2016-02-04, SHL-omgång 41, Färjestad - Luleå
+40
GustenA
delphi
hokkzorz
Kraftkung
wilmus2007
CKa
stormvägen
Donten_
Lars158
Jonken
Lajon
JuniorX
icemask
Tony Moore
LulefanGBG
Old Brooklyn
Freno
Bamsefar
LHF96
Mange
Kato
Rönken
Myrman
Snikne Ville
Tigerman
Diktatorn
Urken
Pajala
Puckad
Kagen
Slapshot
Lasse Proppmätt
Micke80
nummer 17
Kapten Haddock
Mickeee
NallePhu
Redbear
Patrik82
Admin
44 posters
Sida 3 av 7
Sida 3 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Sv: 2016-02-04, SHL-omgång 41, Färjestad - Luleå
Mickeee skrev:Fyfan vad arga grabbarna lär vara nu i omklädningsrummet. Antingen kommer vi ut och kör över dem och gör massa mål eller så kommer vi ut och bara kör över dem
Vilket som går lika bra.
JuniorX- Antal inlägg : 4191
Märkligt att man blur upprörd, man vet ju att det alltid blir då här i Karlstad
Lajon- Antal inlägg : 4397
Ja utvisning på Melart var ju rätt så patetiskt av domaren. Men hur i helvete kunde Mic bli utvisad när FBKarna krockar haha.
Sen sparkmålet måste jag ändå tro att det godkändes för att sparken inte gått in i mål om inte LHF styrt in den. För var ju absolut högst medveten skridskorörelse.
Sen sparkmålet måste jag ändå tro att det godkändes för att sparken inte gått in i mål om inte LHF styrt in den. För var ju absolut högst medveten skridskorörelse.
Lars158- Antal inlägg : 9806
Skandalmatch av domarna och situationsrummet!
Redbear- Antal inlägg : 6781
Freno skrev:Tony Moore skrev:Hade pucken gått direkt i mål via skridskon tror jag inte det blivit godkänt..Puckad skrev:Fast man måste väl få försöka rädda???Tony Moore skrev:Ingen sparkrörelse men däremot en medveten dirigering och sedan via Daniel i mål.. Bra då vet vi..
Fast då kan man lika gärna börja kasta in pucken i mål (via målvakten förstås), det borde väl också godkännas då?
Däremot är väl utvisningen på Melart före som jag inte förstår alls...
Men det finns en regel som kallas handpassning men vad jag vet inget som kallas skridskopassning
Mickeee- Antal inlägg : 910
Mickeee skrev:Målet är inte så mkt att klaga på. Han sparkar in pucken bakåt i banan och den tar på larsson och in
Jo så jag tror man ser på det.
Flicks utvisningsom han får då två fbkare kör ihop satte liksom standarden och visade vad som komma skulle och det mest patetiska är att ingen reagerar, inte retarden som rapporterar, inte ngn offentlig liverapportör. Det visar att domarstandarden och domarbasens påverkan på spelet är ruttet in i märgen.
Bamsefar- Antal inlägg : 12243
Kommer ihåg när Petrells mål blir bortdömt, när han driver mot mål och får en puck på ena skridskon. Där fanns ingen riktig rörelse, men här, där han solklart sparkar till pucken med bredsida så dömer de mål?
Flicks åker ut för att två Färjestadsspelare kolliderar? Melart får utvisning för att han finns?
Jaja. Domarna har "ju ingen betydelse". Bara att strunta i och köra vidare.....
Flicks åker ut för att två Färjestadsspelare kolliderar? Melart får utvisning för att han finns?
Jaja. Domarna har "ju ingen betydelse". Bara att strunta i och köra vidare.....
Mickeee skrev:Freno skrev:Tony Moore skrev:Hade pucken gått direkt i mål via skridskon tror jag inte det blivit godkänt..Puckad skrev:Fast man måste väl få försöka rädda???Tony Moore skrev:Ingen sparkrörelse men däremot en medveten dirigering och sedan via Daniel i mål.. Bra då vet vi..
Fast då kan man lika gärna börja kasta in pucken i mål (via målvakten förstås), det borde väl också godkännas då?
Men det finns en regel som kallas handpassning men vad jag vet inget som kallas skridskopassning
Spark, kallas det. Och är inte tillåtet. Handpassning är ju tillåten om den inte går till medspelare i offensiv zon.
