Luleå Hockeys Lag 2017/2018

+66
Mange
amarule
Kraftkung
RSD555
Jokerman
Helge
CKa
Tony Moore
Polyfemos
vanten90
icemask
Qirren
Ivanhoe
rasbiologen
GLHF
Simon90
tibet
Jonsey
Antwon
PM
Rikky
farre
Dentos
Lars158
Rönken
Dilox
Old Brooklyn
Myrman
kokostrollet
Redbear
Anthrax
Groggen79
Lulefan
Kagen
Kneten
GustenA
makkanmakkan
LulefanGBG
Pajala
Pontaking
Pingis 11
Urken
Puckad
Sportchefen #2
KaptenBlodskelett
Wolfhunter
Lillajag
Tigerman
ski3r
JuniorX
Bamsefar
Jonken
Blinders
Ferros
NallePhu
Kapten Haddock
Dustin
pingu
Mr Bister
Norrlandstoken
Hankburger
Micke80
Donowitz
hokkzorz
Hedanders
Admin
70 posters

Sida 10 av 15 Föregående  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 15  Nästa

Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 10 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av farre lör 21 okt 2017, 00:06

Jag vidhåller att vi ska spela Rydahl-Falk-Hedman som fjärde.
Precis som jag skrev när Rydahl värvades Wink
farre
farre

Antal inlägg : 2143

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av LulefanGBG lör 21 okt 2017, 11:42

Jag tycker att Rydahl kan gå med Einar och Lundeström. (Känns som om att han kan spela på båda kanterna). Tror att han adderar lite mer 'grit' där än vad Larsson gör även om Larsson inte gjort bort sig heller.

Tycker att Larsson borde placeras i förstakedjan igen med Cehlin och Olausson. De tre har varit den bästa förstakedjan tycker jag.

Kovacs och P. Emanuelsson får konkurera kring sista platsen i tredjekdjan bredvid Hishon och Harju, och platsen som extraforward.

Som jag ser det borde följande spelare vara SJÄLVKLARA som ordinarie nu, (även om man kan placera dem annorlunda än vad jag gör kanske),

Larsson - Olausson - Cehlin
Rydahl - Lundeström - E. Emanuelsson
Harju - Hishon - ? (Kovacs)
Fabricius - Falk - Forsberg
? (P. Emanuelsson)

Det är i nuläget Robin Kovacs, Petter Emanuelsson och Anton Hedman som slåss om de sista två platserna i laget. Personligen hade jag gärna sett att Levander fick göra en match också på Hishons plats. Joey kämpar bra och visar prov på bra lagmoral och gör också en hel del rätt på isen, men han är värvad för att vara en producerande center och det har vi inte riktigt fått ut av honom ännu. Därför tycker jag att han kan få vila någon match. Jag talar inte om en permanent bänkning, men Levander borde få någon match åtminstone.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12319

Inlägg av LulefanGBG lör 21 okt 2017, 11:47

Jalvanti - Johnston
Engsund - Själlin
Grahn - Sandström
Mikkelson

PP 1:
Harju - Johnston

PP2:
Sandström - Själlin
LulefanGBG
LulefanGBG

Inlägg av Ferros lör 21 okt 2017, 11:49

LulefanGBG skrev:Jag tycker att Rydahl kan gå med Einar och Lundeström. (Känns som om att han kan spela på båda kanterna). Tror att han adderar lite mer 'grit' där än vad Larsson gör även om Larsson inte gjort bort sig heller.

Tycker att Larsson borde placeras i förstakedjan igen med Cehlin och Olausson. De tre har varit den bästa förstakedjan tycker jag.

Kovacs och P. Emanuelsson får konkurera kring sista platsen i tredjekdjan bredvid Hishon och Harju, och platsen som extraforward.

Som jag ser det borde följande spelare vara SJÄLVKLARA som ordinarie nu, (även om man kan placera dem annorlunda än vad jag gör kanske),

? (P. Emanuelsson)

Det är i nuläget Robin Kovacs, Petter Emanuelsson och Anton Hedman som slåss om de sista två platserna i laget. Personligen hade jag gärna sett att Levander fick göra en match också på Hishons plats. Joey kämpar bra och visar prov på bra lagmoral och gör också en hel del rätt på isen, men han är värvad för att vara en producerande center och det har vi inte riktigt fått ut av honom ännu. Därför tycker jag att han kan få vila någon match. Jag talar inte om en permanent bänkning, men Levander borde få någon match åtminstone.

Bra inlägg, jag håller med om det mesta. Däremot så anser jag att Forsberg inte ska ha en garanterad plats i laget, på grund av hans prestation på isen under inledningen av säsongen. Tycker t ex att Hedman varit bättre än Forsberg, när den förstnämnda väl fått spela.

Kovacs skulle jag, trots att jag var negativt inställd till den värvningen, vilja ge lite mer tid. Han har inte varit dålig, men ser rätt vilsen och nervös ut på isen. Får han bara komma in i det så kanske hans spel lossnar? Jag är helt  enig med att han inte bör lira mer i förstakedjan men jag tycker ändå att han ska få ha en säker plats i laget i några matcher till.

Levander är väl utlånad till Piteå, så jag har inget emot att han spelar lite där medan vi försöker att hitta bästa möjliga formationer, så kan han gå in och få lite istid senare under säsongen.

Ferros

Antal inlägg : 2354

Inlägg av LulefanGBG lör 21 okt 2017, 12:01

Ferros skrev:
LulefanGBG skrev:Jag tycker att Rydahl kan gå med Einar och Lundeström. (Känns som om att han kan spela på båda kanterna). Tror att han adderar lite mer 'grit' där än vad Larsson gör även om Larsson inte gjort bort sig heller.

? (P. Emanuelsson)

Bra inlägg, jag håller med om det mesta. Däremot så anser jag att Forsberg inte ska ha en garanterad plats i laget, på grund av hans prestation på isen under inledningen av säsongen. Tycker t ex att Hedman varit bättre än Forsberg, när den förstnämnda väl fått spela.

Kovacs skulle jag, trots att jag var negativt inställd till den värvningen, vilja ge lite mer tid. Han har inte varit dålig, men ser rätt vilsen och nervös ut på isen. Får han bara komma in i det så kanske hans spel lossnar? Jag är helt  enig med att han inte bör lira mer i förstakedjan men jag tycker ändå att han ska få ha en säker plats i laget i några matcher till.

Levander är väl utlånad till Piteå, så jag har inget emot att han spelar lite där medan vi försöker att hitta bästa möjliga formationer, så kan han gå in och få lite istid senare under säsongen.
Det har du helt klart en poäng i, Forsberg har inte riktigt gått att känna igen, dock tycker jag att han kommit upp lite mot slutet, och vi vet ju ändå hur konsekvent den kedjan är i längden så jag tycker ändå att det är rätt att köra vidare med honom där. Jag kan inte tala för dig, eller för andra, men i mitt eget fall tänker jag lite såhär också, att efter Foppas förra säsong där han var sjuhelvetes jävla bra hela säsongen och överträffade sig själv så har man kanske satt lite väl höga förväntningar på honom? Samtidigt såg vi ju vad han kunde då i sina bästa stunder men jag tycker ändå att han kämpar på bra. Det är väl den där sista lilla 'edgen' som saknats. Inte riktigt samma klipp i åkningen och inte riktigt lika bra i presspelet som i fjol, men spelsystemet är väl nytt även för honom så vi får hoppas att det kommer. Tycker som sagt att han varit lite bättre senaste matcherna. Framförallt senast i Karlstad.

Håller med om Kovacs också. Tycker att han skall få den tid han behöver och just nu är varken Petter eller Hedman bättre ändå. Hedman har ju förvisso inte fått spela på ett tag så svårt att säga status på honom, kanske dags att han får lira extra en match? Rentav vila Petter?

Jag glömde faktiskt av att Levander är utlånad, men det stämmer nog som du säger att han är det. Har för mig att jag läst det här någonstans för några dagar sedan. Så länge han får spela A-lagsmatcher så är det ju bara bra.
LulefanGBG
LulefanGBG

Inlägg av LulefanGBG lör 21 okt 2017, 12:11

LulefanGBG skrev:Jalvanti - Johnston
Engsund - Själlin
Grahn - Sandström
Mikkelson

PP 1:
Harju - Johnston

PP2:
Sandström - Själlin
EDIT: Ser att jag glömde Sondell, säger väl kanske en del om vad jag tycker om hans prestation? Han har inte varit lika katastrofalt under isen som Mikkelson så han borde väl gå före honom då kanske? Känns jävligt konstigt det här hur man borde göra. Förhoppningsvis vet tränarna det bättre än vad jag gör men jag hade faktiskt satt Mikkel på läktaren en match eller två. Ett sådant beslut är ju inte ristat i sten. Att någon blir bänkad innebär ju inte att de inte får nya chanser, men en match eller två på läktaren och full fokus på träning kanske skulle göra Brendan bra?

Han verkar ju vara en oerhört professionell spelare så han skulle säkert ta en sådan markering på rätt sätt och kämpa vidare.

Sondell tar då Jannes plats i andra PP-formationen även om jag hade spelat honom som sjunde back i 5 mot 5.
LulefanGBG
LulefanGBG

Inlägg av Puckad lör 21 okt 2017, 12:15

Pajala skrev:...fabbe och foppa som knappt skulle platsa i ett allsvenskt lag ?
Plz ...
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11372

Inlägg av Gäst lör 21 okt 2017, 12:18

? (P. Emanuelsson)

Håller med i det mesta, men Petter producerar ju faktiskt ändå även om han ser blek ut. Han borde vara med som ordinarie tycker du i te det sett till poäng?

Gäst
Gäst

Inlägg av LulefanGBG lör 21 okt 2017, 12:42

Morran skrev:

? (P. Emanuelsson)

Håller med i det mesta, men Petter producerar ju faktiskt ändå även om han ser blek ut. Han borde vara med som ordinarie tycker du i te det sett till poäng?
Jo kanske, men som extra i sådant fall. Jag tycker att Rydahl skall in och har svårt att se vem ananrs han skall peta? Tycker ändå att Kovacs skall få lite mer tid, där finns en enorm potential. Det skulle vara om Petter går på Foppas plats då?

Precis som Ferros var inne på så har ju Foppa inte varit riktigt lika bra som han var i fjol och han skulle också kunna gå som extraforward men det känns inte som om att Petter skall lira i en fjärdekedja riktigt heller. Som extra kan han ju ta byten högre upp i hierarkin.
LulefanGBG
LulefanGBG

Inlägg av Donowitz lör 21 okt 2017, 13:26

Min uppställning i dagsläget utifrån form och kemi.
Tycker Kovacs ska få kämpa sig uppåt precis som alla andra. Hade som spelare varit lite omotiverande att se någon otränad få gå rakt in i första utan konkurrens. Inte direkt så vi värvat en fullfjädrad NHL-spelare. Får Kovacs dessutom tid att komma ikapp utan lika stor press på leverans.

Harju och Ola har kemi. Petter och Harju har till viss del kemi. Känns som waste med Ola mellan Kovacs och Cehlin, som båda skjuter på allt oavsett om de har bra lägen eller inte. Hinner oftast inte spelas fram till de riktigt farliga zonerna innan ett skott kommit.

Jalvanti - Johnston
Själlin - Engsund
Grahn - Sandström
Sondell
Mikkelson

Harju - Olausson - Petter
Rydahl/Hedman - Isac - Einar
Larsson - Hishon - Cehlin
Kovacs - Falk - Foppa/Fabbe

Donowitz

Antal inlägg : 4312

Inlägg av Lars158 lör 21 okt 2017, 13:57

Hishon är väl en man verkligen borde kunna begära mer från?
Upplevt honom som väldigt osynlig men har inte kunnat följa matcherna med 100% fokus även om jag sett alla.

Lars158

Antal inlägg : 9805

Inlägg av pingu lör 21 okt 2017, 13:58

Tycker att det är viktigt att vi har så många spelare som möjligt som kan hålla tempot uppe vilket är vad Bulans hockey går ut på så jag skulle inte spela seega Harju för Petter trots att han börjat lite vilset men kämpar hårt med fart. Harju jobbar på för allt han har men förlorar ändå närkamper och är rätt långsam och så fort han slappnar av ser han ännu seegare ut.
Centersidan tycker jag fungerar sådär än så länge, Ola har börjat inspirerande men börjat falla tillbaka till sin lite segare stil sista matcherna. Hishon arbetar fint men ser inte ut som någon spelare som ska leda en toppkedja. Falk är Falk och inte Hök. Glädjeämnet på centersidan är Isak som visar vilken kanontalang han är Smile Hans spel kommer att gå i vågor i vinter men blir riktigt rolig att följa.

Larsson - Olausson - Petter
Rydahl - Isac - Einar
Kovacs - Hishon - Cehlin
Fabbe - Falk - Foppa

Harju och Hedman

Kovacs behöver såklart tid på sig att komma in i spelet som våra andra "Young guns". Kan nog placeras lite var som.
Hedman har svårt att platsa så där skulle det vara intressant med byte mot en spelare med rätt kvaliteter.
Antingen en back som kan gå in och öka stabiliteten i den delen eller en forward som Bulan får godkänna. Intresset för Hedman borde vara stort då han kan vara riktigt nyttig i rätt miljö.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2418

Inlägg av Tony Moore sön 22 okt 2017, 10:32

Det som irriterar mej lite är, våra fw hamnar för långt ned i banan när vi spelar bp eller är pressade i egen zon. Det blir jättelägen för motståndarnas backar att måtta skott.
Sedan är våra passningar under all kritik, alldeles för många som går bakom eller mitt på istf framför, många anfall och kontringar som schabblas bort - skärpning!
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 8038

http://www.luleahockey.se/

Inlägg av Micke80 sön 22 okt 2017, 13:10

Tony Moore skrev:Det som irriterar mej lite är, våra fw hamnar för långt ned i banan när vi spelar bp eller är pressade i egen zon. Det blir jättelägen för motståndarnas backar att måtta skott.
Sedan är våra passningar under all kritik, alldeles för många som går bakom eller mitt på istf framför, många anfall och kontringar som schabblas bort - skärpning!

Vad gäller att forwards faller ner djupt kan det ju vara ett medvetet tänk för att bli solida i slottet och att då kunna jobba utåt därifrån. Faller man djupt ner öppnar det, precis som du säger, upp för motståndarbackarna. Men det försvårar också för motståndarna att spela diagonalpassningar genom luleås försvar samt försvårar inspel i slottet. Vad som är bäst låter jag vara osagt då det egentligen är en smaksak och vilken typ av lägen man "väljer" att släppa mot sig.

Däremot håller jag med om passningsnogrannheten. Framörallt i uppspelsfasen tappar vi ofta lite tempo då passningarna inte sitter på bladet.

Micke80

Antal inlägg : 3038

Inlägg av Gäst sön 22 okt 2017, 13:23

Harju är given i laget. Som han spelat den här säsongen är det inget snack.

Gäst
Gäst

Inlägg av Ferros sön 22 okt 2017, 14:21

Tony Moore skrev:Det som irriterar mej lite är, våra fw hamnar för långt ned i banan när vi spelar bp eller är pressade i egen zon. Det blir jättelägen för motståndarnas backar att måtta skott.

Att forwards faller för långt ner i BP har mycket har att göra med att vi misslyckas rätt hårt med vår överbelastning i BP, det är många gånger spelarna kommer på mellanhand där de inte riktigt sätter press på puckhållaren men, eftersom de ändå försöker pressa, lämnar för stora ytor bakom sig. Överlag så har inte presspelet i BP fungerade jättebra utan har mer blivit en nackdel för oss än en nackdel för motståndarna. Det kan säkert ha med att det inte är fullt inövat ännu, men samtidigt kostar det oss många poäng att ha ett BP som är så dåligt som det är just nu.

Personligen är jag nog inte så jätteförtjust i att spela lika "hårt" prespel i BP som Luleå gör just nu, jag hade nog föredragit om man spelade lite mer "standard" där man inte går lika hårt ut på puckföraren i alla situationer, just för att inte lämna för stora ytor bakom sig.

Ferros

Inlägg av CKa sön 22 okt 2017, 18:45

LulefanGBG skrev:Jalvanti - Johnston
Engsund - Själlin
Grahn - Sandström
Mikkelson

PP 1:
Harju - Johnston

PP2:
Sandström - Själlin

Av alla spelare vi har skulle du alltså sätta Janne i ett PP? Oavsett ifall du glömde sondell eller ej?

CKa

Antal inlägg : 1359

Inlägg av Gäst mån 23 okt 2017, 13:00

Våra backar har inte bidragit med många poäng framåt hittills. Jag vill gärna se fler direkt (!)skott från blå helst från Sondell. Vi har ju Kovacs som gärna står och skymmer framför kassen, kan lätt trilla in några puckar på så sätt. Kovacs roll känns lite oklar för mig, hur tänker ni att han ska spela?

Gäst
Gäst

Inlägg av Bamsefar mån 23 okt 2017, 13:34

Sondell skjuter väl ganska ofta från Point men det är ytters sällan han får fram skottet, sen vet jag väl inte om Kovacs är den som skall stå o brottas framför mål, tveksamt om både viljan, styrkan o moralen finns där, hans spetskunskaper är väl på annat håll. Trist att man väljer bort Hedman på just den positionen.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12230

Inlägg av Gäst mån 23 okt 2017, 14:02

Bamsefar skrev:Sondell skjuter väl ganska ofta från Point men det är ytters sällan han får fram skottet, sen vet jag väl inte om Kovacs är den som skall stå o brottas framför mål, tveksamt om både viljan, styrkan o moralen finns där, hans spetskunskaper är väl på annat håll. Trist att man väljer bort Hedman på just den positionen.

Sondell skjuter ytterst sällan direkt, nästan alltid lägger han till pucken först. Kovacs har stått framför mål flera gånger nu, därav min fråga. Han känns ju inte som den spelartypen, även om vilja / moral hittills inte verkar vara ett problem. Lite liten för den platsen dock och dessutom har han andra kvalitéer. Fortfarande tidigt men det känns inte som att han synkar i förstalinan.

Gäst
Gäst

Inlägg av Blinders mån 23 okt 2017, 15:37

Einar Emanuelsson missar fyra matcher till

Spoiler:

Blinders

Antal inlägg : 5253

Inlägg av PM mån 23 okt 2017, 16:57

Blinders88 skrev:Einar Emanuelsson missar fyra matcher till

Spoiler:

Tack för infon Blinders! Har undrat vad det varit men inte hittat nåt.

PM

Antal inlägg : 1947

Inlägg av Bamsefar mån 23 okt 2017, 17:23

Morran skrev:
Bamsefar skrev:Sondell skjuter väl ganska ofta från Point men det är ytters sällan han får fram skottet, sen vet jag väl inte om Kovacs är den som skall stå o brottas framför mål, tveksamt om både viljan, styrkan o moralen finns där, hans spetskunskaper är väl på annat håll. Trist att man väljer bort Hedman på just den positionen.

Sondell skjuter ytterst sällan direkt, nästan alltid lägger han till pucken först. Kovacs har stått framför mål flera gånger nu, därav min fråga. Han känns ju inte som den spelartypen, även om vilja / moral hittills inte verkar vara ett problem. Lite liten för den platsen dock och dessutom har han andra kvalitéer. Fortfarande tidigt men det känns inte som att han synkar i förstalinan.

Har han svårt o få igenom skotten nu misstänker jag att direktskott skulle hamna lite varstans, sen menar jag att Kovacs nog inte ser sig själv som en spelare som står o brottas framför mål utan anser sig ha andra spetskvaliteèr.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12230

Inlägg av Hedanders mån 23 okt 2017, 21:03

Morran skrev:Harju är given i laget. Som han spelat den här säsongen är det inget snack.

Håller med till 100%!
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2093

Inlägg av hokkzorz tis 24 okt 2017, 15:25

En sak som jag har reflekterat över är att första kedjan med Olle, kovacs och cehlin sällan kommer i anfall samlat, ofta är det kovacs eller cehlin som driver upp pucken i rasande tempo och olle och den andra kommer in sent i situationerna och vi blir av med pucken tämligen omgående. Känns som att man skulle ha bättre nytta att spela Kovacs i 3'e linan och flytta tillbaka Larsson till 1'a. Kovacs åker skridskor som fan varje match men ofta i pressspelet så lyckas inte den kedjan alls med forecheck jämför man med FFF kedjan som är samspelta på ett helt annat sätt så är det som natt och dag. 1'a kedjan måste ligga närmare varandra för att kunna göra ett bra jobb i forecheck och även i anfallzonen när vi tar in pucken. Hade olle vart 30% snabbare hade det bergis funkat skitbra men nu är det inte så. Ett annat alternativ är ju att byta plats på Kovacs och Harju.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697

Inlägg av LulefanGBG ons 25 okt 2017, 09:36

Har vi otur nu så har Jannes skada 'gått upp' och han blir borta ett tag, och Hishon fick sig en rejäl smäll i huvudet. Hjärnskakning där så blir man ju extremt orolig. Inte minst för Joyes egen skull. Karriären kan ju vara i farozonen i allra värsta fall. Förhoppningsvis så var det itne så illa.

För vårt vidkommande innebär det ju att vi är en center kort, med Levander i Piteå. Även om Hishon inte varit den poänggörare man hoppats så har han på intet vis varit bedrövlig. Ändå bra inställning och gör det en tredjecenter skall göra, så det är ju ett avbräck ändå. Stämmer ryktena dessutom att han är påväg bort, (av egen vilja eller pga klubbens vilja), så kan ju detta dessutom sätta käppar i hjulet för en eventuell transfer. Då sitter vi med en skadad spelare och måste ändå värva i längden. Samtidigt får ju Luleå i sådant fall skylla sig lite själva som väljer att värva spelare med den skadehistoriken, men som tur är vi inte där ännu. Låt oss invänta besked.

Låt oss hoppas för Joeys skull att det inte var så illa. Så otroligt tragiskt om det skulle förstöra för honom. Gillar ändå karln.

Ang hokkzorz inlägg så instämmer jag. Tillbaka med Larsson i första! Första går segare och Larsson som startade så fint har försvunnit lite mot slutet.
LulefanGBG
LulefanGBG

Inlägg av Gäst ons 25 okt 2017, 12:32

hokkzorz skrev:En sak som jag har reflekterat över är att första kedjan med Olle, kovacs och cehlin sällan kommer i anfall samlat, ofta är det kovacs eller cehlin som driver upp pucken i rasande tempo och olle och den andra kommer in sent i situationerna och vi blir av med pucken tämligen omgående. Känns som att man skulle ha bättre nytta att spela Kovacs i 3'e linan och flytta tillbaka Larsson till 1'a. Kovacs åker skridskor som fan varje match men ofta i pressspelet så lyckas inte den kedjan alls med forecheck jämför man med FFF kedjan som är samspelta på ett helt annat sätt så är det som natt och dag. 1'a kedjan måste ligga närmare varandra för att kunna göra ett bra jobb i forecheck och även i anfallzonen när vi tar in pucken. Hade olle vart 30% snabbare hade det bergis funkat skitbra men nu är det inte så. Ett annat alternativ är ju att byta plats på Kovacs och Harju.

Håller med om Larsson Kovacs. Mycket bra analys om förstakedjans spel.

Gäst
Gäst

Inlägg av Dustin ons 25 okt 2017, 18:56

Det är dags att degradera Kovacs från förstakedjan. Inte fått ut någonting än samt att hela kedjan blivit sämre sedan hans intåg i truppen. Hishon och Kovacs kanske kan hitta kemi?

Cehlin-Olausson-Larsson
Emanuelsson-Lundeström-Harju
Rydahl-Hishon-Kovacs
FFF

Hade för övrigt varit lite spännande att prova Hishon tillsammans med Einar när han är tillbaka, som ett sista försök att få igång Joey. Einar måste vara en dröm att ha på kanten för en spelskicklig center.

Dustin

Antal inlägg : 7176

Inlägg av Helge tor 26 okt 2017, 22:08

Spelar Sondell dubbla byten vid PP? Han verkar inte ha kommit upp i någon hög nivå. Och det är anmärkningsvärt då han tidigare har producerat rejält med poäng särskilt i PP.
Helge
Helge

Antal inlägg : 72

Inlägg av Puckad fre 27 okt 2017, 09:18

Igår spelade han inte alls.
Och efter några kassa PP'n igår så fick vår junior och debutant spela ensam back i PP, och gjorde det med bravur.
Så jag tycker nog att Sondell saknades.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11372

Inlägg av Rikky fre 27 okt 2017, 16:51

Är Hishon tillbaka till lördagens match? Har missat orsaken till att inte spelade mot miffona.
Det är nog dags att hishon börjar visa lite mer, man ser att han är en OK spelare men inte har det utdelat i många poäng. Okej, tidigt på säsongen, jag vet..
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944

Inlägg av Ferros fre 27 okt 2017, 17:02

Rikky skrev:Är Hishon tillbaka till lördagens match? Har missat orsaken till att inte spelade mot miffona.
Det är nog dags att hishon börjar visa lite mer, man ser att han är en OK spelare men inte har det utdelat i många poäng. Okej, tidigt på säsongen, jag vet..

Han fick Printz armbåge i huvudet i matchen mot Karlskrona. Det var en rätt så ordentlig smäll, så att hjälmen flög av till och med.

Ferros

Inlägg av Dustin fre 27 okt 2017, 19:01

Rikky skrev:Är Hishon tillbaka till lördagens match? Har missat orsaken till att inte spelade mot miffona.

Hishon har nog en hjärnskakning som de verkar mörka.

Dustin

Antal inlägg : 7176

Inlägg av Lillajag lör 28 okt 2017, 11:37

Japp. Hjärnskakningssymptom i samband med smällen! 5-6 symptomfria dagar innan spel.

Lillajag

Antal inlägg : 737

Inlägg av Lars158 fre 03 nov 2017, 09:52

Vad har hänt med Emanuelsson d.ä ?? Har inte gjort en bra match denna säsong

Lars158

Antal inlägg : 9805

Inlägg av Urken tis 07 nov 2017, 18:22

Kagen skrev:SHL är idag så gott som en stängd liga. Idag är det viktigare än någonsin att det finns starka profiler i laget som håller intresset uppe november, december, januari och inte minst när nya säsongskort ska säljas. Det behövs sådana som Bulan, Ledin, Renberg, Abbott, Myllys och allt vad de nu hetat.

(Inlägg taget från Mikael Renbergs tråd)

Vilka har vi idag som uppfyller detta kriterium?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157

http://luleahockey.se/

Inlägg av Pingis 11 tis 07 nov 2017, 18:36

Omark skulle nog öka intresset och inkomsterna en hel del.
Kanske plusaffär ta hit honom.

Pingis 11

Antal inlägg : 133

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 10 Empty qwfs

Inlägg av Jokerman tis 07 nov 2017, 20:25

Lubos Bartecko var otroligt sevärd och viktig när han spelade med oss 2005-2009. Finfina 155 poäng (67 mål och 88 assist) på 199 matcher är grymt bra också.

Bartecko tillfrågades efter karriären om han hade någon favoritspelare i Luleå.
- Jag älskade att spela med Mikael Renberg och jag fick äran att sitta bredvid honom i omklädningsrummet. När han lämnade var det tråkigt – han är en av de bästa jag någonsin spelat med.

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 10 6e452410
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1984

Inlägg av Hedanders sön 19 nov 2017, 21:14

Sitter lite som på nålar inför mötena med SAIK... Vill inte gå in i de matcherna med sådana skador som vi hade mot Mora.

Vill höra nåt om skadeläget NU!!! ,
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2093

Inlägg av Lillajag mån 20 nov 2017, 13:50

Hedanders skrev:Sitter lite som på nålar inför mötena med SAIK... Vill inte gå in i de matcherna med sådana skador som vi hade mot Mora.

Vill höra nåt om skadeläget NU!!! ,

Olausson, Einar och Själin tillbaka!

Lillajag

Inlägg av Blinders mån 27 nov 2017, 16:34

Med fullt lag:

Harju-Olausson-Cehlin
Kovacs-Hishon-P.Emanuelsson
Larsson-Lundeström-E.Emanuelsson
Hedman-Falk-Rydahl
Forsberg

Engsund-Själin
Sondell-Jolvanti
Mikkelson-Johnston
Sandström

Lassinantti
Gustavsson

Blinders

Antal inlägg : 5253

Inlägg av Hankburger mån 27 nov 2017, 23:17

Jokerman skrev:Lubos Bartecko var otroligt sevärd och viktig när han spelade med oss 2005-2009. Finfina 155 poäng (67 mål och 88 assist) på 199 matcher är grymt bra också.

Bartecko tillfrågades efter karriären om han hade någon favoritspelare i Luleå.
- Jag älskade att spela med Mikael Renberg och jag fick äran att sitta bredvid honom i omklädningsrummet. När han lämnade var det tråkigt – han är en av de bästa jag någonsin spelat med.

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 10 6e452410

Nog en av de bästa som någonsin spelat i Luleå hockey och en av få saker som Slavomir Lener gjorde bra.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433

Inlägg av Kapten Haddock fre 01 dec 2017, 14:17

Någon som hört något om Einars status? Man är ju minst sagt lite orolig.

Är de "bekräftat" att Cehlin misstänkts har fått hjärnskakning igen eller är de bara nått som sägs. Förstår att de inte är nått som laget går ut med, men med infon, så kan man ju lägga ihop ett och ett.
Känns ändå konstigt att Cehlin är anmäld till KHK-matchen och hoppar av på uppvärmingen om de finns en misstanke om hjärnskakning.

Hishons status verkar ju lite oviss när han spelar typ varannan match. Vad är felet?
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527

Inlägg av Lillajag fre 01 dec 2017, 19:53

NSD som gått ut med att Luleå Hockey säger att Cehlin har hjärnskakningsliknande symptom.

Lillajag

Inlägg av Donowitz lör 02 dec 2017, 16:00

Utöver Cehlin, känns det ju sådär att Petter återigen är borta. Inte så lyckosamt med skador.

Donowitz

Antal inlägg : 4312

Inlägg av Anthrax lör 02 dec 2017, 18:22

Lillajag skrev:NSD som gått ut med att Luleå Hockey säger att Cehlin har hjärnskakningsliknande symptom.

Usch,det har vi inte goda erfarenheter av alls. Tråkigt värre. Dessutom vår bästa målskytt som i princip stod för lagets hela målskörd själv under en period..
Anthrax
Anthrax

Antal inlägg : 984

Inlägg av Hankburger lör 02 dec 2017, 19:33

Anthrax skrev:
Lillajag skrev:NSD som gått ut med att Luleå Hockey säger att Cehlin har hjärnskakningsliknande symptom.

Usch,det har vi inte goda erfarenheter av alls. Tråkigt värre. Dessutom vår bästa målskytt som i princip stod för lagets hela målskörd själv under en period..

Men samtidigt har Luleå gjort 14 mål på 3 matcher framåt. Trots att den bästa målskytten i laget är skadad så gör man mål. Detta verkar bero på att andra kliver fram helt enkelt.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433

Inlägg av Norrlandstoken sön 03 dec 2017, 07:58

Precis. Tycker nästan laget spelar bättre nu än tidigare. Ibland kan det bli knas med en galjonsfigur vart ända syfte är att raka in puckar. Lite långa bollar på Bengt. Eller (Zlatan) Gillar att laget har harmoni ändå.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500

Inlägg av Jonken sön 03 dec 2017, 22:10

Tycker att man denna säsong kan se positiva effekter av "försvenskningen" -och satsningen ifrån de egna leden i Luleå Hockeys A-lagsverksamhet. Spelarna i laget överlag ser ut att visa prov på större hjärta, vilja, moral, fighting spirit, sisu; större pondus helt enkelt. Och sånt värmer ju hjärtat någe enormt på alla som engagerar sig i Luleå Hockey.

Tidigare kunde man urskilja nån sorts 'bekvämhet' -och 'glidartendenser' i många spelare i truppen. Litegrann; att mer akademiskt korrekta spelare var här och slantade in på sina gamla meriter; på ett professionellt sätt-utan att riktigt göra rätt för sig. I år är känslan snarare att spelarna i truppen låter deras arbete tala -istället för att lägga ner energi korrekta ursäkter för att de inte gör sina jobb.  

Och visst: En STOR DEL av detta beror givetvis på all den extra kvalitet som föreningen lyckats anställa bakom spelarbänken. Dessa har verkligen lyckats att återinföra den rätta Norrbottniska mentaliteten som ska prägla Luleå Hockey. Det ska vara rejält, rakt, ärligt och konkret: Gnäll, bortförklaringar och ursäkter får andra hålla på med.

Luleå Hockey vinner inte sportsligt i längden på att driva främlingslegioner i SHL. Det är endast kortsiktigt flashigt och löjligt stört dyrt. Det man vinner på; är att i största möjliga grad identifiera och förankra den norrbottniska mentaliteten till att prägla arbetssättet i Luleå hockey.

Det är så oerhört glädjande och se spelare (äldre som yngre); utvecklas av att spela i Luleå Hockey. Alla spelare individuellt i sin egna takt, detalj-för-detalj. Inget gnäll från spelare som inte fixar laget. Istället ett jäkla anamma och driv -för att komma tillbaka! Finns två jäkligt stabila ord för allt detta: CRED + RESPECT !!

-Ganska genuin lära rakt igenom inom Luleå Hockey just nu!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 7062

Inlägg av RSD555 mån 04 dec 2017, 19:27

Ja, det ser bra ut nu. "Grit". Tycker Bofors är en förebild där,
kämpaandan dom visat senaste 10 åren typ.

Nån eller några personer med det speciella drivet att aldrig
vika ner sig.

Kristoffer Näslund är en sån ut i fingerspetsarna.

RSD555

Antal inlägg : 721

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 10 av 15 Föregående  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 15  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet