2012-03-12, SM-Kvartsfinal 2, AIK - Luleå
+38
delphi
INXen
Salle
Högljudd
Gpa
Larry David
Black Prince
LubosC
Kato
PM
Dave Rock
makkanmakkan
ThorstenB
Rikky
HalleLuleå
Sundance Kid
Chris Hendrix
storraggarn
Lajon
Allan West
Zeb Macahan
Sir Pinkley the Fool
FruktHamster
Bamsefar
farre
BodenSwe
MickkeJ
Snikne Ville
Hurlun
Tony Moore
Tigerman
Beast.
Rayko
Johan__
NallePhu
Urken
Mange
42 posters
Sida 7 av 8
Sida 7 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Sv: 2012-03-12, SM-Kvartsfinal 2, AIK - Luleå
Tigerman skrev:Du missar en sak: Om en spelare blir skadad i samband med Checking from behind är det automatiskt 5+GM. I och med att båren kommer fram är det således bara att bocka av 3 minuter till.Salle skrev:Black Prince skrev:Jag tror att Chris blir avstängd mest på grund av skadan som uppstod. Hade Pavli rest sig och fortsatt spela hade ingen reagerat nämnvärt.
Jo.. Man ser ju till och med att domaren inte ens tänker ta en tvåa först när han ser tacklingen.. Sedan när han ligger kvar.. Då ba, jo men okej.. Vi tar väl en tvåa.. och sen när båren kommer fram.. Men usch, dags för femma.. Tragiskt. Domarna håller sådan jääävla dålig klass.. Men vi har ändå oss själva att skylla, vi vek ner oss i andra och tredje. En domarsituation som däremot är heeeeeelt obegriplig är ju gårddagens situation i Brynäs-Frölunda.. Efterhandskonstruktion utan dess like.. Stolta jävla domare som inte kan diskutera situationen direkt o inse att det är helt jävla fel. Matchavgörande, typiskt brynäs. Såg i pausen idag också när dom hade följlt Rönnmark att Ekoholm åker efter han som ett bortskämt jävla barn o gnäller. Johan Larsson är exakt likadan.
Så just det domslutet är odiskutabelt. Det som kan diskuteras är istället om Pavlikovsky kan anses vara beredd eller inte. Är han beredd på att det kan komma en tackling är det ingen utvisning överhuvudtaget, är han inte det så är det minst 5+GM. Någon tvåminutare kan det inte bli.
Joooooo om det nu verkligen ÄR checking from behind och skada så är det automatisk gm. Men jag anser inte det, tycker du det.. Så får det stå för dig.
Salle- Antal inlägg : 3370
Intressant o se vad Gunnar säger i pressen idag då.
Rayko- Antal inlägg : 740
Johan__ skrev:Laget står inte och faller med Chris, det har de visat förr.Black Prince skrev:Förlusten idag är inte hela världen. Det svider mer att Chris förmodligen blir avstängd i de resterande matcherna. Och då står vi med ett lag som ser ut som ett bottenlag på papperet.
Jag tror inte vi kan slå ut ett ordinarie AIK utan bröderna och Sandell. Inte en chans.
Hjalmarsson - Enterfeldt - Harju
Koivisto - Olausson - Persson
Mannberg - Viitaluoma - Vihko
Meijer - Berglund - Karlsson
Ni ser ju själva. Ser riktigt mediokert ut. Vi kan inte slå AIK med det här laget. Hela kvarten hänger på om Chris blir avstängd eller inte...tyvärr. Hjälper inte att vi har ett värdelöst pp.
Men givetvis är han viktig, inget snack om den saken.
I grundserien ja, slutspelet är något helt annat. I slutspel när Chris är ordentligt laddad kan han nästan ensam dra en kedja, inte för inte som den kedjan var grym i kvart1. Skulle nästan vilja påstå att Chris är den enskilt viktigaste spelaren i Luleå under slutspelet
HalleLuleå- Antal inlägg : 51
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/lulea/article14514787.ab
Bulan ger svar på tal. Härligt!
LubosC- Antal inlägg : 472
Nej, men eftersom domaren redan höjt armen så kan han inte stanna vid en tvåminutare, han är skyldig att sätta en femma. Det har inte något överhuvudtaget med vad du eller jag tycker.Salle skrev:Tigerman skrev:Du missar en sak: Om en spelare blir skadad i samband med Checking from behind är det automatiskt 5+GM. I och med att båren kommer fram är det således bara att bocka av 3 minuter till.Salle skrev:Black Prince skrev:Jag tror att Chris blir avstängd mest på grund av skadan som uppstod. Hade Pavli rest sig och fortsatt spela hade ingen reagerat nämnvärt.
Jo.. Man ser ju till och med att domaren inte ens tänker ta en tvåa först när han ser tacklingen.. Sedan när han ligger kvar.. Då ba, jo men okej.. Vi tar väl en tvåa.. och sen när båren kommer fram.. Men usch, dags för femma.. Tragiskt. Domarna håller sådan jääävla dålig klass.. Men vi har ändå oss själva att skylla, vi vek ner oss i andra och tredje. En domarsituation som däremot är heeeeeelt obegriplig är ju gårddagens situation i Brynäs-Frölunda.. Efterhandskonstruktion utan dess like.. Stolta jävla domare som inte kan diskutera situationen direkt o inse att det är helt jävla fel. Matchavgörande, typiskt brynäs. Såg i pausen idag också när dom hade följlt Rönnmark att Ekoholm åker efter han som ett bortskämt jävla barn o gnäller. Johan Larsson är exakt likadan.
Så just det domslutet är odiskutabelt. Det som kan diskuteras är istället om Pavlikovsky kan anses vara beredd eller inte. Är han beredd på att det kan komma en tackling är det ingen utvisning överhuvudtaget, är han inte det så är det minst 5+GM. Någon tvåminutare kan det inte bli.
Joooooo om det nu verkligen ÄR checking from behind och skada så är det automatisk gm. Men jag anser inte det, tycker du det.. Så får det stå för dig.
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Bra där Bulan. Stå på dig. Tycker alkis-Gunnar blev ägd.
Chris Hendrix- Antal inlägg : 1248
LubosC skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/lulea/article14514787.ab
Braaaa bulan
Okey och var kommer match penalty in i det sammanhanget????
INXen- Antal inlägg : 57
"Persson: Jag gnällde inte på domaren, jag tycker att det är en solklar femma och jag tror att det blir avstängning."
Ärligt talat, någon borde ge den där Gunnar en käftsmäll, fan vad arg man blir av orden som poppar ut ur den där clownens mun.
Ärligt talat, någon borde ge den där Gunnar en käftsmäll, fan vad arg man blir av orden som poppar ut ur den där clownens mun.
Rayko skrev:"Persson: Jag gnällde inte på domaren, jag tycker att det är en solklar femma och jag tror att det blir avstängning."
Gunnar är pinsam, äcklig och tragisk. Tror nog gärna att Bulan hade gått lös med fysisk kraft på den där PKn.
Någon som har länk till PKn?
Rayko skrev:Någon som har länk till PKn?
Tror inte den har lagts upp än... Vi får nog vänta ett par minuter till..
Melins och Perssons gnäll är en skam för hockeyn. Dom köpte de allra svagaste domarna till en match på hovet med läktarkärringar värre än Rögles hemmaklack. Å det vill inte säga lite!!!
INXen- Antal inlägg : 57
idag, 22:02 #267
AIKKnivsta
Hoppas Rayko var där och fick uppleva trycket från hovet.
Du gjorde avtryck med din reggning på gnagarforumet Rayko
AIKKnivsta
Vi är katasrofalt svaga på eget mål. Vår fjärdekedja ska ha så lite speltid som möjligt. Blir väldigt tufft nu utan Abbott, fan också!
Donten_- Antal inlägg : 2585
Kom just hem från Hovet
Bra första period. Resten av matchen FULLKOMLIGT JÄVLA BEDRÖVLIG från Luleås sida. Inget att snacka om att AIK vann rättvist
Måste säga att AIK har en förbannat dålig klack. Dom har sålt ut 1400 klackbiljetter och kan inte sjunga högre än 150 tappra Luleåfans.
Sen är ju å andra sidan 50% av de 8000 på plats medgångssupportrar som inte har något på en ishockeymatch att göra. Gå på fotboll eller nåt annat
Bra första period. Resten av matchen FULLKOMLIGT JÄVLA BEDRÖVLIG från Luleås sida. Inget att snacka om att AIK vann rättvist
Måste säga att AIK har en förbannat dålig klack. Dom har sålt ut 1400 klackbiljetter och kan inte sjunga högre än 150 tappra Luleåfans.
Sen är ju å andra sidan 50% av de 8000 på plats medgångssupportrar som inte har något på en ishockeymatch att göra. Gå på fotboll eller nåt annat
Beast.- Antal inlägg : 2040
Efter att ha sett repriserna som vevades i samband med att Chris intervjuades har jag f.ö. ändrat mig, det syns tydligt att Pavlikovsky har sett Chris och då bör han definitivt vara beredd. Och då är det inte ens en tvåa. Kanske skulle man kunna ta ut honom för charging, men omöjligen checking from behind.
Uppenbart kan inte Persson reglerna. Kanske därför han är så sur på domarna jämt?
Uppenbart kan inte Persson reglerna. Kanske därför han är så sur på domarna jämt?
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Salle skrev:idag, 22:02 #267
AIKKnivsta
Tveksam till avstängning då Pavlikovsky också har ett ansvar i situationen som uppstår.
Chris fick ändå ta sitt matchstraff för att han gick in för hårt i situationen. Och ska ju knappast få ytterligare ett straff för att Pavlikovsky började slappna av istället för att ta smällen.
Sett till matchen i övrigt så var de en riktigt bra första period från Luleås sida (kanske borde fått något mer mål med sig men hockeyn är ju inte alltid rättvis).
Sen kommer den horribla utvisningen på Enterfeldt. Man ser klart och tydligt att Enterfeldt sätter ner klubban för att stoppa pucken samtidigt som aik spelaren åker på/över klubban o faller som ett höstlöv. Som i sin tur renderar i en Luleå utvisning. Efter de så förändrades matchbilden totalt när AIK gör 1-1. Och självklart skapade de en positiv energi till AIKs fördel samtidigt som Luleå föll ner i de mörka hålet.
Domarteamet får knappast godkänt utav mig. Då dom inte alls hängde med i matchen. Tog utvisningar som inte skulle vara utvisningar och släppte istället solklara utvisningar.(så klart minns man Franssons höft tackling. Och AIKs mål som inte blev godkänt för att domaren blåste av för snabbt). Vilket skapar en obalans matchen igenom.
Tycker den horribla domarinsatsen blir väldigt gömd och inte alls uppmärksammas i media på samma sätt som i kvartsfinal 1. Och här kommer Rönken in i bilden på ett litet hörn, där han MÅSTE gå in o markera även han i media, fast kanske på ett lite mer "professionellt" sätt till skillnad från de Melonen och Galne Gunnar gjorde. Någon annan som håller med?
Chris fick ändå ta sitt matchstraff för att han gick in för hårt i situationen. Och ska ju knappast få ytterligare ett straff för att Pavlikovsky började slappna av istället för att ta smällen.
Sett till matchen i övrigt så var de en riktigt bra första period från Luleås sida (kanske borde fått något mer mål med sig men hockeyn är ju inte alltid rättvis).
Sen kommer den horribla utvisningen på Enterfeldt. Man ser klart och tydligt att Enterfeldt sätter ner klubban för att stoppa pucken samtidigt som aik spelaren åker på/över klubban o faller som ett höstlöv. Som i sin tur renderar i en Luleå utvisning. Efter de så förändrades matchbilden totalt när AIK gör 1-1. Och självklart skapade de en positiv energi till AIKs fördel samtidigt som Luleå föll ner i de mörka hålet.
Domarteamet får knappast godkänt utav mig. Då dom inte alls hängde med i matchen. Tog utvisningar som inte skulle vara utvisningar och släppte istället solklara utvisningar.(så klart minns man Franssons höft tackling. Och AIKs mål som inte blev godkänt för att domaren blåste av för snabbt). Vilket skapar en obalans matchen igenom.
Tycker den horribla domarinsatsen blir väldigt gömd och inte alls uppmärksammas i media på samma sätt som i kvartsfinal 1. Och här kommer Rönken in i bilden på ett litet hörn, där han MÅSTE gå in o markera även han i media, fast kanske på ett lite mer "professionellt" sätt till skillnad från de Melonen och Galne Gunnar gjorde. Någon annan som håller med?
Mange- Antal inlägg : 6617
En sak jag inte förstår. VARFÖR envisas man med att rulla på ÅTTA backar. Fan ha en sjundeback uppsatt som kan avlasta ibland. Plus extraforward. Det behövs om någon behöver utgå likt idag..
Frallan har snäppat upp sig mot slutet. Janne är bättre än på ett par år, han som jag gnällt så mkt på.. speciellt under förra säsongen. Wallin börjar snäppa upp. Jaakola ÄR förjävla bra. Fälth likaså. Dessa fem skulle bli ÄNNU bättre med 23-25 minuters istid!!!! Nu kommer dom ju fan knappt in i matcherna.. Att det skulle slita med mer istid är skitsnack!! Sandström/Fransson har ju brukat legat på över 25 förut och blir då som bäst.
Dom fem ska spela mest. Sen kan man ha Robin som sjätte som kan lira mycket BP. Sedan Gunnarsson/Kilström som sjunde och sista back, med sporadiska inhopp. Då båda dessa vikt ner sig i slutspelet i många situationer. Kilström försöker spela tuffare än vad han klarar av och hetsar överdrivet mkt i vissa situationer då han istället går bort sig. Gunnarsson tar sjunde platsen i min värld, mest pga att vi har Wallin/Jaakola/Sandström/Jonsson redan som jävligt stabila PP-packar.. Gunnarsson kan vara ett bra alternativ i PP.
Så, in med en trettonde forward och lasta ut mer istid på våra fem toppbackar.
Rätt eller fel? Vad tycker ni andra?
Frallan har snäppat upp sig mot slutet. Janne är bättre än på ett par år, han som jag gnällt så mkt på.. speciellt under förra säsongen. Wallin börjar snäppa upp. Jaakola ÄR förjävla bra. Fälth likaså. Dessa fem skulle bli ÄNNU bättre med 23-25 minuters istid!!!! Nu kommer dom ju fan knappt in i matcherna.. Att det skulle slita med mer istid är skitsnack!! Sandström/Fransson har ju brukat legat på över 25 förut och blir då som bäst.
Dom fem ska spela mest. Sen kan man ha Robin som sjätte som kan lira mycket BP. Sedan Gunnarsson/Kilström som sjunde och sista back, med sporadiska inhopp. Då båda dessa vikt ner sig i slutspelet i många situationer. Kilström försöker spela tuffare än vad han klarar av och hetsar överdrivet mkt i vissa situationer då han istället går bort sig. Gunnarsson tar sjunde platsen i min värld, mest pga att vi har Wallin/Jaakola/Sandström/Jonsson redan som jävligt stabila PP-packar.. Gunnarsson kan vara ett bra alternativ i PP.
Så, in med en trettonde forward och lasta ut mer istid på våra fem toppbackar.
Rätt eller fel? Vad tycker ni andra?
Det är kanske nu som den andra Abbott hoppar in.Donten_ skrev:Vi är katasrofalt svaga på eget mål. Vår fjärdekedja ska ha så lite speltid som möjligt. Blir väldigt tufft nu utan Abbott, fan också!
Nu är det dags för en CAMback
Rayko skrev:"Persson: Jag gnällde inte på domaren, jag tycker att det är en solklar femma och jag tror att det blir avstängning."
Han beställde en avstängning från Difiplinnämnden helt enkelt. Husse talade och hundarna lyder.
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Något som tränarna i AIK och Luleå, Roger Melin respektive Jonas Rönnqvist, informerades på ett möte inne på domarrummet.
Luleås sportchef Lars "Osten" Bergström stoppades vid dörren av domarkontrollanten Ulf Lindgren, som också är medlem i disciplinnämnden där ärendet med Abbott nu hamnar.
Osten på G!
Luleås sportchef Lars "Osten" Bergström stoppades vid dörren av domarkontrollanten Ulf Lindgren, som också är medlem i disciplinnämnden där ärendet med Abbott nu hamnar.
Osten på G!
pålästa jävla stockholmare;
Haha vafan var grejen med att inte tacka efter matchen?
Var renarna verkligen så kåta hemma i luleåh? Straff borde det bli på det, hockeyligan agera!
Sedan NÄR, tackade man efter enskild match i en matchserie i slutspelet hehe..
Var renarna verkligen så kåta hemma i luleåh? Straff borde det bli på det, hockeyligan agera!
Salle skrev:pålästa jävla stockholmare;
Du ska inte klandra dem, de är inte så vana vid slutspel.
Jonas Berglund måste ju ut från truppen genast. En spelare som jag verkligen saknar i slutspelet är Komarek.
HalleLuleå skrev:Salle skrev:pålästa jävla stockholmare;
Du ska inte klandra dem, de är inte så vana vid slutspel.
Hehehe.. Sant..
nu ligger pk'n ute...
http://elitserienplay.se/#/video.1503189300001
http://elitserienplay.se/#/video.1503189300001
Haha...snacka om att Bulan kör över gnäll Gunnar på pk.
#96- Antal inlägg : 2192
Galne Gunnar Persson, vilket svin. Bulan borde ge honom en fet smäll i ansiktet
Bulan: "Det är inte schack vi spelar"
HAHA! Så rätt.
HAHA! Så rätt.
Gunnar trooooor det ska bli en lååång avstängning säger han. ALLT för att påverka nämnden och domarna. åååh. gnällgunnar.
Persson ä så JÄLA kass så man skull slå på han en smäll, Dä ä sant dä!
GNÄLLGUBBE!!!!!!!!!!!!
GNÄLLGUBBE!!!!!!!!!!!!
Chris Hendrix- Antal inlägg : 1248
Han kommer också få som han vill. Stockholmarna kliar varandra om ryggen när det handlar om såna här saker
Gissar att Abbott blir avstängd hela kvartsfinalserien. Kanske mer t o m
Gissar att Abbott blir avstängd hela kvartsfinalserien. Kanske mer t o m
Kollade igenom pk'n från kvart 1 igen också.. Gunnar sitter och läser innantill ur sitt papper där han skrivit upp alla dom situationer där det kanske inte skulle varit AIK utvisning. Dålig jävla förlorare. Jag blir tokig alltså! Skulle Bulan gjort samma sak ikväll också då? Peka ut den tveksamma på frallan.. Den tveksamma på Enterfeldt.. När media frågar om MATCHEN? Nej, det gör han inte. Men det gör Gunnar. Hoppas för allt i världen att Wolmer/Nord byts ut illa kvickt inför kvart 3.
Salle skrev:Kollade igenom pk'n från kvart 1 igen också.. Gunnar sitter och läser innantill ur sitt papper där han skrivit upp alla dom situationer där det kanske inte skulle varit AIK utvisning. Dålig jävla förlorare. Jag blir tokig alltså! Skulle Bulan gjort samma sak ikväll också då? Peka ut den tveksamma på frallan.. Den tveksamma på Enterfeldt.. När media frågar om MATCHEN? Nej, det gör han inte. Men det gör Gunnar. Hoppas för allt i världen att Wolmer/Nord byts ut illa kvickt inför kvart 3.
Kolla in PKn från grundserien när Luleå vann med 3-0 mot AIK. Där låter han precis som idag, gnäller om att det var orättvist mot AIK och att domarna var dåliga o bla bla gnäll gnäll.
Var det bara jag som tyckte det luktade handpassning vid deras andra mål??
farre- Antal inlägg : 2143
Rayko skrev:Salle skrev:Kollade igenom pk'n från kvart 1 igen också.. Gunnar sitter och läser innantill ur sitt papper där han skrivit upp alla dom situationer där det kanske inte skulle varit AIK utvisning. Dålig jävla förlorare. Jag blir tokig alltså! Skulle Bulan gjort samma sak ikväll också då? Peka ut den tveksamma på frallan.. Den tveksamma på Enterfeldt.. När media frågar om MATCHEN? Nej, det gör han inte. Men det gör Gunnar. Hoppas för allt i världen att Wolmer/Nord byts ut illa kvickt inför kvart 3.
Kolla in PKn från grundserien när Luleå vann med 3-0 mot AIK. Där låter han precis som idag, gnäller om att det var orättvist mot AIK och att domarna var dåliga o bla bla gnäll gnäll.
Ja man blir ju vansinnig på denna Gunnar "Jag är helt bortkommen" Persson. Hur dom hanterar detta domar situation så fruktansvärt oproffisionelt, man blir fan mörkrädd.
Sen är Melonen Melin är väll hjärnan bakom denna domarsåpa.
Ursäkta men jag var bara tvungen att vara omogen i några minuter.
farre skrev:Var det bara jag som tyckte det luktade handpassning vid deras andra mål??
Vet inte om vi tänker på samma men en AIK spelare greppade tag i pucken och kastade ut pucken i mittzon? De gick inte i missa men tydligen domarna...
Han är en korkskalle Persson alltid vart det....
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Mange skrev:farre skrev:Var det bara jag som tyckte det luktade handpassning vid deras andra mål??
Vet inte om vi tänker på samma men en AIK spelare greppade tag i pucken och kastade ut pucken i mittzon? De gick inte i missa men tydligen domarna...
Nja, det med att han greppade tag i pucken var i tredje perioden och skulle ha gett oss ett 5-3 läge, helt sjukt att han inte blåser för det, men jag menar vid deras andra mål, när de lyfter in pucken bakom mål så hoppar både lule och AIK spelaren upp och försöker nå pucken med handen, då tar den i O Ahlströms hand och studsar fram till Rudslätt.
Tyckte det såg lite konstigt ut faktiskt
farre- Antal inlägg : 2143
Tyvärr blev aik ett felval och Hovet en mardrömsarena. aik har kartlagt Luleå ini minsta detalj medan luleå bara spelar som vanligt utan att scouta. Ja då ser det ut så här..
Tråkigt också att Abbott inte kunde besinna sig, Kanske inte en ful tackling men onödig. Nu försvinner han flera matcher.Bye bye Luleå.
Tråkigt också att Abbott inte kunde besinna sig, Kanske inte en ful tackling men onödig. Nu försvinner han flera matcher.Bye bye Luleå.
amarule- Antal inlägg : 1184
amarule skrev:Tyvärr blev aik ett felval och Hovet en mardrömsarena. aik har kartlagt Luleå ini minsta detalj medan luleå bara spelar som vanligt utan att scouta. Ja då ser det ut så här..
Vadå onödig? Visst det är tragiskt att aik-spelaren blev skadad men jag tror inte så många hade tyckt den var onödig om aik-spelaren inte hade vänt ryggen åt och Abbott hade återvunnit pucken och spelat fram till en framrusande Harju i slottet som hade reducerat till 2-3. Abbott måste fullfölja i det läget, Luleå jagar ett reduceringsmål och kan inte låta aikspelaren ta burskydd när det bara återstår 10 sek av perioden.
Fan luleå borde också gråta ut på domarna och vilja byta ut dem. Det tycks ju ge resultat. Nej visst ja det gäller ju bara Stockholmslag. För som sagts här tidigare ,det är sååååå VIKTIGT för hela Sverige att det är ett Stockholmslag i slutspelet. varför undrar vi i landet?
Men sansa sig lite HalleLuleå, jag menar bara att det var onödigt med tanke på domarnas låga nivå . dessutom var det bara sekunder kvar av perioden. jag tycker också att det max borde varit en tvåa , men nu får vi vara utan Chris och hur tror deu det går??
Men hallå, gnaget har vunnit en (1) match, so what, vi har fortfarande en riktigt bra chans att gå till semi och att vi förlorade i går förändrar ingenting. Möjligtvis för de som hade trott på en vandring i parken men inte för mig, vi går vidare med 4-2 eller 4-3, sådetså.
Zeb Macahan- Antal inlägg : 3287
amarule skrev:Men sansa sig lite HalleLuleå, jag menar bara att det var onödigt med tanke på domarnas låga nivå . dessutom var det bara sekunder kvar av perioden. jag tycker också att det max borde varit en tvåa , men nu får vi vara utan Chris och hur tror deu det går??
Jag är sansad. Det jag menar är bara att det är lätt att vara efterklok, hur skulle Abbott kunna veta i förväg att aik-spelaren skulle vända ryggen åt honom när han ser i lång väg innan att Abbott kommer mot honom? Abbott har gjort liknande tacklingar 100 gånger tidigare utan att någon har blivit skadad. Hur skulle han kunna veta att just denna tackling skulle sluta illa?
Detta skulle kunna hända i princip i nästan varje tacklingssituation ute på isen om spelaren vänder ryggen till. Innebär det att alla tacklingar är onödiga då eftersom spelaren skulle kunna bli skadad om han vänder ryggen till i tacklingssituationen?
Men absolut. Har nu sett tacklingen i repris och jag håller fullständigt mad den underbare Bulan ( på Pk´n) Vad fan skulle Chris göra när Pavlikovsky såh honom , nästan väntade in honom och sen vände sig om i sista hundradels sekunden ?MEN det var väl ändå onödigt att från början försöka tackla bakom målet med sekunder kvar . Det var väl ändå bara de två där? alltså något onödig tackling ( tycker jag) men ingen utvisning då aikaren måste vara beredd på tackling. ingen avstängning alltså men det lär det ju blir. Galne Gunnar flaggade ju för det coh som vi vet har aiktränarna STOR makt...
amarule skrev:Men absolut. Har nu sett tacklingen i repris och jag håller fullständigt mad den underbare Bulan ( på Pk´n) Vad fan skulle Chris göra när Pavlikovsky såh honom , nästan väntade in honom och sen vände sig om i sista hundradels sekunden ?MEN det var väl ändå onödigt att från början försöka tackla bakom målet med sekunder kvar . Det var väl ändå bara de två där? alltså något onödig tackling ( tycker jag) men ingen utvisning då aikaren måste vara beredd på tackling. ingen avstängning alltså men det lär det ju blir. Galne Gunnar flaggade ju för det coh som vi vet har aiktränarna STOR makt...
Jag kan delvis förstå att man kan tycka det är onödigt när det återstår så lite på perioden. Men samtidigt är det just det som är Abbotts styrka, han kör järnet ända till slutsignalen ljuder och pucken är trots allt alldeles vid aik-målburen. Återvinner man pucken där är 10sek gott om tid på att skapa en farlig målchans.
Tyckte för övrigt att det såg väldigt lojt ut i Luleå i stort sett hela sista perioden, där had man behövt någon som Abbott som kör järnet hela tiden oavsett vad det står på måltavlan.
Sida 7 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Liknande ämnen
» 2012-03-14, SM-Kvartsfinal 3, Luleå - AIK
» 2012-03-16, SM-Kvartsfinal 4, AIK - Luleå
» 2012-03-18, SM-Kvartsfinal 5, Luleå - AIK
» 2012-03-10, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - AIK
» 2012-12-13, ET-Kvartsfinal, Luleå - Brynäs
» 2012-03-16, SM-Kvartsfinal 4, AIK - Luleå
» 2012-03-18, SM-Kvartsfinal 5, Luleå - AIK
» 2012-03-10, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - AIK
» 2012-12-13, ET-Kvartsfinal, Luleå - Brynäs