Mickeee skrev:Freno skrev:Tony Moore skrev:Hade pucken gått direkt i mål via skridskon tror jag inte det blivit godkänt..Puckad skrev:Fast man måste väl få försöka rädda???Tony Moore skrev:Ingen sparkrörelse men däremot en medveten dirigering och sedan via Daniel i mål.. Bra då vet vi..
ingen handpassning, ta pucken med öppen hand o släng den på målisen, går den in måste det vara mål och vips har vi ett moment med handboll. Det måste vara den logiska slutsatsen då man godkänner sparkrörelse mot mål.
This!Lajon skrev:Märkligt att man blur upprörd, man vet ju att det alltid blir då här i Karlstad
@Fruktis! kan du inte buda över Ulven en match???
Senast ändrad av Puckad den tor 04 feb 2016, 19:50, ändrad totalt 1 gång
Puckad- Antal inlägg : 11374
Bamsefar skrev:Mickeee skrev:Freno skrev:Tony Moore skrev:Hade pucken gått direkt i mål via skridskon tror jag inte det blivit godkänt..Puckad skrev:Fast man måste väl få försöka rädda???Tony Moore skrev:Ingen sparkrörelse men däremot en medveten dirigering och sedan via Daniel i mål.. Bra då vet vi..
ingen handpassning, ta pucken med öppen hand o släng den på målisen, går den in måste det vara mål och vips har vi ett moment med handboll. Det måste vara den logiska slutsatsen då man godkänner sparkrörelse mot mål.
Exakt så. War-room har gjort om den här sporten ikväll. Bravo!
Var ju ett reportage om domarna i Cmore förra(?) året, där de visade hur domarna fick feedback från någon delegat eller dylikt under pauserna. Undrar vad de sa till varandra här i pausen? För skäms man inte över sin prestation på jobbet en dag som denna, ja då vet jag inte vad.. Mutad? Troligen.
-Äh! Skit i första nu -ut och kör över FBK i andra!
Jonken- Antal inlägg : 7091
Kom igen nu Fagervall , tala klarspråk nu.
Självklart får man vinkla eller sparka pucken på målvakten bäst man vill! Sen är det upp till målisen vad han gör med pucken sen. Att säga att det är samma som att ta upp pucken och kasta den på han? Kom igen ni kan bättre.. Men flix utvisning som nu wikegård hånar i studion var räddningen för fbk. Annars hade vi gjort 2an och 3an
Bamsefar skrev:Mickeee skrev:Freno skrev:Tony Moore skrev:Hade pucken gått direkt i mål via skridskon tror jag inte det blivit godkänt..Puckad skrev:Fast man måste väl få försöka rädda???Tony Moore skrev:Ingen sparkrörelse men däremot en medveten dirigering och sedan via Daniel i mål.. Bra då vet vi..
Sparken var ju inte mot mål utan gick bakåt i banan.
Mickeee skrev:Självklart får man vinkla eller sparka pucken på målvakten bäst man vill! Sen är det upp till målisen vad han gör med pucken sen. Att säga att det är samma som att ta upp pucken och kasta den på han? Kom igen ni kan bättre.. Men flix utvisning som nu wikegård hånar i studion var räddningen för fbk. Annars hade vi gjort 2an och 3an
Så det blev tilldömt självmål? eller var det han som sparkade pucken som fick målet?
Mange- Antal inlägg : 6625
Kommer Luleå ut på rätt sätt tror jag man tar detta. Men gäller att domarna börja döma lite mer korrekt.
Rönken- Antal inlägg : 17811
Sammanfattning: Luleå gör en bra första period, Färjestad gör en dålig och domarna en usel. Resultat, 2-1 till FBK..
Kagen- Antal inlägg : 1776
Det blir spännande att se vad domarna hittar på i period 2.
Kanske Sweatt blir utvisad för att han åker för snabbt, Wallmark för att han bakar för länge...
Kanske Sweatt blir utvisad för att han åker för snabbt, Wallmark för att han bakar för länge...
Donten_- Antal inlägg : 2586
Mickeee skrev:Självklart får man vinkla eller sparka pucken på målvakten bäst man vill! Sen är det upp till målisen vad han gör med pucken sen. Att säga att det är samma som att ta upp pucken och kasta den på han? Kom igen ni kan bättre..
Och det blir uppenbart därför att...?
Det är ju detta dom är problemet med War room, det finns en inbyggd hierarki där.
1Djurgården
2 Färjestad
3 Frölunda
Vi ligger väl någonstans 7-8 i bästa fall.
1Djurgården
2 Färjestad
3 Frölunda
Vi ligger väl någonstans 7-8 i bästa fall.
Lajon- Antal inlägg : 4397
Väldigt svajig domarnivå får man säga. Förr-förra matchen helt sönderblåst. Förra matchen knappt någon, kvällens match aspirerar på att bli sönderblåst.
Föredrar mer likt matchen mot Linköping.
Föredrar mer likt matchen mot Linköping.
Jaa, man ser att Larsson är hästvägar ifrån lika snabb i sidled som Lassi!!! Lassi hade varit före pucken nere vid stolproten vid 1-1 målet.
Kapten Haddock- Antal inlägg : 2527
nja, så länge fbk leder så kommer man nog o försöka döma korrekt men skulle Luleå göra ett mål som man inte kan på ngt sätt döma bort så kommer det att bli "märkligt" igen.
"inte i närheten, han måste ju haft en 6 meter lång klubba"... hahahahaha Jocke
Vad sägs om:Urken skrev:Var ju ett reportage om domarna i Cmore förra(?) året, där de visade hur domarna fick feedback från någon delegat eller dylikt under pauserna. Undrar vad de sa till varandra här i pausen? För skäms man inte över sin prestation på jobbet en dag som denna, ja då vet jag inte vad.. Mutad? Troligen.
"Jag vill vara med och dela annars rapporterar jag er!"
Lars158 skrev:Bamsefar skrev:Mickeee skrev:Freno skrev:Tony Moore skrev:Hade pucken gått direkt i mål via skridskon tror jag inte det blivit godkänt..Puckad skrev:Fast man måste väl få försöka rädda???Tony Moore skrev:Ingen sparkrörelse men däremot en medveten dirigering och sedan via Daniel i mål.. Bra då vet vi..
Han sparkade ju pucken för att få in den mot målet.
Mange skrev:Mickeee skrev:Självklart får man vinkla eller sparka pucken på målvakten bäst man vill! Sen är det upp till målisen vad han gör med pucken sen. Att säga att det är samma som att ta upp pucken och kasta den på han? Kom igen ni kan bättre.. Men flix utvisning som nu wikegård hånar i studion var räddningen för fbk. Annars hade vi gjort 2an och 3an
Så det blev tilldömt självmål? eller var det han som sparkade pucken som fick målet?
Blir väl inte självmål för att pucken råkar ta i en spelare innan den går in.
Helt avgörande vid målet är att pucken sparkas bakåt i banan och inte framåt.
... fantomutvisningar är jag inte svag för ...Tony Moore skrev:"inte i närheten, han måste ju haft en 6 meter lång klubba"... hahahahaha Jocke
II. En sparkrörelse definieras som en pendlande rörelse med skridskon i luften eller som en riktande lateral rörelse längs isen, båda i syfte att spela pucken in i mål.
LHF96- Antal inlägg : 3532
Kan inte bli tilldömt självmål i hokky så det är ett icke-argument. Var ju nån målis fick målet en gång då hans räddning var sista puckkontakt innan själv målet i tom bur.
Kato- Antal inlägg : 1413
JuniorX skrev:Lars158 skrev:Bamsefar skrev:Mickeee skrev:Freno skrev:Tony Moore skrev:Hade pucken gått direkt i mål via skridskon tror jag inte det blivit godkänt..Puckad skrev:
Fast man måste väl få försöka rädda???
Han sparkade ju pucken för att få in den mot målet.
Jo. Men han hade tur och pucken gick bakåt mot egen zon. Lite lite grann, men dock bakåt.
JuniorX skrev:Mickeee skrev:Självklart får man vinkla eller sparka pucken på målvakten bäst man vill! Sen är det upp till målisen vad han gör med pucken sen. Att säga att det är samma som att ta upp pucken och kasta den på han? Kom igen ni kan bättre..
Sparkregeln är luddig och det är bäddat för missförstånd men iochmed att han inte sparkar pucken mot målet i detta fall är det tämligen solklart då man inte blåser av för fotpass
Man får bara stoppa pucken med handen och droppa den rakt ned utanför egen blå och framåt, annars blir det avblåst. Kasta iväg den framåt får man endast i egen zon..Bamsefar skrev:Mickeee skrev:Freno skrev:Tony Moore skrev:Hade pucken gått direkt i mål via skridskon tror jag inte det blivit godkänt..Puckad skrev:Fast man måste väl få försöka rädda???Tony Moore skrev:Ingen sparkrörelse men däremot en medveten dirigering och sedan via Daniel i mål.. Bra då vet vi..
IV. Om en utespelare sparkar pucken så att den studsar på målvakten, eller på en annan spelare
från något lag och sedan in i mål, ska målet underkännas
En puck som är i luften bakom mål kan man alltså slå med handen, via målvaktens rygg och i mål. @JuniorX hade rätt, sporten är omdefinierad.Lars158 skrev:Mange skrev:Mickeee skrev:Självklart får man vinkla eller sparka pucken på målvakten bäst man vill! Sen är det upp till målisen vad han gör med pucken sen. Att säga att det är samma som att ta upp pucken och kasta den på han? Kom igen ni kan bättre.. Men flix utvisning som nu wikegård hånar i studion var räddningen för fbk. Annars hade vi gjort 2an och 3an
Blir väl inte självmål för att pucken råkar ta i en spelare innan den går in.
Helt avgörande vid målet är att pucken sparkas bakåt i banan och inte framåt.
Fast förbundet skriver följande:
"Mål ska inte godkännas om pucken sparkas på målvakten och sedan slås in i mål på returen. Inget mål godkänns heller om en puck sparkas till en lagkamrat som omedelbart slår in pucken i mål.
"
Så det handlar helt om vad man bedömer som spark.
"Mål ska inte godkännas om pucken sparkas på målvakten och sedan slås in i mål på returen. Inget mål godkänns heller om en puck sparkas till en lagkamrat som omedelbart slår in pucken i mål.
"
Så det handlar helt om vad man bedömer som spark.
Så släpp diskussionen om att den tog i målvakten, det är irrelevant. Frågan är om det var spark vilket det VAR enligt regelboken
Ett enda jävla felaktigt domslut till som drabbar oss och jag vill se Fagervall go bananas i båset. Gärna matchstraff!
LulefanGBG- Antal inlägg : 12328
Ser visserligen att set finns en öppning för om den går via målvakten i mål. Hmm. Jag tvekar på att det är fullt så reglerat just denna situation.
Mickeee skrev:JuniorX skrev:Mickeee skrev:Självklart får man vinkla eller sparka pucken på målvakten bäst man vill! Sen är det upp till målisen vad han gör med pucken sen. Att säga att det är samma som att ta upp pucken och kasta den på han? Kom igen ni kan bättre..
Sparkregeln är luddig och det är bäddat för missförstånd men iochmed att han inte sparkar pucken mot målet i detta fall är det tämligen solklart då man inte blåser av för fotpass
Nu ska vi lägga det här bakom oss. Men han sparkar faktiskt pucken mot målet helt medvetet. På ett sätt som inte är tillåtet.
LulefanGBG skrev:Ett enda jävla felaktigt domslut till som drabbar oss och jag vill se Fagervall go bananas i båset. Gärna matchstraff!
+1000
LHF96 skrev:Så släpp diskussionen om att den tog i målvakten, det är irrelevant. Frågan är om det var spark vilket det VAR enligt regelboken
Ja då har jag helt fel. (som vanligt)
LHF96 skrev:IV. Om en utespelare sparkar pucken så att den studsar på målvakten, eller på en annan spelare
Case closed. Avgå alla. Och några till.
Fy fan... Färjestad har tagit över nu. Domarna har fixat ledningen åt dem, fått oss att tappa fokus och givit dem momentum.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12328
LHF96 skrev:IV. Om en utespelare sparkar pucken så att den studsar på målvakten, eller på en annan spelare
V. Om domare alternativt videodomare erhållit reglementsenlig muta ska mål tilldömas det betalande laget även om något av ovanstående är uppfyllt.
Kato- Antal inlägg : 1413
Ja se där, bra där LHF96.
LulefanGBG skrev:Fy fan... Färjestad har tagit över nu. Domarna har fixat ledningen åt dem, fått oss att tappa fokus och givit dem momentum.
Japp så är det och det var fittdomarnas plan från första början. Inte konstigt att det skriker tomma platser i arenorna i SHL.
Mange- Antal inlägg : 6625
Sida 3 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Liknande ämnen
» 2016-10-15, SHL-omgång 8, Luleå - Färjestad
» 2016-03-19, SM-kvartsfinal 2, Färjestad - Luleå
» 2016-03-21, SM-kvartsfinal 3, Luleå - Färjestad
» 2016-03-23, SM-kvartsfinal 4, Färjestad - Luleå
» 2016-03-25, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Färjestad
» 2016-03-19, SM-kvartsfinal 2, Färjestad - Luleå
» 2016-03-21, SM-kvartsfinal 3, Luleå - Färjestad
» 2016-03-23, SM-kvartsfinal 4, Färjestad - Luleå
» 2016-03-25, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Färjestad