Stefan "Skuggan" Nilsson

+91
Dundernisse
Xantaz1987
LetsGoLuleå
Hejsan
Haparanda
CKa
Lillwitte
Serkan122
trallgöken
Xinpei
Flippass
Björnkäften
Burskydd
Niinimaa
Lasse Proppmätt
Kanellängd
Danneja
Kofösarn
DaVoc
Snikne Ville
Pontaking
Panikvärvning
Lajon
GustenA
Jokerman ll
SatanicPanic
Lulejoe
håkke
Nr10
Diktatorn
rasbiologen
Blinders
farre
Hankburger
Lars158
RSD555
Lillajag
kokostrollet
Norrlandstoken
PM
Kraftkung
Number 69
Donten_
Sir Prozac
Sportchefen #2
Cambbott24
Dustin
LuleåWinston
Old Brooklyn
Gunnar Sträng
Anthrax
Jokerman
Ivanhoe
Donowitz
27 Öqvist
NilsOskar
Micke80
Neurofunk20
Jonken
Kallepedal
pingu
nummer 17
Slapshot
Qirren
icemask
Pajala
Mickeee
Ferros
Groggen79
johan74
makkanmakkan
Wolfhunter
Urken
Kapten Haddock
JuniorX
Puckad
Tigerman
NallePhu
Murveln
Lulefan
Tony Moore
Kagen
miker
Rönken
KaptenBlodskelett
MickkeJ
Ingemar
Bamsefar
hokkzorz
LulefanGBG
stormvägen
95 posters

Sida 3 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 3 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av icemask lör 07 maj 2016, 15:52

JuniorX skrev:
Pajala skrev:
Tror du har fel, jag har pratat med sponsorer som hävdade bestämt att skuggan har tagit över redan under säsongen efter att Fagervalls offensiva hockey inte fungerade och han sa redan då att skuggan kommer att ta över som headcoach, jag valde att ignorera det men fick samma uppgifter under slutspelet, vilket jag postade här på forumet med slutsatsen att jag väljer att inte tro på det, nu vet vi att det stämde ... hoppas att skuggan kan hitta någon sorts spelsystem som alla klarar av, fortsätter det med dumpapuck hockey så känns det som en förlängning av denna säsong, och då vet vi alla att resultaten lär utebli, vi kan aldrig vinna genom att spela destruktiv hockey, sorry men det går inte.

Fan vad jag önskar att jag kommer att få fel och blir bespottad och får äta upp allt .... nu är det år 21 och vi väntar alla på det där  *censur* guldet.

"Jag har pratat med någon som sa att han visste". Nä, Pajala, den sortens bevisföring räcker inte.
Så då måste man namnge sina källor hädanefter ?
Lär ju bli många diskussioner här inne då, NOT !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4120
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 3 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Rönken lör 07 maj 2016, 15:53

icemask: Lägg ut! Lägg ut! Lägg ut lägg ut lägg ut!
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 3 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Pajala lör 07 maj 2016, 15:59

JuniorX skrev:
Pajala skrev:
Tror du har fel, jag har pratat med sponsorer som hävdade bestämt att skuggan har tagit över redan under säsongen efter att Fagervalls offensiva hockey inte fungerade och han sa redan då att skuggan kommer att ta över som headcoach, jag valde att ignorera det men fick samma uppgifter under slutspelet, vilket jag postade här på forumet med slutsatsen att jag väljer att inte tro på det, nu vet vi att det stämde ... hoppas att skuggan kan hitta någon sorts spelsystem som alla klarar av, fortsätter det med dumpapuck hockey så känns det som en förlängning av denna säsong, och då vet vi alla att resultaten lär utebli, vi kan aldrig vinna genom att spela destruktiv hockey, sorry men det går inte.

Fan vad jag önskar att jag kommer att få fel och blir bespottad och får äta upp allt .... nu är det år 21 och vi väntar alla på det där  *censur* guldet.

"Jag har pratat med någon som sa att han visste". Nä, Pajala, den sortens bevisföring räcker inte.

tror du jag hittar på en massa påhittat skit och trollar på forum ? patetiskt ... sen att namnge en sponsor (modell större) skulle inte hända, så keep on dreaming.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18159
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 3 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Bamsefar lör 07 maj 2016, 16:19

intressant, varje gång man anger varför man inte är helt nöjd med skuggan som A-tränare så rallar det in minusstreck så det visslar om det. Detta om detta, skugganfrozarna får väl dra sina streck hur de vill, jag är inte nöjd med det valet men väljer att avvakta o se.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12048
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 3 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av nummer 17 lör 07 maj 2016, 17:44

Precis som att sponsorerna är med i omklädningsrummet eller på bänken på matcher eller träningar! Det är ju faktiskt bara då man vet vem som styr skutan. Dessutom har Fagervall själv sagt att Skuggan skall hålla i isträningarna! Sen finns det ofta spelare, ledare, släkt, sponsorer m.fl runt ett lag eller förening som är missnöjda och smutskastar för att just dom inte fått som dom vill. Har egentligen ingenting med föreningens skötsel att göra! Tro mig, jag har varit spelare, ledare och styrelsemedlem i idrottsföreningar ganska många år

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 3 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Qirren lör 07 maj 2016, 17:48

Fan vad snyggt av Skuggan att gå in och styra upp Fagervalls usla spelidé mitt under en säsong sådär. Stämmer det så är ju Fagervall en riktig katastrof som head coach i ärlighetens namn.

Nu får Skuggan implementera sin egna idé istället för att få styra upp Fagervalls.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 3 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av JuniorX lör 07 maj 2016, 18:28

Pajala skrev:
tror du jag hittar på en massa påhittat skit och trollar på forum ? patetiskt ... sen att namnge en sponsor (modell större) skulle inte hända, så keep on dreaming.

Nej, jag tror inte att du hittar på. Nej, jag begär inte att du ska namnge nån. Men du måste vara övertygad om att Skuggan tog över Fagervalls roll helt och hållet.
Och jag frågar dig, hur kan du vara det? Och nästa fråga i det sammanhanget då, hur fan kan det vara Skuggans problem i så fall och inte Fagervalls? Och om det är som du påstår så är det ju de-facto Skuggan som räddat den här säsongen åt oss och varför ska han lastas för det då?


JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 3 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av JuniorX lör 07 maj 2016, 18:34

icemask skrev:
JuniorX skrev:
Pajala skrev:
Tror du har fel, jag har pratat med sponsorer som hävdade bestämt att skuggan har tagit över redan under säsongen efter att Fagervalls offensiva hockey inte fungerade och han sa redan då att skuggan kommer att ta över som headcoach, jag valde att ignorera det men fick samma uppgifter under slutspelet, vilket jag postade här på forumet med slutsatsen att jag väljer att inte tro på det, nu vet vi att det stämde ... hoppas att skuggan kan hitta någon sorts spelsystem som alla klarar av, fortsätter det med dumpapuck hockey så känns det som en förlängning av denna säsong, och då vet vi alla att resultaten lär utebli, vi kan aldrig vinna genom att spela destruktiv hockey, sorry men det går inte.

Fan vad jag önskar att jag kommer att få fel och blir bespottad och får äta upp allt .... nu är det år 21 och vi väntar alla på det där  *censur* guldet.

"Jag har pratat med någon som sa att han visste". Nä, Pajala, den sortens bevisföring räcker inte.
Så då måste man namnge sina källor hädanefter ?
Lär ju bli många diskussioner här inne då, NOT !

Man får väl brassa på med alla källor man har. Det är inte det som saken handlar om. Det jag är kritisk mot är att man bygger spekulationskedjor på de grunderna. Och det är någonting annat.
Typexemplet man kan dra till med är ju affären med Frallans tjej och Rönken. Den vevades väl några gånger för mycket?

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 3 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Kagen lör 07 maj 2016, 18:43

Qirren skrev:Fan vad snyggt av Skuggan att gå in och styra upp Fagervalls usla spelidé mitt under en säsong sådär. Stämmer det så är ju Fagervall en riktig katastrof som head coach i ärlighetens namn.

Nu får Skuggan implementera sin egna idé istället för att få styra upp Fagervalls.

Ta en sådan som Per-Erik Perra Johnsson han ska vara en usel tränare enligt initierade uppgifter till mig med uttalanden som 'han kan egentligen inget om hockey rent taktiskt'. MEN han är fantastisk på att få en grupp att trivas och jobba tillsammans. Alltså en bra ledare.

Kanske är Skuggan den som besitter det taktiska medan Fagerwall var ledaren. Fagerwall har ju typsika livserfarenheter och egenskaper för att få en grupp fungera ihop. Som sådan är han kanske bättre lämpad som General Manager än som HC.

Med Fagerwall borta återstår lite frågan; vem är Luleå Hockeys 'Perra Johnsson' alltså vem är det som får gruppen att fokusera lagom mycket på hockeyn så att gruppen inte är sönderstressad / övertänd i matcherna? Burra, Petter? Någon av spelarna, Andreas Falk?

Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1740
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 3 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Ivanhoe lör 07 maj 2016, 18:51

Oavsett vem det var som styrde (huvudansvar) när det vände.. Så ska skuggan givetvis ha sin beskärda del av beröm för att han var med och styrde upp det hela, att vi blev ett av lagen som till slut slogs om guldet.

Denna säsong är det upp till bevis för skuggan..  Kan garantera att han kommer få det oerhört kämpigt om Luleå inte är med och slåss på övre halvan av tabellen.  

Tror också att han bara få en säsong på sig att bevisa att han duger som headcoach.  Om 1 år går nämligen bulans kontrakt ut med Brynäs..

Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 3 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Wolfhunter lör 07 maj 2016, 19:06

Helt övertygad om att Burra axlar rollen som ledaren som ska få alla att må bra och dra åt samma håll. Skuggan speluppläggaren. Petter N eldar på och utvecklar några nya backstjärnor.

Wolfhunter

Antal inlägg : 1171
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 3 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Pajala lör 07 maj 2016, 19:15

Ja vi får helt enkelt vänta och se vad det blir, det kan jag hålla med om, hoppas laget är bättre förbereda denna säsong, så upp till bevis MR shadow.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18159
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 3 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Lulefan lör 07 maj 2016, 19:44

JuniorX skrev:
bearjew skrev:
Väldigt bra fråga! Det finns några få här inne som säger sig hålla på Luleå men som till 95% drar ner allt som har med föreningen att göra i smutsen. Frågan man därmed kan ställa sig, är om de verkligen är supporters eller fans till klubben.

Jag tror nog att de flesta är supporters som vill väl och jag tycker också att man har all rätt att vara kritisk mot hur laget hanteras. Men det är en sak. Att däremot bygga sin argumentation på ett antagande, som man inte vet om det överhuvudtaget stämmer, är inte schysst. Och jag är seriöst intresserad av att veta varför man så in i bängen hävdar denna konspirationsteori fortfarande.

Lulefan skrev:Dock så har man all rätt att klaga om saker inte sköts på ett bra sätt och det visar ju att man bryr sig om föreningen och vill att det ska gå bra. Jag har alltid gillat både Osten och Skuggan, men jag vill inte ha någon av dem i ledande positioner i LHF längre.

Det är fine. Men du har ännu inte sett vad Skuggan kan göra som headcoach i det här laget. Så det kan inte vara på sportsliga grunder du vill bli av med dem?

Jag har inte sett vad Leif GW Persson kan göra som headcoach i LHF, betyder det att vi ska prova honom?

Lulefan

Antal inlägg : 2231
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 3 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Tony Moore lör 07 maj 2016, 20:30

Glöm inte vad chefen över alla spelsystem och tränare kan ha gjort, osten ÄR den allsmäktige kaptenen på LHF skutan! Osten är inte den personen som sitter med armarna i kors när "hans" skuta är på väg mot isberget, kan mycket väl vara ostens kursändring tränarna fick följa vare sej dom ville eller inte..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7711
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 3 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av JuniorX lör 07 maj 2016, 22:14

Lulefan skrev:
JuniorX skrev:
bearjew skrev:
Väldigt bra fråga! Det finns några få här inne som säger sig hålla på Luleå men som till 95% drar ner allt som har med föreningen att göra i smutsen. Frågan man därmed kan ställa sig, är om de verkligen är supporters eller fans till klubben.

Jag tror nog att de flesta är supporters som vill väl och jag tycker också att man har all rätt att vara kritisk mot hur laget hanteras. Men det är en sak. Att däremot bygga sin argumentation på ett antagande, som man inte vet om det överhuvudtaget stämmer, är inte schysst. Och jag är seriöst intresserad av att veta varför man så in i bängen hävdar denna konspirationsteori fortfarande.

Lulefan skrev:Dock så har man all rätt att klaga om saker inte sköts på ett bra sätt och det visar ju att man bryr sig om föreningen och vill att det ska gå bra. Jag har alltid gillat både Osten och Skuggan, men jag vill inte ha någon av dem i ledande positioner i LHF längre.

Det är fine. Men du har ännu inte sett vad Skuggan kan göra som headcoach i det här laget. Så det kan inte vara på sportsliga grunder du vill bli av med dem?

Jag har inte sett vad Leif GW Persson kan göra som headcoach i LHF, betyder det att vi ska prova honom?

Det var ju inte direkt svar på min fråga. Om det inte är så att du är negativ till Leif GW Persson på samma grunder som till Skuggan. Men hur ska jag veta någonting om det, tänker du?

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 3 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av nummer 17 lör 07 maj 2016, 22:23

Att jämföra Skuggan med GW när det gäller hockey är ju bara fånigt. Inget seriöst argument överhuvudtaget. Eller låter det som en vettig idé att ge Skuggan en provanställning som kriminolog!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 3 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Rönken lör 07 maj 2016, 22:25

nummer 17 skrev:Att jämföra Skuggan med GW när det gäller hockey är ju bara fånigt. Inget seriöst argument överhuvudtaget. Eller låter det som en vettig idé att ge Skuggan en provanställning som kriminolog!

Ja varför inte, han skulle kunna verka i det dolda, i skuggan om man så vill.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 3 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Qirren sön 08 maj 2016, 21:03

Tack vare Skuggan till stor del som Linus Nässén valde Luleå alltså. :-)
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 3 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Jokerman tis 10 maj 2016, 21:47

Helt rätt att satsa på björkskatans storhet som är uppvuxen med den positiva hockeyn Lule stod för på 80-talet och som sen fick en otrolig karriär som spelare. Utstrålar nu ett lugn som ledare. Har i senare intervjuer tryckt på hur viktigt det är att få spelare att trivas och ha kul för att prestera. Sen är det viktigt att veta en sak innan man pratar/skriver. En sak. Skuggan är en vinnare.

Har ett förflutet som baskettränare för ett damlag i Lule (var annars?) och har säkert snappat upp ett och annat från bl.a. Jens Tillman, som stod och lattjade och garvade med tjejerna innan uppkastet av sista perioden (4:e eller 5:e matchen i finalen mot udominate  Basketball ). Vilken prestation den femte och avgörande matchen hemma var! Vilket försvarsspel! Tillman knäckte koden!

Skuggan höll ett bra tal när tröjan hissades och det jag tyckte mest om var när han sa det här med att 'VI hade haft så otroligt många roliga matcher och ögonblick som vi fått uppleva tillsammans' (något i den stilen). Det Skuggan menade, som jag tolkade det, var VI som faktiskt var i hallen och var på plats, inte dom som inte var där.  

Det vi fans kan göra är att gå på matcherna och bära fram laget som vi gjorde säsong 15/16 bounce (de som i 6:e matchen mot FHC ställde sig upp och gick innan slutsignalen vill jag dock aldrig mer se igen Basher
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 3 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Jonken lör 16 jul 2016, 12:20

Kallepedal skrev:Jag litar trots allt på Osten och ledarna kring laget. Jag förutsätter att Osten har bättre koll på hur laget har fungerat och vilka brister det finns än samtliga här på Forumet.
Det ska dom ju ha. Det är vad föreningen förväntar sig av dem: Ja.

Förra säsongens Silly var ju i det närmaste fantastisk. I år har det gått betydligt knackigare, -med ett par (för mig) riktigt konstiga beslut i lagbygget.

Över ett par GODA morgonkoppar med kaffe i morse; tog jag del av ett reportage/intervju i NSD med vår nya huvudtränare. Men det räckte bara att läsa rubriken för att man skulle vara nere på jorden igen: "Tränarens guldplan: Träna ännu mer". Och samtidigt kunde givetvis inte tidningsreportern låta bli att så ett litet frö i artikeln: Bara att kunna tanka in ordet "guldplan" med tanke på vad Luleå Hockey mäktat i konkurrensen med andra SHL-klubbar; är minst sagt magstarkt av NSD:s Pelle L...

Nåväl; tillbaka till det som sägs:
HELT KORREKT plan och framför allt en vinnande väg till framgång av lagledningen: Att tränas ännu mer. Men vad man tydligen inte tagit hänsyn till är att: Äldre kroppar med högre träningsdoser har en tendens att slitas ut/pajja -långt före säsongen är över. Detta är inget antagande: Utan ren fakta. För att detta skall funka utan att ha en stor del spelare bofasta i skadestugan under kommande säsong; måste man väl FÖR FAN först se till att man har rätt material med de rätta förutsättningarna att kapabla att klara av detta!

Då kan man väl herregud inte värva in spelare födda 1983 på fler årskontrakt -och hugga på spelare födda 1981. Då ÄR INTE citat som "Vi kommer träna betydligt mer" ALLS TROVÄRDIGA! Det går inte att överbelasta äldre spelare i truppen; med Jan Sandström i spetsen. Janne ÄR KUNG och förtjänar sitt förlängningspapper flera gånger om. Men planen verkar ju vara att pajja ihop honom redan i planerings stadiet? -Ohållbart.

Men allt är ju inte TOTAL misär i Luleå Hockeys arbete. Tänker på det SUVERÄNA VÄRVNINGEN av Petter Emanuelsson. Detta är en spelare som är i princip stöpformen i spelare som ÄLSKAR att just träna ännu mer. Och förhoppningen är ju att Petter skall stanna i Norrbotten länge -och vara en förebild i klubben till andra spelare över arbetsmoral, hjärta mm.

Så här är det:
OM. Och jag säger "om" igen; Luleå Hockey tänker köra Skuggans plan kommande sässe: Är DET TOKVIKTIGT att föreningen INTE VÄRVAR IN fossiler på de sista nyckelpositionerna! Gör man detta; kommer det vara kö till doktorn -med beordrade låååånga vilor till följd på flera av lagets tänkta och dyrt betalda nyckelspelare. De spelare som föreningen väljer att ta in MÅSTE ha de bästa möjliga fysiska förutsättningarna att klara av lagledningens plan! Och med tanke på vad dessa spelare kommer att kosta för Luleå Hockey; skall de helst kunna vara produktiva för klubben under HELA säsongen.

Det är MYCKET BÄTTRE för Luleå Hockey att vänta längre för de rätta spelarna; -än att nerva ihop i förtid och senare pissa ner sig under pågående säsong. Exempelvis: Tar man in en center; underkategorin "spets": Bör spelaren vara i alla fall nära Derek Ryan -klass:

- Rutinerad -men INTE för gammal!
- Enormt skicklig både offensivt -som defensivt på SHL nivå (+/- stats högt över +10 på SHL nivå).
- En naturlig ledartyp (gärna med historia som kapten -eller assisterande under flera tidigare säsonger).
- Kvick, rörlig och mer än hygglig med klubban.
- Smart (spelförståelse).
- Träningsvillig
- Målmedveten
- Lojal
- Jämnt producerande (höga poängen fördelade jämnt mellan mål & ass).
- Högerskytt (högerblad på centrar = fördel).
- Bra tekare

Att en spelare är fysiskt mindre har ofta negativa effekter i transatlantisk hockey. Dock i SHL är detta ingen som helst belastning. Här kör man med kärring regler; och blir långtidsavstängda även för korrekta tacklingar som tar på icke tacklings beredda spelare.

Nu är det i det närmaste nästan OMÖJLIGT att hitta centrar som uppfyller alla dessa värden. Men man bör ha god koll på EXAKT VAD som är en spetscenter INNAN man börjar sträcka ut efter sådana. Allt går att lösa; men det kostar att göra detta. Om LHF har som mål i spelarbudgeten att ta in ytterligare två spetsspelare. Jag frågar mig: Vore det en total katastrof ifall man bara tog in en GRYM JÄVEL istället?

- Jag måste erkänna att "Skuggan" & Co  har en bra plan för säsongen 2016/2017. MEN MAN HAR FAN INTE RÅD ATT KLANTA SIG MER I RESTERANDE LAGBYGGET OM MAN VILL FÅ UT EFFEKT AV SIN TILLTÄNKA PLAN!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 3 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av stormvägen lör 15 okt 2016, 20:26

Hallååå!! Dags efter typ alla år som ansvarig för pp att sätta sig ner med tavlan och börja rita något som funkar. Ta in en konslult.

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 3 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Tony Moore lör 15 okt 2016, 21:51

PP:t låter skuggan spelarna själva ordna, har han sagt i intervju. En viljeinriktning, typ upp på back-skott å trafik på mål men inte mer från coach skuggan. Skäll på ledande spelare istället!
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7711
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 3 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av stormvägen lör 15 okt 2016, 22:08

Tony Moore skrev:PP:t låter skuggan spelarna själva ordna, har han sagt i intervju. En viljeinriktning, typ upp på back-skott å trafik på mål men inte mer från coach skuggan. Skäll på ledande spelare istället!

Ansvaret är Skuggans. Om inte pp någonsin utvecklas verkar det vara ett dåligt drag att stå och vid sidan om och se på vad som händer. Viljeinriktning? Killen har ansvar för Luleå Hockey.


stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 3 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Tigerman lör 15 okt 2016, 22:28

stormvägen skrev:
Tony Moore skrev:PP:t låter skuggan spelarna själva ordna, har han sagt i intervju. En viljeinriktning, typ upp på back-skott å trafik på mål men inte mer från coach skuggan. Skäll på ledande spelare istället!

Ansvaret är Skuggans. Om inte pp någonsin utvecklas verkar det vara ett dåligt drag att stå och vid sidan om och se på vad som händer. Viljeinriktning? Killen har ansvar för Luleå Hockey.

Var på en infoträff för säsongskortsinnehavare med Skuggan, Osten & Glader i samband med dammatchen häromdagen, och att döma av vad som framkom där så finns det definitivt ett PP-tänk från tränarna, och man ändrar också på det ibland. En hel del hänger förstås på vilka spelare som finns tillgängliga, idag t.ex. var ju Jaros borta och han är en viktig kugge. För övrigt tyckte jag att PP't funkade rätt OK mot FBK men puckuslingen ville bara inte in.

För övrigt vill jag passa på att ge en stor eloge till Skuggan som lade hela 1,5 timme av sin tid på denna träff, de som var inbjudna men inte kom missade faktiskt något. Fri frågeställning inte minst, och han svarade på allt tämligen ingående.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 3 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Jonken sön 04 dec 2016, 10:39

Nu kommer alla att få svaret på frågan "vem som styrde upp skutan förra säsongen i Luleå Hockey"! Jag tror inte att föreningen Luleå Hockey besitter karisman att flytta på "Osten" ännu; vilket innebär att "Skuggan" blir tryggt kvar som kapten på årets skuta.

Nu har LHF (som vanligt denna tid på året) hela baljan rejält på grund igen. Nu är det dags att styra upp "vändningen" -för att den totala säsongen 2016/2017-skall iaf kunna räknas in som "hedersam" senare.

Det råder ganska delade meningar om Fagervall bara var en statist i vändningen förra säsongen. I år kommer alla troligen att få svaret på denna följetång.

- Styr Stefan Nilsson & Co upp det här nu?
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 3 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Anthrax sön 04 dec 2016, 10:53

Jonken skrev:Nu kommer alla att få svaret på frågan "vem som styrde upp skutan förra säsongen i Luleå Hockey"! Jag tror inte att föreningen Luleå Hockey besitter karisman att flytta på "Osten" ännu; vilket innebär att "Skuggan" blir tryggt kvar som kapten på årets skuta.

Nu har LHF (som vanligt denna tid på året) hela baljan rejält på grund igen. Nu är det dags att styra upp "vändningen" -för att den totala säsongen 2016/2017-skall iaf kunna räknas in som "hedersam" senare.

Det råder ganska delade meningar om Fagervall bara var en statist i vändningen förra säsongen. I år kommer alla troligen att få svaret på denna följetång.

- Styr Stefan Nilsson & Co upp det här nu?

Frågan på allas läppar Jonken! Tyvärr tror jag det kommer ligga ungefär som nu och att den sportsliga uppsidan totalt uteblir vid en summering efter året, det blir som värst kval för överlevnad (huvva!) eller att vi bara ställs åt sidan i väntan på en oviss silly season.
Anthrax
Anthrax

Antal inlägg : 984
Join date : 16-11-26
Ort : Arnstad

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 3 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Bamsefar sön 04 dec 2016, 11:16

Anthrax skrev:
Jonken skrev:Nu kommer alla att få svaret på frågan "vem som styrde upp skutan förra säsongen i Luleå Hockey"! Jag tror inte att föreningen Luleå Hockey besitter karisman att flytta på "Osten" ännu; vilket innebär att "Skuggan" blir tryggt kvar som kapten på årets skuta.

Nu har LHF (som vanligt denna tid på året) hela baljan rejält på grund igen. Nu är det dags att styra upp "vändningen" -för att den totala säsongen 2016/2017-skall iaf kunna räknas in som "hedersam" senare.

Det råder ganska delade meningar om Fagervall bara var en statist i vändningen förra säsongen. I år kommer alla troligen att få svaret på denna följetång.

- Styr Stefan Nilsson & Co upp det här nu?

Frågan på allas läppar Jonken! Tyvärr tror jag det kommer ligga ungefär som nu och att den sportsliga uppsidan totalt uteblir vid en summering efter året, det blir som värst kval för överlevnad (huvva!) eller att vi bara ställs åt sidan i väntan på en oviss silly season.

Personligen känner jag att den frågan har besvarats redan och i år har vi ingen Fagervall.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12048
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 3 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Gunnar Sträng tis 06 dec 2016, 09:40

Tony Moore skrev:PP:t låter skuggan spelarna själva ordna, har han sagt i intervju. En viljeinriktning, typ upp på back-skott å trafik på mål men inte mer från coach skuggan. Skäll på ledande spelare istället!
Skäll på spelarna istället? Är väl för gudsskull tränarnas ansvar att göra förändringar om PP inte fungerar! Tränaren kan ju inte stå vid sidan om och säga "det är upp till grabbarna".

Gunnar Sträng

Antal inlägg : 94
Join date : 16-11-14

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 3 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Lulefan tis 06 dec 2016, 16:21

Oavsett om spelare och lag underpresterar så är det i slutändan huvudtränarens ansvar att se till att få ut så mycket som möjligt av alla i laget och få dem att fungera ihop. Nu är det mycket skador, men det såg fan inte bättre ut innan de kom. Bästa sättet att få till en ordentlig förändring är att ersätta Skuggan med en ny röst, Luleå måste komma ifrån den här policyn med att inte sparka tränare, de måste, precis som spelare, gå att göra sig av med om de inte levererar de resultat man förväntar sig.

Nu vet jag inte hur Skuggan är i och kring laget, men de gånger jag sett intervjuer med honom så inger han inte särskilt mycket respekt och känns allmänt inte som någon spelare lär lyssna så mycket på.

Lulefan

Antal inlägg : 2231
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 3 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av NallePhu tis 06 dec 2016, 16:29

Lulefan skrev:Oavsett om spelare och lag underpresterar så är det i slutändan huvudtränarens ansvar att se till att få ut så mycket som möjligt av alla i laget och få dem att fungera ihop. Nu är det mycket skador, men det såg fan inte bättre ut innan de kom. Bästa sättet att få till en ordentlig förändring är att ersätta Skuggan med en ny röst, Luleå måste komma ifrån den här policyn med att inte sparka tränare, de måste, precis som spelare, gå att göra sig av med om de inte levererar de resultat man förväntar sig.

Nu vet jag inte hur Skuggan är i och kring laget, men de gånger jag sett intervjuer med honom så inger han inte särskilt mycket respekt och känns allmänt inte som någon spelare lär lyssna så mycket på.
Så länge Osten är i klubben så är Skuggan kvar som tränare!
För att få förändring måste dessa bort och inte ha mycket av insyn i daglig verksamheten i föreningen!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18265
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 3 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av pingu tis 06 dec 2016, 16:44

NallePhu skrev:
Lulefan skrev:Oavsett om spelare och lag underpresterar så är det i slutändan huvudtränarens ansvar att se till att få ut så mycket som möjligt av alla i laget och få dem att fungera ihop. Nu är det mycket skador, men det såg fan inte bättre ut innan de kom. Bästa sättet att få till en ordentlig förändring är att ersätta Skuggan med en ny röst, Luleå måste komma ifrån den här policyn med att inte sparka tränare, de måste, precis som spelare, gå att göra sig av med om de inte levererar de resultat man förväntar sig.

Nu vet jag inte hur Skuggan är i och kring laget, men de gånger jag sett intervjuer med honom så inger han inte särskilt mycket respekt och känns allmänt inte som någon spelare lär lyssna så mycket på.
Så länge Osten är i klubben så är Skuggan kvar som tränare!
För att få förändring måste dessa bort och inte ha mycket av insyn i daglig verksamheten i föreningen!

Osten och Skuggan må vi ha massor att tacka för genom historien men ju längre de får sitta kvar på sina nuvarande poster och kraftigt underprestera ju sämre blir deras rykte totalt sett. Hockey är en färskvara och vi med vår toppbudget underpresterar kraftigt nu i två år! Hoppas bara det stämmer att vår budget är i toppen av ligan What a Face
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 3 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Gunnar Sträng ons 07 dec 2016, 11:16

pingu skrev:
NallePhu skrev:
Lulefan skrev:Oavsett om spelare och lag underpresterar så är det i slutändan huvudtränarens ansvar att se till att få ut så mycket som möjligt av alla i laget och få dem att fungera ihop. Nu är det mycket skador, men det såg fan inte bättre ut innan de kom. Bästa sättet att få till en ordentlig förändring är att ersätta Skuggan med en ny röst, Luleå måste komma ifrån den här policyn med att inte sparka tränare, de måste, precis som spelare, gå att göra sig av med om de inte levererar de resultat man förväntar sig.

Nu vet jag inte hur Skuggan är i och kring laget, men de gånger jag sett intervjuer med honom så inger han inte särskilt mycket respekt och känns allmänt inte som någon spelare lär lyssna så mycket på.
Så länge Osten är i klubben så är Skuggan kvar som tränare!
För att få förändring måste dessa bort och inte ha mycket av insyn i daglig verksamheten i föreningen!

Osten och Skuggan må vi ha massor att tacka för genom historien men ju längre de får sitta kvar på sina nuvarande poster och kraftigt underprestera ju sämre blir deras rykte totalt sett. Hockey är en färskvara och vi med vår toppbudget underpresterar kraftigt nu i två år! Hoppas bara det stämmer att vår budget
är i toppen av ligan What a Face
Instämmer helt. I dagsläget är
Dessa herrar en enorm belastning .

Gunnar Sträng

Antal inlägg : 94
Join date : 16-11-14

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 3 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Urken ons 07 dec 2016, 23:20

@Gunnar Sträng, fortsätt diskussion om Skuggan i hans aktuella tråd. Syftar givetvis på denna konversation.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 3 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av NallePhu ons 07 dec 2016, 23:22

Gunnar Sträng skrev:
NallePhu skrev:
icemask skrev:
NallePhu skrev:
Number 69 skrev:Jag håller med Icemask.

Heja Lule (Laget, Sportchefen och Tränarna)!
Hoppas bara du har mjukt under dig då du inser sanningen Smile
Problemet med dig och Gunnar är att ni försöker sätta er över vad vi tycker och hela tiden hävda att er "tro" är den enda rätta, jo ni skriver att visst får ni ha en åsikt MEN, sen slutar det med att ni hoppar upp på era höga hästar och kallar oss Ostenkramare och att vi inte har någon analytisk förmåga och att ni vet minsann bäst, sluta med det så kan diskussionsklimatet bli bättre !
Vi säger inte att någon har rätt eller fel men vi tycker inte som er, så enkelt är det !
Det får ni lov att acceptera om ni ska diskutera här !
En sak till håll, gör som admin säger och håll saker i dess trådar, imorgon diskuterar vi matchen i matchtråden inte vem som värvat vem eller vem som ska sparkas mm
Vet du vad håller mig till det om man ens ids se matchen Smile
Stora problemet är bara att ni likt dig har svårt se sanningen kring Osten och föreningen!
Osten hade sin storhetstid -96 med guldet efter det bar det av nedåt och det forts nedåt tyvärr, Jag har följt laget sedan vi gick upp har stått på H till näst sista matchen då Häsun satte målet var och fira guldet i Luleå natten som var -96!
Nu är man mer än orolig vart det håller på bära av redan då Osten satte Skuggan som tränare så visste man vart det skulle bära av, Ett tips åt era alla fråga folk med insyn i Norbottniskjuniorhockey vad Skuggan gjort kanske då ni börjar förstå svågerpolitiken som pågår!
Tyvärr är det inte alla som förstått detta. Dom tror Osten är Messias och försvarar han på ett likvärdigt sätt. Jag är inte emot Osten som person men dom skadar enligt min mening föreningen Luleå hockey. Skulle vara roligt att höra vad Skuggan ställt till med, någon skrev att han förstört ett helt lag juniorer eller hur det ni var.
Har pratat med folk inom norrbottnisk juniorhockey och dem säger likt alla andra att Skuggan förstört en hel juniorkull med spelare, Har man lite vett så skulle man prata med juniorledare som är i Norrbotten så kanske sanningen skulle komma fram men som den är nu så är den rätt skev då man håller skuggan & Osten om ryggen och tror dem är bästa inom LHF!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18265
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 3 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Tigerman ons 07 dec 2016, 23:29

NallePhu skrev:Nu är man mer än orolig vart det håller på bära av redan då Osten satte Skuggan som tränare så visste man vart det skulle bära av, Ett tips åt era alla fråga folk med insyn i Norbottniskjuniorhockey vad Skuggan gjort kanske då ni börjar förstå svågerpolitiken som pågår!
Vill först och främst slå fast att jag har noll insyn i juniorhockeyn i Norrbotten idag, men det jag kan se som utomstående betraktare är att vi nu har en hel drös med juniorer och förstaårsseniorer som faktiskt lyckats slå sig in i A-laget. Och flera som t.o.m. fått NHL-kontrakt. Lustigt nog handlar det om samma juniorer som Skuggan var med och plockade in i LHF samt tränade för något år sedan. Och jag ser även att LHF äntligen har ett J20-lag värt att nämnas. Ingetdera lyckades vi särskilt väl med under nästan 10 års tid, efter 87-generationen och innan Skuggan klev in. Så ur min horisont ser det faktiskt ut som att Skuggan är högst delaktig i att ha fått till ett rejält lyft för juniorverksamheten. Möjligen inte i Norrbotten, men åtminstone inom LHF.

Den som vill övertyga mig om motsatsen får gärna presentera fakta som stödjer detta. För jag kan inte läsa tecknen alls.

P.S: Nu blev detta ett stickspår i Ostentråden, om det råkar bli en längre debatt av det hela är det bäst om Admin flyttar det till juniortråden istället. Men det visar väl sig.


Senast ändrad av Tigerman den ons 07 dec 2016, 23:33, ändrad totalt 1 gång

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 3 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Gunnar Sträng ons 07 dec 2016, 23:29

NallePhu skrev:
Gunnar Sträng skrev:
NallePhu skrev:
icemask skrev:
NallePhu skrev:
Number 69 skrev:Jag håller med Icemask.

Heja Lule (Laget, Sportchefen och Tränarna)!
Hoppas bara du har mjukt under dig då du inser sanningen Smile
Problemet med dig och Gunnar är att ni försöker sätta er över vad vi tycker och hela tiden hävda att er "tro" är den enda rätta, jo ni skriver att visst får ni ha en åsikt MEN, sen slutar det med att ni hoppar upp på era höga hästar och kallar oss Ostenkramare och att vi inte har någon analytisk förmåga och att ni vet minsann bäst, sluta med det så kan diskussionsklimatet bli bättre !
Vi säger inte att någon har rätt eller fel men vi tycker inte som er, så enkelt är det !
Det får ni lov att acceptera om ni ska diskutera här !
En sak till håll, gör som admin säger och håll saker i dess trådar, imorgon diskuterar vi matchen i matchtråden inte vem som värvat vem eller vem som ska sparkas mm
Vet du vad håller mig till det om man ens ids se matchen Smile
Stora problemet är bara att ni likt dig har svårt se sanningen kring Osten och föreningen!
Osten hade sin storhetstid -96 med guldet efter det bar det av nedåt och det forts nedåt tyvärr, Jag har följt laget sedan vi gick upp har stått på H till näst sista matchen då Häsun satte målet var och fira guldet i Luleå natten som var -96!
Nu är man mer än orolig vart det håller på bära av redan då Osten satte Skuggan som tränare så visste man vart det skulle bära av, Ett tips åt era alla fråga folk med insyn i Norbottniskjuniorhockey vad Skuggan gjort kanske då ni börjar förstå svågerpolitiken som pågår!
Tyvärr är det inte alla som förstått detta. Dom tror Osten är Messias och försvarar han på ett likvärdigt sätt. Jag är inte emot Osten som person men dom skadar enligt min mening föreningen Luleå hockey. Skulle vara roligt att höra vad Skuggan ställt till med, någon skrev att han förstört ett helt lag juniorer eller hur det ni var.
Har pratat med folk inom norrbottnisk juniorhockey och dem säger likt alla andra att Skuggan förstört en hel juniorkull med spelare, Har man lite vett så skulle man prata med juniorledare som är i Norrbotten så kanske sanningen skulle komma fram men som den är nu så är den rätt skev då man håller skuggan & Osten om ryggen och tror dem är bästa inom LHF!
Kan tänka mig att Osten och Company har begravt missnöjet hos spelare/föräldrar / tränare i juniorlaget mkt djup . Tränarna har väl fått
Ultimatum "berättar ni så är ni inte välkomna". Enkel och diktatorisk toppstyrning ,
Precis som LG säger, den sjukan har funnits sen 90-talet
I Luleå tyvärr och har väl brutit ut igen.

Gunnar Sträng

Antal inlägg : 94
Join date : 16-11-14

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 3 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Old Brooklyn fre 09 dec 2016, 11:23

Vann helt klart coachduellen i matchen mot Sheleftyou. Vår fjärdelina tog bort Lindström och Möllers kedja på ett mycket bra vis, trotts att orcherna hade hemmaplan och fick byta sist. Bra jobbat!
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 3 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Donowitz lör 10 dec 2016, 14:52

Grundspelet har sett betydligt bättre ut i båda mötena mot Frölunda samt sist mot Skellefteå.

Donowitz

Antal inlägg : 4098
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 3 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av hokkzorz lör 10 dec 2016, 15:03

Man hade gjort läxan för hur man skall få bort SKAIKs fart genom mittzonen. Efter första 10 satt det i stort sett perfekt. Väldigt få anfall där SKAIK fick komma med fart genom mittzonen och fylla på med backar och sin höga 3'a. Bra press när det fanns chans och sen blixtsnabb omställning till styrspel genom mittzonen. Bra coachat.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 3 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Jonken lör 10 dec 2016, 15:06

hokkzorz skrev:Man hade gjort läxan för hur man skall få bort SKAIKs fart genom mittzonen. Efter första 10 satt det i stort sett perfekt. Väldigt få anfall där SKAIK fick komma med fart genom mittzonen och fylla på med backar och sin höga 3'a. Bra press när det fanns chans och sen blixtsnabb omställning till styrspel genom mittzonen. Bra coachat.
+1 Både bra scoutat och coachat mot SAIK.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 3 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av pingu lör 10 dec 2016, 15:15

hokkzorz skrev:Man hade gjort läxan för hur man skall få bort SKAIKs fart genom mittzonen. Efter första 10 satt det i stort sett perfekt. Väldigt få anfall där SKAIK fick komma med fart genom mittzonen och fylla på med backar och sin höga 3'a. Bra press när det fanns chans och sen blixtsnabb omställning till styrspel genom mittzonen. Bra coachat.

Håller med, men nu gäller det att visa att det inte var en engångsföreteelse utan att vi kan prestera även mot andra typer av lag.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 3 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Jonken lör 10 dec 2016, 15:17

pingu skrev:
Håller med, men nu gäller det att visa att det inte var en engångsföreteelse utan att vi kan prestera även mot andra typer av lag.
-Amen.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 3 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av LuleåWinston tis 13 dec 2016, 20:04

Jag var/är tveksam till Skuggan som huvudtränare. Och facit får man ju inte förrän säsongen är avslutad. Men han gör några saker väldigt bra.

Tycker han är riktigt bra på att låta hetaste spelarna få speltid - trots att de är juniorer eller sk. brukare. Något jag störde mig på något enormt under Rönkens tid var när han gav oändligt förtroende till Linus Persson som var helt under isen nästan hela tiden och aldrig vann en närkamp. Tror inte Einar hade fått PP-tid om Rönken varit tränare.

Gillar också att Skuggan förstår att fysiskt spel är en viktig del av ishockey. Och att han vågar ta ut målvakten och gå för kvittering, och inte som Rönken som kunde strunta, eller vänta tills det var 30 sekunder kvar, innan han tog ut målvakten -- för att stärka sitt ego och vara den tränare som basade över laget som släppt in minst mål på en säsong.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 3 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Bamsefar tis 13 dec 2016, 21:03

LuleåWinston skrev:Jag var/är tveksam till Skuggan som huvudtränare. Och facit får man ju inte förrän säsongen är avslutad. Men han gör några saker väldigt bra.

Tycker han är riktigt bra på att låta hetaste spelarna få speltid - trots att de är juniorer eller sk. brukare. Något jag störde mig på något enormt under Rönkens tid var när han gav oändligt förtroende till Linus Persson som var helt under isen nästan hela tiden och aldrig vann en närkamp. Tror inte Einar hade fått PP-tid om Rönken varit tränare.

Gillar också att Skuggan förstår att fysiskt spel är en viktig del av ishockey. Och att han vågar ta ut målvakten och gå för kvittering, och inte som Rönken som kunde strunta, eller vänta tills det var 30 sekunder kvar, innan han tog ut målvakten -- för att stärka sitt ego och vara den tränare som basade över laget som släppt in minst mål på en säsong.

Så, Rönnqvists görande som coach handlade alltså om att boosta sitt ego? intressant approach.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12048
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 3 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av LuleåWinston tis 13 dec 2016, 22:37

Bamsefar skrev:
LuleåWinston skrev:Jag var/är tveksam till Skuggan som huvudtränare. Och facit får man ju inte förrän säsongen är avslutad. Men han gör några saker väldigt bra.

Tycker han är riktigt bra på att låta hetaste spelarna få speltid - trots att de är juniorer eller sk. brukare. Något jag störde mig på något enormt under Rönkens tid var när han gav oändligt förtroende till Linus Persson som var helt under isen nästan hela tiden och aldrig vann en närkamp. Tror inte Einar hade fått PP-tid om Rönken varit tränare.

Gillar också att Skuggan förstår att fysiskt spel är en viktig del av ishockey. Och att han vågar ta ut målvakten och gå för kvittering, och inte som Rönken som kunde strunta, eller vänta tills det var 30 sekunder kvar, innan han tog ut målvakten -- för att stärka sitt ego och vara den tränare som basade över laget som släppt in minst mål på en säsong.

Så, Rönnqvists görande som coach handlade alltså om att boosta sitt ego? intressant approach.

Kanske jag och min bias som tolkat situationen fel. Men säsongerna 2011/12 och 2012/13 var det mycket snack om att Luleå var det lag som släppt in minst mål av alla lag per match. Massor av artiklar handlade om hur lite mål Luleå släppt in. Hur Rönkens spelsystem förändrat hockeyn. Det var artiklar och han fick sitta i tv-soffor och allt möjligt.

Två artiklar som får en att minnas:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article12746796.ab
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article16052547.ab

Det var flera matcher de säsongerna när Luleå låg under i slutet av matcherna utan att ta ut målvakten, eller extremt sent. Störde mig flera gånger på det. Det är över mitt förstånd att inte ta ut målvakten med tekning i anfallszon med 1,30 kvar och 1 måls underläge. Nu är Rönken betydligt mer kunnig i hockey än mig så kanske var det smartaste draget för att kunna kvittera... eller så ville han inte riskera att släppa in ett mål som kunde förstöra insläppta mål/match.

Rönken fick sina rekord:

2011/12 - Luleå 1,89
2012/13 - Luleå 1,73 insläppta mål/match (nästan under 100 mål insläppta på en säsong också)
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 3 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Dustin lör 07 jan 2017, 17:35

Ganska skrämmande att ca 90% av Luleå supportrarna var högst tveksamma till tränarvalet inför säsongen och många faktiskt målade upp det här scenariot. Samtidigt valde ledningen och Osten att satsa på Skuggan som HC, man undrar ju vad kriterierna var förutom att han är en bra kompis och är från staden. Jag hoppas vid gud att Skuggan tar sitt förnuft till fånga och avgår. Sen börjar vi om därifrån.

Dustin

Antal inlägg : 6928
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 3 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Jonken lör 07 jan 2017, 18:42

Määk skrev:Ganska skrämmande att ca 90% av Luleå supportrarna var högst tveksamma till tränarvalet inför säsongen och många faktiskt målade upp det här scenariot. Samtidigt valde ledningen och Osten att satsa på Skuggan som HC, man undrar ju vad kriterierna var förutom att han är en bra kompis och är från staden. Jag hoppas vid gud att Skuggan tar sitt förnuft till fånga och avgår. Sen börjar vi om därifrån.
Skrämmande är PRECIS vad det var! Och nu måste man tragiskt nog pynta för det. Vi får hoppas att föreningen lärt sig läxan: Att TOTALT skita i CV'n i sina anställningskriterier; är inge bra. Det spelar ingen roll hur mycket hjärta man har -utan tillräcklig kompetens.

- Precis som du säger: SÅ MÅNGA kunde se detta komma redan då! Det säger väl tyvärr litegrann om hur Luleå Hockey styrs numera...
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 3 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av pingu lör 07 jan 2017, 19:44

Jonken skrev:
Määk skrev:Ganska skrämmande att ca 90% av Luleå supportrarna var högst tveksamma till tränarvalet inför säsongen och många faktiskt målade upp det här scenariot. Samtidigt valde ledningen och Osten att satsa på Skuggan som HC, man undrar ju vad kriterierna var förutom att han är en bra kompis och är från staden. Jag hoppas vid gud att Skuggan tar sitt förnuft till fånga och avgår. Sen börjar vi om därifrån.
Skrämmande är PRECIS vad det var! Och nu måste man tragiskt nog pynta för det. Vi får hoppas att föreningen lärt sig läxan: Att TOTALT skita i CV'n i sina anställningskriterier; är inge bra. Det spelar ingen roll hur mycket hjärta man har -utan tillräcklig kompetens.

- Precis som du säger: SÅ MÅNGA kunde se detta komma redan då! Det säger väl tyvärr litegrann om hur Luleå Hockey styrs numera...



När Hamstern gick in som sponsor så tänkte jag att nu jäklar får vi ekonomiska möjligheter att verkligen bli ett lag som kan utmana om guldet! Men med Osten och Skuggans inkompetens så försvann chansen till ett guld nästan helt, nu gäller det att bara försöka rädda oss kvar.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 3 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Cambbott24 lör 07 jan 2017, 21:08

Att Skuggan blev HC i överhuvudtaget är så la familia det kan bli. Som nämnts i de senaste inläggen har väldigt många (alla jag känner som håller på lule) varit skeptiska till att ha honom som coach. Självklart hade skeptikerna rätt och säsongen går totalt utför och laget presterar sämre och sämre för var match som går. Tragiskt är det...... Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad
Cambbott24
Cambbott24

Antal inlägg : 119
Join date : 15-05-02

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 3 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Kapten Haddock lör 07 jan 2017, 21:21

Cambbott24 skrev:Att Skuggan blev HC i överhuvudtaget är så la familia det kan bli. Som nämnts i de senaste inläggen har väldigt många (alla jag känner som håller på lule) varit skeptiska till att ha honom som coach. Självklart hade skeptikerna rätt och säsongen går totalt utför och laget presterar sämre och sämre för var match som går. Tragiskt är det...... Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad

Vad som än händer fr.o.m nästa träning är att blödningen måste stoppas. Skuggan bör inte fortsätta leda truppen och bör inte stå för strategin om han inte gör något drastiskt som de gjordes förra året.

De spelar ingen roll hur tråkigt laget kommer spela resten av säsongen, för nu är de bara överleva som gäller. Jag kan stå ut med allt denna säsong, så länge vi är kvar i serien och laddar på allt vi kan på tränar och spelarsidan till nästa år.

De tråkiga i kråksången är att de har kännts så här i flera säsonger, men inser själv att så här dåligt har de inte varit sedan RR ledde oss och vi halkade till och vann sista matchen, skickade Mora till träsket och vi slapp kvala.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Stefan "Skuggan" Nilsson - Sida 3 Empty Sv: Stefan "Skuggan" Nilsson

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet