Örebro

+42
Dustin
Lulefan
LHF96
ski3r
Kanellängd
Jokerman ll
rasbiologen
Diktatorn
Lehto
NallePhu
Sportchefen #2
Old Brooklyn
Hankburger
Donowitz
Qirren
Tony Moore
Kapten Haddock
icemask
Bamsefar
Tigerman
Puckad
Ivanhoe
Micke80
Kagen
rumpztr
stormvägen
Ingemar
Rönken
MickkeJ
Snikne Ville
LulefanGBG
Högljudd
FruktHamster
Myrman
Urken
#96
Zeb Macahan
Huselius1
Norlin
Salle
Lars158
Admin
46 posters

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Gå ner

Örebro Empty Örebro

Inlägg av Admin tor 28 mar 2013, 13:52

Tråden om laget Örebro HK.

Här diskuteras allt som rör Örebro så som föreningen, det sportsliga och fansen.


Officiell hemsida: http://www.orebrohockey.se/
Eliteprospects: http://eliteprospects.com/team.php?team=36
Forum: http://www.svenskafans.com/hockeyzon/orebro/forum.aspx
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 1072
Join date : 12-01-21

https://www.luleahockeyforum.com

Till överst på sidan Gå ner

Örebro Empty Örebro

Inlägg av Lars158 tor 28 mar 2013, 22:43

Nytt motstånd nästa säsong. Blir intressant. Misstänker att Falle pumpar in pengar till några tunga spelar förvärv.

Jag bjuder på en text:

Spoiler:

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Örebro Empty Sv: Örebro

Inlägg av Salle tor 28 mar 2013, 23:20

Gratulerar till elitserieplatsen Örebro hockey!

En riktig skräll! Är oerhört imponerad.. Eftersom jag pluggar i Örebro har jag sett laget live en hel del under några säsonger nu.. Denna säsong har varit den svagaste, sett över hela säsongen.. Men nu var man som allra bäst när det verkligen gällde till skillnad från tidigare år! Trots skador på stjärnorna Aulin och Yetman dessutom.. Oerhört starkt!

Stommen finns.. Men snittåldern på den är oroväckande hög.. Mycket nyförvärv lär det bli!
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Örebro Empty Sv: Örebro

Inlägg av Norlin fre 29 mar 2013, 05:11

Hoppas att de kan ge färjestad en match så får vi ännu ett derby i ES.
Tror dock att de bara kommer och för att vända ner igen nästa år som Rögle.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Örebro Empty Sv: Örebro

Inlägg av Huselius1 fre 29 mar 2013, 09:01

Grattis Örebro!

Jag är bosatt i Stockholm och Örebro ligger närmare än vad Timrå eller Ängelholm gjorde så jag är glad.
Lär bli ett roligt lag som verkar ha en stabil ekonomi, detta kan bli hur bra som helst tror jag.

Huselius1

Antal inlägg : 108
Join date : 13-01-16

Till överst på sidan Gå ner

Örebro Empty Sv: Örebro

Inlägg av Zeb Macahan fre 29 mar 2013, 09:15

Skulle tro att Fahlander bjuder laget på en enkel lunch som tack för ES-platsen..Wink
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Örebro Empty Sv: Örebro

Inlägg av #96 fre 29 mar 2013, 09:24

Zeb Macahan skrev:Skulle tro att Fahlander bjuder laget på en enkel lunch som tack för ES-platsen..Wink

Dom skulle få en resa till Las Vegas...har man gott om pengar så =)
#96
#96

Antal inlägg : 2178
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Örebro Empty Sv: Örebro

Inlägg av Urken fre 29 mar 2013, 09:25

Härligt! Kul med nya lag i elitserien. Tröttnat rätt hårt på Timrå och Rögle, så ska bli intressant med ett par nya lag.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Örebro Empty Sv: Örebro

Inlägg av Lars158 fre 29 mar 2013, 09:36

Med två nya ES lag så kommer silly season vara riktigt intensiv. Och det är ju roligt. Skulle bli riktigt förvånad om inte Örebro står får 3-4 riktiga klassvärvningar.
För LHF kommer det här innebära tuffare konkurrens om spelare då Örebro nog kommer ha större budget än vad Timrå och Rögle haft.
Men jag ser positivt på bytet med Rögle Timrå ut, Örebro Leksand in.




Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Örebro Empty Sv: Örebro

Inlägg av Myrman fre 29 mar 2013, 10:28

Allra helst hade jag sett en utökning av elitserien. Leksand och Örebro är väl helt ok, men nog hade jag gärna sett Dif, Västerås, Rögle och Timrå i eliten också. Fast inte Bofors Smile
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4614
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Till överst på sidan Gå ner

Örebro Empty Sv: Örebro

Inlägg av Lars158 mån 09 sep 2013, 18:13

Örebro inleder med FBK borta. Vad man läser har Örebro supportrar köpt 3000 biljetter till den borta matchen:

"På lördag börjar SHL-säsongen. Under ligans upptaktsträff var det nykomlingen Örebros tränare Patrik Ross som var kaxigast.
–·Vi börjar med Färjestad borta, en av de få gångerna Löfbergs Lila Arena blir full? Ni hade ju lite svagt intresse förra året, "Leffe" (Leif Carlsson, Färjestads tränare). Men nu när vi är på besök så har jag hört att nästan 3.000 biljetter är sålda till Örebro. Så det kommer att bli en djävulsk stämning."

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Örebro Empty Sv: Örebro

Inlägg av Zeb Macahan mån 09 sep 2013, 18:18

Lite småkul att dom mopsar upp sig mot Familjen, tror dock att det blir en tuff vinter för dom, allt bättre än plats 11-12 är en skräll enligt mig.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Örebro Empty Sv: Örebro

Inlägg av Lars158 mån 09 sep 2013, 18:26

Zeb Macahan skrev:Lite småkul att dom mopsar upp sig mot Familjen, tror dock att det blir en tuff vinter för dom, allt bättre än plats 11-12 är en skräll enligt mig.
Så är det ju. Men jag hoppas dom får Leksand efter sig. Kan inte undvika känna förakt för den klubben.

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Örebro Empty Sv: Örebro

Inlägg av FruktHamster mån 09 sep 2013, 19:39

Lars158 skrev:
Zeb Macahan skrev:Lite småkul att dom mopsar upp sig mot Familjen, tror dock att det blir en tuff vinter för dom, allt bättre än plats 11-12 är en skräll enligt mig.
Så är det ju. Men jag hoppas dom får Leksand efter sig. Kan inte undvika känna förakt för den klubben.
Amen och +1 på det...
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Örebro Empty Sv: Örebro

Inlägg av Högljudd mån 09 sep 2013, 20:02

FruktHamster skrev:
Lars158 skrev:
Zeb Macahan skrev:Lite småkul att dom mopsar upp sig mot Familjen, tror dock att det blir en tuff vinter för dom, allt bättre än plats 11-12 är en skräll enligt mig.
Så är det ju. Men jag hoppas dom får Leksand efter sig. Kan inte undvika känna förakt för den klubben.
Amen och +1 på det...
Amen, och +2 på det...Sad 
Högljudd
Högljudd

Antal inlägg : 1011
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Örebro Empty Sv: Örebro

Inlägg av Norlin fre 04 okt 2013, 05:35

Vad tror ni. Orkar Örebro hålla uppe samma tempo i 47 omgångar till eller spelas det på ren SHL-eufori såhär i början som kommer avta i takt med att de etablerade SHL-lagen kommer in i matchen igen? De har onekligen överträffat allas förväntningar såhär långt.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Örebro Empty Sv: Örebro

