” (Jonas Rönnqvist) för, men jag kände att det var med Djurgården jag ville spela för om jag skulle åka hem."
"Vilka förväntningar hade du på flytten till Lugano 2014?
– Jag sajnade fyra år på en gång, vilket är ganska ovanligt som import. Vi visste vad vi ville och Lugano vad dom fick.
– Sedan hade jag ”Freddan” med mig där nere som tjatade. Vi två klickade på en gång, vilket gjorde allt enklare. Sedan har det gått på räls tills att han drog. Efter det blev allt tuffare. Ska jag vara rak och ärlig fick jag spela med sämre spelare och folk som inte har samma hjärnkontor. Då blev det tufft även om jag klarade att spela själv som jag gjort senaste säsongerna."
Lehto likes this post
Tony Moore skrev:https://hockeysverige.se/2022/11/14/linus-klasen-djurgarden-hockeyallsvenskan-visp-schweiz
Citat:
"– Det var också vad som var jobbigt i Schweiz, att det var för mycket lek. Framför allt då man kommer från mentaliteten i Luleå. Där är det raka puckar. Klarar du av att spela i Luleå klarar du att spela överallt."
"Lockade SHL-spel med Luleå?
– Det har egentligen bara funnits ett spår och det är Djurgården. Jag är tacksam över att fått vara med och uppleva åren som jag fick i Luleå. Det gjorde mig till en helt annan spelare både hockeymässigt och mentalt.
– Jag har mycket att tacka ”Bulan” (Thomas Berglund) och ”Rönnken” (Jonas Rönnqvist) för, men jag kände att det var med Djurgården jag ville spela för om jag skulle åka hem."
Det är lätt att älska Klasen och det är lika lätt att förstå varför han ska spela i DIF nu. Spelare som vill utvecklas vet att Luleå HF erbjuder en riktigt bra miljö för det, alltså spelare som vill ta nästa steg i karriären. Den andra kategorin spelare som kommer till Luleå är de som har stor grit och vinnarinstinkt. Det är en sak att lyfta hög lön och lira i SHL men de vill vara i en miljö där man inte är nöjd med hedersamma förluster eller 'bra jobbat gubbar, vi nådde iaf kvarten.'
Klasen hade kunnat välja vilken annan SHL-förening som helst, men han skrev på för Luleå. Han var utpekad som en diva som åkte på ena skridskon men vars talang vägde upp det mesta. För en sådan spelare är Luleå helt fel miljö om de vill fortsätta på den inslagna vägen. Det ville inte Klasen. Han ville se hur bra ishockeyspelare han kunde bli. Han lämnde kaptensbindeln och miljonerna i Malmö och drog längst upp i lapphelvetet och gick all in.
Han blev skitbra. De båda åren gav honom sen flera fina välbetalda säsonger i Schweiz och sen närmast en säsong igen i Luleå som TACK. Det han säger i intervjun är ju också ett fantastiskt betyg för Luleå HF, för ledarna, tränarna och organisationen som lyckades göra honom till en bättre spelare och knappast sämre människa. Det är reklam som lockar till fler. Varför gick Brännström hit och inte till Växjö, Fröberg till Luleå istället för Linköping, Engsund osv. Pengar javisst? Men Luleå betalar inte bäst. Den största anledningen är att de vill bli bättre, precis som Klasen ville och blev.
Det är inte illa pinkat av en hockeyförening i Luleå eller av en grabb från Huddinge.
Kagen- Antal inlägg : 1776
Bamsefar, Tony Moore, Dustin, keevvs and Bros! like this post
Bamsefar- Antal inlägg : 12243
Blir nog 2-3 matcher på den crosscheckingen.Bamsefar skrev:Och nu blev det matchstraff
Däremot straffen var ju värd hela entrébiljetten. Är mycket kluven om jag vill se DIF eller Pölsan i SHL.
Ingen anmälan och ingen avstängning för Linus Klasen efter crosscheckingen i Djurgårdens 3–2-seger i första semifinalen.
— Mattias Ek (@hockeyeken) April 3, 2024
Här är Mora-reaktioner. #twittpuck #difhockey #moraik https://t.co/gYLO0QTc2n
Xinpei- Antal inlägg : 951
GustenA- Antal inlägg : 3114
Crosscheckingen på Komarek...GustenA skrev:Det är inte så att det inte har hänt förut. Mursak gjorde ju en liknande grej på någon LHF-spelare 21/22 och det var väl ett par situationer i finalserien 21/22 där FBKare borde ha stängts av vilket inte skedde.
Puckad- Antal inlägg : 11374
Sida 15 av 15 • 1 ... 9 ... 13, 14, 15