Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2
+88
Gpa
Antwon
Dustin
kamelbullen
PM
JuniorX
Kärppä
Xinpei
MrScout
rumpztr
Kallepedal
Cambbott24
Myrman
CKa
Scouten
Mustavelli
GLHF
Donten_
GustenA
Dalle
Dilox
Björnkäften
Groggen79
Number 69
Lulefan
Chris Hendrix
Freno
27 Öqvist
Neurofunk20
Pajala
Murveln
delphi
Blinders
UnSaccoDiSoldi
hokkzorz
wilmus2007
NilsOskar
Sir Prozac
Frökenbling74
makkanmakkan
Tony Moore
Lasse Proppmätt
Kraftkung
KUCERA
nummer 17
Puckad
kokostrollet
Mickeee
Nr10
Micke80
Hellcop
Sundance Kid
Tigerman
stormvägen
Redbear
Jonken
Mr Bister
Kapten Haddock
Snikne Ville
Ferros
Ivanhoe
Patrik82
Slapshot
LuleåWinston
Hedanders
Homer96
Dentos
Qirren
ski3r
LulefanGBG
KaptenBlodskelett
Niinimaa
Donowitz
Urken
Davidoff
tibet
Bamsefar
icemask
LubosC
HarryHaffa
Mange
Rönken
Lars158
Norlin
pingu
amarule
NallePhu
92 posters
Sida 7 av 20
Sida 7 av 20 • 1 ... 6, 7, 8 ... 13 ... 20
Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2
http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/peter-cehlarik-lamnar-lulea-for-nordamerika/Lars158 skrev:Davidoff skrev:Cehlarik först ut att lämna enligt Expressen.
Va!!! Lämna LHF?
Suck
Lars158- Antal inlägg : 9806
Hade hoppats på en till säsong, Pistol pete kommer vara saknad och innebär väl större risk att Jaros också testar lyckan om han får chansen..
F@@@@n :/
Davidoff- Antal inlägg : 175
Davidoff skrev:Hade hoppats på en till säsong, Pistol pete kommer vara saknad och innebär väl större risk att Jaros också testar lyckan om han får chansen..
Cehlarik hade jag som absolut prioriterad förlängning av dom med utgående. Spelartyp jag ville ha ännu fler av dessutom.
Att Chelarik skulle dra var nog rätt givet även om ingen ville ta dem orden i munnen, Boston vill nog forma han så han kan ta en plats i NHL vad det lider!Davidoff skrev:Hade hoppats på en till säsong, Pistol pete kommer vara saknad och innebär väl större risk att Jaros också testar lyckan om han får chansen..
Bara önska lycka till är enda jag har att säga!
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Pajala skrev:Fick höra en tragisk nyhet idag av en sponsor, det är skuggan som tar över. Faktum är att det är skuggan som har tagit över i båset redan under denna säsong, fan det kan inte vara sant..... Fan ska vi bli ett nytt modo? Nä jag väljer att inte tro på det.
Annars är hela sommaren en enda lång plåga av oro över att det är sant.
Suck x 1000
Va har du inte märkt det?
Jag har påtalat det redan i dec el jan.
Lasse Proppmätt- Antal inlägg : 2144
Wallmark blir tungt tapp. Får inte ihop ekvationen med Andreas Falk dock. Mastomäki, Lagace, Falk och en Toppcenter. Hmm. Stämmer det att falken har landat så måste väl Osten gambla på att Wallmark vänder hem mot Sverige runt jul?
Rönken- Antal inlägg : 17811
Trist med Pete, man han är absolut ersättningsbar. Jaros däremot vore, som jag skrivit tidigare, den bästa backvärvning vi kan göra till kommande om han stannar.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6532
De enda som är riktigt bra med att vi åker ut är att man kanske får lite klarhet i vem som lämnar och inte!
Är inte kompis med dessa konstiga rykten som kommer och går. De är inget jag eller någon annan kommer att rå på och vi kommer att alltid få höra dessa, men de retar mig att höra från spelarhåll att de JÄTTEgärna vill stanna, men sen ryktas de att de är klara på andra håll.
Förmodligen är de både Agenter och media som slänger ut dessa, men de är irriterande i alla fall!
Är inte kompis med dessa konstiga rykten som kommer och går. De är inget jag eller någon annan kommer att rå på och vi kommer att alltid få höra dessa, men de retar mig att höra från spelarhåll att de JÄTTEgärna vill stanna, men sen ryktas de att de är klara på andra håll.
Förmodligen är de både Agenter och media som slänger ut dessa, men de är irriterande i alla fall!
Kapten Haddock- Antal inlägg : 2527
Såklart han gör bara en tidsfråga har vi tur gör han ett år till hos oss.Davidoff skrev:Hade hoppats på en till säsong, Pistol pete kommer vara saknad och innebär väl större risk att Jaros också testar lyckan om han får chansen..
LHF är ju bara ett delmål i hans karriär här har han fått bra hockey utbildning i en bra liga och ett bra land till skillnad mot hans hemland
NHL är såklart målet KHL andrahands målet tredjehandsmålet lär kanske vare en storklubb i hemlandet
Någon SHL karriär tror jag inte på kanske några säsonger i slutet av karriären
Lasse Proppmätt- Antal inlägg : 2144
Lasse Proppmätt skrev:Såklart han gör bara en tidsfråga har vi tur gör han ett år till hos oss.Davidoff skrev:Hade hoppats på en till säsong, Pistol pete kommer vara saknad och innebär väl större risk att Jaros också testar lyckan om han får chansen..
LHF är ju bara ett delmål i hans karriär här har han fått bra hockey utbildning i en bra liga och ett bra land till skillnad mot hans hemland
NHL är såklart målet KHL andrahands målet tredjehandsmålet lär kanske vare en storklubb i hemlandet
Någon SHL karriär tror jag inte på kanske några säsonger i slutet av karriären
Haha, fyfan vad bitter.
delphi- Antal inlägg : 400
Från NSD ang Sigge:
Bloggaren Mr Madhawk avslöjade precis innan semifinalserien mot Frölunda började att Sigalet skrivit på för just Frölunda nästa säsong.
– Jag har inte skrivit på något än. Det är något jag kommer att ta tag i nästa vecka nu när det är slut. Jag har verkligen trivts i Luleå. Laget är ett härligt gäng och det är bra coacher.
Kan du tänka dig att stanna i Luleå?
– Det är uppe i luften nu. Jag måste prata med min agent, min familj och se hur vi ska gå vidare.
Bloggaren Mr Madhawk avslöjade precis innan semifinalserien mot Frölunda började att Sigalet skrivit på för just Frölunda nästa säsong.
– Jag har inte skrivit på något än. Det är något jag kommer att ta tag i nästa vecka nu när det är slut. Jag har verkligen trivts i Luleå. Laget är ett härligt gäng och det är bra coacher.
Kan du tänka dig att stanna i Luleå?
– Det är uppe i luften nu. Jag måste prata med min agent, min familj och se hur vi ska gå vidare.
Hur formerar ni Klasens kedja då?
Tank i form av Hedmsn som vinge, fart och måltjuv i Sweatt eller rivig spelare i Micflikier?
Tank i form av Hedmsn som vinge, fart och måltjuv i Sweatt eller rivig spelare i Micflikier?
Beror på vem som skall vara center.Rönken skrev:Hur formerar ni Klasens kedja då?
http://www.nsd.se/sport/rajala-vill-ha-mig-har-nasta-ar-ocksa-9975005.aspx
Rajala har Uttalat sig att Osten vill ha han kvar i klubben!
Senast ändrad av NallePhu den tis 12 apr 2016, 22:28, ändrad totalt 2 gånger
NallePhu skrev:Rajala har Uttalat sig att Osten vill ha han kvar i klubben!
Jaaa! Ge killen 10 millar!!
stormvägen- Antal inlägg : 3073
NallePhu skrev:Rajala har Uttalat sig att Osten vill ha han kvar i klubben!
Skuggan i båset och Rajala på isen, har Osten blivit senil?
Sir Prozac- Antal inlägg : 2491
Lars158 skrev:Beror på vem som skall vara center.Rönken skrev:Hur formerar ni Klasens kedja då?
Jo. Jag är extremt nyfiken på vem som blir förstacenter, kommer sätta tonen på laget.
Rönken skrev:Lars158 skrev:Beror på vem som skall vara center.Rönken skrev:Hur formerar ni Klasens kedja då?
Jo. Jag är extremt nyfiken på vem som blir förstacenter, kommer sätta tonen på laget.
Vi har ju slutat använda oss av centrar.
Osten kommer självklart erbjuda Rajala förlängt kontrakt, allt annat vore dumdristigt. Men det kommer inte vara till den lön han har nu. Jag tror inte det kommer vara till en lön som är hög nog för att få han att stanna. Han är inte värd den lön han vill ha tyvärr och då brukar det bli Schweiz.
Dentos- Antal inlägg : 894
Jag kan nog leva med det. Det som stört mig mest är:NallePhu skrev:Rajala har Uttalat sig att Osten vill ha han kvar i klubben!
1. Lönen!
2. Att vi betalar den lönen för en spelare som vi inte har en plan för.
Ingen bra ide om hur vi skall få ut max av honom.
Med rätt lön så kan kanske han kan ta sig tiden att bli en bra spelare. Om allt slår väl ut så kommer en Micflikier ut på andra sidan.
Puckad- Antal inlägg : 11372
Och där fick jag, blott 34 år gammal, min första stroke.NallePhu skrev:http://www.nsd.se/sport/rajala-vill-ha-mig-har-nasta-ar-ocksa-9975005.aspx
KaptenBlodskelett- Antal inlägg : 2848
Nej nej neeeej
Frökenbling74- Antal inlägg : 153
Haha sillyn börjar hysteriskt roligt Rajala är värd ungefär halva Sylles lön.
Klasen & Co förlorade precis finalen med Lugano. Ge mig orden "Jag kommer hem". Gärna ikväll.
Klasen & Co förlorade precis finalen med Lugano. Ge mig orden "Jag kommer hem". Gärna ikväll.
delphi- Antal inlägg : 400
Inte skuggan!!!
Tur att det bara är rykten än sålänge med Rydahl, Amnér, Rajala och Skuggan med fler...
Chris Hendrix- Antal inlägg : 1248
Rajala känns ändå som att han skulle kunna göra en grym nästa säsong, förutsatt att vi har folk i båset som har vett att utnyttja hans spelstil. Han är dock knappast något slutspelslirare, i dagsläget. Men han är ändå relativt ung och fullt utvecklingsbar.
Lulefan- Antal inlägg : 2285
http://www.nsd.se/sport/det-verkar-som-att-jag-inte-kommer-att-vara-har-nasta-ar-9975098.aspx
Snikne Ville- Antal inlägg : 6532
Mitt i all bedrövelse så tänkte jag ge mina tankar om de kontrakt som går ut:
Målvakt
Daniel Larsson: Ska såklart inte ges nytt kontrakt.
Backar
Ilari Melart: Min, och många andras, favorit. Skulle verkligen vilja att han stannar i många år. Luleås bästa back andra halvan på säsongen och under slutspelet. En försvarsgeneral av absoluta toppklass på den här sidan av Atlanten.
Marcus Oskarsson: Håller inte på SHL-nivå, ännu. Kommer att må bra av några år i Allsvenskan.
Janne Sandström: En av få backar som inte gjorde bort sig under slutspelet. Jag är villig att ge honom ett år till, i en mindre roll än tidigare. Fungerar utmärkt till att ha som istidsätare vid skador på andra backar.
Jonathan Sigalet: Inte alls lika bra som förra året, ändå en viktig kugge i årets Luleå. Hur är det ställt med ryggen? Var riktigt dålig i semifinalserien mot Frölunda, är det hans nya arbetsgivare så kommer jag att bli tokig på hur Sigalet uppträdde under semifinalen. Hade kunnat få stanna i 1-2 år till om ryggen var bra.
Forwards
Peter Cehlarik: Verkar försvinna till AHL, annars hade jag verkligen velat ha kvar honom. Tror han hade kunnat ta en nyckelroll i nästa års Luleå Hockey. Tycker att han tog tydliga steg i utvecklingen den här säsongen men måste hitta jämnheten för att bli en toppspelare.
Jonathan Granström: Slutspelets kung! Var grym även under grundserien. Givet att man ska göra allt man kan för att behålla Granström. Vore i sådant fall den enskilt viktigaste förlängningen som gjorts, Luleå Hockey personifierad.
Lennart Petrell: Var inte alls lika bra i slutspelet som förra året. Såg däremot inledningsvis pigg ut när han kom tillbaka från sin skada. Smakar antagligen mycket mer än vad det kostar, annars hade jag gärna sett att Petrell stannat minst ett år till.
Toni Rajala: För dyr sett till vad han fått ut på isen under det här året. Jag hade, till skillnad från många andra, inte haft något emot om Rajala stannat - till rätt peng. Vi alla vet att det finns mer att få ut och med lite stabilitet, trygghet och inte samma monumentala press på att prestera så kan jag tänka mig att det kommer att lossna för Rajala. Men det måste vara till en betydligt billigare peng, vilket såklart inte kommer att hända.
Emil Sylvegård: Gjorde en bra grundserie men ett klart sämre slutspel. Verkar vara klar för Linköping, där det erbjudits en större roll än i Luleå Hockey. Gillar Sylvegård riktigt mycket men jag tror inte det är en spelare som ska ha en nyckelroll i ett SHL-lag med stora ambitioner, så jag förstår varför man låter honom gå. Sett till förutsättningarna så ska han såklart inte bli kvar, hade han accepterat en gnuggarroll i en tredjekedja med lön därefter så hade jag däremot gärna sett honom kvar.
Lukas Wallmark: Fantastisk utveckling den här säsongen. Man bör göra allt man kan för att övertala både honom och Carolinas organisation att han ska ta ett år till i SHL. Då har men en given förstacenter, som dessutom visat att han kan prestera i ett slutspel. Blir antagligen en av SHLs absolut bästa spelare nästa säsong, om han är kvar.
Målvakt
Daniel Larsson: Ska såklart inte ges nytt kontrakt.
Backar
Ilari Melart: Min, och många andras, favorit. Skulle verkligen vilja att han stannar i många år. Luleås bästa back andra halvan på säsongen och under slutspelet. En försvarsgeneral av absoluta toppklass på den här sidan av Atlanten.
Marcus Oskarsson: Håller inte på SHL-nivå, ännu. Kommer att må bra av några år i Allsvenskan.
Janne Sandström: En av få backar som inte gjorde bort sig under slutspelet. Jag är villig att ge honom ett år till, i en mindre roll än tidigare. Fungerar utmärkt till att ha som istidsätare vid skador på andra backar.
Jonathan Sigalet: Inte alls lika bra som förra året, ändå en viktig kugge i årets Luleå. Hur är det ställt med ryggen? Var riktigt dålig i semifinalserien mot Frölunda, är det hans nya arbetsgivare så kommer jag att bli tokig på hur Sigalet uppträdde under semifinalen. Hade kunnat få stanna i 1-2 år till om ryggen var bra.
Forwards
Peter Cehlarik: Verkar försvinna till AHL, annars hade jag verkligen velat ha kvar honom. Tror han hade kunnat ta en nyckelroll i nästa års Luleå Hockey. Tycker att han tog tydliga steg i utvecklingen den här säsongen men måste hitta jämnheten för att bli en toppspelare.
Jonathan Granström: Slutspelets kung! Var grym även under grundserien. Givet att man ska göra allt man kan för att behålla Granström. Vore i sådant fall den enskilt viktigaste förlängningen som gjorts, Luleå Hockey personifierad.
Lennart Petrell: Var inte alls lika bra i slutspelet som förra året. Såg däremot inledningsvis pigg ut när han kom tillbaka från sin skada. Smakar antagligen mycket mer än vad det kostar, annars hade jag gärna sett att Petrell stannat minst ett år till.
Toni Rajala: För dyr sett till vad han fått ut på isen under det här året. Jag hade, till skillnad från många andra, inte haft något emot om Rajala stannat - till rätt peng. Vi alla vet att det finns mer att få ut och med lite stabilitet, trygghet och inte samma monumentala press på att prestera så kan jag tänka mig att det kommer att lossna för Rajala. Men det måste vara till en betydligt billigare peng, vilket såklart inte kommer att hända.
Emil Sylvegård: Gjorde en bra grundserie men ett klart sämre slutspel. Verkar vara klar för Linköping, där det erbjudits en större roll än i Luleå Hockey. Gillar Sylvegård riktigt mycket men jag tror inte det är en spelare som ska ha en nyckelroll i ett SHL-lag med stora ambitioner, så jag förstår varför man låter honom gå. Sett till förutsättningarna så ska han såklart inte bli kvar, hade han accepterat en gnuggarroll i en tredjekedja med lön därefter så hade jag däremot gärna sett honom kvar.
Lukas Wallmark: Fantastisk utveckling den här säsongen. Man bör göra allt man kan för att övertala både honom och Carolinas organisation att han ska ta ett år till i SHL. Då har men en given förstacenter, som dessutom visat att han kan prestera i ett slutspel. Blir antagligen en av SHLs absolut bästa spelare nästa säsong, om han är kvar.
Ferros- Antal inlägg : 2354
Pajala skrev:Fick höra en tragisk nyhet idag av en sponsor, det är skuggan som tar över. Faktum är att det är skuggan som har tagit över i båset redan under denna säsong, fan det kan inte vara sant..... Fan ska vi bli ett nytt modo? Nä jag väljer att inte tro på det.
Annars är hela sommaren en enda lång plåga av oro över att det är sant.
Suck x 1000
Men om man väljer att se positivt på saker för en gångs skull så har ju PP under slutspelet visat helt fantastiska siffror. Jag hoppas forfarande på nån annan men är villig att ge han en chans innan jag sågar honom.
Micke80- Antal inlägg : 3038
Lennu vill stanna säger han i NSD.
Sir Prozac skrev:NallePhu skrev:Rajala har Uttalat sig att Osten vill ha han kvar i klubben!
Skuggan i båset och Rajala på isen, har Osten blivit senil?
Gud hjälpe oss
amarule- Antal inlägg : 1184
Men varför denna Skugg-skräck.
Han vände ju PP till att vara slutspelets absolut bästa?!
1 LHF 31.82%
2 VLH 29.63%
3 DIF 26.67%
4 BIF 25.00%
5 SKE 25.00%
6 FHC 21.88%
7 HV71 19.05%
8 LHC 18.75%
9 FBK 11.11%
1 LHF 31.82%
2 VLH 29.63%
3 DIF 26.67%
4 BIF 25.00%
5 SKE 25.00%
6 FHC 21.88%
7 HV71 19.05%
8 LHC 18.75%
9 FBK 11.11%
Number 69- Antal inlägg : 265
Number 69 skrev:Men varför denna Skugg-skräck.
1 LHF 31.82%
2 VLH 29.63%
3 DIF 26.67%
4 BIF 25.00%
5 SKE 25.00%
6 FHC 21.88%
7 HV71 19.05%
8 LHC 18.75%
9 FBK 11.11%
Spelmässigt såg det ju oftast bedrövligt ut. Det var många mål som kom till just efter tekning i slutspelet. Svårt att ta sig in i zon och få till ett bra pass till lagkamrat var vanligare. Så den där statistiken var mycket turmål också.
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Number 69 skrev:Men varför denna Skugg-skräck.
1 LHF 31.82%
2 VLH 29.63%
3 DIF 26.67%
4 BIF 25.00%
5 SKE 25.00%
6 FHC 21.88%
7 HV71 19.05%
8 LHC 18.75%
9 FBK 11.11%
Hur troligt är det att en hard-core Lulefan skapar ett datorspel som gör honom rik vilket gör att han har medel att privat kunna sponsra sitt favvolag??
Hur troligt är det att ett lag som knappt kan passa runt pucken i anfallzonen i PP, hamnar på 31,82%??
INGEN AV DESSA SAKER HÄNDER I VERKLIGA LIVET, MEN ÄNDÅ TYCKS DET HA HÄNT..
JAG ANSER ATT SKUGGAN BARA HAFT EN JÄVLA TUR.
Groggen79- Antal inlägg : 181
Jag skulle inte nödvändigtvis kalla det tur, men spelet är inte bra, vad siffrorna än säger.
Alldeles för få rajtare är ett av alla problem som finns. Passningarna går för långsamt i och med att de ofta inte har bladet riktat åt rätt håll. De flesta mål kommer antingen när vi vänder spelet i PP efter att ha tappat pucken i uppspelsfasen 7 gånger innan, eller direkt på tekning.
Visst gjorde vi mål i slutspelet tack var ett par väldigt bra spelare (läs: Wallmark och Granström), men ingen kan med den största viljan i världen påstå att det uppställda spelet var bra. Det vore nämligen inte med verkligheten överensstämmande.
Alldeles för få rajtare är ett av alla problem som finns. Passningarna går för långsamt i och med att de ofta inte har bladet riktat åt rätt håll. De flesta mål kommer antingen när vi vänder spelet i PP efter att ha tappat pucken i uppspelsfasen 7 gånger innan, eller direkt på tekning.
Visst gjorde vi mål i slutspelet tack var ett par väldigt bra spelare (läs: Wallmark och Granström), men ingen kan med den största viljan i världen påstå att det uppställda spelet var bra. Det vore nämligen inte med verkligheten överensstämmande.
Fabricius tycker jag inte räcker tyvärr. Grabben kan bara spela utan puck! Nej måste börja tänka om och då passar inte fabbe in!
Björnkäften- Antal inlägg : 564
Kanske inte vackert men effektivt och jag föredrar effektivt alla dagar i veckan.
Number 69- Antal inlägg : 265
Vi behöver båda delarna, annars blir vi äckligt beroende av 1-2 spelare, och det håller inte.Number 69 skrev:Kanske inte vackert men effektivt och jag föredrar effektivt alla dagar i veckan.
Edit: För att förtydliga, jag anser att vi behöver en större jämnhet. Under en isolerad tid, som ett slutspel, så är siffrorna allt. Men med det spel vi visar upp kommer det inte alltid att vara effektivt under slutspelen. Strategin som sådan håller helt enkelt inte, även om vi fick till det denna gång.
Vad tror vi skulle ledin få plats nästa år? Ersätta grana? Inte ersätta på position men att ha den typen i laget som blöder för Luleå hockey? Kanske i en 4 lina? Ersättare till sylvegård? Han gick ju ganska bra ihop med klasen sist dom spela tillsammans!
Björnkäften- Antal inlägg : 564
Björnkäften skrev:Vad tror vi skulle ledin få plats nästa år? Ersätta grana? Inte ersätta på position men att ha den typen i laget som blöder för Luleå hockey? Kanske i en 4 lina? Ersättare till sylvegård? Han gick ju ganska bra ihop med klasen sist dom spela tillsammans!
Har också haft tanken att en eventuell förlust av Grana kan öppna upp för Ledin. Vi behöver en trashtalker i laget. Ta in en bra tekare, oöm framför mål och sen Ledin som får sköta snacket på isen...
Hedanders- Antal inlägg : 2093
Ledin kan inte ens trashtalka nå mer. Nej tack. Granström ska stanna punkt slut. Ge han Rajalas lön om det är vad som krävs. Den viktigaste att förlänga med!
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Håller med. Det finns ingen rim och reson i att INTE ge den här typen av spelare en bra deal. Spelare som Rajala mfl kan glänsa och skaffa bra stats i grundserien. Grana levererar när det gäller, år efter år, och är inne i sin prime. I slutänden finns det ingenting annat som är viktigt än just det. Ingenting.Slapshot skrev:Ledin kan inte ens trashtalka nå mer. Nej tack. Granström ska stanna punkt slut. Ge han Rajalas lön om det är vad som krävs. Den viktigaste att förlänga med!
Det man kan ta med sig in i årets "silly" är ju att spelare med kontrakt inte längre betyder ett skit. Det gör ju att det finns en hel del spelare som kan vara aktuella för laget - även om dom har kontrakt nån annanstans. Det bevisades ju inte minst med Micflikier nu.
Dilox- Antal inlägg : 742
Om nu ingen annan har gjort det så kan vi konstatera att endast 4 spelare med ursprung från Norrbotten har kontrakt nästa år... Detta faktum försvårar givetvis möjligheterna ännu mer att skapa en långsiktig kontinuitet. Luleå ligger trots allt långt ute i hockeykartans marginal där betydelsen av antalet spelare från länet inte kan underskattas. Så är det bara.
Dalle- Antal inlägg : 449
Trist att ett flertal favoriter lämnar, men alla kan ersättas. Granström blir svår att ersätta men tvivlar inte alls på att nästa års bygge ser bra och stabil ut.
UT: Jacob Micflikier
IN: Juhamatti Aaltonen eller Olli Palola
Tycker det är kul att både Melart och Rajala trivs och vill stanna. Båda får gärna stanna för min del.
Tycker det är kul att både Melart och Rajala trivs och vill stanna. Båda får gärna stanna för min del.
makkanmakkan- Antal inlägg : 746
Jaa...verkar som att Melart bestämt sig för att stanna. Bara mögelosten inte sabbar detta nu..
makkanmakkan skrev:Trist att ett flertal favoriter lämnar, men alla kan ersättas. Granström blir svår att ersätta men tvivlar inte alls på att nästa års bygge ser bra och stabil ut.
Känns grymt onödigt o slänga 250k netto/månad rakt ner i sjön.
Mange- Antal inlägg : 6617
Flicks drar vidare, får vi ihop ett lag till nästa säsong? Alla flyr ju hals över huvud. Har dom fått reda på tränarnamnet kanske?
Vilka det än blir som bär vår vackra dress nästa säsong så vill jag inte ha en situation som det blev med Rajala i år där spelaren kommer först till premiären. När Luleå går på is i Augusti så ska ALLA vara på plats. För mig var det uppenbart att det påverkade Rajala negativt att inte vara med från start.
Dentos- Antal inlägg : 894
Sida 7 av 20 • 1 ... 6, 7, 8 ... 13 ... 20
Liknande ämnen
» Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6
» Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7
» Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3
» Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4
» Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7
» Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3
» Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4