Inlägg av LulefanGBG fre 04 okt 2013, 10:05

Jag har ju tippat dem sjua så jag vet itne riktigt om de överträffat mina förväntnignar i den bemärkelsen. Jag lyfte ju fram deras offensiva bredd, deras rutin och kämpaglöd inför säsongen, satte däremot frågetecken, på defensiven och målvaktsspelet men det har ju visat sig fungera över förväntan faktiskt. Det är väl i sådant fall där de överraskat mig och det är väl också där man kan fråga sig om de kommer att hålla hela säsongen när övriga lag troligtvis blivit bättre.
Att de gjort många mål och vunnit matcher överraskar mig mindre

Tror att de kommer att vara ungefär så bra som man varit inledningsvis i perioder och att man kommer att få några dippar om några matcher lite då och då vad det lider. Såg dem borta mot Frölunda igår, oerhört imponerad av hur väl de genomförde matchen. Frölunda var spelmässigt riktigt bra i första perioden men Örebro lyckades hålla dem ifrån den mest akuta ytan framför egen målbur så de fick ta avslut i fel lägen. Ungefär som Leksand mot oss. Ju längre perioden led desto mer kom Örebro in i det. I andra perioden lyckades man lyfta spelet dessutom och Frölunda mattades av.

Örebro skulle dessutom egentligen haft 2 - 0 en bit in i andra, (eller egentligen inte), men det kom en för tidig avblåsning och målet blev därmed full korrekt bortdömt, men ändå surt då pucken inte var blockerad. En domarmiss som givetvis Frölunda inte kan lastas för men det är ändå märkligt att senaste det hände där var ju när Frölunda gjorde ett sådant mål mot oss, fast då blev det såklart godkänt.... så är det ju alltid i Skandal-i-analium.

Samtidigt skall sägas att även om Frölunda hade lite problem med sista passen och avsluten så tyckte jag att deras spel i första 10 - 15 minuterna av första perioden imponerade. Bra fart och mycket finess och rörelse i anfallszon. Tror att de kan bli riktigt giftiga vad det lider. Syns tydligt att de vill framåt också. Hade Frölunda gjort ett eller två mål där hade detkunnat bli en annan matchbild.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Örebro Empty Sv: Örebro

Inlägg av Snikne Ville ons 20 nov 2013, 22:14

Årets skämskudde för reportern på AB, eller om det var XP (har för mig att det var Wennman) som stolt deklarerade att "det här kan hålla hela vägen!" efter Örebros succestart. Pinsamt.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6386
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Örebro Empty Sv: Örebro

Inlägg av MickkeJ ons 20 nov 2013, 23:31

Snikne Ville skrev:Årets skämskudde för reportern på AB, eller om det var XP (har för mig att det var Wennman) som stolt deklarerade att "det här kan hålla hela vägen!" efter Örebros succestart. Pinsamt.
Japp, så är det väl ganska ofta när "nya" lag kommer upp! Både rögle och Växjö var väl jäkligt bra i inledningen av serien deras första säsong för att sedan falla tillbaka när tabellen började att "sätta sig".
Leksand däremot kom in med lite mer rutin och realism om att SHL är ett maraton och inte ett 200-meters lopp och ligger just nu rätt bra till.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2806
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Örebro Empty Sv: Örebro

Inlägg av Rönken tor 21 nov 2013, 00:26

MickkeJ skrev:
Snikne Ville skrev:Årets skämskudde för reportern på AB, eller om det var XP (har för mig att det var Wennman) som stolt deklarerade att "det här kan hålla hela vägen!" efter Örebros succestart. Pinsamt.
Japp, så är det väl ganska ofta när "nya" lag kommer upp! Både rögle och Växjö var väl jäkligt bra i inledningen av serien deras första säsong för att sedan falla tillbaka när tabellen började att "sätta sig".
Leksand däremot kom in med lite mer rutin och realism om att SHL är ett maraton och inte ett 200-meters lopp och ligger just nu rätt bra till.
Händer lite för ofta att någon s.k. expert menar på att en nykomling kommer klara slutspel och hela fadderullan när det inte ens gått mer än 10-12 matcher. Är det för att sälja fler tidningar/locka läsare? Ser dock inte varför man skulle lyckas locka fler läsare förvisso, samtidigt som det känns fars-artat att "experter" börjar dra slutsatser efter 10-12 matcher som sagt.

