2016-11-29, SHL-omgång 27, Luleå - Djurgården
+37
Urken
ski3r
Hedanders
NallePhu
Polyfemos
farre
stormvägen
MickkeJ
kokostrollet
Number 69
Lars158
pingu
Slapshot
Norrlandstoken
GustenA
Mange
Davidoff
CKa
Rönken
Sportsman
Lulefan
Ferros
Dustin
hokkzorz
Snikne Ville
Lasse Proppmätt
Redbear
Myrman
JuniorX
Pajala
Puckad
Anthrax
LulefanGBG
Kapten Haddock
Bamsefar
Donten_
Admin
41 posters
Sida 1 av 4
Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4
Datum: | Tisdag 29:e November |
Tid: | 19.00 |
Var: | Coop Arena |
Inbördes möten:
20161122: 20161013: | Djurgården - Luleå Djurgården - Luleå | 3-2 PS 3-4 PS | (SHL) (SHL) |
Fem Senaste Luleå:
20161129: 20161125: 20161122: 20161119: 20161117: | HV71 - Luleå Luleå - HV71 Djurgården - Luleå Luleå - Örebro Rögle - Luleå | 2-1 PS 2-3 3-2 PS 2-0 3-5 | (SHL) (SHL) (SHL) (SHL) (SHL) |
Fem Senaste Djurgården:
20161127: 20161125: 20161122: 20161119: 20161117: | Djurgården - Karlskrona Karlskrona - Djurgården Djurgården - Luleå Malmö - Djurgården Örebro - Djurgården | 2-1 3-7 3-2 PS 0-1 PS 3-0 | (SHL) (SHL) (SHL) (SHL) (SHL) |
Inför matchen:
- Spoiler:
- Tabellen inför matchen:
Nr: Lag: GP: GD: P: 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14Frölunda
Brynäs
HV71
Malmö
Växjö
Karlskrona
Färjestad
Linköping
Skellefteå
Luleå
Örebro
Djurgården
Rögle
Leksand23
22
21
22
22
22
22
22
22
22
22
21
21
2220
20
21
9
11
3
2
-5
1
-1
-8
-18
-19
-3647
41
39
39
38
36
35
34
33
31
28
24
18
16
Läs mer:
http://www.shl.se/gamecenter/qRh-1FvWsx6y/articles/pre
http://www.shl.se/play/video/Infor_Lulea_Hockey_Djurgarden_Hockey-15015608?autoplay=1
http://www.luleahockey.se/artikel/34ygaiw23-30c4d/nedslapp-lulea-djurgarden
http://www.luleahockey.se/artikel/o13eaiw3e-30c4d/nat-jag-alltid-velat-gora
http://www.luleahockey.se/artikel/llzraiw23-30c4d/det-var-bara-att-satta-sig-i-bilen
http://www.difhockey.se/artikel/2a7eaiw3b-1lead/
http://www.difhockey.se/artikel/drczaiw3r-1lead/
Under matchen:
- Spoiler:
- http://www.shl.se/gamecenter/qRh-1FvWsx6y__2016-11-29-1900-lulea-hockey-djurgarden
http://stats.swehockey.se/Game/Events/301957
http://kuriren.nu/100-hockey/live-lulea-hockeydjurgarden-9049870.aspx
http://nsd.se/sport/direkt-lulea-hockey-jagar-trendbrott-10330486.aspx
Efter matchen:
- Spoiler:
- Resultat:
Luleå - Djurgården 2-1 (0-1, 0-0, 1-0, 0-0, 1-0)
Första perioden:
0-1 Jeff Tambellini (Henrik Eriksson).
Andra perioden:
Inga mål.
Tredje perioden:
1-1 Linus Nässén (Brendan Mikkelson, Petter Emanuelsson).
Fjärde perioden:
Inga mål.
Straffavgörandet:
2-1 Johan Forsberg.
Skott: 23-29 (8-12, 6-5, 6-11, 2-1, 1-0).
Utvisningar: Luleå 0 minuter. Djurgården 4 minuter.
Domare: Tobias Björk och Mikael Nord.
Publik: 4.300.
Tabellen efter dagens matcher:Nr: Lag: GP: GD: P: 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14Frölunda
Malmö
Brynäs
HV71
Växjö
Färjestad
Karlskrona
Linköping
Skellefteå
Luleå
Örebro
Djurgården
Rögle
Leksand23
23
22
22
23
23
22
22
22
23
22
22
21
2220
10
20
20
10
3
3
-5
1
0
-8
-19
-19
-3647
42
41
39
39
37
36
34
33
33
28
25
18
16
Läs mer:
http://www.shl.se/play/video/Lulea_Hockey_Djurgardens_IF-15026414?autoplay=1
http://www.shl.se/play/video/Presskonferens_Lulea_Djurgarden-15026550?autoplay=1
http://www.luleahockey.se/artikel/rmnfaiw3y-30c4d/johan-forsberg-straffade-djurgarden
http://www.luleahockey.se/artikel/pr8eaiw40-30c4d/otroligt-skont-att-det-slappte
http://www.difhockey.se/artikel/438maiw3z-1lead/
Djurgården har fått upp ångan efter en trög start och det mesta tyder på att de inom ett antal matcher har passerat oss i tabellen. Jag hoppas på vinst, men form och att vi har flera spelare borta gör Djurgården till stora favoriter.
Donten_- Antal inlägg : 2585
Sv: 2016-11-29, SHL-omgång 27, Luleå - Djurgården
Glöm inte domare o cmore studio så får väl läget anses hopplöst
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
För att påminna alla medlemmar om vad som gäller:
Syftet är att uttryck känslor och få framföra sin åsikt, men också att diskutera saker med övriga skribenter. När en diskussion inleds, försök att framföra er åsikt med hjälp av en motivering (behövs såklart inte alltid). De användare som istället bemöter och framför sina egna åsikter som "jag har rätt, du har fel. Du är [infoga valfritt förminskande ord]" är inget recept för att en god stämning skall frodas. Detta är något som vi varit inne på tidigare, vilket tyvärr endast gav en temporär förbättring.
Åsikter om hur moderatorerna på detta forum arbetar/åsikter rörande andra användare tas via PM till någon av de ansvariga, och inte i aktuell tråd.
Håll en god ton, så tar vi resten därifrån.
Syftet är att uttryck känslor och få framföra sin åsikt, men också att diskutera saker med övriga skribenter. När en diskussion inleds, försök att framföra er åsikt med hjälp av en motivering (behövs såklart inte alltid). De användare som istället bemöter och framför sina egna åsikter som "jag har rätt, du har fel. Du är [infoga valfritt förminskande ord]" är inget recept för att en god stämning skall frodas. Detta är något som vi varit inne på tidigare, vilket tyvärr endast gav en temporär förbättring.
Åsikter om hur moderatorerna på detta forum arbetar/åsikter rörande andra användare tas via PM till någon av de ansvariga, och inte i aktuell tråd.
Håll en god ton, så tar vi resten därifrån.
Donten_ skrev:Djurgården har fått upp ångan efter en trög start och det mesta tyder på att de inom ett antal matcher har passerat oss i tabellen. Jag hoppas på vinst, men form och att vi har flera spelare borta gör Djurgården till stora favoriter.
Absolut.
DIF är på gång och har vänt sin negativa trend och spelar dessutom bra, så nu är de bara att se upp!
Vi stoppade ju vår blödning med 3 raka vinster och en enpoängare, men sen kom ett tjog med skador till vår ganska känsliga trupp och dessutom med spel som inte riktigt är i linje med topplagen.
Även om DIFarna har medvind, så är de nog den här matchen vi ska ta för att få lite vind i seglen inför en betydligt hårdare fortsättning av serien innan Juluppehållet! Ett Back To Backmöte med Frölunda först är väl inte de lättaste och de man önskar sig mest just nu. Sen är de Marklundarna på bortaplan som väntar. Där är de tyvärr sällan vi har jobbat hem någon seger.
De kommer som sagt inte bli någon lätt uppgift med de manfall vi har, med skador och Hedmans avstängning. Största avbräcket anser jag vara att 3e-kedjans upphörande för ett tag.
Är de någon som hört om Osten/LHF har haft några åsikter eller rent av lämnat någon protest mot Hedmans avstängning? Menar att jag tycker att 3 matcher på den känns hårt och Osten brukar väl inte vila på Hanen när han tycker annorlunda. 1 match hade jag inte sagt nått om! Han kanske känner att de inte är någon ide när de är Hedman som är under luppen?
Visst kan Hedman vara allt för brysk och de vet ju alla, men alla vet även att han är bra mycket bättre på att utvärdera situationerna nu och är nog 70% mer hockeyspelare nu än för 10 år sedan. Jaja, de hade nog inte spelat någon roll om Hedman var och fiskade den kvällen, han hade blivit avstängd ändå
Kapten Haddock- Antal inlägg : 2527
I min konspiratoriska värld så blev hedman avstängd just för den här matchen, just för att skansen behöver poäng o just för att tredjelinan är vårt starkaste offensiva hot, tre matchers avstängning för en rubricerad huvudtackling där tidigare utfall varit fem matcher och Hedman därtill, som om de själva knappt trodde på det.
Med det sagt tror jag att skansen hade blivit nog så krångliga för oss ändå.
Med det sagt tror jag att skansen hade blivit nog så krångliga för oss ändå.
Hoppas att man sätter Sweatt på Hedmans plats i matchen och använder den som solklar leadingline.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
Om Jaros är spelklar och kry igen och om Kennedy är "hel eller helad" som person med sin efterlängtade familj på plats så borde väl oddsen på förhand varit något utjämnade.
Men jag utgår från förlust iaf. Kom ihåg att vi var om inte utspelade så hade stora problem skapa något och behålla pucken inom laget mot HV. Med normal utdelning för dom hade vi förlorat med marginal. Fortsätter laget visa krigarhjärta kanske man kan med mycket tur gneta sig till något men det är så svårt att vara genuint positiv med det här laget tyvärr!
Men jag utgår från förlust iaf. Kom ihåg att vi var om inte utspelade så hade stora problem skapa något och behålla pucken inom laget mot HV. Med normal utdelning för dom hade vi förlorat med marginal. Fortsätter laget visa krigarhjärta kanske man kan med mycket tur gneta sig till något men det är så svårt att vara genuint positiv med det här laget tyvärr!
Anthrax- Antal inlägg : 984
Känslan är definitivt att det är en svår match.
Men med Engsund på plats så stärktes försvaret rejält.
Han kan bli ett riktigt bra tillskott, även om han nu spelar i ett där man kan bli avstängd om man nyser.
I HV matchen visade vi upp den offervilja som gjorde oss så ruggigt bra under förra året, och fortsätter vi på det sättet så kan vi absolut rubba Skansen.
Men med Engsund på plats så stärktes försvaret rejält.
Han kan bli ett riktigt bra tillskott, även om han nu spelar i ett där man kan bli avstängd om man nyser.
I HV matchen visade vi upp den offervilja som gjorde oss så ruggigt bra under förra året, och fortsätter vi på det sättet så kan vi absolut rubba Skansen.
Puckad- Antal inlägg : 11372
Ska vi bli ett lag som ska gå för slutspel så är det dags att börja vinna matcher, vinst mot Djurgården är ett måste, det börjar närma oss halvtid i serien.
Pajala- Antal inlägg : 18788
De representerar difiplinnämnden.
De representerar riksmedia.
De representerar den största skaran av hycklande fans.
De representeras av spelare som böjer sig för en maffiaklack.
Djurgården ska nu köras över med hull och hår. Nåt annat existerar inte.
JuniorX- Antal inlägg : 4191
Hoppas att Jaros kan vara med imorrn! De är i alla fall väldigt nära nu när går för fullt på träningen!
Håller med om varenda stavelse!JuniorX skrev:De representerar difiplinnämnden.
Kan förstås bli en svår match, ändå. Vore bra om vi åtminstone tog poäng. Inte alls bra om Dif tar in tre pinnar på oss.
Myrman- Antal inlägg : 4663
Jaros spelar ikväll enligt Kurren
Redbear- Antal inlägg : 6780
Ny match nya förutsättningar vore jag Skuggan skulle jag sätta upp laget så här
Skulle nog testa så här
Petter Falk Lundeström
Sweatt Kael Rydahl
Juntilla Lagace Foppa
Einar vann J20,s poängliga ganska överlägset Harju (och då menar jag lillbrorsan Jonathan han blev 5:a i J20,s poängliga) Toolanen tycker det är dags att sluta spela veteraner i 4:e linan och ha bara juniorer där som alla andra lag..
Hajen/Kennedy som extra.
Backar
Melart Jaros
Mikkelsson Kim Johansson
Stadler Nässen
7:e får bli Janne S
Motivering låt ungdomarna få chansen kan knappast bli sämre än vad en del veteraner presterat hittills för dom lär i.a.f ge allt för att visa vad dom kan..
Skulle nog testa så här
Petter Falk Lundeström
Sweatt Kael Rydahl
Juntilla Lagace Foppa
Einar vann J20,s poängliga ganska överlägset Harju (och då menar jag lillbrorsan Jonathan han blev 5:a i J20,s poängliga) Toolanen tycker det är dags att sluta spela veteraner i 4:e linan och ha bara juniorer där som alla andra lag..
Hajen/Kennedy som extra.
Backar
Melart Jaros
Mikkelsson Kim Johansson
Stadler Nässen
Motivering låt ungdomarna få chansen kan knappast bli sämre än vad en del veteraner presterat hittills för dom lär i.a.f ge allt för att visa vad dom kan..
Lasse Proppmätt- Antal inlägg : 2144
Lasse Proppmätt skrev:Ny match nya förutsättningar vore jag Skuggan skulle jag sätta upp laget så här
Skulle nog testa så här
Petter Falk Lundeström
Sweatt Kael Rydahl
Juntilla Lagace Foppa
Hajen/Kennedy som extra.
Backar
Melart Jaros
Mikkelsson Kim Johansson
Stadler Nässen
jo, jag ser en kvalplats komma närmare med den uppsättningen.
Pajala skrev:Ska vi bli ett lag som ska gå för slutspel så är det dags att börja vinna matcher, vinst mot Djurgården är ett måste, det börjar närma oss halvtid i serien.
Jo fast den här säsongen är inte ett dugg lik någon säsong jag kan komma ihåg när hade t.e.x det 10:e placerade laget i serien bara 16 p till 1:a platsen efter 22 omgångar och dessutom med en match mindre spelad och bara 8 p till 4:e platsen det här måste vara en av dom jämnaste säsongerna i historien..
Bamsefar skrev:Lasse Proppmätt skrev:Ny match nya förutsättningar vore jag Skuggan skulle jag sätta upp laget så här
Skulle nog testa så här
Petter Falk Lundeström
Sweatt Kael Rydahl
Juntilla Lagace Foppa
Hajen/Kennedy som extra.
Backar
Melart Jaros
Mikkelsson Kim Johansson
Stadler Nässen
Haha ja det vet man aldrig hur som helst har den "vanliga" uppställningen inte fungerat eller du kanske tycker det?
Hajen Juntilla?Dom har ju vart magiska i år tillsammans eller hur?Dom har fått chans på chans men inget har hänt nä dags att bänka en viss Haj
Ser att jag glömde Fabbe tar hellre han som 13:e än Hajen alla dagar i veckan
Som jag skrev kan knappast bli sämre eller hur?
Har du en bättre laguppställning?
Tror du att det kommer lossna för en del om dom får spela med samma spelare för sjuttielfte gången?
Senast ändrad av Lasse Proppmätt den 2016-11-29, 14:33, ändrad totalt 1 gång
tja, vi har ju spelat några matcher med flera juniorer och tror att det är för många samtidigt för att bli en förstärkning.Lasse Proppmätt skrev:Bamsefar skrev:Lasse Proppmätt skrev:Ny match nya förutsättningar vore jag Skuggan skulle jag sätta upp laget så här
Skulle nog testa så här
Petter Falk Lundeström
Sweatt Kael Rydahl
Juntilla Lagace Foppa
Hajen/Kennedy som extra.
Backar
Melart Jaros
Mikkelsson Kim Johansson
Stadler Nässen
Haha ja det vet man aldrig hur som helst har den "vanliga" uppställningen inte fungerat eller du kanske tycker det?
Hajen Juntilla t.e.x nä dags att bänka en viss Haj
Det som behövs är naturligtvis att fler spelare/linor ordinarie steppar upp.
Kul o intressant! Även om jag tror att Rydahl rent som spelartyp skulle vara bättre som ersättare för Hedman.
http://www.kuriren.nu/100-hockey/lulea-hockeys-drag-para-ihop-broderna-9049532.aspx
http://www.kuriren.nu/100-hockey/lulea-hockeys-drag-para-ihop-broderna-9049532.aspx
Snikne Ville- Antal inlägg : 6525
Bänka Hajen? för att han leder den interna poängligan eller?
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
Lasse Proppmätt skrev:Bamsefar skrev:Lasse Proppmätt skrev:Ny match nya förutsättningar vore jag Skuggan skulle jag sätta upp laget så här
Skulle nog testa så här
Petter Falk Lundeström
Sweatt Kael Rydahl
Juntilla Lagace Foppa
Hajen/Kennedy som extra.
Backar
Melart Jaros
Mikkelsson Kim Johansson
Stadler Nässen
Hajen Juntilla?Dom har ju vart magiska i år tillsammans eller hur?Dom har fått chans på chans men inget har hänt nä dags att bänka en viss Haj
Som jag skrev kan knappast bli sämre eller hur?
Har du en bättre laguppställning?
Tror du att det kommer lossna för en del om dom får spela med samma spelare för sjuttielfte gången?
Vi ska spela på tre kedjor och bänka lagets interna poängkung? Lagom till när vi dessutom har två forwards frånvarande. Känns logiskt.
Dustin- Antal inlägg : 7176
Det ska bli riktigt spännande att se ifall bröderna Emanuelsson har någon särskild kemi sinsemellan ikväll. Har vi tur kan det slå gnistor där så Hedman kan gå in och förbättra någon annan formation när han är tillbaka. Även om det är juniorhockey så är 17 poäng senaste 5 matcherna sinnessjukt bra av Einar.
Laget.
Forwards
Julius Junttila - Johan Harju - Gustav Rydahl
Bill Sweatt - Kael Mouillierat - Isac Lundeström
Einar Emanuelsson - Andreas Falk - Petter Emanuelsson
Karl Fabricius - Jacob Lagacé - Johan Forsberg
Marcus Collin
Backar
Brendan Mikkelson - Linus Nässén
Ilari Melart - Christian Jaros
Jan Sandström - Oscar Engsund
Kim Johansson
Målvakter
Joel Lassinantti
(Filip Gustavsson)
Jaros tillbaka, ingen Kennedy och Marcus Collin som extraforward, ja ja ingen skall säga att inte Luleå ger juniorer chansen.
Forwards
Marcus Collin
Backar
Kim Johansson
Målvakter
Joel Lassinantti
(Filip Gustavsson)
Jaros tillbaka, ingen Kennedy och Marcus Collin som extraforward, ja ja ingen skall säga att inte Luleå ger juniorer chansen.
Bamsefar skrev:Laget.
Forwards
Marcus Collin
Backar
Kim Johansson
Målvakter
Joel Lassinantti
(Filip Gustavsson)
Nä de har du rätt i och de är ju skitroligt! Kim var väl lite fladdrig förra matchen i några lägen, men hoppas på bätring idag!
De är ju bara att inse att Kennedy inte liggar allt för högt i kurs dessa dagar, trots att han tränar för fullt.
Bamsefar skrev:Laget.
Forwards
Marcus Collin
Backar
Kim Johansson
Målvakter
Joel Lassinantti
(Filip Gustavsson)
Ärligt talat begriper jag inte varför han inte får spela med nuvarande situation till hands och när han (Kennedy) dessutom går för fullt på träning enligt uppgift. Vad väntar man på? Känns ju lite oschysst faktiskt binda upp honom att sitta på läktaren vilket ju garanterat sänker hans marknadsvärde för alla tänkbara parter, vi tvingas eventuellt och troligen skeppa en extremt krånglig person som inte någonsin visat sig kunna hävda sig på den europeiska marknaden och dessutom kan vi inte "haffa" nån ersättare så länge han blir kvar.
Vilket ju inte borde vara länge till, förhoppningsvis, en tröttsam såpa är vad det har blivit.
Anthrax skrev:Bamsefar skrev:Laget.
Forwards
Marcus Collin
Backar
Kim Johansson
Målvakter
Joel Lassinantti
(Filip Gustavsson)
Ärligt talat begriper jag inte varför han inte får spela med nuvarande situation till hands och när han (Kennedy) dessutom går för fullt på träning enligt uppgift. Vad väntar man på? Känns ju lite oschysst faktiskt binda upp honom att sitta på läktaren vilket ju garanterat sänker hans marknadsvärde för alla tänkbara parter, vi tvingas eventuellt och troligen skeppa en extremt krånglig person som inte någonsin visat sig kunna hävda sig på den europeiska marknaden och dessutom kan vi inte "haffa" nån ersättare så länge han blir kvar.
Vilket ju inte borde vara länge till, förhoppningsvis, en tröttsam såpa är vad det har blivit.
Menar du att man ska spela Kennedy för att inte vara "oschysst"?
Ska inte spelare förtjäna att få spela? Om tränarna anser att Kennedy varit för dålig, så vore det ju tjänstefel att spela honom före andra spelare. Faktum är att Kennedy varit sämst på plan i majoriteten av alla matcher han spelat, då spelar man inte honom för att vara inte vara "oschysst".
Han får väl visa, på träningar, att han är värd en plats i laget, om tränarna sen är övertygade så ska han spela. Fram tills dess så, tycker jag, att man gör helt rätt som håller honom utanför laget. Tycker det skulle se riktigt dåligt ut mot andra spelare, framförallt yngre, att man spelar en ointresserad, loj och lat import istället för att ge spelare, som ger järnet, och presterar bra, möjlighet att slå sig in i laget.
Ferros- Antal inlägg : 2354
Anthrax skrev:Bamsefar skrev:Laget.
Forwards
Marcus Collin
Backar
Kim Johansson
Målvakter
Joel Lassinantti
(Filip Gustavsson)
Min teori är att han varit petad i väntan på att bli skeppad men i och med skador så får han träna med laget ifall han skulle behöva slängas in. Stämmer det tycker jag det är väldigt illa skött och sänder konstiga signaler. Märklig situation hur som helst.
Ferros skrev:Anthrax skrev:Bamsefar skrev:Laget.
Forwards
Marcus Collin
Backar
Kim Johansson
Målvakter
Joel Lassinantti
(Filip Gustavsson)
Menar du att man ska spela Kennedy för att inte vara "oschysst"?
Ska inte spelare förtjäna att få spela? Om tränarna anser att Kennedy varit för dålig, så vore det ju tjänstefel att spela honom före andra spelare. Faktum är att Kennedy varit sämst på plan i majoriteten av alla matcher han spelat, då spelar man inte honom för att vara inte vara "oschysst".
Han får väl visa, på träningar, att han är värd en plats i laget, om tränarna sen är övertygade så ska han spela. Fram tills dess så, tycker jag, att man gör helt rätt som håller honom utanför laget. Tycker det skulle se riktigt dåligt ut mot andra spelare, framförallt yngre, att man spelar en ointresserad, loj och lat import istället för att ge spelare, som ger järnet, och presterar bra, möjlighet att slå sig in i laget.
Nja, jag tänkte mer på långsikt och för alla parters bästa, även om den "empatin" kanske blir bortkastad hos vissa.
Vilket lag vill värva en dyr "import" som blir brädad av nyss uppkallade juniorer..
Tror nog knappast Kennedy blir så mycket bättre helt plötsligt och de som har närmast överblick gör nog den bedömningen oxo.
men vi skall definitivt inte spela vår "sämste" spelare på bekostnad av juniorer för annars blir han ledsen i ögat, samtidigt som det klagas på att vi inte spelar tillräckligt med juniorer
Det blir nog bra det här.
men vi skall definitivt inte spela vår "sämste" spelare på bekostnad av juniorer för annars blir han ledsen i ögat, samtidigt som det klagas på att vi inte spelar tillräckligt med juniorer
Det blir nog bra det här.
Jag tycker också det är spännande och roligt med mer juniorer i sig, det välkomnar jag, och hoppas det finns många desperata GM:s ute i hockeyvärlden
Självklart ska man försöka få igång Kennedy, allt annat är idiotiskt. Han är antingen skadad eller på väg bort, annars hade han varit med, det är jag nästan helt säker på. Hade det varit att han var kass hade de inte förpassat honom permanent till läktaren, max någon match innan han får prova igen och eventuellt harva som extraforward.
Lulefan- Antal inlägg : 2285
Kul med en mer juniorinfluetad uppställning!
Som flera varit inne på, helt rätt med tanke på hur många underpresterat. Bättre att låta egna utvecklas.
Och nej, man kan inte spela någon för att vara snäll, Kennedy mfl har ju fått fler chanser & speltid än någon annan skulle få sett till prestation.
Som flera varit inne på, helt rätt med tanke på hur många underpresterat. Bättre att låta egna utvecklas.
Och nej, man kan inte spela någon för att vara snäll, Kennedy mfl har ju fått fler chanser & speltid än någon annan skulle få sett till prestation.
Sportsman- Antal inlägg : 166
Fan, Djurgården har 4 raka vinster och har medvind i ryggen, Luleå har motvind och uppförsbacke.
Kom igen nu Luleå.
Kom igen nu Luleå.
Haha, Ilariiiiii
Rönken- Antal inlägg : 17811
Einar imponerar direkt, var det någon som ville ha Kennedy istället?
Vilka lägen! Åtminstone Melart borde ha hängt dit den.
Men fan...där vill man kunna notera 1-0..Emanuelsönerna klickar bra, kul att se.
Luleå är som tvåa på pucken hela tiden, synkar dåligt i laget.
Inte hade dom lagat nätet om det varit på andra sidan
Jäklar vad snabb Julius är!! Vilket hemjobb!
Vi har redan släppt till 3-4 jättelägen, det är bara tur att det inte blivit mål i baken ännu. Då har det bara gått 10 minuter.
Något måste hända, annars blir det stortorsk idag.
Något måste hända, annars blir det stortorsk idag.
Så ger vi bort ett mål igen... Fan!
Och där kom 0-1, det var bara en tidsfråga. Vi spelar väldigt dålig ishockey.
Lassi lika fladdrig som tidigare
CKa- Antal inlägg : 1359
Davidoff- Antal inlägg : 175
Jahapp, Djurgården tar ledningen.
Djurgården nu på 27 poäng och 1 match mindre spelad.
Örebro på 28 poäng och 1 match mindre spelad.
Plats 12 börjar kännas oroväckande nära.
Djurgården nu på 27 poäng och 1 match mindre spelad.
Örebro på 28 poäng och 1 match mindre spelad.
Plats 12 börjar kännas oroväckande nära.
Senast ändrad av Pajala den 2016-11-29, 19:26, ändrad totalt 1 gång
CKa skrev:Lassi lika fladdrig som tidigare
Lassi är lämnad ganska ensam.
så , ett mål i baken efter lite schabbel från Einar, ja ja, det är sånt man får ta med flera juniorer i laget, det blir mer misstag men man måste få göra det oxo, annars lär man sig inte.
HUGG O SLÅ, LULEÅ.
HUGG O SLÅ, LULEÅ.
Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» 2016-03-05, SHL-omgång 51, Luleå - Djurgården
» 2016-10-13, SHL-omgång 7, Djurgården - Luleå
» 2016-11-22, SHL-omgång 20, Djurgården - Luleå
» 2016-02-27, SHL-omgång 48, Djurgården - Luleå
» 2014-12-30, SHL-omgång 33, Luleå - Djurgården
» 2016-10-13, SHL-omgång 7, Djurgården - Luleå
» 2016-11-22, SHL-omgång 20, Djurgården - Luleå