2015-03-16, SM-Kvartsfinal 3, Frölunda - Luleå
+55
Kato
kokostrollet
Sportchefen #2
Myrman
Rikky
elmo blues
Lajon
Slapshot
Rocksolid
Sir Prozac
ski3r
rasbiologen
Mickeee
Kraftkung
hokkzorz
Donowitz
icemask
Mange
stormvägen
LHF96
Redbear
Lars158
Qirren
Norlin
Puckad
Calle
makkanmakkan
KaptenBlodskelett
FruktHamster
BjörnGapet
Micke80
Donten_
Tigerman
NallePhu
Patrik82
GustenA
JuniorX
Diktatorn
LubosC
Sundance Kid
LulefanGBG
Neurofunk20
MickkeJ
Chris Hendrix
Lasse Proppmätt
Pajala
Old Brooklyn
CKa
Tony Moore
Bamsefar
Rönken
LuleåWinston
Urken
Snikne Ville
Admin
59 posters
Sida 4 av 11
Sida 4 av 11 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11
Sv: 2015-03-16, SM-Kvartsfinal 3, Frölunda - Luleå
Chris gör allt för att reta upp hittejoel
LHF96- Antal inlägg : 3532
Bra då går topplocket på hitte-joel snart då bara lite till Chris liiiiiite till dåLHF96 skrev:Chris gör allt för att reta upp hittejoel
NallePhu- Antal inlägg : 18683
Dom kör rakt på Lassi. Klart vi ska få ge igen lite.
Fan avd Johnson lägger sig efter att Sylle knuffas lite.
Vilken jävla döende svan han kör, filmande äckel
Vet inte vad ni säger men jag tycker faktiskt vi dominerar på deras hemmaplan, även om det inte är jättemycket målchanser
31an tacklar Billins varav Chad åker ut för puck out. Jävligt synd. Tycker att vi har bra koll på matchen.
LHF96 skrev:Varför kallas han för Pistol Pete, har inte hängt med i svängarna
Chris och/eller Cam som började med det för något/några år sedan eftersom man tyckte att han har bössa.
Rönken- Antal inlägg : 17811
Lasu var ju ful när han var på Foppa när han låg i deras bås. Karma.
Fagerudd är faktiskt ganska rejäl längs sargerna, ingen jättenyhet kanske. Men slipar han bort sina värsta misstag och får lite mer självförtroende och därigenom bättre puckbehandling och vågar utnyttja sin bössa på blålinjen är det en bra SHL-back. Hoppas att man behåller honom.
Rönken skrev:Fagerudd är faktiskt ganska rejäl längs sargerna, ingen jättenyhet kanske. Men slipar han bort sina värsta misstag och får lite mer självförtroende och därigenom bättre puckbehandling och vågar utnyttja sin bössa på blålinjen är det en bra SHL-back. Hoppas att man behåller honom.
Du och jag verkar vara två av få som vill behålla fagge. Jag ser stor potential i honom, känns lite tim heed över honom
LHF96 skrev:Rönken skrev:Fagerudd är faktiskt ganska rejäl längs sargerna, ingen jättenyhet kanske. Men slipar han bort sina värsta misstag och får lite mer självförtroende och därigenom bättre puckbehandling och vågar utnyttja sin bössa på blålinjen är det en bra SHL-back. Hoppas att man behåller honom.
Du och jag verkar vara två av få som vill behålla fagge. Jag ser stor potential i honom, känns lite tim heed över honom
Lars158 vill det också, vi är en liten men tapper skara Självklart måste man låta spelare mogna i maka tempo. Samma med Oskarsson, stabil SHL-back där så småningom.
Ja jag tyckte mig ana att Fälth var grymt tveksam i kortsargen bakom Lasse Johansson tidigare matcher. Han fortsätter på den banan. Underbart.
Satan vad bra vi spelar! Grundseriespelet, allt är förlåtet!
Vaaaa VI kääämpar!!
stormvägen- Antal inlägg : 3073
håll i nu, vi behöver 1-0 in i andra perren
icemask- Antal inlägg : 4174
Det är i det närmaste perfekt matchbild för Luleå just nu. Många backar som ser lite tveksamma ut.
Vi chockar dom i deras egen borg!
