Isac Lundeström

+76
LetsGoLuleå
Dentos
Jokerman ll
Lukrarn
Wolfhunter
LHF96
MrScout
keevvs
zamboni
Högljudd
ezz
#96
Sir Prozac
delpiero
RSD555
farre
Lars158
Kapten Haddock
Lehto
M
wilmus2007
Norrlandstoken
LubosC
GustenA
NilsOskar
Lajon
Diktatorn
Hostak straffar
tibet
amarule
hokkzorz
Kagen
Kraftkung
Micke80
Myrman
Jonken
Puckad
Sportchefen #2
Mange
Dilox
PM
Blinders
Lillajag
MrA
rasbiologen
Jonsey
Hankburger
Donten_
Redbear
Donowitz
kokostrollet
CKa
pingu
Ferros
Dustin
Slapshot
stormvägen
KaptenBlodskelett
Lulefan
nummer 17
Sundance Kid
Tigerman
Old Brooklyn
Tony Moore
NallePhu
Patrik82
Lasse Proppmätt
icemask
Qirren
Jokerman
ski3r
Bamsefar
LulefanGBG
Pajala
Urken
Snikne Ville
80 posters

Sida 13 av 15 Föregående  1 ... 8 ... 12, 13, 14, 15  Nästa

Gå ner

Isac Lundeström - Sida 13 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Wolfhunter ons 09 jan 2019, 19:58

Isac Lundeström - Sida 13 Ducks10

Wolfhunter

Antal inlägg : 1158
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 13 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Norrlandstoken ons 09 jan 2019, 20:10

Är det Trump som skrivit deras pressmeddelande? Det där känns bara som ett storebror / lillebror komplex a lá statement delux. Att sedan Luleå Hockeys nuvarande trupp egentligen skulle golva Anaheims sopgäng vilken dag i veckan som helst hör inte dit. Jorå. Anaheim låtsas hålla fanan högt, lite för högt.


Senast ändrad av Norrlandstoken den ons 09 jan 2019, 20:16, ändrad totalt 1 gång

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 13 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Dustin ons 09 jan 2019, 20:12

Wolfhunter skrev:Isac är beordrad vila en vecka av Ducks.

Det märkliga med det är att senast igår visste inte Isac varför det dröjde. Svårt av Anaheim att bara vara rak direkt med det. " Du kan åka till Sverige men vi vill att du vilar minst en vecka efter JVM. Sen skickar vi ett transferkort". Sen ge samma besked till LHF och allt är frid och fröjd. Antingen någon form av maktspel eller så är de väldigt dåliga på att kommunicera. Vill de att han ska vila kan det ju vara bra att förmedla det till Isac själv. Annars kan han ju ändå köra som en idiot på gymmet.

Dustin

Antal inlägg : 6909
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 13 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av LHF96 ons 09 jan 2019, 20:14

Alltså vilken skräpklubb det där är. Varför är de ens deras sak att diktera i nuläget? Känns som ett sjukt behov att demonstrera sin makt över sina rättigheter till en spelare utan tanke på spelarens bästa. Antingen släpper ni honom eller så gör ni det inte, vilket trams med detta daltande som lämnar Isac i limbo

Definitivt min nya hatklubb i NHL
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3519
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 13 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av GustenA ons 09 jan 2019, 20:29

Det är ju inte så att man inte börjar undra. 

Antingen brist på kommunikation eller så är det en markering mot Isac/Luleå.

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 13 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av GustenA ons 09 jan 2019, 20:30

Norrlandstoken skrev:Är det Trump som skrivit deras pressmeddelande? Det där känns bara som ett storebror / lillebror komplex a lá statement delux. Att sedan Luleå Hockeys nuvarande trupp egentligen skulle golva Anaheims sopgäng vilken dag i veckan som helst hör inte dit. Jorå. Anaheim låtsas hålla fanan högt, lite för högt.
Vilket pressmeddelande? Anaheim/San Diego har väl inte kommunicerat något överhuvudtaget kring Lundeström?

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 13 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Blinders ons 09 jan 2019, 20:43

Det är bara Isac, agenten och Skuggan som har uttalat sig. Det där meddelandet från Ducks prospect hänvisar till vad Isac sagt i svensk media.

Blinders

Antal inlägg : 5186
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 13 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Wolfhunter ons 09 jan 2019, 20:52

Kanske övertolkning av mig. Får skylla på att jag är en gammal gubbstrutt som inte är lika bevandrad i det engelska språket som ungdomarna Laughing

Wolfhunter

Antal inlägg : 1158
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 13 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Norrlandstoken ons 09 jan 2019, 22:04

Syftar på själva inlägget. Referatet eller hur man nu vill uttrycka det hela. D.v.s. smörjan på engelska som referer till "Svensk media"
Var inom svensk media kan man referera till det Lundeström sagt?

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 13 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av CKa ons 09 jan 2019, 22:07

Norrlandstoken skrev:Syftar på själva inlägget. Referatet eller hur man nu vill uttrycka det hela. D.v.s. smörjan på engelska som referer till "Svensk media"
Var inom svensk media kan man referera till det Lundeström sagt?

Det där är ju bara ett konto som skriver om Ducks? Inte direkt deras officiella konto.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 13 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Norrlandstoken ons 09 jan 2019, 23:33

Precis. Vilket gör hela det inlägget lika trovärdigt som resonemanget som vi för i dessa kommentarer. Haha

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 13 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av tibet ons 09 jan 2019, 23:56

Om man ser det från Anaheims sida så kanske det ljusnar. Har man en ung hockeyspelare som det senaste halvåret varit i skottgluggen Deluxe samt avslutat med ett "misslyckat "jvm som ledande spelare och direkt efter det planeras hoppa in i sitt moderlag hemma i Sverige med höga förväntningar medans han de senaste veckorna dragits med en jobbig förkylning, ja då kanske man tänker till vad som är bra för sin unga spelare. Kanske är det därför att det avvaktas med papprerna.. ( https://www.ordkollen.se/stavning/pappren-eller-papprena/ )
tibet
tibet

Antal inlägg : 1284
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 13 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av CKa tor 10 jan 2019, 08:03

Norrlandstoken skrev:Precis. Vilket gör hela det inlägget lika trovärdigt som resonemanget som vi för i dessa kommentarer. Haha

Fast du trodde att det var klubben själva som skrev det. Därav ditt rantande om Trump osv osv.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 13 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Blinders tor 10 jan 2019, 09:37

"Sportchefen: "Vi får inte tag på Anaheim"
ISHOCKEY Spelar han – eller inte? Här är sportchefen Stefan Nilssons besked när det gäller Isac Lundeström inför kvällens match mot Örebro. "Han spelar inte", säger han.

David Olsson Jiglund08:38 | 2019-01-10
Han har inte fått någon förklaring till varför Anaheim Ducks ännu inte skickat Isac Lundeströms transferkort och låneavtal.

– Men de har tydligen skrivit till Isac att de vill att han står över den här matchen också, säger Stefan Nilsson.

Sedan fortsätter han:

– Vi har däremot inte fått någon information från dem. Vi får helt enkelt inte tag på dem.

Det måste vara frustrerande?

– Lite grann, ja, säger han.

Han fortsätter sedan:

– Om de hade sagt till oss att de vill att han står över matchen så hade han fått göra det. Men då hade han i alla fall kunnat träna med laget.

Hans förhoppning är att Isac Lundeström ska bli spelklar tills lördagens returmöte mot Örebro.

– Men det vore bra om han kunde vara med på fredagens träning, säger Stefan Nilsson."

https://www.nsd.se/sport/100-hockey/sportchefen-vi-far-inte-tag-pa-anaheim-nm5003053.aspx

Blinders

Antal inlägg : 5186
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 13 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Urken tor 10 jan 2019, 10:49

Mja. Där bekräftas det väl att det är Anaheim som tvingar Lundeström till vila. Riktigt pajas över det beslutet. Det är väl ändå upp till honom och Luleå. Han borde kunna träna med laget i varje fall.

Anaheim sjönk som en gråsten i mina ögon efter detta.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 13 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Blinders tor 10 jan 2019, 11:08

"Men agenten Martin Nilsson är säker på att Isac Lundeström snart är i spel igen. Situationen med Anaheim är på väg att få en upplösning,
– Allt ska lösa sig under dagen. Det är papprena som tagit tid, bara, säger Nilsson till hockeysverige.se.

Med andra ord finns hoppet om att JVM-spelaren kan göra sin säsongsdebut för Luleå i lördagens match mot Örebro. Isac Lundeström har den här säsongen gjort två passningspoäng på 15 matcher för Anaheim i NHL och sex assists på tolv matcher med San Diego i AHL. Han noterade 1+3 på fem matcher under den nyss avslutade JVM-turneringen i Vancouver."

http://www.hockeysverige.se/2019/01/10/lugnande-beskeden-kring-lundestrom-ska-losa-sig-dagen/

Blinders

Antal inlägg : 5186
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 13 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Bamsefar tor 10 jan 2019, 11:40

Helt otroligt att Ankeborg inte kan föra en dialog med Luleå, man trodde väl att de var mer professionella än så
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 13 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Blinders tor 10 jan 2019, 22:44

"Sportchefens besked: "Vi har fått tag på dem"
ISHOCKEY Efter en lång väntan – nu har man kontakt med Anaheim.

Martin Hallén Almroth David Olsson Jiglund21:04 | 2019-01-10
Det har varit en lång väntan för både Luleå Hockey och Isac Lundeström sedan JVM. Sedan Gällivaresonen landat på Luleå Airport

– Nu har vi fått tag på dem (Anaheim), bekräftar sportchefen Ulf Engman med ett leende.

Men bara för det betyder det inte att saken är klar direkt.

– När det gäller "transatlantflyttar" är det en hel del med både transferkort och låneavtal som ska skickas om vart annat. Först ska vi skicka till dem (Anaheim) och sedan ska de skicka alla papper till NHL och sedan omvänd väg tillbaka. Men vi hoppas få det klart inom kort.

De båda sportchefernas förhoppning är fortfarande att Isac Lundeström ska finnas tillgänglig i och med lördagens returmöte mot Örebro.

– Det vore bra om han kunde vara med på fredagens träning, säger andra sportchefen Stefan Nilsson."

https://www.nsd.se/sport/100-hockey/sportchefens-besked-vi-har-fatt-tag-pa-dem-nm5003696.aspx

bounce

Blinders

Antal inlägg : 5186
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 13 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av MrScout tor 10 jan 2019, 23:40

Allt är klart nu, Isac tränar med laget imorrn och spelar redan på lördag!

Med vänlig hälsning, Scouten
MrScout
MrScout

Antal inlägg : 147
Join date : 14-09-30

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 13 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Donowitz tor 10 jan 2019, 23:44

MrScout skrev:Allt är klart nu, Isac tränar med laget imorrn och spelar redan på lördag!

Med vänlig hälsning, Scouten

Tack för update!

Donowitz

Antal inlägg : 4083
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 13 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av RSD555 fre 11 jan 2019, 00:37

MrScout skrev:Allt är klart nu, Isac tränar med laget imorrn och spelar redan på lördag!

Med vänlig hälsning, Scouten

Tack så mycket, skönt att kunna slappna av.

Men hur kunde du vara så säker på att Lundeström inte skulle komma tillbaka till Luleå då jag förklarade tydligt hur det låg till?

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 13 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Blinders fre 11 jan 2019, 08:34

"Beskedet efter långa väntan: "Allt blir klart i dag"
ISHOCKEY På fredagsmorgonen kom det så till slut. Beskedet som Luleå Hockey har väntat på sedan Isac Lundeström landade i Luleå för en vecka sedan. "Vi har fått klartecken från förbundet – allt kommer att bli klart i dag", säger sportchefen Stefan Nilsson.

David Olsson Jiglund08:20 | 2019-01-11
Den 19-årige centern kommer enligt honom att träna med Luleå Hockey på is under fredagen.

– Det känns jättekul, säger Stefan Nilsson och fortsätter:

– Men vi måste ha rimliga förväntningar på honom. Även om han är en supertalang. Han har spelat en annan typ av ishockey under hösten och vi kan inte förvänta oss att han ska komma hit och bära laget."

https://www.nsd.se/sport/100-hockey/beskedet-efter-langa-vantan-allt-blir-klart-i-dag-nm5003925.aspx

Blinders

Antal inlägg : 5186
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 13 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Donowitz fre 11 jan 2019, 09:17

Såg att det var klart enligt Aftonbladet, ett tag innan Mr Scout publicerade.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/P3QPXX/lulea-lundestrom-blir-klar-i-morgon

Känns riktigt bra.

Donowitz

Antal inlägg : 4083
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 13 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Blinders fre 11 jan 2019, 09:35


Blinders

Antal inlägg : 5186
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 13 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Hankburger fre 11 jan 2019, 15:26


Ytterst trevligt. Förväntar mig en defensivt sund inställning från Lundeström medan man väntar på att han ska acklimatisera sig tillbaka på stor rink och därigenom få igång offensiven.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 13 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Blinders fre 11 jan 2019, 15:37

Hankburger skrev:

Ytterst trevligt. Förväntar mig en defensivt sund inställning från Lundeström medan man väntar på att han ska acklimatisera sig tillbaka på stor rink och därigenom få igång offensiven.
Skulle gissa på att Isac hamnar på 8-12 poäng när grundserien är klar. Mer kan vi inte förvänta oss, utan det blir mest att täcka upp för Einars och Emils dåliga defensiv och lägga in nåt fint pass här och där.

Blinders

Antal inlägg : 5186
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 13 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Hankburger fre 11 jan 2019, 17:37

Blinders88 skrev:
Hankburger skrev:

Ytterst trevligt. Förväntar mig en defensivt sund inställning från Lundeström medan man väntar på att han ska acklimatisera sig tillbaka på stor rink och därigenom få igång offensiven.
Skulle gissa på att Isac hamnar på 8-12 poäng när grundserien är klar. Mer kan vi inte förvänta oss, utan det blir mest att täcka upp för Einars och Emils dåliga defensiv och lägga in nåt fint pass här och där.

Jag tror på mer faktiskt. En majoritet assist pga. att både Emil och Einar kommer nog bli bättre när de får en defensiv center bredvid sig eller snarare en två-vägscenter.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 13 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av MrScout lör 12 jan 2019, 01:22

bearjew skrev:Såg att det var klart enligt Aftonbladet, ett tag innan Mr Scout publicerade.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/P3QPXX/lulea-lundestrom-blir-klar-i-morgon

Känns riktigt bra.
Jag avslöjade Lundeström dagar innan det stod klart att han skulle återvända i silly-tråden. Även detta fick jag höra från samma källa timmar innan artikeln från SB publicerades. JAG bekräftade att han skulle träna & spela, SB antog endast att han var "klar". Jag delade bara med mig för att vara schysst med er forum-vänner. Och detta är inte den första grejen jag delar med mig av innan det pyser/blir officiellt. Men då tacksamheten hos vissa verkar vara låg så kommer jag troligtvis att sluta dela med mig om det inte sker förändring härinne!

Med vänlig hälsning, Scouten
MrScout
MrScout

Antal inlägg : 147
Join date : 14-09-30

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 13 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Lasse Proppmätt lör 12 jan 2019, 05:12

Blinders88 skrev:"Beskedet efter långa väntan: "Allt blir klart i dag"
ISHOCKEY På fredagsmorgonen kom det så till slut. Beskedet som Luleå Hockey har väntat på sedan Isac Lundeström landade i Luleå för en vecka sedan. "Vi har fått klartecken från förbundet – allt kommer att bli klart i dag", säger sportchefen Stefan Nilsson.

David Olsson Jiglund08:20 | 2019-01-11
Den 19-årige centern kommer enligt honom att träna med Luleå Hockey på is under fredagen.

– Det känns jättekul, säger Stefan Nilsson och fortsätter:

– Men vi måste ha rimliga förväntningar på honom. Även om han är en supertalang. Han har spelat en annan typ av ishockey under hösten och vi kan inte förvänta oss att han ska komma hit och bära laget."

https://www.nsd.se/sport/100-hockey/beskedet-efter-langa-vantan-allt-blir-klart-i-dag-nm5003925.aspx

Precis vi som följt Lill Lundas sen juniortiden vet att han inte är nån poängspruta så till alla andra som inte följt han så noga kan jag säga förvänta er inga mål eller ens många assist
Det han KAN däremot är att skapa ytor för sina kedjekamrater d.v.s t.e.x vinna man man dueller hålla i puck eller slå en liten passning som kan öppna upp ytor till dom andra men som INTE kanske hamnar i poängprotokollet typ 3-4:e ass.
Det är det som kallas "smartness" hos hockeyspelare.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2135
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 13 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av CKa lör 12 jan 2019, 07:29

MrScout skrev:
bearjew skrev:Såg att det var klart enligt Aftonbladet, ett tag innan Mr Scout publicerade.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/P3QPXX/lulea-lundestrom-blir-klar-i-morgon

Känns riktigt bra.
Jag avslöjade Lundeström dagar innan det stod klart att han skulle återvända i silly-tråden. Även detta fick jag höra från samma källa timmar innan artikeln från SB publicerades. JAG bekräftade att han skulle träna & spela, SB antog endast att han var "klar". Jag delade bara med mig för att vara schysst med er forum-vänner. Och detta är inte den första grejen jag delar med mig av innan det pyser/blir officiellt. Men då tacksamheten hos vissa verkar vara låg så kommer jag troligtvis att sluta dela med mig om det inte sker förändring härinne!

Med vänlig hälsning, Scouten

Du har ju även spottat ur dig massa okunniga analyser kombinerat med ”inside info” som redan är ute i media och sociala medier.

Nja, ifrågasätter starkt att du skulle vara scout på något vidare nivå, om ens överhuvudtaget.


CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 13 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Sportchefen #2 lör 12 jan 2019, 09:50

MrScout skrev:
bearjew skrev:Såg att det var klart enligt Aftonbladet, ett tag innan Mr Scout publicerade.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/P3QPXX/lulea-lundestrom-blir-klar-i-morgon

Känns riktigt bra.
Jag avslöjade Lundeström dagar innan det stod klart att han skulle återvända i silly-tråden. Även detta fick jag höra från samma källa timmar innan artikeln från SB publicerades. JAG bekräftade att han skulle träna & spela, SB antog endast att han var "klar". Jag delade bara med mig för att vara schysst med er forum-vänner. Och detta är inte den första grejen jag delar med mig av innan det pyser/blir officiellt. Men då tacksamheten hos vissa verkar vara låg så kommer jag troligtvis att sluta dela med mig om det inte sker förändring härinne!

Med vänlig hälsning, Scouten

Seriöst!!! Shocked Vad är det här för svansföring??!!
Skriv gärna här på forum men sluta förvänta dig att folk ska vara tacksamma för att du beblandar dig med oss.
Med vänlig hälsning
Sportchefen

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 13 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Puckad lör 12 jan 2019, 11:05

CKa skrev:Du har ju även spottat ur dig massa okunniga analyser kombinerat med ”inside info” som redan är ute i media och sociala medier.
Nja, ifrågasätter starkt att du skulle vara scout på något vidare nivå, om ens överhuvudtaget.

Sportchefen #2 skrev:Seriöst!!!  Shocked Vad är det här för svansföring??!!
Skriv gärna här på forum men sluta förvänta dig att folk ska vara tacksamma för att du beblandar dig med oss.
Med vänlig hälsning
Sportchefen
Nu blir jag lite nyfiken. Ni kan ha 100% rätt, vad vet jag.

Här skrivs saker som är sant, saker som är initierat skvaller, info från Hentos brorsa's frisör, rena gissningar, och säkert saker man vet inte är sant.
Alla väljer att värdera det som man läser, och alla äger sin värdering.

Men jag undrar ändå, vad var det ni vill åstadkomma med dessa inlägg?
Vad vill ni ska ske när ni skiver detta?
Vad tror ni kommer att ske?
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 13 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av MrScout lör 12 jan 2019, 11:30

CKa skrev:
MrScout skrev:
bearjew skrev:Såg att det var klart enligt Aftonbladet, ett tag innan Mr Scout publicerade.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/P3QPXX/lulea-lundestrom-blir-klar-i-morgon

Känns riktigt bra.
Jag avslöjade Lundeström dagar innan det stod klart att han skulle återvända i silly-tråden. Även detta fick jag höra från samma källa timmar innan artikeln från SB publicerades. JAG bekräftade att han skulle träna & spela, SB antog endast att han var "klar". Jag delade bara med mig för att vara schysst med er forum-vänner. Och detta är inte den första grejen jag delar med mig av innan det pyser/blir officiellt. Men då tacksamheten hos vissa verkar vara låg så kommer jag troligtvis att sluta dela med mig om det inte sker förändring härinne!

Med vänlig hälsning, Scouten

Du har ju även spottat ur dig massa okunniga analyser kombinerat med ”inside info” som redan är ute i media och sociala medier.

Nja, ifrågasätter starkt att du skulle vara scout på något vidare nivå, om ens överhuvudtaget.

Återfallsförbrytaren CKa, förra gången du attackerade mig så blev du avstängd i en månad. Vad du tycker och säger lägger jag inte allt för stor vikt vid, jag kan bemöta konstruktiv kritik, precis som den jag gett vissa härinne. Men när det övergår till rena angrepp och hån så väljer jag att logga ut härifrån, troligtvis för gott. Inga mer avslöjanden eller analyser från min sida, tacka CKa för det.

Köper ditt resonemang, Sportchefen #2. Jag kanske blev lite väl irriterad av bemötandet från vissa, sorry för det.


Med vänlig hälsning, SCOUTEN
MrScout
MrScout

Antal inlägg : 147
Join date : 14-09-30

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 13 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Blinders lör 12 jan 2019, 11:44

MrScout skrev:
CKa skrev:
MrScout skrev:
bearjew skrev:Såg att det var klart enligt Aftonbladet, ett tag innan Mr Scout publicerade.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/P3QPXX/lulea-lundestrom-blir-klar-i-morgon

Känns riktigt bra.
Jag avslöjade Lundeström dagar innan det stod klart att han skulle återvända i silly-tråden. Även detta fick jag höra från samma källa timmar innan artikeln från SB publicerades. JAG bekräftade att han skulle träna & spela, SB antog endast att han var "klar". Jag delade bara med mig för att vara schysst med er forum-vänner. Och detta är inte den första grejen jag delar med mig av innan det pyser/blir officiellt. Men då tacksamheten hos vissa verkar vara låg så kommer jag troligtvis att sluta dela med mig om det inte sker förändring härinne!

Med vänlig hälsning, Scouten

Du har ju även spottat ur dig massa okunniga analyser kombinerat med ”inside info” som redan är ute i media och sociala medier.

Nja, ifrågasätter starkt att du skulle vara scout på något vidare nivå, om ens överhuvudtaget.

Återfallsförbrytaren CKa, förra gången du attackerade mig så blev du avstängd i en månad. Vad du tycker och säger lägger jag inte allt för stor vikt vid, jag kan bemöta konstruktiv kritik, precis som den jag gett vissa härinne. Men när det övergår till rena angrepp och hån så väljer jag att logga ut härifrån, troligtvis för gott. Inga mer avslöjanden eller analyser från min sida, tacka CKa för det.

Köper ditt resonemang, Sportchefen #2. Jag kanske blev lite väl irriterad av bemötandet från vissa, sorry för det.


Med vänlig hälsning, SCOUTEN
Har du vaknat på fel sida? Shocked Very Happy

Blinders

Antal inlägg : 5186
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 13 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Sportchefen #2 lör 12 jan 2019, 12:48

Nu höjer vi oss allihop, inklusive undertecknad.
Och ägnar den här tråden det den är till för. Det är ju för övrigt snart dags och det ska bli förbaskat roligt.
Isac såg så grymt bekväm och skön ut med pucken på försäsongen, jag hoppas han har kvar det!

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 13 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Donowitz lör 12 jan 2019, 13:17

MrScout skrev:
bearjew skrev:Såg att det var klart enligt Aftonbladet, ett tag innan Mr Scout publicerade.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/P3QPXX/lulea-lundestrom-blir-klar-i-morgon

Känns riktigt bra.
Jag avslöjade Lundeström dagar innan det stod klart att han skulle återvända i silly-tråden. Även detta fick jag höra från samma källa timmar innan artikeln från SB publicerades. JAG bekräftade att han skulle träna & spela, SB antog endast att han var "klar". Jag delade bara med mig för att vara schysst med er forum-vänner. Och detta är inte den första grejen jag delar med mig av innan det pyser/blir officiellt. Men då tacksamheten hos vissa verkar vara låg så kommer jag troligtvis att sluta dela med mig om det inte sker förändring härinne!

Med vänlig hälsning, Scouten

Vet inte riktigt hur du tolkade mitt inlägg här. Men det var menat att ytterligare stärka nyheten om att Isac var klar. Utöver det du nämnde.

Men visst, om vi ska vara ärliga. 30 minuter efter att Aftonbladet gick ut med nyheten kom du in hit och postade "breaking news".
Precis som Hankburger skrev i en annan tråd, måste man ju vara beredd på att personer är källkritiska. Det gäller alla. Man kan inte grina ihop bara för det, detta är ett anonymt forum där vem som helst kan påstå saker.

Donowitz

Antal inlägg : 4083
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 13 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av RSD555 tor 17 jan 2019, 22:55

Scouten hade säkra uppgifter om att Lundeström inte kommer hem när jag visste att det i princip var klart.

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 13 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av RSD555 tor 17 jan 2019, 23:01

Tycker Scouten kan avslöja sina källor så vi vi vet vad han grundade sina uttalanden på.

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 13 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Blinders tor 17 jan 2019, 23:05

Wow vilken spelare Isac är.
Nästan bättre än vad jag trodde han skulle vara.

Blinders

Antal inlägg : 5186
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 13 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Bamsefar tor 17 jan 2019, 23:18

Visade riktig pondus ute på isen idag, blir en grym tillgång resten av säsongen såvida inte kvacka anka lyckas trejda bort han, de rear ju ut allt nu.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 13 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av RSD555 fre 18 jan 2019, 00:07

Känns som guld när Luleå släpper ut sin tredjekedja och Emil-Lundis-Einar kommer in.

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 13 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Hankburger fre 18 jan 2019, 13:33

Blinders88 skrev:Wow vilken spelare Isac är.
Nästan bättre än vad jag trodde han skulle vara.

Han har mognat borta i NHL/AHL. Det märks på hans spel där han under nästan hela matchen mot HV71 gjorde övervägda beslut och det fick i sin tur hela femman att prestera bättre. Och då ska man vara medveten om att han inte är i 100% form ännu.

Bamsefar skrev:Visade riktig pondus ute på isen idag, blir en grym tillgång resten av säsongen såvida inte kvacka anka lyckas trejda bort han, de rear ju ut allt nu.

Vore ytterst underligt om man tradar bort någon man bara för ett år sedan draftat högt i förstarundan. Anaheim verkar trada bort en hel del extramaterial som man antingen själv plockat upp från Waivers eller spelare som knappt spelat i NHL.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 13 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av NallePhu fre 18 jan 2019, 17:44

Det man kunde se av matchen i går var han tar raka spåret in på kassen och tar skott snabbt där det är mycket NHL tänk dem fått in i Lundeström redan, Defensiven är uppgraderad man ser han tar hem snabbt sedan så är han rappare in i duellerna runt sargen + täcker pucken betydligt bättre än innan NHL/AHL äventyret!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18232
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 13 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Kapten Haddock fre 18 jan 2019, 17:52

Ja Lunde är sån klasspelare! Han tar så många bra beslut hela tiden!

Visst vill vi se poäng och vi älskar poängspelare, men att se en kille som är så bra över hela banan som Lunde är, är en fröjd för både kropp och själ!

I de långa loppet är vi en dimension bättre än innan Lunde kom tillbaka. Han kan lätt flyttas runt till den position som behöver höjas och han höjer sina medspelare hela tiden.

Bäst att målisarna sköter sig, annars kanske Lunde tar den Very Happy
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 13 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Lehto lör 19 jan 2019, 00:42

NallePhu skrev:Det man kunde se av matchen i går var han tar raka spåret in på kassen och tar skott snabbt där det är mycket NHL tänk dem fått in i Lundeström redan, Defensiven är uppgraderad man ser han tar hem snabbt sedan så är han rappare in i duellerna runt sargen + täcker pucken betydligt bättre än innan NHL/AHL äventyret!
Du tar orden ur munnen på mig, det syns verkligen att han spelat å tränat i NHL

Lehto

Antal inlägg : 723
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 13 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av M sön 20 jan 2019, 19:19

AFTONBLADET

Lundeström dominerar redan SHL
Foto: SIMON ELIASSON / BILDBYRÅN

avJohan Håkansson
HOCKEYi går 18:12

Jag vet, jag vet - jag skrev att vi alla skulle ge honom tid.

Men Isac Lundeström behövde ingen. Det tog honom tre omgångar att dominera SHL och den fråga som känns mest relevant just nu är:

Hur kunde Anaheim släppa honom?

Normalt när det är krönikeläge om Luleå brukar vi hylla kollektivet, laget, maskinen, arbetsmoralen och noggrannheten. Men nu känner jag mig helt enkelt tvungen att lyfta fram den enskilde.

När det blev klart att Lundeström skulle återvända till SHL och Luleå var jag helt övertygad om att det skulle bli en ganska smärtfylld återkomst. Jag utgick ifrån att det skulle vara ett stukat självförtroende, omställningsproblem och allt sånt som brukar drabba spelare som kommer hem och ska motsvara fansens skyhöga förväntningar.

Men Lundeström är inte alls lika bra som han var när han lämnade Luleå på försäsongen.

Han är betydligt bättre.
Imponerades över insatsen

Det här var hans tredje match efter återkomsten och hans förstaperiod mot Färjestad var något alldeles oerhört. Ibland gapade jag på pressläktaren, ibland finttrade jag lyckligt. Det var länge sedan jag såg en enskild spelare dominera en SHL-match på det sättet.

I princip varje gång han var på isen, varje gång han rörde pucken var det som om spelet förändrades. Lundeström har den där förmångan som kännetecknar en riktig klasspelare att få hela omgivningen att helt enkelt rätta sig efter hans villkor. Vill han sänka tempot och göra spelet långsamt så gör han det. Vill han sätta full fart är det ingen som hänger med.

Lundeström låg bakom Luleås två första mål och när han dominerade som värst var det som om någon släppt ner Gretzsky mitt bland SHL:s alla vältränade men begränsade grovjobbare.

Lundeström behövde alltså ingen tid alls för att ta ledarrollen i Luleå och det gör att vi faktiskt helt måste omvärdera lagets position.
Börjar få lite favoritstämpel

Luleå var redan innan supertalangens återkomst ett lag som absolut kunde gå hela vägen – men med honom börjar det nästan likna en favoritstämpel. Luleås centerposition är helt fantastisk där det nu snarast finns ett överflöd. Detta har tränaren ”Bulan” Berglund åtminstone temporärt löst i powerplay med att helt enkelt spela Lundeström samtidigt som Niklas Olausson.

När man ser Lundeström ta tag i pucken i egen zon, titta upp och sedan majestätiskt röra sig över hela isen är det bara att inse att Luleå verkligen fått en present av Anaheim Ducks. Med det här spelet hör centern givetvis hemma i NHL, men det är bara att tacka för den tid vi får njuta av hans allroundkunskaper.

Luleå avfärdade senast HV 71 på bortaplan och spelade långa stunder ut Färjestad. Det är alltså två av SHL:s absolut formstarkaste lag och just nu känns Luleå som det tyngsta och mest kompletta laget i serien.

Den röda maskinen, som vi skrivit om förut.

Med en viktig förändring – de har nu en spelare som kan dominera och avgöra vilken match som helst.

Slutligen: det är en from förhoppning att just Luleå och Färjestad får mötas i slutspelet. Det här var en magnifik hockeymatch och en serie mellan dessa lag kan inte bli annat än fantastisk.

M

Antal inlägg : 2
Join date : 18-09-28

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 13 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Bamsefar sön 20 jan 2019, 22:03

M skrev:AFTONBLADET

Lundeström dominerar redan SHL
Foto: SIMON ELIASSON / BILDBYRÅN

avJohan Håkansson
HOCKEYi går 18:12

Jag vet, jag vet - jag skrev att vi alla skulle ge honom tid.

Men Isac Lundeström behövde ingen. Det tog honom tre omgångar att dominera SHL och den fråga som känns mest relevant just nu är:

Hur kunde Anaheim släppa honom?

Normalt när det är krönikeläge om Luleå brukar vi hylla kollektivet, laget, maskinen, arbetsmoralen och noggrannheten. Men nu känner jag mig helt enkelt tvungen att lyfta fram den enskilde.

När det blev klart att Lundeström skulle återvända till SHL och Luleå var jag helt övertygad om att det skulle bli en ganska smärtfylld återkomst. Jag utgick ifrån att det skulle vara ett stukat självförtroende, omställningsproblem och allt sånt som brukar drabba spelare som kommer hem och ska motsvara fansens skyhöga förväntningar.

Men Lundeström är inte alls lika bra som han var när han lämnade Luleå på försäsongen.

Han är betydligt bättre.
Imponerades över insatsen

Det här var hans tredje match efter återkomsten och hans förstaperiod mot Färjestad var något alldeles oerhört. Ibland gapade jag på pressläktaren, ibland finttrade jag lyckligt. Det var länge sedan jag såg en enskild spelare dominera en SHL-match på det sättet.

I princip varje gång han var på isen, varje gång han rörde pucken var det som om spelet förändrades. Lundeström har den där förmångan som kännetecknar en riktig klasspelare att få hela omgivningen att helt enkelt rätta sig efter hans villkor. Vill han sänka tempot och göra spelet långsamt så gör han det. Vill han sätta full fart är det ingen som hänger med.

Lundeström låg bakom Luleås två första mål och när han dominerade som värst var det som om någon släppt ner Gretzsky mitt bland SHL:s alla vältränade men begränsade grovjobbare.

Lundeström behövde alltså ingen tid alls för att ta ledarrollen i Luleå och det gör att vi faktiskt helt måste omvärdera lagets position.
Börjar få lite favoritstämpel

Luleå var redan innan supertalangens återkomst ett lag som absolut kunde gå hela vägen – men med honom börjar det nästan likna en favoritstämpel. Luleås centerposition är helt fantastisk där det nu snarast finns ett överflöd. Detta har tränaren ”Bulan” Berglund åtminstone temporärt löst i powerplay med att helt enkelt spela Lundeström samtidigt som Niklas Olausson.

När man ser Lundeström ta tag i pucken i egen zon, titta upp och sedan majestätiskt röra sig över hela isen är det bara att inse att Luleå verkligen fått en present av Anaheim Ducks. Med det här spelet hör centern givetvis hemma i NHL, men det är bara att tacka för den tid vi får njuta av hans allroundkunskaper.

Luleå avfärdade senast HV 71 på bortaplan och spelade långa stunder ut Färjestad. Det är alltså två av SHL:s absolut formstarkaste lag och just nu känns Luleå som det tyngsta och mest kompletta laget i serien.

Den röda maskinen, som vi skrivit om förut.

Med en viktig förändring – de har nu en spelare som kan dominera och avgöra vilken match som helst.

Slutligen: det är en from förhoppning att just Luleå och Färjestad får mötas i slutspelet. Det här var en magnifik hockeymatch och en serie mellan dessa lag kan inte bli annat än fantastisk.

Nailed It.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 13 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Jokerman ons 23 jan 2019, 18:56

Simon Jakobsson norrbottenmedia intervju med Lunde inför derbyt:

Isac Lundeström menar att det inte finns några svårigheter med att återvända. Det enda 19-åringen nämner är tidsomställningen.

Att rinken har blivit större är bara positivt.

– I SHL har jag bara ännu mer tid med pucken. Det är lättare att spela här, säger Lundeström till Sporten. Centern håller med kritikerna om att det har varit en lyckad comeback.

– Jag känner också att det går bra för mig, då får man ofta beröm från coacher och fans. Jag ser bara positivt på allt och känner en extra glädje av att vara tillbaka, säger Isac Lundeström.

– Jag har inget att klaga på. Jag får avsluta säsongen i ett topplag, det är jättekul.

Men det finns mer att hämta ur 19-åringen och hans omgivning. Lundeström menar att det finns en del att förbättra. Både från hans egen sida och från kedjeformationen med Einar Emanuelsson och Emil Larsson.

– Jag jobbar på är att ta mig till ännu fler farliga möjligheter. Jag, Emil och Einar har hittat tillbaka till vår kemi och har skapat mycket – det gäller bara att sätta dit puckarna också.

Han hoppas på islossning för kedjan i torsdagskvällens hemmaderby mot Skellefteå AIK.

– Förhoppningsvis har vi skapat tillräckligt med lägen för att börja göra lite mål också, säger Lundeström som menar att han har längtat efter derbyatmosfären.

– Det brukar vara roliga matcher mot Skellefteå. Ofta fullsatt på läktaren och känslor i hallen. Förhoppningsvis blir det roligt även den här gången.
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 13 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Blinders mån 28 jan 2019, 13:19

Uttagen till Tre kronor.

Blinders

Antal inlägg : 5186
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 13 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Tony Moore lör 09 feb 2019, 18:08

Isacs första gwg i 3kr, ytterligare ett minne för livet Smile
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7690
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 13 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 13 av 15 Föregående  1 ... 8 ... 12, 13, 14, 15  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet