2016-02-27, SHL-omgång 48, Djurgården - Luleå
+36
NilsOskar
Lajon
kokostrollet
Kallepedal
Mr Bister
icemask
HarryHaffa
Tigerman
Homer96
Qirren
Pajala
PM
stormvägen
Myrman
Kato
Redbear
Bamsefar
delphi
NallePhu
Lars158
Mange
GLHF
Jonken
amarule
pingu
Slapshot
Lasse Proppmätt
hokkzorz
FruktHamster
Puckad
Diktatorn
Dentos
Kapten Haddock
Urken
Rönken
Admin
40 posters
Sida 4 av 5
Sida 4 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: 2016-02-27, SHL-omgång 48, Djurgården - Luleå
En pinne är mer än förväntat sett till hur matchen sett ut, två poäng är ren stöld
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Tigerman skrev:Lassi borde få samtliga spelarlöner för dagen. Eller, han får dela summan med BP-gubbarna.
Sigalet har varit en gigant i vanlig ordning.
Rönken- Antal inlägg : 17811
Wallmark, vad F-n
För helvete Wallmark!!
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Lassi förtjänar att hålla tätt. Hoppas spelarna sätter sina chanser nu så Lassis procent inte sjunker.
stormvägen- Antal inlägg : 3073
Ugh. Harju kommer göra någon dyngseg dragning som går utanför eller långsamt, långsamt, glider in.
Härligt att Pistol Pete får lägga sin. Han är mil bättre än Harju.
Pistol-pete!!!
Mange- Antal inlägg : 6617
Ojojoj.. vilken stöld!!!! Lassi ska fan ha en bonus för den här matchen.
Jaaaa!!!! Vi vann!!!
Hur fan gick det till???
Hur fan gick det till???
Myrman- Antal inlägg : 4663
Jag tar all ära för anti-jinxen
Stöld, men Lassi är kung
Haha så rättvist
Homer96- Antal inlägg : 349
LASSI!!!!!!!!!!!
Vi STAL den! (Vad var det jag sa!)
Jonken- Antal inlägg : 7062
LASSI är kung .... fan så bra han är
Pajala- Antal inlägg : 18788
Satan vilken skön seger
Redbear- Antal inlägg : 6780
Vi spelar sämre o sämre, men poängen trillar in så lite lurar vi oss själva, hur detta ska funka i ett slutspel vete 17, samtidigt med det sagt, vi vinner ju. Hmm.
Måste bara in på dif forumet ikväll och läsa deras "hata Luleå" tråd
PM- Antal inlägg : 1947
Lassi går på vatten
Ja ja - kommer vara någon som beklagar sig. Han har ju samma längd - och nästan samma temperament
Ja ja - kommer vara någon som beklagar sig. Han har ju samma längd - och nästan samma temperament
Med detta uddlösa offensiva spel lär Luleå åka redan i kvarten hur som helst....
Tacka fan för Lassi.
Qirren- Antal inlägg : 1369
Rönken skrev:Lassi går på vatten
Lassi förtjänar att bli buren på spelarnas axlar resten av kvällen.
Arto tystnade !!!!
Undrar vad Drana sa när han stod vid dif båset efter signalen ?
Skönt psyk övertag om vi möts i kvarten !
Undrar vad Drana sa när han stod vid dif båset efter signalen ?
icemask- Antal inlägg : 4174
Hehe fan helt underbart. En riktig stöld kan göra en riktigt glad.
Sweatt börjar kännas som flopp i nästan i Rajala dignitet men han har ju inte haft någon lätt säsong med den besvärliga skadan, så jag kan ursäkta honom några matcher till.
Sweatt börjar kännas som flopp i nästan i Rajala dignitet men han har ju inte haft någon lätt säsong med den besvärliga skadan, så jag kan ursäkta honom några matcher till.
Lars158- Antal inlägg : 9805
Arto tystnade !!!!
Undrar vad Grana sa när han stod vid dif båset efter signalen ?
Undrar vad Grana sa när han stod vid dif båset efter signalen ?
icemask- Antal inlägg : 4174
Lajon- Antal inlägg : 4397
Glada miner i studion
Lajon- Antal inlägg : 4397
Lars158 skrev:Hehe fan helt underbart. En riktig stöld kan göra en riktigt glad.
jo, floppvarning.
Förresten, jobbar Pajala?
stormvägen- Antal inlägg : 3073
Säcken skulle man ju kunna tänka sig i båset. Får han leka med offensivt material blir det att åka av, det ser man tydligt vad han gjort med Skansens IF.
Lars158 skrev:Hehe fan helt underbart. En riktig stöld kan göra en riktigt glad.
Svårt med Sweatt. Lever mycket på sin hastighet, fast tycker inte han ser ut att kunna trycka ifrån. Jag avvaktar nog nästa säsong.
Lugn nu alla på Lördags aftonen 2p stulna mot DIF sitter som smäck i solskenet, Alla pinnar som inte DIF tar är bra pinnar!
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Högström från Djurgården och Scott från Brynäs? Klasen från Alperna.
Mastomäki går från klarhet till klarhet, fantastiskt bra ikväll tycker jag.
NilsOskar- Antal inlägg : 441
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article22344858.ab
Vi är tydligen destruktiva för sporten. Äh! Vore grymt kul med DIF i ett slutspel!
Vi är tydligen destruktiva för sporten. Äh! Vore grymt kul med DIF i ett slutspel!
Sweatt har ju fan ingen puckkontroll. Tappar pucken nästan varje gång, fick inte ens till ett avslut på friläget!! Är fan tragiskt att se han.
nummer 17- Antal inlägg : 1214
Läste bara lite kort på Djurgårdens forum, men verkar som att Mantas har samma svaghet som Danne i Luleå. Öppet mellan benen på straffar och frilägen. Kan väl inte varit en slump att både Cehlarik och Harju satte den där?
Loggar in från Dulles och ser till min glädje att vi stulit 2 poäng!
Däremot stjäl väl LHC 3.e platsen.
Men snälla, värva ett spelsystem till nästa år!
Däremot stjäl väl LHC 3.e platsen.
Men snälla, värva ett spelsystem till nästa år!
Puckad- Antal inlägg : 11372
Ja de är bara att gratulera oss till 2 poäng idag!
Spelet och stjärnorna ska inte hyllas, men vinsten är nästan en bonus. Inte för att jag ser till hur bra vi eller DIF är, men sett till hur vi spelat senaste tiden och hur bra form DIF har haft samt deras HOV och hemmaplan.
De ser ut som planerna! Att vi ALLTID kommer få leva på våra grovjobbare i slutspel och där stjärnorna mest är utfyllnad. Finns vissa undantag och där finns givet Klasen med, annars brukar vi ha svårt att få stjärnorna att leverera av någon anledning, undra varför?
Jag är då riktigt nöjd med 2 poäng i denna match trots att spelet är allt utom bra och att iden från ledning och båset verkar bara bli just en ide. Varför jag nämner de är väl för att de absolut inte syns på isen och de kommer nog även att bli vårt fall i de kommande slutspel som står framför oss. Vi kan inte leva på Lassi och tur även i en kvartsfinal!
Nää inte godkänt, men grattis i alla fall!
Spelet och stjärnorna ska inte hyllas, men vinsten är nästan en bonus. Inte för att jag ser till hur bra vi eller DIF är, men sett till hur vi spelat senaste tiden och hur bra form DIF har haft samt deras HOV och hemmaplan.
De ser ut som planerna! Att vi ALLTID kommer få leva på våra grovjobbare i slutspel och där stjärnorna mest är utfyllnad. Finns vissa undantag och där finns givet Klasen med, annars brukar vi ha svårt att få stjärnorna att leverera av någon anledning, undra varför?
Jag är då riktigt nöjd med 2 poäng i denna match trots att spelet är allt utom bra och att iden från ledning och båset verkar bara bli just en ide. Varför jag nämner de är väl för att de absolut inte syns på isen och de kommer nog även att bli vårt fall i de kommande slutspel som står framför oss. Vi kan inte leva på Lassi och tur även i en kvartsfinal!
Nää inte godkänt, men grattis i alla fall!
Kapten Haddock- Antal inlägg : 2527
Sweatt, Rajala och Flicks....hade öst in poäng i andra lag. Vårt BP och försvarsspel tack vare Lassi är väldigt bra, men i övrigt saknas en fungerande spelidé och har väl saknats i snart två år.
Donten_- Antal inlägg : 2585
I gruvan, tur att vi har lassi i mål, utan honom så skulle det vara sura tongångar på forumet det ska bli så skönt att få se fagervall lämna detta lag, 2 år utan ett spelsystem säger allt.stormvägen skrev:Lars158 skrev:Hehe fan helt underbart. En riktig stöld kan göra en riktigt glad.
jo, floppvarning.
Förresten, jobbar Pajala?
Nånstans tror jag att han inte är lämpad som headcoach i ett shl lag.
Pajala- Antal inlägg : 18788
Det är sorgligt att se ett lag som värvar in offensiv spets men som inte har kunnande/ambition att utnyttja den.
Så sjukt less på att se systematiska dumpningar för att minimera alla risker, så sjukt less att se backar lägga ned pucken i rundeln till motståndaren i stället för att vårda och behålla inom laget.
Luleå lever på ett starkt försvar och en fantastisk målvakt. Men var det verkligen det som var tanken när vi satsade? Ett lag som med få undantag gör 2 eller högst 3 mål...
Då fanns det mycket pengar att spara. Med Rönken/Bulan-hockey hade man kunnat uppnå nästan samma resultat med ett gäng allsvenska spelare med rätt skallar.
En hårt jobbande men spelmässigt begränsad forward som Granström är förstecenter (!). Det säger mycket.
Jag lider med Rajala och Sweatt och undrar hur de trivs i den här klubben?
Nu hittar dock Luleå sätt att vinna och min tanke runt det är att tränarna trots allt fått ihop gruppen. Det kan räcka till 6-7 matcher i semi men om Lassi går sönder eller sviktar kan det lika gärna ta slut i kvarten.
Lite större marginal än så hade man nog kunnat kräva med alla Minecraftmiljoner som plöjts ned.
Nästa säsong kommer Bulan tillbaka. Då kan alla brunkarromantiker här på forum glömma Petrell. Förhoppningsvis får vi in en förstecenter (gärna bättre än Scott), en spelande back och behålla både Wallmark och Rajala.
Så sjukt less på att se systematiska dumpningar för att minimera alla risker, så sjukt less att se backar lägga ned pucken i rundeln till motståndaren i stället för att vårda och behålla inom laget.
Luleå lever på ett starkt försvar och en fantastisk målvakt. Men var det verkligen det som var tanken när vi satsade? Ett lag som med få undantag gör 2 eller högst 3 mål...
Då fanns det mycket pengar att spara. Med Rönken/Bulan-hockey hade man kunnat uppnå nästan samma resultat med ett gäng allsvenska spelare med rätt skallar.
En hårt jobbande men spelmässigt begränsad forward som Granström är förstecenter (!). Det säger mycket.
Jag lider med Rajala och Sweatt och undrar hur de trivs i den här klubben?
Nu hittar dock Luleå sätt att vinna och min tanke runt det är att tränarna trots allt fått ihop gruppen. Det kan räcka till 6-7 matcher i semi men om Lassi går sönder eller sviktar kan det lika gärna ta slut i kvarten.
Lite större marginal än så hade man nog kunnat kräva med alla Minecraftmiljoner som plöjts ned.
Nästa säsong kommer Bulan tillbaka. Då kan alla brunkarromantiker här på forum glömma Petrell. Förhoppningsvis får vi in en förstecenter (gärna bättre än Scott), en spelande back och behålla både Wallmark och Rajala.
Sportchefen #2- Antal inlägg : 940
Ja det var ju en stöld, minst sagt. På ett sällan skådat flytmål också, men samtidigt tyckte jag att vi gjorde en riktig krigarinsats och det är starkt att vinna mot ett bättre Djurgården i deras borg. Och Lassi förtjänade att vinna den här matchen så helt orättvist är det inte.
Som spelet såg ut igår så vinner vi emellertid aldrig en matchserie i bäst av sju mot dem.
Vårt problem just nu när defensiven ändå är bättre är att våra tilltänkta spetsspelare inte levererar. Den som får godkänt är Micflickier för han gör ett hästjobb över hela banan varje match så honom får man ändå ut en hel del av.
Harju, Sweatt och Rajala är inte bra nog just nu tyvärr. Alla tre är oerhört kompetenta spelare men det fungerar inte just nu av någon anledning. Sweatt är väl ursäktad, dels för att det inte är lätt att komma in såhär sent hur mycket man än försökt förbereda sig, och dels för att han också kanske har enorma förväntningar på sig i.o.m. att våra övriga spetsspelare inte levererar.
Jag hade gärna sett Sweatt få fortsatt förtroende med Lagacé, men satt Petrell i den kedjan för att få lite mer tyngd och lite andra egenskaper. Sweatt passar nog bättre i en mer pang på rödbetan -omgivning än med en iskall Rajala som mest verkar spela för sig själv. Vad man skall göra med honom vet jag ärligt talat inte?
Man kan liksom inte bänka Sweatt, Hajen och Rajala heller, för det är dessa tre vi måste få igång om vi skall ha en chans i ett slutspel.
Som spelet såg ut igår så vinner vi emellertid aldrig en matchserie i bäst av sju mot dem.
Vårt problem just nu när defensiven ändå är bättre är att våra tilltänkta spetsspelare inte levererar. Den som får godkänt är Micflickier för han gör ett hästjobb över hela banan varje match så honom får man ändå ut en hel del av.
Harju, Sweatt och Rajala är inte bra nog just nu tyvärr. Alla tre är oerhört kompetenta spelare men det fungerar inte just nu av någon anledning. Sweatt är väl ursäktad, dels för att det inte är lätt att komma in såhär sent hur mycket man än försökt förbereda sig, och dels för att han också kanske har enorma förväntningar på sig i.o.m. att våra övriga spetsspelare inte levererar.
Jag hade gärna sett Sweatt få fortsatt förtroende med Lagacé, men satt Petrell i den kedjan för att få lite mer tyngd och lite andra egenskaper. Sweatt passar nog bättre i en mer pang på rödbetan -omgivning än med en iskall Rajala som mest verkar spela för sig själv. Vad man skall göra med honom vet jag ärligt talat inte?
Man kan liksom inte bänka Sweatt, Hajen och Rajala heller, för det är dessa tre vi måste få igång om vi skall ha en chans i ett slutspel.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
Sida 4 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Liknande ämnen
» 2016-11-22, SHL-omgång 20, Djurgården - Luleå
» 2016-11-29, SHL-omgång 27, Luleå - Djurgården
» 2016-03-05, SHL-omgång 51, Luleå - Djurgården
» 2016-10-13, SHL-omgång 7, Djurgården - Luleå
» 2015-10-24, SHL-omgång 13, Luleå - Djurgården
» 2016-11-29, SHL-omgång 27, Luleå - Djurgården
» 2016-03-05, SHL-omgång 51, Luleå - Djurgården
» 2016-10-13, SHL-omgång 7, Djurgården - Luleå
» 2015-10-24, SHL-omgång 13, Luleå - Djurgården