Vi dominerar perioden, vi bestämmer i scandalianum och fiskrenset har att anpassa sig efter oss, vi har verkligen krypit under skinnet på dom.
Bamsefar- Antal inlägg : 12244
Haha, Ledin står och säger några väl valda åt Lasch vid tekningen. Sedan kör han upp klubban i magen lite lätt. Ramlar sedan visserligen, men han är på Lasch
Snygg handled av zaar måste man ju säga
Mange- Antal inlägg : 6625
Smått komiskt att Rönnberg pratat med sitt lag att det är minsann de som ska spela det intensiva fysiska spelet. Mycket riktigt kommer de ut och försöker vara hårda, håller väl 3 minuter på deras egen hemmaplan och sedan är det vi som står för fysiken.
Jag älskar verkligen årets upplaga, vi är ett HELT annat lag nu än i grundserien
Jag älskar verkligen årets upplaga, vi är ett HELT annat lag nu än i grundserien
Härligt att se Fantenberg o Fälth ser både skärrade o stressade ut, bara jaga vidare på dom.
"Rör man målvakten så ska man ha en smäll, så är det bara" - eller hur var det Bulan sa Kom och tänka på det efter Sylvegårds kommentar.
Intervjun med Sylvegård fick mig att dra på smilbanden.
-Vad är din roll i den här matchen?
-Njä vi har väl lsamma roll jag, Ledda och Grana, vi ska stänga ner dem.
Varför inte svara:
Njä, min roll är väll att hämta puck djupt i egen zon, sen försöka göra en kille eller två innan jag spelar en öppnande passning till Grana som väggspelar med Ledin som sprättar upp den i krysset.
-Vad är din roll i den här matchen?
-Njä vi har väl lsamma roll jag, Ledda och Grana, vi ska stänga ner dem.
Varför inte svara:
Njä, min roll är väll att hämta puck djupt i egen zon, sen försöka göra en kille eller två innan jag spelar en öppnande passning till Grana som väggspelar med Ledin som sprättar upp den i krysset.
Micke80- Antal inlägg : 3038
Hela jävla kommentatorspacket måste ha käkat fisk och räkor hela dan. Mer enögt får man fan leta efter.
JuniorX- Antal inlägg : 4191
Detta Luleå ÄR byggt för slutspelshockey det är ett helt annat spel annat liv annat driv på isen, Man ser att stäng mittzon spela fysiskt som sjutton och grisa då kommer vi nöta ned Frölunda detta kommer vi orka spela länge medans Frölunda tappar energi och ork på detta!
LHF96 skrev:Smått komiskt att Rönnberg pratat med sitt lag att det är minsann de som ska spela det intensiva fysiska spelet. Mycket riktigt kommer de ut och försöker vara hårda, håller väl 3 minuter på deras egen hemmaplan och sedan är det vi som står för fysiken.
Lite som när vi åkte på däng av AIK i slutspelet.
Mange- Antal inlägg : 6625
Rönken skrev:"Rör man målvakten så ska man ha en smäll, så är det bara" - eller hur var det Bulan sa Kom och tänka på det efter Sylvegårds kommentar.
Rör man vår målvakt ska man bara ha stryk.
Har jag för mig
Rönken skrev:LHF96 skrev:Rönken skrev:Fagerudd är faktiskt ganska rejäl längs sargerna, ingen jättenyhet kanske. Men slipar han bort sina värsta misstag och får lite mer självförtroende och därigenom bättre puckbehandling och vågar utnyttja sin bössa på blålinjen är det en bra SHL-back. Hoppas att man behåller honom.
Lars158 vill det också, vi är en liten men tapper skara Självklart måste man låta spelare mogna i maka tempo. Samma med Oskarsson, stabil SHL-back där så småningom.
Är det inte Icemask som är med också?
Lars158- Antal inlägg : 9806
NallePhu skrev:Detta Luleå ÄR byggt för slutspelshockey det är ett helt annat spel annat liv annat driv på isen, Man ser att stäng mittzon spela fysiskt som sjutton och grisa då kommer vi nöta ned Frölunda detta kommer vi orka spela länge medans Frölunda tappar energi och ork på detta!
Jag saknar en elak back som skrämmer bort motståndarna från Lassi med sin blotta närvaro på isen.
Fy fan vad jag älskar den hockey vi spelar just nu och de karaktärer vi har i truppen.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Kan vara vår bästa period för säsongen faktiskt. Åtminstone försvarsmässigt. Synd att en match inte bara är en period för då hade vi vunnit haha. Nu gäller det att hålla ihop spelet i andraperioden först och främst. Något som vi haft problem med denna säsongen.
Tycker att försvaret är strålande i första perioden. Samtliga backar gör sitt jobb 100%. Spelar rakt och enkelt, hårt och fysiskt. Samtliga forwards får klart godkänt. Spelar jättebra i presspelet och spelar väldigt fysiskt. Är också med bra i backcheckingen och spelar enkelt i egen zon.
Extra plus till young-guns som är våra bästa forwards offensivt. Cehlarik bäst på plan. Zaar riktigt grym! Tycker att han varit genomgående bra i slutspelet faktiskt. Är nog ingen slump att han var bra i kvalserien i fjol. När matcherna gäller något, då kliver Zaar fram. Kyligt på målet idag faktiskt.
Chris Abbott bör lyftas fram ocskå. Lysande i tekningarna, försvarsspelet och det fysiska spelet. Kryper under skinnet på hitte-Joel och co. hela tiden.
Men nu är det bara en period och vi leder bara med ett mål. Det får fort i hockey och kommer Fusklunda in i sitt flow så räcker aldrig ett mål så vi måste hålla ihop det lika bra även i fortsättningen, samt helst peta in en eller två puckar till.
Tycker att försvaret är strålande i första perioden. Samtliga backar gör sitt jobb 100%. Spelar rakt och enkelt, hårt och fysiskt. Samtliga forwards får klart godkänt. Spelar jättebra i presspelet och spelar väldigt fysiskt. Är också med bra i backcheckingen och spelar enkelt i egen zon.
Extra plus till young-guns som är våra bästa forwards offensivt. Cehlarik bäst på plan. Zaar riktigt grym! Tycker att han varit genomgående bra i slutspelet faktiskt. Är nog ingen slump att han var bra i kvalserien i fjol. När matcherna gäller något, då kliver Zaar fram. Kyligt på målet idag faktiskt.
Chris Abbott bör lyftas fram ocskå. Lysande i tekningarna, försvarsspelet och det fysiska spelet. Kryper under skinnet på hitte-Joel och co. hela tiden.
Men nu är det bara en period och vi leder bara med ett mål. Det får fort i hockey och kommer Fusklunda in i sitt flow så räcker aldrig ett mål så vi måste hålla ihop det lika bra även i fortsättningen, samt helst peta in en eller två puckar till.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12330
Riktigt bra förstaperiod. Men nu kommer vår andraperiod.
Donten_- Antal inlägg : 2586
Glömde Petrell... han skall också ha ett stort plus i första perioden.
Rönken skrev:NallePhu skrev:Detta Luleå ÄR byggt för slutspelshockey det är ett helt annat spel annat liv annat driv på isen, Man ser att stäng mittzon spela fysiskt som sjutton och grisa då kommer vi nöta ned Frölunda detta kommer vi orka spela länge medans Frölunda tappar energi och ork på detta!
Jag saknar en elak back som skrämmer bort motståndarna från Lassi med sin blotta närvaro på isen.
Jo tack då skulle laget vara rätt komplett för slutspel!
bearjew skrev:Fy fan vad jag älskar den hockey vi spelar just nu och de karaktärer vi har i truppen.
Det här är LULEÅ!
Den där ölen var däremot välbehövlig, men tur att jag inte startade upp då jag först nämnde det
Första perioden var riktigt trelig att se.
Känslor - men under kontroll
Öppnande passningar - Men inga chansningar
Grisande - Absolut men inga utvisningar
Tacklingar - Vems kallingar kommer vara brunast om vi fortsätter så här.
PP - Hörde jag mål igen
Första perioden var riktigt trelig att se.
Känslor - men under kontroll
Öppnande passningar - Men inga chansningar
Grisande - Absolut men inga utvisningar
Tacklingar - Vems kallingar kommer vara brunast om vi fortsätter så här.
PP - Hörde jag mål igen
Ja det är väl inget snack att Chris ska vara kvar i laget. Visst, kanske inte 300 tkr i lön, men 200-240 tkr köper jag.
