Matchtråd för övriga slutspelsmatcher 2014/2015
+46
Rocksolid
Rikky
Högljudd
pingu
MickkeJ
LuleåWinston
Micke80
elmo blues
Snikne Ville
Myrman
Lars158
Tony Moore
makkanmakkan
Diktatorn
GustenA
kokostrollet
icemask
Sundance Kid
LHF96
Kagen
BodenSwe
Badsanta
Puckad
KaptenBlodskelett
FruktHamster
Norlin
LulefanGBG
Dentos
amarule
Lasse Proppmätt
Tigerman
Slapshot
Lajon
Calle
NallePhu
JuniorX
Obsut
stormvägen
Patrik82
Donowitz
Pajala
Qirren
Urken
Redbear
Bamsefar
Rönken
50 posters
Sida 6 av 11
Sida 6 av 11 • 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11
Sv: Matchtråd för övriga slutspelsmatcher 2014/2015
KaptenBlodskelett skrev:Inte vad jag hört, men fan vad han viftade.Urken skrev:Slapshot skrev:Röde Roger blir man bara förbannad och äcklad av! Snacka om att vända kappan efter vinden...
Har han kommenterat tacklingen?
Gode Roger lär vara duktig på charader. Han är en föregångare bland de gestikulerande tränarna.
Nästan som han lyfter .KaptenBlodskelett skrev:Inte vad jag hört, men fan vad han viftade.Urken skrev:Slapshot skrev:Röde Roger blir man bara förbannad och äcklad av! Snacka om att vända kappan efter vinden...
Har han kommenterat tacklingen?
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Kom igen nu Växjö i PP!
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Ajajaj. Aldrig bra att pressa utan att göra mål. Så inte heller denna gång.
KaptenBlodskelett- Antal inlägg : 2848
Challe har en punkt:
https://twitter.com/BerglundChalle/status/585086084134084609
(samt tidigare
https://twitter.com/BerglundChalle/status/578690766014443520 )
(samt tidigare
Puckad- Antal inlägg : 11373
Puckad skrev:Challe har en punkt:
(samt tidigare
Helt rätt. Skulle vara bra att få höra hur DN resonerar. Inte bara den "motivering" till domen, utan hela resonemanget som förs. Jag har oerhört svårt att se någon röd tråd eller ens ett uns av logik i de straff som utdelats.
Att det utdelas matchstraff vid sådana situationer är ju inte domarnas fel, utan fel på reglerna.
Urken skrev:Puckad skrev:Challe har en punkt:
(samt tidigare
Helt rätt. Skulle vara bra att få höra hur DN resonerar. Inte bara den "motivering" till domen, utan hela resonemanget som förs. Jag har oerhört svårt att se någon röd tråd eller ens ett uns av logik i de straff som utdelats.
Att det utdelas matchstraff vid sådana situationer är ju inte domarnas fel, utan fel på reglerna.
DN kommer resonera så här. Eftersom de vill att Frölunda ska gå vidare så kommer Welch få minst 2 matchers avstängning, trots att den här var schysstare än den Cam åkte på.
LuleåWinston- Antal inlägg : 623
Det låter som det mest troliga utfallet.LuleåWinston skrev:Urken skrev:Puckad skrev:Challe har en punkt:
(samt tidigare
DN kommer resonera så här. Eftersom de vill att Frölunda ska gå vidare så kommer Welch få minst 2 matchers avstängning, trots att den här var schysstare än den Cam åkte på.
När Chris och Andreas gick ihop så sa Lärking något i stil med:
"En klar bentackling, den skall vi skicka på bedömning!"
Om min chef talar om för mig att glass är gott så tycker jag det ...
Oerhört klantigt av Lärking. Eller oerhört medvetet.
Sen kan dom svamla hur mycket som helst att de fem(?) som bedömer inte har någon kontakt med varandra.
- Beställningen var ju redan lagd.
Det skall bli kul att se vilken röd tråd som finns efter säsongen.
Hoppas det är mer än "Lärking inblandad."
"En klar bentackling, den skall vi skicka på bedömning!"
Om min chef talar om för mig att glass är gott så tycker jag det ...
Oerhört klantigt av Lärking. Eller oerhört medvetet.
Sen kan dom svamla hur mycket som helst att de fem(?) som bedömer inte har någon kontakt med varandra.
- Beställningen var ju redan lagd.
Det skall bli kul att se vilken röd tråd som finns efter säsongen.
Hoppas det är mer än "Lärking inblandad."
Att dommarna tar felbeslut ibland kommer vi ju få leva med. Spelet går snabbt och det är inte säkert alla uppfattar allt helt perfekt från sin possition.
Men när man får gå igenom bilderna så önskar man ju lite mer bondförnuft och att dom klarar av att säga "fan, det där blev fel, det skulle inte ens ha varit en tvåa". Som det är nu verkar dom ju snarare skicka iväg allt på MP bara för att motivera sitt beslut.
Sen angående chefsskap så har vi ju det tråkiga tendensen i hela sammhället. Säger chefen hoppa så hoppar alla och jag eller dom få med mig som vågar fråga, varför ska jag hoppa då jag redan måste ducka pga att taket är lågt, blir snarare straffad för att vi inte är nog dumlojala.
Men när man får gå igenom bilderna så önskar man ju lite mer bondförnuft och att dom klarar av att säga "fan, det där blev fel, det skulle inte ens ha varit en tvåa". Som det är nu verkar dom ju snarare skicka iväg allt på MP bara för att motivera sitt beslut.
Sen angående chefsskap så har vi ju det tråkiga tendensen i hela sammhället. Säger chefen hoppa så hoppar alla och jag eller dom få med mig som vågar fråga, varför ska jag hoppa då jag redan måste ducka pga att taket är lågt, blir snarare straffad för att vi inte är nog dumlojala.
Micke80- Antal inlägg : 3038
Skellefteå släpper en match mot Frölunda/Växjö, absolut max två.
Rönken- Antal inlägg : 17811
Jag trodde att detta med "war room" skulle förbättra det hela, men det har blivit tvärtom, nu verkar det som att dom går in direkt i matchen och ändrar domsluten när dom känner för det. Sedan verkar det också som att det är en person (Lärking) som tar dom initiala besluten kring vad som skall ändras och inte. Att det sedan sitter en grupp som skall ha en åsikt i ärendet spelar ju ingen roll när Lärking redan gjort en filtrering och även klippt ihop det "bevismaterial" som skall ligga som underlag för beslutet. Tycker Lärking att det är en bentackling så kommer det att vara en bentackling.
Frölunda är det lag som har dragit vinstlotten i detta slutspel, när frölunaspelaren som drog en golfsving i skrevet på en Luleåspelare så satt väl Lärking och snabbspolade igenom matchen för hitta något att anmäla Luleåspelarna för så han "missade" väl det.
En enorm godtycklighet tycker jag det är, jag tycker Luleå skall skita i denna sk gentlemens agreement och börja anmäla, vi skulle vinna på det i längden.
Det krävs väl ett dödsfall innan någon motståndare till oss skulle bli anmäld av Lärking.
Frölunda är det lag som har dragit vinstlotten i detta slutspel, när frölunaspelaren som drog en golfsving i skrevet på en Luleåspelare så satt väl Lärking och snabbspolade igenom matchen för hitta något att anmäla Luleåspelarna för så han "missade" väl det.
En enorm godtycklighet tycker jag det är, jag tycker Luleå skall skita i denna sk gentlemens agreement och börja anmäla, vi skulle vinna på det i längden.
Det krävs väl ett dödsfall innan någon motståndare till oss skulle bli anmäld av Lärking.
Lajon- Antal inlägg : 4397
Ytterligare en Frölundaspelare som "spelat klart för säsongen" fram till beslutet om avstängningar är taget. Sedan kommer han likt Jesus ha uppstigit på den tredje dagen.
Sedan är Frölunda märkliga i det att så länge dom spelar sitt spel (offensivt med snabbt och roligt spel) i slutspelet så förlorar dom matcherna, men när det kniper och dom måste fokusera på förvar och spela lite tråkigt så vinner dom. Ändå heter det att dom spelar "rolig" hockey. Mycket spel för galleriet där.
Jag hoppas inte Växjö går i samma fälla som Luleå där... mosa dom i morgon.
Jag hoppas inte Växjö går i samma fälla som Luleå där... mosa dom i morgon.
Lajon skrev:Jag trodde att detta med "war room" skulle förbättra det hela, men det har blivit tvärtom, nu verkar det som att dom går in direkt i matchen och ändrar domsluten när dom känner för det. Sedan verkar det också som att det är en person (Lärking) som tar dom initiala besluten kring vad som skall ändras och inte. Att det sedan sitter en grupp som skall ha en åsikt i ärendet spelar ju ingen roll när Lärking redan gjort en filtrering och även klippt ihop det "bevismaterial" som skall ligga som underlag för beslutet. Tycker Lärking att det är en bentackling så kommer det att vara en bentackling.
Jag håller med. Lärking har inte kompetens, eller är opartisk. Han var inkompetent redan som domare, och att nu ge honom mer befogenheter är stor idioti. Hans Luleå-hat fanns ju långt innan Chrunak hotade att hosta på honom.
Bevisligen har han inte skött sitt jobb det gångna året. Stor inkonsekvens och felaktiga beslut. Jag kan inte se att han får fortsätta i sin roll. Sådan inkompetent människa ska inte få ha så stor påverkan på en miljard-industri.
LuleåWinston- Antal inlägg : 623
Lajon skrev:Ytterligare en Frölundaspelare som "spelat klart för säsongen" fram till beslutet om avstängningar är taget. Sedan kommer han likt Jesus ha uppstigit på den tredje dagen.
Påskfirandet ter sig olika, i Göteborg kör man på detta sättet.
Jag håller med men problemet är inte warroom eller DN som koncept utan bristen på kompetens och opartiskhet bland de som sitter där. Jag vidhåller fortfarande att det SKA vara klubbarnas ansvar att anmäla motspelare till DN så skippar vi godtyckligheten kring vad warroom skickar vidare för granskning och att allt bildmaterial SKA läggas ut offentligt.Lajon skrev:Jag trodde att detta med "war room" skulle förbättra det hela, men det har blivit tvärtom, nu verkar det som att dom går in direkt i matchen och ändrar domsluten när dom känner för det. Sedan verkar det också som att det är en person (Lärking) som tar dom initiala besluten kring vad som skall ändras och inte. Att det sedan sitter en grupp som skall ha en åsikt i ärendet spelar ju ingen roll när Lärking redan gjort en filtrering och även klippt ihop det "bevismaterial" som skall ligga som underlag för beslutet. Tycker Lärking att det är en bentackling så kommer det att vara en bentackling.
MickkeJ- Antal inlägg : 2825
Rönnberg fortsätter att se förvånad ut
Solklar överkörning av målvakten.
Urken skrev:Rönnberg fortsätter att se förvånad ut
Har du Röde Roger-skådning?
På den tredje dagen blev han uppstoppad...Rönken skrev:Lajon skrev:Ytterligare en Frölundaspelare som "spelat klart för säsongen" fram till beslutet om avstängningar är taget. Sedan kommer han likt Jesus ha uppstigit på den tredje dagen.
Påskfirandet ter sig olika, i Göteborg kör man på detta sättet.
ska fiskrenset vända en matchserie igen ? 1-1 nu i Växjö och fusklunda har lite mer offensiv nu .... fy fan
Pajala- Antal inlägg : 18790
Så rättvist, borde varit 3-1 om vi inte haft undermåliga domare.
Helt plötsligt klagade röde Roger på att domaren var blind.KaptenBlodskelett skrev:Så rättvist, borde varit 3-1 om vi inte haft undermåliga domare.
Det var tydligen inget problem när han missade 1.a 2-1 målet.
- Han har rätt i en sak, det finns en som är blind ...
Ja, Roger Rönnberg kan vara landets just nu mest enögda hockeypersonlighet.Puckad skrev:Helt plötsligt klagade röde Roger på att domaren var blind.KaptenBlodskelett skrev:Så rättvist, borde varit 3-1 om vi inte haft undermåliga domare.
ha ha ha ... offside i målgården, interference av målisen ... röde-Roger försöker spela ut alla sina bluff ess i rockärmen nu
Tomas Johansson konstaterade att Röde Roger var, just det - röd.
KaptenBlodskelett skrev:Ja, Roger Rönnberg kan vara landets just nu mest enögda hockeypersonlighet.Puckad skrev:Helt plötsligt klagade röde Roger på att domaren var blind.KaptenBlodskelett skrev:Så rättvist, borde varit 3-1 om vi inte haft undermåliga domare.
Vad han har utvecklat en osympatisk stil och kör med de största skygglapparna i SHLs historia.
pingu- Antal inlägg : 2418
Man blir som man umgås.pingu skrev:KaptenBlodskelett skrev:Ja, Roger Rönnberg kan vara landets just nu mest enögda hockeypersonlighet.Puckad skrev:Helt plötsligt klagade röde Roger på att domaren var blind.KaptenBlodskelett skrev:Så rättvist, borde varit 3-1 om vi inte haft undermåliga domare.
Vad han har utvecklat en osympatisk stil och kör med de största skygglapparna i SHLs historia.
Kvällens asgarv vid Tv'n!Rönken skrev:Tomas Johansson konstaterade att Röde Roger var, just det - röd.
Åh vad skönt att Växjö verkar vinna. Fisk ska inte löna sig i längden
Fusk ska det stå
Slapshot skrev:Fusk ska det stå
Tror inte det är så noga, just när det gäller fuskande fisk.
Urken skrev:Slapshot skrev:Fusk ska det stå
Tror inte det är så noga, just när det gäller fuskande fisk.
Sant
Det gick att mygla, gnälla, klaga och fuska sig ända hit men till slut är fiskrenset utslaget, nu känner man en frid i kroppen. . gott så.
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Kapten Blodskelett gillar detta.
Nu känns det bra
Nu står hoppet om en härlig sommar till Växjö!
4-1 till Skellefteå?
Rönken skrev:4-1 till Skellefteå?
Vore gött om de blev första lag att ta tre guld i rad, så blir vi första lag som tar fyra guld i rad.
4-2 i matcher till Skellefteå.
Urken skrev:Rönken skrev:4-1 till Skellefteå?
Vore gött om de blev första lag att ta tre guld i rad, så blir vi första lag som tar fyra guld i rad.
Hur bedömer du Röde Rogers rödhet under kvällen som varit? Röd, rödare eller rödast?
Rönken skrev:Urken skrev:Rönken skrev:4-1 till Skellefteå?
Hur bedömer du Röde Rogers rödhet under kvällen som varit? Röd, rödare eller rödast?
-> ->
Urken skrev:Rönken skrev:Urken skrev:Rönken skrev:4-1 till Skellefteå?
-> ->
Kan tycka att ger mig ganska bra Rönnberg-vibbar. Gärna när motståndare gör mål eller Frölundait får en utvisning
Men Röde Rogers kalufs är då ändå
JuniorX- Antal inlägg : 4191
Frölunda var för tunna i längden. Jag tycker inte ens att de var speciellt ineffektiva för de lyckades inte skapa särskilt många chanser heller.
Och offensiven som skulle komma på slutet kom aldrig, det blev mest pyspunka. De fick betala priset för sju matcher mot grisarna.
Och offensiven som skulle komma på slutet kom aldrig, det blev mest pyspunka. De fick betala priset för sju matcher mot grisarna.
JuniorX- Antal inlägg : 4191
JuniorX skrev:Men Röde Rogers kalufs är då ändå
Han är ganska festlig ändå, fast mer på avstånd då. Bör nog tagga ner lite framöver.
JuniorX skrev:Frölunda var för tunna i längden. Jag tycker inte ens att de var speciellt ineffektiva för de lyckades inte skapa särskilt många chanser heller.
Frölunda och Luleå var varandras motpoler, hade kunnat göra lite utbyten sins emellan. Inte för att Frölunda egentligen besitter så pass överlägsen spets, men ändock.
Otroligt skönt att det blev Växjö som vann.
Otroligt skönt att diciplinämnden inte straffar Welch ytterligare för en regelrätt och bra tackling.
Otroligt skönt att Frölunda inte kan grina sig vidare längre.
Otroligt skönt att slippa se och höra Rönnberg mer i år.
OTROLIGT skönt att höra Wikegård ge cred till LULEÅ eftersom Fiskarna fick det svårast tänkbara motståndet i kvarten som körde slut på dem
Otroligt skönt att diciplinämnden inte straffar Welch ytterligare för en regelrätt och bra tackling.
Otroligt skönt att Frölunda inte kan grina sig vidare längre.
Otroligt skönt att slippa se och höra Rönnberg mer i år.
OTROLIGT skönt att höra Wikegård ge cred till LULEÅ eftersom Fiskarna fick det svårast tänkbara motståndet i kvarten som körde slut på dem
Micke80- Antal inlägg : 3038
VI får hoppas bara nu att Växjö är redo för final nu, och inte bara nöjda med att vara där.
Det lär visa sig ganska snabbt.
Det lär visa sig ganska snabbt.
Sida 6 av 11 • 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11
Liknande ämnen
» Matchtråd för övriga CHL-matcher 2014/2015
» Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015
» Matchtråd för övriga slutspelsmatcher 2013/2014
» Matchtråd för övriga slutspelsmatcher 2015/2016
» Matchtråd för övriga SHL-matcher 2013/2014
» Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015
» Matchtråd för övriga slutspelsmatcher 2013/2014