Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 1
+87
Kagen
LuleåWinston
wilmus2007
LubosC
Redbear
Vexet
NallePhu
icemask
HarryHaffa
Hellcop
amarule
stormvägen
GustenA
farre
GLHF
JayDee
Tony Moore
NilsOskar
kokostrollet
Chris Hendrix
Rocksolid
Myrman
KaptenBlodskelett
KUCERA
Urken
Dentos
Antwon
Jonken
Calle
Davidoff
Björnkäften
Kraftkung
Högljudd
Donten_
JohanO
delphi
Hedanders
Kallepedal
MiCCe
MrA
Admin
Niinimaa
UnSaccoDiSoldi
Kocur
Xinpei
johan74
Ferros
Dilox
JuniorX
Qirren
FruktHamster
Molin86
Groggen79
Norlin
tikka_t3
Salle
Kapten Haddock
Murveln
nummer 17
hokkzorz
Sundance Kid
Micke80
Monco
pingu
Patrik82
Mange
Erilk
Mr Bister
ski3r
Donowitz
Pajala
Mickeee
Knäcktomten
Purre
Ivanhoe
LulefanGBG
Bamsefar
Lasse Proppmätt
Tigerman
makkanmakkan
Rönken
Slapshot
Puckad
Lars158
Snikne Ville
Old Brooklyn
91 posters
Sida 11 av 20
Sida 11 av 20 • 1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 15 ... 20
Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 1
Inte första och inte sista gången han har de problemen tyvärr, Känslan är att han inte ska lära sig att ha en dialog utåt sett istället för att tiga kring saker och ting!Urken skrev:Sen är det konstigt att det återigen verkar vara Osten som är i center när det handlar om en kommunikationsbrist.
NallePhu- Antal inlägg : 18683
NallePhu skrev:Enl Kurirens Hockeypodd så tog man in Jocke för att bereda väg för Skuggan som är en av Ostens favorit personer sedan -96 där han var lagkapten, För mig kommer inte detta som en chock precis efter det jag fick höra i dag vi en jag känner!
Jocke har en av sina grabbar på ngn hockeyskola eller var det nu var samma skola finns Klockares pojke också, Mitt under så har flertalet hört en ilsken Jocke stå och gapa mot Klockare då tror alla det är ang SHL och div saker från derby matcherna men det visar sig vara att Jocke spyr ilska på Osten!
Om detta nu stämmer kommer så spelar det INGEN roll hur än mycket pengar som pumpas in i Luleå Hockey då Skuggan inte lyckats med en stavelse inom dess hockey verksamhet, TV pucklaget drog han i botten - juniorlagen han haft har åkt i botten och nu är han på god väg att gör at dem Luleås A trupp i SHL nästa säsong!
Trodde att svågerpolitiken var saga all inom verksamheten men den verkar bestå personligen hade man hopp om en coach som KAN och vill förädla detta lag, Skuggan han är en trött figur som knappt stavar till offensiv känslan är inte vass när man hör dessa saker!
Hallå vad är det här för trollande?! Lite nivå tack!
Mickeee- Antal inlägg : 910
Ger mig fan på att ryktet om Jockes skrikande om Osten kommer från saik håll. Inte första gången det kommer skit om Luleå därifrån då dom känner sig hotade. Hitta på nåt om sprickor, osämja eller "negerjävel" för att skapa oro i Luleås trupp. Nu ska det hittas på att våran huvudtränare och sportchef är osams och folk är så naiva så dom sprider det vidare. Lagom till slutspelet.
nummer 17- Antal inlägg : 1214
Sorry för minus! Jag och min telefon är inte kontanta med varandra.nummer 17 skrev:Är det verkligen någon som på fullaste allvar tror att Jocke står på nån hockeyskola och skriker åt Klockare massa skit om Osten?!! Kan garantera att nåt sånt skulle han aldrig göra!! Gå till er själva, nån här som skulle göra nåt så korkat, svar NEJ. Tänk efter lite för fan!!
Hoppas innerligt att du har rätt.
Men framförallt hoppas jag att skuggan inte tar över.
Puckad- Antal inlägg : 11374
Skulle inte förvåna mig det minsta om det är så, Nummer 17! Ibland önskar man att folk, i stället för att ta allt som sägs för sanningar, kunde tänka ett steg längre. Som jag brukar säga när folk delar felaktig rasistisk dynga på nätet, källkritik borde införas som ett ämne i grundskolan.
Murveln- Antal inlägg : 112
Kurirens hockeyreportrar springer saiks ärenden lite väl ofta, borde kanske flytta redaktionen 14 mil söderut !
icemask- Antal inlägg : 4174
Som många redan varit inne på: Skulle Fagervall vara så dum att han spyr galla över Osten offentligt? Kom igen!!!
Hedanders- Antal inlägg : 2093
Äsch, strunta nu i att Jocke skulle vara en gödselspridare offentligt, händer inte. Mer intressant om det stämmer att Osten ser Skuggan som given huvudtränare... Inte alls fått bra intryck av honom i intervjuer samt då att hans ansvarsområden inte sett så bra ut dessa två år.
Usch. Jobbigt om det verkligen stämmer.
Usch. Jobbigt om det verkligen stämmer.
Rönken- Antal inlägg : 17811
Vet inte varför folk hakar upp sig på just det stycket. Sådant är bara att ignorera, kan jag tycka. Vad som intresserar mig är huruvida dialogen varit bra parter emellan. Skulle det exempelvis vara så att man hymlat med framtiden, just för att man inte velat tala om för Jocke att man planerar på att slussa in Skuggan som etta.. vad ska man säga? Vore inte första gången Osten brustit i kommunikationen.Hedanders skrev:Som många redan varit inne på: Skulle Fagervall vara så dum att han spyr galla över Osten offentligt? Kom igen!!!
Snart kommer det från Ostenhatarna !
Buhu Osten var såååå elak mot Abbot och nu gör han samma grej mot Fagrervall, buhu, buhu, buhu
Och allt som står och sägs i media är sant ??????
Buhu Osten var såååå elak mot Abbot och nu gör han samma grej mot Fagrervall, buhu, buhu, buhu
Och allt som står och sägs i media är sant ??????
Tycker det är mer anmärkningsvärt att vi plötsligt kan spela så avslappnat och bra, så snart någorlunda självförtroende infinner sig och att det kan vara såpass känsligt. Något som ligger på tränarnas sida att arbeta med. Vet inte om det är Burström eller samtliga som ansvarar för/arbetar med det psykologiska. Vet iaf. att "Burra" jobbat mycket med boxplay-spelet som sett betydligt bättre ut än powerplay.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Det var som natt och dag i vårt spel, så snart något mål trillade in i kvällens match.
Michael Haga talar gott om Petter Nilsson som tränare i Kuriren. Visst, nu är det en Luleå-tidning som kanske söker dessa svar. Men Petter borde väl finnas på radarn? Verkar vilja träna men sociala gjorde att det inte funkade i Brynäs. Borde väl vara pluspoäng att Bulan gillar honom. Fast fortfarande frågan vem som skulle vara huvudtränare.
Hardt gjorde mål direkt i comebacken. Sniper, värva! Nej, men tror det hade varit en häftig spelare att testa i den finaste av klubbar.
Sitter och ser på Asplöven-Leksand. Sebastian Dyk imponerar mer och mer på mig. Snabb och oöm. Han kan jag absolut tänka mig att ha i en tredjekedja nästa säsong!
Hedanders- Antal inlägg : 2093
Urken skrev:Hardt gjorde mål direkt i comebacken. Sniper, värva! Nej, men tror det hade varit en häftig spelare att testa i den finaste av klubbar.
Nu fick han matchstraff oxå. Honom ska vi ha!! Rahimi fick också matchstraff men han har vi väl redan värvat?
Mickeee- Antal inlägg : 910
Rahimis smäll var löjlig.Mickeee skrev:Urken skrev:Hardt gjorde mål direkt i comebacken. Sniper, värva! Nej, men tror det hade varit en häftig spelare att testa i den finaste av klubbar.
Nu fick han matchstraff oxå. Honom ska vi ha!! Rahimi fick också matchstraff men han har vi väl redan värvat?
Luleås ryktas vilja ha in Scott som center i laget till nästa säsong. Mycket trovärdig källa.
Jag tror dig rakt av. Vilket lag är INTE intresserat av Scott? Hoppas det går vägen, han är, som jag ser det, precis vad vi behöver.nummer 17 skrev:Luleås ryktas vilja ha in Scott som center i laget till nästa säsong. Mycket trovärdig källa.
KaptenBlodskelett- Antal inlägg : 2848
Han från FB-gruppen "Hejalule"?nummer 17 skrev:Luleås ryktas vilja ha in Scott som center i laget till nästa säsong. Mycket trovärdig källa.
Kan bara hålla med! Greg Scott behöver vi
Återförena Scott och Sweatt låter otroligt spännande.
Men tyckte jag läste att han var så gott som klar för KHL och att Rödin försvinner till Vancouver
Återförena Scott och Sweatt låter otroligt spännande.
Men tyckte jag läste att han var så gott som klar för KHL och att Rödin försvinner till Vancouver
makkanmakkan- Antal inlägg : 746
Urken skrev:Han från FB-gruppen "Hejalule"?nummer 17 skrev:Luleås ryktas vilja ha in Scott som center i laget till nästa säsong. Mycket trovärdig källa.
Japp. Alltid substans i hans rykten. Sen är det ju mycket som skall falla på plats innan det eventuellt blir klart.
nummer 17 skrev:Urken skrev:Han från FB-gruppen "Hejalule"?nummer 17 skrev:Luleås ryktas vilja ha in Scott som center i laget till nästa säsong. Mycket trovärdig källa.
Japp. Alltid substans i hans rykten. Sen är det ju mycket som skall falla på plats innan det eventuellt blir klart.
Så är det alltid - ingen här som tar det för sanning bara för att det skrivs ut såhär, men alltid roligt att höra att något eventuellt är på gång!
Om inte Klasen kommer hem så ser jag gärna Milan Gulas som ersättare för Rajala nästa säsong. Går trögt i förhandlingarna med Fbk......nån annan klubb tydligen intresserad också.
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Trots den dyrare skatten?nummer 17 skrev:Luleås ryktas vilja ha in Scott som center i laget till nästa säsong. Mycket trovärdig källa.
Qirren- Antal inlägg : 1369
Qirren skrev:Trots den dyrare skatten?nummer 17 skrev:Luleås ryktas vilja ha in Scott som center i laget till nästa säsong. Mycket trovärdig källa.
?
Expertskatten.Urken skrev:Qirren skrev:Trots den dyrare skatten?nummer 17 skrev:Luleås ryktas vilja ha in Scott som center i laget till nästa säsong. Mycket trovärdig källa.
?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/brynas/article22316202.ab
Qirren- Antal inlägg : 1369
Qirren skrev:Expertskatten.Urken skrev:Qirren skrev:Trots den dyrare skatten?nummer 17 skrev:Luleås ryktas vilja ha in Scott som center i laget till nästa säsong. Mycket trovärdig källa.
?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/brynas/article22316202.ab
Danke!
Okej låt oss leka med tanken att både Scott och Klasen blir klara för Luleå. Det borde kunna landa i ungefär följande, förutsatt att både Wallmark och Cehlarik blir kvar ett år till, samt att Sylvegård och Granström blir för dyra att behålla och Rajala och Petrell försvinner..
Micflikier-Scott-Sweatt
Klasen-Wallmark-Hedman
Cehlarik-Lagacé-Harju
Fabbe-Mastomäki-Foppa
Toolanen/Lundeström/Harju junior/någon billig Ostenvärvning ala Sylvegård/Ekarv?
På förhand ser det väldigt dyrt ut eftersom både Cehlarik och Wallmark kommer vara dyrare än i år. Samtidigt bör vi i år ha sparat in en del pengar med tanke på att vi som jag förstått det budgeterat för att Savva, Kukan och Näkyvä skulle spela i Luleå Hockey, samt att vi fick pengar för både Kukan, Näkyvä och Zaar.
Micflikier-Scott-Sweatt
Klasen-Wallmark-Hedman
Cehlarik-Lagacé-Harju
Fabbe-Mastomäki-Foppa
Toolanen/Lundeström/Harju junior/någon billig Ostenvärvning ala Sylvegård/Ekarv?
På förhand ser det väldigt dyrt ut eftersom både Cehlarik och Wallmark kommer vara dyrare än i år. Samtidigt bör vi i år ha sparat in en del pengar med tanke på att vi som jag förstått det budgeterat för att Savva, Kukan och Näkyvä skulle spela i Luleå Hockey, samt att vi fick pengar för både Kukan, Näkyvä och Zaar.
Dentos- Antal inlägg : 894
Någon som vet ifall Osten haft prestationsbaserade kontrakt för spelare den här säsongen? Har funnits tidigare om jag förstått rätt.
Nja det är snarare så att laget har ett bonussystem. Delas ut en fastställd summa för vinst i chl, serieseger, sm-guld. Kanske även en lägre summa för t.ex final eller semi.
En fågel kvittrade i mitt öra:
Thomas Berglund ny coach för Luleå 2016/17
Joakim Fagervall ny GM för Björklöven
Jonas Rönnqvist/Bert Robertsson coachar SAIK 2016/17
KUCERA- Antal inlägg : 78
Sitter inte Bulan under ett kontrakt med Brynäs???KUCERA skrev:En fågel kvittrade i mitt öra:
Att Rönken väljer SAIK känns väl rätt givet på sitt sätt då Bert är där redan sedan tiden i Almtuna!
KUCERA skrev:En fågel kvittrade i mitt öra:
Bulan är tveksam...o fan vad det skulle svida o se Rönken hos Sixfingers.
#96- Antal inlägg : 2192
Blir inte Rönken i Saik, Bert blir headcoach och Rönken lär inte spela andra fiol !!!
Hur stor pengapåse kan Osten tänkas skicka i Högströms riktning?
Säcken/Homer/Åkerström
Mange- Antal inlägg : 6625
Det sägs att "bulan" är på väg hem till Norrbotten och jobb i Luleå.
— Magnus Wahlman (@magnus_wahlman) February 27, 2016
Låt det vara sant Så tar han med sig Scott också. Bulan med Petter Nilsson och Burra?
Edit: Han jobbar på Radiosporten, så kan hoppas att det är lite mer substans i hans rykten.
Rönken skrev:Det sägs att "bulan" är på väg hem till Norrbotten och jobb i Luleå.
Låt det vara sant Så tar han med sig Scott också. Bulan med Petter Nilsson och Burra?
Edit: Han jobbar på Radiosporten, så kan hoppas att det är lite mer substans i hans rykten.
Då räknar jag med Bulan när du håller på sådär!
Släpper Wahlman ett dyl rykte så har det substans helt klart!Urken skrev:Rönken skrev:Det sägs att "bulan" är på väg hem till Norrbotten och jobb i Luleå.
Då räknar jag med Bulan när du håller på sådär!
Nåväl.. Ge KUCERA lite cred också! Han postade här tidigare idag!
Sen är Hardt klar för Malmö.
Kan avslöja att Nichlas Hardt är klar för Malmö nu. https://t.co/ScjETLnM7m pic.twitter.com/0WHGbI0cQT
— Johan Svensson (@MrMadhawk) 27 februari 2016
Tror ni att någon kommer få sitt kontrakt brutet efter säsongen?
Chris Hendrix- Antal inlägg : 1248
Vår gamla back Kari Heikkilä är ett intressant namn, är tillbaka i Ilves från KHL, borde gå att locka honom till oss !
Nu pratar vi coach i Heikkilä så jag följer ditt spår och håller med analysen!icemask skrev:Vår gamla back Kari Heikkilä är ett intressant namn, är tillbaka i Ilves från KHL, borde gå att locka honom till oss !
Bra rättelse, naturligtvis menar jag honom som coachNallePhu skrev:Nu pratar vi coach i Heikkilä så jag följer ditt spår och håller med analysen!icemask skrev:Vår gamla back Kari Heikkilä är ett intressant namn, är tillbaka i Ilves från KHL, borde gå att locka honom till oss !
Chris Hendrix skrev:Tror ni att någon kommer få sitt kontrakt brutet efter säsongen?
Ekarv 50% chans
Sweatt 30% chans
Lassi till KHL/NHL känns inte heller omöjligt.
bearjew skrev:Chris Hendrix skrev:Tror ni att någon kommer få sitt kontrakt brutet efter säsongen?
Ekarv 50% chans
Sweatt 30% chans
Lassi till KHL/NHL känns inte heller omöjligt.
Synd på Ekarv, han valde rätt lag men timingen var helt fel i och med Luleås nya pengasäck. Sedan åker han på skadan också. Synd, för om Bulan-ryktet stämmer så hade det varit grymt kul att se Ekarv med Bulans Rönken-spel. Gillar hans skridskoåkningen och rätt hård fast han inte är så stor i kroppen.
Men oavsett Bulan eller ej, blir nog svårt att ta en plats nästa säsong. Om Asplöven skulle rasa ner blir det knepigt.
icemask skrev:Bra rättelse, naturligtvis menar jag honom som coachNallePhu skrev:Nu pratar vi coach i Heikkilä så jag följer ditt spår och håller med analysen!icemask skrev:Vår gamla back Kari Heikkilä är ett intressant namn, är tillbaka i Ilves från KHL, borde gå att locka honom till oss !
Som en del av våra backar uppträder tror jag att han gjort det lika bra trots att han är 56 år
Lasse Proppmätt- Antal inlägg : 2144
Tycker inte att det är på backsidan det brister hos oss !Lasse Proppmätt skrev:icemask skrev:Bra rättelse, naturligtvis menar jag honom som coachNallePhu skrev:Nu pratar vi coach i Heikkilä så jag följer ditt spår och håller med analysen!icemask skrev:Vår gamla back Kari Heikkilä är ett intressant namn, är tillbaka i Ilves från KHL, borde gå att locka honom till oss !
Som en del av våra backar uppträder tror jag att han gjort det lika bra trots att han är 56 år
Sida 11 av 20 • 1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 15 ... 20
Liknande ämnen
» Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6
» Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7
» Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3
» Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4
» Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6
» Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 7
» Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3
» Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 4