Luleå Hockeys Lag 2017/2018

+66
Mange
amarule
Kraftkung
RSD555
Jokerman
Helge
CKa
Tony Moore
Polyfemos
vanten90
icemask
Qirren
Ivanhoe
rasbiologen
GLHF
Simon90
tibet
Jonsey
Antwon
PM
Rikky
farre
Dentos
Lars158
Rönken
Dilox
Old Brooklyn
Myrman
kokostrollet
Redbear
Anthrax
Groggen79
Lulefan
Kagen
Kneten
GustenA
makkanmakkan
LulefanGBG
Pajala
Pontaking
Pingis 11
Urken
Puckad
Sportchefen #2
KaptenBlodskelett
Wolfhunter
Lillajag
Tigerman
ski3r
JuniorX
Bamsefar
Jonken
Blinders
Ferros
NallePhu
Kapten Haddock
Dustin
pingu
Mr Bister
Norrlandstoken
Hankburger
Micke80
Donowitz
hokkzorz
Hedanders
Admin
70 posters

Sida 11 av 15 Föregående  1 ... 7 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Nästa

Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Puckad mån 04 dec 2017, 20:09

RSD555 skrev:Ja, det ser bra ut nu. "Grit". Tycker Bofors är en förebild där,
kämpaandan dom visat senaste 10 åren typ.

Nån eller några personer med det speciella drivet att aldrig
vika ner sig.

Kristoffer Näslund är en sån ut i fingerspetsarna.
Välkommen!!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11372

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Lillajag mån 04 dec 2017, 20:59

En medelmåttig allsvensk förening som förebild känns helt fel i min värld. Och varför Näslund när vi har Lasse Lindgren, Tomas Holmström, Bulan, Ledin, Abbott att välja på?

Lillajag

Antal inlägg : 737

Inlägg av Jonken mån 04 dec 2017, 21:14

vika ner sig.

Mycket handlar om att oändligt besitta just den där förmågan och sinnesnärvaron att hela tiden verkligen tävla i varje oment -för att vinna. Man hör sällan dessa personer vara så där 'behagligt missnöjda' när de torskat: De är helt jävla bedrövade över sitt egna misslyckande! Med detta följs ett naturligt hat mot att förlora. Och en stor utmaning för dessa människor inom professionell idrott; är att tygla sig själva under en match -samt efter en förlust. För det som de verkligen tänker; går fan inte att förmedla öppet. Så illa är det.

Rätt inställning och sinnesnärvaro slår klass i längden; om man pratar lagsport. Men då gäller det (precis som myror gör) -att ha ett väloljat samarbete; där man följer en gemensam gameplan och sina lagkamrater mer på instinkt. Man slår sina motståndare på att vara vassare förberedd och besitta medlen som behövs att kunna jobba hårdare än vad motståndarna är kapabla att göra.

Men någonstans måste också ångan/trycket tappas ur -ur dessa individer. Det är här man måste lära sig vart gränserna ligger. Dvs; att utöva detta Ex på ishockeyrink är ett väldigt dåligt val. Istället gäller det att hitta ett sätt vid sidan av isen att "tappa ur". Och då menar jag givetvis inte att i frustration gå och hugga ner första bästa människa man möter på gatan. Hur man filtrerar/tappar ur -är olika för alla. Transatlanterna inom ishockey har alltid varit överlägsna på detta. De besitter förmågan att kunna släcka av -direkt efter slutsignalen. Typ: att slå av brytaren -och ta hantera sig själva senare. Man måste verkligen förstå vilken kontroll det kräver; att kunna gratulera och ta segrarna i hand efteråt. Samma sak gäller motsatt håll: Segrarna vet hur förlorarna mår; och de är alltid väldigt noga med att inte gnugga in det mer; när allt är över. Däremot så länge en match -eller en finalserie pågår; gör man i princip allt som man kan komma undan med -för att få fördelar till sitt lag.

I övriga hockeyvärlden har det tagit onödigt många år för oss och förstå sånt här. Vi har alltid drömt om att vinna kristall vitt -och sportmannamässigt. Efteråt när vi torskat; har vi alltid tyckt att orsaken till att vi torskat inte varit för att vi har varit sämre -utan att enskilda situationer i matcherna varit orättvisa & båga. Sanningen är att vi inte alls varit förberedda på omfattningen av vad våra motståndare är beredda att göra för att vinna mot oss. Många gånger har vi princip torskat redan innan pucken släppts i finalerna.

Om vi anmäler en trupp till en turnering; där 60% av individerna verkligen besitter den rätta mentaliteten att vinna: Är det torsk likförbannat. Detta pga att de transatlantiska lagen alltid mönstrar ett lag -där varje individ brinner 110% -och visar det detta i varje moment när det verkligen gäller. Hela övriga hockeyvärlden har så sakteliga börjat förstå vikten i detta. Problemet är bara att vi inte har nog med bra spelare och ledare -där samtliga verkligen besitter verktygen -i kombination med mentaliteten under extremaste tryck. Officiellt och utåt sätt gör vi givetvis det. (Fråga vilken spelare som helst som blir uttagen.) Men  när det VERKLIGEN kommer till kritan står vi ändå oftast kvar med torsk prenumerationen när de bästa är med. Detta beror inte på att vi har sämre hockeyspelare; utan enbart på att vi inte är kapabla att matcha i mentalitet. -Än......
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 7062

Inlägg av Jonken mån 04 dec 2017, 22:09

Det är min stora dröm att Luleå Hockey skulle bli ledande inom Svensk ishockey på att just inpränta en egen stark vinnarmentalitet -lik den transatlanterna får; i sin A-lags, dam och junior verksamhet. Denna mentalitet är i grunden väldigt lik vår naturliga Norrbottniska mentalitet. Problemet (som jag ser det) är att vi sakta vaggats in i ett mer; -finstilt korrekt, -mysig, -skön attityd. Den norrländska "nä; nu jävlar" -taggigheten och o ömheten har vattnas sakta bort. Typ: '-Nä men hörröni; det är för kallt att spela ishockey idag....'  

Däremot värmer det ibland att höra enskilda röster från läktarna i Coop; som fortfarande har karisma att svära -för att de tycker något helt enkelt är helt åt H. Dessa personer är riktiga vinnare i min värld. Folk som fortfarande har våra förfäders riktiga blod och glöd i sina inre system. De skiter fullständigt i vad som räknas till sanningen i Expressen och Aftonbladet: De lever HÄR och NU -och är stolta över det!

Som lyricsen lyder: "Här i norr så har vi egna lagar. >.... Ingen ska nånsin ta någonting ifrån oss..." Man undrar ibland om det fortfarande är riktigt så längre..? Hur speciella ser vi egentligen på oss själva idag...?

Någonstans måste vi ju fortfarande vara stolta för vilka vi är och varifrån vi kommer. Frågan är ju bara om vi numera endast väljer att försiktigt nämna detta lågt -när det verkligen passar väl in i den aktuella situationen och stämningen...? Om det är så: Varför skulle vi då kräva en annan mentalitet av Luleå Hockey?

-Tror att många norrbottningar skulle må riktigt bra av; -att ta sig tid för en längre titt i spegeln -och åter identifiera vem man egentligen är och var man härstammmar ifrån....
Jonken
Jonken

Inlägg av Lillajag tis 05 dec 2017, 09:09

Jonken skrev:

vika ner sig.

Mycket handlar om att oändligt besitta just den där förmågan och sinnesnärvaron att hela tiden verkligen tävla i varje oment -för att vinna. Man hör sällan dessa personer vara så där 'behagligt missnöjda' när de torskat: De är helt jävla bedrövade över sitt egna misslyckande! Med detta följs ett naturligt hat mot att förlora. Och en stor utmaning för dessa människor inom professionell idrott; är att tygla sig själva under en match -samt efter en förlust. För det som de verkligen tänker; går fan inte att förmedla öppet. Så illa är det.

Rätt inställning och sinnesnärvaro slår klass i längden; om man pratar lagsport. Men då gäller det (precis som myror gör) -att ha ett väloljat samarbete; där man följer en gemensam gameplan och sina lagkamrater mer på instinkt. Man slår sina motståndare på att vara vassare förberedd och besitta medlen som behövs att kunna jobba hårdare än vad motståndarna är kapabla att göra.

Men någonstans måste också ångan/trycket tappas ur -ur dessa individer. Det är här man måste lära sig vart gränserna ligger. Dvs; att utöva detta Ex på ishockeyrink är ett väldigt dåligt val. Istället gäller det att hitta ett sätt vid sidan av isen att "tappa ur". Och då menar jag givetvis inte att i frustration gå och hugga ner första bästa människa man möter på gatan. Hur man filtrerar/tappar ur -är olika för alla. Transatlanterna inom ishockey har alltid varit överlägsna på detta. De besitter förmågan att kunna släcka av -direkt efter slutsignalen. Typ: att slå av brytaren -och ta hantera sig själva senare. Man måste verkligen förstå vilken kontroll det kräver; att kunna gratulera och ta segrarna i hand efteråt. Samma sak gäller motsatt håll: Segrarna vet hur förlorarna mår; och de är alltid väldigt noga med att inte gnugga in det mer; när allt är över. Däremot så länge en match -eller en finalserie pågår; gör man i princip allt som man kan komma undan med -för att få fördelar till sitt lag.

I övriga hockeyvärlden har det tagit onödigt många år för oss och förstå sånt här. Vi har alltid drömt om att vinna kristall vitt -och sportmannamässigt. Efteråt när vi torskat; har vi alltid tyckt att orsaken till att vi torskat inte varit för att vi har varit sämre -utan att enskilda situationer i matcherna varit orättvisa & båga. Sanningen är att vi inte alls varit förberedda på omfattningen av vad våra motståndare är beredda att göra för att vinna mot oss. Många gånger har vi princip torskat redan innan pucken släppts i finalerna.

Om vi anmäler en trupp till en turnering; där 60% av individerna verkligen besitter den rätta mentaliteten att vinna: Är det torsk likförbannat. Detta pga att de transatlantiska lagen alltid mönstrar ett lag -där varje individ brinner 110% -och visar det detta i varje moment när det verkligen gäller. Hela övriga hockeyvärlden har så sakteliga börjat förstå vikten i detta. Problemet är bara att vi inte har nog med bra spelare och ledare -där samtliga verkligen besitter verktygen -i kombination med mentaliteten under extremaste tryck. Officiellt och utåt sätt gör vi givetvis det. (Fråga vilken spelare som helst som blir uttagen.) Men  när det VERKLIGEN kommer till kritan står vi ändå oftast kvar med torsk prenumerationen när de bästa är med. Detta beror inte på att vi har sämre hockeyspelare; utan enbart på att vi inte är kapabla att matcha i mentalitet. -Än......

Nu tycker jag du överdriver vikten av grit och att det skall vara nåt unikt för transatlanter! Om nu grit är det viktigaste och enbart är transatlanter förunnat hur kan det då komma sig att: Tyska lag med massa transatlanter åker på pisk av svenska och ofta finska lag? USA med bara transatlanter är rätt svaga hockeymässigt trots all denna grit? Om Sverige har så lite grit hur kan det då komma sig att vi vinner VM hyfsat ofta och OS ibland trots att vi är ett lilleputtland? Sovjet är ju inte kända för grit lik förbannat dominerade dom VM under årtionden och var jämbördiga med Kanadas absolut bästa lag under dom åren.
Nä sanningen är den att det behövs skicklighet, grit, taktik och hårt jobb i stora mängder för att vinna, sen har Kanada vid nåt enstaka tillfälle lyckats fulspela sig till momentum t.ex när dom sänkte Foppa. Och på senare år har vi även visat oss vara bäst även på juniornivå med JVM-guld. Tycker att ditt resonemang är förlegat och alldeles för enkelspårigt.
Sen har vi mängder av spelare som är stjärnor och bärande spelare i NHL, under Detroits storhetstid hade dom mängder med bärande svenska spelare, hur kan dom vara bäst om de bara är transatlantisk grit som avgör?

Lillajag

Inlägg av Jonken tis 05 dec 2017, 10:19

Lillajag skrev:Tycker att ditt resonemang är förlegat och alldeles för enkelspårigt.
True "grit" föds/kommer ur någonting. Jag tror att en betydande del i detta är det som jag skrivit ovan. Precis som jag nämner i inlägget; har den övriga hockeyvärlden blivit hårt straffade av detta.
Jonken
Jonken

Inlägg av RSD555 tis 05 dec 2017, 11:04

Jag tror också att "true" grit kommer ur någonting och håller med i Jonkens beskrivning. Tack för välkomnandet Puckad! Smile

RSD555

Antal inlägg : 721

Inlägg av Lillajag tis 05 dec 2017, 11:22

Jonken skrev:
Lillajag skrev:Tycker att ditt resonemang är förlegat och alldeles för enkelspårigt.
True "grit" föds/kommer ur någonting. Jag tror att en betydande del i detta är det som jag skrivit ovan. Precis som jag nämner i inlägget; har den övriga hockeyvärlden blivit hårt straffade av detta.

Jag observerar att du inte svarar på mina frågor och ej heller försöker förklara hur mina förslag kan komma sig ifall din teori stämmer. Det heter grit i nordamerika, sisu i finland, vinnarskalle i sverige o.s.v och detta finns hos vissa individer oavsett nationalitet. Största anledningen till att Kanadas hockeylandslag haft marginalerna med sig ibland handlar om att dom är något skickligare än övriga nationer, titta på saik:s, FBK:s eller Dif:s storhetstider, där har dom haft dom små marginalerna på sin sida, studsar, stolträffar, sekunder och domslut har varit med dom och i slutändan handlar det om att dom varit lite skickligare än motståndarna och då får man marginalerna med sig. Alla lag är skickliga, vältränade, har grit/vinnarskallar, bra tränare men allt detta krävs för att vinna och i slutändan är det oftast skickligheten som avgör vem som tar hem guldet. Att komma ihop som lag och att alla följer speliden till punkt och pricka är absolut mer avgörande än grit, om man har ett lag som inte är överrens om speliden så blir det pannkaka men man kan vara utan grit och ändå klara sig hyfsat, man vinner inga guld utan grit men hyfsat kan det gå vilket det absolut inte gör om inte alla följer taktiken. Utan skicklighet vinner man heller aldrig nåt!!

Lillajag

Inlägg av RSD555 tis 05 dec 2017, 11:39

Det är väl mest budgeten som är avgörande när det kommer till skickligheten man har till förfogande? Eller tänker jag fel där? Mvh Anders

RSD555

Inlägg av Lillajag tis 05 dec 2017, 11:54

RSD555 skrev:Det är väl mest budgeten som är avgörande när det kommer till skickligheten man har till förfogande? Eller tänker jag fel där? Mvh Anders

För klubblag ja! För landslag nej! NHL-lag med lönetak nja!

Lillajag

Inlägg av RSD555 tis 05 dec 2017, 12:01

I Bofors är det "kriga! Visa mod! Visa vi är män, motståndarna pojkar"

I Luleå är det "flytta skridskorna, passa pucken, heja pojkar!"

RSD555

Inlägg av Lillajag tis 05 dec 2017, 12:57

RSD555 skrev:I Bofors är det "kriga! Visa mod! Visa vi är män, motståndarna pojkar"

I Luleå är det "flytta skridskorna, passa pucken, heja pojkar!"

Va fan snackar du om, va är detta för trams!! Bofors finns väl inte ens!

Lillajag

Inlägg av RSD555 tis 05 dec 2017, 13:22

Skojade bara. Förlåt. Tänkte bara på hur det lät förra säsongen under time-out. "Comeon boys". Inget illa ment. Mvh

RSD555

Inlägg av Qirren tis 05 dec 2017, 14:51

Haha ja låt oss bli som Bofors. Ett stabilt allsvenskt lag.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369

Inlägg av Puckad tis 05 dec 2017, 16:27

Jag kan vara oerhört avundsjuk på framförallt Kanada som verkligen kan slå om switchen när det luktar målchans.
- Pucken ska bara in!
Och jag tittar jag tillbaka så har jag sett det fler gånger hos transatlanter än hos svenskar.
Därmed inte sagt att det ät 0% - 100%, men just att hela kedjan slår om är en grym egenskap.

Jag tycker att det är lite enkelt att dissa en inställning från en spelare bara för att spelaren inte spelade i högsta ligan.
Precis lika enkelt som att säga att Hajen inte bidrar för att uppsynen kan se loj ut.
Puckad
Puckad

Inlägg av Tigerman tis 05 dec 2017, 23:11

Puckad skrev:Jag kan vara oerhört avundsjuk på framförallt Kanada som verkligen kan slå om switchen när det luktar målchans.
- Pucken ska bara in!
Och jag tittar jag tillbaka så har jag sett det fler gånger hos transatlanter än hos svenskar.
Därmed inte sagt att det ät 0% - 100%, men just att hela kedjan slår om är en grym egenskap.

Jag tycker att det är lite enkelt att dissa en inställning från en spelare bara för att spelaren inte spelade i högsta ligan.
Precis lika enkelt som att säga att Hajen inte bidrar för att uppsynen kan se loj ut.
Det där med "killer instinct" framför mål är något transatlanterna tränar på från tidig ålder, och det man tränar blir man även bättre på. Samt att det naturliga urvalet från att ha fler spelare tillgängliga i lägre åldrar gör att det krävs både skicklighet och tävlingsinstinkt för att nå toppen. Men det betyder ju inte att det behöver vara sämre i Sverige, bara att vi har färre att välja bland. Se på Holma t.ex., vem personifierar egenskaperna ni efterfrågar mer än han?

Tigerman

Antal inlägg : 3431

Inlägg av RSD555 ons 06 dec 2017, 02:28

För ett tag sen var det mycket prat om att tävla och ge allt i varje byte och moment. Sen svängde modet och det blev plötsligt inne med att värva "Spetskompetens". Alla klubbar jagade "spets" och sponsorer gick ihop för att värva mest och äktast "Spetskompetens".

Nu börjar det bli dags för att prata mer om grit och sisu igen.

Det med att "spets" och "skicklighet" är viktigast börjar bli uttjatat.

RSD555

Inlägg av Hankburger ons 06 dec 2017, 03:22

RSD555 skrev:För ett tag sen var det mycket prat om att tävla och ge allt i varje byte och moment. Sen svängde modet och det blev plötsligt inne med att värva "Spetskompetens". Alla klubbar jagade "spets" och sponsorer gick ihop för att värva mest och äktast "Spetskompetens".

Kanske som "viktigast" men dessa typer av spelare behövs precis som mindre flashiga men hårt jobbande behövs i ett lag. Det är en balansgång och ibland tippar man över.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433

Inlägg av RSD555 ons 06 dec 2017, 04:29

Hankburger skrev:
RSD555 skrev:För ett tag sen var det mycket prat om att tävla och ge allt i varje byte och moment. Sen svängde modet och det blev plötsligt inne med att värva "Spetskompetens". Alla klubbar jagade "spets" och sponsorer gick ihop för att värva mest och äktast "Spetskompetens".

Kanske som "viktigast" men dessa typer av spelare behövs precis som mindre flashiga men hårt jobbande behövs i ett lag. Det är en balansgång och ibland tippar man över.

Ja, det är så jag menar egentligen. Tyckte lillen skrev eller uttryckte sig lite nedsättande och överdrev lite. Det är klart att det handlar om en balans.

RSD555

Inlägg av Lillajag ons 06 dec 2017, 08:40

Puckad skrev:Jag kan vara oerhört avundsjuk på framförallt Kanada som verkligen kan slå om switchen när det luktar målchans.
- Pucken ska bara in!

Nu tyckte jag att Näslund var ett dåligt exempel eftersom hans Lulekoppling är minimal och att han haft i stort sett hela sin karriär nån annanstans än i Luleå. Då är det ju bättre att ha dom med mera Lulekoppling som förebilder, t.ex Bulan m.fl.

Lillajag

Inlägg av Lillajag ons 06 dec 2017, 10:05

RSD555 skrev:
Hankburger skrev:

Ja, det är så jag menar egentligen. Tyckte lillen skrev eller uttryckte sig lite nedsättande och överdrev lite. Det är klart att det handlar om en balans.

Jo jag låter lite nedlåtande ibland, dålig egenskap!

Lillajag

Inlägg av RSD555 ons 06 dec 2017, 19:45

Lillajag skrev:
RSD555 skrev:
Hankburger skrev:

Jo jag låter lite nedlåtande ibland, dålig egenskap!

Grit? Wink

RSD555

Inlägg av Hedanders lör 09 dec 2017, 21:25

Bulan säger i NSD att Hishon, Petter och Cehlin räknas vara tillbaka efter uppehållet. Sandström väntas vara borta längre...
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2093

Inlägg av Micke80 sön 10 dec 2017, 07:11

Vi behöver uppehållet jsut nu. Jag satt igår och funderade över hur många spelare som spelar skadad just nu. När man kikar på närkampsspelet och farten så känns det som att man antingen är nedkörda och behöver vila eller så är man halvskadad men måste spela för att vi har så många frånvarande.
Håller tummarna för att dessa tre (tänkta) spetsspelare kommer tillbaka hela och rena så vi kanske lyckas få igång ett spel igen.

Micke80

Antal inlägg : 3038

Inlägg av Hedanders sön 10 dec 2017, 07:31

Behöver vi en center kanske man kan få loss Jonas Berglund från Manglerud i Norge?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9860
Hedanders
Hedanders

Inlägg av Norrlandstoken sön 10 dec 2017, 10:01

Varför förlängde man kontrsktet med Sandström för? Har han ens lirat två matcher i år? Måste handla om att klubben på något sätt, enbart är schysst mot honom vilket är rent provocerande i så fall.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500

Inlägg av Blinders sön 10 dec 2017, 11:44

På grund av mediastormen som blev våren 2016.

Blinders

Antal inlägg : 5253

Inlägg av Lillajag tis 12 dec 2017, 16:39

Hockeyabstinens!! I veckan smiter jag in på Delfinen på lunchen och kollar nån träning! Vill veta hur det är med skadeläget? Hur ser linorna ut om alla är tillgängliga? Gissar på Cehlin med Olle å Hajen, ungdomslinan intakt för Lundis har väl inte åkt än? Petter å Hishon med Kovacs, Hedman Falk Foppa och sen Fabbe och man kommer nog rulla på 13 forwards om vi har alla tillgängliga. Ingen annan som kollar nån träning?

Lillajag

Inlägg av Puckad tis 12 dec 2017, 18:59

Norrlandstoken skrev:Varför förlängde man kontrsktet med Sandström för?  Har han ens lirat två matcher i år? Måste handla om att klubben på något sätt, enbart är schysst mot honom vilket är rent provocerande i så fall.
Han har väl spelat alla matcher han inte varit skadad. Jag tycker dessutom att han saknats.
Puckad
Puckad

Inlägg av Anthrax tis 12 dec 2017, 20:21

Puckad skrev:
Norrlandstoken skrev:Varför förlängde man kontrsktet med Sandström för?  Har han ens lirat två matcher i år? Måste handla om att klubben på något sätt, enbart är schysst mot honom vilket är rent provocerande i så fall.
Han har väl spelat alla matcher han inte varit skadad. Jag tycker dessutom att han saknats.

håller med, dessutom antagligen en av få med någorlunda ledaregenskaper - en ingrediens som hela ledningen verkar helt ha förglömt i övertron på att allt och alla ska passa in i Bulans oklanderliga spelsystem.
Anthrax
Anthrax

Antal inlägg : 984

Inlägg av Sportchefen #2 ons 13 dec 2017, 13:03

Under förutsättning att Cehlin, Petter och Hishon kommer tillbaka tycker jag att Luleå borde testa Falk mellan Einar och Emil Larsson. Tror det kan bli ett lyft.
Tycker Lundeström sänkt den kedjan på slutet. Han ser inte ut att ha självförtroendet på topp, och gör saker lite för svårt för stunden. Samtidigt som Falk varit Luleås näst bäste center.

Sedan får Harju återgå till Hishon och Petter, och Lavander alt Jonas Berglund centra gnuggen. Ett alternativ är att ge upp Hishon och låta Harju centra, då får man in Rydahl elr Hedman där.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 940

Inlägg av Hankburger tor 14 dec 2017, 00:46

För att folk bokstavligen satt och hotade att bränna sina Luleå hockey tröjor om man inte gav Sandström ett nytt kontrakt 2016.
Hankburger
Hankburger

Inlägg av Norrlandstoken tor 14 dec 2017, 05:48

Han skulle ha fått en annan roll inom LHF kan jag tycka. Han hör absolut hemma inom föreningen vilket för övrigt är hela hans liv och han gör säkert betydligt mycket mer nytta off ice.

Norrlandstoken

Inlägg av Kraftkung tor 14 dec 2017, 14:56

Ni verkar inte ha sett de matcherna Sandström har spelat.
Jag var helt emot förlängningen av hans kontrakt, tror det enbart blev förlängt pga supporterstormen som blev mot LHF när de inte valde att förlänga med våran #7.

Om vi ska vara helt ärlig så har Luleås defensiv sett solid ut med han på isen och i båset, han har spelat få matcher, visst men de få matcherna han har spelat har det varit ett lugn i försvaret som varken var innan han spelade eller nu på slutet. Han spelade första perioden mot Skellefteå hemma, Luleå ägde Skellefteå den perioden, han utgick till andra och Luleå blev som yra höns direkt. Svårt att dra några slutsatser just med den matchen men Luleå behöver hans rutin för de backarna vi har nu ger jag inte mycket för.
Kraftkung
Kraftkung

Antal inlägg : 169

Inlägg av Lillajag tor 14 dec 2017, 15:20

Kraftkung skrev:Ni verkar inte ha sett de matcherna Sandström har spelat.
Jag var helt emot förlängningen av hans kontrakt, tror det enbart blev förlängt pga supporterstormen som blev mot LHF när de inte valde att förlänga med våran #7.

Om vi ska vara helt ärlig så har Luleås defensiv sett solid ut med han på isen och i båset, han har spelat få matcher, visst men de få matcherna han har spelat har det varit ett lugn i försvaret som varken var innan han spelade eller nu på slutet. Han spelade första perioden mot Skellefteå hemma, Luleå ägde Skellefteå den perioden, han utgick till andra och Luleå blev som yra höns direkt. Svårt att dra några slutsatser just med den matchen men Luleå behöver hans rutin för de backarna vi har nu ger jag inte mycket för.

Jo, Janne har faktiskt varit bra det lilla han spelat! Han är klockren i utsatta defensiva situationer som BP, när vi skall spela av sista minuterna vid ledning, när vi är mycket i egen zon och då naturligtvis även mot dom absolut bästa linorna i ligan. Bra på att ligga rätt i banan, rätt sida, täcka skott och grym på att få ut pucken ur zon samt som ovanstående påpekade så sprider han ett lugn. I spelet med puck och i offensiva lägen däremot har vi många backar som är bättre.

Lillajag

Inlägg av pingu tor 14 dec 2017, 22:00

Edwin Hedberg skulle kanske passa bra in i Bulans hockey!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2418

Inlägg av Kapten Haddock lör 16 dec 2017, 22:42

Edwin är en riktigt duktig kille! Rörlig och med en skills och inställning man vill ha i ett lag!

Angående Sandstöm så kan jag väl hålla med om att han inte är lika kvick som förr, men mer är de inte! Han är ruggigt placeringsäker, tar bra beslut och har respekt med sig. Ingen kan beskylla Sandström för våra förluster denna säsong.
Åldern betyder ju inte ett smack så länge man levererar och i år (de lilla han har spelat), så är han topp 4. Hade han spelat mer och få chansen att spela in sig mer hade han säker varit ännu högre med de han visat i år!

Nu säger jag inte att Sandstöm i dagsläget inte är utbytbar, de finns flera backar i SHL som är bättre, men i vårt lag så ska han spela om han är hel!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527

Inlägg av Norrlandstoken sön 17 dec 2017, 15:57

Jag börjar tröttna på att Luleå de senaste säsongerna inte lyckas vara med i toppen på vare sig poängligan, skytteligan eller målvaktsligan. Tacklingsligan grejar vi att vara med i. Dock så känns det av naturliga själ inte lika kreddit som övriga nämnda segment.

Norrlandstoken

Inlägg av Blinders sön 17 dec 2017, 16:20

Norrlandstoken skrev:Jag börjar tröttna på att Luleå de senaste säsongerna inte lyckas vara med i toppen på vare sig poängligan, skytteligan eller målvaktsligan. Tacklingsligan grejar vi att vara med i. Dock så känns det av naturliga själ inte lika kreddit som övriga nämnda segment.
Men i år är Olausson på tionde plats i poängligan med 25 poäng, en poäng från förra årets poängbästa spelare Johan Harju. Cehlin på sjätte plats i skytteligan med 11 mål, fyra från Petter Emanuelssons och Bill Sweatts 15 mål förra säsongen. Joel Lassinantti släpper in femte minst mål per match av alla målvakter och innan matchen mot Brynäs släppte han in näst minst mål per match av alla målvakter. Så det känns som vi är på rätt väg i det avseendet Smile

Blinders

Inlägg av Hedanders mån 18 dec 2017, 10:04

Jonas Berglund klar för åtta matcher framåt.

http://www.luleahockey.se/artikel/pjztajbby-30c4d/berglund-tillbaka-i-lulea
Hedanders
Hedanders

Inlägg av Hankburger mån 18 dec 2017, 10:13

Hedanders skrev:Jonas Berglund klar för åtta matcher framåt.

http://www.luleahockey.se/artikel/pjztajbby-30c4d/berglund-tillbaka-i-lulea

Tycker det är en helt okej lösning. Han borde inte vara direkt dyr.
Hankburger
Hankburger

Inlägg av Blinders mån 18 dec 2017, 11:36

Plus så har ligan inte blivit bättre sedan han var här, annat spel men inte bättre kvalite.

Blinders

Inlägg av Dustin mån 18 dec 2017, 12:57

Bra lösning då ekonomin (eller marknaden för den delen) inte tillåter något av kvalité. Kan säkert bredda på ett bra sätt medans Isac är borta. Bara hoppas att Hishon och Olausson håller sig friska.

Dustin

Antal inlägg : 7176

Inlägg av Ferros mån 18 dec 2017, 13:21

Helt okej lösning enligt mig. Jonas var inte dålig när han var hos oss senast, det var väl mest att han inte tog det där steget från okej/halvhyfsad yngling till SHL-spelare som gjorde att han inte blev kvar.

Speciellt efter slutspelet 2011 så kändes det som att genombrottet var nära. Kanske är dags att ta chansen nu istället? Very Happy

Ferros

Antal inlägg : 2354

Inlägg av tibet mån 18 dec 2017, 13:46

Karlskronas värvning av Ledin borde nog finansiera värvningen av Berglund Coffee
tibet
tibet

Antal inlägg : 1298

Inlägg av amarule mån 18 dec 2017, 14:04

Tycker ändå det känns lite trist att ha Ledin i ett motståndarlag som vi dessutom lär få slåss med på nedre halvan av tabellen.. .
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184

Inlägg av Lulefan mån 18 dec 2017, 14:57

Står i en rubrik på Kuriren att Berglund ersättar Sandström? Någon med konto som kan posta vad det handlar om? Känns underligt ersätta en back med en forward.

Lulefan

Antal inlägg : 2285

Inlägg av Redbear mån 18 dec 2017, 14:59

Lulefan skrev:Står i en rubrik på Kuriren att Berglund ersättar Sandström? Någon med konto som kan posta vad det handlar om? Känns underligt ersätta en back med en forward.

Handlar om att man bara får ta in spelare på korttidskontrakt om de ersätter annan skadad spelare.

I det här fallet har man valt att ersätta Sandström med Berglund, då han är längst bort från att vara tillbaka.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6780

Inlägg av Lulefan mån 18 dec 2017, 15:05

Redbear skrev:
Lulefan skrev:Står i en rubrik på Kuriren att Berglund ersättar Sandström? Någon med konto som kan posta vad det handlar om? Känns underligt ersätta en back med en forward.

Handlar om att man bara får ta in spelare på korttidskontrakt om de ersätter annan skadad spelare.

I det här fallet har man valt att ersätta Sandström med Berglund, då han är längst bort från att vara tillbaka.

Ah, det förklarar saken. Klassiskt clickbait...

Lulefan

Antal inlägg : 2285

Inlägg av tibet mån 18 dec 2017, 16:33

amarule skrev:Tycker ändå det känns lite trist att ha Ledin i ett  motståndarlag som vi dessutom lär få slåss med på nedre halvan av tabellen.. .

Tror inte att vi kommer att få tampas med Karlskrona om placeringar, vi är är bättre än så! Om Lhf är smarta så hypar man mötet med KHK den 26/12. "Kom och se Lhf täppa till truten på Per Ledin" eller liknande. Med glimten i ögat naturligtvis Very Happy
tibet
tibet

Antal inlägg : 1298

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 11 av 15 Föregående  1 ... 7 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum: