2017-01-26, SHL-omgång 38, Örebro - Luleå
+37
Pajala
ski3r
Kraftkung
Davidoff
hokkzorz
icemask
kokostrollet
Old Brooklyn
GustenA
BodenSwe
Norlin
tibet
Hedanders
Rönken
Lulefan
Kapten Haddock
LHF96
Mange
amarule
Donowitz
Jonken
Urken
Puckad
Lasse Proppmätt
Donten_
Dustin
Myrman
Norrlandstoken
Tigerman
Rikky
Lajon
NallePhu
Bamsefar
JuniorX
LulefanGBG
Redbear
Admin
41 posters
Sida 1 av 6
Sida 1 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Datum: | Torsdag 26:e Januari |
Tid: | 19.00 |
Var: | Behrn Arena |
Inbördes möten:
20161119: 20161027: | Luleå - Örebro Örebro - Luleå | 2-0 3-2 | (SHL) (SHL) |
Fem Senaste Luleå:
20170121: 20170119: 20170114: 20170112: 20170107: | Luleå - Färjestad Färjestad - Luleå Malmö - Luleå Luleå - Skellefteå Linköping - Luleå | 5-4 OT 3-2 OT 1-2 PS 3-4 PS 5-2 | (SHL) (SHL) (SHL) (SHL) (SHL) |
Fem Senaste Örebro:
20170121: 20170119: 20170114: 20170112: 20170107: | HV71 - Örebro Brynäs - Örebro Örebro - Linköping Örebro - Leksand Frölunda - Örebro | 5-1 3-4 OT 0-1 4-3 SO 2-1 OT | (SHL) (SHL) (SHL) (SHL) (SHL) |
Inför matchen:
- Spoiler:
- Tabellen inför matchen:
Nr: Lag: GP: GD: P: 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14Frölunda
Växjö
Skellefteå
HV71
Linköping
Brynäs
Malmö
Färjestad
Karlskrona
Luleå
Djurgården
Örebro
Leksand
Rögle37
37
38
37
37
36
36
37
37
36
36
36
36
3632
35
12
28
1
19
7
-5
-6
-4
-20
-30
-38
-3176
73
68
65
64
61
54
54
52
50
49
38
36
28
Läs mer:
http://www.shl.se/gamecenter/qRh-1Fvvo1sVs/articles/pre
http://www.shl.se/play/video/Infor_Orebro_Hockey_Lulea_Hockey-15436022?autoplay=1
http://www.luleahockey.se/artikel/s6fxaiyeb-30c4d/laget-mot-orebro
http://www.luleahockey.se/artikel/92msaiycz-30c4d/nedslapp-orebro-lulea
http://www.orebrohockey.se/artikel/goa3aiyd9-3afc1/gustafsson-en-stor-ara-att-bli-uttagen
Under matchen:
- Spoiler:
- http://www.shl.se/gamecenter/qRh-1Fvvo1sVs/events
http://stats.swehockey.se/Game/Events/302040
Efter matchen:
- Spoiler:
- Resultat:
Örebro - Luleå 2-1 (1-0, 1-0, 0-1)
Första perioden:
1-0 Johan Wiklander (Kalle Olsson).
Andra perioden:
2-0 Greg Squires (Libor Hudacek).
Tredje perioden:
2-1 Karl Fabricius (Kael Mouillierat, Johan Forsberg).
Skott: 21-30 (6-9, 7-12, 8-9).
Utvisningar: Örebro 6 minuter. Luleå 2 minuter.
Domare: Tobias Björk och Wolmer Edqvist.
Publik: 5.108.
Tabellen efter dagens matcher:Nr: Lag: GP: GD: P: 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14Växjö
Frölunda
Skellefteå
Linköping
HV71
Brynäs
Malmö
Färjestad
Karlskrona
Luleå
Djurgården
Örebro
Leksand
Rögle38
38
39
38
37
37
37
38
38
37
37
37
36
3737
30
9
4
28
21
9
-3
-8
-5
-22
-29
-38
-3376
76
68
67
65
64
57
57
52
50
49
41
36
28
Läs mer:
http://www.shl.se/play/video/Orebro_Hockey_Lulea_Hockey-15445513?autoplay=1
http://www.shl.se/play/video/Axel_Brage_gor_en_fantastisk_match_i_mal-15445596?autoplay=1
http://www.luleahockey.se/artikel/zgunaiyet-30c4d/ineffektivt-lulea-foll-mot-orebro
http://www.orebrohockey.se/artikel/3pd6aiyeu-3afc1/brage-briljerade-nar-orebro-tog-efterlangtad-trea
http://www.orebrohockey.se/artikel/pby0aiyew-3afc1/hellstrom-brage-lite-extra-roligt-att-tvala-dit-lulea
Matchdax igen
Skadefritt Luleå (förutom småskadade och avstängde Jaros), men just nu frågetecken om Junttila, Emanuelsson och Rydahl trots allt spelar imorgon.