Men jag trodde att Örebro skulle hålla ut längre än Leksand då det kändes som att Örebro ändå hade bra grundide och kunde anpassa sig och spela tokdefensivt som mot Luleå. För att sedan vara lite frejdigare när chansen ges, t.ex. hemmaplan med mer råg i ryggen. Att det inte skulle bli mer än bottenplacering var väl förvisso inte så oväntat, men jag trodde inte att man skulle klappa ihop totalt och förlora 12 matcher på raken så här pass tidigt på säsongen.

Men rätt imponerande av Leksand att fortfarande ha ångan uppe efter 22-23 omgångar, får se hur länge man orkar hålla igång där.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Örebro Empty Sv: Örebro

Inlägg av Zeb Macahan tor 21 nov 2013, 06:32

Skulle tro att Leksands enda räddningsplanka heter AIK, att Örebro får kvala är jag helt övertygad om.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Örebro Empty Sv: Örebro

Inlägg av Ingemar tor 21 nov 2013, 10:43

Ross går självmant. Vette fan om det hjälper Närkingarna. En stabil MV var det minsta dom behöver för att överleva
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Örebro Empty Sv: Örebro

Inlägg av LulefanGBG tor 21 nov 2013, 18:09

Trist, tyckte de var en frisk fläkt och trodde mycket på dem inför säsongen. Som vanligt tippar jag tokfel dock men kanske vänder det någon gång? Eller inte.... Shocked  Inget som talar för det dock.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Örebro Empty Sv: Örebro

Inlägg av Myrman tor 21 nov 2013, 18:14

Verkligen djup formsvacka på Örebro. Fast det var väl klart att dom inte skulle kunna hålla samma frenesi i 55 omgångar som i början av säsongen. Nog tror jag att dom kan sprattla till i några matcher framöver också, men blir dom avsågade så lär det bli svårt med motivationen.
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4614
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Till överst på sidan Gå ner

Örebro Empty Sv: Örebro

Inlägg av stormvägen mån 24 feb 2014, 13:53


stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Örebro Empty Sv: Örebro

Inlägg av Snikne Ville mån 24 feb 2014, 14:18

Del av förklaingen till att de varit så aktiva på marknaden mao.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6386
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Örebro Empty Sv: Örebro

Inlägg av rumpztr mån 24 feb 2014, 18:23

Blev han inte skadad i sista matche mot bern i fredags?

rumpztr

Antal inlägg : 93
Join date : 13-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Örebro Empty Sv: Örebro

Inlägg av Salle ons 26 feb 2014, 17:45

Så här ställer Örebro upp ikväll.. Som ett helt nytt lag. Ska bli sjukt spännande att se hur alla nyförvärv sköter sig. Hinner man få ihop kedjorna innan kvalserien borde man kunna klamra sig kvar med det här laget.

Wallace-Willsie-Sterling
Aulin-Viitalouma-Sallinen
Conny-Löwdahl-Weinstock
Enström-Eriksson-Olsson

Man har dessutom dessa tre hyfsade spelare skadade som snart sägs vara spelklara.. Åtminstone inför kvalserien.

Kåberg, Sjödell-Wiklander och Martin Johansson.

Borde förstärkt med en rejäl målvakt och en back-kugge istället för så många forwards kan man tycka. Men det är väl marknaden som styr.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Örebro Empty Sv: Örebro

Inlägg av Rönken ons 26 feb 2014, 17:52

Salle skrev:Så här ställer Örebro upp ikväll.. Som ett helt nytt lag. Ska bli sjukt spännande att se hur alla nyförvärv sköter sig. Hinner man få ihop kedjorna innan kvalserien borde man kunna klamra sig kvar med det här laget.

Wallace-Willsie-Sterling
Aulin-Viitalouma-Sallinen
Conny-Löwdahl-Weinstock
Enström-Eriksson-Olsson

Man har dessutom dessa tre hyfsade spelare skadade som snart sägs vara spelklara.. Åtminstone inför kvalserien.