Lugn det kommer bli bra sitter så jäkla trygg och känslan är så bra detta tar vi 4-1 nöff nöffDonten_ skrev:Riktigt bra förstaperiod. Men nu kommer vår andraperiod.
Fan att vi inte fick Rödin, grymt bra
Micke80 skrev:Rönken skrev:"Rör man målvakten så ska man ha en smäll, så är det bara" - eller hur var det Bulan sa Kom och tänka på det efter Sylvegårds kommentar.
Har jag för mig
"Går man på våran målvakt då måste man få stryk. så är det bara"
LulefanGBG skrev:Glömde Petrell... han skall också ha ett stort plus i första perioden.
Och Ledin!
Chris är en av seriens klart bästa centrar. Om inte den bästa om man ser till alla kvalitéet i spelet. Det finns de som är bättre offensivt, men knappast defensivt. De finns få som är bättre fysiskt och det finns få som är så bra ledare på isen och vid sidan om isen. Det finns ingen som tekar lika bra. Det finns få som drar på sig så mycket uppmärksamhet från motståndarna och få som kryper under skinnet på dem så. I
Det finns INGEN som är så allround som han.
300 t.kr/ månad är han värd om ni frågar mig.
Senast ändrad av LulefanGBG den mån 16 mar 2015, 19:20, ändrad totalt 1 gång
Antar att Sigalet inte nämns då han alltid är bra
Bamsefar skrev:Micke80 skrev:Rönken skrev:"Rör man målvakten så ska man ha en smäll, så är det bara" - eller hur var det Bulan sa Kom och tänka på det efter Sylvegårds kommentar.
Har jag för mig
"Går man på våran målvakt då måste man få stryk. så är det bara"
Bulan <3...
"Är det det vi ska kalla dig, Sveriges bästa center?"
Bulan "Jag sa EN av de bästa, men jag menade den bästa"
Kan vi verkligen fortsätta spela såhär bra resten av matchen? I så fall har vi en stor chans att gå vinnande ur den här bataljen.
+1 på den, och han är våran Kapten.LulefanGBG skrev:Christ är en av seriens klart bästa centrar. Om inte den bästa om man ser till alla kvalitéet i spelet. Det finns de som är bättre offensivt, men knappast defensivt. De finns få som är bättre fysiskt och det finns få som är så bra ledare på isen och vid sidan om isen. Det finns ingen som tekar lika bra. Det finns få som drar på sig så mycket uppmärksamhet från motståndarna och få som kryper under skinnet på dem så. I
Urken skrev:Kan vi verkligen fortsätta spela såhär bra resten av matchen? I så fall har vi en stor chans att gå vinnande ur den här bataljen.
Nej, nej. Det här kommer aldrig att gå.
LulefanGBG skrev:Christ är en av seriens klart bästa centrar. Om inte den bästa om man ser till alla kvalitéet i spelet. Det finns de som är bättre offensivt, men knappast defensivt. De finns få som är bättre fysiskt och det finns få som är så bra ledare på isen och vid sidan om isen. Det finns ingen som tekar lika bra. Det finns få som drar på sig så mycket uppmärksamhet från motståndarna och få som kryper under skinnet på dem så. I
Mål, assist, tekningar, bp, pp, företagssam i bägge zonerna. Brinner för Luleå. En av stomspelarna, mycket besviken om han inte blir kvar i Luleå. Spelar han i annat SHL-lag ska det vara för att man brände krutet på Omark. Om ens det är godtagbart.
Sida 4 av 11 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11
Liknande ämnen
» 2015-03-20, SM-Kvartsfinal 5, Frölunda - Luleå
» 2015-12-01, CHL-kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda
» 2015-12-08, CHL-kvartsfinal 2, Frölunda - Luleå
» 2015-03-22, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Frölunda
» 2015-03-24, SM-kvartsfinal 7, Frölunda - Luleå
» 2015-12-01, CHL-kvartsfinal 1, Luleå - Frölunda
» 2015-12-08, CHL-kvartsfinal 2, Frölunda - Luleå
» 2015-03-22, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Frölunda
» 2015-03-24, SM-kvartsfinal 7, Frölunda - Luleå