Nu får det gärna landa in tre poäng på kontot.
Skadefritt Luleå (förutom småskadade och avstängde Jaros), men just nu frågetecken om Junttila, Emanuelsson och Rydahl trots allt spelar imorgon.
Nu får det gärna landa in tre poäng på kontot.
Redbear- Antal inlägg : 6780
Sv: 2017-01-26, SHL-omgång 38, Örebro - Luleå
I morgon måste det bara bli tre poäng. Ser det som oerhört osannolikt att vi tar poäng mot Växjö på Lördag så i värsta fall kan Djurgården vara 6 poäng före oss om vi förlorar i morgon. Djurgården tar ju poäng nästan i varje omgång nu och Växjö är ju i superform deluxe just nu så talar för dem.
Sedan har vi ju som sagt KHK också som är i fritt fall, men det känns inte som om att vi har råd att hoppas på att andra förlorar och inte ens plockar poäng.
Det skall bara bli 3 poäng i morgon. Örebro har ingen bra form och även om det var länge sedan vi tog 3 poäng så har vi ändå plockat några pinnar senaste tiden och också spelat lite bättre. Framförallt offensivt.
Sedan har vi ju som sagt KHK också som är i fritt fall, men det känns inte som om att vi har råd att hoppas på att andra förlorar och inte ens plockar poäng.
Det skall bara bli 3 poäng i morgon. Örebro har ingen bra form och även om det var länge sedan vi tog 3 poäng så har vi ändå plockat några pinnar senaste tiden och också spelat lite bättre. Framförallt offensivt.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12315
Vi har sju poäng kvar av januarikvoten att plocka in. Så det räcker med 1 poäng den här matchen. Men det blir nog klart mycket enklare om det trillar in max poäng nu.
JuniorX- Antal inlägg : 4185
Tre pinnar mot ett Örebro som är i gungning borde nästan vara självklart men är det ngt man lärt av den här säsongen är att inget är självklart.
Men tre pinnar nu så kan man se an växjömatchen med lite mer tillförsikt.
Men tre pinnar nu så kan man se an växjömatchen med lite mer tillförsikt.
Bamsefar- Antal inlägg : 12230
Fan äntligen tebax i tugget efter att datorn gav upp förra Onsdagen, Logga in via ipaden men inte samma som via datorn *L*
Tydligen är the shadow tebax i båset vad det verkar.....
Tydligen är the shadow tebax i båset vad det verkar.....
NallePhu- Antal inlägg : 18665
TTTTTTTTT RRRRRRR EEEEEEEEE
TT RR RR EE
TT RR RR EE
TT RRRR EEEEEEE
TT RR RR EE
TT RR RR EE
TT RR RR EEEEEEEEE poäng är det enda som gäller !!!!
TT RR RR EE
TT RR RR EE
TT RRRR EEEEEEE
TT RR RR EE
TT RR RR EE
TT RR RR EEEEEEEEE poäng är det enda som gäller !!!!
Lajon- Antal inlägg : 4397
Skuggan tillbaka betyder 3 poäng.
Nja, helt säker kan man ju inte vara..
Rikky- Antal inlägg : 1944
Nej, det blev ju inte ens tre poäng utan honom. Verkar som att vad vi än tar till för tjuvknep så maxar vi ut på två. J-kla trepoängssystem, vilket stolpskott kom på det...Rikky skrev:Skuggan tillbaka betyder 3 poäng.
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Tycker faktiskt att tabelläget är ganska fair sett till hur säsongen varit. Kanske att Brynäs borde ligga på plats 4 ovanför HV. I övrigt så tycker jag att alla övriga lag förtjänar sina placeringar. Nu får vi hoppas att vår kära, gamla, trotjänarne till "björn" vaknar till lite och ruskar om lite här mot slutet. Tänk om vi skulle kunna placera oss bland topp 6. Lite winning streak nu
Norrlandstoken- Antal inlägg : 2500
Ja björnen kliver ju ur idet såhär framåt vårkanten... *extremt optimistisk*.Norrlandstoken skrev:Tycker faktiskt att tabelläget är ganska fair sett till hur säsongen varit. Kanske att Brynäs borde ligga på plats 4 ovanför HV. I övrigt så tycker jag att alla övriga lag förtjänar sina placeringar. Nu får vi hoppas att vår kära, gamla, trotjänarne till "björn" vaknar till lite och ruskar om lite här mot slutet. Tänk om vi skulle kunna placera oss bland topp 6. Lite winning streak nu
Men fåglarna kvittrar faktiskt utanför fönstret här om morgnarna allaredan.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12315
Håller i stort sett med om ovanstående. Tabeller ljuger sällan. Det är klart att skador och andra svackor kan sänka ett lag en del men sånt brukar jämna ut sig i längden.
Visst hoppas man på att Luleå ska kunna avsluta björnstarkt. I så fall kan en sjunde plats vara högst möjlig. Sjätte plats är nog att hoppas på för mycket.
Nog lär vi hamna mellan sjunde och elfteplats när säsongen sammanfattas. Klart sämre än förväntat.
Nu ska det emellertid spelas om det. Vi börjar härifrån med bortamatch mot Örebro. Den tycker jag att vi vinner.
Visst hoppas man på att Luleå ska kunna avsluta björnstarkt. I så fall kan en sjunde plats vara högst möjlig. Sjätte plats är nog att hoppas på för mycket.
Nog lär vi hamna mellan sjunde och elfteplats när säsongen sammanfattas. Klart sämre än förväntat.
Nu ska det emellertid spelas om det. Vi börjar härifrån med bortamatch mot Örebro. Den tycker jag att vi vinner.
Myrman- Antal inlägg : 4663
Riktigt viktig match och skillnaden på att komma 8a respektive 10a kan ha stor betydelse när det kommer till play-in och eventuell kvartsfinal. Att missa play-in helt är ju långt ifrån en omöjlighet men tycker att vi borde åtminstone kunna kriga oss till en högre placering än så. Förväntningarna är helt annorlunda nu mot i början av säsongen och de sträcker sig för min del till att vi tar kampen.
Dustin- Antal inlägg : 7169
JuniorX skrev:Vi har sju poäng kvar av januarikvoten att plocka in. Så det räcker med 1 poäng den här matchen. Men det blir nog klart mycket enklare om det trillar in max poäng nu.
Du har säkert skrivet det någonstans men hur många poäng består januarikvoten av?
Donten_- Antal inlägg : 2583
Som sagt Skuggans betydelse i båset är inte vad gemene man tror hans kulle kunna vart borta massor av matcher under säsongen och det hade sett likadant ut ändå jag ids inte gå in på en vidareutveckling i ämnet.
Detsamma gäller oavsett vem som stått i båset..
Men säger så här när spelaren hoppar över sargen kan tränaren inte göras något längre..Och om spelaren inte följer direktiv vad ska tränaren då göra?
I mitt fall hade jag först försökt prata med spelaren och frågat varför agera du som du gjorde?
Eller för att snacka tränarspråk reagera du som du gjorde man vill ju att spelaren ska agera istället för att reagera.
Om sen spelaren fortsätter att göra samma misstag "reagera" hade jag såklart bänkat spelaren.
Där har ju tränarteamet dock ett oerhört tålamod med en del spelare som inte alls gör rätt för lönen eller speltiden dom får.
Så där kan jag gärna ge kritik åt tränarteamet samma när det gäller matchningen.
Vart är "kasta om i formationerna i kritiskt läge?
Bänka spelare som vart iskalla hela matchen men som ändå får förtroende som att det vore en Klasen/Omark som bara kan gå in och avgöra en tillställning på egen hand även fast man vart usel hela matchen.
Dom spelarna har vi inte i laget men ändå så verkar tränarna tro det
Kennedy hade kunnat bli en sådan om han hade vart bättre förberedd olyckliga omständigheter gjorde att det inte blev så.
Egentligen är Sweatt en sådan men han brottas med att hitta nån brevid sig som förstår hans spelsätt och hinner med i hans tempo ibland går det nästan för fort för han själv och han kan ställa till det för laget istället
Samt hur man formerar kedjorna hur kunde man sära på Falk och ungtupparna till förmån för Masto t.e.x Varför envisas man med att köra Hilding/Harju det har inte direkt funkat speciellt inte i 5-5 spelet och i egen zon.
Hade det inte vart bättre att testa Hilding med en annan omgivning? etc etc frågorna är många men LHF har alltid vart ett "sosse" lag så jag är knappast förvånad att man inte bänkar vissa stjärnor eller ändrar i formationer det var väl bara under Lener sånt skett (han sket i att Renberg var gammal NHL stjärna när han var iskall han hamna på bänke i.a.f) såvitt jag kan minnas.
Sen verkar vi ha en övertro att vi kan "stänga" matcher vi blir väldigt försiktiga och defensiva det har såklart också med huvudet att göra man blir rädd att förlora mer än man vågar vinna..
Visst vi har haft otur med skador under säsongen på viktiga kuggar i laget Jaros Petter Juntila Todd etc.
Och vem hade kunnat tro att Lundeström skulle vart ordinarie i A-laget innan säsongen började t.e.x
Eller Einar?Han var ett frågetecken eftersom han vart förföljd av skador och med facit i hand skulle man tagit in honom i A-laget tidigare frågan blir då hur hade J-20 gått utan honom?.
Nu verkar J-20 ånga på ändå men eftersom mycket (troligen över 95% hos en spelare på den nivån) sitter i huvudet så när J-20 började vinna match efter match under hösten så växte såklart alla i laget frågan är hur mycket inverkan hade Einar på att man vann match efter match han gjorde ju en hel del poäng?.
Likheten med KHK är slående LHF var knappast en förhandsfavorit i J-20 innan serien startade men där slutar likheten för helt plötsligt började KHK förlora matcher äåven jämna matcher och då är jag ganska säker på att spelarna också började "fundera" varför funkar inte allt som det gjorde förr och då är man ute på "farligt vatten"
Och då kommer vi osökt in på A-laget där har laget radat upp förluster även i matcher där man vart bättre laget (som typ i tre av matcherna mot Skaik och i minst en av matcherna mot Frölunda och i några till matcher där man skulle vunnit men förlorade ändå) och då "krymper" nästan alla i laget mentalt istället.
Förutom några få individer som bara tutar på ändå.
Enda sättet för det här laget att få tillbaka självförtroendet hos varje individ i laget är att man radar upp segrar och då måste det bli minst 7-8 st på raden gärna fler inte 3-4 segrar följt av 1-2 förluster..
Det kan jag inte se komma så här långt in på säsongen..
Sen ska vi inte tro att Petter & Juntila kommer vara några frälsare det har gått väldigt lång tid sen dom spelade en match och det kommer ta tid för dom att komma in i det igen däremot så blir det ju ett bättre lag med dessa i laget frågan är vilka som ska ställas åt sidan?
Tyvärr tror jag tränarna väljer fel spelare i det fallet.
Jag ger inte upp annat än när slaget är förlorat.
Så länge det finns möjlighet att klättra i tabellen så länge finns det hopp.
Dif har vunnit mycket nu och har vittring men snart kommer en förlust även för dom och då kan dom vara tillbaka på ruta ett..
KHK kanske är i fritt fall?
FBK var bra stundtals mot LHF men är ganska sköra och kan börja förlora matcher samma med MIF..
Vi har det i egna händer för att få spela play-in topp 6 är ju uteslutet om nu inte nåt väldigt underligt inträffar typ dom där 7-8 segrarna jag skrev om tidigare inträffar men det lär knappast hända.
Detsamma gäller oavsett vem som stått i båset..
Men säger så här när spelaren hoppar över sargen kan tränaren inte göras något längre..Och om spelaren inte följer direktiv vad ska tränaren då göra?
I mitt fall hade jag först försökt prata med spelaren och frågat varför agera du som du gjorde?
Eller för att snacka tränarspråk reagera du som du gjorde man vill ju att spelaren ska agera istället för att reagera.
Om sen spelaren fortsätter att göra samma misstag "reagera" hade jag såklart bänkat spelaren.
Där har ju tränarteamet dock ett oerhört tålamod med en del spelare som inte alls gör rätt för lönen eller speltiden dom får.
Så där kan jag gärna ge kritik åt tränarteamet samma när det gäller matchningen.
Vart är "kasta om i formationerna i kritiskt läge?
Bänka spelare som vart iskalla hela matchen men som ändå får förtroende som att det vore en Klasen/Omark som bara kan gå in och avgöra en tillställning på egen hand även fast man vart usel hela matchen.
Dom spelarna har vi inte i laget men ändå så verkar tränarna tro det
Kennedy hade kunnat bli en sådan om han hade vart bättre förberedd olyckliga omständigheter gjorde att det inte blev så.
Egentligen är Sweatt en sådan men han brottas med att hitta nån brevid sig som förstår hans spelsätt och hinner med i hans tempo ibland går det nästan för fort för han själv och han kan ställa till det för laget istället
Samt hur man formerar kedjorna hur kunde man sära på Falk och ungtupparna till förmån för Masto t.e.x Varför envisas man med att köra Hilding/Harju det har inte direkt funkat speciellt inte i 5-5 spelet och i egen zon.
Hade det inte vart bättre att testa Hilding med en annan omgivning? etc etc frågorna är många men LHF har alltid vart ett "sosse" lag så jag är knappast förvånad att man inte bänkar vissa stjärnor eller ändrar i formationer det var väl bara under Lener sånt skett (han sket i att Renberg var gammal NHL stjärna när han var iskall han hamna på bänke i.a.f) såvitt jag kan minnas.
Sen verkar vi ha en övertro att vi kan "stänga" matcher vi blir väldigt försiktiga och defensiva det har såklart också med huvudet att göra man blir rädd att förlora mer än man vågar vinna..
Visst vi har haft otur med skador under säsongen på viktiga kuggar i laget Jaros Petter Juntila Todd etc.
Och vem hade kunnat tro att Lundeström skulle vart ordinarie i A-laget innan säsongen började t.e.x
Eller Einar?Han var ett frågetecken eftersom han vart förföljd av skador och med facit i hand skulle man tagit in honom i A-laget tidigare frågan blir då hur hade J-20 gått utan honom?.
Nu verkar J-20 ånga på ändå men eftersom mycket (troligen över 95% hos en spelare på den nivån) sitter i huvudet så när J-20 började vinna match efter match under hösten så växte såklart alla i laget frågan är hur mycket inverkan hade Einar på att man vann match efter match han gjorde ju en hel del poäng?.
Likheten med KHK är slående LHF var knappast en förhandsfavorit i J-20 innan serien startade men där slutar likheten för helt plötsligt började KHK förlora matcher äåven jämna matcher och då är jag ganska säker på att spelarna också började "fundera" varför funkar inte allt som det gjorde förr och då är man ute på "farligt vatten"
Och då kommer vi osökt in på A-laget där har laget radat upp förluster även i matcher där man vart bättre laget (som typ i tre av matcherna mot Skaik och i minst en av matcherna mot Frölunda och i några till matcher där man skulle vunnit men förlorade ändå) och då "krymper" nästan alla i laget mentalt istället.
Förutom några få individer som bara tutar på ändå.
Enda sättet för det här laget att få tillbaka självförtroendet hos varje individ i laget är att man radar upp segrar och då måste det bli minst 7-8 st på raden gärna fler inte 3-4 segrar följt av 1-2 förluster..
Det kan jag inte se komma så här långt in på säsongen..
Sen ska vi inte tro att Petter & Juntila kommer vara några frälsare det har gått väldigt lång tid sen dom spelade en match och det kommer ta tid för dom att komma in i det igen däremot så blir det ju ett bättre lag med dessa i laget frågan är vilka som ska ställas åt sidan?
Tyvärr tror jag tränarna väljer fel spelare i det fallet.
Jag ger inte upp annat än när slaget är förlorat.
Så länge det finns möjlighet att klättra i tabellen så länge finns det hopp.
Dif har vunnit mycket nu och har vittring men snart kommer en förlust även för dom och då kan dom vara tillbaka på ruta ett..
KHK kanske är i fritt fall?
FBK var bra stundtals mot LHF men är ganska sköra och kan börja förlora matcher samma med MIF..
Vi har det i egna händer för att få spela play-in topp 6 är ju uteslutet om nu inte nåt väldigt underligt inträffar typ dom där 7-8 segrarna jag skrev om tidigare inträffar men det lär knappast hända.
Lasse Proppmätt- Antal inlägg : 2144
Det ska bli mycket intressant att se hur man formerar laget nu.
Jag hoppas att man inte tar in alla skadade samtidigt, utan att man spelar in dom sakta och letar i lugn och ro efter formationer som verkligen fungerar.
Jag hoppas att FMF kedjan är intakt. Men sen?
Ska vi åka ned med 6 backar och låta Julle o Petter göra ströbyten?
Jag hoppas att man inte tar in alla skadade samtidigt, utan att man spelar in dom sakta och letar i lugn och ro efter formationer som verkligen fungerar.
Jag hoppas att FMF kedjan är intakt. Men sen?
Ska vi åka ned med 6 backar och låta Julle o Petter göra ströbyten?
Puckad- Antal inlägg : 11372
Johan Harju - Joakim Hillding - Anton Hedman
Bill Sweatt - Andreas Falk - Jacob Lagacé
Isac Lundeström - Christopher Mastomäki - Einar Emanuelsson
Karl Fabricius - Kael Mouillierat - Johan Forsberg
Julius Junttila - Petter Emanuelsson
Backar
Brendan Mikkelson - Daine Todd
Jan Sandström - Craig Schira
Ilari Melart - Oscar Engsund
Målvakter
Filip Gustavsson
Joel Lassinantti
Backar
Målvakter
Filip Gustavsson
Joel Lassinantti
Ibland gissar man bara sååå rätt!!Redbear skrev:Johan Harju - Joakim Hillding - Anton Hedman
Backar
Målvakter
Filip Gustavsson
Joel Lassinantti
Puckad- Antal inlägg : 11372
Vilken CMORE kanal sänder Luleås match eller är det stream som gäller i afton på nätet??
NallePhu skrev:Vilken CMORE kanal sänder Luleås match eller är det stream som gäller i afton på nätet??
Cmore live 5.
Urken skrev:NallePhu skrev:Vilken CMORE kanal sänder Luleås match eller är det stream som gäller i afton på nätet??
Cmore live 5.
Idag SKA det vara 3 poäng! Inge snack!
Jag hoppas på ett bagatell-aktigt trendbrott ikväll: Att denna gång är det INTE vårat gäng som tar den första utvisningen i matchen. LHF brukar ju prestationsmässigt staka på rätt hyggligt 5 mot 5. Men sen kommer den där förhatliga första utvisningen -som ofta vänder matchbilden; och gör laget nervigt.
Jag tror mycket hänger på första målet ikväll. ÖHKs nerver i nuläget är inte de bästa; och det kan mycket väl rinna ifrån. Men samtidigt: Vårat BP är ju inte heller vad det vanligtvis är. Jag menar Ex: Entré Wolmer E i randigt ikväll i ett kokande Berhn Arena; tenderar ofta att innebära magplask för oss. (Nu vet jag dock inte vilka som dömer ikväll.)
- Hoppas att "The Shadow" har präntat in diciplin -så att vi inte ger bort detta till ett minst sagt vacklande Örebro.
Jag hoppas på ett bagatell-aktigt trendbrott ikväll: Att denna gång är det INTE vårat gäng som tar den första utvisningen i matchen. LHF brukar ju prestationsmässigt staka på rätt hyggligt 5 mot 5. Men sen kommer den där förhatliga första utvisningen -som ofta vänder matchbilden; och gör laget nervigt.
Jag tror mycket hänger på första målet ikväll. ÖHKs nerver i nuläget är inte de bästa; och det kan mycket väl rinna ifrån. Men samtidigt: Vårat BP är ju inte heller vad det vanligtvis är. Jag menar Ex: Entré Wolmer E i randigt ikväll i ett kokande Berhn Arena; tenderar ofta att innebära magplask för oss. (Nu vet jag dock inte vilka som dömer ikväll.)
- Hoppas att "The Shadow" har präntat in diciplin -så att vi inte ger bort detta till ett minst sagt vacklande Örebro.
Jonken- Antal inlägg : 7057
Blir det inte tre poäng kommer nog ingen att hålla igen. Då blir det tungt att bortförklara något.
Tre poäng, eller så lägger vi ned skiten.
Donten_ skrev:JuniorX skrev:Vi har sju poäng kvar av januarikvoten att plocka in. Så det räcker med 1 poäng den här matchen. Men det blir nog klart mycket enklare om det trillar in max poäng nu.
Du har säkert skrivet det någonstans men hur många poäng består januarikvoten av?
Efter derbyt bestämde jag mig för att vi skulle ta 12 av återstående 18 poäng och att det vore godkänt. Så om vi bara får in 11 poäng, då ska det sågas!
Man kan riktigt se och höra det numera klassiska filmklippet som figurerar här. -Ha! -Ha!Urken skrev:Blir det inte tre poäng kommer nog ingen att hålla igen. Då blir det tungt att bortförklara något.
Kul med Julius och Petter! Hoppas de kommer in och gör varsitt mål direkt. Pang, tjoff liksom.
Skulle inte alls kännas fel!JuniorX skrev:Kul med Julius och Petter! Hoppas de kommer in och gör varsitt mål direkt. Pang, tjoff liksom.
Men jag är mest nyfiken på om Junttila kommer täcka skott lika entusiastiskt som tidigare nu. (Det var ju som bekant en puck på dojjan som var orsaken till att han varit borta så länge nu.) Det viktigaste är att: Spelar man i LHF-tröjan = Täcker man alltid skott HÄNSYNSLÖST!
Tobias Björk, Wolmer Edqvist
Aftonens domare
Aftonens domare
Sitter och tittar ut över ett upplyst Kuala Lumpur mitt i natten från dryga fyrtionde våningen
Kittat streamen till TV:n och korkat upp en bättre whiskey. Nu kör vi!
Kittat streamen till TV:n och korkat upp en bättre whiskey. Nu kör vi!
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Absolut!Urken skrev:Blir det inte tre poäng kommer nog ingen att hålla igen. Då blir det tungt att bortförklara något.
amarule- Antal inlägg : 1184
Jonken skrev:Skulle inte alls kännas fel!JuniorX skrev:Kul med Julius och Petter! Hoppas de kommer in och gör varsitt mål direkt. Pang, tjoff liksom.
Men jag är mest nyfiken på om Junttila kommer täcka skott lika entusiastiskt som tidigare nu. (Det var ju som bekant en puck på dojjan som var orsaken till att han varit borta så länge nu.) Det viktigaste är att: Spelar man i LHF-tröjan = Täcker man alltid skott HÄNSYNSLÖST!
Just ja. Han får sticka fram skallen nu istället.
JuniorX skrev:Donten_ skrev:JuniorX skrev:Vi har sju poäng kvar av januarikvoten att plocka in. Så det räcker med 1 poäng den här matchen. Men det blir nog klart mycket enklare om det trillar in max poäng nu.
Efter derbyt bestämde jag mig för att vi skulle ta 12 av återstående 18 poäng och att det vore godkänt. Så om vi bara får in 11 poäng, då ska det sågas!
Okej, så då behöver vi ta 6 poäng på de 3 återstående matcherna i Januari? Kan gå....
Bara 3 poäng som gäller ikväll! Skansens if ska fan inte få gå om oss i tabellen
Mange- Antal inlägg : 6611
Reservkeepern i Örebro vaktar kassen....
Alltså, vilken kanal går matchen på? Hittar den inte.
CMORE Live 5Redbear skrev:Alltså, vilken kanal går matchen på? Hittar den inte.
NallePhu skrev:CMORE Live 5Redbear skrev:Alltså, vilken kanal går matchen på? Hittar den inte.
Vad tusan. Har inte den kanalen...
NallePhu skrev:Reservkeepern i Örebro vaktar kassen....
Enkel vinst
Laggen kommer sopren och nepp syns att han är iskall i målskyttet!
Jo, synd att börja matchen med att sumpa ett friläge.NallePhu skrev:Laggen kommer sopren och nepp syns att han är iskall i målskyttet!
Myrman- Antal inlägg : 4663
2 solklara slashings på laggen
Molle nära sätta pucken men men....
Vi är lite mer rappare och kontanta i spelet i offensiven!
Vi är lite mer rappare och kontanta i spelet i offensiven!
Moojlerat haha
Bra start! 3 riktigt bra målchanser-
Bra tryck mot kassen av Luleå.....
Petter & Julle inne nu och kör
Har vi fått en ny spelare??
Mojlerat vem är det???
Mojlerat vem är det???
Luleå har FULLKOMMLIGT tryck sedan så smäller det i ARSLET.........
Vafan gjorde janne där, gick klubban av eller wtf? Örebro har så JÄVLA RÖTA
LHF96- Antal inlägg : 3532
Jävla korplag
Sida 1 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Liknande ämnen
» 2017-02-16, SHL-omgång 44, Luleå - Örebro
» 2017-09-21, SHL-match 2, Örebro - Luleå
» 2017-09-16, SHL-match 1, Luleå - Örebro