Kåberg, Sjödell-Wiklander och Martin Johansson.

Borde förstärkt med en rejäl målvakt och en back-kugge istället för så många forwards kan man tycka. Men det är väl marknaden som styr.

Fast å andra sidan gick man väl upp med ett "skitlag" efter att ha klarat PlayOff precis, vore väl ödets nyck om man åker ur nu när man krämar på fullt ut inför kvalserien Smile
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Örebro Empty Sv: Örebro

Inlägg av LulefanGBG tor 27 feb 2014, 12:01

Ville Viitaluoma kliver in på isen pangar in 3 baljor mot Fuslunda i sin premiärmatch!  Razz 

Gjorde han så många på en säsong hos oss? Nåväl, bara kul om han får lyckas i Örebro såklart och han får gärna fortsätta panga in baljor, men han kan väl låta bli nästa match åtminstone.  Rolling Eyes 
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Örebro Empty Sv: Örebro

Inlägg av Kagen tor 27 feb 2014, 12:44

Örebro är ett starkt lag. Det var en ruskig svacka de fick efter den fina öppningen dock. Klarar de kvalserien kan de mycket väl kliva upp ett par pinnhål nästa säsong, något som tillsammans med Växjös och Leksands fina framfart gör att hockeykartan ritas om lite i finrummet. Alla lag får helt enkelt inte plats.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Örebro Empty Sv: Örebro

Inlägg av Snikne Ville mån 16 jun 2014, 21:13

Viitaluoma har kritat för kommande sässe ser jag.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6386
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Örebro Empty Sv: Örebro

Inlägg av Micke80 mån 16 jun 2014, 21:20

Snikne Ville skrev:Viitaluoma har kritat för kommande sässe ser jag.

Till och med för två säsonger.
Får se om han visar den tröga spelaren han visade i Luleå eller den farliga spelaren han visar i Finland samt den någorlunda farliga han var i avslutningen i Örebro.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Örebro Empty Sv: Örebro

Inlägg av LulefanGBG mån 12 jan 2015, 07:43

Anttila, Viitaluoma, Lehtonen verkar ju bli en rätt spännande kedja.

Lägg där till Ryan och co. så har ju Örebro utan tvekan en av seriens bästa forwardsuppsättningar. Kanske den bästa efter SAIK. Visst, LHC har en kedja som är svårtoppad men Örebro har fler bra spelare och bättre mix av forwards känns det som.

Lehtonen presenterade sig ju i sin första match med Örebro och noterades för assist. Tror Örebro är den största utmanaren till Skellefteå, (Hudacek är ju en av seriens bästa målvakter dessutom), näst efter HV just nu, men då har ju inte alla alg värvat färdigt ännu helelr så det är svårbedömt.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Örebro Empty Sv: Örebro

Inlägg av Urken mån 12 jan 2015, 23:57

Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Örebro Empty Sv: Örebro

Inlägg av Ivanhoe tor 12 feb 2015, 23:22

Alltså kan bara inte låta bli att citera Snikne Villes kommentar (nedan) när jag hoppades Derek Ryan var klar för Luleå..


-------------------------------------
Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 2
Inlägg av Snikne Ville i tis 08 apr 2014, 20:18


Ivanhoe skrev:
Derek Ryan uppges vara klar för en shl-klubb. Aftonbladet tror att det är Örebro.

Det som fick mig att haja till, var att han nu spelar i Villacher. Klubben som Osten var tränare för en gång i tiden..  Månne det finns en liten chans att det i själva verket är Luleå som har signat honom?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=67660      

För guds skull, nej!"

Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Örebro Empty Sv: Örebro

Inlägg av Ivanhoe tor 12 feb 2015, 23:25

Ryan är ju fullständigt fenomenal!  48 poäng hittills har han skrapat ihop. Dessutom bra i boxplay...

Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Örebro Empty Sv: Örebro

Inlägg av FruktHamster mån 12 okt 2015, 16:48

Hudacek åker för diving för andra gången hittills denna säsong och får nu slanta upp 10.000.
Jag gillart!

Visst, man skulle kunna argumentera för att straffen är låga, men samtidigt är det nog det som gör det relativt lätt för DN att utdöma straffen. Dessutom finns det ju ett rejält stigma med att bli utpekad som fuskare också och det svider nog nu mer än bötesbeloppet.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Örebro Empty Sv: Örebro

Inlägg av Micke80 mån 12 okt 2015, 18:02

FruktHamster skrev:Hudacek åker för diving för andra gången hittills denna säsong och får nu slanta upp 10.000.
Jag gillart!

Visst, man skulle kunna argumentera för att straffen är låga, men samtidigt är det nog det som gör det relativt lätt för DN att utdöma straffen. Dessutom finns det ju ett rejält stigma med att bli utpekad som fuskare också och det svider nog nu mer än bötesbeloppet.
10.000 är ju ändå 10.000, men som du säger, värst är nog ändå att bli utpekad som en fuskare och att tvingas bära det med sig, dessutom 2 gånger på kort tid.

Däremot är det konstigt att inte Wallmark fick nått men det kanske är för att han fick en tvåa i matchen.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Örebro Empty Sv: Örebro

Inlägg av Rönken mån 12 okt 2015, 18:06

Micke80 skrev:
FruktHamster skrev:Hudacek åker för diving för andra gången hittills denna säsong och får nu slanta upp 10.000.
Jag gillart!

Visst, man skulle kunna argumentera för att straffen är låga, men samtidigt är det nog det som gör det relativt lätt för DN att utdöma straffen. Dessutom finns det ju ett rejält stigma med att bli utpekad som fuskare också och det svider nog nu mer än bötesbeloppet.
10.000 är ju ändå 10.000, men som du säger, värst är nog ändå att bli utpekad som en fuskare och att tvingas bära det med sig, dessutom 2 gånger på kort tid.

Däremot är det konstigt att inte Wallmark fick nått men det kanske är för att han fick en tvåa i matchen.

DN har väl inget att göra med CHL?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Örebro Empty Sv: Örebro

Inlägg av Urken sön 31 jan 2016, 13:13

Någon som inte var nöjd med gårdagens insats på KHK..?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/orebro/article22180418.ab
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Örebro Empty Sv: Örebro

Inlägg av Puckad sön 31 jan 2016, 14:03

Urken skrev:Någon som inte var nöjd med gårdagens insats på KHK..?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/orebro/article22180418.ab

Humor.
Presskonferensen efter matchen är också sevärd. I jämförelse med Johan Tornberg var Fagervall närmast lyrisk efter vår senaste förlustmatch mor Brynäs. Razz
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Örebro Empty Sv: Örebro

Inlägg av Puckad tis 13 dec 2016, 11:47

http://www.shl.se/artikel/6l64aiwnd-403dd/orebro-utokar-staben-tornberg-huvudtranare-och-eriksson-ansluter
Läs sista stycket där blivande sportchef säger att han har sista ordet i omklädningsrummet.
Undrar hur vår organisation fungerar?
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Örebro Empty Sv: Örebro

Inlägg av Tigerman tis 13 dec 2016, 22:16

Puckad skrev:http://www.shl.se/artikel/6l64aiwnd-403dd/orebro-utokar-staben-tornberg-huvudtranare-och-eriksson-ansluter
Läs sista stycket där blivande sportchef säger att han har sista ordet i omklädningsrummet.
Undrar hur vår organisation fungerar?
Det brukar också vara därför man kallas för chef!

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Örebro Empty Sv: Örebro

Inlägg av Urken lör 31 dec 2016, 21:14

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/y2alK/sponsorn-rasar-efter-kollapsen-skiter-i

Lite såhär vill jag att det ska vara runt Luleå, även om sponsorer såklart inte ska vara med och styra utifrån. Skulle bli fel. Däremot lite jävlar-anamma, tack!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Örebro Empty Sv: Örebro

Inlägg av Tigerman lör 31 dec 2016, 22:58

Urken skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/y2alK/sponsorn-rasar-efter-kollapsen-skiter-i

Lite såhär vill jag att det ska vara runt Luleå, även om sponsorer såklart inte ska vara med och styra utifrån. Skulle bli fel. Däremot lite jävlar-anamma, tack!
Och samtidigt visar det även på hur idiotiskt det blir när en som antagligen knappt hållit i en hockeyklubba under hela sitt liv försöker säga vad som fattas genom att köra Fansens Floskeltopp till en av de mest framgångsrika spelarna genom tiderna i Sverige, och som dessutom verkligen var känd för att jobba häcken av sig i varje match. Tror Fahlander på allvar inte att Tornberg vet det redan? Att det inte är precis det man jobbar med dag ut och dag in som tränare? Eller att det är så enkelt att man bara går ut och gör det så är saken klar?

Ungefär lika fånigt som om jag som aktieägare i Ericsson skulle twittra till VD att "gör bättre produkter billigare och sälj till högre pris nu för f-n! Hur svårt kan det vara?!".

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Örebro Empty Sv: Örebro

Inlägg av Urken sön 01 jan 2017, 01:29

Antog att du förstod vad jag menade, vilket då också gör det du skrev rätt irrelevant ifall det var riktat som ett motargument.

Jag är less på bortförklaringar hela tiden. "Vi blir hårt straffade" fungerar inte. "Do or die", borde Skuggan få som ultimatum uppifrån, typ. För det vi får se nu är så jävla långt ifrån acceptabelt att jag mår dåligt. Sedan mer frustration över att vi verkar vara så okej med allt. (Intervjuer ger bilden av att vi må ha problem, men oftast är det bara tillfälligheter att vi går så dåligt som vi gör). Ställ till svars, våga säga ifrån.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Örebro Empty Sv: Örebro

Inlägg av Bamsefar sön 01 jan 2017, 01:49

nej tack till att sponsorer skall in o styra det sportsliga, det är föreningens uppgift. Fahlander gör bara narr av sig själv.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Örebro Empty Sv: Örebro

Inlägg av Urken sön 01 jan 2017, 01:52

Ingen som påstått det heller, som tur är.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Örebro Empty Sv: Örebro

Inlägg av Micke80 sön 01 jan 2017, 13:10

Urken skrev:Antog att du förstod vad jag menade, vilket då också gör det du skrev rätt irrelevant ifall det var riktat som ett motargument.

Jag är less på bortförklaringar hela tiden. "Vi blir hårt straffade" fungerar inte. "Do or die", borde Skuggan få som ultimatum uppifrån, typ. För det vi får se nu är så jävla långt ifrån acceptabelt att jag mår dåligt. Sedan mer frustration över att vi verkar vara så okej med allt. (Intervjuer ger bilden av att vi må ha problem, men oftast är det bara tillfälligheter att vi går så dåligt som vi gör). Ställ till svars, våga säga ifrån.

Ur ett psykologiskt perspektiv tror jag det är mer eller mindre dödsdömt att sätta för stor press på spelarna.
Spelarna i ett lag som går dåligt känner utan det extra redan en enorm press, det som brukar hjälpa då är snarare att visa att man tror på spelarna, att ta fram de possitiva sidorna och stärka dem för att på så sätt öka självförtroendet och hjälpa upp den andra sidan.
Spelarna måste känna att laget, tränarna och klubben tror på dem och försöker hjälpa dem. Det blir nog mycket negativt som sätter sig i huvudet på spelarna när fans och media hela tiden plockar fram det negativa, buar vid minsta misstag, kräver avsked och hellre ser och belyser det negativa.
Ingen kan få mig att tro att ett lag presterar bättre när de känner den pressen när man har ett stukat självförtroende. Har man däremot ett bra självförtroende brukar pressen vara lättare att bära.

Summa sumarum, jag är övertygad om att det är bättre för ett lag när man visar en enad front utåt och stöttar varandra medan man är öppen och ärlig på ett konstruktivt vis med varandra internt.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Örebro Empty Sv: Örebro

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet