2015-03-07, Play In-omgång 1, Luleå - Djurgården
+60
delphi
Tigerman
Kilmister
Sundance Kid
Pontaking
makkanmakkan
Svin Sausage
JohanO
Kato
Lulefan
kjell
ski3r
Norlin
Donten_
Mickeee
ezz
Luleåfan
Old Brooklyn
Mr Bister
NilsOskar
BodenSwe
amarule
MickkeJ
Redbear
Puckad
Lasse Proppmätt
Donowitz
Pajala
Homer96
Jonken
LuleåWinston
Slapshot
rasbiologen
kokostrollet
KaptenBlodskelett
Myrman
LubosC
Vexet
Lars158
NallePhu
hokkzorz
Kagen
Diktatorn
Rönken
pingu
Lajon
Qirren
Dentos
stormvägen
Calle
Obsut
icemask
FruktHamster
Bamsefar
Tony Moore
Urken
JuniorX
Micke80
Snikne Ville
Admin
64 posters
Sida 4 av 14
Sida 4 av 14 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 9 ... 14
Sv: 2015-03-07, Play In-omgång 1, Luleå - Djurgården
Djurgården verkar också lida av centerbrist fast i större omfång - en back ska lira fjärdecenter skriver Eken på Expressen
Rönken- Antal inlägg : 17811
NilsOskar skrev:Från domen:
"Avstängning fr.o.m. den 6 mars 2015 t.o.m. den 10 mars 2015.
Avstängningen bedöms motsvara 5 matcher, varav 2 matcher omvandlas till böter."
Tydligt och bra eller....
Hehe, tja då är han spelklar till ev. play in-match på torsdag då Pajas-nivå på disciplinnämnden som inte förnekar sig.
Oj vad konstigt att han blir avstängd hela play-in omgången.....NOT.
Nu försvinner ju en hel femma i princip för Cam har väl aldrig varit bra utan Chris eller så är mitt minne kasst
Vänta nu vad är det som gäller egentligen datum eller matcher
Nu försvinner ju en hel femma i princip för Cam har väl aldrig varit bra utan Chris eller så är mitt minne kasst
Vänta nu vad är det som gäller egentligen datum eller matcher
Homer96- Antal inlägg : 349
Ta avstängningen på Chris och gör den till tändvätska istället. Det var solklart att det skulle bli avstängning, och att han tar den i en helt betydelselös match där vi redan leder med 2-0 är fan i mig riktigt illa. Han ska vara sjukt glad ifall han slipper löneavdrag också.
Nåja, nu har han väl haft sitt stora hjärnsläpp för den här säsongen. Bara stå vid sidan av och tagga till nu. Djurgården ska vi mala sönder med eller utan Chris. Jag hoppas vi verkligen kör över dem på alla sätt och vis.
Att stockholmstidningarna börjar sin vanliga kampanj var ju också att vänta, och det är inte på något sätt över ännu. Minsta "felaktighet" mot Djurgården och de kommer hugga som kobror. Men vid det här laget så måste ju Luleå och Osten ha en strategi för detta. Det händer ju varje slutspel.
Nåja, nu har han väl haft sitt stora hjärnsläpp för den här säsongen. Bara stå vid sidan av och tagga till nu. Djurgården ska vi mala sönder med eller utan Chris. Jag hoppas vi verkligen kör över dem på alla sätt och vis.
Att stockholmstidningarna börjar sin vanliga kampanj var ju också att vänta, och det är inte på något sätt över ännu. Minsta "felaktighet" mot Djurgården och de kommer hugga som kobror. Men vid det här laget så måste ju Luleå och Osten ha en strategi för detta. Det händer ju varje slutspel.
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
Att Chris får en nästan lika hård avstängning som Forsberg är bara sjukt.
Men vad spelar det egentligen för roll. Vi slår ut DIF, medan Chris får vila upp sig lite och sen dyka upp till kvarten.
Men vad spelar det egentligen för roll. Vi slår ut DIF, medan Chris får vila upp sig lite och sen dyka upp till kvarten.
kallar jag justitiemord, och en politisk handling för att gynna djurgården, inget annat.Redbear skrev:Klart nu att Chris missar hela play-in. 3+2.
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Urken skrev:Att Chris får en nästan lika hård avstängning som Forsberg är bara sjukt.
Helt rätt inställning.
Bättre tändvätska än Chris avstängning är ju svår att hitta
Homer96- Antal inlägg : 349
Luleå ska vinna mot Djurgården med eller utan Chris. Tur att det inte var totalt hjärnsläpp likt Forsbergs armbåge då hade eventuell kvartsfinal varit i fara och då vet jag inte om Luleå haft något att säga till om mot Skellefteå eller Frölunda.
Djurgården ser ut att mönstra en ung back (!) som fjärdecenter. Verkar vara en del skador, bara låta grävlingen Granström ta sig an Samuelsson och låta Sylvegårds skånska ljuda. Petrell fortsätter med rena tacklingar. Jag räknar kallt med att Savva backar upp sitt prat om hur han gillar täta matcher, även Sigalet och Näkyvä är ganska ettriga.
Gör Lassi sitt och inte klappar igenom så ska Luleå ta det med 2-0 i matcher, men lite tveksam till matchen på Hovet, det kan bli lite darr på spelarna. Jag är likt Lasse lite orolig för att Pite-Foppa kommer att vara lika ängslig som sist. Det ser jag som ett större problem. Att Chris är borta och den kedjan förmodligen blir tämligen uddlös är en sak. Men ska även FFF försvinna för att Pite-Foppa är ängslig pratar vi om två kedjor som kan försvinna, det vore inte bra. Är han för ängslig så måste man nästan matcha honom väldigt sparsamt.
Djurgården ser ut att mönstra en ung back (!) som fjärdecenter. Verkar vara en del skador, bara låta grävlingen Granström ta sig an Samuelsson och låta Sylvegårds skånska ljuda. Petrell fortsätter med rena tacklingar. Jag räknar kallt med att Savva backar upp sitt prat om hur han gillar täta matcher, även Sigalet och Näkyvä är ganska ettriga.
Gör Lassi sitt och inte klappar igenom så ska Luleå ta det med 2-0 i matcher, men lite tveksam till matchen på Hovet, det kan bli lite darr på spelarna. Jag är likt Lasse lite orolig för att Pite-Foppa kommer att vara lika ängslig som sist. Det ser jag som ett större problem. Att Chris är borta och den kedjan förmodligen blir tämligen uddlös är en sak. Men ska även FFF försvinna för att Pite-Foppa är ängslig pratar vi om två kedjor som kan försvinna, det vore inte bra. Är han för ängslig så måste man nästan matcha honom väldigt sparsamt.
Old Brooklyn skrev:Ta avstängningen på Chris och gör den till tändvätska istället. Det var solklart att det skulle bli avstängning, och att han tar den i en helt betydelselös match där vi redan leder med 2-0 är fan i mig riktigt illa. Han ska vara sjukt glad ifall han slipper löneavdrag också.
1 eller 3 matcher spela ju ingen roll om vi vinner ikväll. Då knäcker vi Dif på Hovet i returen. När vi äntligen har ett lag med storlek så ska vi utnyttja det.
stormvägen- Antal inlägg : 3073
Rönken skrev:Luleå ska vinna mot Djurgården med eller utan Chris. Tur att det inte var totalt hjärnsläpp likt Forsbergs armbåge då hade eventuell kvartsfinal varit i fara och då vet jag inte om Luleå haft något att säga till om mot Skellefteå eller Frölunda.
Hittills mot DIF har vi inte vunnit enkelt utan jag är lite pessimist och tror nu att vi loosar slutspelsplatsen.
pingu- Antal inlägg : 2418
Fy fan vilken jobbig match där vi har allt att förlora och DIf har allt att vinna.
Lajon- Antal inlägg : 4397
Exakt. Mala och tackla, men låt rätt spelare göra rätt saker. Chris ska mala medan Lennart ska tackla. Tycker i ärlighetens namn att tränarna borde låtit Chris vila några byten i den betydelsefulla matchen mot Frölunda. Han var ju sjukt övertänd (av fullt förståeliga skäl) redan innan tacklingen. Ingen hemlighet att det ibland brinner för honom och då kan han kuka ur helt. Klantigt av Chris och slarvigt av tränarna. Gäller att hålla ögonen på dessa saker, speciellt i matchen nere på Hovet, då DIF och stockholmsmedia kommer tokgranska varenda närkamp.stormvägen skrev:Old Brooklyn skrev:Ta avstängningen på Chris och gör den till tändvätska istället. Det var solklart att det skulle bli avstängning, och att han tar den i en helt betydelselös match där vi redan leder med 2-0 är fan i mig riktigt illa. Han ska vara sjukt glad ifall han slipper löneavdrag också.
1 eller 3 matcher spela ju ingen roll om vi vinner ikväll. Då knäcker vi Dif på Hovet i returen. När vi äntligen har ett lag med storlek så ska vi utnyttja det.
pingu skrev:Rönken skrev:Luleå ska vinna mot Djurgården med eller utan Chris. Tur att det inte var totalt hjärnsläpp likt Forsbergs armbåge då hade eventuell kvartsfinal varit i fara och då vet jag inte om Luleå haft något att säga till om mot Skellefteå eller Frölunda.
Hittills mot DIF har vi inte vunnit enkelt utan jag är lite pessimist och tror nu att vi loosar slutspelsplatsen.
Ja jo, det kan lika gärna bli förlust. Men sett tlil lagen så ska Luleå vinna. Sedan gäller det så klart att man kommer upp i nivå direkt, det håller inte att ge bort en-två perioder eller en hel match som man gjort så många gånger under säsongen. Inte när det är bäst av tre.
Övertygad om att Luleå vinner. Frågan är med hur mycket bara. Magkänslan har sällan varit starkare.
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Hur kan laguppställningen tänkas bli?
Zaar-Harju-Petrell
Cam-Granström-Sylvegård
Ledin-Wallmark-Cehlarik
Forsberg-Fogström-Fabricius
Sigalet-Billins
Näkyvä-Savilahti
Sandström-Kukan
Fagerudd
Lassi
Zaar-Harju-Petrell
Cam-Granström-Sylvegård
Ledin-Wallmark-Cehlarik
Forsberg-Fogström-Fabricius
Sigalet-Billins
Näkyvä-Savilahti
Sandström-Kukan
Fagerudd
Lassi
Ja, jag menar att laget SKA mala ner DIF - inte att det med all sannolikhet KOMMER att att göra detta. Det här laget har hittat komplicerade vägar att förlora tidigare.
Komplicerade vägar att förlora - det är en ganska bra beskrivning faktiskt.
Misstänkte att det skulle bli 3+2 iom tacklingen kommer från blind side och mot huvudet tyvärr!
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Cam-Harju-Zaar ska spela i första kedjan. Ska blir intressent att se. Hoppas att Cam kan visa att han kan spela utan Chris.
Luleåfan- Antal inlägg : 108
Luleåfan skrev:Cam-Harju-Zaar ska spela i första kedjan. Ska blir intressent att se. Hoppas att Cam kan visa att han kan spela utan Chris.
Var hittar du laguppställningen?
Med eller utan Chris ska vi slå DIF i ett play-in!! Annars har vi inget i det här slutspelet att göra hur som helst.
Det var någon match för mycket men avstängning var rätt. Jävligt klantigt.
Det var någon match för mycket men avstängning var rätt. Jävligt klantigt.
ezz- Antal inlägg : 366
Matchnycklarna, proppa Sörensen och Eriksson direkt i matchinledningen, få Samuelsson att foka på annat än kreativ hockey. Rätt LHFare (läs sylle/PSN) som skyddar foppa så han kan köra för fullt! Spela enkelt i egen zon och inte minst Sätta våra chanser! Se där vad enkelt
Gäller bara för våra grisar dvs Ledin - Granström - Petrell krypa in under skinnet på vissa spelare på DIF, Sedan smälla på och ha ett tight försvar samt hjälpa Joel i kasse då kommer detta gå vägen!
Gäller bara att inte låta DIF styra & ställa ute på isen för fem öre det är VÅR borg - VÅR arena vi ska härska i borgen!
Gäller bara att inte låta DIF styra & ställa ute på isen för fem öre det är VÅR borg - VÅR arena vi ska härska i borgen!
Nord och höjdhopparn dömer !
icemask- Antal inlägg : 4174
Höjdhopparen är Sjöberg -långnäsan? Isåfall känner jag mig rätt uppgiven. Kastas mellan hopp och förtvivlan.icemask skrev:Nord och höjdhopparn dömer !
Sjökvist är han med näsan
Goalies
1. Larsson, Daniel
34. Lassinantti, Joel
1st Line
41. Billins, Chad
56. Sigalet, Jonathan
27. Zaar, Daniel
90. Harju, Johan
24. Abbott, Cam
2nd Line
2. Kukan, Dean
7. Sandström, Jan
26. Cehlarik, Peter
23. Wallmark, Lucas
32. Petrell, Lennart
3rd Line
8. Savilahti-Nagander, Per
51. Näkyvä, Kristian
21. Sylvegård, Emil
31. Granström, Jonathan
97. Ledin, Per
4th Line
5. Fagerudd, Marcus
52. Fabricius, Karl
36. Fogström, Niklas
9. Forsberg, Johan
Extra Players
38. Bryggman, Lars (RW)
http://stats.swehockey.se/Game/LineUps/251374
1. Larsson, Daniel
34. Lassinantti, Joel
1st Line
41. Billins, Chad
56. Sigalet, Jonathan
27. Zaar, Daniel
90. Harju, Johan
24. Abbott, Cam
2nd Line
2. Kukan, Dean
7. Sandström, Jan
26. Cehlarik, Peter
23. Wallmark, Lucas
32. Petrell, Lennart
3rd Line
51. Näkyvä, Kristian
21. Sylvegård, Emil
31. Granström, Jonathan
97. Ledin, Per
4th Line
5. Fagerudd, Marcus
52. Fabricius, Karl
36. Fogström, Niklas
9. Forsberg, Johan
Extra Players
38. Bryggman, Lars (RW)
Lars158- Antal inlägg : 9806
*suck* man sätter den DIF supporter på isen sedan barnsben som domare då Djurgården ska spela totalt självmål, Att Sjöberg är på isen är en bättre lösning men helst hade man sett Kuben & Sjöberg!
Urken skrev:Höjdhopparen är Sjöberg -långnäsan? Isåfall känner jag mig rätt uppgiven. Kastas mellan hopp och förtvivlan.icemask skrev:Nord och höjdhopparn dömer !
Jag inväntar utlåtande från Nallen innan jag hoppar genom fönstret.
Nu är det Matchställ på och dags att bege sig mot Delfinen !
FORZA LULE, IN MED PUCKEN !
FORZA LULE, IN MED PUCKEN !
Ovanför ditt inläggRönken skrev:Urken skrev:Höjdhopparen är Sjöberg -långnäsan? Isåfall känner jag mig rätt uppgiven. Kastas mellan hopp och förtvivlan.icemask skrev:Nord och höjdhopparn dömer !
Jag inväntar utlåtande från Nallen innan jag hoppar genom fönstret.
Lars158 skrev:Goalies
1. Larsson, Daniel
34. Lassinantti, Joel
1st Line
41. Billins, Chad
56. Sigalet, Jonathan
27. Zaar, Daniel
90. Harju, Johan
24. Abbott, Cam
2nd Line
2. Kukan, Dean
7. Sandström, Jan
26. Cehlarik, Peter
23. Wallmark, Lucas
32. Petrell, Lennart
3rd Line
51. Näkyvä, Kristian
21. Sylvegård, Emil
31. Granström, Jonathan
97. Ledin, Per
4th Line
5. Fagerudd, Marcus
52. Fabricius, Karl
36. Fogström, Niklas
9. Forsberg, Johan
Extra Players
38. Bryggman, Lars (RW)
Habbotts har funkat tidigare, den kemin man letar kanske. Hoppas man på att Cam ska gräva i sargerna och skicka in puckar till Harju nära kassen eller Zaar en bit utanför?
Defensiv varning utfärdad på vår andraline.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6533
Snikne Ville skrev:Defensiv varning utfärdad på vår andraline.
Därav Petrell där kan väl tänkas? Blir till att ta stort ansvar för Lennu.
Tänkte väl det , klart de slänger in Mikael "djurgården är laget i mitt hjärta " Nordh att döma matchen, det är helt otroligt.Bamsefar skrev:Ja, fy f-n , nu dras det i struten på apakansliet och difnämnden där fjollträskarna sitter o filar på nya anmälningar innan matchen ens är spelad, domarbasen kallas in för direktiv och domarparet består av mikael"dif" nordh och Mikael "Dif" Nordh.Rönken skrev:FruktHamster skrev:Snikne Ville skrev:http://www.shl.se/shl-arena/39572/pregame/
". Däremot kommer Luleå få klara sig utan sin lagkapten och seriens bästa tekare i Chris Abbott som är avstängd"
Är det bestämt? Inte läst det någon annanstans.
Måtte inte Bamsefarsan se detta bara
Men oavsett, ska de få en ilsken björn i käften, rammade av en snöskoter och slutligen hudflängda, vrängda och till slut slängda på golvet som en renfäll.
FORZA LULEÅ
Undra om osten tänker tanken att spela chris med cams tröja idag
Inte fan ser aporna eller domarna nån skillnad
Mickeee- Antal inlägg : 910
Nä, ska vara det där med att en är rightare och den andra leftare.Mickeee skrev:Undra om osten tänker tanken att spela chris med cams tröja idag
Old Brooklyn skrev:Nä, ska vara det där med att en är rightare och den andra leftare.Mickeee skrev:Undra om osten tänker tanken att spela chris med cams tröja idag
Haha fyfan vilken fail av mig. Mina favoritspelare och jag har inte koll på det
Det finns fan inget annat tänkbart än vinst ikväll.
Donten_- Antal inlägg : 2585
Vilka saknar gårdarna?
DIF.
Skall vi tro att Fleury nätar?
Snikne Ville- Antal inlägg : 6533
Tror verkligen på vinst ikväll.
Kommer bli en match med mycket gruff, känslor och slagsmål. Kan mycket väl bli den bästa matchserien denna säsong. Inte spelmässigt då men känslomässigt då LHF - DIF-matcher liknar 90-talshockey nästan mer än 90-talshockeyn själv gör.
Kommer bli en match med mycket gruff, känslor och slagsmål. Kan mycket väl bli den bästa matchserien denna säsong. Inte spelmässigt då men känslomässigt då LHF - DIF-matcher liknar 90-talshockey nästan mer än 90-talshockeyn själv gör.
Norlin- Antal inlägg : 4518
Snikne Ville skrev:DIF.
Ser att Janne Sandström extrajobbar som linjedomare mellan bytena
Norlin- Antal inlägg : 4518
Lars158 skrev:Goalies
1. Larsson, Daniel
34. Lassinantti, Joel
1st Line
41. Billins, Chad
56. Sigalet, Jonathan
27. Zaar, Daniel
90. Harju, Johan
24. Abbott, Cam
2nd Line
2. Kukan, Dean
7. Sandström, Jan
26. Cehlarik, Peter
23. Wallmark, Lucas
32. Petrell, Lennart
3rd Line
51. Näkyvä, Kristian
21. Sylvegård, Emil
31. Granström, Jonathan
97. Ledin, Per
4th Line
5. Fagerudd, Marcus
52. Fabricius, Karl
36. Fogström, Niklas
9. Forsberg, Johan
Extra Players
38. Bryggman, Lars (RW)
Jag har hållit på och tjatat om Cehlarik, Wallmark och Petrell ända sen de fick de där minuterna i nån match för länge, länge sedan och hoppsan, hejsan så sitter de ihop i första playin-matchen. Jag trodde att de var ratade för att de var för svaga defensivt och det är väl en farhåga också men ikväll ska vi inte vara i vår egen zon... Nåså, upp till bevis då!!
Tredje linan ser ganska grinig ut redan på förhand...
JuniorX- Antal inlägg : 4191
En sjusidig tråd och matchen har inte ens börjat. Känns som att Djurgården berör oss på ett eller annat sätt.
Ingen, absolut ingen.Mickeee skrev:Vilka saknar gårdarna?
Urken skrev:En sjusidig tråd och matchen har inte ens börjat. Känns som att Djurgården berör oss på ett eller annat sätt.
Snarare är det nog ett tecken på hur mycket förhoppning vi har bundit till det här laget i den här delen av säsongen. Om det ser lovande ut nu så kommer vi att börja drömma större...
Så tänker åtminstone jag.
JuniorX- Antal inlägg : 4191
Bamsefar skrev:Ingen, absolut ingen.Mickeee skrev:Vilka saknar gårdarna?
Någon/några måste man sakna då Philip Holm är fjärdecenter i matchen.
ja, jag saknar dom då inte alls.Rönken skrev:Bamsefar skrev:Ingen, absolut ingen.Mickeee skrev:Vilka saknar gårdarna?
Bamsefar skrev:ja, jag saknar dom då inte alls.Rönken skrev:Bamsefar skrev:Ingen, absolut ingen.Mickeee skrev:Vilka saknar gårdarna?
Touché..
Sida 4 av 14 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 9 ... 14
Liknande ämnen
» 2015-03-09, Play In-omgång 2, Djurgården - Luleå
» 2015-10-24, SHL-omgång 13, Luleå - Djurgården
» 2015-02-25, SHL-omgång 51, Luleå - Djurgården
» 2015-01-29, SHL-omgång 43, Djurgården - Luleå
» 2015-11-26, SHL-omgång 22, Djurgården - Luleå
» 2015-10-24, SHL-omgång 13, Luleå - Djurgården
» 2015-02-25, SHL-omgång 51, Luleå - Djurgården
» 2015-01-29, SHL-omgång 43, Djurgården - Luleå
» 2015-11-26, SHL-omgång 22, Djurgården - Luleå