Isac Lundeström

+79
Jojjan
Pontaking
Flippass
LetsGoLuleå
Dentos
Jokerman ll
Lukrarn
Wolfhunter
LHF96
MrScout
keevvs
zamboni
Högljudd
ezz
#96
Sir Prozac
delpiero
RSD555
farre
Lars158
Kapten Haddock
Lehto
M
wilmus2007
Norrlandstoken
LubosC
GustenA
NilsOskar
Lajon
Diktatorn
Hostak straffar
tibet
amarule
hokkzorz
Kagen
Kraftkung
Micke80
Myrman
Jonken
Puckad
Sportchefen #2
Mange
Dilox
PM
Blinders
Lillajag
MrA
rasbiologen
Jonsey
Hankburger
Donten_
Redbear
Donowitz
kokostrollet
CKa
pingu
Ferros
Dustin
Slapshot
stormvägen
KaptenBlodskelett
Lulefan
nummer 17
Sundance Kid
Tigerman
Old Brooklyn
Tony Moore
NallePhu
Patrik82
Lasse Proppmätt
icemask
Qirren
Jokerman
ski3r
Bamsefar
LulefanGBG
Pajala
Urken
Snikne Ville
83 posters

Sida 11 av 15 Föregående  1 ... 7 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Nästa

Gå ner

Isac Lundeström - Sida 11 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av zamboni ons 05 dec 2018, 15:54

Jag hittade inte han i JVM-truppen...
zamboni
zamboni

Antal inlägg : 91
Join date : 12-10-22

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 11 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av keevvs ons 05 dec 2018, 16:36

zamboni skrev:Jag hittade inte han i JVM-truppen...

Därför det är 1 forward plats öppen. Eftersom Lundeström endast är "muntligt" överens med Anaheim om att få spela JVM.

keevvs

Antal inlägg : 70
Join date : 16-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 11 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av ski3r mån 10 dec 2018, 08:18

Verkar gå trögt i AHL. Tror att han skulle må bra av att få komma hem och producera lite, kanske få vinna ett SM-guld också Laughing
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 11 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Qirren mån 10 dec 2018, 14:34

Undra om Anaheim är nöjda och stolta över sitt beslut?
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 11 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Dustin ons 12 dec 2018, 20:46

Nu är Lundeström officiellt klar och uttagen i JVM. Den tveklöst roligaste landslagsturneringen i hockey blir ännu roligare med våra gubbar i laget. Ett litet hopp på att få hem honom lever kva. Har dock inte särskilt höga tankar på att Anaheim inser att det faktiskt vore det bästa för honom just nu.

Dustin

Antal inlägg : 6938
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 11 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Blinders ons 12 dec 2018, 21:48

Ulf Engman angående läget med Isac:

Blinders

Antal inlägg : 5188
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 11 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Dustin tor 03 jan 2019, 00:55

Blev några poäng men en blek JVM-turnering överlag av Isac. Kanske dags att vända hem och få revansch.

Noll belägg för det men kanske hade gått bättre om han spelat i Luleå och fått göra lite mål och poäng under säsongen.

Dustin

Antal inlägg : 6938
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 11 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Jonken tor 03 jan 2019, 09:30

Määk skrev:Blev några poäng men en blek JVM-turnering överlag av Isac. Kanske dags att vända hem och få revansch.

Noll belägg för det men kanske hade gått bättre om han spelat i Luleå och fått göra lite mål och poäng under säsongen.
Tydligt att Isac inte utvecklats vidare mycket under Anaheims nuvarande plan. Tror att ett miljöombyte är att föredra för honom. Tycker Isac ser ut som en betydligt sämre spelare -i Anaheims strul & velande med honom...
Visst: Det känns säkert kul utåt sätt att vara anställd av en NHL-klubb. Men innerst inne; är detta nog inte lika trevligt utvecklingsmässigt -när man själv inklusive andra kan se hur man bara står och stampar på samma ställe... (Eller som i Isacs fall: Blir sämre av det.)

Sätter en tunna på att Isac idag hade varit en BETYDLIGT bättre ishockeyspelare -samt en mer harmonisk människa; att han även nog gjort BETYDLIGT BÄTTRE JVM -om han valt att stanna i Luleå Hockey i somras.

Isac är en lagspelare: Och han behöver spela i ett lag (inte individuellt) -för att vara effektiv på "sin grej" där ute....
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6848
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 11 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Donowitz tor 03 jan 2019, 10:06

Dags för agenten att styra upp saker och ting nu för Isacs bästa och för hans utvecklings skull. Inte bara sin egen provision och bonus.

Donowitz

Antal inlägg : 4102
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 11 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av icemask tor 03 jan 2019, 12:32

Tror inte på att Isac har dålig utveckling i AHL, beror nog snarare på att småkronorna inte spelade som ett lag när det blev allvar !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4121
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 11 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Donowitz tor 03 jan 2019, 14:36


Donowitz

Antal inlägg : 4102
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 11 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Blinders tor 03 jan 2019, 14:50

"Beskedet: Lundeström vill hem
ISHOCKEY Under torsdagen kom beskedet. Isac Lundeström vill tillbaka till Luleå Hockey. Nu väntar besked från NHL-klubben "Det är snart klart ", säger sportchefen Stefan "Skuggan" Nilsson.

Martin Hallén Almroth14:36 | 2019-01-03
Bara inom det närmaste dygnet kan Luleå Hockey få klart med återkomsten av Isac Lundeström.

– Vi jobbar stenhårt just nu för att det här ska lösa sig, säger Luleås sportchef Stefan Nilsson till Sporten.

Och nu finns det en stor skillnad från tidigare.

Gällivaresonen har själv öppnat för spel.

– Isac har ett önskemål om att spela här under våren.

Har han sagt det?

– Det har han uttryckt. Så då ska vi lösa så han får göra det också. Jag hoppas det löser sig inom närmaste dagen.

Du låter positiv.

– Jag är positiv genom att Isac har ställt sig positiv till att avsluta säsongen här så är det klart jag är väldigt positiv. Men sen måste Anaheim bestämma sig om han ska spela i NHL eller om de släpper lös honom.

Ett beslut som sportchefen inte har lust att vänta på mycket längre.

– Det var sagt så inför junior-VM att ett beslut skulle fattas under turneringen och nu är den slut för Sveriges del. Då menar jag att vi måste få ett definitivt besked nu, säger Stefan Nilsson och slår fast.

– Antingen kommer det i dag eller i morgon. Det är snart klart.

Och "Skuggan" tror inte att Lundeström är aktuell för NHL-laget.

Det här är ju mina egna enögda åsikter i det här men jag ser det som rätt stora chanser att han kommer att spela hos oss. Men som sagt, inget är klart än och jag vill inte ropa hej. Jag ser väl inte att de har utrymme i Anaheim. Nu har de gått rätt hyfsat för dem den senaste tiden och fått tillbaka spelare.

Nils Lundkvist och assisterande tränaren, Henrik Stridh är redan tillgängliga till Växjömatchen. Duon är redan nu på väg hem från Kanada och landar i Luleå på fredagseftermiddagen."

Källa: https://www.kuriren.nu/sport/100-hockey/beskedet-lundestrom-vill-hem-nm4998623.aspx

Blinders

Antal inlägg : 5188
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 11 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Pajala tor 03 jan 2019, 15:13

Härligt, hoppas han kan lyfta sitt spel också, han såg blek ut under juniorernas matcher.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18160
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 11 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Qirren tor 03 jan 2019, 15:31

Man blir lycklig. Egen produkt som vill hem och vinna guld.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 11 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Ferros tor 03 jan 2019, 15:34

Pajala skrev:Härligt, hoppas han kan lyfta sitt spel också, han såg blek ut under juniorernas matcher.

Det ska dock sägas att han fick spela med en ytterst begränsad forward på ena sidan och en center med styrkorna i defensiven på andra sidan. Lite som att slänga in Olausson med Fabricius och Berglund på varsin kant och sedan undra varför han inte producerar framåt.


Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 11 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av NallePhu tor 03 jan 2019, 16:23

Nje skeptisk som sjutton till detta att han är klar iom att Anaheim so far INTE ens velat samtala med Luleå om en utlåning av Lundeström, Att klubben gör 180 graders vändning mot sina egna principer känns lite väl långsökt så fortf kvarstår det jag sagt dem släpper inte Lundeström fram tills annat visas!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18273
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 11 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Dustin tor 03 jan 2019, 16:25

NallePhu skrev:Nje skeptisk som sjutton till detta att han är klar iom att Anaheim so far INTE ens velat samtala med Luleå om en utlåning av Lundeström, Att klubben gör 180 graders vändning mot sina egna principer känns lite väl långsökt så fortf kvarstår det jag sagt dem släpper inte Lundeström fram tills annat visas!

Du har iofs påstått att enda möjligheten för Anaheim att släppa honom till Luleå är att han först går via waivers, något som är direkt fel. Är inte heller helt övertygad att han släpps men chanserna känns ganska goda.

Dustin

Antal inlägg : 6938
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 11 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Norrlandstoken tor 03 jan 2019, 16:52

Han kanske hamnar på Waivers?

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 11 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av GustenA tor 03 jan 2019, 16:57

Är lite orolig att han känner för stor press. Hoppas Bulan får det att funka med honom.

GustenA

Antal inlägg : 3083
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 11 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Redbear tor 03 jan 2019, 17:29

Jag förstår det som att Anaheim måste bestämma om han ska spela i NHL. Om Anaheim tycker att han ska vara i AHL har Isac möjlighet att spela i Luleå istället. Rätta mig om jag har fel.

Klokt beslut av Isac tycker jag Smile
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6714
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 11 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Tigerman tor 03 jan 2019, 17:48

Redbear skrev:Jag förstår det som att Anaheim måste bestämma om han ska spela i NHL. Om Anaheim tycker att han ska vara i AHL har Isac möjlighet att spela i Luleå istället. Rätta mig om jag har fel.

Klokt beslut av Isac tycker jag Smile
Ungefär så ska det funka, vid spel i AHL så ska spelaren själv först godkänna det framför att återvända. Men sedan var det ju tydligen lite andra regler för 1:a-rundespelare också så helt säker är jag inte i Isacs fall.

Men om Isac själv hellre spelar i SHL än i AHL så borde det bero på att han tycker det ger honom mer som hockeyspelare. Och då vore det ju konstigt om inte Ducks låter honom åka. Man dribblar normalt heller inte med förstarundeval lite hipp som happ, klubbarna räknar med att sådana spelar i NHL i många år och då kan man skynda lite långsamt.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 11 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Lulefan tor 03 jan 2019, 19:10

Anaheim lär ju även de se att Luleå vore bästa alternativet för Isacs utveckling, han har ju gått lite i stå i AHL. Bästa alternativet för båda helt enkelt.

Lulefan

Antal inlägg : 2232
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 11 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Puckad tor 03 jan 2019, 19:45

Det blir fint det här.

Jag tror dessutom det är säsongens sista förstärkning.
Bra att vi i januari kan fokusera till 100% på att få kuggarna att lira ihop.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11121
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 11 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Hankburger tor 03 jan 2019, 20:33

NallePhu skrev:Nje skeptisk som sjutton till detta att han är klar iom att Anaheim so far INTE ens velat samtala med Luleå om en utlåning av Lundeström, Att klubben gör 180 graders vändning mot sina egna principer känns lite väl långsökt så fortf kvarstår det jag sagt dem släpper inte Lundeström fram tills annat visas!

Kanske har och göra med att Lundeström själv vill avsluta säsongen i Luleå?

Norrlandstoken skrev:Han kanske hamnar på Waivers?

Och varför skulle Anaheim sätta upp honom på Waivers när de dels. har en drös med överflödiga centrar under Lundeström som inte satts på Waivers och dels. tagit över honom efter campen? Nej.. Chansen för att han hamnar på Waivers är ganska minimal. Framförallt när hans kontrakt är ett rookiekontrakt och därför är det billigare att låna ut honom / sända honom till AHL (eftersom det är per automatik ett tvåvägskontrakt) än att riskera att bli av med honom.

Puckad skrev:Det blir fint det här.

Jag tror dessutom det är säsongens sista förstärkning.
Bra att vi i januari kan fokusera till 100% på att få kuggarna att lira ihop.

Tror jag också. Det enda "Nyförvärv" som eventuellt kan dyka upp är ju om Cehlin mot all förmodan kommer tillbaka.


Senast ändrad av Hankburger den tor 03 jan 2019, 20:37, ändrad totalt 1 gång
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 11 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av NallePhu tor 03 jan 2019, 20:36

Hankburger skrev:
NallePhu skrev:Nje skeptisk som sjutton till detta att han är klar iom att Anaheim so far INTE ens velat samtala med Luleå om en utlåning av Lundeström, Att klubben gör 180 graders vändning mot sina egna principer känns lite väl långsökt så fortf kvarstår det jag sagt dem släpper inte Lundeström fram tills annat visas!

Kanske har och göra med att Lundeström själv vill avsluta säsongen i Luleå?
Spelar INGEN roll vad Lundeström - Luleå - agenten vill det är Anaheim som sitter på kortleken och säger dem NEJ då är det också ett NEJ!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18273
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 11 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Hankburger tor 03 jan 2019, 20:38

NallePhu skrev:
Hankburger skrev:
NallePhu skrev:Nje skeptisk som sjutton till detta att han är klar iom att Anaheim so far INTE ens velat samtala med Luleå om en utlåning av Lundeström, Att klubben gör 180 graders vändning mot sina egna principer känns lite väl långsökt så fortf kvarstår det jag sagt dem släpper inte Lundeström fram tills annat visas!

Kanske har och göra med att Lundeström själv vill avsluta säsongen i Luleå?
Spelar INGEN roll vad Lundeström - Luleå - agenten vill det är Anaheim som sitter på kortleken och säger dem NEJ då är det också ett NEJ!

Det fungerar inte så. Avtal är avtal och vill Lundeström hem så kan Anaheim inte säga något om det utan för att få honom att spela kvar så måste antingen Luleå dra sig ur eller Lundeström ändra sig. För detta är avtalet mellan SHL och NHL. Vill minnas att det även gäller spelare som gått i första rundan.


Senast ändrad av Hankburger den tor 03 jan 2019, 20:42, ändrad totalt 1 gång
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 11 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av NallePhu tor 03 jan 2019, 20:41

Hankburger skrev:
NallePhu skrev:
Hankburger skrev:
NallePhu skrev:Nje skeptisk som sjutton till detta att han är klar iom att Anaheim so far INTE ens velat samtala med Luleå om en utlåning av Lundeström, Att klubben gör 180 graders vändning mot sina egna principer känns lite väl långsökt så fortf kvarstår det jag sagt dem släpper inte Lundeström fram tills annat visas!

Kanske har och göra med att Lundeström själv vill avsluta säsongen i Luleå?
Spelar INGEN roll vad Lundeström - Luleå - agenten vill det är Anaheim som sitter på kortleken och säger dem NEJ då är det också ett NEJ!

Det fungerar inte så. Avtal är avtal och vill Lundeström hem så kan Anaheim inte säga något om det utan för att få honom att spela kvar så måste antingen Luleå dra sig ur eller Lundeström ändra sig. För detta är avtalet mellan SHL och NHL.
SVAR NEJ oavsett avtal eller ej så kan Anaheim göra vad dem vill med Lundeström och allt annat är ett önsketänkande, Om dem säger nej kan inte Lunde göra mer än lyda hans arbetsgivare i detta fall Anaheim säger det du spelar i AHL och San Diego så måste han göra det hur än mycket han vill till Luleå!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18273
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 11 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Hankburger tor 03 jan 2019, 20:42

NallePhu skrev:
Hankburger skrev:
NallePhu skrev:
Hankburger skrev:
NallePhu skrev:Nje skeptisk som sjutton till detta att han är klar iom att Anaheim so far INTE ens velat samtala med Luleå om en utlåning av Lundeström, Att klubben gör 180 graders vändning mot sina egna principer känns lite väl långsökt så fortf kvarstår det jag sagt dem släpper inte Lundeström fram tills annat visas!

Kanske har och göra med att Lundeström själv vill avsluta säsongen i Luleå?
Spelar INGEN roll vad Lundeström - Luleå - agenten vill det är Anaheim som sitter på kortleken och säger dem NEJ då är det också ett NEJ!

Det fungerar inte så. Avtal är avtal och vill Lundeström hem så kan Anaheim inte säga något om det utan för att få honom att spela kvar så måste antingen Luleå dra sig ur eller Lundeström ändra sig. För detta är avtalet mellan SHL och NHL.
SVAR NEJ oavsett avtal eller ej så kan Anaheim göra vad dem vill med Lundeström och allt annat är ett önsketänkande, Om dem säger nej kan inte Lunde göra mer än lyda hans arbetsgivare i detta fall Anaheim säger det du spelar i AHL och San Diego så måste han göra det hur än mycket han vill till Luleå!

Har du ett enda belägg för det? Dessutom skulle du, som arbetsgivare, vilja ha en arbetare som är icke nöjd och kan sprida det runt sig? Skulle inte tro det..
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 11 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av NallePhu tor 03 jan 2019, 20:52

Hankburger skrev:
NallePhu skrev:
Hankburger skrev:
NallePhu skrev:
Hankburger skrev:
NallePhu skrev:Nje skeptisk som sjutton till detta att han är klar iom att Anaheim so far INTE ens velat samtala med Luleå om en utlåning av Lundeström, Att klubben gör 180 graders vändning mot sina egna principer känns lite väl långsökt så fortf kvarstår det jag sagt dem släpper inte Lundeström fram tills annat visas!

Kanske har och göra med att Lundeström själv vill avsluta säsongen i Luleå?
Spelar INGEN roll vad Lundeström - Luleå - agenten vill det är Anaheim som sitter på kortleken och säger dem NEJ då är det också ett NEJ!

Det fungerar inte så. Avtal är avtal och vill Lundeström hem så kan Anaheim inte säga något om det utan för att få honom att spela kvar så måste antingen Luleå dra sig ur eller Lundeström ändra sig. För detta är avtalet mellan SHL och NHL.
SVAR NEJ oavsett avtal eller ej så kan Anaheim göra vad dem vill med Lundeström och allt annat är ett önsketänkande, Om dem säger nej kan inte Lunde göra mer än lyda hans arbetsgivare i detta fall Anaheim säger det du spelar i AHL och San Diego så måste han göra det hur än mycket han vill till Luleå!

Har du ett enda belägg för det? Dessutom skulle du, som arbetsgivare, vilja ha en arbetare som är icke nöjd och kan sprida det runt sig? Skulle inte tro det..
Finns många exempel där dem sänder ned spelare till AHL för att lära sig spelet sen ser dem vilka HAR tålamodet att gå den långa vägen kolla bara Wallmark han gav inte upp och åkte hem mitt under en säsong, Dags att förstå en sak nu här spela i AHL är en läroväg för spelare som kommer från europeiska ligor likt Lundeström det är många saker sedan så har klubben enkelt kalla upp han då han gjort bra i från sig!

Sticker han hem nu likt alla vill tro lär han vara en smula vingklippt då han ska tebax nästa säsong för spela och då är det AHL med garanti för Lundeström, Bättre tjura i hop och ta det hela som läropeng stanna kriga och lära sig den långa vägen och inte se kortsiktigt och tänka jag vill hem bara då är man mentalt körd overther chicken swede över det hela!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18273
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 11 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Redbear tor 03 jan 2019, 20:55

Jag kan inte reglerna mellan SHL och NHL, men Isac har en europaklausul i sitt kontrakt. Om det inte blir NHL kan han välja att nyttja klausulen. Antar att han inte gjorde det till att börja med då han ville ge det en chans. Därför behöver Anaheim ge han en NHL-plats eller så går han till Luleå. Jag tror det är så det ligger till, men vi får väl se Smile
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6714
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 11 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Puckad tor 03 jan 2019, 21:06

Om Isac dyker upp så kan vi spendera resten av säsongen med att diskutera hur det gick till.

Om jag förstått intervjun med Skuggan (i kuriren) rätt så behöver Ankorna säga om de avser att spela honom i NHL, och om det är valet så kan LHF börja leta ny center.
Om det inte är valet för Ankorna så slår europa-klausulen till och Isac kan välja, precis som när han valde AHL under hösten.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11121
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 11 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Tigerman tor 03 jan 2019, 21:12

Hankburger skrev:
Han kanske hamnar på Waivers?

Och varför skulle Anaheim sätta upp honom på Waivers när de dels. har en drös med överflödiga centrar under Lundeström som inte satts på Waivers och dels. tagit över honom efter campen? Nej.. Chansen för att han hamnar på Waivers är ganska minimal. Framförallt när hans kontrakt är ett rookiekontrakt och därför är det billigare att låna ut honom / sända honom till AHL (eftersom det är per automatik ett tvåvägskontrakt) än att riskera att bli av med honom.
Inte minst, han kan omöjligt hamna på Waivers förrän efter 160 spelade NHL-matcher eller efter 3 år.

Fotnot: Eftersom han spelat 15 matcher som 18-19-åring är han oskyddad redan efter 3 år istället för normalt 5, det var det som debatterades om i höstas när han skulle spela sin 11:e match. 10 matcher är en annan magisk Waivers-gräns, under det så kan man skjuta på kontraktet så att alltihopa flyttas framåt ett år. 

Däremot kan han förstås tänkas bli tradad men det är rätt osannolikt i nuläget. Anaheim vill nog inte ge upp en högst trolig 2-3:e center med uppsida så här snabbt.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 11 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Tigerman tor 03 jan 2019, 21:28

NallePhu skrev:
Hankburger skrev:
NallePhu skrev:
Hankburger skrev:
NallePhu skrev:
Hankburger skrev:
NallePhu skrev:Nje skeptisk som sjutton till detta att han är klar iom att Anaheim so far INTE ens velat samtala med Luleå om en utlåning av Lundeström, Att klubben gör 180 graders vändning mot sina egna principer känns lite väl långsökt så fortf kvarstår det jag sagt dem släpper inte Lundeström fram tills annat visas!

Kanske har och göra med att Lundeström själv vill avsluta säsongen i Luleå?
Spelar INGEN roll vad Lundeström - Luleå - agenten vill det är Anaheim som sitter på kortleken och säger dem NEJ då är det också ett NEJ!

Det fungerar inte så. Avtal är avtal och vill Lundeström hem så kan Anaheim inte säga något om det utan för att få honom att spela kvar så måste antingen Luleå dra sig ur eller Lundeström ändra sig. För detta är avtalet mellan SHL och NHL.
SVAR NEJ oavsett avtal eller ej så kan Anaheim göra vad dem vill med Lundeström och allt annat är ett önsketänkande, Om dem säger nej kan inte Lunde göra mer än lyda hans arbetsgivare i detta fall Anaheim säger det du spelar i AHL och San Diego så måste han göra det hur än mycket han vill till Luleå!

Har du ett enda belägg för det? Dessutom skulle du, som arbetsgivare, vilja ha en arbetare som är icke nöjd och kan sprida det runt sig? Skulle inte tro det..
Finns många exempel där dem sänder ned spelare till AHL för att lära sig spelet sen ser dem vilka HAR tålamodet att gå den långa vägen kolla bara Wallmark han gav inte upp och åkte hem mitt under en säsong, Dags att förstå en sak nu här spela i AHL är en läroväg för spelare som kommer från europeiska ligor likt Lundeström det är många saker sedan så har klubben enkelt kalla upp han då han gjort bra i från sig!

Sticker han hem nu likt alla vill tro lär han vara en smula vingklippt då han ska tebax nästa säsong för spela och då är det AHL med garanti för Lundeström, Bättre tjura i hop och ta det hela som läropeng stanna kriga och lära sig den långa vägen och inte se kortsiktigt och tänka jag vill hem bara då är man mentalt körd overther chicken swede över det hela!
Man kan inte jämföra Wallmark och Isac i detta fallet. Isac är för det första ett år yngre än Walle var när han åkte över, och är dessutom en förstarundespelare och såna behandlas generellt sett med silkesvantar av klubbarna. Man har redan investerat väldigt mycket i Isac bara genom draftplaceringen och då vill man se resultat men inte nödvändigtvis år ett. Walle draftades i 4:e rundan och då är man mer av en lottokupong (bara ca 1 av 3 som slutligen hamnar i NHL, mot 4 av 5 i förstarundan). Om Isac spelar i NHL eller AHL nästa år har helt och hållet att göra med om han klarar av spelet samt om övriga spelare är bättre eller sämre, inget annat. Man kan garantera att inget är garanterat på förhand.

För övrigt åkte även Walle hem till SHL när han blev petad första kontraktsåret. Han hade mycket väl kunnat spela i AHL om han verkligen hade velat (i strid mot avtalet då men det hade ju inte varit någon engångsföreteelse i så fall).

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 11 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Norrlandstoken fre 04 jan 2019, 05:45


Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 11 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Donowitz fre 04 jan 2019, 05:46

Goda nyheter!
Tänkte just posta ovan nämnda länk.

”– Han landar i Sverige nu på morgonen. Vi har hela tiden haft en dialog med Anaheim och nu kommer han att fortsätta säsongen i Luleå, säger Lundeströms agent Martin K Nilsson till HockeyNews.se.”

Donowitz

Antal inlägg : 4102
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 11 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Kapten Haddock fre 04 jan 2019, 06:11

De är juvligt att han är hemma igen!!!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 11 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av NallePhu fre 04 jan 2019, 06:29

Bra jobbat att få Anaheim att inse bättre släppa han på lån till Luleå än hålla han kvar där borta trodde jag inte men men nu lär han lira mot Växjö!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18273
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 11 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Redbear fre 04 jan 2019, 08:52

Välkommen hem Wine
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6714
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 11 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Old Brooklyn fre 04 jan 2019, 09:28

icemask skrev:Här är en låt till er som tror att Lundeström kommer hem !

https://www.youtube.com/watch?v=MqBlXn8LoqM



Senast ändrad av Old Brooklyn den fre 04 jan 2019, 09:43, ändrad totalt 1 gång
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 11 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av rasbiologen fre 04 jan 2019, 09:34

rasbiologen
rasbiologen

Antal inlägg : 1351
Join date : 12-09-13
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 11 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Old Brooklyn fre 04 jan 2019, 09:42

Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 11 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Puckad fre 04 jan 2019, 10:27

Ååååh, någon med god musiksmak också! cheers

Det faktum att Isac sitter på flyget från JVM med Henrik och Nisse visar att detta varit på gång hela tiden och att han redan tömt motellet  och packat allt.
- Det händer saker vi inte vet något om!

Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11121
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 11 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Blinders fre 04 jan 2019, 10:34

"Så han kommer inte att vara spelklar till matchen mot Växjö på lördag?

–Nej, men det hade det inte blivit oavsett om alla papper varit påskrivna. Vi känner att han måste få chansen att komma in i laget och göra någon träning innan det är dags för match, säger Ulf Engman."

Källa:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/isac-lundestrom-kommer-hem

Blinders

Antal inlägg : 5188
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 11 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Dustin fre 04 jan 2019, 11:22

Blinders88 skrev:"Så han kommer inte att vara spelklar till matchen mot Växjö på lördag?

–Nej, men det hade det inte blivit oavsett om alla papper varit påskrivna. Vi känner att han måste få  chansen att komma in i laget och göra någon träning innan det är dags för match, säger Ulf Engman."

Källa:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/isac-lundestrom-kommer-hem

Klokt trots allt. Luleå har ingen kris och bättre han får komma hem och andas lite innan han ska ut och prestera. Haft en ganska hektisk säsong hittills.

Man ska nog inte ha allt för höga förväntningar, särskilt i början, på Isac. Är ju fantastiskt att han kommer hem och han ger Luleå ett helt annat djup i truppen, men han har som sagt haft en ganska hektisk höst och även om han är van med spelsystemet så tar det nog ett tag att komma in i grejerna och släppa allt som varit.

Välkommen hem Isac!

Dustin

Antal inlägg : 6938
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 11 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Ferros fre 04 jan 2019, 11:46

Vore intressant att höra exakt vad i reglerna som har ändrats från de personer som fortsatt skrika om att det varit omöjligt enligt de regler som finns i NHL att Lundeström ska återvända till SHL, trots att det gång på gång presenterats källor för dem som sagt annorlunda.

Kanske dags att vissa lär sig att när man inte har koll så kan man knipa igen.

//Någon som på allvar tröttnat på att argumentera mot all felaktig information som konstant sprids här

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 11 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av rasbiologen fre 04 jan 2019, 12:22

Hoppas han klarar av trycket från fansen, nhl-center när vi behöver en center. Prisa gud, här kommer skatteåterbäringen  bounce  

Och angående felaktik information, det blir som nhl-klubbarna vill att det blir. shl har ingen stor pung att hänga ut där.
rasbiologen
rasbiologen

Antal inlägg : 1351
Join date : 12-09-13
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 11 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av icemask fre 04 jan 2019, 12:32

Jag kan pudla, jag har inga problem med det, Jag hade fel, han kommer hem !
Han blev en handelsvara som inte levererade och han kommer för att få bättre utveckling och mogna mer i LHF !
Jag är lite nördig men ringde hockeyförbundet och de sa att jag skulle leta i IIHFs regelverk ang tillbakagången från AHL, det finns nämligen inte i NHLs regelverk som jag hänvisade till tidigare och eftersom det inte fanns där så trodde jag inte att han skulle komma tillbaka !
Så här kommer ett utdrag ur regelverket !

8 Transfers with Non-Member Organizations
8.1 Player Transfers with Non-Member Organizations having a Transfer agreement
with the IIHF will be executed following the conditions specified in that agreement.
8.2 Any Player competing in his Current MNA under a limited Transfer, who leaves that
MNA to play in a Non-Member Organization, and who then wishes to return to play
in any MNA, may only do so by obtaining a Transfer approved from his Current
MNA at the time he left for the Non-Member Organization and his Home MNA.
8.3 Except in the circumstance described in Article 8.2, if a Player wishes to return
from a Non-Member Organization to play in any MNA other than his Home MNA,
his New MNA must request a Transfer, and his Home MNA must either approve or
refuse that request.
8.4 If a Player wishes to return from a Non-Member Organization to play in his Home
MNA, and Article 8.2 does not apply, no Transfer is required.
National Hockey League (NHL) and American Hockey League (AHL)
8.5 Notwithstanding anything in Articles 8.2 to 8.4, if the Non-Member Organization
that the Player wishes to return from is either the NHL or the AHL, the following
applies:
a) if the Player wishes to play in his Home MNA, that Home MNA must request a
Transfer, which will be either approved or refused by the MNA where the
NHL/AHL team is located;
b) if the Player wishes to play in any MNA other than his Home MNA, that MNA
must request a Transfer, which will be either approved or refused by the
Player’s Home MNA and the MNA where the NHL/AHL team is located. If the
Player’s Home MNA is Hockey Canada or USA Hockey, only the approval of
the Home MNA is required.
icemask
icemask

Antal inlägg : 4121
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 11 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Puckad fre 04 jan 2019, 13:46

Tack!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11121
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 11 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Donowitz fre 04 jan 2019, 14:51

Har fått processera denna tanke nu sedan allt blev klart. Detta är en så jävla bra värvning! Finns nog ingen pusselbit som passar in mer perfekt i laget än just Lundeström. Vi kommer som lag att få en helt annan dimension så fort Isac kuggar i.
En minst sagt spännande vår väntar! cheers

Donowitz

Antal inlägg : 4102
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 11 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av ski3r fre 04 jan 2019, 15:42

Håller med, det här är nog bästa möjliga värvningen just nu. En center på hög nivå som dessutom redan känns som en del av laget. Kunde knappast bli mycket bättre.
Edit: Vad fan ska vi nu gnälla över när laget är spikat?
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 11 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 11 av 15 Föregående  1 ... 7 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet