Isac Lundeström

+76
LetsGoLuleå
Dentos
Jokerman ll
Lukrarn
Wolfhunter
LHF96
MrScout
keevvs
zamboni
Högljudd
ezz
#96
Sir Prozac
delpiero
RSD555
farre
Lars158
Kapten Haddock
Lehto
M
wilmus2007
Norrlandstoken
LubosC
GustenA
NilsOskar
Lajon
Diktatorn
Hostak straffar
tibet
amarule
hokkzorz
Kagen
Kraftkung
Micke80
Myrman
Jonken
Puckad
Sportchefen #2
Mange
Dilox
PM
Blinders
Lillajag
MrA
rasbiologen
Jonsey
Hankburger
Donten_
Redbear
Donowitz
kokostrollet
CKa
pingu
Ferros
Dustin
Slapshot
stormvägen
KaptenBlodskelett
Lulefan
nummer 17
Sundance Kid
Tigerman
Old Brooklyn
Tony Moore
NallePhu
Patrik82
Lasse Proppmätt
icemask
Qirren
Jokerman
ski3r
Bamsefar
LulefanGBG
Pajala
Urken
Snikne Ville
80 posters

Sida 14 av 15 Föregående  1 ... 8 ... 13, 14, 15  Nästa

Gå ner

Isac Lundeström - Sida 14 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Norrlandstoken lör 09 feb 2019, 18:41

Kul att Luleå avgör matchen mot Ryssland

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 14 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Tony Moore lör 09 feb 2019, 23:22

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7691
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 14 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av LulefanGBG sön 10 feb 2019, 16:44

Fortsätter att leverera i blågult. Kul!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 14 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Blinders sön 10 feb 2019, 16:45

Mål mot Finland också. Mycket bra för självförtroendet, det kanske lossnar för Isac nu i Luleå.

Blinders

Antal inlägg : 5186
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 14 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Redbear tor 14 feb 2019, 21:56

Bekräftat med hjärnskakning Sad

https://www.expressen.se/kvallsposten/sport/hockey/shl/tvingas-bryta-mitt-under-matchen-mot-redhawks/

Han har väl haft ett par förut, så kan blir borta ett bra tag? Hoppas inte.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6713
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 14 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Hankburger tor 14 feb 2019, 22:13

Redbear skrev:Bekräftat med hjärnskakning Sad

https://www.expressen.se/kvallsposten/sport/hockey/shl/tvingas-bryta-mitt-under-matchen-mot-redhawks/

Han har väl haft ett par förut, så kan blir borta ett bra tag? Hoppas inte.

Kan bara finna en tidigare och det var mot Ryssland i U18 VM 2017.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 14 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Blinders tor 14 feb 2019, 22:22

Hankburger skrev:
Redbear skrev:Bekräftat med hjärnskakning Sad

https://www.expressen.se/kvallsposten/sport/hockey/shl/tvingas-bryta-mitt-under-matchen-mot-redhawks/

Han har väl haft ett par förut, så kan blir borta ett bra tag? Hoppas inte.

Kan bara finna en tidigare och det var mot Ryssland i U18 VM 2017.
En till, hösten 2017. Så tredje hjärnskakningen på 2 år.

Blinders

Antal inlägg : 5186
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 14 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Blinders lör 16 feb 2019, 22:59

Mimmi Åkerlund skrev:När det gäller Lundeström så har han haft symtom på hjärnskakning, men det är inte konstaterat. Vi vill inte chansa och ta med honom, så han vilar och så får vi se på måndag hur han mår.
https://www.nsd.se/sport/100-hockey/forvandlats-till-luleas-nye-malkung-han-far-garna-fortsatta-nm5032888.aspx

Blinders

Antal inlägg : 5186
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 14 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Blinders mån 18 feb 2019, 14:52

Första orden efter otäcka smällen: "Var inte alls beredd"
ISHOCKEY Isac Lundeström har börjat träna igen efter smällen han åkte på mot Malmö. "Det var rätt otäckt – och det är klart att man är lite orolig precis efteråt – men det känns bättre nu", säger den 19-årige Luleå-centern.

David Olsson Jiglund14:31 | 2019-02-18
Det var i slutet av den första perioden mot Malmö som han kolliderade med Frederik Storm i mittcirkeln.

– Jag skulle vända om snabbt i mittzon, och så stod han där, säger Isac Lundeström.

Han tillägger sedan:

– Jag kom in lågt i situationen, så det tog lite illa. Men det var en olyckshändelse. Han kom faktiskt fram efteråt och bad om ursäkt. Han sa att det inte var meningen.

Nu har det konstaterats att det bara rör sig om en lättare hjärnskakning.

– Jag blev lite chockad. Jag var inte alls beredd på det där. Det var rätt otäckt. Och det är klart att man är lite orolig precis efteråt. Men det känns bättre nu. Jag kunde cykla lite lätt i söndags och körde själv på is en stund i dag, säger Isac Lundeström.

Tror du att du kommer kunna spela i torsdagens derby?

– Vi får se, säger han och fortsätter:

– Jag vill förstås spela, och känns det okej i morgon och jag kan börja träna med laget så finns det kanske en möjlighet. Men det kan bli för tajt inpå. Och jag har en lång karriär framför mig, så jag vill inte stressa tillbaka och riskera något.

Även om det bara har blivit tre poäng så här långt så är han nöjd med sina tio första matcher efter återkomsten.

– Vår kedja har inte riktigt lyckats att hålla ihop det i en hel match än. Men jag tycker de flesta av förstaperioderna har känts riktigt bra. Vi har skapat mycket chanser. Det är klart att jag hade velat göra mer poäng. Men det är inte hela världen om jag inte gör några så länge vi vinner. Och det kommer nog att komma så småningom, säger Isac Lundeström.

Sedan tillägger han:

– Jag hade tre eller fyra skott som gick just utanför senast, och har haft många lägen som jag borde ha gjort mål på i de tidigare matcherna. Jag måste bara bli mer distinkt. En del av skotten har varit på tok för dåliga. Jag är kanske lite ovan vid att få den typen av lägen.

Att han står kvar på noll mål trots att han har skjutit 20 skott är inget som bekymrar honom.

– Jag har kanske försökt mig på för svåra grejer under matcherna, på träningarna brukar jag göra en del mål, säger Isac Lundeström.
https://www.nsd.se/sport/100-hockey/forsta-orden-efter-otacka-smallen-var-inte-alls-beredd-nm5034061.aspx

Blinders

Antal inlägg : 5186
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 14 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Dustin tor 21 feb 2019, 22:00

Bara njuta av Zäta-light för han spelar kanske aldrig mer i vår tröja efter den här säsongen. Sanslöst bra över hela isen och en förmåga att diktera tempot. Älskar att han höjer sig i en stor match, bådar gott inför slutspelet.

Dustin

Antal inlägg : 6910
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 14 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Lulefan tor 07 mar 2019, 23:58

Någon som hört något hur det är med Lundeström?

Lulefan

Antal inlägg : 2230
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 14 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Kapten Haddock fre 08 mar 2019, 05:46

Lulefan skrev:Någon som hört något hur det är med Lundeström?

Man är ju lite orolig!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 14 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av rasbiologen fre 08 mar 2019, 08:18

Stridh till kuriren:
– Jag har inte hunnit kolla, men vi träffade honom in periodpausen. Det är inga problem med nacken eller något sånt där. Det är ju det viktigaste. Men han är på benen i alla fall och det känns som det viktigaste. Sen får vi se om han har fått en hjärnskakning.
rasbiologen
rasbiologen

Antal inlägg : 1351
Join date : 12-09-13
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 14 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av tibet fre 08 mar 2019, 10:40

Expressen:

Alexander Karlsson tackade succémannen Isac Lundeström så illa att den senare fick bryta gårdagens match.

Nu har LHC-profilen blivit anmäld till disciplinnämnden.

tibet
tibet

Antal inlägg : 1284
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 14 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Lulefan fre 08 mar 2019, 16:38

tibet skrev:Expressen:

Alexander Karlsson tackade succémannen Isac Lundeström så illa att den senare fick bryta gårdagens match.

Nu har LHC-profilen blivit anmäld till disciplinnämnden.


Man får vara försiktig när man tackar, kan lätt gå illa.

Skönt höra att det "bara" rör sig om en eventuell hjärnskakning, lite oroväckande ändå när han nyss hade en

Lulefan

Antal inlägg : 2230
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 14 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Redbear fre 08 mar 2019, 17:30

"– Han är pigg och har ingen huvudvärk. Fast han har ont i nacken, och ska undersökas närmare. Innan det är gjort går det inte att säga något om hur länge han kommer att bli borta. Men oavsett vad de säger så tror jag inte att han kommer att spela på lördag, säger han."

Skönt Smile
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6713
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 14 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av icemask lör 09 mar 2019, 10:04

Puckot Wikegård tycker att Isac får skylla sig själv när han står med ryggen mot banan 1,5 meter från sargen när Linköpingsspelaren kommer
https://t.co/iDq0Tmt5Y6
icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 14 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Bamsefar lör 09 mar 2019, 11:43

icemask skrev:Puckot Wikegård tycker att Isac får skylla sig själv när han står med ryggen mot banan 1,5 meter från sargen när Linköpingsspelaren kommer
https://t.co/iDq0Tmt5Y6

Brukar ju vara så när Luleåspelare skadas, som när Fiskrensspelaren , Gustafsson ? avslutade Cam Abbotts karriär , då stod han för lågt, med ryggen emot o s v . Sanny tyckte ju det var helt okej så varje gång han ojar sig över huvudtacklingar och dess konsekvenser så kryper det i mig av det oförblommerade hyckleriet. Evil or Very Mad
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 14 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Urken lör 09 mar 2019, 11:51

När Wikegård vurmar för mer fysiskt spel osv, så brukar jag ofta hålla med honom. Men här är han ute och cyklar.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 14 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Tony Moore lör 09 mar 2019, 15:07

Bulan säger att det är hjärnskakning, en lättare vad det nu betyder? Illa iaf.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7691
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 14 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Lehto sön 10 mar 2019, 00:34

Fasen, hoppas han repar sig fort.
Han har varit väldigt nyttig för oss, och behövs i ett slutspel.

Lehto

Antal inlägg : 723
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 14 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Jonken sön 10 mar 2019, 09:02

Lehto skrev:Fasen, hoppas han repar sig fort.
Han har varit väldigt nyttig för oss, och behövs i ett slutspel.
Absolut. Med Isac i laget; ger Luleå Hockey helt andra förutsättningar både framåt och hemåt. En coachningsdröm i ett stundande slutspel. Men hur mycket än man vill se Isac på isen; är det absolut viktigaste att Isac själv verkligen själv -att han håller sig borta tills han är HELT ÖVERTYGAD att han är HELT återställd.

- We all hope for a fast and optimal recovery for thirty7.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 14 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av ezz sön 10 mar 2019, 14:15

Urken skrev:När Wikegård vurmar för mer fysiskt spel osv, så brukar jag ofta hålla med honom. Men här är han ute och cyklar.

Största problemet med just den här tacklingen är att den hade kunnat undvikas. Den hade sannolikt varit relativt ofarlig om Isac varit i balans. Men efter hans skutt så var han inte det. Linköpingsspelaren hade tid att uppfatta detta, inse risken och därigenom avbryta eller åtminstone lindra tacklingen. Men han gjorde inte det...

Det här är absolut största felet i hockeyn. Att man slutat tänka på konsekvenserna av en tackling, som inte utförs korrekt. Hårda tacklingar ja, men om risken för skada är hög så ska man ge fasen i den. Det finns andra sätt att stoppa upp motståndaren. Det handlar om respekt för motståndaren, hockey som sport och för den delen även sig själv.

Jag har en son på 8 år som spelar hockey. Ovanstående är en stor anledning till att jag gärna ser att han inte spelar när han blir äldre, om utvecklingen inte vänds.
ezz
ezz

Antal inlägg : 363
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 14 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Wolfhunter mån 11 mar 2019, 17:45

Vad skriver NSD om Lundes skada och comebackplan idag?

Wolfhunter

Antal inlägg : 1164
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 14 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Blinders mån 11 mar 2019, 18:02

Kent Vikström skrev:Missar grundserien – då är stjärnan tillbaka
ISHOCKEY Luleå Hockeys Nils Lundkvist och Isac Lundeström missar resten av grundserien. Men båda förväntas varatillgängliga när det är dags att spela SM-slutspel.

Kent Vikström12:45 | 2019-03-11
Isac Lundeström skadades i en match mot Linköping i torsdags förra veckan. Skadan uppstod när han fick en tackling bakifrån och in med huvudet i sargen. Hans andra smäll mot huvudet på kort tid.

Forwarden förväntas missa de resterande två omgångarna av SHL. Men när det är dags för SM-slutspel så räknar Luleå Hockey med att han är tillbaka i spel igen.

– Ja, vi räknar med att ha både Isac (Lundeström) och "Nisse (Lundkvist)" tillbaka i träning nästa vecka. Då har de en vecka i kroppen innan matcherna börjar, så om allting går som det är planerat så ska det vara lugnt, säger Luleå Hockeys assisterande tränare Henrik Stridh.

Under måndagsträningen saknades lagkaptenen Erik Gustafsson och målvakten Niklas Rubin. Dessutom klev Karl Fabricius av efter halva träningen. Anledningen är att samtliga åkt på förkylning, de förväntas dock vara tillgängliga för spel i seriefinalen mot Färjestad.

– Gustafsson (Erik), Rubin (Niklas) och "Fabbe" (Fabricius) är lite småförkylda. Det är ingen fara utan det är mer en säkerhetsåtgärd. De hade kunnat träna idag men vi vill inte chansa nu när vi är så nära slutspelet. De ska åka med på resan till Karlstad, de har varit lite krassliga under helgen men är på bättringsvägen.

Han fortsätter:

– Läkarteamen har koll på dem och hade det varit så att de varit på väg åt fel håll, då hade de inte följt med.

Junioren Viktor Edström åker laget med som extraforward för att fylla luckan efter Isac Lundeström.

– Han var med som extraforward nu i hemmamatchen mot Linköping eftersom Isac inte var med och åker med nu. Marek Korenchik är kvar hemma för att träna och spela tillsammans med juniorlaget.

https://www.nsd.se/sport/100-hockey/missar-grundserien-da-ar-stjarnan-tillbaka-nm5050947.aspx

Blinders

Antal inlägg : 5186
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 14 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Wolfhunter mån 11 mar 2019, 18:47

Tack Smile

Wolfhunter

Antal inlägg : 1164
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 14 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Qirren tis 19 mar 2019, 14:13

Någon som vet om han börjat träna? Isac behövs verkligen i ett slutspel.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 14 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Redbear tis 19 mar 2019, 15:45

Qirren skrev:Någon som vet om han börjat träna? Isac behövs verkligen i ett slutspel.

Det bör han göra. Han skulle varit med i senaste matcherna om det hade varit slutspel enligt någon artikel Smile
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6713
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 14 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av rasbiologen tis 19 mar 2019, 16:15

Utifrån lokalblaskorna låter det som at både han och nisse är tillbaka till slutspelet.
rasbiologen
rasbiologen

Antal inlägg : 1351
Join date : 12-09-13
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 14 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Tony Moore lör 30 mar 2019, 11:22

Med ishockey i blodet

GÄLLIVARE Peter Lundeström är pappa till supertalangen Isac Lundeström men han var själv en aktiv spelare i MAIF under många år. "Ishallen har betytt otroligt mycket", säger han.

Det är i ishallen –isladan– i Malmberget som allting började. Malmbergets AIF har fostrat Petter Granberg, Johan Häggkvist, Isac Lundeström – och hans pappa Peter Lundeström som levt och andats ishockey hela sitt liv.
– Jag började spela 1972 när jag var sex år och sedan tränade man fram till A-laget som man ville gå upp till, berättar Peter Lundeström.

Han minns när han som 14-åring spelad match inför 1 000 personer.
– Det var ett kanadensiskt lag som kom hit och de var väl något år äldre. Det var fullsatt, det var en riktigt stor upplevelse, säger han.
– 1993 kvalade vi till högre division, gamla ettan, det var kul. Det var många ryssar som spelade i MAIF på 1990-talet, säger Peter Lundeström.

Han berättar att han gjorde A-lagsdebut när han var 15 eller 16 år och spelade till 1988 då han flyttade till Vimmerby. Där blev han kvar i två års tid innan det blev flytt tillbaka till Gällivare igen.
– Jag spelade fram till 2004, så man har ju spelat några år, säger han.

Bägge sönerna, äldsta brodern Eric och lillebror Isac, började spela ishockey tidigt.
– Deras karriär började i Malmbergets ishall. Eric var fem år och jag blev tränare. Efter något år hakade Isac på, han var tre eller fyra år. Han hakade på allt vad storebror gjorde, säger Peter Lundeström.

Han var tränare till Eric i ungefär åtta år, sedan flyttade sonen till Kiruna för att gå hockeygymnasiet och bodde där i fem år.
– Men han har slutat med hockey nu och det är lite trist. Nu kör han bara paddel och golf, säger Peter Lundeström.

Yngsta sonen Isac, Luleå hockeys supertalang, fortsatte spela ishockey, som bekant.
– Han stack till Luleå efter åttan och jag hängde med. Sedan fick han A-lagskontrakt och hoppade av skolan, nu är det hockey på heltid som gäller, säger Peter Lundeström.

Men det var i Malmbergets ishall som allting började. Ishallen som byggdes med hjälp av ideella krafter och som stod klar i december 1965.
– Den har betytt otroligt mycket för oss. Pojkarna har bott på ishallen, man har haft egen nyckel dit. Och hade man glömt nyckeln kunde man ringa vaktmästaren. Det var hockey hela tiden, spelade ingen roll om det var julafton eller nyårsdagen, säger Peter Lundeström.
https://kuriren.nu/nyheter/med-ishockey-i-blodet-nm5059283.aspx
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7691
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 14 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Puckad tis 16 apr 2019, 08:58

Spricka i ett revben under slutspelet.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 14 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Urken sön 26 maj 2019, 09:25

Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 14 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av ski3r sön 26 maj 2019, 10:17

Taskigt att han inte fick målet, det var ju han som gjorde det Shocked
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 14 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Blinders sön 26 maj 2019, 10:54


Blinders

Antal inlägg : 5186
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 14 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Donowitz fre 31 maj 2019, 17:11

Ni som kan reglerna. Luleå har inget avtal eller för den delen möjlighet att ”ta hem” Isac om det ej blir NHL? Inte för att vi har centerbrist direkt eller planerat för detta men undrar om någon har full koll.

Donowitz

Antal inlägg : 4083
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 14 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av ski3r fre 31 maj 2019, 19:14

Kontraktet man hade med Lundeström sträckte sig bara över föregående säsong.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 14 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Hankburger sön 02 jun 2019, 16:10

bearjew skrev:Ni som kan reglerna. Luleå har inget avtal eller för den delen möjlighet att ”ta hem” Isac om det ej blir NHL? Inte för att vi har centerbrist direkt eller planerat för detta men undrar om någon har full koll.

Nej. Han är kontraktslös eftersom han bara förlängde med ett år förra sommaren. Så Luleå kan inte ta hem honom oberoende. Inte för att Luleå gjort det även om de kunnat. Lundeström vill ju uppenbarligen åka över och slå sig in. Vore dumt att gå emot hans vilja.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 14 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Donowitz mån 03 jun 2019, 15:35

Ekar det här inne? Smile

Donowitz

Antal inlägg : 4083
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 14 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Hankburger mån 03 jun 2019, 22:37

bearjew skrev:Ekar det här inne? Smile

Varför pratar du med dig själv? :>
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 14 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Donowitz mån 02 sep 2019, 17:25


Donowitz

Antal inlägg : 4083
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 14 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Wolfhunter mån 02 sep 2019, 20:30

bearjew skrev:
Kul! Tack!

Wolfhunter

Antal inlägg : 1164
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 14 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Jokerman fre 25 okt 2019, 17:33

Isac Lundeström - Sida 14 189ad710
Bild: Chris Carlson | Isac Lundeström självkritisk efter petningen: "Måste få ut mer"

Han har höjt sin tekningsprocent – och det rejält – men var poänglös i sina tre första matcher. Nu är centerlöftet Isac Lundeström tillbaka i Anaheim Ducks farmarlag igen. "De visste inte riktigt hur de skulle göra med mig, men kom väl fram till att det är bättre att jag spelar matcher, än att jag sitter på läktaren", säger gällivaregrabben.

Han tycker att det har känts bra rent spelmässigt.

– Jag var inte inne på något mål bakåt på de tre matcherna jag fick där uppe och gick plus två. Jag vann också mycket tekningar. Vilket är något jag har jobbat mycket på sedan förra säsongen, då det gick tungt för mig, säger Isac Lundeström.

Fast poängen har alltså uteblivit så här långt. Både i Anaheim Ducks och San Diego Gulls.

– De vet att jag kan det defensiva, men jag måste få ut mer av mitt offensiva spel, säger Isac Lundeström.

Han tillägger sedan:

– Jag har haft många lägen. Jag får försöka bli lite mer självisk och inte söka efter ett passningsalternativ hela tiden.

Han börjar vänja sig vid att bli uppkallad och nedskickad. Förra säsongen blev det, utöver de 27 matcherna med Luleå Hockey, 15 matcher med Anaheim Ducks, och 19 med San Diego Gulls, för honom. Fast då kändes det jobbigt.

– Det gjorde det, framför allt mentalt. Det kändes som att jag var överallt. Men det var samtidigt lärorikt, och jag ångrar inte att jag åkte hem, säger den 19-årige centern – som dessutom var iväg på junior-VM i USA – och spelade Beijer Hockey Games.

Men en fast punkt har han i alla fall haft. Vännen och tidigare lagkamraten Nils Lundkvist.

– Vi har snackat nästan varje dag, och spelar ofta tv-spel tillsammans, säger Isac Lundeström.

Sedan tillägger han:

– Det är kul att det har gått så bra för honom den här säsongen. Och välförtjänt.

Även om han just nu är i farmarlaget så tycker han det känns som att han är närmare en ordinarie plats i Anaheim Ducks än vad han var vid samma tidpunkt förra året.

– Det gör det absolut. Konkurrensen är tuff. Men jag vet att jag klarar av att spela på den där nivån, och det känns som att jag kan bli uppkallad vilken dag som helst, säger Isac Lundeström.

Nästa match är natten mot lördagen, då man möter Ontario Reign.

– Jag har fått en bra roll här i San Diego och förhoppningsvis får jag lite utdelning snart, säger Isac Lundeström.

David Olsson Jiglund norrbottensmedia
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 14 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Tony Moore lör 21 dec 2019, 21:41

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7691
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 14 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Puckad sön 22 dec 2019, 13:04

-3 totalt var däremot mindre smickrande.

Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 14 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Lukrarn sön 22 dec 2019, 13:28

Likt namnet så är du @Puckad

Lukrarn

Antal inlägg : 21
Join date : 16-05-26

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 14 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Hankburger tor 26 dec 2019, 20:18

Lukrarn skrev:Likt namnet så är du @Puckad

Moget svar.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 14 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Dustin mån 21 sep 2020, 17:03

Stor chans att vi får se Isac i Allsvenskan i höst. Nappar inte Timrå lär säkert någon annan klubb vara sugen att ta in honom.

https://www.expressen.se/kvallsposten/sport/blogg/mrmadhawk/2020/09/21/timra-overvager-att-plocka-in-nhl-spelare/

Dustin

Antal inlägg : 6910
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 14 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Mange mån 21 sep 2020, 19:25

Hur långa är dessa lån för de allsvenska lagen?
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 14 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Tony Moore sön 07 feb 2021, 09:28

Grattis, nu är det bara ösa på Smile
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7691
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 14 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Jokerman ons 10 feb 2021, 16:03

Fint mål av Lundeström  cheers , 4,15 in i klippet
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Isac Lundeström - Sida 14 Empty Sv: Isac Lundeström

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 14 av 15 Föregående  1 ... 8 ... 13, 14, 15  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet