Örebro

+42
Dustin
Lulefan
LHF96
ski3r
Kanellängd
Jokerman ll
rasbiologen
Diktatorn
Lehto
NallePhu
Sportchefen #2
Old Brooklyn
Hankburger
Donowitz
Qirren
Tony Moore
Kapten Haddock
icemask
Bamsefar
Tigerman
Puckad
Ivanhoe
Micke80
Kagen
rumpztr
stormvägen
Ingemar
Rönken
MickkeJ
Snikne Ville
LulefanGBG
Högljudd
FruktHamster
Myrman
Urken
#96
Zeb Macahan
Huselius1
Norlin
Salle
Lars158
Admin
46 posters

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Gå ner

Örebro - Sida 3 Empty Sv: Örebro

Inlägg av Puckad sön 19 jun 2022, 12:30

Äh, han klarade inte medicinska kollen, och försöker gråta ut i media.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Örebro - Sida 3 Empty Sv: Örebro

Inlägg av Hankburger sön 19 jun 2022, 12:39

Puckad skrev:Äh, han klarade inte medicinska kollen, och försöker gråta ut i media.

Brukar man inte göra sagda koll INNAN man fått ett kontrakt och skrivit på det? Jag tycker det bara är skumt att man erbjuds ett kontrakt på måfå och sedan upptäcker man "hoppsan han är ju skadad".. vilket bara skriker amatörism. Jag menar.. de borde ju haft full koll på hans fysiska tillstånd från dag ett.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Örebro - Sida 3 Empty Sv: Örebro

Inlägg av LulefanGBG sön 19 jun 2022, 12:39

Puckad skrev:Äh, han klarade inte medicinska kollen, och försöker gråta ut i media.
Fast han gjorde väl det tolkade jag det som.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Örebro - Sida 3 Empty Sv: Örebro

Inlägg av Dustin fre 02 dec 2022, 21:43

Rihard Marenis platsar inte i Modo och är klar för Örebro. Sa någon att marknaden är tunn?

Dustin

Antal inlägg : 6910
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Örebro - Sida 3 Empty Sv: Örebro

Inlägg av Hankburger fre 02 dec 2022, 21:48

Dustin skrev:Rihard Marenis platsar inte i Modo och är klar för Örebro. Sa någon att marknaden är tunn?

Den såg man inte komma kan man ju lugnt säga.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Örebro - Sida 3 Empty Sv: Örebro

Inlägg av Mr Bister lör 03 dec 2022, 16:10

Tänk om man fick se något liknande från LHF, Örebro har 14-10 i skott i 1:a perioden mot Malmö och3-0 i mål

Mr Bister

Antal inlägg : 1421
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Örebro - Sida 3 Empty Sv: Örebro

Inlägg av Serkan122 lör 03 dec 2022, 16:16

Mr Bister skrev:Tänk om man fick se något liknande från LHF, Örebro har 14-10 i skott i 1:a perioden mot Malmö och3-0 i mål
Eller som HV som har 8-10 i skott och 4-0 i mål mot Rögle

Serkan122

Antal inlägg : 2786
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Örebro - Sida 3 Empty Sv: Örebro

Inlägg av Hankburger lör 03 dec 2022, 16:19

Mr Bister skrev:Tänk om man fick se något liknande från LHF, Örebro har 14-10 i skott i 1:a perioden mot Malmö och3-0 i mål

Nu kommer Luleå inte möta ett Malmö som är på dekis som har två målvakter i dålig form.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Örebro - Sida 3 Empty Sv: Örebro

Inlägg av Sportchefen #2 sön 01 jan 2023, 19:40

Abols klar för Rögle nästa säsong.
Karma att Örebro får hantera detta nu.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Örebro - Sida 3 Empty Sv: Örebro

Inlägg av Lehto mån 02 jan 2023, 01:24

Undrar vad Örebro planerar egentligen?
Ingen förläning på varken Huvudtränaren eller Kaptenen.
Har dom stora grejer på gång? Grönborg klar som tränare?

Lehto

Antal inlägg : 723
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Örebro - Sida 3 Empty Sv: Örebro

Inlägg av Serkan122 mån 16 jan 2023, 16:09

Linus Öberg klar för Frölunda nu också.

Serkan122

Antal inlägg : 2786
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Örebro - Sida 3 Empty Sv: Örebro

Inlägg av Hankburger mån 16 jan 2023, 17:05

Lehto skrev:Undrar vad Örebro planerar egentligen?
Ingen förläning på varken Huvudtränaren eller Kaptenen.
Har dom stora grejer på gång? Grönborg klar som tränare?

Man får tvetydiga indikationer från Örebro. Ena sekunden så skall "man storsatsa" nästa säsong och sekunden senare så lämnar i stort sett alla spelare till höger och vänster. Vilket pekar mot att ekonomin inte är den bästa.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Örebro - Sida 3 Empty Sv: Örebro

Inlägg av Lehto mån 16 jan 2023, 22:55

Hankburger skrev:
Lehto skrev:Undrar vad Örebro planerar egentligen?
Ingen förläning på varken Huvudtränaren eller Kaptenen.
Har dom stora grejer på gång? Grönborg klar som tränare?

Man får tvetydiga indikationer från Örebro. Ena sekunden så skall "man storsatsa" nästa säsong och sekunden senare så lämnar i stort sett alla spelare till höger och vänster. Vilket pekar mot att ekonomin inte är den bästa.
Ja de känns väldigt mysko allt. Är ävl det laget i ligan som har högstbeläggning iaf, så intresse finns ju sen räcker väl kanske inte biljetter å souvenirer för att täcka allt.

Lehto

Antal inlägg : 723
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Örebro - Sida 3 Empty Sv: Örebro

Inlägg av Hankburger tis 17 jan 2023, 12:30

Lehto skrev:
Hankburger skrev:
Lehto skrev:Undrar vad Örebro planerar egentligen?
Ingen förläning på varken Huvudtränaren eller Kaptenen.
Har dom stora grejer på gång? Grönborg klar som tränare?

Man får tvetydiga indikationer från Örebro. Ena sekunden så skall "man storsatsa" nästa säsong och sekunden senare så lämnar i stort sett alla spelare till höger och vänster. Vilket pekar mot att ekonomin inte är den bästa.
Ja de känns väldigt mysko allt. Är ävl det laget i ligan som har högstbeläggning iaf, så intresse finns ju sen räcker väl kanske inte biljetter å souvenirer för att täcka allt.

Dessutom har de väl en återbetalning till staten på 7 miljoner hängande över dem pga. felaktigt utbetalt COVID-19 stöd.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Örebro - Sida 3 Empty Sv: Örebro

Inlägg av Snikne Ville fre 24 feb 2023, 11:20

F d Fahlander, ekonomiska oegentligheter. Återstår att se om det har koppling till fiffel med covidstöd eller annat som kan spilla över på OIK.
https://nsd.se/nyheter/haparanda/artikel/barents-center-profilen-begars-haktad-/r4d3m89r
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6386
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Örebro - Sida 3 Empty Sv: Örebro

Inlägg av Jokerman ll fre 24 feb 2023, 11:42

Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1293
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Örebro - Sida 3 Empty Sv: Örebro

Inlägg av Tony Moore tor 02 mar 2023, 09:30

7 mille, aj, ajj, ajjj! Har alltså varit "kapitaldopade".
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7690
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Örebro - Sida 3 Empty Sv: Örebro

Inlägg av Hankburger tor 02 mar 2023, 12:28

Tony Moore skrev:7 mille, aj, ajj, ajjj! Har alltså varit "kapitaldopade".
Ouch. Så mycket för deras "storsatsning". Inte direkt förvånande när de mitt under pandemi började storvärva. Dessutom så uppgår denna summa till hela Örebros egna kapital.. vilket gör att det svider mer. Dags för brandskattning?
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Örebro - Sida 3 Empty Sv: Örebro

Inlägg av JohanO tor 02 mar 2023, 13:19

Svårt. Jag gillar verkligen inte Örebro (duh), och jag är inte förvånad om det fifflats med pengar och bokföring, och framförallt, av tillväxtverket att döma, så har det legat så mycket minus senaste åren att det är omöjligt att skylla på Coronan...

MEN (och nu rullar väl mitt huvud här), jag förstår frustrationen från Örebro, för även om siffrorna är kokade, så har Örebro 100% garanterat påverkats negativt ekonomiskt av Coronan. Har man ingen publik så förlorar man pengar. Det finns ingen gråzon där.

Om det inte ligger något riktigt jävla grovt ekobrott och gror i klubben, så lär de överklaga.
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Till överst på sidan Gå ner

Örebro - Sida 3 Empty Sv: Örebro

Inlägg av Hankburger tor 02 mar 2023, 16:16

JohanO skrev:Svårt. Jag gillar verkligen inte Örebro (duh), och jag är inte förvånad om det fifflats med pengar och bokföring, och framförallt, av tillväxtverket att döma, så har det legat så mycket minus senaste åren att det är omöjligt att skylla på Coronan...

MEN (och nu rullar väl mitt huvud här), jag förstår frustrationen från Örebro, för även om siffrorna är kokade, så har Örebro 100% garanterat påverkats negativt ekonomiskt av Coronan. Har man ingen publik så förlorar man pengar. Det finns ingen gråzon där.

Om det inte ligger något riktigt jävla grovt ekobrott och gror i klubben, så lär de överklaga.


Jag har noll empati för Örebro. Det är ju ändå de som i slutändan ansökt om stöd för att sedan lägga delar av detta stöd på att värva spelare. Vilket är rent idiotiskt. Det är ju inte bara därför heller man fått detta beslut.. problemet är att de försökt täppa igen hål som inte uppkommit under Corona med Coronastöd. I praktiken har man försökt använda Coronapengar för att täppa igen hål som varit kvarvarande från tidigare utgifter.

Så de förtjänar egentligen ingen empati om detta stämmer. Vilket jag inte tvekar en sekund att det gör med tanke på hur den klubben har spenderat trots åratal av negativt eget kapital och till synes inte ha ekonomin för det.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Örebro - Sida 3 Empty Sv: Örebro

Inlägg av Snikne Ville tor 02 mar 2023, 17:06

Jag trpr man skall ha varit jävligt klantig, snudd åå uppsåtlig, för att åka dit för detta. Jag har flera bekanta som är företagare o det var ganska fria tyglar o vilda västern i samband med detta vilket tillsammans med ett bristfälligt regelsystem gjorde att man kom undan med rätt mycket.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6386
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Örebro - Sida 3 Empty Sv: Örebro

Inlägg av JohanO fre 03 mar 2023, 15:33

Hankburger skrev:
Jag har noll empati för Örebro. Det är ju ändå de som i slutändan ansökt om stöd för att sedan lägga delar av detta stöd på att värva spelare. Vilket är rent idiotiskt. Det är ju inte bara därför heller man fått detta beslut.. problemet är att de försökt täppa igen hål som inte uppkommit under Corona med Coronastöd. I praktiken har man försökt använda Coronapengar för att täppa igen hål som varit kvarvarande från tidigare utgifter.

Så de förtjänar egentligen ingen empati om detta stämmer. Vilket jag inte tvekar en sekund att det gör med tanke på hur den klubben har spenderat trots åratal av negativt eget kapital och till synes inte ha ekonomin för det.


Tycker inte det handlar om empati. Jag hade skicka ut Örebro framför Brynäs, Malmö och HV71 100 gånger av 100. Jag tycker ändå att motiveringen känns hård.

"Tillväxtverket har funnit skäl att ifrågasätta riktigheten i bolagets uppgift att det drabbats av tillfälliga ekonomiska svårigheter."

Alla sportsliga organisationer i Sverige, som bygger hela, eller delar av sin verksamhet på sålda biljetter, har drabbats av tillfälliga negativa svårigheter. Att Örebro sen försökt få ut mer än vad man haft rätt till för att man försökt fylla andra, självorsakade ekonomiska hål, borde inte överskugga det faktumet att de liksom alla andra lag påverkats ekonomiskt negativt.

Självklart de är återbetalningsskyldiga, men varenda liten krona?
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Till överst på sidan Gå ner

Örebro - Sida 3 Empty Sv: Örebro

Inlägg av Hankburger fre 03 mar 2023, 16:48

JohanO skrev:
Hankburger skrev:
Jag har noll empati för Örebro. Det är ju ändå de som i slutändan ansökt om stöd för att sedan lägga delar av detta stöd på att värva spelare. Vilket är rent idiotiskt. Det är ju inte bara därför heller man fått detta beslut.. problemet är att de försökt täppa igen hål som inte uppkommit under Corona med Coronastöd. I praktiken har man försökt använda Coronapengar för att täppa igen hål som varit kvarvarande från tidigare utgifter.

Så de förtjänar egentligen ingen empati om detta stämmer. Vilket jag inte tvekar en sekund att det gör med tanke på hur den klubben har spenderat trots åratal av negativt eget kapital och till synes inte ha ekonomin för det.


Tycker inte det handlar om empati. Jag hade skicka ut Örebro framför Brynäs, Malmö och HV71 100 gånger av 100. Jag tycker ändå att motiveringen känns hård.

"Tillväxtverket har funnit skäl att ifrågasätta riktigheten i bolagets uppgift att det drabbats av tillfälliga ekonomiska svårigheter."

Alla sportsliga organisationer i Sverige, som bygger hela, eller delar av sin verksamhet på sålda biljetter, har drabbats av tillfälliga negativa svårigheter. Att Örebro sen försökt få ut mer än vad man haft rätt till för att man försökt fylla andra, självorsakade ekonomiska hål, borde inte överskugga det faktumet att de liksom alla andra lag påverkats ekonomiskt negativt.

Självklart de är återbetalningsskyldiga, men varenda liten krona?

Knapphändigt uttalande. Det man egentligen menar (baserad på tidigare uttalanden) är att man ifrågasätter om Örebros ekonomiska svårigheter beror på dålig ekonomi som inte beror på Corona. Sedan är det uppenbart att i alla fall en del av stödet gått åt att värva spelare med tanke på de värvade typ 4-5 spelare i slutet av den säsongen.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Örebro - Sida 3 Empty Sv: Örebro

Inlägg av JohanO fre 03 mar 2023, 17:59

Hankburger skrev:
Knapphändigt uttalande. Det man egentligen menar (baserad på tidigare uttalanden) är att man ifrågasätter om Örebros ekonomiska svårigheter beror på dålig ekonomi som inte beror på Corona.

Japp, läste på lite om domen nu, och Tillväxtverket tolkar lagen rätt till 100% verkar det som.

Uteblivna intäkter p.g.a. Coronan (t.ex. biljettförsäljning) verkar inte vara ett kriterium för ersättning egentligen, utan det bedöms utifrån huruvida man haft hållbar ekonomisk utveckling innan Coronan eller ej. Vilket Örebro inte kunnat bevisa att man haft. Bara för dem att brösta.

Ang. lagen dock så tycker jag personligen att det är lite konstigt om ett företag (oavsett om det är Örebro eller ej) som gått minus ett par år, och som uppenbarligen går ännu mera minus p.g.a. Coronan (biljettförsäljning i det här fallet), ska straffas genom att inte kunna bli ersatt för utebliven (ordinarie) inkomst. För mig låter det lite som att säga att "om du haft inkassokrav senaste åren, så har du inte rätt till elprisstödet".

Svårt att se Örebro ta det vidare dock när kriterierna för Coronastödet är så tydliga. Förhoppningsvis är det spiken i kistan som skickar Örebro tillbaka till Allsvenskan nästa säsong!
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Hankburger likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Örebro - Sida 3 Empty Sv: Örebro

Inlägg av Kanellängd fre 03 mar 2023, 18:26

De har från klubbens sida sagt att de ska överklaga domen, men jag vet inte riktigt på vilket sätt de förväntar sig ett annat utfall i nästa instans. Antar att det skulle kunna vara ett sätt att skjuta betalningskraven på tiden, om de är i behov av att skrapa ihop de nödvändiga medlen.

Oavsett håller jag med om att det vore fantastiskt trevligt att se skräpklubben ramla ned en division eller två. En fullkomligt identitetslös förening som inte har satt något som helst avtryck sen de klev upp.
Kanellängd
Kanellängd

Antal inlägg : 856
Join date : 20-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Örebro - Sida 3 Empty Sv: Örebro

Inlägg av Tony Moore lör 04 mar 2023, 00:59

All dopning ska ge kännbara straff!
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7690
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Örebro - Sida 3 Empty Sv: Örebro

Inlägg av Dustin sön 14 jan 2024, 11:47

Där rök Johan Hedberg från Örebro. Lite märkligt byta tränare när man gick till semifinal ifjol, men med det sagt så trodde jag det skulle gå betydligt bättre för Hedberg i Örebro.

Dustin

Antal inlägg : 6910
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Örebro - Sida 3 Empty Sv: Örebro

Inlägg av Dustin fre 02 feb 2024, 17:55

https://www.na.se/2024-02-02/bomben-brome-stammer-orebro-hockey


Cirkus Örebro. Känns rätt unikt att spelare stämmer en klubb som man är aktiv för. För min del får de gärna åka ur SHL i vår.

Dustin

Antal inlägg : 6910
Join date : 12-02-28

LulefanGBG and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Örebro - Sida 3 Empty Sv: Örebro

Inlägg av Xinpei fre 02 feb 2024, 18:01

Dustin skrev:https://www.na.se/2024-02-02/bomben-brome-stammer-orebro-hockey


Cirkus Örebro. Känns rätt unikt att spelare stämmer en klubb som man är aktiv för. För min del får de gärna åka ur SHL i vår.

Örebro måste ju vända på varenda öre verkar det som.

Håller dock med att den klubben gärna kan degraderas till våren. Anser personligen att det är den plastigaste klubben i hela SHL.
Xinpei
Xinpei

Antal inlägg : 951
Join date : 15-05-09
Ort : Umeå

LulefanGBG likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Örebro - Sida 3 Empty Sv: Örebro

Inlägg av Donowitz fre 02 feb 2024, 20:39

Ajdå, totalt: 1 817 560 kronor plus ränta samt rättegångskostnader.

Donowitz

Antal inlägg : 4083
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Örebro - Sida 3 Empty Sv: Örebro

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet